آکادمی مشاوره و آموزش

09392739862 ریداکتیل تینوئید رتاد هودیا ادیوس اسلیمینگ بوتانیکال فت فست پاور فت مکس فت پاور سیستم جی فست مگارنج خرید قرص لاغری خرید قرص چاقی

آکادمی مشاوره و آموزش

09392739862 ریداکتیل تینوئید رتاد هودیا ادیوس اسلیمینگ بوتانیکال فت فست پاور فت مکس فت پاور سیستم جی فست مگارنج خرید قرص لاغری خرید قرص چاقی

لاغر شوید؟


> کدام مواد رنگی به شما کمک می‌کنند تا لاغر شوید؟
PDA

ک کنید : کدام مواد رنگی به شما کمک می‌کنند تا لاغر شوید؟

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۰‏, ۰۴:۲۹ بعد از ظهر
محیط، پر از عاملی برای شادابی است، اگر بشقاب غذای شما رنگی باشد بدن شما هم شاداب و سلامت خواهد بود پس بروید سراغ رنگ‌های طبیعی



: (http://www.bartarinha.ir/) همه می‌گویند رنگ سیاه آدم را لاغرتر نشان می‌دهد اما برخی رنگ‌ها هستند که واقعا انسان را لاغر می‌کنند نه اینکه چاقی را استتار کنند. خیلی راحت رنگ‌های قرمز، سبز و زرد را امتحان کنید تا لاغر شوید.

آخرین تحقیقات نشان داده، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن و بهبود سلامت مصرف انواع رنگ‌هاست(البته میوه و سبزی‌های رنگی!) مشکل اینجاست که در بسیاری از کشورهای دنیا از هر 01 نفر، 8 نفر به اندازه کافی میوه و سبزی‌های رنگی مصرف نمی‌کنند.

این مطلب را بخوانید تا انگیزه بیشتری برای رنگی کردن رژیم غذایی‌تان به‌دست آورید و بدانید چه مواد رنگی به شما کمک می‌کند تا لاغر شوید.


قـــــــرمـــــــز: دوپینگ مثبت برای لاغری

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/4/22/94855_807.jpg (http://www.bartarinha.ir/)


صبحانه فلفل بخورید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قهرمانان ورزشی موقع صبحانه فلفل قرمز تند می‌خورند. تحقیقی که به‌تازگی در نشریه تغذیه انگلیس به چاپ رسیده نشان می‌دهد، کسانی که موقع صبحانه مواد‌غذایی تند می‌خورند بعد از صبحانه کمتر گرسنه شده و موقع ناهار کمتر غذا می‌خورند. دکتر مولوی، پزشک متخصص کاهش وزن در فلوریدا می‌گوید: کاپساسین ترکیبی که عامل طعم تند فلفل است باعث افزایش ترشح هورمون‌های سرکوب‌گر اشتها می‌شود.
ایده جدید: فلفل قرمزهای خرد شده را با تخم مرغ پخته یا با پنیر و نان میل کنید.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/4/22/94854_581.jpg (http://www.bartarinha.ir/)


دوپینگ سلامت کنید

با افزودن چغندر به سالاد مدت زمان بیشتری می‌توانید حرکت کنید. محققان دریافته‌اند این سبزی به دوچرخه​سواران کمک می‌کند تا استقامت خود را تا 16 درصد افزایش دهند. «استیفن بیلی» فیزیولوژیست ورزشی در دانشگاه اکستر انگلستان می‌گوید:

«به‌نظر می‌رسد چغندر مقدار اکسیژن مورد استفاده حین ورزش را کاهش می‌دهد. نتیجه اینکه عضلات می‌توانند ورزش سنگین را به‌مدت طولانی‌تری تحمل کنند.»

ایده جدید: چغندر را ریز کرده و در سرکه قرمز و روغن زیتون بخوابانید و بعد کباب کنید یا اینکه با پیاز و سیر در روغن تفت دهید.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/4/22/94856_587.jpg (http://www.bartarinha.ir/)


دندان های سفید داشته باشید

مسواک بزنید، نخ‌دندان بکشید و توت فرنگی بخورید. این میوه خوشمزه حاوی اسید سالسیلیک است و تا حدودی باعث روشن شدن رنگ دندان‌ها می‌شود. توت فرنگی می‌تواند از تشکیل پلاک میکروبی (که عامل پوسیدگی و عفونت لثه‌هاست)جلوگیری کند و به‌طور طبیعی حاوی یک ماده سفیدکننده ملایم است که در بسیاری از محصولات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایده جدید: یک مشت توت فرنگی تازه را به شکل پوره درآورده و نوش‌جان کنید یا می‌توانید همچنین به چای سبز هم یخ و هم توت‌فرنگی اضافه کنید.


نارنجی: از سرطان و آلزایمر فرار کنید



از سرطان سینه جلوگیری کنید

خانم‌هایی که به‌طور مرتب از انبه در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند می‌توانند دربرابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد مقاوم‌تر شده و خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها کاهش ‌یابد. نتایج مطالعه محققان دانشگاه تگزاس نشان داده انبه حاوی انواع مختلفی از مواد پلی فنول است که تصور می‌شود از رشد سلول‌های سرطانی در سینه جلوگیری می‌کند.

ایده جدید: انبه را خرد کرده و در سالاد بریزید یا این‌که برش‌های آن را با آبلیمو و پودر فلفل قرمز مصرف کنید.



http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/4/22/94859_802.jpg (http://www.bartarinha.ir/)

متناسب شوید تا عضلات‌تان هم نگیرد

اگر می‌خواهید حداکثر مقدار پتاسیم را به بدن خود برسانید؛ سراغ سیب‌زمینی شیرین بروید. یک سیب زمینی پخته تقریبا 03 درصد بیشتر از یک موز پتاسیم دارد. متخصصان تغذیه بر این باورند، پتاسیم برای تناسب اندام ماده‌ای حیاتی است، زیرا امکان حرکات صحیح را برای عضلات فراهم کرده و از گرفتگی عضلانی جلوگیری می‌کند. در عین حال این سبزی منبعی غنی از مس است که در عضله‌سازی‌ موثر است.

ایده جدید: سیب‌زمینی شیرین را سرخ نکنید. این روش طبخ مقدار پتاسیم آن را کاهش می‌دهد ولی در عوض آن را آب پز یا تنوری کنید.


مثل ادیسون فکر کنید

کدو و به‌ویژه دانه‌هایش مملو از روی هستند. دانشمندان دریافته‌اند، افرادی که در کنار موادمعدنی ضروری مکمل‌های روی دریافت می‌کنند حافظه بهتری دارند. این افراد در مقایسه با افرادی که صرفا مواد معدنی مصرف کرده بودند از عملکرد بهتری در هماهنگی میان چشم و دست برخوردار بودند. پروفسور «هارولد ساندستد»، استاد دانشگاه تگزاس می‌گوید:«روی برای عملکرد صحیح مغز ضروری است از جمله در کمک به ارتباطات عصبی که باعث می‌شود فرد بهتر فکر کند.»

ایده جدید: با کدو کیک درست کنید. تخمه کدو را هم کمی روی آتش بگذارید و به سالاد اضافه کنید.


سفید: قلب و استخوان‌هایتان را بازسازی کنید

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/4/22/94857_534.jpg (http://www.bartarinha.ir/)


استخوان بسازید

تره فرنگی برای مقابله با پوکی استخوان بسیار مفید است زیرا مملو از ماده اینولین است. ثابت شده که این فیبر گیاهی جذب کلسیم را تا 33 درصد افزایش می‌دهد. توضیح اینکه بهتر است برگ‌های سبز آن را هم مصرف کنید.

ایده جدید: برش‌های کوچک تره فرنگی را با روغن زیتون بخورید یا اینکه از آن داخل سوپ سبزیجات استفاده کنید.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/4/22/94858_100.jpg (http://www.bartarinha.ir/)


با پوسیدگی دندان مقابله کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پیاز به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند. دکتر مولوی می‌گوید:«پیاز حاوی گوگرد است که آنتی بیوتیکی قدرتمند محسوب می‌شود. همچنین پیاز ماده کوئرستین دارد که یک ماده ضد‌التهاب قدرتمند است. نشان داده شده این ترکیبات انواع مختلفی از باکتری‌ها را از بین می‌برد از جمله باکتری‌هایی که باعث ایجاد پوسیدگی در حفره دهان می‌شوند.»

ایده جدید: پیاز خام بسیار مفیدتر از پیاز پخته است بنابراین در سالاد حتما پیاز خــام بریزید.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/4/22/94859_802.jpg (http://www.bartarinha.ir/)


قلب خود را تقویت کنید

گرچه شهرت سیب‌زمینی بعضی جاها بد جا افتاده (که چاق‌کننده است و...) اما سیب زمینی فواید بسیاری دارد از جمله اینکه انواع سفید آن (که رنگ روشن‌تری دارند) برای سلامت قلب مفید هستند. دکتر کلاینر می‌گوید:«مقدار زیاد ویتامین 6 B موجود در سیب‌زمینی مقدار اسید آمینه هوموسیستنین را تنظیم می‌کند که در برابر بیماری‌های قلبی اثر حفاظتی دارد.» یک سیب‌زمینی متوسط پخته شده 20 درصد بیشتر از نیاز روزانه شما ویتامین 6 B دارد.

ایده جدید: سیب‌زمینی پخته را با کنسرو ماهی تن و لوبیا سبز مخلوط کرده و روی آن سرکه بریزید تا یک سالاد فوق‌العاده داشته باشید.


زرد: بمب انرژی، عینک سلامت


انرژی خود را زیاد کنید

اغلب مردم تصور می‌کنند، پرتقال ابرقهرمان ویتامین C است اما واقعیت این است که فلفل دلمه‌ای زرد تقریبا سه ونیم برابر پرتقال ویتامین C دارد. بنابر نتایج تحقیقی که به‌تازگی در دانشگاه آریزونا انجام گرفته افرادی که از مکمل‌های ویتامین C استفاده می‌کردند بیشتر از افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند چربی می‌سوزانند. پروفسور «کارول جانستون»، مدیر بخش تغذیه دانشگاه آریزونا می‌گوید:« بدن شما برای ساخت کارنیتین به ویتامین C نیاز دارد. کارنیتین در عضلات باعث تبدیل چربی به انرژی می‌شود.»

ایده جدید: فلفل دلمه‌ای زرد را به‌عنوان طعم‌دهنده در انواع ساندویچ‌ها استفاده کنید.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/4/22/94860_247.jpg (http://www.bartarinha.ir/)


نفخ نکنید

آناناس میوه‌ای است که جلوی ایجاد یک مشکل اعصاب خردکن را می‌گیرد. به گفته پروفسور «جانی بودن» متخصص تغذیه، آناناس حاوی بروملین است؛ آنزیمی که غذا را خرد کرده و کمک می‌کند تا غذا سریع‌تر در سیستم گوارشی حرکت کند و احتمال نفخ و تجمع باد و یبوست در شکم را کمتر می‌کند.

ایده جدید: با آناناس، پیاز قرمز و نعناع، سالاد درست کنید.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/4/22/94861_339.jpg (http://www.bartarinha.ir/)


واضح‌تر ببینید

یک دلیل دیگر برای لذت بردن از ذرت(بلال)؛ این ماده غذایی خوشمزه مملو از 2 آنتی اکسیدان است به نام‌های زیاگزانتین و لوتئین که از آنها با عنوان عینک‌های طبیعی یاد می‌کنند. زیاگزانتین و لوتئین در کنار هم جلوی تاثیرات مخرب نورهای مضر را که به چشم آسیب می‌رسانند می‌گیرند.

ایده جدید: روی بلال مخلوطی از کره و سبزی‌های خردشده معطر و نمک بریزید.


سبــــز: میوه‌هایی برای روح شما

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/4/22/94862_774.jpg (http://www.bartarinha.ir/)


نگین می‌شوید

سبزی محبوب ملوان زبل فواید متعددی از جمله برای پوست دارد. ویتامین A موجود در اسفناج از پوست در برابر آسیب‌های اشعه ماورای بنفش محافظت کرده و تکثیر جایگزین شدن سلول‌های جدید به‌جای سلول‌های قدیمی و مرده را به شکلی مطلوب امکان پذیر می‌سازد. بدین‌ترتیب پوست همواره شاداب و درخشان باقی می‌ماند.

ایده جدید: اسفناج را خرد کرده و بخارپز کنید. آن را با سیر خرد شده، آبلیمو و روغن زیتون میل کنید.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/4/22/94863_557.jpg (http://www.bartarinha.ir/)


لاغر شوید

گلابی می‌توان باعث غلبه بر احساس گرسنگی شود. دانشمندان برزیلی در مطالعه‌ای به 2 گروه زنانی که اضافه وزن داشتند رژیم غذایی مشابهی داده و فقط به یک گروه روزی 3 عدد گلابی سبز دادند و به گروه دیگر همان مقدار کالری شیرینی دادند. نتیجه اینکه آنهایی که میوه خورده بودند بیشتر لاغر شدند. گلابی حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است و به‌مدت طولانی تری فرد را سیر نگه می‌دارد. به علاوه قند خون را در وضعیت متعادل حفظ کرده و از پرخوری پیشگیری می‌کند.

ایده جدید: گلابی را ریز کرده و با آن یک تارت خوشمزه درست کنید و روی آن عسل بریزید.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/4/22/94864_392.jpg (http://www.bartarinha.ir/)


سر حال شوید

احساس فرسودگی می‌کنید؟ به‌جای اینکه زانوی غم بغل بگیرید یک آووکادو بخورید. آووکادو غنی از چربی تک‌رشته‌ای غیراشباع بوده که باعث سرحال شدن و رفع خستگی می‌شود. دکتر سوطان کلاینر، متخصص تغذیه می‌گوید: «ساختار اساسی سلول‌های مغزی از چربی است. اگر به اندازه کافی غذا نخورید کج خلق، بداخلاق و افسرده خواهید شد. فقط حواستان باشد چربی سالم استفاده کنید.»

ایده جدید: آووکادو را خرد کرده و در آبلیمو و روغن زیتون بخوابایند و سپس سرخ کنید و کمی نمک بزنید.




> 3 ماده‌ی غذایی برای مقابله با سلولیت
PDA

ک کنید : 3 ماده‌ی غذایی برای مقابله با سلولیت

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۱‏, ۰۱:۵۱ قبل از ظهر
سلولیت نوعی بافت چربی است با ظاهـری پرتقالی شـکل که روی سطح پوست ظاهر می‌شود و معمولاً در نقاطـی مانـنـد بالای ران و باسـن دیـده می‌شود.
اگر شما هم همین مشکل را دارید اول از همه بدانید که تنها نیستید و
تقریباً 90 درصد خانم‌ها این مشکل را دارند؛ و اینکه فقط خودتان می‌توانید از شر سلولیت‌های مزاحم خلاص شوید و یا این که آن‌ها را با حداقل برسانید. برای این کار این مواد غذایی را میل کنید تا پوستی صاف‌تر و بدنی لاغرتر داشته باشید.


آب

آب فراوانی بنوشید. بهتر است آبی که می‌نوشید به همراه غذا نباشد. آب معدنی، چای سبز و مایعات سالم دیگر بهترین گزینه‌اند. بیخود نیست که به این نوشیدنی، مایه حیات می‌گویند.
آب سموم بدن را دفع کرده و پوست شما را از درون هیدراته می‌کند. یعنی اجازه نمی‌دهد آب بدن از بین برود و پوست خشک شود.
نتایج پژوهشی که در Nutrition Journal به چاپ رسیده است، شاخص توده‌ی بدن زنانی که مواد غذایی آبداری مثل سیب و انگور و خیار بیشتری مصرف می‌کنند در مقایسه با زنان دیگری که آب بدنشان را تنها از طریق نوشیدنی‌ها برطرف می‌کنند کمتر است.
میوه و سبزیجات رنگی

سبزیجات و میوه‌های رنگی

تا می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C مصرف کنید. این آنتی اکسیدان‌ها برای داشتن پوستی زیبا ضروری‌اند و مشکلات آن را برطرف می‌کنند.
آنتی اکسیدان‌ها مثل یک روکش محافظتی عمل می‌کنند و نمی‌گذارند که به فیبرهای کلاژن و سلول‌های دیگر پوست آسیبی برسد.
نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که اگر ویتامین بیشتری دریافت کنید با ورزش کردن بیش از 30 درصد، چربی آب می‌کنید.


دانه های کامل

لطفاً تا حد امکان مصرف قند و شیرینی‌جات را کاهش دهید. بدن این قندها را به چربی تبدیل کرده و به جای سوزاندن، آن‌ها را ذخیره می‌کند. این چربی‌هایِ بیش از حد باعث ایجاد سلولیت های بیشتر می‌شود. دانه های کامل و سرشار از فیبر مثل برنج قهوه‌ای، سوپ جو و ذرت بو داده را بیشتر مصرف کنید. توجه داشته باشید که فیبرهای موجود در این قبیل مواد غذایی جلوی اشتهای شما را خواهند گرفت و شما گرایش کمتری به مصرف غذا خواهید داشت برای همین لاغرتر خواهید شد.

facebook 2012 © Do Not Copy | Please share This Text ورزش رژیم تناسب (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=346084342141383&set=a.188989724517513.48358.186074144809071&type=1&relevant_count=1&ref=nf)



> 10 فایده هویج برای سلامتی
PDA

ک کنید : 10 فایده هویج برای سلامتی

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۱‏, ۰۱:۵۳ قبل از ظهر
قرص‌های ویتامین A را فراموش کنید. این میوه نارنجی رنگ، ویتامین A مورد نیاز شما را تامین کرده و فواید بیشمار دیگری نیز برای سلامت پوست، پیشگیری از سرطان و مقابله با پیری دارد. اگر می‌خواهید بدانید چطور بیشترین استفاده را از این سبزیجات فوق‌العاده ببرید، با ما همراه باشید.

فواید هویج

1. تقویت بینایی

تصور قدیمی که هویج برای چشم‌هایتان خوب است کاملاً درست است. هویج سرشار از بتا-کاروتین است که در کبد به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A در قرنیه چشم به رودوسپین تبدیل می‌شود که رنگدانه‌ای بنفش رنگ لازم برای بینایی است.

بتا-کاروتین در برابر زوال ماکولا و آب‌مروارید ناشی از بالا رفتن سن نیز محافظت می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد افرادیکه مقدار زیادی بتا-کاروتین مصرف می‌کنند، تا 40 درصد کمتر در معرض زوال ماکولا قرار می‌گیرند.

2. پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده است که هویج خطر بروز سرطان ریه، سینه و روده را کاهش می‌دهد. محققان به تازگی فالکارینول و فالکاریندیول را کشف کرده اند که خواص ضدسرطان در خود دارند.

فالکارینول ماده ضدآفت طبیعی است که توسط هویج تولید می‌شود تا از ریشه خود در برابر بیماری‌های قارچی محافظت کند. هویج یکی از تنها منابع متداول این ترکیب می‌باشند. یک تحقیق نشان داد که موش‌هایی که هویج می‌خورند تا 3/1 کمتر به سرطان مبتلا شدند.

3. ضدپیری

محتوی بالای بتا-کاروتین بعنوان یک آنتی‌اکسیدان دربرابر تخریب سلولی ناشی از متابولیسم طبیعی بدن عمل می‌کند و پیر شدن سلول‌ها را کُندتر می‌کند.

4. پوست سالم و درخشنده (از درون)

ویتامین A و آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست دربرابر تخریب ناشی از نور خورشید محافظت می‌کنند. کمبود ویتامین A موجب خشکی پوست، مو و ناخن‌ها می‌شود. ویتامین A از ایجاد چین و چروک زودرس، آکنه، خشکی پوست، لکه، از بین رفتن یکدستی رنگ پوست جلوگیری می‌کند.

5. ماده ضدعفونی‌کننده قوی

گیاه‌شناسان باور دارند هویج از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. آن را می‌توان به صورت له‌شده، جوشانده یا خام بر روی زخم‌ها استفاده کرد.

6. پوستی زیبا (از بیرون)

از هویج می‌توان بعوان یک ماسک پوستی ارزان و راحت استفاده کرد. فقط کافی است آن را رنده کرده و با کمی عسل مخلوط کنید.

7. جلوگیری از بیماری قلبی

تحقیقات نشان داده است که رژیم‌های غذایی که در آن مقدار زیادی کاروتینوئید وجود داشته باشید، خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. هویج نه تنها حاوی بتا-کاروتین است، بلکه آلفاکاروتین و لوتئین نیز در خود دارد. مصرف منظم هویج سطح کلسترول را نیز کاهش می‌دهد زیرا فیبرهای محلول موجود در هویج با اسیدهای صفرا پیوند می‌زنند.

8. پاکسازی بدن

ویتامین A به کبد برای بیرون کردن سموم بدن کمک می‌کند. صفرا و چربی موجود در کبد را کاهش می‌دهد. فیبرهای موجود در هویج به تمیز کردن روده و تسریع حرکت موادزائد کمک می‌کند.

9. دندان‌ها و لثه‌های سالم

هویج دندان‌ها و دهان شما را تمیز می‌کند. ذرات باقیمانده غذا را درست مثل مسواک یا خمیردندان از لای دندان‌هایتان بیرون می‌کند. هویج لثه‌ها را تحریک کرده و بزاق زیاد ترشح می‌کند که ایجاد اسید و باکتری سازنده کرم‌خوردگی دندان را متوازن می‌کند.

10. پیشگیری از سکته

در تحقیقی که در دانشگاه هاروارد انجام گرفت مشخص شد که افرادیکه بیشتر از 6 عدد هویج در هفته می‌خورند درمقایسه با آنهایی که در ماه فقط یک هویج یا کمتر می‌خورند، کمتر دچار سکته می‌شوند.

حقایقی جالب درمورد هویج

خرکوش‌ها عاشق خوردن هویج هستند اما نباید زیاد هویج بخورند.

به خاطر داشته باشید که خوردن یک عدد هویج توسط خرگوش برابر با خوردن بیشتر از 20 هویج توسط ماست! آنها عاشق شیرینی هویج هستند و هویج برای دندان‌هایشان خوب است و قند سفید ندارد اما حتی مقدار زیاد قند طبیعی هم مشکلات گوارشی و دیابت ایجاد می‌کند.

هویج دومین سبزیجات پرطرفدار بعد از سیب‌زمینی به شمار می‌رود.

بزرگترین هویج بیشتر از 19 پوند وزن و 19 فوت طول داشته است.

بیش از 100 نوع هویج وجود دارد.

بعضی از آنها بزرگند، بعضی کوچک و رنگ‌های متفاوتی هم دارد مثل نارنجی، بنفش، سفید، زرد و قرمز.

زنان انگلیسی در گذشته از برگ‌های هویج به جای گل و پَر روی کلاه‌هایشان استفاده می‌کردند.

چطور هویج بخوریم

موادمغذی موجود در هویج در کیسه‌های پروتئینی محفوظند که باید توسط گرما (پخته شدن) یا فعالیت مکانیکی (رنده کردن، آبمیوه کردن، جویدن درست) شکسته شوند.

پختن هویج در روغن یا پوره کردن یا آبمیوه کردن آن تا 600 درصد قابلیت درسترسی و استفاده کاروتینوئیدها را افزایش می‌دهد.
چربی تا 1000 درصد به جذب کاروتینوئید به خون کمک می‌کند زیرا کاروتینوئیدها محلول در چربی هستند.



> کم غذا خوردن وبدنسازی چرا خطرناک است
PDA

ک کنید : کم غذا خوردن وبدنسازی چرا خطرناک است

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۱‏, ۰۱:۵۶ قبل از ظهر
بسیاری از ورزشکاران تصور می کنند که اگر با شکم خالی به تمرین مشغول شوند چربی بیشتری می سوزانند.

حقیقت در این جاست که بدن از کربوهیدرات ها به عنوان مهمترین منبع انرژی در طول تمرینات استفاده می کند. بنابراین نه تنها این کار شما را می تواند از اجرای کامل تمرینات عقب بیندازند بلکه تاثیرات جانبی بی شماری از قبیل:به تحلیل رفتن عضله کاهش فشار خون، سر گیجه و حتی بی هوشی را نیز به همراه دارد.

در عوض چه کنیم: در حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از شروع تمرینات ورزشی یک وعده غذای سبک و قابل هضم که دارای کربو های مرکب باشد از قبیل: میوه، سبزیجات، نان جو، برنج و یا ماکارونی میل کنید.
Raining_Blood
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۱‏, ۱۱:۳۵ قبل از ظهر
مرسی از مطلبت ، مثل همیشه علمی و مفید.
ولی من زیاد با ماکارونی قبل تمرین موافق نیستم.
kaveh_am
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۱‏, ۰۱:۴۶ بعد از ظهر
مرسی از مطلبت ، مثل همیشه علمی و مفید.
ولی من زیاد با ماکارونی قبل تمرین موافق نیستم.

من 60_90 دیقه قبل تمرین مصرف میکنم مشکل نداره(با سس بخوری مشکل داره..)
Raining_Blood
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۱‏, ۰۲:۵۹ بعد از ظهر
من 60_90 دیقه قبل تمرین مصرف میکنم مشکل نداره(با سس بخوری مشکل داره..)
دقیقاً . منظور من هم همون چربی بود که تو مایع ماکارونی یا تو سسش هست. آخه تصوری که از ماکارونی وجود داره اینه که باید یه غذای چرب و مشتی باشه!!!
آره اگه به صورت اسپاگتی آب پز باشه بیشتر هضمش تو همون یه ساعت انجام میشه و مشکلی پیش نمی آد.هضم چربی هم دیر انجام میشه هم اینکه کالری زیادی مصرف میکنه.:صلح:
امیررضا
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۲‏, ۰۷:۵۳ بعد از ظهر
البته تا اونجایی که من مطالب فروم رو خوندم بهتره بگیم ماکارونی سبوس دار که بدون چربی اضافی طبخ شده باشه



> مضرات کباب کردن گوشت بر روی زغال
PDA

ک کنید : مضرات کباب کردن گوشت بر روی زغال

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۴‏, ۱۲:۳۴ قبل از ظهر
مضرات کباب کردن گوشت بر روی زغال

http://www.jazabnews.com/Picture/20120903142841_3.jpg

خوردن گوشت‌های کبابی در بیشتر موارد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسه تحقیقات برنج کشور، مصرف گوشت کبابی احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

در این گزارش آمده است؛ کباب کردن، یک روش کم چربی برای طبخ غذا است اما اگر گوشت کبابی زیاد مصرف شود، خطر ابتلا به سرطان را در پی خواهد داشت، برگرها و کباب‌های آب‌دار به ویژه در حالت نیم سوز و ذغالی شده حاوی مواد سرطان‌زا هستند. موقع کباب کردن گوشت روی زغال، مقداری از چربی گوشت روی ذغال و خاکستر می‌ریزد و وقتی چربی با این حرارت بسیار زیاد برخورد می‌کند، ماده سرطان‌زا تولید می‌شود که این ماده به وسیله دود، دوباره به گوشت برمی‌گردد و برای بدن خطرناک است.

بر اساس گزارش فوق، سرخ و یا تنوری کردن روشی سالم و بی ضرر برای کباب کردن گوشت و طبخ غذا در مدت زمان طولانی‌تر و در دماهای پایین‌تر، روش بسیار بهتر و سالم‌تری است.
افشین کسایی
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۴‏, ۱۲:۴۹ قبل از ظهر
والا من این مطلب رو به یه شکل دیگه خونده بودم و اتفاقا به سازمان هم گزارش کردم که جلوی این کار رو بگیرن
تو اون مطلب بطور کامل شرح داده بود که طبخ گوشت بر روی فِرهای گاز شهری سرطان زا هستش و طبخ سنتی ( زغال ) خیلی بهتر و سالمتر هستش
3tare
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۴‏, ۱۲:۵۶ قبل از ظهر
همه مزه کباب به اینه که روی ذغال کباب میشه :کف کرده:
ما سرطان رو به جون میخریم :پوزخند:
taoist.eagle
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۴‏, ۰۱:۰۵ قبل از ظهر
والا من این مطلب رو به یه شکل دیگه خونده بودم و اتفاقا به سازمان هم گزارش کردم که جلوی این کار رو بگیرن
تو اون مطلب بطور کامل شرح داده بود که طبخ گوشت بر روی فِرهای گاز شهری سرطان زا هستش و طبخ سنتی ( زغال ) خیلی بهتر و سالمتر هستش


موافقم!
خیلی ساده هم در نظر بگیریم با این حساب همه ی آدم های نسل های قبل باید از سرطان منقرض می شدن!



> با این نوشیدنی خوشمزه شکم خود را صاف کنید!
PDA

ک کنید : با این نوشیدنی خوشمزه شکم خود را صاف کنید!

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۴‏, ۱۲:۳۵ قبل از ظهر
با این نوشیدنی خوشمزه شکم خود را صاف کنید!

شیر و هلوهای یخ زده را درون دستگاه همزن ریخته و به مدت یک دقیقه دستگاه را روشن کرده و آن‌ها را مخلوط کنید.
به گزارش پارس به نقل از افکارنیوز: اگر می‌خواهید شکمی صاف و تخت داشته باشید مصرف این نوشیدنی را به شما توصیه می‌کنیم.
مواد لازم برای یک نفر :
شیر بدون چربی : یک پیمانه
هلوی یخ‌ زده : یک پیمانه
روغن تخم کتان : ۲ قاشق چای‌خوری ( سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است )
طرز تهیه :
شیر و هلوهای یخ زده را درون دستگاه همزن ریخته و به مدت یک دقیقه دستگاه را روشن کرده و آن‌ها را مخلوط کنید.
مخلوط تهیه شده را درون لیوان مورد نظر ریخته و روغن تخم کتان را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.



> غذاهای آرامبخش برای عصبانی ها
PDA

ک کنید : غذاهای آرامبخش برای عصبانی ها

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۴‏, ۱۲:۱۹ بعد از ظهر
این روزها «استرس» کلمه‌ای است که زیاد می‌شنویم و شاید به خاطر این است که استرس به نوعی با زندگی ما همراه شده است و هر روز آن را در محیط‌های مختلف و به درجات گوناگون تجربه می‌کنیم. داشتن استرس و مواجهه با عوامل استرس‌زا نقش مهمی در شکل گیری رفتارها و خلق و خوی ما دارد. اما آیا می‌‌دانید می‌توان با به کارگیری راهکارهای تغذیه‌ای، تاثیر این استرس‌ها را بر زندگی به حداقل رساند؟

داشتن یک رژیم غذایی نامنظم و آشفته نقش مهمی در بروز استرس دارد که معمولا شامل مصرف چای و میان وعده‌ها به طور مکرر و نامنظم است. اما با خوردن منظم وعده‌‌های غذایی، مصرف میان وعده‌های مغذی، در اولویت قرار دادن وعده‌‌های اصلی غذایی و در کنار آن انتخاب خوردنی‌های مناسب، می‌توان تا حد امکان استرس روزانه را از خود دور نگهداشت. برخی مواد غذایی تاثیر نامطلوبی بر مغز و خلق و خوی ما دارند و بهتر است در صورتی که افراد پر استرسی هستیم، از آنها کم تر استفاده کنیم. در پروژه‌‌ای به نام «پروژه غذا و خلق» که توسط محققان تغذیه در انگلستان به انجام رسیده است، مواد غذایی استرس‌‌زا به شرح زیر معرفی شدند. در این پژوهش که بر اساس اطلاعات به دست آمده از تجارب شخصی ۲۰۰ نفر بود، حدود ۹۰ درصد افراد مورد بررسی گزارش کردند که کاهش مصرف یا حذف «خوراکی‌های استرس‌‌زا» مانند شکر (۸۰ درصد)، کافئین (۷۹ درصد)، الکل (55 درصد) و شکلات (53 درصد) بیشترین تاثیر مثبت را بر بهداشت روان آن‌ها داشته است. دریافت بالای کافئین
بی‌‌قراری، تعریق زیاد، بی‌ خوابی و افزایش ضربان قلب را به همراه دارد. از این رو، توصیه می‌‌شود که از نوشیدن بیش از ۳ تا ۴ فنجان قهوه در روز خودداری شود.


ویتامین‌های گروه B
‌یکی از هورمون‌های ترشح شده در موارد بروز استرس هورمون کورتیزول است. این هورمون در پاسخ به استرس، ویتامین‌های گروه B را مصرف و سبب کمبود این ویتامین‌ها می‌شود. ویتامین‌های گروه B در متابولیسم بدن و تولید انرژی از غذاهای دریافتی ضروری است. این در حالی است که معمولا در مواقع بروز استرس افراد به خوردن مواد غذایی پرکالری تمایل دارند که سبب تشدید مشکل می‌شود. بنابراین برای داشتن آرامش همیشه به مقدار کافی از مواد غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B مانند انواع گوشت، جگر، غلات، نان سبوسدار و جوانه گندم استفاده کنید. دانه‌های کنجد ، سویا و سبزیجات برگ سبز تیره غنی از چربی‌های امگا 6 بوده که برای عملکرد صحیح سیستم عصبی و درمان خستگی زودرس مفید هستند. روغن آفتابگردان و جوانه گندم به دلیل دارا بودن ویتامین E از صدمات اکسیداتیو ایجاد شده توسط رادیکال‌های آزاد در ساختمان سلول جلوگیری می‌کنند.

ویتامین C
مرکبات به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C، آلفا و بتا کاروتن از اعصاب در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و برای رهایی از فشارهای روحی و اضطراب و بی‌خوابی مفید هستند. هم چنین حاوی اسید فولیک بوده که برای عملکرد صحیح دستگاه عصبی لازم است. از منابع سرشار ویتامین C می‌توان به سبزیجات دارای برگ سبز، سایر سبزیجات مانند گوجه‌فرنگی، فلفل فرنگی و فلفل دلمه‌ای، میوه‌هایی مانند مرکبات، کیوی و توت‌فرنگی اشاره کرد که در حفظ سلامت سیستم عصبی و پیشگیری از خستگی نقش مهمی دارد. این ویتامین در تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی سروتونین و تولید ماده‌ای به نام کارنیتین موثر است که در تنظیم فعالیت سلول‌های عصبی و پیشگیری از خستگی نقش مهمی دارند.

پروتئین
بوقلمون، مرغ و ماکیان از منابع مناسب پروتئینی به حساب می آیند. غذاهای پروتئینی در عرض چند دقیقه دوپامین و اپی نفرین را بالا می‌برند و به دلیل دارا بودن تریپتوفان که پیش ساز سروتونین است قادر به افزایش سطح این ماده در مغز هستند. سروتونین از عوامل آرامش بخش می‌باشد. ساردین، ماهی‌های چرب آب‌های عمیق به علت داشتن اسید‌های چرب امگا 3 که برای تکامل سیستم عصبی و برای سلامت مغز و اعصاب لازم و نقش مهمی در مقابله با افسردگی دارند. اسیدهای چرب امگا 3 در فرایند یادگیری و شناخت نقش دارد. اسید‌های چرب امگا 3 با کاهش عصبانیت، افسردگی و اضطراب همراه است. همچنین نشانه‌های کمبود این اسید‌های چرب در کودکان مبتلا به بیش فعالی مشاهده شده است. روغن زیتون، بادام و گردو نیز به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 برای حفاظت از سیستم عصبی و بهبود افسردگی توصیه می‌شود.

سبزیجات
یکی از آرامش بخش‌‌ترین سبزی‌ها در مواقع استرس، کاهو و کرفس است. این سبزی دارای گروهی از ترکیبات به نام فیتالیدها بوده که مدر ( ادرار آور ) است و برای سیستم عصبی مرکزی یک آرامش‌ بخش و ضدتشنج به حساب می‌‌آید.هورمون سروتونین که در تنظیم روند خواب، دمای بدن، کنترل عصبانیت نقش دارد و هم چنین ملاتونین که عامل مهمی در تشخیص روز و شب و وقت خواب و بیداری است، آرام بخش‌های طبیعی بدن به شمار می‌روند. استرس با کاهش سطح ملاتونین می‌تواند سبب بی‌خوابی شود.موز شامل مقادیری از ملاتونین و سروتونین است که دو عامل مهم در آرامش خواب و راحت هستند. همچنین مقادیر منیزیم در موز اثر آرام بخش بر روی عضلات دارد.اسید آمینه تریپتوفان که در منابع غذایی حیوانی مانند لبنیات یافت می‌شود می‌تواند در بدن تبدیل به هورمون آرام بخش سروتونین شود. همچنین کلسیم موجود در شیر باعث تحریک مغز در استفاده از تریپتوفان می‌شود. یکی دیگر از مواد غذایی آرام بخش مغز بادام است که شامل هر دو عامل مهم خوب خوابیدن یعنی تریپتوفان و منیزیم می‌باشد.

ویتامین B12
کمبود فولیک اسید و ویتامین B12 نیز می‌تواند عوارضی مانند اختلالات خلقی، واکنش‌های روان پریشانه نظیر توهم و نادرست انگاری ، گیجی ، سردرگمی، رفتار خشونت آمیز، خستگی، فرسودگی، بی‌خوابی، کاهش توانایی را به همراه دارد. فولیک اسید در بسیاری از مواد غذایی گیاهی و حیوانی مانند سبزیجات دارای برگ سبز به خصوص اسفناج، مارچوبه و براکلی و سایر سبزیجات، مانند قارچ، سیب‌زمینی و نیز نان و گندم کامل (یا سبوس)، حبوبات، جگر و گوشت گاو کم‌چربی وجود دارد. ویتامین B12 یا کبالامین نیز در جگر، شیر، تخم‌مرغ، ماهی، پنیر، گوشت‌های عضلات یافت می‌شود.بنابراین، با تنظیم برنامه غذایی صحیح، کافی، متعادل و متنوع‌، می‌توان با استرس که شاید یکی از پیامد‌های مهم زندگی صنعتی و شهری است مقابله کرد. ضمن اینکه ورزش و تحرک جسمی کافی به رفع خستگی و افزایش کارایی عضلانی کمک زیادی خواهد کرد.

منبع: دنیای سلامت



> مطالب پیرامون تخم مرغ
PDA

ک کنید : مطالب پیرامون تخم مرغ

scott adkins
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۶‏, ۰۴:۳۴ بعد از ظهر
اقا یه سوالی هست خیلی وقته که منو درگیر خودش کرده.........یه بدنساز در روز تا چند عدد تخم مرغ میتونه مصرف کنه تا جایی که

برای بدن ضرری نداشته باشه؟.......همینطور در مورد زرده ی اون
sajad2580
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۶‏, ۰۴:۵۴ بعد از ظهر
سلام دوست من روزی 12 تا سفیده تخم مرغ مصرف میکنم و هیچ ضرری ندیدم بستگی به کشش بدنت داره ببینی میتونی بخوری یا نه
scott adkins
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۶‏, ۰۵:۰۸ بعد از ظهر
شما چند وقته مصرف میکنی؟؟؟

زرده هم میخوری؟؟؟
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۶‏, ۰۷:۴۳ بعد از ظهر
بیشتر بحث کلسترولشِ که رابطه مستقیمی با تغذیه مرغ داره، اگر از مرغ محلی که تغذیه طبیعی داشته مصرف کنید کلا مسئله ای نداره چون حالت چربی امگا 3 داره، اگر صنعتی باشه هم تعداد نمی شه داد من تجربی واسه خودم تا روزی 3 عدد زرده و 10 سفیده هم رفتم، و آزمایش 3ماهم نکته منفی رو نشون نداد، البته همه ی این مسائل راجع به یک فرد سالمِ
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۶‏, ۱۱:۴۵ بعد از ظهر
مصرف زیادی زرده میتونه واکنش کبدی رو به وجود بیاره مثلا من یه روز5تا زرده خورده بودم به صورت تعجب آوری صورتم در عرض6ساعت پر جوش شد من اصلا سابقه جوش نداشتم حتی تو دوران بلوغ رفتم دکتر تغذیمو گفتم گفت از همون بوده/بشیر نوشته بود روزی 4تا برای دوران حجم میشه استفاده کرد
needer
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۷‏, ۱۰:۲۲ قبل از ظهر
اقا یه سوالی هست خیلی وقته که منو درگیر خودش کرده.........یه بدنساز در روز تا چند عدد تخم مرغ میتونه مصرف کنه تا جایی که

برای بدن ضرری نداشته باشه؟.......همینطور در مورد زرده ی اون

اگه درست یادم باشه توصیه FDA تعداد 6 عدد در هفته هست.
Denis Wolf
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۱‏, ۰۴:۴۸ بعد از ظهر
man khodam 55 kilome rozi 15 ta sefide ba 4 ta zarde mikhoram
:پوزخند:
adelblack
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۱‏, ۰۷:۰۰ بعد از ظهر
من اصلن زرده نمیخورم فقط سفیده بیشتر 3تا هم تاحالا نخوردم



> لیست موادغذایی که موجب چربی آوردن شکم می‌شوند
PDA

ک کنید : لیست موادغذایی که موجب چربی آوردن شکم می‌شوند

T.A.K.T.A.Z
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۷‏, ۰۲:۱۴ بعد از ظهر
http://www.niksalehi.com/taghzie/khabar/75645132132.jpeg


غذاهای چرب چاقتان می‌کند: به همین سادگی؟ همه چیز به همین سادگی نیست. بعضی از مواد غذایی قادرند کالریشان را به بعضی قسمت‌های خاص بدن شما بفرستند. دوست دارید بدانید چه غذاهایی شکمتان را چاق می‌کنند؟ به ‌نظرتان چیزی عذاب ‌آورتر از رفتن روی ترازو و نگاه کردن به وزنی که نشان می‌دهد وجود دارد؟ شاید هم چون شکمتان جلوی دیدتان را گرفته نتوانید صفحه نمایشگر ترازو را ببینید. اشکالی ندارد، زندگی همین است. باید قیمت هر چیز را بپردازید—حتی برای چیزی اینقدر پاک و لذت‌ بخش مثل خوردن! زندگی هیچ غذایی را بدون کالری‌های ناخواسته، بدریخت شدن اندام، بیماری، احساس گناه و پایین آمدن اعتمادبه‌ نفس از آن شما نمی‌کند.
بعضی از موادغذایی هستند که کارشان فقط چاق کردن ماست! درست در همان قسمت‌هایی که بیشترین استرس و خجالت را نصیبمان می‌کند: یعنی ران‌ها، بازوها، غبغب و از همه اینها بدتر، شکم!
لیست موادغذایی که موجب چربی آوردن شکم می‌شوند
اگر به دنبال لیست موادغذایی هستید که باعث بزرگ شدن شکمتان می‌شود باید بدانید که نمک، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها بزرگترین متهمان پرونده هستند. وقتی می‌گوییم کربوهیدرات و چربی، منظورمان فقط بعضی از انوع کربوهیدرات و چربی است. کربوهیدرات‌های ساده که هضم آنها آسان است (مثل قندهای تصفیه‌ شده، گلوکز، فراکتوز و ساکاروز) و چربی‌های اشباع و ترانس که متهمان ردیف اول هستند. اما اجازه بدهید ببینیم این موادغذایی چطور دور کمر و شکمتان را بزرگتر می‌کنند.
چربی‌های اشباع و ترانس
چربی‌ها مهمترین منبع انرژی بدن هستند اما چربی اضافه ‌ای که بعد از سوختن مقدار نیاز بدن باقی می‌ماند است که ما را دچار مشکل می‌کند. از آنجا که این چربی‌ها وقتی در دمای اتاق نگهداری شوند میل به جامد شدن دارند، می‌توانیم تصور کنیم که وقتی در جایی از بدن ذخیره شوند، دسترسی به آنها و سوزاندن آنها بعنوان سوخت بدن کار سختی خواهد بود. بیشتر منابع غذایی غیرگیاهی حاوی میزان بالایی چربی اشباع است و البته برخی چربی‌های گیاهی و روغن‌ها هم شامل آن می‌شوند. این چربی‌ها کلسترول زیادی را وارد بدن می‌کنند و این کلسترول‌های زیان‌بار بر کلسترول مفید در بدن غلبه می‌کنند. هرچه مقدار این کلسترول زیان‌بار بیشتر باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی هم در فرد بیشتر می‌شود. جای تعجب نیست که چاقی و حمله‌ قلبی با هم ارتباط مستقیم دارند. موادغذایی حاوی چربی ترانس عبارتند از:
* فست ‌فود

* اسنک‌های سرخ‌شده غیرخانگی
* شیرینی‌ها
* مافین‌ها
* پاپکرن غیرخانگی کره‌ای
* چیپس
* برگرها
* پیتزا
* موادغذایی کنسرو شده مثل سیریال، پاستا، سوپ
* سس‌های بسته‌ بندی شده
* غذاهای پخته شده در رستوران
* موادغذایی فریزشده
* لبنیات پرچرب
* کره
* گوشت گاو/خوک/مرغ
اکثر مواقع وجود روغن‌های هیدروژنه در آماده‌ سازی این غذاهاست که مشکل‌ساز می‌شود. این روغن‌ها مدت نگهداری این محصولات را بالا برده و درنتیجه تولیدکننده‌ ها به وفور از آنها در محصولاتشان استفاده می‌کنند. چربی‌های ترانس نوعی از چربی‌های اشباع هستند.
کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده
هضم این کربوهیدرات‌ها آسان است به همین دلیل منبع بسیار خوبی از انرژی فوری به حساب می‌آیند. اما اگر این کربوهیدرات‌ها زیاد استفاده شوند، به چربی تبدیل شده و در بدن ذخیره می‌شود، مخصوصاً در ناحیه میان‌ تنه. موادغذایی که سرشار از کربوهیدرات‌های ساده هستند مثل شیرینی‌ها، دسرها، شکلات و از این قبیل از جمله مهمترین موادغذایی هستند که موجب چربی آوردن ناحیه شکم در خانم‌ها می‌شوند چون خانم‌ها بسیار بیشتر از آقایان از این تنقلات استفاده می‌کنند. موادغذایی اصلی که تحت این دسته نامگذاری می‌شوند عبارتند از:
* شکلات
* شیرینی
* بیسکویت
* کیک
* مافین
* برنج سفید
* آرد تصفیه ‌شده
* بستنی
* قهوه یا چای (درصورت استفاده از قند یا شکر تصفیه‌شده)
* نوشیدنی‌های قنددار و نوشابه
* قند و شکر
* سیریال‌های قنددار
نمک
متعجبید که چطور نمک باعث چاق شدنتان می‌شود؟ مولکول‌های سدیم موجب می‌شوند که آب دور سلول‌های چربی ذخیره در بدن را احاطه کرده و از این طریق آنها را مستحکم‌تر و البته متورم‌تر می‌کنند. این انباشتگی آب حالت بادکردگی به بدن داده و به سایز کلی بدن اضافه می‌کند. بیشتر موادغذایی کنسرو شده و غذاهای نمک‌ دار حاوی نمک یا سدیم هستند. درکنار اینها، موادغذایی دیگری که نمک فراوان دارند عبارتند از:
* پنیر
* گوشت
* آرد ذرت
* نخود
* سس‌ها
* چاشنی‌ها
* ترشیجات
* صدف
همانطور که می‌بینید، فقط غذاهای قنددار و چربی‌دار نیستند که قطر دور شکمتان را اضافه می‌کنند. نمک هم یک متهم اصلی است. درنتیجه، دفعه بعدی که خواستید ظرف نمکدان را برداشته و روی غذایتان نمک اضافی بپاشید یادتان باشد که این دانه‌های سفیدرنگ تا چه حد موجب چاق شدنتان می‌شود.



> ترکیبات یک نوشیدنی ورزشی
PDA

ک کنید : ترکیبات یک نوشیدنی ورزشی

T.A.K.T.A.Z
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۷‏, ۰۲:۱۴ بعد از ظهر
ترکیبات یک نوشیدنی ورزشی


آب
بدون شک مهم‌ترین جزء و بالاترین درصد را در یک نوشیدنی ورزشی دارا می‌باشد. در واقعآب علاوه بر بازسازی ذخایر آب از دست رفته، بستری مناسب را جهت افزودن سایر ترکیبات، نظیر کربوهیدرات و املاح مهیا می‌نماید. لیکن نباید فراموش کرد که آب به کار رفته در نوشیدنی ورزشی می‌بایست، از نظر املاح و مواد معدنی آن (سختی آب) در حد مطلوبی باشد، زیرا در صورت وجود املاح زیاده از حد در یک نوشیدنی ورزشی، ممکن است تعادل املاح در بدن به هم خورده و عملکرد عضلات دچار آسیب شود.

کربوهیدرات:
کربوهیدرات در یک نوشیدنی ورزشی، عاملی است جهت تنظیم قند خون و به عنوان منبع تولید انرژی سریع در عضلات به مصرف می‌رسد. علاوه بر آن که دریافت کربوهیدرات، موجب صرفه‌جویی در گلیکوژن عضلات می‌گردد. نتایج مطالعات متعدد گواه آن است که تخلیه‌ی گلیکوژنی عضلات با احساس خستگی در فرد مرتبط است.
در طی یک فعالیت بدنی سنگین که برای مدت زمانی بیش از یک ساعت به طول می‌انجامد، مصرف کربوهیدرات به میزان60- 30 گرم به ازای هر ساعت فعالیت بدنی توصیه می‌گردد تا با حفظ قند خون و سطح اکسیداسیون کربوهیدرات‌ها، احساس خستگی را به تعویق اندازد. این امر با مصرف 1200- 600 میلی‌ لیتر نوشیدنی در ساعت که حاوی 8- 4 درصد کربوهیدرات به صورت قند‌های ساده (قند معمولی، گلوکز و یا فروکتوز) و ترکیبات پیچیده‌تر (نظیرمالتودکسترین) باشد، میسر می‌گردد.
البته افزودن کربوهیدرات به یک نوشیدنی ورزشی، علی رغم موارد فوق با مشکلاتی روبروست که دو مورد اصلی آن: تاخیر در تخلیه‌ی معده و تحریک پاسخ انسولین می‌باشد.
1- تاخیر در تخلیه‌ی معده: با افزودن مقادیر زیادی کربوهیدرات‌ به ویژه از انواع ساده، اسمولالیته‌ی نوشیدنی ورزشی افزایش می‌یابد و این امر موجب تاخیر در تخلیه‌ی معده می‌گردد. برای جلوگیری از این وضعیت پیروی از دو اصل زیر کار ساز است:
الف- به کارگیری درصد مشخصی از کربوهیدرات‌ها: در مطالعه‌ای که بر روی میزان جذب مایعات (و در واقع سرعت تخلیه‌ی دستگاه گوارش) از نوشیدنی‌های ورزشی صورت گرفته است؛ بین سرعت جذب مایع از نوشیدنی حاوی 6 درصد کربوهیدرات، با آب خالص تفاوت آماری معنی داری وجود ندارد و در درصدهای بالاتر کربوهیدرات در نوشیدنی ورزشی، اختلال و تاخیر در جذب مایع کاملاً محسوس است. البته باید متذکر شد، در صورتی که درصد کربوهیدرات از حدود 4 درصد نیز پایین‌تر باشد، موجب رقیق شدن (هیپوتونیک) نوشیدنی شده و مصرف آن نمی‌تواند در تامین گلوکز مورد نیاز عضله‌ی در حال فعالیت موثر باشد.
ب- به کارگیری کربوهیدرات‌های نیمه هضم شده: به کارگیری برخی پُلیمرهای گلوکز نظیر مالتودکسترین در نوشیدنی‌های ورزشی، موجب کاهش تاثیر منفی افزودن کربوهیدرات بر تخلیه‌ی معده می‌گردد و خطر افزایش انسولین و کاهش قندخون را هنگام فعالیت بدنی به حداقل می‌رساند.
2- تحریک پاسخ انسولین: مصرف کربوهیدرات‌ها ممکن است با تحریک ترشح انسولین موجب آسیب عملکرد ورزشی فرد گردد. براین اساس در برخی نوشیدنی‌ها از ترکیبات کربوهیدراتی نظیر فروکتوز استفاده می‌شود که تاثیر آن بر ترشح انسولین، از قندهایی مثل گلوکز بسیار کم‌تر است.
املاح و الکترولیت‌ها:
جایگزینی الکترولیت‌ها در طی ورزش، در صورتی که فعالیت ورزشی برای مدت زمانی کم‌تر از 2 ساعت به طول بیانجامد، ضروری نیست. لیکن وجود مقادیر اندک از الکترولیت‌ها به ویژه سدیم اثرات مثبتی بر جذب آب و کربوهیدرات دارد.
در سال 1996 کالج آمریکایی طب ورزشی توصیه کرد که سدیم در محلول‌های مخصوص تجدید ذخایر مایعات مصرفی در حین فعالیت‌های ورزشی، که برای مدت زمانی بیش از یک ساعت به طول می‌انجامد، با غلظت 7/0-5/0 گرم در لیتر منظور گردد. افزودن سدیم به نوشیدنی موجب بهبود طعم و افزایش بازسازی مایعات می شود و از ایجاد حالت کمبود سدیم (هیپوناترمی) در افرادی که میزان بالایی مایعات نوشیده‌اند، جلوگیری می‌نماید.
البته افزودن کلر نیز به میزان 7/0- 5/0 گرم در لیتر در نوشیدنی ورزشی مفید خواهد بود.
سایر ترکیبات:
از مهم‌ترین ترکیبات افزوده شده به نوشیدنی‌های ورزشی، برخی املاح نظیر پتاسیم و انواع ویتامین‌ها قابل ذکرند. البته ویتامین‌های گروه B به دلیل تاثیر آن‌ها در سوخت و ساز انرژی، و ویتامین‌های E و C به دلیل اثرات آنتی‌اکسیدانی آن‌ها می‌توانند مفید باشند.
سایر خصوصیات یک نوشیدنی ورزشی که در مقبولیت آن موثرند، شامل موارد زیر است :
طعم:
مهم‌ترین خصوصیتی که یک نوشیدنی ورزشی می‌بایست واجد آن باشد، مقبولیت طعم و گوارایی آن است. بر این اساس هیچ‌گاه در حین دوره‌ی مسابقات، نوشیدنی‌های جدید را امتحان نکنید، زیرا ممکن است عدم مقبولیت طعم آن، به عمل کرد شما آسیب بزند.
دمای نوشیدنی:
دمای نوشیدنی ورزشی بهتر است کم‌تر از دمای محیط (حدود 22- 15درجه سانتی‌گراد( باشد.



> پروتئین بار خانگی
PDA

ک کنید : پروتئین بار خانگی

a.s.h.k.a.n
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۷‏, ۱۰:۱۹ بعد از ظهر
پروتئین بارها یکی از بهترین انواع میان وعده ها میتوانند باشند که نیاز شما به پروتئین، کربوهیدرات و چربی رو فراهم میکنند. من خیلی دنبال این بارها بودم اما جایی پیدا نکردم ولی تولید کننده های بزرگی در خارج از کشور داره.
مناسب دیدم این مطلب رو از مجله "علم و عضله" شماره 14 نقل قول کنم.
دوستای دیگه اگر دستوراتی دارین که میتونیم به این دستور اضافه کنیم تا طعم و ویژگی بهتری پیدا کنه ممنون میشم قرار بدین.
مواد لازم:
*سه و نیم فنجان جو پرک
*یک و نیم فنجان پودر شیر
*یک قاشق غذاخوری ادویه پای سیب)اختیاری(
*یک فنجان شربت)با طعم دلخواه(
*دو پیمانه پودر پروتئین
*یک عدد تخم مرغ
*یک قاشق چای خوری پودر وانیل
*یک فنجان کشمش یا سایر میوه های خشک
*نصف فنجان بادام ، گردو،بادام زمینی خورد شده
*سه فنجان میوه تکه تکه شده یا پوره میوه
)موز،پرتغال،سیب یا ....(
ابتدا فر را در دمای 160 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. سپس مواد را باهم مخلوط کنید. کف سینی فر یک ورقه روغنی پهن کرده و مخلوط را به ضخامت تقریبا 1 سانتی متر پهن کنید. بار خود را 15-20 دقیقه در فر قرار دهید. بعد از خارج کردن آن صبر کنید تا سرد شده سپس آنرا تکه تکه کنید.
______
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۷‏, ۱۰:۵۴ بعد از ظهر
تخم مرغ و جو پرک پخته باشن دیگه؟
پودر وانیل؟ دستور ناقص نیست؟اینا باید بعدن پخته بشن؟
من الان کلاً نگرفتم.
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۷‏, ۱۰:۵۹ بعد از ظهر
اینو بخوای حساب کنی که از پروتئین قیمتش بیشتر میشه
a.s.h.k.a.n
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۷‏, ۱۱:۰۲ بعد از ظهر
تخم مرغ و جو پرک پخته باشن دیگه؟
پودر وانیل؟ دستور ناقص نیست؟اینا باید بعدن پخته بشن؟
من الان کلاً نگرفتم.
معذرت میخوام یادم رفت بگم باید 15 تا 20 دقیقه با دمای 150 درجه سانتیگراد تو فر بپزه (از بس مطالب سایت جالبه مشغول خوندن بودم حواسم پرت شد. ببخشید)
من جو پرک رو یکبار نپخته ریختم. یکم سفت هست ولی اگر پخته بشه نرمتر میشه
همه این مواد رو قاطی کنید. به صورت یک ورقه با قطر 1سانت روی کاغذ روغنی پهن کنید و در فر قرار بدین
kurdox
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۷‏, ۱۱:۰۴ بعد از ظهر
باز به نسبت پروتئین بار خیلی بهتر میافته . الان یه پروتئین بار درست حسابی تو سایت بی بی که 12 عدد داخل جعبه اش هست 20 25 دلار قیمتشه تا برسه ایران 80 90 تومنی آب میخوره ! البته بخوای با پروتئین بارهای وطنی مثل پویان مقایسه اش کنی بله به نظرم گرون در میاد ...
a.s.h.k.a.n
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۷‏, ۱۱:۰۹ بعد از ظهر
باز به نسبت پروتئین بار خیلی بهتر میافته . الان یه پروتئین بار درست حسابی تو سایت بی بی که 12 عدد داخل جعبه اش هست 20 25 دلار قیمتشه تا برسه ایران 80 90 تومنی آب میخوره ! البته بخوای با پروتئین بارهای وطنی مثل پویان مقایسه اش کنی بله به نظرم گرون در میاد ...
لازم نیست همه رو حتما بریزین که!! :پوزخند:
من ادویه پای سیب و شیر خشک نداشتم، نریختم
طعمش هم بد نشد. به نظرم اگه با شکلات یا قهوه هم درست کنیم خیلی خوشمزه بشه
kurdox
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۷‏, ۱۱:۱۳ بعد از ظهر
آقا بی زحمت یه عکسم بزار وقتی آدم نرسه تغذیه درست حسابی داشته باشه با همین کلوچه پروتئینی و پروتئین بار و ... باید به خودش برسه . خیلی مفیده این تایپیک :گل رز:
a.s.h.k.a.n
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۷‏, ۱۱:۵۶ بعد از ظهر
یک دستور دیگه از پروتئین بار خانگی. بیشتر مواد این بار در همه آشپزخونه ها پیدا میشه
مواد لازم:
* 4/5 فنجان جو دوسر
* 1 فنجان آرد
* 3 فنجان پروتئین وی ایزوله
* 320 میلی لیتر شیر کم چربی
* 3/4 فنجان سیب خشک شده
* 1/2 فنجان خرما خشک
* 1/2 فنجان کشمش
* 3/4 فنجان گردو
* 50 گرم شکر
* 50 گرم روغن زیتون
* 2 عدد تخم مرغ
* وانیل - دارچین
ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد/ 350 فارنهایت گرم کنید.
روغن، تخم مرغ، شکر و وانیل را در ظرفی خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس شیر، میوه، خرما و گردوها را در ظرف بریزید و مخلوط کنید. در ظرف دیگری پودر پروتئین، آرد و جو را مخلوط کنید.
محتویات ظرف دوم(آرد و جو) را داخل ظرف اول ریخته و خوب هم بزنید.
[مترجم: مخلوط بدست آمده را روی کاغذ روعنی بریزید و در فر قرار دهید] 15 دقیقه پختن در فر کافی است تا رنگ روی آن طلایی شود.
پس از 15 دقیقه طرف را از فر خارج کنید. اجازه دهید تا کاملا سرد شود سپس آنرا ببرید.
هر سرو 120 گرمی از این بار حاوی 350 کالری، 41 گرم کربوهیدرات، 13 گرم پروتئین و 11 گرم چربی است.
http://pad3.whstatic.com/images/thumb/6/6b/Protein-bar-wet-ingredients.jpg/629px-Protein-bar-wet-ingredients.jpg
http://pad3.whstatic.com/images/thumb/b/b8/Bar.jpg/629px-Bar.jpg
a.s.h.k.a.n
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۸‏, ۰۸:۵۷ قبل از ظهر
یک دستور دیگه از پروتئین بار خانگی. این یکی رو کسایی که نارگیل دوست دارند میپسندند :صلح:
مواد لازم:
* 1 عدد موز قطعه قطعه شده
* 1/4 فنجان روغن نارگیل
* 1/4 فنجان کره بادام زمینی
* 2-4 اسکوپ پودر پروتئین مورد علاقه
* 1/4 فنجان نارگیل خرد شده
* 1/4 فنجان کشمش یا قره قاط :قلب:
* 1/4 فنجان آب
* 1.5 فجان جو دوسر
* 1/2 فنجان شکلات تکه تکه شده
طرز تهیه:
موز را در ظرفی تکه تکه کنید. سپس روغن نارگیل و کره بادام زمینی را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. نارگیل، جو، پودر پروتئین و آب را به آن اضافه کرده و مخلوط را هم بزنید. در نهایت کشمش را اضافه کنید.
مخلوط بدست آمده را روی کاغذی که به روغن آغشته شده پخش کنید و برای حداقل 2 ساعت در فریزیر قرار دهید تا خوب سفت شود. سپس آنرا به هر شکلی که دوست دارید ببرید و با شکلات آب شده روی آنرا تزئین کنید.
http://realfitmoms.com/wp-content/uploads/2012/05/IMG_4074.jpg
a.s.h.k.a.n
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۸‏, ۰۹:۱۸ قبل از ظهر
یک دستور دیگه از پروتئین بار خانگی برای کسایی که ترکیب گردو و شکلات دوست دارند :صلح:
البته فکر کنم این دستور برای سوخت موشک خوبه!!!
مواد لازم:
3 فنجان جو دو سر خام
1/2 فنجان مغز (بادام، گردو... به دلخواه)
1/2 فنجان نارگیل خرد شده
1 قاشق چایخوری دارچین
1 قاشق چایخوری نمک
1/4 فنجان شکر قهوه ای
1 فنجان ماست
2 قاشق غذا خوری عسل
1 فنجان کره بادام زمینی
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
1/4 فنجان روغن نارگیل
1/2 فنجان شکلات تیره خرد شده
1/2 فنجان خرمای خرد شده
1-2 اسکوپ پودر پروتئین مورد علاقه
طرز تهیه:
ابتدا فر را در دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را کمی روغن بزنید تا از چسبیدن پروتئین بار به کف آن جلوگیری کنید. در یک ظرف مواد خشک و در ظرف دیگر مواد تر را جداگانه مخلوط کنید. سپس مخلوط دو ظرف را باهم ترکیب کنید. مخلوط را روی سینی فر پهن کنید و برای 15 دقیقه در فر قرار دهید.
بعد از 15 دقیقه ظرف را از فر خارج کنید. اجازه دهید کمی سرد شود سپس آنرا در اندازه های دلخواه ببرید.
[مترجم: به نظر من میشه از مقدار شکر، کره و روغن مصرفی کم کرد تا خیلی هم چاق کننده به نظر نرسه. به جای عصاره وانیل هم میشه از پودر وانیل استفاده کرد که تو همه سوپرمارکتها پیدا میشه]
http://www.healthygreenkitchen.com/wp-content/uploads/2009/05/bars-3.jpg
a.s.h.k.a.n
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۹‏, ۱۲:۵۵ بعد از ظهر
این دستور یک پروتئین بار خیلی ساده و کم هزینه. من که مزه اش رو دوست داشتم. امیدوارم شما هم خوشتون بیاد

مواد لازم:
* 1 فنجان جو پرک
* 2-3 عدد گردو
* 1 عدد موز خرد شده
* 1/2 فنجان ماست
* 1 قاشق غذاخوری عسل
* 1/2 قاشق چایخوری وانیل
* 1/2 قاشق چایخوری دارچین
* 1 قاشق مرباخوری پودر کاکائو
* 3-4 عدد خرما

طرز تهیه:
ابتدا فر را در دمای 150 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. قسمتی از سینی فر را روغن بزنید.
مواد را به ترتیب به ظرف اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید. مخلوط بدست آمده را به قطر 1 سانتی متر روی سینی که از قبل روغن زده شده پهن کنید.
15-20 دقیقه پختن در فر کافی است. سپس کمی صبر کنید تا پروتئین بار پخته خنک شود و آنرا ببرید.
http://up.vatandownload.com/images/w3tb7453nu061o9j0l9q.jpg
reza_rf
‏۱۳۹۳-۰۸-۰۳‏, ۰۱:۲۷ قبل از ظهر
http://www.xum.ir/images/2014/10/24/healthy--youll-love-6.jpg

>>> یک پروتئین بار خییلی ساده و کم هزینه <<<



مواد لازم:
- یک پیمانه کره بادام زمینیه طبیعی
- 8 قاشق چای خوری عسل طبیعی
- 1.5 پیمانه پودر پروتئین با طعم شکلات
- 1 پیمانه جوی دو سر(Quaker Oats)
- فندق به مقدار دلخواه

طرز تهیه:
کره بادام زمینی و عسل رو در یک ظرف هم مخلوط کنید. فر رو برای یکی دو دقیقه گرم کنید. مواد باقی مونده رو هم به ظرف اضافه کنید. مخلوط رو در یک سینی 13*9 پخش کنید و به مدت 20 دقیقه در فر بپزید.
صبر کنید تا پروتئین بار پخته خنک شود و اون رو به 10 قسمت ببرید و باقی مونده رو در یخجال نگه دارید.

اینم ارزش غذاییش:
http://www.xum.ir/images/2014/10/25/screenshot-www.bodybuilding.com2014-10-2500-26-08.png

دوستانی که پروتئین با طعم شکلات دارند حتما امتحان کنن ما که نداریم :ناراحت::گل رز::گل رز:



> رژیم غذایی مدیترانه ای مناسب برای لاغری
PDA

ک کنید : رژیم غذایی مدیترانه ای مناسب برای لاغری

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۸‏, ۱۲:۱۳ بعد از ظهر
http://img..ir/images/74918434742366239114.jpg


اگر به دنبال برنامه ی ویژه ی غذایی به منظور محافظت از قلب خود هستید، ما رژیم غذایی منحصربفرد مدیترانه ای را به شما پیشنهاد می کنیم. این رژیم غذایی شامل انواع مختلف فاکتورهای مورد نیاز برای حفظ سلامت عمومی بدن و به ویژه قلب می باشد. علاوه بر این حاوی روغن خوش عطر و طعم زیتون و نوشیدنی های ملایم هم می باشد که برگرفته از آداب غذایی سنتی کشورهای کرانه ی دریای مدیترانه است.

این روزها اغلب رژیم های غذایی سالم شامل میوه، سبزیجات، ماهی، و غلات هستند و مصرف چربی های مضر را به حداقل میزان ممکن می رسانند. باید اذعان داشت که استفاده از این مواد کماکان به قوت خود باقی می ماند، اما یک سری غذاهای خاص وجود دارند که می توانند ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند.

فواید رژیم غذایی مدیترانه ای

گمان می رود که اعمال رژیم غذایی مدیترانه ای ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. طی تحقیقاتی که سال 2008 در ایالات متحده امریکا صورت پذیرفت، محققان به این نتیجه دست یافتند که ریسک مرگ به دلیل ناراحتی قلبی در مردان و زنانی که از این رژیم غذایی استفاده می کردند، کاهش پیدا کرد. همچنین احتمال بروز سرطان نیز در این افراد تقلیل قابل توجهی یافت.

اجزای اصلی تشکیل دهنده رژیم غذایی مدیترانه ای شامل موارد زیر هستند:

مصرف مقادیر زیادی میوه و سبزی های تازه
مصرف روغن های سالم نظیر روغن زیتون و روغن کانولا *
مصرف وعده های سبک از آجیل و خشکبار
مصرف آب انگور قرمز و سیاه
محدود کردن مصرف گوشت قرمز
مصرف روزانه و مستمر ماهی

میوه، سبزی، غلات

از قدیم الایام در مدیترانه مصرف میوه، سبزی، پاستا و برنج مرسوم بوده. به عنوان مثال اهالی یونان باستان درصد بسیار کمی گوشت قرمز در رژیم غذایی خود می گنجاندند و تقریباً در طول روز 9 مرتبه از میوه ها و سبزی هایی که دارای آنتی اکسیدانهای بسیار قوی بوده اند، استفاده می کردند. یک چنین برنامه ی غذایی حاوی حداقل میزان لیپوپروتئین های کم چگال (LDL) یا همان "کلسترول بد" می باشد. همانطور که مطلع هستید این ماده سبب ایجاد رسوب و لخته در شریان های خونی می شود.

غلات در مناطق مدیترانه ای به وفور کشت شده و معمولاً جزء یکی از اصلی ترین وعده های غذایی ساکنان این مناطق به شمار می رود. از مزایای غلات و حبوبات باید به این نکته اشاره کرد که فاقد چربی های ترانس بالا هستند. از دیگر وعده های غذایی اهالی مدیترانه می توان به نان سبوس دار اشاره کرد. البته آنها نان را بدون استفاده از کره و مارگارین** مصرف می کنند.

چربی های سالم

برنامه ی غذایی مدیترانه ای به هیچ وجه مصرف چربی را ممنوع نمی کند، بلکه برعکس با یک انتخاب صحیح و آگاهانه نسبت به چربی هایی که در طول روز مصرف می شوند، طعم دلچسبی را به غذاها عرضه می کند.

رژیم غذایی سواحل مدیترانه شباهت های زیادی به برنامه غذایی نوع اول انجمن بیماران قلبی امریکا دارد با این تفاوت که حاوی کلسترول کمتر و چربی های سالم بیشتری است. از این نوع چربی های سالم و فید می توان به چربی های تک اشباعی مثل روغن زیتون و چند اشباعی که دارای اسیدهای لینوانین هستند (نوعی از اسیدهای چرب تشکیل دهنده ی امگا 3) که در روغن کانولا و خشکبار به ویژه گردو یافت می شوند اشاره کرد. ماهی به عنوان یکی دیگر از منابع غنی اسیدهای چرب امگا 3 به وفور در این رژیم غذایی یافت می شود. اسیدهای چرب امگا 3 تری گلیسیرید خون را کاهش داده و سلامت رگ های خونی را تضمین می نمایند. این برنامه همچنین مصرف چربی های اشباع شده و روغن های هیدروژنه که هر دو سبب ایجاد بیماری های قلبی می شوند را کاهش می دهد.

انتخاب روغن و چربی

روغن زیتون

انواع مختلف روغن زیتون ها دارای چربی های تک اشباعی هستند. این قبیل چربی ها به از بین بردن کلسترول بد خون (LDL)‌ کمک می کنند. روغن زیتون های "خالص" و "فوق خالص" که تحت فرایند های شیمیایی قرار نگرفته اند، حاوی بیشترین میزان از خواص ضد اکسندگی می باشند.

آجیل و خشکبار

آجیل و خشکبار دارای چربی زیادی هستند و می توان اظهار داشت که 80 درصد از کل کالری آنها از چربی حاصل می شود. البته میوه های خشکی که از درختان بدست می آیند مثل گردو، فندق و بادام دارای چربی های کمتری می باشند. گردو همچنین شامل اسیدهای چرب امگا 3 نیز می باشد. بطور کلی میوه های خشک و آجیل دارای کالری بالایی هستند و نباید به میزان زیاد (روزانه بیش از یک مشت) از آنها استفاده کرد. برای ارتقای کیفیت مواد غذایی مصرفی و افزایش سلامت هر چه بیشتر از آجیل هایی که با عسل و یا نمک زیاد عرضه می شوند پرهیز کنید.

نوشیدنی

اخیراً در برخی از تحقیقات، پژوهشگران به این نتیجه دست پیدا کرده اند که مصرف میزان کمی آب انگور به طور روزانه در تسریع روند بهبود بیمارانی که از ناراحتی های قلبی شدید رنج می برند موثر است.

آب انگور قرمز و سیاه عملکردی شبیه آسپرین دارد و خاصیت لخته شدن خون را کاهش می دهد. این نوشیدنی همچنین دارای خواص ضد اکسنده نیز می باشد. مصرف نرمال آن برای خانم ها و آقایون بالای 65 سال 5 اونس (معادل 148 میلی لیتر) و برای آقایون زیر 65 سال در حدود 10 اونس (معادل 296 میلی لیتر) به صورت روزانه تخمین زده می شود.

جمع بندی

در خرید دقت کنید. سعی کنید مقدار زیادی میوه ها و سبزیجات تازه را انتخاب کنید، میزان مصرف گوشت قرمز را محدود نمایید، و حداقل هفته ای یکمرتبه ماهی را در غذاهای خود بگنجانید. البته باید از مصرف ماهی که سرخ شده و در کره و سس فراوان خوابیده خودداری نمایید. در عوض از روغن های سالم مانند روغن زیتون و روغن کانولا استفاده نمایید. در هر حال می بایست در میزان مصرف هر روغنی دقت کنید چراکه همه ی روغن ها شامل چربی می باشند. از خشکبار هم به عنوان میان وعده استفاده کرده و یا آنرا به سالاد اضافه کنید. از مصرف چربی های اشباع شده و روغن های هیدروژنه هم تاجایی که می توانید پرهیز کنید. برچسب غذاها را بخوانید تا متوجه شوید دقیقاً چه چیزی وارد بدن خود می کنید.

چند نکته ویژه:

به جای استفاده از کره های هیدروژنه از کره بادام زمینی که یک محصول طبیعی است استفاده کنید.
در مصرف کره زیاده روی نکنید. با دیدن برچسب "کم چرب" و یا "بدون کلسترول" بر روی کره ها وسوسه نشوید. این مطلب بدان معنا نیست که این محصولات مناسب شما هستند. بسیاری از این مواد حاوی چربی های ترانس بالا هستند.
در طول روز تا می توانید (حداقل 7 تا 10 وعده) میوه و سبزی مصرف کنید. هویج، سیب، و موز را در دسترس قرار دهید تا هر زمان که احساس گرسنگی به شما دست داد از آنها به عنوان میان وعده بهره بگیرید. سالادهای میوه هم گزینه ی مناسبی به شمار رفته و شامل تعداد زیادی از میوه های مختلف خوشمزه می باشند
در پخت و پز از روغن زیتون و روغن کانولا استفاده کنید. در سالاد به جای سس از روغن زیتون استفاده کنید. پس از طبخ پاستا برای طعم بهتر قدری پودر سیر، پیاز و کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید. روی نان سبوس دار به جای کره از روغن زیتون استفاده کنید.
مرغ و ماهی را جایگزین گوشت قرمز کنید. از خوردن سوسیس، بیکن، و سایر گوشت های قرمزی که دارای چربی های زیادی هستند خودداری کنید.
مصرف مواد لبنی پرچرب را محدود کنید. از مواد لبنی پرچرب و یا با 2% چربی پرهیز کنید و به جای آن از شیر و ماست و پنیر کم چرب استفاده کنید.
یک تا دو بار در هفته ماهی بخورید. ماهی تن، قزل آلا، آزاد، کفال و کپور گزینه های خوبی هستند. ماهی را به صورت کبابی مصرف کنید چراکه هم طبخ آن ساده تر است و نیاز زیادی به تمیز کردن ندارد. از مصرف ماهی سرخ شده مگر در میزان کمی روغن زیتون پرهیز کنید.
برای میان وعده از گردو، بادام، بادم زمینی و پسته شام مصرف کنید.
آب زیاد بنوشید. آب انگور قرمز و سیاه هم گزینه های مناسبی هستند.

زمانیکه موفق به استفاده از گزینه های سالم و خوشمزه رژیم مدیترانه ای شدید، آنوقت ممکن است که این برنامه غذایی به عنوان رژیم غذایی محبوب شما درآید.

* روغن کانولا: نوعی روغن گیاهی که از دانه ى گونه هاى مختلف plant rape یاکلم قمرى به دست می آید.

** مارگارین: نوعی کره تقلیدی از نباتات است.

منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=358111264265766&set=a.115033575240204.19983.114614438615451&type=1&relevant_count=1&ref=nf)



> زرده تخم مرغ به اندازه سیگار مضر است!
PDA

ک کنید : زرده تخم مرغ به اندازه سیگار مضر است!

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۸‏, ۱۲:۲۲ بعد از ظهر
http://img..ir/images/00629889356687480092.jpg

نتایج یک آزمایش جدید نشان داده است که وقتی صحبت از بیماری تصلب شرائین و سفتی عروق به میان کشیده می شود، زرده تخم مرغ می تواند به اندازه سیگار مضر و خطرناک باشد.

دکتر دیوید اسپنس از متخصصان برجسته نورولوژی در آمریکا که سرپرستی این مطالعه جدید را عهده دار بوده خاطرنشان ساخت خوردن زرده تخم مرغ به همان روش سیگار کشیدن باعث سفت شدن عروق یا به اصطلاح عارضه تصلب شرائین می شود.

به گزارش ساینس دیلی، دکتر اسپنس استاد نورولوژی در دانشکده پزشکی و دندانپزشکی اسکولیش وسترن و نیز رئیس مرکز مطالعات تصلب شرائین و پیشگیری از سکته در انستیتو «روبارتز» با مطالعه روی بیش از ۱۲۰۰ بیمار دریافت که مصرف زیاد و مداوم زرده تخم مرغ باعث افزایش تشکیل پلاک های کاروتید در عروق می شود و خطر سکته مغزی و قلبی را تشدید می کند.

دکتر اسپنس تاکید کرد: افرادی که در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی هستند باید از مصرف مداوم زرده تخم مرغ جدا پرهیز کنند.

منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=480116828684827&set=a.235819523114560.71639.198879713475208&type=1&relevant_count=1&ref=nf)




البته بحث ورزشکارا جداست .........



> چگونه میتوانم فردی بلند قد باشم!!!
PDA

ک کنید : چگونه میتوانم فردی بلند قد باشم!!!

{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۱‏, ۱۰:۴۲ بعد از ظهر
شاید شما هم با جملاتی مانند : قدتان را تضمینی افزایش میدهیم و یا افزایش قد بدون جراحی و مشابه آن آشنا باشید ، مطالبی را که در ادامه میخوانید ، شما را بصورت کاملاً واقع بینانه از حقیقت رشد و بلندی قد آگاه می کند.
این مطالب شاید بازار بعضی از افراد سودجو را بهم بریزد .
عوامل اصلی رشد عبارتند از :
1- عوامل وراثتی ( ژنتیک )
2- تغذیه مناسب ( در دوران کودکی و پس از آن
3- فعالیت و ورزش کافی
4- خواب مناسب

عوامل وراثتی :
شامل ژنهائی است که شما از پدر و مادر به ارث برده و آنها از خانواده های قبلی یعنی نیاکان شما به ارث برده اند.
هیچگونه مدرک علمی دال بر اینکه اگر پدر و مادر شما کوتاه قد هستند آنگاه یقیناً شما نیز کوتاه قد خواهید شد ، وجود ندارد اما عموماً این مطلب صادق است که میانگین قد افراد خانواده شما حدود رشد طولی را تعیین میکند.
باید بدانیم که عوامل وراثتی از آن دسته عواملی هستند که ما کنترل خاصی روی آنها نداریم ،پس ذهنمان را به خاطر آن مشغول نمیکنیم.
اما سایر عوامل ارتباط مستقیم با عادات و رفتار ما دارند ، تغذیه مطلوب ، ورزش کافی و خواب مناسب می توانند با اراده ما تغییر نمایند و در حد مطلوب قرار گیرند.

تغذیه مناسب :
الف : دوران کودکی ، با دقت به این نکته که اصلی ترین عامل رشد کودک یعنی IGF_1 در شیر مادر به اندازه کافی یافت میگردد لذا استفاده از شیر مادر در دوران شیرخوارگی باعث رشد بهتر کودکان میشود.
با دانستن اینکه شیر مادران حاوی قند و مواد غذایی کافی برای کودک است ( به شرط آنکه خود مادر از تغذیه مناسب و رژیم غذایی مطلوب پیروی نماید ) استفاده از مواد جانبی مانند آب قند و سایر مواد اضافی که ترشح هورمون رشد را مهار میکنند عمل درستی نیست ، لذا مادامیکه مادر از شیر کافی برای تغذیه کودک برخوردار است بهتر است از مواد اضافی استفاده نشود.
تغذیه در دوران کودکی و نوجوانی:
در ابتدا باید بدانید که با توجه به فعال بودن کودکان و رشد سریع مغزی و اسکلتی آنان ،هیچگونه رژیم غذایی کم کالری یا لاغری برای آنها توصیه نمی شود ، به همین دلیل میباید کودکان را عادت داد تا از رژیم غذایی با کالری مناسب و پنج وعده در روز استفاده نمایند و از خوردن بیش از حد مواد شیرین یا تنقلات و مواد زائد خوداری نمایند.
تغذیه در دوران بلوغ:
دوران بلوغ دوران تحول نوجوانان است ، در این دوران افراد با سرعت بسیار زیادی تغییر می کنند.نقش تغذیه قبل از این دوران و ضمن آن بسیار حساس و تعیین کننده است لذا توصیه می شود تا برنامه غذایی این سنین را با کمک یک متخصص تغذیه تنظیم نموده و در صورت صلاحدید پزشک از مواد کمکی جهت تکمیل برنامه غذایی یاری جست.

نکات مهم در تغذیه:
1- برنامه اصلی تغذیه ( شامل پنج وعده غذایی ) با فاصله هر 5/2 الی 3 ساعت باید تنظیم گردد ، چرا که بدن در هر 3 ساعت نیاز به پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری و کربوهیدرات مناسب برای حفظ متابولیسم دارد.
2- عموماً در طی یک روز فعالیت افراد بصورت زیر تقسیم میگردد.
7 صبح شروع فعالیت
افزایش فعالیت تا ساعت 1 ظهر
تثبیت فعالیت تا ساعت 6 عصر
کاهش تدریجی فعالیت تا ساعت 11 شب

3- با دقت در جدول فعالیت روزانه متوجه می شویم که باید برنامه غذایی روزانه را نیز بر اساس آن تنظیم نمود :



شماره

وعده غذایی

پروتئین

کربوهیدرات



1

وعده اول ساعت 7 صبح شامل

40 %

60%



2

وعده دوم ساعت 10صبح شامل

40 %

60%



3

وعده سوم ساعت 1 ظهر شامل

45 %

55%



4

وعده چهارم ساعت 30/3 شامل

50 %

50%



5

وعده پنجم ساعت 6 عصر شامل

65 %

35%



6

وعده ششم ساعت 8 شب شامل

70 %

30%





نکته مهم در رعایت رژیم غذایی حجم مناسب آن است به این معنی که بجز وعده های اصلی حجم سایر وعده ها
از یک کف دست بیشتر نباشد .

تذکر : قاعده تغذیه فوق برای همه شرایط ثابت و مطلق نبوده و نظریات دیگری نیز در مورد جدول فوق وجود دارد.

4- در رژیم غذایی خود از فیبرهای کربوهیدرات شامل : سبزیجات و مواد مشابه به اندازه کافی استفاده نمایید.

5- استفاده بیش از اندازه از مواد قندی ، ترشح هورمون رشد را مهار کرده و احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

6- از تجمع چربی اضافی با کنترل نمودن چربی مصرفی روزانه جلوگیری نمایید.

7- استفاده از ویتامین ها تحت نظارت متخصص تغذیه برای بدن ضروری است.

ورزش و فعالیت مناسب
کم تحرکی و یا عدم تحرک کافی باعث تغییر متبولیسم بدن می گردد ، همچنین تحریکات ترشح هورمونهای مطلوب را نیز با نقص مواجه کرده و مانع از حداکثر رشد میشود.
با توجه به نکته فوق ، تنظیم یک برنامه فعالیتی مناسب در طی روز علاوه بر فواید بیشمار آن باعث تنظیم و تسهیل ترشح هورمونهای مورد نیاز بدن میگردد و در رشد نیز بسیار موثر است ، ورزش نیز مانند سایر عوامل رشد اگر از حد مطلوب کمتر یا بیشتر باشد تاثیر مناسب را نخواهد داشت . در نشریه علمی ( Sports Science and Medicine (2003, 2, 106-109)) به نقل از آقای ناصر احمدی ( پژوهشگر و محقق ) و گروه تحقیقاتی وی در خصوص تاثیر ورزش بر افزایش یادگیری مقاله مهمی به چاپ رسیده است .

خواب مناسب
خواب کافی باعث ترشح هورمون رشد میگردد ، پس سعی نمائید در طی شبانه روز از خواب کافی بهره ببرید ف در خواب متابولیسم شما هم از ریتم مناسب برخوردار می گردد و عضلات سریعتر خود را بازسازی ( ریکاوری ) نموده ، خستگی حاصل از فعالیت روزانه رفع میشود.
همانطور که خواب کافی فواید بسیاری دارد ، بی خوابی نیز متابولیسم بدن را مختل نموده و مانع از رشد کافی میگردد.

نتیجه گیری :
با توجه به مطالب فوق اکنون شما میدانید که به استثنای موارد ذکر شده ، هیچ ماده معجزه آسایی برای رشد وجود ندارد . تنها عامل رشد سوماتوتروپین و فاکتور رشد شبه انسولین است که آنهم در دوران قبل از بلوغ کامل و تحت نظارت پزشک متخصص شاید جوابگو باشد . فراموش نکنید هنگامیکه لایه های رشد استخوانی ( اپی فیز ) بسته شود دیگر رشد طولی رخ نخواهد داد.
طی چند سالهای اخیر روشهای جراحی نیز برای افزایش قد استفاده می گردید که در آن با برش خاصی بر استخوانهای ساق پا ( تیبیا و فیبولا ) و نصب دستگاه مخصوصی روی پا و تنظیم تدریجی آن باعث بلندی قد می گردند . البته این عمل در همه موارد موفق نبوده و علاوه بر آن پای ترمیم شده هیچگاه مانند پای سالم و طبیعی قبل از عمل استحکام نخواهد داشت .
ArTaM
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۱‏, ۱۱:۵۲ بعد از ظهر
ممنون از مطلبت.
میخواستم بدونم استخوون ها دقیقا تا چه سنی رشد خوب وقابل توجهی دارن؟(قدی)( هرکسی یه سنی رو میگه)
بارفیکس تا چه حد توی رشد تاثیر داره؟
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۱‏, ۱۱:۵۶ بعد از ظهر
حدودا تا زیر20سالگی بعد اون رشد عرضی آغاز میشه
کلا یه سری حرکات کششی و یا ورزشهای پرشی تاثیر بسزایی دارن
adelblack
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۲‏, ۱۰:۴۷ قبل از ظهر
حدودا تا زیر20سالگی بعد اون رشد عرضی آغاز میشه
کلا یه سری حرکات کششی و یا ورزشهای پرشی تاثیر بسزایی دارن


شنیدم تا 25 سالگی رشد میکنه؟ یعنی من که الان 20 سالمه و بارفیکس و حرکت کششی انجم میدم قدم دیگه تغییر نمیکنه؟
alexy
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۲‏, ۱۱:۱۵ قبل از ظهر
شنیدم تا 25 سالگی رشد میکنه؟ یعنی من که الان 20 سالمه و بارفیکس و حرکت کششی انجم میدم قدم دیگه تغییر نمیکنه؟
90درصد قد مربوط به ژنتیک میشه،ورزشهای دیگه ای هم که میگن تاثیر زیادی ندارن،اما تغذیه و ورزش در دوران کودکی میتونه به بلندی و رشد قد کمک زیادی بکنه.
ArTaM
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۲‏, ۰۵:۱۹ بعد از ظهر
شنیدم تا 25 سالگی رشد میکنه؟ یعنی من که الان 20 سالمه و بارفیکس و حرکت کششی انجم میدم قدم دیگه تغییر نمیکنه؟

اره منم از خیلی ها شنیدم که تا25 سالگی رشد میکنه،بعدش رشدعرضی میشه
nj73
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۲‏, ۱۱:۱۹ بعد از ظهر
مگه سن داره؟والا هر وقت صفحات رشدتون بسته بشه قد دیگه تغییر نمیکنه مگر دو سانت من از 15 سالگی به بعد فقط 1cmقدم رشد کرد.پیش دکتر هم رفتم در 17 سالگی گفت صفحات رشدت بسته شده.والا فکر کنم هر کس به زمان بلوغش مربوط میشه.(البته راجبه آخری مطمئن نیستم)



> جدول ارزش غذایی مواد
PDA

ک کنید : جدول ارزش غذایی مواد

{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۱‏, ۱۰:۵۵ بعد از ظهر
پروتئین Protein
گوشت گاو:
اولین انتخاب *
همبرگر یا گوشت گرد خالص،
جگر،
دومین انتخاب *
گوشت کبابی،
ارزش: هر 28 گرم= 7 گرم پروتئین
جوجه کباب chicken breast
بدون پوست و بدون استخوان،
ارزش: 28 گرم خام = 6 گرم پروتئین
2/1 کباب متوسط،
ارزش: 98 گرم = 20 گرم پروتئین
کباب ترکی Turkey breast
بدون پوست و استخوان
هر 28 گرم خام = 6 گرم پروتئین

ماهی Fish
اولین انتخاب *
ماهی تن تازه ( کنسرو نشده ) Tuna
ماهی حلوا flunder
ماهی روغنی Cod
کیلکا
ماهی هادوک had dogk
ماهی آبی Blue fish
هالی بات(نوعی ماهی پهن) Halibut
ماهی سرخو Red snapper
دومین انتخاب *
ماهی آزاد Salmon
شمشیر ماهی Sword fish
رافی نارنجی Orange roughy
گربه ماهی Cat fish
ارزش : هر 28 گرم = 6 گرم پروتئین
هر 28 گرم پخته = 10 گرم پروتئین
تن پخته شده در آب ( کنسرو نشده)

سفیده تخم مرغ Egg Whites
برای یک تخم مرغ بزرگ،
یک سفیده = 3 گرم پروتئین
12 عدد سفیده = 40 گرم پروتئین
هر 28 گرم = 7 گرم پروتئین
هر 448 گرم = 42 گرم پروتئین

شیر ( بدون چربی ) Milk ( skim )
هر یک فنجان 224 گرمی =
8 گرم پروتئین و 11 گرم کربو هیدرات

کربو هیدراتهای ترکیبی ( کمپلکس )
ذرت
هر 28 گرم آبپز = 6 گرم کربو هیدرات
جو oatmeal
جو کوبیده شده regular
1 فنجان خشک= 55 گرم کربوهیدرات
1 فنجان خشک= 12 گرم پروتئین
1 فنجان پخته= 25 گرم کربوهیدرات
1 فنجان پخته= 6 گرم پروتئین
ماکارونی Pasta
28 گرم خام= 18 گرم کربوهیدرات
28 گرم پخته= 6 گرم کربوهیدرات
نخود فرنگی نیم پز Peas
هر 28 گرم = 3 گرم کربوهیدرات
سیب زمینی Potato
هر 28 گرم = 5 گرم کربوهیدرات
28 گرم پخته = 6 گرم کربوهیدرات
برنج سفید یا قهوه ای Rice
یک فنجان خام= 150 گرم کربوهیدرات
یک فنجان پخته= 50 گرم کربوهیدرات
شلغم شیرازی ( سیب زمینی ترشی )
Yam / Sweet potato
هر 28 گرم = 6 گرم کربوهیدرات
هر 28 گرم=7 گرم کربوهیدرات
کربوهیدراتهای ریشه دار ، فیبر کربوهیدرات
مارچوبه aspacagus
1فنجان خام خرد شده = 5 گرم کربوهیدرات
1فنجان پخته = 8 گرم کربوهیدرات
هویج یا زردک carrots
1عدد متوسط 84 گرم=7 گرم کربوهیدرات
1فنجان پوست کنده پخته = 8 گرم کربوهیدرات
گل کلم cauliflowez
1فنجان خام وخرد شده =5 گرم کربوهیدرات
1فنجان پخته =6 گرم کربوهیدرات
کرفس celery
2 ساقه بزرگ خام= 4 گرم
کاهو lettuce
کاهوی یخزده
1سر شش برگی=11 گرم
1فنجان خردشده =1 گرم
بادمجان eggplant
1فنجان 84 گرم تکه شده خام= 5 گرم
1فنجان 112 گرم پخته شده=7 گرم
لوبیای سبز (پخته شده)green beans
1فنجان 112 گرم =10 گرم کربوهیدرات
قارچ mushroom
1فنجان (تکه های خام )=3 گرم
1فنجان (تکه های پخته)=8 گرم
فلفل سبزpeppezsgreen
1فنجان خام خرد شده112 گرم=7 گرم
1فنجان پخته خرد شده =8 گرم کربوهیدرات
فلفل قرمزprppersed
1فنجان خام تکه شده 112 گرم= 5 گرم
1فنجان پخته تکه شده =8 گرم
اسفناجspinach
1فنجان خام خرد شده = 2 گرم
1فنجان پخته= 8 گرم
گوجه فرنگیtomato
1فنجان خام خرد شده = 8 گرم
کدوسبز zucchini
1فنجان خام برش خوه 112 گرم =5 گرم
168 گرم پخته شده برش خورده =7 گرم
1 فنجان کنسرو =40 گرم کربوهیدرات


کربوهیدراتهای ساده
سیب apple
1عدد متوسط 140 گرمی=20 گرم
موز banana
1عدد متوسط 112 گرمی =25 گرم
گریپ فروت grapefruit
نصب 1 عدد متوسط 112 گرم = 10 گرم
توت شرابیblueberries
1 فنجان خام =20 گرم
انگور grapes
1فنجان 140 گرم =30 گرم
پرتقال oranges
1عدد متوسط 140 گرمی =15 گرم
گلابیpears
1عدد متوسط 168 گرمی =25 گرم
آناناس pineapple
1 فنجان 168 گرمی= 20 گرم
کشمش raisins
2 فنجان ، 112 گرم=80 گرم
MahDi051
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۴‏, ۰۵:۵۱ بعد از ظهر
میزان قند موجود در میوه ها
http://img..ir/images/23383465055830284917.jpg



> نکات مهم در تغذیه ورزشکاران در بدنسازی و پرورش اندام
PDA

ک کنید : نکات مهم در تغذیه ورزشکاران در بدنسازی و پرورش اندام

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۲‏, ۱۲:۰۱ قبل از ظهر
http://img..ir/images/23607836289083827865.jpg



تغذیه در ورزش و مخصوصا در بدنسازی و پرورش اندام مهمترین و موثرترین عامل بشمار میرود. در اصول بدنسازی اولین اصل تغذیه مناسب است و با استفاده از یک برنامه غذایی مناسب و انجام درست آن می تواند در ساخت عضله دلخواه به شما بسیار کمک کند و همچنین بدون تغذیه مناسب و صحیح تمرینات بدنسازی پاسخگو نبوده و به نتیجه دلخواه نمیرسد.

در این قسمت نکات مهم در تغذیه صحیح را مرور میکنیم
۱- غذاهای روزانه را حداقل در پنج وعده میل نمائید.

۲- غذا را خیلی داغ و یا خیلی سرد میل نکنید.

۳- غذا را خوب بجوید تا هضم آن را در معده تسهیل نمائید.

۴- از خوردن قسمتهای سوخته غذا پرهیز نمائید.

۵- از خوردن چربی ، غذاهای خیلی چرب ، پر روغن و همچنین از خوردن کره زیاد اجتناب نمائید.

۶- از غذاهای سرخ شده و کلا” سرخ کردنی پرهیز نمائید.

۷- در خوردن شیرینی جات و مواد قندی افراط ننمائید

۸- حداقل در سه وعده از وعده های روزانه شما می باید از مواد پروتئینی استفاده شود.

۹- از مواد هیدرات کربن دار به میزان کافی می باید در رژیم غذایی گنجانده شود.

۱۰- حجم موادغذایی هر وعده را کنترل نمائید.

۱۱- بدن بطور روزانه نیاز به انواع ویتامین ها دارد و لذا میباید از مواد حاوی ویتامین به میزان کافی استفاده نمود.

۱۲- در طول روز ، هفته و ماه می باید از رژیمهای متنوع و کامل ، همچنین باب میل در صورت هماهنگی با جدول غذایی استفاده شود.

۱۳- مواد غذایی را برای وعده های روزانه در محیط مناسب نگهداری نمائید.

۱۴- هر روز حداقل ۱۰ لیوان آب بنوشید.

۱۵- قبل یا بعد از تمرین و بلافاصله چیزی نخورید (منظور وعده غذایی است)

۱۶- با پرخوری و افراط در استفاده از مواد مختلف خود را دچار سوء تغذیه ننمائید.

۱۷- از مواد غذایی ومکملهای با کیفیت استفاده نمائید.

۱۸- انجام آزمایش ، تست بدنی و همچنین چکاب کلی می تواند کمک خوبی جهت تنظیم رژیم غذایی باشد.

۱۹- مشخص نمودن وضعیت بدن و اندازه گیری مستمر چربی شما را در برنامه ریزی غذایی کمک می کند .

۲۰- هیچگاه برنامه غذایی مطلق و ثابتی را دنبال ننمائید ، سعی کنید رژیم غذایی را متناسب با فعالیت روزانه تنظیم کنید.

۲۱- نوشیدن آب در طول روز به میزان کافی از نکات مهم تغذیه است .

۲۲- رعایت فاصله زمانی قبل و بعد از تمرین ، مهمترین نکته در تغذیه است.

۲۳- فاصله زمانی هر وعده غذا با وعده بعدی متناسب با نوع غذا تعیین می شود و بطور متوسط هر ۵/۲ الیی ساعت می باشد.

۲۴- در رژیم غذایی بهتر است قبل از تمرین ، بیشتر از مواد کربوهیدرات استفاده نمائید.

۲۵- غذا را با لذت وآرامش میل نمائید تا هضم آن راحت باشد.

۲۶- با میل با پرخوری سر میز غذا مقابله نمائید.

۲۷- تقریبا ۲ هفته پس از شروع رژیم غذایی بدن شروع به سوزاندن چربیهای اضافی خواهد نمود.

۲۸- رژیم غذایی خود را با دقت ، صبر و استقامت دنبال نمائید.

۲۹- رعایت نکردن حتی یک وعده میتواند بسیاری از زحمات شما را تلف نمائید.

۳۰- چنانچه میتوانید روزانه کمی گریپ فروت و گوجه فرنگی بصورت جدا استفاده نمائید.



> فواید جدید رژیم کم کالری
PDA

ک کنید : فواید جدید رژیم کم کالری

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۲‏, ۱۲:۰۴ قبل از ظهر
http://img..ir/images/82814504930430294226.jpg



فایده ای جدید از رژیم کم‌کالری

پیروی از رژیم کم‌کالری، ذهن را جوان نگه می‌دارد
تحقیقات دانشمندان حاکی از آن است، داشتن رژیم غذایی با کالری محدود، با افزایش سن از پیری و کم‌توانی ذهن پیشگیری می‌کند.

بر اساس نتایج دانشمندان ایتالیایی، خوردن اندک، کمک به جوان ماندن ذهن می‌کند.

بر اساس گزارش، محققان بر این باورند تبعیت از یک رژیم کم‌کالری که در آن جذب کالری تا 30 درصد کاهش یافته باشد، مغز را از آسیب‌های ناشی از افزایش سن نجات می‌دهد

محققان با مطالعه بر موش‌ها دریافتند، رژیم غذایی که دارای کالری محدود است سبب عملکرد مولکول پروتئینی به نام CREB1 می‌شود که نقش مهمی در فعال‌سازی ژن‌های مربوط به عمر طولانی و عملکرد بهتر مغز دارند.

محققان در حال حاضر به دنبال فعال کردن این پروتئین در بدن از طریق دارو و بدون استفاده از رژیم‌های سخت هستند.

طبق تحقیقات، موش‌هایی که تحت رژیم کم کالری بودند، توانایی‌های شناختی و حافظه‌ای بهتر و حالت تهاجمی کمتر بودند.

CREB1 که در تنظیم عملکرد مغز همچون یادآوری، آموزش، کنترل نگرانی نقش مهمی دارد فعالیتش با افزایش سن کم می‌شود.

بر اساس این تحقیق، افرادی که چاقند ، مشکلات فراموشی در آنها شایع‌تر است.



> کاهش وزن با غذاهای وسوسه‌انگیز
PDA

ک کنید : کاهش وزن با غذاهای وسوسه‌انگیز

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۲‏, ۱۲:۲۲ قبل از ظهر
http://img..ir/images/34217230895725597049.jpg



کاهش وزن با غذاهای وسوسه‌انگیز
بسیاری از غذا‌هایی که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند در واقع تا آن اندازه بد نیستند. باید مطلع شد کدام غذا‌های لذت‌بخش می‌توانند به واقع در کاهش دادن وزن، و حفظ نمودن این کاهش وزن، مفید باشند.

تخم‌مرغ
در ارتباط با خوردن غذا‌های مفید، تعداد معدودی از مواد غذایی به اندازه تخم‌مرغ بحث برانگیز بوده‌اند. تازه‌ترین تحقیقات حاکی از آن است که خوردن یک عدد تخم‌مرغ در روز برای اکثر افراد بالغ بی‌خطر و مغذی است، و اگر این تخم‌مرغ به هنگام صرف صبحانه خورده شود، احتمال کاهش یافتن وزن بیشتر می‌شود، به این دلیل که تخم‌مرغ سرشار از پروتئین می‌باشد و هضم کردن آن زمان می‌برد. با خوردن مواد پروتئینی در صبح، شکم پر می‌ماند، بنابراین در طول ساعات باقیمانده روز شخص غذای کمتری می‌خورد.

استیک
سال‌هاست که کارشناسان به ما تذکر می‌دهند کمتر گوشت قرمز بخوریم. اما استیک همواره باعث چاقی نمی‌شود. در واقع، مقدار چربی اشباع شده یک برش کم‌چرب گوشت گاو تنها به میزان بسیار اندکی بیشتر از چربی اشباع شده در یک سینه مرغ بدون پوست با اندازه‌ای مشابه اندازه استیک است.
استیک هم مانند تخم‌مرغ سرشار از پروتئین می‌باشد و باعث می‌شود شخص برای مدت بیشتری احساس کند سیر است. برای آنکه مقدار زیادی پروتئین همراه با چربی کمتر دریافت شود، باید گوشت ترد و نازک طرفین ستون فقرات، گوشت راسته، یا دیگر برش‌های بسیار کم‌چرب را انتخاب نمود، و اندازه (پرس) استیک نباید از کف دست بیشتر باشد.

پاستا
به‌جای اجتناب از خوردن پاستا (مخلوط آرد و تخم‌مرغ و آب) به هنگام پیروی از رژیم‌غذایی، می‌توان از پاستایی استفاده نمود که از گندم کامل تهیه شده است و پرس‌های کوچکی از آن را مصرف کرد. تحقیقات به عمل آمده حکایت از آن دارد که احتمال لاغر شدن و حفظ وزن مناسب بدن در افرادی بیشتر می‌باشد که روزی چند پرس غذایی می‌خورند که از غلات کامل تهیه شده است. بر طبق یکی ار بررسی‌های انجام شده، امکان دارد خوردن غلات کامل به‌جای غلات تصفیه شده برای سوزاندن چربی شکم هم مفید باشد.

میوه‌های آجیلی
ممکن است میوه‌های آجیلی مقدار زیادی چربی داشته باشند، اما این چربی از نوع خوب است. و میوه‌های آجیلی سرشار از مواد مغذی، پروتئین، و فیبر غذایی هم می‌باشند، که فیبرغذایی می‌تواند به تثبیت سطح قند خون کمک کند. البته با خوردن یک مشت میوه آجیلی چند گرم چربی اضافی جذب بدن می‌شود، اما اگر این کار به شخص کمک کند به سراغ شیرینی یا دیگر موادغذایی شیرین نرود، ارزش دریافت این چند گرم چربی اضافی را دارد. ممکن است حتی کره بادام‌زمینی برای شخصی که رژیم دارد مفید باشد. محققان در مطالعات خود نشان داده‌اند با مصرف مقادیر کم این ماده‌غذایی مورد علاقه می‌توان گرسنگی را کنترل نمود، بدون اینکه این کار باعث افزایش وزن بدن شود.

پنیر
کسانی که رژیم‌غذایی دارند اغلب تلاش می‌کنند با حذف نمودن لبنیات سرشار از کلسیم میزان کالری دریافتی را کاهش دهند، اما برخی از مطالعات اخیر حاکی از آن است که این کار اشتباه می‌باشد. یکی از نظریه‌های ارائه شده این است که بدن، به هنگامی‌که کلسیم کافی دریافت می‌کند، مقدار بیشتری چربی می‌سوزاند، و بنابراین ممکن است خوردن پنیر، ماست، و شیر کم چرب در واقع برای کاهش یافتن وزن مفید باشد. به نظر نمی‌آید با استفاده از مکمل‌های کلسیم همین مزایا حاصل شود، بنابراین امکان دارد در رژیم‌های غذایی که دارای مقدار زیادی کلسیم هستند عوامل دیگری هم در فرآیند سوزاندن چربی بدن نقش داشته باشند.

قهوه
قهوه تنها در صورتی در طبقه مواد غذایی « بد» قرار می‌گیرد که به مقدار زیاد نوشیده شود یا آن را با خامه، شکر، یا شربت‌های طعم دار مخلوط کنند. نوشیدن قهوه بدون شیر باعث تحریک سوخت و ساز بدن می‌شود، بدون آنکه بدن چربی و کالری دریافت کند. قهوه را باید با کالری کم نوشید، یعنی اینکه برای دریافت کلسیم و ویتامین D بیشتر باید شیر بدون چربی و مواد شیرین‌کننده مصنوعی یا یک قاشق چایخوری شکر در قهوه ریخت.

غذا‌های بد - پرس‌های خوب
تقریباً هر نوع غذای « بد» را می‌توان در برنامه کاهش دادن وزن گنجاند به شرط آنکه پرس‌های مصرفی به اندازه کافی کوچک باشد. در واقع، متخصصان تغذیه توصیه می‌نمایند اشخاص از خوردن غذا‌های خوشمزه مورد علاقه خود صرف‌نظر نکنند. امکان دارد محروم کردن خودمان از غذا‌هایی که مشتاق خوردن آنها هستیم باعث شکست برنامه کاهش وزن ما شود.

یکی از راهبرد‌های بهتر این است که برای میزان مصرف غذا‌های خوشمزه مورد علاقه خود محدودیت‌هایی تعیین کنیم، به‌عنوان مثال روزی یک ترافل شکلاتی بخوریم (ترافل یا Truffle آب نباتی شکلاتی است که از شکلات، کره، شکر تهیه می‌کنند و به شکل توپ در می‌آورند و اغلب روی آن را با لایه ای از کاکائو می‌پوشانند)، و این محدودیت‌ها را رعایت نماییم
منبع
(https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=347752618641222&id=186074144809071)



> موادغذایی مخصوص شش تکه کردن عضلات شکم
PDA

ک کنید : موادغذایی مخصوص شش تکه کردن عضلات شکم

h.e.y.d.a.r
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۵‏, ۰۳:۳۲ بعد از ظهر
احتمالاً می دانید که وقتی نوبت به شش تکه کردن عضلات شکم می رسد، رژیم غذایی نقش مهمی در این زمینه بازی می کند. صرفنظر از نوع برنامه تمرینی که دنبال می کنید، اگر از موادغذایی مفید برای شکم استفاده نکنید (که به چربی سوزی شما کمک می کند)، هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت. دقیقاً به همین سادگی است.

برای اینکه شکمتان را آنطور که میخواهید بسازید باید محدوده های خود را فراتر بگذارید. برای کات کردن و تفکیک عضلات شکم باید درصد چربی بدنتان خیلی پایین بیاید. بااینکه ممکن است بتوانید عضلات بازویتان را خوب تفکیک کرده یا حتی رگ های عضلات پاهایتان را بیرون بزنید، عضلات شکم به همین سادگی ها ظاهر نمی شوند.
باید رژیم غذایی خود را خیلی سخت بگیرید و فقط در رژیمتان از موادغذایی استفاده کنید که مخصوص چربی سوزی ماکسیمم و حفظ عضلات باشد.
در این مقاله موادغذایی را برای شما معرفی می کنیم که اگر شکم شش تکه می خواهید، باید در برنامه غذاییتان از آنها استفاده کنید.

1) پنیر محلی با سدیم پایین

پروتئین بخش مهمی از رژیم چربی سوزی است چون تنها ریزمغذی است که حفظ عضلات را تقویت می کند. می توانید مصرف کربوهیدرات و چربی را پایین بیاورید اما بدون پروتئین کافی، نتیجه خوبی به دست نمی آورید.
اما، همه پروتئین ها مشابه نیستند. وقتی رژیم غذاییتان بسیار کم کالری باشد، گرسنگی شدیداً به سراغتان می آید. صد در صد می خواهید که با انتخاب موادغذایی که کندترین هضم را داشته باشند و مدت طولانی تری شما را سیر نگه دارند، این گرسنگی را کمتر کنید.
پنیر محلی منبع بسیار خوبی از پروتئین کازئین است—که یکی از کندهضم ترین پروتئین های موجود می باشد. موقع خرید دقت کنید که نوع کم سدیم تر آن را انتخاب کنید. بااینکه نمک همیشه هم چیز بدی نیست اما برحسب وضعیت سلامت کنونیتان و بقیه رژیم غذاییتان، درمورد شکم باید تا می توانید احتباس آب را به پایین ترین مقدار ممکن برسانید.

2) سیب

اگر مصرف کربوهیدرات خود را پایین بیاورید و به 5 تا 8 درصد چربی بدن برسید، احساس گرسنگی مشکل بسیار عمده ای برایتان خواهد شد. بدن شما مطمئناً دوست ندارد اینقدر لاغر شود و به خاطر همین با شما مبارزه می کند. گرسنگی راه خوبی برای اینکار است.
در رژیم هایی که کالری آن خیلی پایین است، مطمئناً به وضعیت کاتابولیک (تجزیه بافت های عضلانی) می رسید. این مسئله برای حجم عضلانی بدنتان که اینهمه برای به دست آوردن آن به خودتان زحمت داده اید، اصلاً خوب نیست و باید آنرا به حداقل برسانید.
کبد در این زمینه تعیین کننده است که در وضعیت آنابولیک به سر می برید یا کاتابولیک. هیمنطور، نوع کربوهیدراتی که در میوه ها وجود دارد، کمی با سایر کربوهیدرات ها مثل برنج یا نان متفاوت است و علامت بسیار قوی تری به کبد می فرستد و اعلام می کند که در وضعیت کاتابولیک نیستید.
شاید نتوانید خیلی راحت خودتان را به وضعیت آنابولیک و عضله سازی برسانید چون مقدار کالری که مصرف می کنید خیلی پایین است اما می توانید تخریبی که به بافت هایتان وارد می شود را کمتر کنید. میوه ها به شما کمک می کنند که به این هدف برسید.
سیب میوه بسیار خوبی است چون نه قند خونتان را بالا می برد و به میزان کافی فیبر هم به بدنتان می رساند که به شما برای غلبه بر مشکل گرسنگی کمک میکند.
3) روغن نارگیل

یک نوع روغن که معدود افرادی به فکر خوردن آن می افتند، روغن نارگیل است که وقتی قصد کات کردن عضلات شکم را داشته باشید، روغن بسیار مفیدی می تواند باشد.
دلیل اینکه روغن نارگیل می تواند ماده غذایی خوبی در این زمینه باشد، به خاطر وجود تریگلیسیرید زنجیره متوسط است که به طریقی متفاوت با سایر روغن ها توسط بدن استفاده می شود. این روغن می تواند خیلی سریعتر از سایر چربی ها بعنوان انرژی مصرف شود و اگر از کربوهیدرات زیادی برای تولید انرژی استفاده نمی کنید، این میتواند به شما برای تامین انرژی بدنتان کمک کند.
البته این اشتباه را مرتکب نشوید که محتوی کالری آن را در نظر نگیرید. این هم نوعی چربی است و به ازای هر گرم نه کالری به بدنتان می رساند. پس حتماً آن را جایگزین سایر چربی ها و کربوهیدرات های مصرفیتان کنید نه اینکه آن را هم به بقیه کالری های مصرفی اضافه کنید. نکته جالب دیگر درمورد روغن نارگیل این است که در هفته های اول مصرف آن، متابولیسم بدن را قبل از اینکه به آن عادت کند، بالا می برد. پس حتی اگر تصمیم ندارید برای طولانی مدت از آن در رژیم غذاییتان استفاده کنید، مصرف فقط یک هفته آن تاثیر بسیار زیادی در چربی سوزی شما خواهد داشت.
4) اسفناچ

ازآنجاکه احتمالاً برای به دست آوردن آن عضلات کات شده ای که می خواهید از سالاد و سبزیجات زیادی در برنامه غذاییتان استفاده می کنید، لازم است که میزان آن را به حداکثر برسانید. اسفناج یک ماده غذایی بسیار پرقدرت است—حاوی میزان بالایی کاروتینوئید مثل بتا-کاروتن و لوتین و همچنین کورستین می باش که تاثیرات آنتی اکسیدانه در بدن دارند. علاوه بر آن، با مصرف اسفناج، اسید فولیک، ویتامین K، منیزیم، منگنز، و پروتئین بیشتری به بدنتان می رسانید.
یک نکته درمورد مصرف اسفناج این است که سعی کنید هر از گاهی آنرا پخته شده بخورید چون پختن تاثیرات آنتی اکسیدانه ای که دارد را بیرون می کشد.
5) کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یکی از موادغذایی است که خیلی از افراد رژیمی در برنامه غذایی خود به وفور از آن استفاده می کنند. اگر می خواهید عضلات شکمتان را کات کنید، این ماده غذایی می تواند انتخاب فوق العاده ای برای شما باشد.
دو مزیت مهم کره بادام زمینی این است که بسیار سیرکننده است و حاوی چربی های سالمی نیز می باشد. فقط یک تا دو قاشق غذاخوری از آن می تواند گرسنگی شما را به کلی از بین ببرد و این احساس سیری ساعت ها دوام خواهد داشت و به شما کمک می کند چربی های مهم و ضروری را نیز به بدنتان برسانید.
موقع خرید دقت کنید که به دنبال انواع طبیعی آن باشید چون حاوی قند اضافی کمتری می باشند و چون قصد چربی سوزی دارید برایتان مناسب تر هستند.
6) سفیده تخم مرغ

آخرین ماده غذایی سفیده تخم مرغ است. این ماده غذایی که یکی از منابع ارزان و سریع پروتئین می باشد، خیلی سریع در بدن هضم می شود و به همین دلیل سلولهای عضلانی می توانند آمینواسیدهای مورد نیاز خود را از آن تامین کنند.
علاوه بر این، این ماده غذایی را می توان به روش های مختلف درست کرد و به همین ترتیب انتخابهای غذاییتان وسیعتر خواهد شد. همانطور که احتمالاً می دانید، وقتی انتخاب های غذایی محدود می شود، احتمال ترک کردن رژیم نیز بیشتر می شود. هر چیزی که به حفظ رژیم کمک کند یک نقطه مثبت است. این واقعیت که درست کردن سفیده تخم مرغ زمان زیادی نمی برد احتمال مصرف آن را بیشتر می کند تا یک چیزبرگر دوبل.

حرف آخر...
پس اگر به دنبال عضلات تفکیک شده و کات در ناحیه شکمتان هستید، حتماً حداقل چند مورد از این موادغذایی را در برنامه غذاییتان بگنجانید. یادتان باشد، فقط درصورت رعایت رژیم غذایی صحیح است که می توانید به هدفتان یعنی شش تکه کردن شکم دست پیدا کنید و در غیر اینصورت نتیجه مطلوبی به دست نخواهید آورد.
hamrah68
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۶‏, ۰۱:۰۶ قبل از ظهر
ممنون
این روغن نارگیل رو من تو سایتها و مجله های خارجی هم خیلی دیدم توصیه شده

کسی میدونه کجا میفروشند؟

و اینکه برای سرخ کردن هم میشه استفاده کرد؟
کلا چطوری باید مصرف بشه؟
ممنون
bezad
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۶‏, ۰۲:۵۷ قبل از ظهر
ممنون
این روغن نارگیل رو من تو سایتها و مجله های خارجی هم خیلی دیدم توصیه شده

کسی میدونه کجا میفروشند؟

و اینکه برای سرخ کردن هم میشه استفاده کرد؟
کلا چطوری باید مصرف بشه؟
ممنون
من تو عطاری دیدم میفروشه اما فکر نکنم نوع خوراکیش باشه



> تفاوت رژیم غذایی ورزشکاران با افراد عادی
PDA

ک کنید : تفاوت رژیم غذایی ورزشکاران با افراد عادی

..ho3ein..
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۷‏, ۰۱:۲۳ بعد از ظهر
رژیم غذایی یک ورزشکار با رژیم غذایی یک فرد عادی تفاوت دارد. ورزشکاران علاوه بر احتیاجات زندگی روزمره، نیاز به سوخت برای تمرین و مسابقه دارند. این نیاز را مواد غذایی دارای کربوهیدرات بالا فراهم می‌کند.






*کربوهیدارت‌ها


کربوهیدراتها بهترین سوخت برای ورزشکاران هستند، چرا که در مقایسه با چربی و پروتئین برای سوخت نیاز به اکسیژن کمتری دارند و در صورتی که به اندازه کافی از کربوهیدرات‌ها استفاده کنند قادر خواهند بود شدیدتر ورزش کنند. آنها ۱۰-۶ گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن نیاز خواهند داشت و ۷۰-۶۰ درصد از انرژی آنها از کربوهیدراتها تهیه می-شود. غذاهای کم محتوا ذخایر کربوهیدرات بدن را کاهش داده و انرژی را تحلیل می‌برد و در صورتی که به جای کربوهیدرات‌ها از غذاهای پرچرب و پرپروتئین استفاده شود، انرژی مناسب برای تمرین و مسابقه تأمین نخواهد شد.


*پروتئین


از آنجا که بدن ورزشکاران کمی‌بیشتر در معرض آسیب و جراحت می‌باشد، نیاز ورزشکار به پروتئین بیشتر از فرد غیرورزشکار می‌باشد. در صورتی که ورزشکار به برنامه‌های پرورش اندام و افزایش حجم عضله می‌پردازد نیاز به پروتئین بیشتر دارد. برای ورزشکاران استقامتی پروتئین نقش یک باک سوختی ذخیره و به عنوان پشتیبانی کربوهیدراتها می‌باشد.


مقدار پروتئین موردنیاز برای یک ورزشکار حدود ۱۵ تا ۱۷ درصد انرژی موردنیاز می‌باشد که اگر به عدد ۴ تقسیم شود گرم پروتئین موردنیاز به دست می‌آید. یک ورزشکار در حال رشد حدود ۵/۱ گرم پروتئین به ازاء هر کیلوگرم از وزن بدن مصرف می‌کند. استفاده از یک رژیم متعادل نیاز پروتئینی ورزشکار را تأمین می‌کند و نیاز به مکمل‌های پروتئینی وجود ندارد.


مصرف زیاد پروتئین می‌تواند با افزایش ازت، اوره و آمونیوم موجود ضعف شدید گردد. به هر حال باید همیشه این نکته را مدنظر داشت که رشد عضلانی با خوردن غذاهای پر پروتئین افزایش نمی‌یابد بلکه ورزش است که باعث بزرگی عضلات می‌گردد.


*چربی


با وجود آنکه اغلب ورزشکاران تلقی نامناسبی از چربی دارند، باید بدانید که چربی یک ماده مغذی ضروری است و نقش‌های حیاتی را ایفا می‌کند. چربی‌ها راهی برای ذخیره انرژی در بدن هستند.


ورزشکاران تقریباً به همان اندازه افراد غیرورزشکار به چربی نیاز دارند ولی از آنجا که به کالری بیشتری نیازمندند و باید نیاز مضاعف خود به کالری را از کربوهیدراتها تأمین کنند، درصد توصیه شده کالری از چربی کمتر است و ۲۵-۲۰ درصد انرژی موردنیاز را از چربی فراهم می‌کنند.


*مایعات و الکترولیت‌ها


ورزشکاران نیاز به نوشیدن مایعات و الکترولیتهای اضافی دارند تا بدنشان را سرد نگه دارد.


*ویتامین‌ها و املاح


نیاز به بسیاری از ویتامین‌های خانواده B که به بدن در سوخت کربوهیدراتها کمک می‌کنند افزایش می‌یابد که ویتامین‌های گروه B و آنهایی که به پردازش پروتئینی یاری می‌رسانند در غلات، حبوبات، فرآورده‌های گوشتی و لبنی وجود دارد.


*ورزش و مکمل‌های غذایی


در صورتی که غذاهای متنوعی از غلات، سبزیجات، میوه جات، لبنیات و گوشت مصرف شود به قرص‌های ویتامین و مواد معدنی نیاز پیدا نمیکنید. با این وجود در صورتی که نوعی بیماری یا نیازهای تغذیه ای خاصی وجود داشته باشد که با منابع معمول غذایی قابل رفع نیست یا اینکه از یک نوع مواد غذایی خاص استفاده نشود، ممکن است مکمل سودمند باشد.


بسیاری از ورزشکاران حرفه ای ادعا می‌کنند که از مصرف مکمل‌ها سود برده اند. در مورد ادعای این ورزشکاران دو نکته را باید به خاطر داشت: نخست آنکه بسیاری از این ورزشکاران حرفه ای از طریق انجام فعالیتهای بسیار شدید به مواد مغذی اضافی نیاز دارند و شاید مصرف یک قرص از اینکه روزانه سه لیوان شیر بنوشند و یک ظرف لوبیا بخورند، ساده تر به نظر برسد.


ولی مصرف مکمل‌ها یک راه حل ساده نیست و بر خلاف داروها و موادغذایی لازم نیست سازندگان مکمل به طور قانونی بی خطر بودن یا مؤثر بودن مصرف آنرا اثبات نمایند پس در استفاده از مکمل‌ها باید بسیار محتاط بود.


در ضمن بسیاری از مواد موجود در مکمل‌های غذایی برای ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات ممنوع بوده و جزء موارد دوپینگ محسوب میشوند. بعضی مکمل‌های غذایی در صورتی که بیش از حد توصیه شده دریافت شوند، دارای عوارض سمی‌خواهند بود. لذا احتمال بروز عوارض پیش بینی نشده در آنها وجود دارد. با وجودیکه مکمل ممکن است قانونی، بی خطر و مؤثر باشد، در صورتی که ذخایر بدن طبیعی باشند، مصرف مکمل ضروری نمی‌باشد. کراتین ممکن است برای ورزشکاران در ورزشهای قدرتی ارزشمند باشد ولی در ورزشهای استقامتی نیاز به آن ندارند.


*نقش آب در ورزشکاران


باوجود اینکه یک فرد بزرگسال با جثه متوسط در روز حدود ۲ لیتر آب از دست می‌دهد یک ورزشکار ممکن است در ظرف یک ساعت ورزش نزدیک به ۳ لیتر آب از دست بدهد و در صورتی که این مایعات از دست رفته جایگزین نشود ممکن است دهیدراسیون (کم آبی) عارض گردد. کم آبی یک اثر منفی و شدید روی کارایی ورزشی دارد.


سئوال این است که آیا احساس تشنگی همیشه با آغاز کم آبی همراه است؟ پاسخ این است که نه همیشه. در بسیاری موارد ورزش واقعاً واکنش تشنگی را مختل می‌کند. به هنگام ورزش شما مقدار زیاد آب را قبل از احساس تشنگی از دست می‌دهید و قبل از اینکه بطور کامل کم آبی شما جبران شود احساس تشنگی از بین میرود. بنابراین برای تأمین نیازتان به آب نمی-توانید به حس تشنگی اکتفا کنید.


* میزان مصرف مایعات در ورزشکاران


ورزشکاران لازم است که آب یا سایر نوشابه‌ها را قبل، در طی و بعد از ورزش مصرف کنند. قبل از ورزش یک یا دو لیوان مایعات را دو ساعت قبل از مسابقه یا تمرین بنوشند تا بخوبی هیدراته شوند. پانزده دقیقه قبل از شروع ورزش یک لیوان دیگر نیز بنوشند.


در طی ورزش برای جایگزینی مایعات از دست رفته و اجتناب از گرمای بیش از حد هر ۲۰-۱۵ دقیقه ۱۸۰-۱۲۰ سی سی مایعات بنوشند. مایعات سرد بهتر است چرا که به سرعت جذب می‌شوند و حرارت مرکزی بدن را سریعتر پایین می‌آورند.


پس از ورزش به مصرف مایعات ادامه داده چراکه جبران کم آبی بدن زمان می‌گیرد. برای اطمینان از مصرف کافی آب، قبل و بعد از ورزش وزن شده و به ازاء هر نیم کیلوگرم کاهش وزن حداقل cc۵۰۰ آب مصرف نمایند. تقریباً تمام کاهش وزن طی ورزش از منشاء آب م اشد و مربوط به چربی نیست.


*خطرات کم آبی در ورزشکاران


دهیدراسیون می‌تواند نسبتاً سریع عارض شود ولی ممکن است ظرف چندین روز ورزش بدون نوشیدن مایعات کافی پدید آید. ورزشکارانی که هر روز یا دو بار در روز به ویژه در آب و هوای گرم و مرطوب به شدت ورزش می‌کنند ممکن است به ازاء هر نیم کیلوگرم وزنی که از دست میدهند به بیش از cc۵۰۰ آب نیاز داشته باشند تا تعادل آب اعاده شود. به طور معمول نباید در روز وزن کاهش یابد، حتی ۲ درصد کاهش وزن می‌تواند به کاهش کارایی منجر شود و معرف دهیدراسیون خفیف باشد.


علاوه بر آن برخی ورزشکاران نیاز به جایگزینی الکترولیتهای سدیم و پتایسم که در عرق از دست می‌روند، دارند. بسیاری از نوشابه‌های ورزشی حاوی غلظتهایی از الکترولیتها و کربوهیدراتها هستند که جذب آن را سریع می‌کنند. به علاوه الکترولیتهای موجود در نوشابه‌های ورزشی تشنگی را تحریک می‌کند و باعث تحریک فرد به نوشیدن و جبران کم آبی می‌شود. نوشابه‌های ورزشی در ورزشکاران استقامتی و نیز افرادی که تا حد توان به طور روزانه تمرین می‌کنند یا در چند مسابقه در یک روز شرکت می‌کنند یا دو جلسه تمرین در روز دارند بیشترین فایده را دا?د. همچنین می‌توانند از میوه‌ها و غذاهایی که آب زیادی دارند استفاده کنند (مثل هندوانه، گوجه فرنگی، کاهو، سوپ).


نوشیدنی‌های حاوی کافئین نظیر قهوه و چای اثر متضادی دارند. کافئین نیاز بدن را به ادرار کردن افزایش می‌دهد و بنابراین باید در زمان اعاده مایعات از دست رفته، از مصرف آن اجتناب شود. به همین ترتیب مشروبات الکلی دارای اثر کاهنده آب بدن هستند.


بسیاری از ورزشکاران به طور مستمر برای کاهش وزن تلاش می‌کنند با این حال کاهش وزن همیشه عاملی برای بهبود کارایی ورزشی نیست و این امر حائز اهمیت است که رسیدن به وزن پایین تر همیشه بهترین راه برای بهبود کارایی نیست.






*حداقل میزان چربی بدن در ورزشکاران مرد و زن تا چه اندازه می‌باشد؟


توصیه می‌شود که در ورزشکاران مرد نباید درصد چربی بدن زیر ۷-۵ درصد و در ورزشکاران زن زیر ۱۴ درصد وزن بدن برسد.


*میزان مطلوب کاهش وزن در هفته چه میزان است؟


با یک برنامه ورزشی منظم کاهش وزن نباید بیش از نیم تا یک کیلوگرم در هفته باشد.


*بهترین زمان کاهش وزن ورزشکاران چه زمانی است؟


توصیه می‌شود که ورزشکاران وزن خود را در زمان تعطیلی مسابقات کاهش دهند تا از اثرات مضر محدودیت غذایی در طی فصل رقابت اجتناب گردد.


*نقش آهن در بدن و میزان موردنیاز آن در ورزشکاران زن و مرد چقدر است؟


آهن نقش مهمی‌در حمل اکسیژن به ویژه در طی ورزش ایفا می‌کند. در کل زنان نسبت به مردان نیاز به آهن بیشتری دارند تا آهن از دست رفته در طی قاعدگی را جبران کنند. ولی ورزشکاران احتمالاً نیاز به آهن خیلی بیشتری نسبت به غیر ورزشکاران ندارند. بزرگترین مشکل در رابطه با آهن آن است که خیلی فراوان نیست و نیز جذب آن کم است.


*نقش کلسیم در بدن و میزان موردنیاز آن در ورزشکاران زن و مرد چقدر است؟


نیاز به کلسیم در مردان و زنان ورزشکار و غیر ورزشکار مشابه و به اندازه ۱۲۰۰ میلی گرم در روز می‌باشد شیر بسیار بهتر از مکمل‌های کلسیم است زیرا علاوه بر کلسیم، پروتئین، کربوهیدرات، منیزیم، فسفر و ریبوفلاوین را تأمین می‌کند. زمانی که ورزشکاران عدم تحمل لاکتوز داشته باشند و نتوانند شیر بنوشند غذاهای پرکلیسم نظیر اسفناج، کلم و گل کلم توصیه می‌گردد. در مجموع تأکید بیشتر بر روی مواد غذایی است و مکمل‌ها به عنوان آخرین حربه استفاده می‌شوند.


*غذاهای قبل از مسابقه چه تاثیری بر کارایی ورزشکار دارد؟


همانطور که رسیدن به بالاترین میزان آمادگی جسمانی ماهها زمان می‌برد، رسیدن بدن به وضعیت مطلوب تغذیه ای نیز ماهها طول می‌کشد. تغذیه مناسب در طول تمرین به شما کمک خواهد کرد که سخت تر تمرین کنید. حجم عضلات را افزایش دهید و ذخایر انرژی موردنیاز برای بهترین کارایی در رقابت را اندوخته نمائید. به غذای قبل از مسابقه به عنوان آخرین مرحله از رژیم غذایی زمان تمرین نگاه کنید که کارایی شما را از متوسط به عالی افزایش می‌دهد.


*آیا تغذیه قبل از مسابقات برای همه ورزشکاران یکسان است؟


ورزشکاران باید خودشان پیدا کنند که چه غذایی برایشان مطلوب تر است. به عنوان مثال برخی از دونده‌ها می‌توانند ظرف یک ساعت قبل از مسابقه غذا بخورند ولی بعضی در صورتی که نزدیک به فعالیت شدید غذا بخورند مبتلا به کرامپهای معده می‌شوند. برخی دوست دارند غذای کم حجم بخورند و تعدادی دیگر احساس ضعف و بدحالی می‌کنند. پس باید تجربیاتی را در طی ماهها تمرین خود بدست آورند تا به بهترین برنامه و نوع غذا برای خود پی ببرند.


*مصرف غذای پیش از مسابقه چه زمانی صورت می‌گیرد؟


زمان مصرف غذای پیش از مسابقه به حجم آن و زمانی از روز که مسابقه برگزار می‌شود، بستگی دارد. پروتئین و چربی کندتر جذب می‌شوند. بنابراین غذاهای محتوی پروتئین و چربی باید زودتر از غذاهای کربوهیدرات مصرف گردند. هضم غذاهای پر حجم زمان زیادی طول می‌کشد، حال آنکه غذاهای کم حجم و مایع سریعتر هضم می‌شوند.


*غذای قبل از مسابقه ترجیحاً باید محتوی چه موادی باشد؟


برای آنکه بهترین کارایی را داشته باشید همچنین لازم است که به خوبی مایعات دریافت کنید. تمام وعده‌های غذایی قبل از مسابقه باید محتوی میزان زیادی نوشیدنی (آبمیوه، آب و نوشابه ورزشی) باشند.


*بهترین برنامه غذایی مناسب برای ورزشهای صبح و عصر برای هر ورزشکار چیست؟


مسابقاتی که صبح برگزار می‌شوند: به هنگام آماده شدن برای یک مسابقه در صبح، شب قبل از مسابقه غذای کاملی را که سرشار از کربوهیدراتهاست مصرف نمایید. با خوردن یک میان وعده پر کربوهیدرات به هنگام خواب غذای شب را تکمیل نمایید. صبحها به قدری زود بیدار شوید تا بتوانید یک صبحانه یا میان وعده سبک مصرف کنید. بسته به زمانی که قبل از مسابقه فرصت دارید، می‌توانید مقداری پروتئین و چربی در غذای خود بگنجانید.


مسابقاتی که بعد از ظهر برگزار می‌شوند : یک صبحانه مفصل بخورید (به عنوان مثال کلوچه، میوه، شیر یا ماست که حدوداً ۷۰۰ کالری دارد) بسته به زمان مسابقه ناهار ممکن است عبارت از یک میان وعده سبک حاوی ۳۰۰ کالری و یا یک وعده غذایی با حجم متوسط شامل پروتئین و چربی به میزان ۷۰۰-۵۰۰ کالری باشد.


مسابقاتی که عصر برگزار می‌شود: قبل از مسابقه عصر، یک صبحانه و ناهار مفصل سپس یک میان وعده پر کربوهیدرات سبک دو ساعت قبل از رقابت مصرف کنید. خوردن شام را به پایان مسابقه موکول نمائید.



> رژیم غذایی برای بدنسازان مبتدی
PDA

ک کنید : رژیم غذایی برای بدنسازان مبتدی

..ho3ein..
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۷‏, ۰۱:۲۵ بعد از ظهر
گر شما هم جزء کسانی هستید که با شروع تمرینات بدنسازی وسوسه می‌شوید تا رژیم‌های غذایی خود را تغییر داده و رژیم‌های جدیدی که اصولا دارای مقررات سختی است را به اجرا بگذارید و یا با دیدن فیلم‌های سینمایی که در آن یک بدنساز موفق ایفا نقش می‌کند و با خوردن تخم مرغ خام و یا با استفاده از مکمل‌های غذایی در فیلم نیرو و قدرت خود را افزایش داده و آن را به رخ همگان می‌کشد باعث شده تا شما هم به فکر تغییر در برنامه غذایی تان باشید به امید روزی که مثل او شوید.






اگر شما جزء این افراد نیستید و فکر می‌کنید که برای پیشرفت خود نیاز به تغییر در رژیم غذایی تان را دارید،توصیه ما به شما این است که این مطلب را ت انتها دنبال کنید.


نکته اصلی در رژیم‌های غذایی این است که شما باید در این رژیم‌ها از غذاهای سالم و سرشار از منابع غذایی همچون کربوهیدرات،پروتئین و چربی‌های مفید بهره ببرید و از غذاهای آماده که فاقد منابع غذایی فوق می‌باشند دوری کنید.برنامه غذایی بدنسازان حرفه ای متشکل از منابع پروتئینی همچون مرغ،تخم مرغ،ماهی،گوشت و منابع کربوهیدرات آنها نان سبوس کامل،برنج قهوه ای،بلغور جو دوسر،سیب زمینی و منابع چربی همچون روغن ماهی،روغن زیتون،روغن تخم کتان ،بادام زمینی و… غیره می‌باشد که در کنار این برنامه غذایی از مکمل‌های غذایی نیز استفاده می‌کنند این مطالب گفته شده تنها بخشی از رژیم‌های غذایی این افراد را تشکیل می‌دهد و این در حالی است که رعایت تمامی‌موارد گفته شده برای مبتدیان لازم نیست.


شما می‌توانید از منابع کربوهیدراتی همچون میوه‌ها،سبزیجات،نان و پاستا استفاده کرده و از مصرف زیاد چربی‌ها اجتناب کنید.


اگر شما در طی روز به کارکردن مشغول هستید باید مقدار انرژی بیشتری در مقایسه با افراد معمولی دریافت کنید،چربی‌های مفید منابع بسیار خوبی هستند که در کنار منابع کربوهیدرات و پروتئین


می‌توانند انرژی لازم برای ترمیم و رشد ماهیچه‌ها را فراهم کنید،همچنین مزیت دیگر چربی‌ها طعم دار کردن غذاهای مختلف است.از منابع مفید چربی‌ها می‌توان به روغن زیتون،روغن ماهی و بادام زمینی اشاره کرد.چربی‌های مفید برای سلامتی قلب و عروق شما ضروری می‌باشد البته نباید اعتدال را در مصرف این منابع از دست داد،بهترین زمان برای مصرف چربی‌های مفید،میل کردن آنها به همراه هر وعده غذایی است.


شما برای این که یک رژیم غذایی پاک داشته باشید باید از غذاهای ناپاک دوری کنید این غذاها عبارت است از:نان سفید،چیپس سیب زمینی،کره بادام زمینی(به جزء کره بادام زمینی طبیعی)،سوپ‌ها و غذاهای کنسرو شده و غذاهای بیش از حد سرخ شده.


بهترین راه برای تضمین اینکه رژیم غذایی شما کارایی لازم از نظر تامین انرژی روزانه و همچنین انرژی لازم برای ساخت و رشد عضله را در اختیار بدن قرار می‌دهد،خوردن وعده‌های غذایی کوچک و چند بار در طول روز می‌باشد.ولی بیشتر مردم میلی به تغییر عادت غذایی خود که به صورت ? وعده بزرگ در طول روز است را ندارند،اگر شما جزء این دسته از افراد هستید سعی نکنید که یکباره تغییرات بزرگی در غذا خوردنتان اعمال کنید، شما باید به تدریج با افزایش غذاهای دریافتی در وعده صبحانه و تقسیم کردن مابقی وعده‌های غذایی به تعداد ? عدد در طی رو? که مجموعا ? وعده غذایی می‌باشد،به راحتی با عادت‌های غذایی جدید کنار بیایید.


زمانی که شما فشار تمرینات را بر روی عضلات بدن افزایش می‌دهید می‌توانید متناسب با این فشار بر مقدار پروتئین دریافتی از رژیم غذایی تان بیفزایید تا بدین ترتیب بدن تان را در شرایط آنابولیک(ساخت عضله) قرار داده باشید و منتظر رشد عضلات خود باشید(توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد پروتئین راهی جزء دفع کردن آن توسط بدن باقی نمی‌گذارد).


در رژیم روزانه خود جای ویژه ای را برای آب در نظر بگیرید.بدنسازان باید در طی روز تقریبا یک گالن(?/? لیتر) آب بنوشند. برای مبتدیان تغییر این مقدار به صورت یکباره توصیه نمی‌شود و این تغییرات باید به صورت تدریجی بوده و در طی زمان به این مقدار برسند.نوشیدن آب میوه‌های مصنوعی که در بسته بندی‌های مختلف و با تبلیغات گوناگون عرضه می‌شوند ممنوع است،چون درصد بالایی از این آب میوه‌ها از قند تشکیل شده اند که مصرف آن برای کلیه افراد توصیه نمی‌شود.


همانطور که به کار و تمرینات بدنسازی خود علاقه دارید و با جدیت آنها را دنبال می‌کنید تا به موفقیت در هر دو زمینه دست یابید،این جدیت و پشتکار را باید در مورد رژیم غذایی تان نیز داشته باشید تا در این زمینه هم به موفقیت‌های چشمگیری دست یابید.


شما در طول ماه‌ها برای جلوگیری از تکراری شدن تمرینات خود تغییراتی در آن‌ها اعمال می‌کنید تا از تکراری شدن آنها جلوگیری کرده باشید، شما باید این تغییرات کوچک را در رژیم‌های غذایی خودتان اعمال کنید تا از مصرف وعده‌های غذایی متعدد در روز خسته نشده و با انگیزه دو چندان به آن ادامه دهید.


با رعایت نکات ارائه شده در این مقاله شما می‌توانید پایه‌های رژیم غذایی مناسب را برای خود بسازید و در آینده رژیم‌های غذایی حرفه ای را به راحتی رعایت کنید و به اهداف حرفه ای خود دست یابید.



> چه زمانی از ویتامین‌ها استفاده کنیم؟
PDA

ک کنید : چه زمانی از ویتامین‌ها استفاده کنیم؟

..ho3ein..
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۷‏, ۰۱:۲۷ بعد از ظهر
بیشتر پزشکان و متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن ویتامین‌ها و املاح در زمان‌هایی می‌تواند جذب بیشتری داشته باشد یا برعکس همراه کردن آنها با بعضی از خوراکی‌ها می‌تواند از اثربخشی آنها بکاهد.


در بین مکمل‌های خوراکی به زمان مناسب خوردن نمونه‌هایی از آنها اشاره می‌کنیم، مثلا بسیاری خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می‌کنند به این دلیل که مصرف Ca در بدن بیشتر در شب صورت می‌گیرد و همچنین به دلیل این که کلسیم می‌تواند به خوابیدن کمک کند.


از طرف دیگر همراه کردن قرص Ca در صورتی که پزشک برای شما تجویز کرده با شیر جذب آن را افزایش می‌دهد بنابراین نوشیدن یک لیوان شیر شب‌ها قبل از خواب همراه با قرص کلسیم را فراموش نکنید.در مورد مجموعه ای از ویتامین‌های گروه B مثل B1تاB12 گفته می‌شود چون ما در حالت عادی این ویتامین‌ها را که از جمله ویتامین‌های محلول در آب هستند با غذا دریافت می‌کنیم پس بهتر است این ویتامین‌ها هم همزمان با خوردن غذا به خصوص میوه‌ها و سبزی‌ها مصرف شوند.






همچنین ویتامین‌های محلول در چربی برای جذب به چربی نیاز دارند بنابراین آنها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود. این ویتامین‌ها شامل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، و ویتامین K هستند.


دقت کنید در صورتی که قرص آهن برای شما تجویز شده است از نوشیدن شیر و لبنیات و همچنین قرص کلسیم با آن خودداری کنید چون جذب آهن را کاهش می‌دهد.


ویتامین سی هم از ویتامین‌های محلول در آب است اما تفاوت آن با دیگر ویتامین‌ها این است که فقط چند ساعت در خون می‌ماند و به سرعت از راه کلیه‌ها دفع می‌شود به همین علت برای کسب نتیجه بهتر، ویتامین C بهتر است در هر سه وعده غذایی تقسیم و مصرف شود.خوشبختانه ویتامین C تنها ویتامینی است که خوردن میزان بیش از نیاز آن دفع می‌شود و عارضه ای ندارد. دقت کنید که ویتامین C، نباید قبل از خواب مصرف شوند چون ماده ای محرک است و شخص را بیدار نگاه می‌دارد.


اگر از فیبر خوراکی هم برای رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می‌کنید، بهترین زمان برای جذب آن صبح است و لازم است که قرص‌های مکمل ویتامینی و املاح همراه با آن میل نشوند چون فیبر مانع جذب ویتامین‌ها می‌شود. در واقع پودرهای حاوی فیبر به عنوان پوششی برای روده عمل می‌کنند، بنابراین بهتر است مصرف فیبر را به صبح‌ها موکول کنیم و ویتامین‌ها را با وعده دیگری از غذا میل کنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی‌شود.


به تازگی لبنیات مثلا ماست حاوی پروبیوتیک‌ها هم به بازار آمده اند. اضافه کردن پروبیوتیک‌ها که گروهی از باکتری‌های مفید برای بدن هستند به این علت در علم تغذیه امروز مهم شمرده می‌شوند که ثابت شده این مواد می‌توانند از بدن در مقابل سرطان‌ها حفاظت کنند. پروبیوتیک‌ها هم بهتر است همراه با غذا و گاهی قبل از غذا مخصوصا ??دقیقه قبل از غذا مصرف شوند چون جذب آنها در آن زمان بهتر است.


اگر شما مکمل‌های غذایی زیاد مصرف می‌کنید، بایستی آنها را در قوطی‌های قرص سر و سامان دهید و هر قوطی را مختص ساعتی از روز قرار دهید. آنها را به اندازه ای که توصیه شده است و سر ساعت مصرف کنید. گذاشتن قوطی قرص‌ها نزدیک میز غذا کمک می‌کند خوردن آنها را فراموش نکنید.


البته پزشکان تاکید می‌کنند خوردن نابجا و بدون تجویز ویتامین‌ها فقط از این جنبه که بخواهیم سلامت بیشتری داشته باشیم صحیح نیست و چه بسا ممکن است متحمل عوارض تجمع آنها در بدنمان هم بشویم. مصرف قرص‌های مکمل ویتامین‌ها و املاح در شرایط خاص مثلا در گروهی از سالمندان، برخی از کودکان، مبتلایان به بیماری‌های مزمن و همچنین کسانی که تحت رژیم‌های غذایی قرار دارند یا مبتلا به بیماری‌های گوارشی هستند توصیه می‌شود.



> با خوردن شیر ماهیچه کسب کنید!!!!
PDA

ک کنید : با خوردن شیر ماهیچه کسب کنید!!!!

{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۷‏, ۰۹:۱۲ بعد از ظهر
پژوهشگران کانادایی اعلام کردند نوشیدن دو لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه ای کمک می کند.

محققان دانشگاه مک مستر در همیلتون ایالت اونتاریو، 56 مرد 18 تا 30 سال را طی یک دوره 12 هفته ای بررسی کردند. برای این افراد برنامه ورزشی بلند کردن وزنه، طی پنج روز در هفته ارایه شد.

شرکت کنندگان در این مطالعه به سه گروه تقسیم شدند:

گروه اول) پس از ورزش، دو لیوان شیر کم چربی مصرف کردند.

گروه دوم) پس از ورزش، نوشیدنی سویا (با همان میزان پروتئین و انرژی موجود در شیر) مصرف کردند.

گروه سوم) پس از ورزش، نوشیدنی کربوهیدراتی مصرف کردند.

بعد از 12 هفته معلوم شد گروهی که شیر نوشیده بودند، حدود یک کیلوگرم چربی و گروهی که کربوهیدرات مصرف کرده بودند، نیم کیلوگرم چربی از دست داده بودند. این در حالی است آنهایی که نوشیدنی سویا خورده بودند، چربی از دست نداده بودند.

در عین حال گروهی که شیر نوشیده بودند، در مقایسه با آنهایی که سویا مصرف کرده بودند 40 درصد یا 1135 گرم به حجم ماهیچه ای خود افزوده بودند.

علاوه بر این گروهی که شیر مصرف کرده بودند، 36 درصد یا 1500 گرم حجم ماهیچه ای بیشتر نسبت به گروه مصرف کننده نوشیدنی کربوهیدرات پیدا کرده بودند.
harmonica
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۶‏, ۱۱:۰۳ بعد از ظهر
در این مقاله هم نوشته که شیر بهترین منبع پروتئین بعد از تمرین با وزنه است:
http://stronglifts.com/milk-post-workout-build-muscle-gains
BEAST
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۶‏, ۱۱:۳۹ بعد از ظهر
حالا منی که از شیر خالص استفاده میکنم تکلیف چیه ؟

مشکلی ایجاد میکنه اگر بسته بندی نباشه و آب قاطیش نباشه و کم چرب نباشه ؟:متفکر:
Hadi HitcheR
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۷‏, ۱۲:۳۷ بعد از ظهر
منم شیری که استفاده میکنم خالص هست، از دامداری واسم میارن. چطور میتونم چربیش رو بگیرم؟
YA30N
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۷‏, ۰۱:۲۶ بعد از ظهر
اقا من الان 6 ماهه بعد از تمرین شیر کم چربی با موز میخورم چرا 1 کیلو هم بالا نیومدم!
kaveh_am
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۷‏, ۰۱:۳۶ بعد از ظهر
در این مقاله هم نوشته که شیر بهترین منبع پروتئین بعد از تمرین با وزنه است:
http://stronglifts.com/milk-post-workout-build-muscle-gains
نوشته بعد از تمرین شیر از وی بهتر عمل میکنه:متفکر:
Mr.LEO
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۷‏, ۰۹:۴۴ بعد از ظهر
اقا من الان 6 ماهه بعد از تمرین شیر کم چربی با موز میخورم چرا 1 کیلو هم بالا نیومدم!شیر که وزنت رو زیاد نمیکنه اون موز هم میره جای اون کالری که سوزوندی تو باشگاه باید مصرف هر کدومش رو ببری بالاتر مثلا روزی نیم لیتر بعد تمرین شیر
mobarez
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۷‏, ۰۹:۵۳ بعد از ظهر
شیر که وزنت رو زیاد نمیکنه اون موز هم میره جای اون کالری که سوزوندی تو باشگاه باید مصرف هر کدومش رو ببری بالاتر مثلا روزی نیم لیتر بعد تمرین شیر
من تقریبا 2 ماه روزی 6 یا 7 لیوان شیر میخوردم ولی 1 گرم هم وزن اضافه نکردم((4 لیوان بعد تمرین و بقیش قبل خواب))الان به شیر حساسیت پیدا کردم:ناراحت: کلا به مایعات اعتقادی ندارم ((برای عضله سازی))
mr.4lir3z4
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۷‏, ۱۰:۰۲ بعد از ظهر
عمو بعد ار تمرین قبل از تمرین صبح که در جمع 7 8 لیوان شیر میشه به همراه پروتعین میخورم فقط چربیم زیاد شده عضله نمیاد بالا
Mr.LEO
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۷‏, ۱۰:۱۹ بعد از ظهر
دوستان شیر به شما وزن نمیده!!!!!! تو پست قبل هم گفتم نیم لیتر شیر بعد تمرین میشه حدود 17-18 گرم پروتیین مسلما شما با هر بدنی خیلی بیشتر از این مقدار پروتیین نیاز دارید باقیش رو باید از منابع دیگه استفاده کنید
در ضمن عضله بذر گیاهی نیست ابش بدیم صب رشد کنه به مرور ساخته میشه خیلی وقت ها بدن استپ میکنه اصلا نمیره جلو تو یه تاپیک گفتم قبلا بهترین بدن سازای دنیا با مصرف دارو و هرچی که فکرش رو بکنید تو یه سال 10 کیلو حداکثر میتونند عضله بسازند حالا شما از نیم لیتر شیر روزانه چه انتظاری دارید؟
اتفاقا شیر کمک به چربی سوزی هم میکنه شیر غذای کاملی هست در ضمن کم چربش رو باید مصرف کنید پرچربش میشه چربی به درد بدن ساز نمیخوره
میتونه به عضله سازی کمک کنه من که از خوردنش راضیم
SA33D
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۸‏, ۰۱:۱۲ بعد از ظهر
من که واقعا تاثیر شیر رو روی بدنم احساس میکنم ، خیلی به سرحال بودن کمک میکنه:گل رز:
mypdf
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۸‏, ۰۲:۰۴ بعد از ظهر
من که واقعا تاثیر شیر رو روی بدنم احساس میکنم ، خیلی به سرحال بودن کمک میکنه:گل رز:

دوستان شیر میخورید حالت خواب آلودگی دست نمیده بهتون احیانا :سوت: من که تا نیم ساعت خوابم میگیره :نمیبینم:
harmonica
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۸‏, ۰۳:۳۴ بعد از ظهر
دوستان ، اشتباه نشه! شیر به عنوان منبع پروتئینی "بلافاصله بعد از تمرین" توصیه میشه. و در طول روز پروتئین رو از منابع دیگه باید تامین کرد چون هر لیوان شیر حدود 7-8 گرم پروتئین بیشتر نداره. درضمن یادتون باشه شیر "کم چربی" مصرف کنید
kaveh_am
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۸‏, ۰۶:۰۴ بعد از ظهر
من تقریبا 2 ماه روزی 6 یا 7 لیوان شیر میخوردم ولی 1 گرم هم وزن اضافه نکردم((4 لیوان بعد تمرین و بقیش قبل خواب))الان به شیر حساسیت پیدا کردم:ناراحت: کلا به مایعات اعتقادی ندارم ((برای عضله سازی))
بیشتر از 3_4 لیوان در روز خوب نیست.اگر خواستید منبعش رو هم میارم..



دوستان شیر میخورید حالت خواب آلودگی دست نمیده بهتون احیانا :سوت: من که تا نیم ساعت خوابم میگیره :نمیبینم:
نه من مشکلی ندارم
______
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۸‏, ۰۶:۲۲ بعد از ظهر
علتش کلسیم و طبیعیه که حالت خواب آلودگی بهتون دست بده.قهوه یا چای بخورین.
uservahid
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۸‏, ۰۶:۴۵ بعد از ظهر
علتش کلسیم و طبیعیه که حالت خواب آلودگی بهتون دست بده.قهوه یا چای بخورین.

البته علتش وجود تریپتوفان هست فکر کنم
kaveh_am
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۸‏, ۰۶:۵۵ بعد از ظهر
علتش لاکتوز هستش.
T!rDaD
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۸‏, ۰۶:۵۸ بعد از ظهر
البته علتش وجود تریپتوفان هست فکر کنم
این درسته وحید جان
شیر حاوی اسید آمینه ترپتوفانه که این اسید آمینه تو بدن تبدیل به سروتونین میشه که یه ناقل عصبیه و باعث القای حس خواب آلودگی به مغز میشه
من خودم به صورت منطقی اینو قبول دارم
اما ناگفته نماند که
تو این مورد محقیقن به شدت اختلاف نظر دارن و یه عده به شدت اینو رد میکنن
در حقیقت میشه بگیم اثبات نشده
uservahid
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۸‏, ۰۷:۰۳ بعد از ظهر
این درسته وحید جان
شیر حاوی اسید آمینه ترپتوفانه که این اسید آمینه تو بدن تبدیل به سروتونین میشه که یه ناقل عصبیه و باعث القای حس خواب آلودگی به مغز میشه
من خودم به صورت منطقی اینو قبول دارم
اما ناگفته نماند که
تو این مورد محقیقن به شدت اختلاف نظر دارن و یه عده به شدت اینو رد میکنن
در حقیقت میشه بگیم اثبات نشده

شیر و لبنیات،تخم مرغ،عسل و یه سری خوراکی های دیگه حاوی تریپتوفان هستن و همونطور که شما گفتی با تبدیل به سروتونین باعث القای حس شادی و یه جور حالت ریلکسی و خواب آلودگی میشه تا جایی که میدونم

حالا جالبیش اینه من قهوه میخورم خوابم میبره :خنده:
DOMENEG
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۸‏, ۰۷:۴۳ بعد از ظهر
من روزانه یه لیتر میخورم
یه سوال خوردن شیر همراه با کاکائو یا قهوه باعث نمیشه خاصیت شیر کمتر بشه؟
kaveh_am
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۸‏, ۰۸:۵۴ بعد از ظهر
من روزانه یه لیتر میخورم
یه سوال خوردن شیر همراه با کاکائو یا قهوه باعث نمیشه خاصیت شیر کمتر بشه؟
باعث میشه کلسیمش جذب نشه
Hooper
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۸‏, ۱۱:۵۴ بعد از ظهر
بله چون شیر تشکیل شده از 20% وی و 80% کازیین هست لذا میتونه منبع خوبی از پروتیین های سریع الهضم و کند هضم باشه که این امکان رو برای افراد ایجاد میکنه که بعد تمرین و حتی قبل خواب ازش استفاده کنن.منتها بعضی افراد به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارند که بهتره شیر رو گرم کنن و بعد بخورن تا کمتر واسشون مشکل پیش بیاد.حتی میتونید پروتیین وی رو به شیر بعد از تمرینتون اضاف کنین که فوق العاده میشه.یادش بخیر کوچیک بودیم میگفتن:روزی سه لیوان شیر که بنوشی سالم میمونی مریض نمیشی:چشمک:واقا راست بودا:پوزخند: البته ناگفته نمونه با این وضع صنعت و کارخونه ها و... پgوهش های دانشمندان نشون داده بیش از چندین نوع آنتی بیوتیک و فلزات سنگین و هورمون های مختلف تو ترکیب بعضی از شیرها کشف شده جدا از مواد نگهدارنده و... که نشون میده برای سنگینتر کردن و اضافه کردن به شیر این گاوهای بدبخت چیا به خوردشون میدن.تا جاییکه امکانش هست از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید.سالم و تندرست باشید:گل رز:
harmonica
‏۱۳۹۱-۱۲-۲۹‏, ۱۱:۱۴ بعد از ظهر
شیر پروبیوتیک مگه هست تو ایران؟!
Hooper
‏۱۳۹۱-۱۲-۳۰‏, ۰۶:۲۱ بعد از ظهر
شیر پروبیوتیک مگه هست تو ایران؟!

شیرهای محلی که از گاوهای روستایی گرفته میشه تقریبا پروبیوتیکه اما گاوهای توی گاوداری ها چنگی به دل نمیزنن:لبخند:
sina818
‏۱۳۹۲-۰۲-۰۶‏, ۰۹:۳۹ بعد از ظهر
من چند روزی بعد از تمرین 2 لیوان شیر می خوردم ولی بعد از چند روز نفخ شدیدی م کردم و بد جوری اذیتم کرد.
راهی هست که از نفخ جلوگیری بشه؟
البته شیر می خوردم بعدش سفیده تخم مرغ و سینه مرغ!
افشین کسایی
‏۱۳۹۲-۰۲-۰۶‏, ۰۹:۴۲ بعد از ظهر
شیر بدون لاکتوز مصرف کن. هستش توی سوپر مارکتها
samandar
‏۱۳۹۲-۰۲-۰۷‏, ۱۲:۰۵ قبل از ظهر
بله چون شیر تشکیل شده از 20% وی و 80% کازیین هست لذا میتونه منبع خوبی از پروتیین های سریع الهضم و کند هضم باشه که این امکان رو برای افراد ایجاد میکنه که بعد تمرین و حتی قبل خواب ازش استفاده کنن.منتها بعضی افراد به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارند که بهتره شیر رو گرم کنن و بعد بخورن تا کمتر واسشون مشکل پیش بیاد.حتی میتونید پروتیین وی رو به شیر بعد از تمرینتون اضاف کنین که فوق العاده میشه.یادش بخیر کوچیک بودیم میگفتن:روزی سه لیوان شیر که بنوشی سالم میمونی مریض نمیشی:چشمک:واقا راست بودا:پوزخند: البته ناگفته نمونه با این وضع صنعت و کارخونه ها و... پgوهش های دانشمندان نشون داده بیش از چندین نوع آنتی بیوتیک و فلزات سنگین و هورمون های مختلف تو ترکیب بعضی از شیرها کشف شده جدا از مواد نگهدارنده و... که نشون میده برای سنگینتر کردن و اضافه کردن به شیر این گاوهای بدبخت چیا به خوردشون میدن.تا جاییکه امکانش هست از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید.سالم و تندرست باشید:گل رز:

2 سال پیش به همراه یکی ازدوستام برای تحقیق دانشگاهش رفته بودیم تو یه گاوداری به چشم خودم دیدم که به گاوهای بیچاره سیمان(به صورت مایع و ابکی) میدادند و اونا هم با چه لذتی میخوردند.به همین خاطر فقط شیر محلی میخورم فقط هم شیر گاو چون شیر گوسفند به شدت پر چربی هستش(شیر گوسفند در طب سنتی به شدت نهی شده ولی گوشتش به شدت توصیه میشه ..بر عکس همین قضیه برای گاو صدق میکنه).
rainy
‏۱۳۹۲-۰۲-۰۷‏, ۰۸:۲۳ قبل از ظهر
من یه زمانی مدام شیر میخوردم.یعنی پاکت شیر از دستم کنده نمی شد
اما حالا نمیدونم چرا تا شیر میخورم حالم بد میشه خیلی:ناراحت:
arman98
‏۱۳۹۲-۰۲-۰۷‏, ۱۰:۰۶ قبل از ظهر
من یه زمانی مدام شیر میخوردم.یعنی پاکت شیر از دستم کنده نمی شد
اما حالا نمیدونم چرا تا شیر میخورم حالم بد میشه خیلی:ناراحت:

اگه شیر نمی تونی بخوری ، ماست بخور ، ماست منبعی غنی از کلسیم هستش ،‌ درهر250 میلی لیتر ماست تقریبا 14- 10 گرم پروتئین موجوده :پوزخند:
samim
‏۱۳۹۲-۰۲-۰۷‏, ۰۴:۵۳ بعد از ظهر
علاوه بر پروتئین مفید و خوب شیر ، بدنسازها روی کلسیم شیر هم حساب ویژه ای باز میکنند.
Radin
‏۱۳۹۲-۰۲-۰۷‏, ۰۶:۳۲ بعد از ظهر
اگه شیر نمی تونی بخوری ، ماست بخور ، ماست منبعی غنی از کلسیم هستش ،‌ درهر250 میلی لیتر ماست تقریبا 14- 10 گرم پروتئین موجوده :پوزخند:

من یک ماده غذایی سراغ دارم که کلسیم و پروتینش به مراتب از شیر و ماست بیشتره
تحقیقی هست که میگه در 100گرم کشک 70گرم پروتین وجود داره و و همچنین مقدار قابل توجهی کلسیم
نمیگم این نظریه صد در صد درسته ولی موضوعی که مشخصه اینکه قطعا حتما پ کشک از شیر و ماست بیشتره
البته منظور کشک محلی و کشک خشک هست
کشک خشکی که افتاب خورده ابش تبخیر شده و چیزی که در اخر میمونه پروتین و کلسیم خالصه....
rainy
‏۱۳۹۲-۰۲-۰۷‏, ۰۷:۰۶ بعد از ظهر
من یک ماده غذایی سراغ دارم که کلسیم و پروتینش به مراتب از شیر و ماست بیشتره
تحقیقی هست که میگه در 100گرم کشک 70گرم پروتین وجود داره و و همچنین مقدار قابل توجهی کلسیم
نمیگم این نظریه صد در صد درسته ولی موضوعی که مشخصه اینکه قطعا حتما پ کشک از شیر و ماست بیشتره
البته منظور کشک محلی و کشک خشک هست
کشک خشکی که افتاب خورده ابش تبخیر شده و چیزی که در اخر میمونه پروتین و کلسیم خالصه....
-----------------------------------------------------------
آره اتفاقا داشتم صبحی کشک میخوردم.مامانم گفت از این محلیاست که خیلی خوشمزست تا خودم یه لحظه طعم این کره های محلی روحس کردم اما خوشمزه بود.
مرسی.
حالا قرار بعد سفر خدا بخواد بچسبم به تمرین یه برنامه ی توپم بگیرم:لبخند:
افشین کسایی
‏۱۳۹۲-۰۲-۰۷‏, ۱۰:۳۶ بعد از ظهر
کشک خوبه اما نمک بالای اون باعث مشکلاتی میشه
samandar
‏۱۳۹۲-۰۲-۲۴‏, ۰۹:۳۹ بعد از ظهر
منم شیری که استفاده میکنم خالص هست، از دامداری واسم میارن. چطور میتونم چربیش رو بگیرم؟

منم مثل شمام.جواب چیه؟
DOMENEG
‏۱۳۹۲-۰۲-۲۴‏, ۰۹:۴۶ بعد از ظهر
کشک خوبه اما نمک بالای اون باعث مشکلاتی میشه

چربی کشک چطور؟ اون خیلی زیاد نیست ؟ :متفکر:
5463ro344.
‏۱۳۹۲-۰۲-۲۴‏, ۰۹:۵۸ بعد از ظهر
منم مثل شمام.جواب چیه؟

جوابش را نمی دانم ولی چربی موجود در شیر ویتامین های محلول در چربی از جمله D را در خود نگه می دارد و این ویتامین باعث جذب کلسیم شیر می شود و اگر چربی شیر را بگیریم جذب کلسیم با مشکل روبرو می شود .

اگر شیر پرچرب را بجوشانیم موقع سرد شدن چربی آن روی شیر جمع نمی شود! :متفکر:
viyan
‏۱۳۹۲-۰۲-۲۴‏, ۱۰:۴۰ بعد از ظهر
امروز تو بازار کشک گذاشته بودن واسه فروش ازش چشیدم همش نمک بود :جمجمه:
به نظرم خوردن چنین چیزی واسه چند بار کافیه تا همه زحماتت هدر بره :پریشان:
rainy
‏۱۳۹۲-۰۴-۲۹‏, ۰۱:۵۶ بعد از ظهر
توان ورزشی به این ماده غذایی وابسته است
http://images.seemorgh.com/iContent2/Files/168182.jpg
عادات غذایی خوب در دوران کودکی مانند نوشیدن شیر و خوردن صبحانه در دوران بزرگسالی نیز ادامه می یابند.


نوشیدن شیر (http://www.seemorgh.com/health/2121/102669.html) در دوران کودکی موجب بهبود توانایی ورزشی (http://www.seemorgh.com/health/2114/152900.html) و افزایش تعادل در دوران بزرگسالی می شود.
عادت دادن کودکان به نوشیدن شیر، فواید ماندگاری از جمله بهبود توانایی جسمی وحفظ تعادل در دوران میانسالی و سالمندی دارد.

مطالعات جدید نشان می دهند که افزودن 1 لیوان شیر به رژیم غذایی روزانه کودکان موجب 5 درصد افزایش در سرعت راه رفتن و 25 درصد کاهش در خطر عدم حفظ تعادل در دوران بزرگسالی می شود. این یافته به ویژه در افراد بالای 65 سال اهمیت زیادی دارد، زیرا جمعیت این گروه سنی تا سال 2030 به بیش از دو برابر می رسد.

محققان انگلیسی در مطالعه ای که انجام دادند، عادت های تغذیه ای دوران کودکی بیش از 1500 مرد 62 تا 86 ساله را مورد بررسی قرار دادند. آنها تاثیر رژیم غذایی به ویژه مصرف شیر، پروتئین، کلسیم (http://www.seemorgh.com/health/2090/32714.html) و چربی در دوران کودکی را بر توانایی جسمی و قدرت تحرک آنها از جمله توانایی پیاده روی (http://www.seemorgh.com/health/2322/28871.html)، دراز و نشست (http://www.seemorgh.com/health/2322/16444.html) و آزمون های تعادل در زمان فعلی مطالعه نمودند.

نتایج نشان داد که دریافت کلسیم، پروتئین و شیر در دوران کودکی موجب بهبود قابل توجه در توانایی جسمی و حرکتی در دوران بزرگسالی می شود.
همچنین مشخص شد که عادات غذایی خوب در دوران کودکی مانند نوشیدن شیر و خوردن صبحانه (http://www.seemorgh.com/health/2114/165809.html) در دوران بزرگسالی نیز ادامه می یابند. نوشیدن شیر به ویژه در وعده صبحانه موجب تامین مواد مغذی حیاتی در طول روز می شود.

شیر یکی از غنی ترین منابع کلسیم بوده و هر لیوان آن حاوی 8 گرم پروتئین با کیفیت بالا می باشد. بر اساس راهنمای رژیم غذایی تدوین شده در سال 2010 توصیه می شود که کودکان 2 تا 3 سال روزانه 2 لیوان، کودکان 4 تا 8 سال 2.5 لیوان و نوجوانان و بزرگسالان روزانه 3 لیوان شیر بنوشند.



> 7عادت غذایی غلط که باید ان را ترک کنید
PDA

ک کنید : 7عادت غذایی غلط که باید ان را ترک کنید

h.e.y.d.a.r
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۸‏, ۰۲:۱۱ بعد از ظهر
7عادت غذایی غلط که باید ان را ترک کنید


http://salijoon.info/mail/910626/735h.jpg (http://salijoon.info/)

افراط در مصرف کربوهیدرات‌ها، مصرف نکردن میوه و سبزی، مصرف فست‌فودها، مصرف گوشت خام و نخوردن صبحانه از عادات نامناسب غذایی است.
تغذیه در سالم زیستن انسان نقش مهمی دارد و عادت‌های بد غذایی، می‌توانند بر سلامت تمام ارگان‌های بدن تأثیر منفی بگذارند؛ بنابراین تمام افراد باید برای حفظ سلامت خود، مجموعه‌ای از انواع گروه‌های غذایی را به تناسب در رژیم روزانه‌شان قرر دهند. در غیر این صورت و در اثر مصرف نامناسب این گروه‌ها، بدن با آسیب‌هایی جدی مواجه خواهد شد. در ادامه به بررسی برخی از عادت‌های غذایی اشتباه و تأثیر منفی آن‌ها بر دستگاه گوارش می‌پردازیم.

کربوهیدرات
عادت اول : افراط در مصرف کربوهیدرات و ابتلا به کبد چرب
متأسفانه برخی از افراد، تمایل زیادی به مصرف انواع کربوهیدرات‌ها مانند نان و برنج دارند و در طول روز هم به اندازه کافی میوه یا سبزی نمی‌خورند، در حالی که گنجاندن حجم بالایی از کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی روزانه، باعث بروز چاقی مفرط می‌شود.
از آنجا که افراد چاق و پرخور، در کنار کربوهیدرات‌ها به مصرف غذاهای چرب هم علاقه دارند، ابتلا به بیماری کبد چرب و عوارض ناشی از آن برایشان دور از انتظار نخواهد بود.
پس بد نیست که با اندکی تغییر در سبک خورد و خوراک و کم کردن مصرف کربوهیدرات و چربی‌ها، احتمال ابتلا به کبد چرب را در خود کاهش دهید.

عادت دوم : مصرف نکردن میوه و سبزی و ابتلا به یبوست
در حالت عادی، خوردن ۳ وعده غذای اصلی همراه ۲ میان‌وعده، به تمام افراد سالم توصیه می‌شود. نتایج مطالعه‌های مختلف نشان می‌دهد که مصرف ۵ وعده میوه و سبزی در طول روز، خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان‌های دستگاه گوارش را تا حد قابل قبولی کاهش می‌دهد. پس اگر تا امروز اهل خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها نبوده‌اید، بهتر است سبزی‌ها را در کنار وعده‌های اصلی غذایی و میوه‌ها را هم در میان‌وعده‌هایتان جای دهید.
نکته دیگر این است که شما می‌توانید با مصرف به اندازه‌ فیبر غذایی که به وفور در سبزی‌ها و میوه‌ها وجود دارد، تحرک طبیعی دستگاه گوارش را حفظ کنید.
کسانی که علاقه چندانی به خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها نشان نمی‌دهند، با کاهش دریافت فیبر غذایی، دچار کاهش تحرک طبیعی دستگاه گوارش و در نتیجه ابتلا به عوارض ناشی از آن مانند یبوست خواهند شد.

اعتیاد به فست فود
عادت سوم : مصرف فست‌فود و ابتلا به ریفلاکس
متأسفانه گرایش به مصرف فست‌فودها و غذاهای آماده، از بدترین ارمغان‌های زندگی ماشینی است. چربی بیش از اندازه و افزودنی‌هایی مانند انواع سس یا پنیرهای چربی که به فست‌فودها اضافه می‌شوند، از مهم‌ترین دلایل چاق شدن نسل امروز نسبت به نسل‌های گذشته است.
از طرف دیگر، افزودنی‌ها، نگه‌دارنده‌ها و مواد تشکیل‌دهنده فست‌فودها با تأثیر منفی بر دستگاه گوارش، باعث بالا رفتن احتمال ریفلاکس معده به مری می‌شوند.
به عبارت ساده‌تر، کسانی که به اصطلاح دچار ترش کردن یا همان برگشت اسید از معده به مری می‌شوند، باید مصرف فست‌فودها و غذاهای حاضری را کنار بگذارند.

عادت چهارم : مصرف غذاهای سرخ کردنی و ابتلا به سرطان برخی اوقات روغنی که قرار است غذا در آن سرخ شود، بیش از اندازه حرارت می‌بیند که باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در ساختمان روغن خواهد شد.
از طرف دیگر، امکان سوختن بخشی از قسمت‌های سطحی ماده خوراکی در طول فرآیند سرخ کردن وجود دارد. حرارت دیدن بیش از اندازه روغن و مصرف غذاهای سرخ‌کرده‌ای که کمی هم گوشه و کنار آن‌ها سوخته است، باعث آزاد شدن ترکیب‌های سرطان‌زا در بدن خواهد شد و دستگاه گوارش هم از زیان این ترکیب‌ها در امان نخواهد ماند. ضمن اینکه با سرخ کردن و حرارت دادن بیش از حد برخی خوراکی‌ها مانند سبزی‌ها، حجم قابل‌توجهی از ویتامین‌های آن‌ها هم از بین خواهند رفت و دیگر نباید از آن‌ها انتظار عملکرد ضدسرطانی داشت.

عادت پنجم : مصرف گوشت خام و ابتلا به اسهال
حتماً شما هم تا به حال با افرادی که عادت به خوردن گوشت یا جگر نیمه پخته یا به تعبیر خودشان «آبدار» دارند، مواجه شده‌اید. در حالی که اگر گوشت به طور کامل و صحیح پخته نشود، احتمال باقی ماندن و تکثیر برخی از میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا در آن بالا می‌رود، بنابراین کسانی که به خوردن گوشت‌های آبدار علاقه دارند، باید در انتظار ابتلا به انواع بیماری‌های گوارشی مانند مسمومیت، اسهال و استفراغ هم باشند.

عادت ششم : خوردن غذای مانده و ابتلا به مسمومیت
گاهی از روی تنبلی یا شاید سهل‌انگاری، یادمان می‌رود باقی مانده غذاها را داخل یخچال بگذاریم، ولی احتمال تکثیر میکروب‌ها در غذاهایی که حاوی مواد فاسدشدنی مانند گوشت و چربی هستند، زیاد است.
اگر دوست ندارید به علت مسمومیت غذایی ناشی از مصرف غذاهایی که بیشتر از ۲-۱ ساعت خارج از یخچال مانده‌اند، راهی بیمارستان شوید، بهتر است از خیر خوردن این غذاها بگذرید.
دستگاه گوارش بچه‌ها، سالمندان و کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، به میکروب‌ها و سموم غذاهای مانده، واکنش شدیدتری نشان می‌دهد.

صبحانه
عادت هفتم : نخوردن صبحانه و ابتلا به چاقی
برخی از افراد عادت دارند بدون خوردن صبحانه، خانه را ترک کنند در حالی که صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است و مصرف آن نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. افرادی که صبحشان را با خوردن صبحانه آغاز می‌کنند، انرژی کافی برای انجام تمام فعالیت‌های فکری و جسمیشان در طول روز دارند.
کسانی که عادت به خوردن صبحانه ندارند، دچار اختلال در کارکرد طبیعی بدن می‌شوند و قدرت کافی برای انجام کارهای فکری و حتی جسمی به خصوص در ساعت‌های اولیه صبح ندارند.
از طرف دیگر، این افراد به علت نرسیدن قند خون کافی به مغزشان در ساعت‌های اولیه روز دچار گرسنگی و اشتهای کاذب می‌شوند. این اشتهای کاذب می‌تواند آن‌ها را به سمت مصرف خوراکی‌های چرب، شیرین و پرکالری بکشاند و همین مسئله باعث چاق شدن، ابتلا به کبد چرب و عوارض ناشی از این ناراحتی‌ها خواهد شد.



> پیشنهاد برای صبحانه به ورزشکارا
PDA

ک کنید : پیشنهاد برای صبحانه به ورزشکارا

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۸‏, ۰۹:۲۹ بعد از ظهر
http://up.vatandownload.com/images/bl2q26720t3zgtz81se.jpg


از آنجایی که صبحانه اولین وعده غذایی پس از گذشت ۸ ساعت است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. همچنین مطالعات نشان داده‌اند آنچه برای صبحانه میل می‌کنید، بر آنچه که در طی روز خواهید خورد اثر می‌گذارد. به‌علاوه، کسانی که صبحانه می‌خورند نسبت به دیگر افراد به میزان قابل توجهی کمتر در معرض چاقی و خطر ابتلا به دیابت قرار می‌گیرند.
نکته گفتنی این است که وعده صبحانه را فراموش نکنید، حتی یک روز را هم جا نیندازید (بدون استثناء)، چرا که این وعده به تنهایی تأثیر زیادی بر سلامت شما خواهد داشت. البته با خوردن دونات یا یک کلوچه بزرگ این اثر را نخواهید دید. کلید اصلی، در انتخاب مواد غذایی انرژی‌زا و مقوی می‌باشد و این چیزی است که ما دراین مقاله بدان اشاره خواهیم کرد:

مواد غذایی را به اندازه نیاز بدنتان مصرف کنید. برای اکثر افراد، صبحانه کامل شامل ۳ مؤلفه می‌باشد: بخش غلات و کربوهیدرات، بخش لبنیات یا غذاهای کلسیم‌دار و بخش میوه که مجموع این ۳ بخش ۳۰۰ کالری را در بر می‌گیرد. بخش پروتئینی (مانند گوشت) واجب نیست، ولی قابل قبول است، به شرطی که آن را با چربی و کالری زیاد مخلوط ننمایید.

در ذیل به چند مورد ترکیبی از این سه بخش اشاره شده است:
*‌ کاسه‌ای پر فیبر (مخلوط از غلات)، مقدار زیادی توت‌فرنگی و شیر کم‌چرب
*‌ مخلوطی از غلات، یک سیب، یک لیوان شیر سرد
*‌ یک پیمانه ماست بدون چربی که با زغال اخته تازه مخلوط شود، به همراه یک تکه نان تست سبوسدار از گندم کامل پوشیده‌شده با میوه
*‌ یک تکه نان سبوسدار که رویش پنیر خامه‌ای یا مربا گذاشته‌اید، به‌همراه یک هلو و یک پیمانه ماست
*‌ تخم مرغ نیمرو شده، یک تکه نان سبوسدار، سالاد میوه‌های تازه و یک پیمانه شیر کم‌چرب
*‌ یک مافین کم‌چرب، یک برش طالبی و یک فنجان شیر کم‌چرب
یک کاسه برنج قهوه‌ای شیرین را جایگزین غلات کنید. برنج قهوه‌ای سرشار از مواد انرژی‌زا، ویتامین و فیبر است. برنج را شب قبل بپزید. سپس صبح آن را همراه با یک قاشق پر عسل، مشتی کشمش، چند برش سیب و کمی دارچین میل کنید. اگر تمایل به خوردن برنج ندارید، می‌توانید از هر دانه پختنی دیگر استفاده کنید (مانند جو، گندم سیاه، ارزن و…).

یک لیوان آبمیوه بنوشید. شما می‌توانید یک پیمانه توت‌فرنگی و یک موز را به همراه یک پیمانه ماست و یک پیمانه یخ خردکرده در مخلوط‌کن ریخته و از صبحانه‌ای سالم و غنی از آنتی‌اکسیدان بهره‌مند شوید و میزان مناسبی از کلسیم را نیز دریافت کنید. حالا می‌توانید از میوه‌های موجود در برنامه غذایی چند عددی را کم کنید.

مقدار کمی بذر کتان روی غلات مصرفی، ماست، آبمیوه و یا نیمرویتان بپاشید. علاوه بر ماهی، بذر کتان منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا-۳ می‌باشد.
می‌توان غذای اصلی را به وعده‌ صبحانه آورد. از این رو می‌توانید ماهی تن را به جای کره یا پنیر خامه‌ای بر روی تکه‌ای نان تست قرار دهید. ماهی تن منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا- ۳ و پروتئین‌های انرژی‌زاست. برای داشتن تنوع و حفظ سلامت، می‌توانید همین روش را با ماهی دودی، سالمون یا قزل‌آلا انجام دهید.

‌ خودتان در خانه مخلوطی از غلات تهیه کنید، زیرا بسته‌های تجاری موجود در مغازه‌ها دارای شکر و چربی می‌باشند. برای این کار، ۲ پیمانه جو آسیاب‌کرده را با یک پیمانه میوه خشک، کمی از دانه‌های دیگر و مقداری شکر قهوه‌ای مخلوط کنید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی حرارت تفت دهید. اضافی آن را برای مصارف بعدی در یک شیشه دربسته بریزید و نگه دارید. این کار برایتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود.
‌ یک کاسه پُر از کورن‌فلکس می‌تواند ۲۵ تا ۳۰ گرم از فیبر مورد نیاز روزانه بدن را تأمین کند. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که صبح را با خوردن غلات و شیر سرد آغاز می‌کنند، فیبر و کلسیم بیشتر و چربی کمتری دریافت می‌نمایند. مطالعات دیگر حاکی از آن است که افرادی که ۲ کاسه غلات را یکجا مصرف می‌کنند، میزان چربی دریافتی آنها تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

خوردن نیمی از گریپ‌فروت ۲ بار در هفته توصیه می‌شود. گریپ‌فروت سرشار از اسیدفولیک است و به میزان قابل توجهی احتمال خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد. با این حال، اگر دارو مصرف می‌کنید، در خوردن گریپ‌فروت محتاط باشید، چون احتمال دارد با آن داروهایی که در کبد پردازش می‌شوند، تداخل پیدا کند، لذا اگر دارو مصرف می‌کنید برای خوردن گریپ‌فروت نظر دکترتان را جویا شوید.

نوشیدن یک فنجان چای سبز را به همراه صبحانه فراموش نکنید. چای سبز علاوه بر داشتن خواص مفید برای سلامت قلب، سبب کاهش وزن می‌شود. نتایج مطالعات نشان داده‌اند که چای سبز سرعت سوزاندن کالری و چربی را بالا می‌برد.
ویتامین‌ها را در صبحانه خود بگنجانید. متخصصان تغذیه بر این باورند که بدن برای هضم بهتر و جذب مواد معدنی نیاز به ویتامین‌ها دارد.

از خوردن برش‌های سیب به همراه کره بادام زمینی لذت ببرید. پروتئین و چربی موجود در کره بادام زمینی سبب نشاط برای شروع روزی خوب خواهند بود. سیب نیز فیبر لازم برای حفاظت در برابر برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی را تأمین خواهد کرد.

در وعده صبحانه ساندویچ هم می‌توانید میل کنید. به این ترتیب که یک تکه نان سبوسدار بردارید و روی آن پنیر بمالید. آنگاه یک حلقه گوجه‌فرنگی و بعد برشی از تخم مرغ روی آن بگذارید.

غلات صبحانه را می‌توان با موز مخلوط کرد و علاوه بر داشتن صبحانه‌ای خوشمزه از فواید پتاسیم موجود در موز نیز نهایت استفاده را کرد.
غلات خود را با شیر سویا مخلوط کنید. سویا علاوه بر خاصیت استروژنی برای سلامت قلب نیز مفید است. اگر شیر سویا با کلسیم غنی شده باشد، از داشتن استخوان‌های قوی‌تری بهره‌مند می‌گردید.

تنوع ایجاد کنید.

چه کسی می‌گوید که این صبحانه‌ها تکراری شده‌اند؟ شما می‌توانید با تغییراتی در نوع میوه، غلات، ماست و یا شیر، مخلوط‌های جدیدی بسازید و از آن لذت ببرید.
یک ایده جالب: آلنا انگر، محقق و پژوهشگر تغذیه، ایده‌ای عجیب ولی جالب برای ایجاد تنوع در صبحانه دارد. یک‌دوم پیمانه کره بادام‌زمینی، یک‌چهارم پیمانه شیرخشک بدون چربی، ۳ پیمانه کورن فلکس و ۲ قاشق سوپخوری عسل را با هم مخلوط کنید. حالا، از مواد برداشته و ۱۰ عدد توپ کوچک (گلوله‌مانند) درست نمایید. با کیسه فریزری دور آن را بپوشانید و درون یخچال بگذارید. به هنگام صبح ۲ عدد از آن توپ‌ها را به همراه یک لیوان شیر بدون چربی نوش جان کنید.

منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=356028177813666&set=a.188989724517513.48358.186074144809071&type=1&permPage=1)



> لیمو - چای - غذا
PDA

ک کنید : لیمو - چای - غذا

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۸‏, ۰۹:۳۴ بعد از ظهر
http://up.vatandownload.com/images/9wwzdizv3r2epiwlesoy.jpg



سعی نمایید یک ساعت قبل و بعد از غذا چای ننوشید زیرا چای مانع از جذب آهن موجود در غذا می‌شود.
چنانچه در این ساعات میل به نوشیدن چای پیدا کردید حتما کمی آب لیمو به چای‌تان بیافزایید.
این‌کار موجب میشود خاصیت ضدآهن چای خنثی شود.



> واقعا باید بعد تمرین چه بخوریم
PDA

ک کنید : واقعا باید بعد تمرین چه بخوریم

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۸‏, ۰۹:۳۷ بعد از ظهر
http://up.vatandownload.com/images/xn4owmw1v97dchvwicf3.jpg



بعد از تمرین بدن احتیاج مبرمی به پر کردن ذخایر پروتئینی و انرژی از دست رفته دارد .


*بحث های زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد که بالاخره بعد از تمرین چه باید خورده شود؟؟؟؟؟

عده ای معتقدند که باید به عضلات سریعا پروتئین رساند تا بتوامن حد اکثر استفاده از هورمون رشد و تستسترونی که بعلت تمرین سنگین در بدن ایجاد میشود را داشت.

این نظریه از لحاظ تئوری کاملا جذاب است و راهی است که بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان برگذیده انداما در این مورد باید به چند نوکته ی اساسی توجه داشت.

هضم و جذب پروتئین ها وقت نسبتا زیادی لازم داره که حدود سه چهار ساعت طول خواهد کشید که پروتئین مصرف شده وارد خون شود.

به این ترتیب بعد از 4 ساعت میزان هورمون رشد به حالت عادی خود باز خواهد گشت از طرفی هضم و جذب پروتئین و انابولیسم به انرژی احتیاج دارد که بعلت مصرف شدن انها بلافاصله بعد از تمرین در دسترس نیست پس باید چه کرد ؟؟؟؟؟؟

اول این که باید در شروع تمرین ذخایر کربوهیدرات بدن پراز سوخت باشند اگر شما در فاصله ی یک تمرین تا تمرین بعدی ذخایر کربوهیدرات خود را دوباره پر نکنید

در جلسه ی تمرینی بعدی با کمبود انرژی مواجه خواهید شد که احتمالا باعث استفاده ی ذخایر پروتئینی یعنی عضله به عنوان یک منبع انرژی خواهد شد .

و حداقل 24 ساعت وقت و مقدار کافی خواب و کربوهیدرات لازم است تا بعد از یک تمرین سنگین ذخایر کربوهیدارت فرصت کافی برای پر شدن داشته باشد.

در 24 ساعت اول بعد از تمرین بخصوص در 2 ساعت اول میتوان بدن را به یک اسفنج خشک تشبیح کرد که تشنه ی انواع مواد غذایی بخصوص کربوهیدرات است.

شما باید بلافاصله بعد از تمرین قبل از این که عرقتان خشک شود و لباس تمرین را عوض کنید یک وعده یغذایی پر کربوهیدرات با پروتئین متوسط اما با کیفیت بالا مصرف کنید

این وعده ی غذایی شما هم شامل یک کربوهیدرات کمپلکس (نشاسته) مانند برنج و سیب زمینی باشد و هم یک وعده کربوهیدرات ساده مانند خرما موز عسل و انواع میوه ها

کربوهیدرات ساده به پر کردن سریع ذخایر تخلیه شده منجر خواهد شد و کربوهیدرات کمپلکس به تداوم این روند کمک خواهد کرد

اگر مایل هستید در حین و بلافاصله بعد از تمرین امینو اسید های لازم جهت رشد در دسترس عضلات شما باشد بهتر است دو تا دو ساعتونیم قبل از تمرین یک وعده ی پر پروتئین برای خود در نظر بگیرید .

***چند وعده ی غذایی پیشنهادی برای بلافاصله بعد از تمرین:

1 -یک تا دو لیوان شیر کم چرب و 10 عدد خرما و یک عدد سیب زمینی پخته 10 عدد سفیده ی تخم مرغ.

2 -یک تا دو لیوان شیر کم چربی سه قاشق پودر پروتئین یک عدد موز 5 عدد خرما یک عدد سیب زمینی پخته.

3 -یک یا دو لیوان شیر کم چربی دو قاشق عسل 10 عدد سفیده ی تخم مرغ کمپوت اناناس ده قاشق برنج.



> آشنایی با انرژی‌زاترین میوه‌ها
PDA

ک کنید : آشنایی با انرژی‌زاترین میوه‌ها

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۸‏, ۰۹:۴۰ بعد از ظهر
http://up.vatandownload.com/images/jvxjku4fon98jovcttaj.jpg




اگر در پایان روز احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنید و نیاز به کسب انرژی مجدد دارید این مطلب را بخوانید.
به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه اغلب ما در طول روز این وضعیت را تجربه می‌کنیم معمولا به فکر چاره‌ای برای رفع خستگی خود می‌افتیم و به دنبال راه‌حلی برای کسب مجدد انرژی هستیم.
سایت اینترنتی هلت می‌ آپ در یک مقاله جدید فهرستی از انرژی‌زاترین میوه‌ها را منتشر کرده‌ است که می‌توانند انرژی و چابکی را به سلول‌های شما بازگردانند. این میوه‌های انرژی‌زا عبارتند از:


- موز: تمام مربیان ورزشی توصیه می‌کنند که پیش از شروع تمرینات، یک عدد موز بخورید. موز منبع غنی از کربوهیدرات‌ها است و در راس فهرست میوه‌های انرژی‌زا قرار دارد.


- هندوانه: خوردن این میوه، طراوت و شادابی ایجاد می‌کند و منبع غنی از ویتامین C است. همچنین هندوانه ذخیره آب فوق‌العاده‌ای است که مانند یک آبادی در وسط بیابان، امیدوارکننده است.


- سیب: این میوه از منابع غذایی بسیار مهمی است که می‌تواند به آرامی انرژی در بدن آزاد کند و همچنین سرشار از ویتامین C، B و پتاسیم که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.


- پرتقال: این میوه نیز «نیروگاه» انرژی و ویتامین C است. به علاوه پرتقال حاوی مقادیر قابل توجهی فسفر، مواد معدنی و فیبر خوراکی است که به بهبود فعالیت‌های سالم بدن کمک می‌کند.


- انبه: این میوه اصطلاحا شاه‌ میوه‌ها نامیده شده است. انبه سرشار از ویتامین‌های B و C، کلسیم، پتاسیم، روی، فولیت و پروتئین است.


- آووکادو: این میوه نیز هر چند حاوی ذخایر قابل توجه چربی است اما چربی آن از نوع خوب است. آووکادو از جمله میوه‌هایی است که به عنوان یک تقویت‌کننده انرژی، می‌توان روی آن حساب کرد.

منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=359159924167158&set=a.188989724517513.48358.186074144809071&type=1&relevant_count=1&ref=nf)



> گلابی (خام - با پوست)
PDA

ک کنید : گلابی (خام - با پوست)

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۸‏, ۰۹:۴۲ بعد از ظهر
http://up.vatandownload.com/images/5cuvdm2nrqgu1ldxw07.jpg



توجه فرمائید که مقادیر فوق مربوط مواد مغذی موجود در 100 گرم است.

انرژی 58.98 کیلوکالری
آب 83 گرم
کربوهیدرات 15.12 گرم
پروتئین 0.39 گرم
چربی 0.4 گرم
خاکستر 0.28 گرم
فیبرخام 1.398 گرم
فیبر خوراکی 2.801 گرم
فیبر محلول 0.4 گرم
فیبر نامحلول 2.398 گرم
کلسیم 11.02 میلی گرم
فسفر 11.02 میلی گرم
آهن 0.25 میلی گرم
روی 0.12 میلی گرم
مس 0.113 میلی گرم
پتاسیم 125.3 میلی گرم
سدیم 0 میلی گرم
فلوئور 18.8 میلی گرم
منیزیوم 6 میلی گرم
سلنیوم 0.001 میلی گرم
منگنز 0.076 میلی گرم
مولیبدن 0 میکرو گرم
کروم 0.018 میلی گرم
ویتامین آ ( رتینول) 1.988 واحد
آ.توکوفرول 0.494 میلی گرم
ویتامین د 0 میکرو گرم
ویتامین ث 4 میلی گرم
ویتامین ب1 0.02 میلی گرم
ویتامین ب2 0.04 میلی گرم
ویتامین ب5 0.07 میلی گرم
ویتامین ب6 0.018 میلی گرم
ویتامین ب12 0 میکرو گرم
نیاسین 0.1 میلی گرم
ویتامین ب5 0.198 میکرو گرم
فولات 7.289 میکرو گرم
اسید چرب اشباع 0.022 گرم
اسید چرب با چند پیوند غیر اشباع 0.094 گرم
اسید چرب با یک پیوند غیر اشباع 0.084 گرم
کلسترول 0 میلی گرم
OLFA 0.081 گرم
LIFA 0.093 گرم
والین 13.98 میلی گرم
لیسین 13.98 میلی گرم
leu 20 میلی گرم
ILE 11.02 میلی گرم
تریپتوفان 1.596 میلی گرم
هیستیدین 4 میلی گرم
سیستئین 4 میلی گرم
متیونین 5 میلی گرم
THR 10 میلی گرم
تیروزین 3 میلی گرم
فنیل آلانین 10 میلی گرم
قند 10.48 گرم
گلوکز 1.928 گرم
مالتوز 0.422 گرم
لاکتوز 0 گرم
ساکاروز 1.807 گرم
فروکتوز 6.386 گرم
گالاکتوز 0 گرم
کافئین 0 میلی گرم


منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=494285770601266&set=a.235819523114560.71639.198879713475208&type=1&relevant_count=1&ref=nf)



> غذاهایی برای کاهش احساس گرسنگی
PDA

ک کنید : غذاهایی برای کاهش احساس گرسنگی

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۹‏, ۱۲:۰۰ قبل از ظهر
http://up.vatandownload.com/images/xn4owmw1v97dchvwicf3.jpg



انسان در طول شبانه روز باید از غذاها به اندازه متعادل و متنوع استفاده کند.یک سری مواد غذایی وجود دارد که به نام " غذاهایی با کالری منفی " (NEGATIVE CALORIE FOODS) معروف هستند. این مواد غذایی نسبت به سایر مواد، انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارند،.

غذاهایی برای کاهش احساس گرسنگی

یعنی بدن انرژی بیشتری برای هضم آنها می سوزاند و در عین حال بدن نمی تواند کالری زیادی از آنها برای خود ذخیره کند. پس علاوه بر اینکه باعث سوخت چربی ها می شوند، کمتر به چربی تبدیل شده و ذخیره می شوند.و چون این مواد حجیم هستند کمتر احاس گرسنگی در انسان ایجاد می کنند.

مواد غذایی دارای چربی، پروتئین، کربوهیدرات، کالری، ویتامین و املاح هستند. ویتامین ها، بافت های بدن را تحریک می کنند تا آنزیم تولید کنند که این آنزیم ها باعث تجزیه و مصرف انرژی موجود در غذاها می شوند. بنابراین غذاهایی با کالری منفی، غذاهای غنی از ویتامین و املاح هستند که نه تنها باعث مصرف انرژی حاصل از خود می شوند، بلکه انرژی اضافی موجود در طی عمل هضم را مصرف می کنند.

البته مصرف اینگونه مواد غذایی زمانی در کاهش وزن مؤثر است که غذاهای پُرکالری و فاقد مواد مغذی مثل انواع تنقلات ، چیپس و ... را مصرف نکنید.

مواد غذایی با کالری منفی (NEGATIVE CALORIE FOODS) یاچربی سوز شامل انواع مختلفی از میوه ها و سبزی ها است که من آنها را برای شما
نام می برم :

از سبزی ها: مارچوبه – چغندر – کلم – کلم بروکلی – هویج - گل کلم – کرفس – کاسنی – فلفل قرمز – خیار – شاهی – سیر – لوبیا سبز – کاهو – پیاز – تربچه – اسفناج – شلغم و کدو سبز است.

از میوه ها: سیب – زغال اخته – طالبی و گرمک – گریپ فوروت – لیمو ترش – انبه – پرتقال – هلو – آناناس – تمشک – توت فرنگی – گوجه فرنگی – نارنگی و هندوانه است


منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=370576403019252&set=a.115033575240204.19983.114614438615451&type=1&relevant_count=1&ref=nf)



> اهمیت تخم مرغ و امگا 3 بر بدن
PDA

ک کنید : اهمیت تخم مرغ و امگا 3 بر بدن

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۹‏, ۰۱:۰۱ قبل از ظهر
http://up.vatandownload.com/images/0dnxv78ofjrsoew8feb0.jpg



محققان دانشگاه لویزیانا می گویند کسانی که از اضافه وزن رنج می برند با خوردن دو تخم مرغ در روز ، وزن خود را کاهش دهند.
به گزارش پایگاه اینترنتی الرایه، نیلک وی دورادنار، استادیار بخش چاقی و التهابات دانشگاه لویزیانا گفت:‌ با تحقیق رژیم غذایی زنان به مدت 8 ماه و مصرف روزی 2 تخم مرغ در روز و حداقل 5 بار در هفته، به این نتیجه دست یافتیم.
وی افزود:‌ این افراد با مصرف این رژیم غذایی، 65 درصد بیش از کسانی که دستورالعمل مذکور را استفاده نکردند، لاغر شدند. امگا 3:

به طور کلی چربی ها و روغن ها نقش مهمی در زندگی انسان دارند.از هر گرم چربی در بدن 9 کیلو کالری انرژی تولید میشود که این مقدار بیش از 2 برابر کربو هیدراتها(قند ها) و پروتئین ها میباشد.

بنابراین از ان در غذای کودکانی که رشد خونی ندارند استفاده میکنند.اسید های چرب(امگا 3) به خاطر حضور در غشای سلولی در فعالیتهای فیزیولوژیک بدننقش حیاتی دارند و همچنین در عملکرد دستگاه قلبی و عروقی و تولید مثل و ایمنی و عصبی
نقش دارند.

در بدن نسبت امگا 6 به امگا 3 باید 1به1 باشد و حداکثر1به 4 .اما متاسفانه در افراد جامعه 1 به 11 تا 1 به 30 میباشد.یعنی در اغلب موارد( امگا 6 ) 30 برابر بیش از( امگا3) است.

از عوارض عملکرد امگا 6 میتوان اگزما..ریزش مو..تحلیل کبد..افزایش ابتلا به عفونت..تاخیر در التیام زخم ها را میتوان اشاره کرد.

از عوارض امگا 3 میتوان لاغر بودن فرد..اسیب به بینایی و توانایی یادگیری..افزایش تری گلیسیرید و فشار خون و خشکی پوست را بر شمرد.

امگا 3 خاصیت انعقادی دارد ولی امگا 6 انعقاد خون را افزایش میدهد.

امگا 6 در تخم مرغ و گوشت قرمز و مارگارین و ذرت و غلات یافت میشود.

امگا 3 در ماهی ازاد و قزل الا و همچنین کنجد و دانه کتان و گردو یافت میشود.
epsell
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۹‏, ۱۱:۳۱ قبل از ظهر
ممنون خیلی عالی بود





> لاغرشدن با آب سبزیجات
PDA

ک کنید : لاغرشدن با آب سبزیجات

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۹‏, ۰۱:۰۸ قبل از ظهر
http://up.vatandownload.com/images/fk0mou41qhqezipz82vg.jpg



میوه و سبزی یکی از موادغذایی مفید است که بسیاری از نیازهای بدن را تأمین می‌کند. آب سبزیجات از نوشیدنی‌هایی محسوب می‌شود که مصرف روزانه آن نه تنها مواد غذایی موجود در سبزیجات را به بدن انسان می‌رساند، بلکه باعث کاهش وزن می‌شود

محققان دانشگاه برای یافتن چنین نتیجه‌ای در مورد 81 نفر که مبتلا به سندروم متابولیک بودند به پژوهش پرداخته‌اند.

سندروم متابولیک مجموعه‌ای از اختلالات چاقی، افزایش چربی و فشار خون و دیابت است که خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

تا قبل از انجام این پژوهش رژیم غذایی پرفیبر، میوه، سبزی، ویتامین‌ها و موادغذایی کم‌چرب و کم‌نمک برای افراد مبتلا به سندروم متابولیک توصیه می‌شد اما با شروع تحقیقات روزانه یک تا دو فنجان آب سبزیجات به رژیم غذایی آنها اضافه شد.

آب سبزیجات تجویزشده باید میزان کربوهیدرات و سدیم کمتری داشته باشد و غنی از پتاسیم و ویتامین ث باشد.
پس از بررسی‌های انجام شده چنین نتیجه‌گیری شد افرادی که روزانه از آب سبزیجات استفاده نمی‌کردند بیماری آنها بهبود نیافت.

گروهی که روزانه یک فنجان آب سبزیجات مصرف کردند حدود 50 درصد دچار کاهش وزن شدند و صددرصد گروهی که روزانه دو فنجان آب سبزیجات مصرف کرده بودند کاهش وزن پیدا کردند.

کاهو، اسفناج، کلم، خیار، کرفس، رازیانه، جعفری و گشنیز سبزی‌هایی هستند که مصرف روزانه دو فنجان از آب آنها در کاهش وزن و در نهایت کاهش کلسترول و قند خون مفید است.


منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=369877903089102&set=a.115033575240204.19983.114614438615451&type=1&relevant_count=1&ref=nf)





> جوانی با جوانه‌ها
PDA

ک کنید : جوانی با جوانه‌ها

needer
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۹‏, ۰۱:۵۲ بعد از ظهر
جوانی با جوانه‌ها


امروزه پزشکان توصیه می‌کنند که از گوشت و فرآورده‌های گوشتی کمتر استفاده کنیم؛ اما در این صورت چه راهی برای دریافت پروتئین وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت، انواع لوبیا و حبوبات به میزان فراوانی پروتئین و همچنین فیبر دارند؛ در حالی‌که حاوی چربی کمی هستند و کلسترول هم ندارند. پزشکان چینی ۵۰۰۰ سال قبل، برای درمان بسیاری از اختلالات از جوانه‌ها استفاده می‌کردند. در بین سال‌های ۱۷۷۲-۱۷۷۵، کاپیتان جیمز کوک به ملوانان خود برای جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به اسکوروی (بیماری ناشی از کمبود ویتامین C ) توصیه می‌کرد از لیمو ترش و انواع جوانه‌ها استفاده کنند. امروزه تحقیقات زیادی درباره تاثیر جوانه‌ها روی سلامتی انجام می‌شود.

فواید:
جوانه‌ها یکی از کامل‌ترین مواد مغذی در بین غذاها هستند که ارزش تغذیه‌ای بالایی دارند. به عنوان مثال، جوانه لوبیا دارای کربوهیدراتی همانند کربوهیدرات موجود در هندوانه، ویتامین A لیموترش، تیامین آووکادو، ریبوفلاوین سیب خشک، نیاسین موز و ویتامین C موجود در توت جنگلی است. جوانه‌ها بهترین منبع ویتامین C، بتاکاروتن و فولاسین هستند. مطالعات دیگر نشان می‌دهد که جوانه‌ها از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و به جلوگیری از انواع سرطان‌ها کمک می‌کنند. جوانه زدن دانه‌ها، حبوبات و غلات، ارزش غذایی و مقدار ویتامین‌های موجود در آنها را افزایش می‌دهد؛ مثلا میزان ویتامین A موجود در لوبیای جوانه‌زده ۵/۲ برابر لوبیای خشک است و این میزان در بعضی از لوبیا‌ها به ۸ برابر می‌رسد. جوانه‌ها همچنین باعث حفظ آنزیم‌های بدن می‌شوند. آنها به راحتی قابل هضم هستند و با شکستن نشاسته کنسانتره و تبدیل آن به کربوهیدرات‌های ساده و همچنین تبدیل پروتئین به اسید‌های آمینه آزاد، سبب هضم می‌‌شوند. این مواد باعث حرکت ضد ریزمغذی‌ها، مانند بازدارنده‌های آنزیمی شده و در نتیجه جوانه‌ها آسان‌تر هضم می‌گردند.
یکی از ضد ریزمغذی‌های موجود در حبوبات و غلات که سبب می‌شود افراد نتوانند از خوردن حبوبات لذت ببرند، فیتات‌ها هستند. بسیاری از افراد نمی‌توانند به دلیل وجود این ماده از گندم استفاده کنند؛ ولی گندم جوانه‌زده این مشکل را در این افراد ایجاد نمی‌کند. ریزمغذی‌های قابل توجهی در دانه‌ها و حبوبات جوانه‌زده در مقایسه با انواع خشک آن وجود دارد. طی فرایند جوانه زدن، ویتامین‌ها، املاح معدنی و پروتئین افزایش و کربوهیدرات و کالری آنها کاهش می‌یابد. تجزیه حبوبات جوانه‌زده نشان می‌دهد که این افزایش به دلیل بالا رفتن آب در این مواد است.
به عنوان مثال جوانه لوبیا ۳/۸ برابر بیشتر از لوبیای خشک آب دارد. تغییرات به وجود آمده در جوانه لوبیا به صورت زیر است:
انرژی: ۱۵ درصد کاهش
کربوهیدرات کل: ۱۵درصد کاهش
پروتئین در دسترس:۳۰ درصد افزایش
کلسیم: ۳۴ درصد افزایش
پتاسیم: ۸۰ درصد افزایش
سدیم: ۶۹۰ درصد افزایش
فسفر: ۵۶ درصد افزایش
آهن: ۴۰ درصد افزایش
تیامین: ۲۸۰ درصد افزایش
ریبوفلاوین: ۵۱۵ درصد افزایش
ویتامینC: افزایش نامحدود
افزایش پروتئین در دسترس اهمیت بسیاری دارد. این یک شاخص باارزش و نشان‌دهنده تقویت ریزمغذی‌هاست. وقتی که دانه‌ها جوانه می‌زنند، کاهش همزمان کربوهیدرات‌ها نشان می‌دهد که مولکول‌های کربوهیدرات طی فرایند جوانه زدن شکسته ‌شده و با این‌کار به نیتروژن جوی اجازه جذب داده و باعث شکل‌دهی مجدد آنها به صورت اسیدهای آمینه می‌شود. افزایش چشمگیر در میزان سدیم به این معناست که دانه‌ جوانه‌زده دارای کیفیت تغذیه‌ای است.
سدیم برای فرایند هضم در مجرای گوارشی و حذف دی‌اکسیدکربن ضروری است. افزایش قابل توجه در میزان ویتامین‌ها، ضرورت سدیم را برای هضم آسان جوانه‌ها مشخص می‌سازد. حبوبات، دانه‌ها و غلات فاقد اسکوربیک اسید(ویتامین c) قابل تشخیص هستند، ولی زمانی که جوانه می‌زنند، دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین C می‌شوند که برای متابولیسم پروتئین‌های بدن ضروری است. افزایش نامحدود این ویتامین ناشی از جذب عناصر جوی در طی فرایند رشد است.
با جوانه زدن مقدار زیادی از نشاسته به وسیله آنزیم آمیلاز به قندهای ساده مانند گلوکز و ساکارز تبدیل می‌شود. پروتئین‌ها به اسید آمینه و آمید‌ها تبدیل و چربی‌ها به وسیله آنزیم لیپاز به اسیدهای چرب ساده مبدل می‌گردند. طی این فرایند تولید گاز در لوبیا از بین می‌رود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که الیگوساکارید‌ها باعث تشکیل گاز می‌شوند. تولید مقداری گاز برای حفظ سلامتی بدن ضروری است؛ به شرط آنکه در محدوده مشخصی باشد. با شروع فرایند جوانه زدن، درصد الیگوساکاریدها تا ۹۰ درصدکاهش می‌یابد. جوانه‌ها مقادیر بالایی آب و فیبر دارند؛ بنابراین می‌توانند به رفع یبوست کمک کنند.

چگونه جوانه درست کنیم؟
ابتدا به یک بطری شیشه‌ای دهانه گشاد و مقداری پارچه نیاز دارید. سپس دانه‌ها را خوب شسته و در شب در داخل بطری با آب خالص خیس ‌کنید (بطری باید توسط پارچه پوشانده شود). زمان خیساندن بستگی به اندازه دانه دارد. دانه‌های کوچک ۵ ساعت، سایز متوسط ۸ ساعت و دانه‌هایی مانند لوبیا و حبوبات به ۱۰-۱۲ ساعت زمان نیاز دارند. روز بعد دانه‌ها را آبکش کرده و آب آن را دور بریزید؛ سپس حدود ۴/۱ بطری را از دانه‌ها پر ‌کنید. مطمئن شوید که بطری شما فضای کافی برای رشد دانه‌ها دارد؛ زیرا آنها ۸ برابر افزایش حجم پیدا می‌کنند. بطری باید در محلی دور از جریان هوای سرد و گرم قرار گیرد و همچنین در بطری باید کمی باز باشد تا هوا وارد آن شود. دانه‌ها باید روزی سه بار شسته شده و آبکشی شوند تا آماده مصرف گردند. بطری باید در دمای اتاق و در جای تاریک نگهداری شود. بعد از شش روز آنها را در جای روشن بگذارید تا میزان کلروفیل آن افزایش یابد.حبوباتی مانند عدس و لوبیای سویا به‌دلیل سفت بودن، باید ابتدا ۱۵ ساعت خیسانده و سپس دو بار در روز شسته شوند. این دانه‌ها بعد از سه روز جوانه می‌زنند.

جوانه‌ها به چه شکل مصرف می‌شوند؟
بهتر است جوانه‌ها به صورت خام استفاده شوند؛ زیرا پختن سبب از بین رفتن قسمت عمده‌ای از ویتامین‌های آنها می‌شود. تمام قسمت‌های جوانه، مثل ریشه و برگ‌های آن قابل مصرف است. جوانه‌ها را می‌توان به سالاد، انواع ساندویچ‌ها، سوپ، غذای کودک و انواع سس‌ها اضافه کرد. این جوانه‌‌ها به مدت دو هفته در یخچال و در کیسه‌های پلاستیکی قابل نگهداری هستند.

نکات قابل توجه:
۱٫ جوانه را در دمای ۴ درجه سلسیوس (۴۰ درجه فارنهایت) در یخچال نگهداری کنید.
۲٫‌ جوانه‌هایی را بخرید که ظاهری ترد داشته باشند و به انتهای آنها جوانه متصل باشد. از استفاده و خرید جوانه‌هایی که بوی کپک می‌دهند، تیره‌اند و ظاهر لزج مانندی دارند بپرهیزید.
۳٫‌ جوانه‌ها را قبل از استفاده در آب خیس کنید تا آلودگی سطحی آنها از بین برود؛ اما از مواد ضدعفونی‌کننده برای تمیز کردن آنها استفاده نکنید.



سوگل‌ هاشمی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی زیبـــاشــو دات کام
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۹‏, ۰۱:۵۵ بعد از ظهر
جوانه ماش عالیه ولی جوانه کندم به علت خشکی که داره یکم غیر قابل بلع توصیه من اینه گندم رو همراه مقداری شیر کم چرب داخل مخلوط کن بریزید و بعد میل کنید
needer
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۹‏, ۰۲:۴۷ بعد از ظهر
سرچشمه جوانی
دکتر علی فانی، عضو هیات علمی دانشگاه افزود: با فراهم کردن شرایط مناسب رشد مانند حرارت و رطوبت برای دانه‌های خوراکی مانند گندم، جو و ماش که فرآیند جوانه زدن در آنها آغاز می‌شود و در حین جوانه زدن تغییرات اساسی در ترکیبات این دانه‌ها انجام می‌شود این تغییرات سبب کاهش ترکیبات پیچیده گیاهی مانند نشاسته و کربوهیدارت‌ها شده و در عوض ترکیبات ساده‌تر قندی پروتئین و عوامل سبزینه گیاهی که شامل عوامل کمیاب از قبیل سلنیوم و ید برای بدن انسان هستند در آنها افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: تجمع ویتامین‌های گروه A,E.C و ویتامین‌های گروهB ، آنتی اکسیدان‌ها، املاح کمیاب و ترکیبات ضدسرطان و ضدپیری در جوانه‌ها، این ماده غذایی را به منبعی از عناصر ضروری برای بدن تبدیل کرده که به آن نام سرچشمه جوانی نیز داده شده است.

دکتر فانی اظهار داشت: بهتر است علاوه بر دانه‌های یاد شده از دانه‌هایی از قبیل لوبیاها، شبدر، یونجه، آفتابگردان، سیر و تربچه در سالاد، ماست و سس‌ها استفاده کرد.
به گفته پژوهشگر گیاهان دارویی، میزان ویتامین B12 موجود در جوانه گندم نسبت به دانه آن چهار برابر است و ویتامین‌های گروه B در جوانه‌های این گیاه به سه تا ۱۲ برابر و ویتامین E به میزان سه برابر افزایش می‌یابد.
عضو هیات علمی دانشگاه توضیح داد: براساس نتایج تحقیقات، میزان افزایش ویتامین‌های A , C در جوانه سویا باورکردنی نیست، به طوری که میزان ویتامینA تا ۳۰۰ درصد و میزان ویتامینC بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصد افزایش می‌یابد.
وی تاکید کرد: میزان ترکیباتی که سلول‌های بدن ما را از غیرطبیعی وسرطانی شدن حفظ می کند در بعضی از جوانه‌ها ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بیشتر از دانه همان گیاهان است.
به گفته دکتر فانی، جوانه یونجه نیز منبع خوبی از ترکیبات شیمیایی بنام ساپونین است که در بدن ما سبب کم شدن کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می‌شود و در نتیجه از سختی عروق و بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.
وی ادامه داد: با استفاده از این جوانه‌ها سیستم ایمنی بدن تقویت شده و ترکیبات محافظت کننده بدن در مقابل بیماری‌های ویروسی افزایش می‌یابند.
needer
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۹‏, ۰۴:۲۳ بعد از ظهر
اخبار و مقالات (http://forum..ir/news.php) http://forum..ir/templates/templates/images/toolbar.gif
http://forum..ir/images/normall/جوانه34.jpg
ارزش غذایی جوانه

ارزش غذایی جوانه ها
امروزه نقش و اهمیت جوانه ها به نحوی مطرح است که کارشناسان علوم تغذیه بر مصرف آن تأکید کرده و آن را در سبد غذایی روزانه خانواده ها معرفی می کنند. در واقع جوانه ها موادغذایی هستند که با روند طبیعی رشد و تولیدشان، در گروه سبزی ها، آن هم با ارزش غذایی بالا از نظر ویتامین ها و املاح محسوب می شوند. در کشور ما از هزاران سال پیش، در دوران باستان جوانه ها و اهمیت استفاده آنها برای مردم شناخته شده بود. این موضوع به قدری اهمیت داشته که مردم ما استفاده از جوانه گندم را به عنوان یک آیین سنتی همواره در آغاز فصل بهار به شکل سمنو در سفره هفت سین لازم می دانستند. در نقطه دیگری از جهان نظیر چین که از جمعیت فراوانی برخوردار است با آنکه تأمین همه نیازهای ضروری غذا، امری دشوار است، مصرف جوانه ماش به قدری فراگیر شده که مردم چین را با عنوان مردم جوانه ماش معرفی می کنند. این موضوع از اهمیت و نقش جوانه ها حکایت می کند.

در روند جوانه زدن چه اتفاقی می افتد؟
تغییرات شیمیایی که در دانه ها در حین جوانه زدن رخ می دهد باعث می شود املاح و ویتامین های آن افزایش یابد.
به طور کلی در فرایند جوانه زدن ویتامین ها، املاح و پروتئین به مقدار زیادی افزایش می یابد ولی کالری و کربوهیدرات کاهش می یابد. برای درک بهتر این موضوع جوانه ماش را مورد آزمایش قرار داده اند و نتیجه بدست آمده را که مقایسه ای بین دانه و جوانه ماش است، به شرح زیر بیان کرده اند.

در حالت جوانه زده
15 درصد کاهش انرژی(کالری)
15 درصد کاهش کربوهیدرات
30 درصد افزایش پروتئین قابل دسترس
34 درصد افزایش کلسیم
80 درصد افزایش پتاسیم
690 درصد افزایش سدیم
40 درصد افزایش آهن
56 درصد افزایش فسفر
285 درصد افزایش ویتامینA
515 درصد افزایش ریبوفلاوین یا ویتامین B2
256 درصد افزایش نیاسین یا ویتامین B3
به مقدار زیاد افزایش ویتامین C


افزایش پروتئین در حین جوانه زدن در اثر شکسته شدن مولکول های کربوهیدرات و ترکیب آن ها با نیتروژن موجود در هوا می باشد که این ترکیب، اسیدهای آمینه را تشکیل می دهد. در اثر این فعل و انفعال مقدار کربوهیدرات کاهش می یابد و به طور کلی می توان گفت که این تغییرات شیمیایی باعث ایجاد پروتئین قابل جذب و هضم در بدن می شود. عنصر سدیم در هضم غذا در معده و روده نقش حیاتی داشته و باعث دفع دی اکسید کربن از بدن می شود. دانه خشک سبزی ها، غلات و حبوبات فاقد ویتامین C هستند ولی در هنگام جوانه زدن مقدار زیادی ویتامین C تولید می کنند که در متابولیسم پروتئین های بدن نقش بسیار مهمی ایفا می کند. افزایش ویتامین C در جوانه ها ناشی از جذب عناصر موجود در هوا در هنگام جوانه زدن است.
از دیگر فواید جوانه ها آماده سازی غذا برای هضم و جذب است که این عمل به وسیله آنزیم های موجود در جوانه ها صورت می گیرد.
در شروع روند جوانه زدن، نشاسته موجود در دانه شکسته شده و به قندهای ساده ی گلوکز و ساکارز تبدیل می شود که این عمل به وسیله آنزیم آمیلاز صورت می گیرد. پروتئین ها هم به اسیدهای آمینه های و آمیدها تغییر شکل می دهند. روغن ها و چربی ها به کمک آنزیم لیپاز موجود در جوانه ها، به اسیدهای چرب تبدیل می شوند.
جوانه ها به مقدار زیادی دارای فیبر و آب هستند که باعث دفع کامل مدفوع شده، همچنین مانع از سرطان روده می شوند.
با توجه به مطالب فوق می توان گفت جوانه ها سرشار از ویتامین ها، املاح و آنزیم ها هستند و مصرف آنها یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت بدن است.

اهمیت غذایی جوانه ها در برنامه غذایی روزانه
در عصر حاضر رژیم غذایی مردم فاقد ویتامین و املاح معدنی به مقدار لازم برای سلامتی بدن بوده و درصد عمده آن را چربی ها و غذاهایی با کمیت بالا و کیفیت پایین تشکیل می دهد. جیره غذایی توصیه شده توسط شورای تحقیقات تغذیه نشان می دهد که نیازهای غذایی افراد به *** آنها بستگی دارد. در سنین مختلف، مردان بین 10 تا 30 درصد بیشتر از زنان به پروتئین و ویتامین های B6، A، B12 و اسید فولیک و املاح کلسیم، فسفر، روی و ید نیاز دارند. اما در خصوص زنان باردار و خانم های شیرده، بالاترین نیازهای غذایی، در نظر گرفته شده و حتی در مواردی از مقدار مصرف مردان نیز به مراتب بیشتر است.
بنابراین با وجود تغذیه نامناسب و رایج در کشور، امکان تأمین نیازهای بدن میسر نبوده و روش های ارائه شده برای بهبود تغذیه جامعه چندان سودمند نیست، لذا اهمیت استفاده از جوانه ها که هم در دسترس، ارزان و سالم بوده و هم می توانند قسمت عمده ای از نیازهای بدن به ویتامین های مختلف ، املاح معدنی و آنزیم ها را تأمین کنند، مشخص می شود.
شرط داشتن عمر طولانی و بدون بیماری ، رساندن موادغذایی به مقدار لازم و متعادل و مناسب به بدن است. همواره شنیده ایم که پیشگیری بهتر از درمان است؛ ولی باید گفت 70 درصد بیماری ها در اثر تغذیه نادرست است. پس چرا این مسئله مهم کمتر مورد توجه قرار گرفته است. شاید به علت عدم آگاهی مردم در شناخت موادغذایی مفید بوده است.
از بیماری هایی که تلفات زیادی را به همراه دارد، سکته های قلبی و مغزی می باشد که همگان آن را مربوط به افزایش کلسترول خون می دانند ؛ اما کلسترول زمانی می تواند خطرساز باشد که با عواملی از قبیل استرس، سیگار، زندگی ناسالم و ماشینی و عدم تحرک توأم شود و به صورت اکسید شده در جدار رگ ها رسوب کند؛ ولی چنانچه ویتامین های E و C لازم که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، برای بدن فراهم شوند، میزان کلسترول اکسید شده کمتر خواهد شد. در سنین بالا به علت تحرک کمتر، نیاز بدن به انرژی کاسته شده، ولی درمقابل نیاز به ویتامین ها ، املاح و پروتئین افزایش می یابد.
با مصرف جوانه های مختلف می توانید مقدار قابل توجهی از ویتامین های B را به بدن برسانید. توجه به این موضوع که تامین ویتامین های C و E، بتاکاروتن و سلنیوم می تواند از اکسیداسیون چربی ها در بدن جلوگیری کند و نیز تأمین منیزیم می تواند فشار خون را کنترل نماید، به نقش مهم جوانه ها و گنجاندن آنها در برنامه غذایی روزانه بیشتر پی می بریم.
needer
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۹‏, ۰۴:۲۹ بعد از ظهر
در شروع روند جوانه زدن، نشاسته موجود در دانه شکسته شده و به قندهای ساده ی گلوکز و ساکارز تبدیل می شود که این عمل به وسیله آنزیم آمیلاز صورت می گیرد. پروتئین ها هم به اسیدهای آمینه های و آمیدها تغییر شکل می دهند. روغن ها و چربی ها به کمک آنزیم لیپاز موجود در جوانه ها، به اسیدهای چرب تبدیل می شوند.
جوانه ها به مقدار زیادی دارای فیبر و آب هستند که باعث دفع کامل مدفوع شده، همچنین مانع از سرطان روده می شوند.
با مصرف جوانه‌های گوناگون می‌توانید مقدار قابل توجهی ازویتامین‌های گروهB وC را به بدن برسانید. افزایش منیزیم در جوانه‌ها به کنترلفشار خون کمک می‌کند. عنصر روی که برای جلوگیری از ریزش مو و بهبود رشد قدی و بلوغ***ی نوجوانان لازم است، طی جوانه‌زدن دانه‌ها افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است کهبا توجه به شرایط آب و خاک، کمبود روی در ایران بسیار شایع است که‌این کمبود بامصرف جوانه‌ها قابل جبران است. مقدار سلنیوم دانه با جوانه‌زدن افزایش می‌یابد. سلنیوم در سلامت قلب و عروق و بدن نقش بسیار مهمی ‌ایفا می‌کند. جوانه‌ها حاویمقدار معتنابهی از هورمون‌های مردانه و زنانه هستند. جوانه‌ها به مقدار زیادی دارایفیبر محلول و غیر محلول وآب هستند که سبب دفع کامل مدفوع، بهبود یبوست و مانع بروزسرطان روده شده و به تنظیم قند و چربی خون و همچنین به حفظ سلامت وشادابی پوست وموکمک می‌کنند. با خوردن جوانه‌ها بدن در شرایط اسیدی –قلیایی مناسبی قرار می‌گیردکه گردش خون، تولید هورمون‌ها از جمله هورمون‌های ***ی، سیستم تنفسی، گوارش موادغذایی و کارکرد کلیه‌ها به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. جوانه‌ها اغلب لذیذ،رنگارنگ، ارزان و تازه بوده و تا زمان مصرف در حال رشد هستند و ظرفیت بهبود گرسنگیسلولی و سوء‌تغذیه در کشورهای جهان سوم را دارند.
طی جوانه‌زدن، خاصیت نفخ‌زایی حبوباتو خاصیت حساسیت‌زایی پروتئین غلات کاهش می‌یابد که‌این مسئله برایافرادی کهروده‌های حساس دارند، بسیار مناسب است. برای مثال، وقتی دانه گندم جوانه می‌زند،پروتئین گلوتن گندم به واحدهای پروتئینی کوچکی که خاصیت حساسیت‌زایی کمتری دارد،تبدیل می‌شود که برای افرادی که به پروتئین گندم حساسیت دارند، مناسب‌تر است.
اغلب دانه‌ها را می‌توان به‌صورت جوانه‌زده مصرف کردولی باید از جوانه‌زدن دانه‌هایی که ممکن است بخش‌های سمی‌ داشته باشند اجتناب کرد. بهترین دانه‌ها برای جوانه‌زدن عبارت‌اند از یونجه، شنبلیله، عدس، نخود، تربچه است. دانه‌هایی که کمتر برای جوانه‌زدن استفاده می‌شوند، عبارت‌اند از هویج، بروکلی،دانه خردل.

جوانه گندم
جوانه گندم حاوی ویتامینE و سوپر اکسیددسموتاز است که هر دو آنتی‌اکسیدانت مهم برای محافظت در مقابل تولید سلول‌هایسرطانی هستند. این مواد برای فعالیت غدد ***ی، تامین اکسیژن برای بدن، بهبود التهابو از بین بردن لخته مناسب هستند. به بچه‌های خود به جای شیرینی و شکلات، جوانه گندمتازه بدهید که بسیار مقوی است. جوانه گندم برای ورزشکاران بسیار مفید است.
● جوانه عدس
جوانه عدس دارایتمامی‌ هشت اسید آمینه ضروری مورد نیاز بدن است ولی ترکیب جوانه عدس با ذرت، گندمیا برنج کیفیت پروتئینی جوانه عدس را بهتر می‌کند.جوانه عدس همچنین دارای ویتامینA، B۲، B۳، B۵، B۱۲، B۱۵، B۱۷، C، فولیک اسید، اینوزیتول، برم، کلسیم، کلر، مس،آهن، منیزیم، مولیبدن، فسفر، پتاسیم، سلنیم، سدیم، گوگرد، روی، لینولئیک و لینولنیکو اولئیک اسید، لیگنان، همآگلوتینین، آنتی تریپسین، و پروتئین به میزان ۲۸درصداست.جوانه عدس مغذی بوده و خاصیت آنتی اکسیدانت، مقوی قلب،تصفیه کننده خون و کاهنده قند خون را دارد. جوانه عدس به شستشو و تحریک کلیه‌ها وسیستم غدد فوق کلیوی و به تقویت قلب و عروق و افزایش انرژی و قدرت حیاتی کمکمی‌کند. میزان فیبر محلول در جوانه عدس در مقایسه با دانه عدس به میزان ۳۰۰درصدافزایش می‌یابد. فیبر محلول در آب موجود در جوانه عدس به کاهش کلسترول، فشار خون،قند خون و تنظیم میزان انسولین خون کمک می‌کند
needer
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۰۷:۴۷ بعد از ظهر
خانه (http://forum..ir/) »اعجاز جوانه ها (http://2ba2.com/medical/nutrition/38346/%d8%a7%d8%b9%d8%ac%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7)
http://2ba2.com/wp-content/uploads/2012/05/javanegandom.jpg (http://2ba2.com/)
فصل بهار بهترین فرصت برای پرورش جوانه ها و نفع بردن از خواص تغذیه ای آنهاست. مناسب ترین دانه ها برای جوانه زدن گندم، ماش، شبدر، یونجه، عدس و نخود است. اما این جوانه ها چه خواصی دارند و کدامیک مفیدترند؟
● جوانه گندم ما را خوش خلق می کند
جوانه گندم سرشار از ویتامین های گروه B و E است و نسبت به دانه آن ۳ تا ۱۲ برابر ویتامین B و ۳ برابر ویتامین E دارد و در هر ۱۰۰ گرم آن ۲۰۰ کالری انرژی نهفته است. ویتامین B موجود در جوانه گندم با تنظیم سیستم عصبی، کم خوابی، استرس، خستگی و بی حالی را رفع و باعث آرامش خاطر می شود. این جوانه به واسطه سلنیوم، منیزیم و ویتامین E رادیکال های آزاد مضر بدن را حذف و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش فعالیت های مغزی می شود. همچنین فعالیت غدد ***ی را زیاد و اکسیژن بدن را تامین می کند و برای رفع التهابات بدن مفید است.
● جوانه ماش سموم بدن را دفع می کند
این جوانه سرشار از ویتامین C بوده و به جذب آهن مواد غذایی کمک می کند. خاصیت بارز این جوانه برطرف کردن خستگی و رخوت است. جوانه ماش باعث ازدیاد شیر مادران شده، ادرارآور است، سموم بدن را دفع می کند و صفرابر است. این جوانه خاصیت چاق کنندگی ندارد.
● جوانه شبدر، التیام دهنده علائم یائسگی
این جوانه ویتامین های C،A و آهن و کلسیم فراوانی داشته و کم کالری است و باعث تنظیم هورمون های بدن می شود، برای آرامش اعصاب مفید است، گرگرفتگی و بدخلقی ناشی از علائم یائسگی را بهبود بخشیده و تصفیه کننده خون و تقویت کننده کبد است و از پرفشاری خون می کاهد.
● جوانه یونجه معدن آهن
این جوانه حاوی انواع مواد مغذی بوده و به دلیل دارا بودن منگنز و کروم در ساخت انسولین طبیعی بدن نقش مهمی داشته و عرب ها آن را سلطان جوانه ها می نامند. جوانه یونجه به جهت دارا بودن ساپونین موجب کاهش کلسترول بد خون شده و سختی و رسوب عروق را کاهش می دهد. کلسیم بالای آن برای استخوان سازی کودکان در حال رشد مفید است و ۲ برابر اسفناج آهن دارد و سرشار از ویتامین C است. به یاد داشته باشید که این جوانه تا حدودی نفاخ و ملین است.
● جوانه عدس انرژی را زیاد می کند
این جوانه حاوی ویتامین های A، B، C، اسید فولیک و املاح آهن، فسفر و کلسیم است. جوانه عدس مقوی قلب، تصفیه کننده خون، شستشودهنده کلیه ها و افزاینده انرژی است. همچنین فیبر آن نقش موثری در کاهش کلسترول و پرفشاری خون و تنظیم ترشح انسولین داشته و به دلیل پروتئین زیاد خاصیت سیر کنندگی بالایی دارد.
● جوانه نخود پروتئین بالایی دارد
این جوانه پروتئین زیادی داشته و در مقایسه با دانه آن نرم تر و قابل هضم تر است. بسیار انرژی زا بوده و سرشار از فسفر، کلسیم، آهن و ویتامین های گروه B و E است و میزان مواد معدنی آن ۵ برابر دانه نخود است.
● جوانه را خام مصرف کنید
جوانه ها را می توانید پس از آبکشی با آب سرد داخل ماست یا انواع سالاد کاهو، کلم یا سالاد شیرازی بریزید یا از آنها به همراه ساندویچ و برگرها استفاده کنید. بهتر است برای نفع بیشتر از خواص تغذیه ای جوانه ها، آنها را خام مصرف کنید. همچنین در صورت لزوم آنها را به مدت کوتاه با حرارت ملایم در روغن کنجد یا زیتون تفت دهید.





> آب و غذا
PDA

ک کنید : آب و غذا

N@vid #
‏۱۳۹۱-۰۶-۲۹‏, ۰۲:۴۱ بعد از ظهر
در هنگام غذا خوردن به موارد ١٠ گانه زیر توجه کنید. قبل از غذا، سالاد بخوریم یا بعد آن؟ زمان غذا خوردن آب بخوریم، یا نخوریم؟ مصرف میوه پس از صرف غذا، به هضم غذا کمک می‌کند یا عکس آن، باعث سوء هاضمه می‌شود؟ پرسش‌هایی مثل این‌ها، سال‌هاست که در ذهن همه چرخ می‌خورد و تا امروز هم برای خیلی از آنها جواب دقیق، روشن و فراگیری پیدا نشده، البته نه برای همه. خیلی از این پرسش‌ها هستند که پاسخ علمی برای آنها وجود دارد، اما خیلی‌ها هم‌چنان همان جواب‌های غیرعلمی غلط را در ذهن دارند و جالب این‌که مرتب هم به این و ‌آن توصیه می‌کنند...

نوشیدن آب: نوشیدن آب بلافاصله پس از صرف غذا، موجب رقیق شدن شیره معده می‌شود و اثر آنزیم‌های هضمی را به تعویق می‌اندازد؛ به این ترتیب در هضم غذا اختلال ایجاد می‌شود. بنابراین بهتر است مصرف آب، هنگام غذا به حداقل برسد و این عمل یک تا دو ساعت قبل و یا بعد از صرف غذا انجام شود. (http://www.sina-co.ir) گفتن این نکته هم ضروری است که نوشیدن آب قبل از غذا، باعث تحریک اشتها می‌شود.

پیاده روی آهسته: حرکت و تغذیه مناسب دو روی سکه هستند؛ حرکت، قبل از غذا اشتها آور است و حرکت آهسته، چند دقیقه پس از صرف غذا، باعث سهولت عمل معده می‌شود؛ به طوری که احساس سنگینی و حتی اشکال در تنفس ناشی از سنگینی معده را از بین می‌برد. هم‌چنین پیاده‌روی به خصوص به خانم‌هایی که دردهای استخوانی در ناحیه پا دارند و یا از پوکی استخوان در هراس‌اند بسیار توصیه می‌شود.

سیگار کشیدن: کشیدن سیگار پس از صرف غذا، امکان ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد؛ چون معلوم شده که سیگار خطر رفلاکس یا بازگشت محتویات معده به مری را بالا می‌برد و رفلاکس هم در دراز مدت، خطر سرطان را بالا می‌برد. البته فراموش نکنید که سیگار نه تنها پس از صرف غذا، بلکه در همه حال سرطان‌زاست.

خوردن میوه: با توجه به این که بعد از غذا خوردن، معده پر و سنگین است، خوردن میوه به این سنگینی دامن می‌زند و در عمل هضم، مشکل ایجاد می‌کند و بهتر است یک تا دو ساعت پس از صرف غذا باشد. البته برخی افراد، به علت حساسیت نداشتن گیرنده‌های انسولین، پرخوری یا تحریک‌پذیری پانکراس، بعد از خوردن غذا تمایل به مصرف ماده شیرین دارند، که تنها به این افراد توصیه می‌شود بعد از صرف غذا، به جای مصرف شیرینی، مربا و ..... از میوه استفاده کنند. در ضمن خوردن میوه و یا ساندویچ‌های سبک، به مقدار کم در میان وعده‌ها، باعث کاهش ولع افراد برای وعده بعد می‌شود، از افت فشار خون و خستگی زودهنگام، جلوگیری می‌کند و به این ترتیب قدرت فکر و کار را افزایش می‌دهد و از رفتارهای تنش‌زای فرد با دیگران جلوگیری می‌شود.

نوشیدن چای: چای دارای تانن است و باعث جلوگیری از جذب آهن می‌شود. بهتر است خانم‌ها و کودکان، تا دو ساعت پس از صرف غذا، چای ننوشند. البته مصرف آن بلافاصله بعد از غذا، در آقایان که عمدتا آهن خون آنها زیاد است، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

محکم بستن کمربند: بستن کمربند در حین صرف غذا و پس از آن باعث می‌شود گردش خون با مشکل انجام شود؛ (http://www.sina-co.ir) البته این هشدار شامل حال تمام افراد نمی‌شود، توصیه می‌شود قبل از غذا، برای کم‌خوری، کمر بند خود را محکم کنند.

استحمام: تحقیقات نشان داده است رفتن به حمام با معده پر، باعث ایجاد استرس و اختلالاتی در خون‌رسانی به قلب و مغز می‌شود.

خوردن دسر: دسرها مقدار زیادی انرژی دارند و در صورت استفاده، علاوه بر آن‌که موجب ایجاد فشار به قلب و عروق می‌شوند، این انرژی دریافتی به صورت چاقی ظاهر می‌شود و همان‌گونه که می‌دانیم، چاقی عامل بیماری‌های متعدد است.

خوابیدن: به افرادی که زمینه رفلاکس (بازگشت اسید معده) دارند، توصیه می‌شود بلافاصله پس از صرف غذا، دراز نکشند؛ زیرا این عامل باعث برگشت محتویات معده که اسیدی هستند، به طرف مری و ایجاد التهاب مری می‌شود. در برخی موارد نیز احتمال ورود غذا به ریه را امکان پذیر می‌کند. این نکته را نیز باید درنظر داشت که بعد از صرف غذا، چند دقیقه استراحت به معده کمک زیادی می‌کند، اما این استراحت نباید به صورت دراز کشیدن باشد.

سالاد: مصرف سالاد، بعد یا قبل یا زمان غذا خوردن، توصیه می‌شود، اما بهتر است قبل از غذا باشد که هم از پرخوری جلوگیری می‌کند و هم محتوای فیبر آن برای حرکت درست روده‌ها مفید است. اگر مصرف سالاد به بعد از غذا موکول شود، (http://www.sina-co.ir) ممکن است دیگر جایی برای آن باقی نماند، یا این که باعث گشاد شدن بیش از حد معده شود.
masoud fs
‏۱۳۹۲-۰۵-۰۷‏, ۱۲:۲۷ بعد از ظهر
دانشمندان نشان داده‌اند که بدون آب یا ویتامین، ادامه زندگی فقط برای چند روز یا حداکثر 1 هفته امکان‌پذیر است. اما اگر آب و ویتامین کافی به بدن برسد، می توان تا 1 سال لب به غذا نزد و به زندگی ادامه داد.

فکر می‌کنید انسان بدون آب و غذا چه قدر دوام می‌آورد؟ از نظر تئوری، وقتی در نهایت تمام چربی، پروتئین و کربوهیدرات بدن مصرف شود، بدن بدون انرژی می‌ماند و از کار باز می‌ایستد.

اما بر اساس گزارش نیوساینتیست، دکتر جرمی پاول تاک که در سال 2003/ 1382 بعد از اقدام دیوید بلین به گرسنگی کشیدن در لندن، ‌به او غذا داد، ‌با این تئوری موافق نیست. وی می‌گوید: «‌شما خیلی قبل از آن می‌میرید!»

افراد چاق تنها تا زمانی زنده می‌مانند که ویتامین‌های ب محلول در آب، در بدنشان وجود داشته باشد،‌ چرا که این ویتامین‌ها برای مصرف چربی‌ها لازم هستند. بنابراین ممکن است کسی از گرسنگی بمیرد اما هنوز هم چاق باشد.

بلندترین زمان گرسنگی ثبت شده، مربوط به کیه‌ران دوهرتی ایرلندی است که در سال 1981/ 1360 دست به اعتصاب غذا زد و بعد از 73 روز مرد. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که مردم با مصرف آب و ویتامین می‌توانند بیش از یک سال بدون خوردن غذا زنده بمانند. در واقع حدود سی سال پیش، این یکی از روش‌های متداول کم‌کردن وزن در بین افراد بود.

با ویتامین و بدون آب،‌ مدت زمان زنده ماندن به شدت کاهش پیدا می‌کند. انسان می‌تواند هفته‌ها بدون غذا زنده بماند، اما یک فرد تشنه تنها چند روز زنده می‌ماند که بستگی به میزان دفع آب از بدنش دارد. بدون آب، حجم خون در بدن و به دنبال آن فشار خون،‌ کاهش می‌یابد. خون غلیط‌تر و چسبناک‌تر می‌شود و در نتیجه گردش آن در بدن سخت‌تر می‌شود. بنابراین قلب بیشتر کار می‌کند تا این شرایط را جبران نماید. با این وصف،‌ حتی در هوای خنک هم بدون آب کم‌تر از یک هفته دوام خواهید آورد.





> میزان و نحوه صحیح مصرف شیر
PDA

ک کنید : میزان و نحوه صحیح مصرف شیر

lokly
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۰۱:۴۱ بعد از ظهر
http://www.muscleprodigy.com/content/articles/home/should-i-be-worried-about-protein-shakes-with-the-recent-reports-897.jpg
طب امروزی تاکید به خوردن فراوان شیر می کند، مخصوصاً در افراد پیر با پوکی استخوان و آرتروز، از طرفی افراد مسن عمدتاً از سردی مفاصل و سایر اعضا رنج می برند. برای این افراد بهترین روش مصرف شیر در منابع طب سنتی این است که شیر را با دارچین میل کنند تا هم سردی شیر را بگیرد و هم به این دلیل که دارچین مبدرق شیر است و شیر را تا مفاصل می برد.
این خاصیت ذاتی دارچین است که اگر همراه شیر خورده شود، خواص درمانی شیر را به مفاصل می رساند.
لذا توصیه می شود شیر را همراه دارچین میل نمایید. برای اینکار هنگام گرم کردن شیر می توانید پودر دارچین را به آن اضافه کنید یا اینکه اگر چوب دارچین دارید، می توانید پس از تهیه چای دارچین، مقداری از این دمنوش را با شیر ترکیب نمایید و میل کنید.
با این کار شیر هم خیلی خوش مزه می شود و هم خیلی خوش بو و مشکلات نفخ حاصل از خوردن شیر که در برخی افراد ایجاد می شود را مرتفع می کند. پس افرادی که نمی توانند شیر بخورند، شیر همراه دارچین را می توانند به راحتی و به لذت میل کنند.
ضمناً با خوردن شیر یک لینت مزاج خیلی معمول بوجود می آید که اذیت کننده و اسهالی نیست، بلکه مفید می باشد.
همچنین می توانید به شیر و دارچین مقدار کمی عسل اضافه نمایید که خوشمزه تر و مفید تر می شود.
مصرف یک الی دو لیوان شیر در روز کفایت می کند و خوردن شیر در حالی که ناشتا هستید کاملاً مضر است.

تذکر:
- شیر پاستوریزه یا استرلیزه مورد تایید نمی باشد بلکه منظور از شیر، شیر محلی تازه گاو یا گوسفند است که از مراکز مورد تایید تهیه شده است و جوشانده شده است.
- بهترین روش جوشاندن اینست که مقداری آب به شیر اضافه کنید و روی شعله قرار دهید و اجازه دهید تا همان مقدار آب بخار شده و خارج شود.
- خوردن شیر همراه با میوه از ممنوعیات مصرف هم زمان مواد غذایی می باشد، شیر را با خرما و عسل می توانید میل کنید. ولی با خوردن هر نوع میوه دیگری مانند موز و ... باعث فاسد شدن شیر و فساد معده می گردد. همچنین مصرف شیر کاکائو صنعتی نیز به هیچ وجه مورد تایید نیست.
- بجای مصرف شیر خشک برای کودکانی که در کنار شیر مادر، از شیر خشک استفاده می کنند، توصیه می شود شیر گاو به همراه عسل بدهید، اضافه کردن دارچین نیز مفید است.
- چربی شیر مفید است و باعث جذب بهتر کلسیم شیر می گردد، لذا شیر را با همان درصد چربی طبیعی خود به راحتی می توان استفاده کرد. لطفاً برای کاهش مصرف چربی و کاهش کالری از خوردن سرخ کردنی و فراوردهای صنعتی پرهیز نمائید!

منبع : نگاه احیای سلامت
bezad
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۰۱:۴۳ بعد از ظهر
عزیزم شیر محلی در صد باره میکروبیش بالاست پس مصرف نشه بهتره
Iron.Mike
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۰۲:۲۴ بعد از ظهر
شیر محلی رو از شخص مطمئن بخرید و بجوشونید خیلی بهتره تا پاستوریزه
قضیه ریختن وایتکس توی شیر توسط دامدارن خیلی جدیه ، قبلا توی یه بخش از سایت یه بحثی شده بود ، با پیگیری های بیشتری که کردم متوجه شدم که این قضیه هم جدیه هم اینکه آزمایشگاههای شرکتها نمیتونن وجودشو تشخیص بدن .
bezad
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۰۲:۲۶ بعد از ظهر
شیر محلی رو از شخص مطمئن بخرید و بجوشونید خیلی بهتره تا پاستوریزه
قضیه ریختن وایتکس توی شیر توسط دامدارن خیلی جدیه ، قبلا توی یه بخش از سایت یه بحثی شده بود ، با پیگیری های بیشتری که کردم متوجه شدم که این قضیه هم جدیه هم اینکه آزمایشگاههای شرکتها نمیتونن وجودشو تشخیص بدن .
گله من ،من خودم دستم تو اینکاره.وایتکس نمیریزن عزیزم.شیر محلی نخورید چون خیلی از میکروبها کشته نمیشن.جهت اطلاع کتاب بیماریهای دام و طیور نوشته ی دکتر فریدون فضائلی نژادو بخون
Iron.Mike
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۰۲:۳۳ بعد از ظهر
خبر نداری
میریزن
چند وقت پیشم محصولات یه شرکت جمع شده بود هیشکی نمیخرید
دامدارا میریزن
شیرو بجوشونی فکر نکنم مشکلی باشه ، چون من همیشه مصرف می کنم
بعدشم الان شاید عمر پاستوریزه کردن به زور به 100 سال برسه

این چند هزار سال که مردم مصرف میکرد مگه میمردن ؟
bezad
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۰۲:۳۴ بعد از ظهر
گلم من کارم دامداریه ها-رشتمم دام داریه-حالا خود دانی من اطلاع رسانی کردم:پوزخند:
Iron.Mike
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۰۲:۳۸ بعد از ظهر
دوستم تو شرکت لبنیات کار میکنه
بی اطلاع هم نیستم
needer
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۰۳:۱۷ بعد از ظهر
من هم شیر محلی رو ترجیح میدم. چون از لحاظ قیمتی دیگه شیر پاستوریزه نمی صرفه .به اسم یک کیلو می خری اما خیلی کمتر از اونه تازه 10 درصد هم که آب اضافه میکنن.
فقط مشخص نشد بالاخره چربی شیر رو بگیریم یا نه؟ سرشیر بخوریم یا نه؟
حتی شیر محلی هم که از بازار می خریم نسبت به شیر محلی که از روستایی ها میخری هیچه علتش هم تغذیه بد دامه.
the arrival
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۰۴:۰۰ بعد از ظهر
اگر قرار بود با این میکروبها یک چیزی مون بشه پس اول باید پدر و مادرمون یا اینکه کسایی که تو شهرستان یا دهات هستند مریض بشن یا مرود خاصی در بدنشون رخ بده.
با اینحال من شیر محلی که از لبنیات میخرم و میجوشونمش رو به این کارخانه ایها که همه اش شیر خشکه ترجیح میدم.
a.s.h.k.a.n
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۰۷:۴۶ بعد از ظهر
سوال من اینه که شیر رو تو کدوم وعده غذایی بخورم بهتره؟
منم با بهزاد موافقم. ترجیح میدم شیری که میخورم آب توش باشه تا اینکه باکتری
برای شما که میگی کسی طوریش نمیشه توصیه میکنم یه سر به اخبار سالهای گذشته بزنید که چطور همین باکتری ها مردم رو دسته جمعی به کشتن میداد
AMIR RONALDO
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۱۰:۰۵ بعد از ظهر
عموی من گاو داری داره بچه هاش همیشه شیر تازه رو می جوشنند ومی خورند هیچ مشکلی هم نیست اون که شما میگید بستگی به گاو سالم یا ناسالم داره شیر پاستوریز که معلوم نیس از چه جور گاوی بوده. بدرد نمیخوره.
lokly
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۱‏, ۰۸:۲۶ بعد از ظهر
یکی از بچه ها که کاراموزی در کارخانه شیر بود میگفت بجای مواد نگه دارنده اصلی از فرم الدهید استفاده میکنند که کاملا سمی و سرطان زاست
تازه یه تحقیق کردن دیدند که پاکت های شیر پلیمر از خودش پس میده!
من که ترجیح میدم از پستون گاو مستقیم شیر بخورم با تمام میکروبش:پوزخند:
kaveh_am
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۱‏, ۱۲:۵۳ بعد از ظهر
http://www.muscleprodigy.com/content/articles/home/should-i-be-worried-about-protein-shakes-with-the-recent-reports-897.jpg

طب امروزی تاکید به خوردن فراوان شیر می کند، مخصوصاً در افراد پیر با پوکی استخوان و آرتروز، از طرفی افراد مسن عمدتاً از سردی مفاصل و سایر اعضا رنج می برند. برای این افراد بهترین روش مصرف شیر در منابع طب سنتی این است که شیر را با دارچین میل کنند تا هم سردی شیر را بگیرد و هم به این دلیل که دارچین مبدرق شیر است و شیر را تا مفاصل می برد.بله دیگه دارچین شیر رو برمیداره با خودش میبره
این خاصیت ذاتی دارچین است که اگر همراه شیر خورده شود، خواص درمانی شیر را به مفاصل می رساند.
لذا توصیه می شود شیر را همراه دارچین میل نمایید. برای اینکار هنگام گرم کردن شیر می توانید پودر دارچین را به آن اضافه کنید یا اینکه اگر چوب دارچین دارید، می توانید پس از تهیه چای دارچین، مقداری از این دمنوش را با شیر ترکیب نمایید و میل کنید.
با این کار شیر هم خیلی خوش مزه می شود و هم خیلی خوش بو و مشکلات نفخ حاصل از خوردن شیر که در برخی افراد ایجاد می شود را مرتفع می کند. پس افرادی که نمی توانند شیر بخورند، شیر همراه دارچین را می توانند به راحتی و به لذت میل کنند.
ضمناً با خوردن شیر یک لینت مزاج خیلی معمول بوجود می آید که اذیت کننده و اسهالی نیست، بلکه مفید می باشد.
همچنین می توانید به شیر و دارچین مقدار کمی عسل اضافه نمایید که خوشمزه تر و مفید تر می شود.
مصرف یک الی دو لیوان شیر در روز کفایت می کند و خوردن شیر در حالی که ناشتا هستید کاملاً مضر است.

تذکر:
- شیر پاستوریزه یا استرلیزه مورد تایید نمی باشد بلکه منظور از شیر، شیر محلی تازه گاو یا گوسفند است که از مراکز مورد تایید تهیه شده است و جوشانده شده است.
- بهترین روش جوشاندن اینست که مقداری آب به شیر اضافه کنید و روی شعله قرار دهید و اجازه دهید تا همان مقدار آب بخار شده و خارج شود.
- خوردن شیر همراه با میوه از ممنوعیات مصرف هم زمان مواد غذایی می باشد، شیر را با خرما و عسل می توانید میل کنید. ولی با خوردن هر نوع میوه دیگری مانند موز و ... باعث فاسد شدن شیر و فساد معده می گردد. همچنین مصرف شیر کاکائو صنعتی نیز به هیچ وجه مورد تایید نیست.معدمون فاسد شد چیکار کنیم درست شه؟
:خنده:
- بجای مصرف شیر خشک برای کودکانی که در کنار شیر مادر، از شیر خشک استفاده می کنند، توصیه می شود شیر گاو به همراه عسل بدهید، اضافه کردن دارچین نیز مفید است.
- چربی شیر مفید است و باعث جذب بهتر کلسیم شیر می گردد، لذا شیر را با همان درصد چربی طبیعی خود به راحتی می توان استفاده کرد. لطفاً برای کاهش مصرف چربی و کاهش کالری از خوردن سرخ کردنی و فراوردهای صنعتی پرهیز نمائید!

منبع : نگاه احیای سلامت

آدم یه تیکه هایش رو که میخونه دیگه به بقیش نمیتونه اعتماد کنه:ناراحت:
mehrshad_lucas*
‏۱۳۹۱-۰۷-۲۵‏, ۱۲:۱۷ قبل از ظهر
امامن راجع به شیروکربوهیدرات مطالعه داشتم اومده بودکه کربوهیدرات بیشترتوشیرای بدون چربی یافت میشه حالااین دوستمون این مطالبوازکدوم منبع گرفته نمیدونم البته نظرایشونم مورداحترامه جسارت نشه:لبخند:
viyan
‏۱۳۹۲-۰۴-۰۷‏, ۰۷:۳۳ بعد از ظهر
نقش شیر کم چرب در تغذیه

شیر کم چرب ویژگیهای زیادی دارد که از نظر علمی آنرا تبدیل به یک نوشیدنی مناسب به منظور بزگشت به حالت اولیه کرده است؛ اولا شامل مقادیر زیادی کربوهیدرات (لاکتوز) مشابه با میزانی که در نوشیدنیهای ورزشی (گلوکز و یا مالتودکسترین )یافت میشود میباشد، همچنین شیر حاوی کازیین و پروتیین وی در نسبت 3:1 میباشد که با میزان هضم وجدب آرامتر این پروتیینها منجر به حفظ بالای غلظت آمینو اسیدها در خون میشود (2) ازدیگر مزایای شیر میتوان به مقادیر زیاد آمینو اسیدهای شاخه دار موجود در پروتیین وی شیر اشاره کرد که نقش محوری در متابولیسم عضلات و سنتز پروتیینها دارند و عاقبت اینکه شیر بطور طبیعی دارای غلظت بالایی از الکترولیتها است که در جایگزینی مایعات در حین ورزش کمک کننده میباشد. بر اساس این ویژگیها؛ علاقهمندیهای زیادی درتحقیق بر نقش شیر در ورزشهای مقاومتی (http://www.fitnessonline.ir/sport-articles/exercise-science/70-definition-durability-cardiac-vascular) و استقامتی در حوزه تغذیه ورزش رشد داشته است.
samandar
‏۱۳۹۲-۰۴-۰۷‏, ۰۸:۴۵ بعد از ظهر
آدم یه تیکه هایش رو که میخونه دیگه به بقیش نمیتونه اعتماد کنه:ناراحت:

نه کاوه جان این درسته...خوردن شیر با میوه با هم به شدت ضرر داره..این حرف یکی دو نفر نیست این مطلب حدود چند قرنه که اثبات شده..کاکاعو هم یه نوع میوه حساب میشه دیگه! پس شیر کاکاعو هم از این قاعده مستثنی نیست.
kaveh_am
‏۱۳۹۲-۰۴-۰۷‏, ۰۹:۵۰ بعد از ظهر
نه کاوه جان این درسته...خوردن شیر با میوه با هم به شدت ضرر داره..این حرف یکی دو نفر نیست این مطلب حدود چند قرنه که اثبات شده..کاکاعو هم یه نوع میوه حساب میشه دیگه! پس شیر کاکاعو هم از این قاعده مستثنی نیست.
یعنی این موضوع زو با یه منبع معتبر میشه پیدا کرد؟شما خودت تو منبع معتبر دیدی؟
Hooper
‏۱۳۹۲-۰۴-۰۸‏, ۱۲:۱۶ قبل از ظهر
خوردن شیرکاکاعو مشکلی نداره حداقل فعلا که تحقیقات اینجور نشون میدن.کاکاعو گیاه هستش تا اونجایی که میدونم! حالا شاید من اشتباه میکنم:متفکر:
ضمن اینکه کاکاعوی موجود در شیر در وعده بعد تمرین تا حدودی میتونه ذخایر ساکاروز و گلیکوgن و سطح انرgی رو بالا ببره.
samandar
‏۱۳۹۲-۰۴-۰۸‏, ۰۱:۱۳ قبل از ظهر
یعنی این موضوع زو با یه منبع معتبر میشه پیدا کرد؟شما خودت تو منبع معتبر دیدی؟

اره تو تمام کتابهای طب سنتی هستش..حتی جدیدا دانشگاه های امریکا هم تاییدش کردند...این که چیزی نیست امروز صبح تو ماهواره نشون میداد بازیگرای هالیوود اکثرا افتادند تو خط حجامت!!! داشت نشونشون میداد خودم دیدم..دکترای شخصیشون بهشون توصیه کردند هر چند ماه یکبار حجامت میکنن تازه فوایدشو فهمیدند.
Hooper
‏۱۳۹۲-۰۴-۰۸‏, ۰۱:۱۸ قبل از ظهر
نفهمیدی چی شد حجامت به اونجا سرایت کرد:متفکر:؟
samandar
‏۱۳۹۲-۰۴-۰۸‏, ۰۱:۳۳ قبل از ظهر
نفهمیدی چی شد حجامت به اونجا سرایت کرد:متفکر:؟
فهمیدن نمیخواد عزیزم این غربیا از من و شما بیشتر میدونند این چیزا رو..تو امریکا پر از این حجامت خونه هاست ...ماها خبر نداریم..ما یه زمانی از اونا پیشرفته تر بودیم الان دیگه چند قرنه اونا از ما زدن جلو ما شدیم جهان سوم.:چشمک:
viyan
‏۱۳۹۲-۰۴-۰۹‏, ۱۱:۲۸ قبل از ظهر
ارزش غذایی ویتامین‌های شیر ویتامین‌ها را بیوکاتالیزورهای حیاتی می‌شناسند این‌ترکیبات در مقیاس وسیعی در اعمال بیو شیمیایی بدن موجودات زنده از جمله انسان دخالت داشته و هدایت عملیات های بیوشیمیایی را برعهده دارند. ویتامین‌های شیر شیر گاو تقریباً دارای همه ویتامین‌های مورد نیاز پستانداران می‌باشد بطوریکه تمام ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌های محلول در چربی (A, D, E, K) در آن یافت می‌شوند. شیر خام حاوی مقادیری متفاوت از ویتامین‌های مختلف می‌باشد که در جدول (1) نشان داده شده است. به استثنا ویتامینC که در برابر حرارت ناپایدار می‌باشد، فرایندهای حرارتی تأثیر چندانی بر روی سایر ویتامین‌های موجود در شیر ندارند. اغلب غلظت ویتامین‌های A وD به صورت واحد‌های بین المللی بیان می‌شوند. مقدار میانگین ویتامین A در شیر گاو 1230 و ویتامین D ، 32 واحد بین المللی است.




























http://www.milkindustry.ir/images/stories/89.12/fi000.jpg







ویتامین A و کاروتن هر دو با هم، شکل فعال ویتامین A شیر را تشکیل می‌دهند. که در این میان کاروتن حدود 60 درصد این ترکیب را تشکیل می‌دهد. شیر گاو فقط حاوی بتاکاروتن است. شیر گاومیش فاقد کاروتن یا حاوی مقادیر بسیار اندکی از آن می‌باشد. ویتامین A در شیر به صورت امولسیون وجود داشته و در همان مسیر جذب چربی یعنی از طریق مجاری لنفاوی وارد بدن می‌شود. مقدار استفاده بدن از کاروتن به مقدار دریافت و ماهیت عامل انتقال، درجه اشباع چربی حامل ، مقدار چربی و پروتئین بستگی دارد. استفاده از ویتامین A توسط بدن در هنگامی که به پروتئین پیوند شده باشد بیشتر از حالت محلول در چربی است. بررسی‌ها نشان داده‌اند که شیر عامل محافظت بدن در برابر خطرات ناشی از عوامل زیست محیطی می‌باشد؛ زیرا دارای مقادیر زیادی از ویتامین‌های گروه B است. ویتامین Dموجود در شیر به صورت D3 (کوله کلسیفرول) می‌باشد و بیشتر آن به صورت سولفات D3 است. هم‌چنین می‌توان در شیر 25-هیدروکسی‌کوله‌کلسیفرول را نیز یافت. بررسی‌های اخیر نشان داده است که ویتامین D نه تنها به صورت محلول در چربی بلکه به صورت اجزای محلول در آب نیز وجود دارد که مقدار آن‌ها چندین برابر نوع محلول در چربی است.




























http://www.milkindustry.ir/images/stories/89.12/fi1.jpg



حدود 95 درصد ویتامین E موجود در چربی شیر به شکل آلفاتوکوفرول است که فعالترین نوع ویتامین E محسوب می‌شود و مابقی آن به صورت گاماتوکوفرول می‌باشد. چربی‌های موجود در غشای گویچه‌های چربی شیر غنی از توکوفرول هستند. ریبوفلاوین که بنام لاکتوفلاوین (Lactoflavin) نیز نامیده می‌شود، اولین بار در شیر یافت شده است و بیشتر آن به صورت آزاد در شیر قرار دارد؛ در صورتی که در سایر مواد غذایی به صورت پیوندشده یافت می‌شود. ویتامینB12 به صورت پنج نوع کوبالامین، در شیر دیده می‌شود. ولی به طور عمده به صورت آدنوزیل و هیدروکسی‌کوبالامین است. 95 درصد آن به صورت پیوندشده با پروتئین بویژه پروتئین‌های آب پنیر می‌باشد و مقادیر بسیار جزئی آن به صورت آزاد در شیر خام وجود دارد. ویتامینB6 در شیر عمدتا" به صورت پیریدوکسال(Pyridoxal)یافت می‌شود؛ ولی در بعضی از فراورده‌های شیر به شکل پیریدوکسامین وجود دارد. در شیر اغلب اسید فولیک، به صورت آزاد یافت می‌شود. غلظت برخی از ویتامین‌ها در شیر آغوز در مقایسه با شیر معمولی بیشتر است. مقادیر ویتامین‌های A وD، کاروتن و توکوفرول بمیزان قابل ملاحظه‌ای بالاتر می‌باشد. تعدادی از ویتامین‌های گروه B مانند تیامین ، ریبوفلاوین، پیریدوکسین، کوبالامین، اسید نیکوتنیک ، اسید فولیک و اینوزیتول نیز در آغوز نسبت به شیر بیشتر می‌باشد. به استثنا اولین دوشش مقدار ویتامین C در شیر آغوز با شیر معمولی برابر است. مقادیر کاروتن و ویتامین A در شیر بسته به نوع تغذیه دام تغییر می‌کند؛ زیرا بین مقدار کاروتن مواد غذایی و شیر ارتباط نزدیکی وجود دارد. مقدار کلی ویتامین A در شیر در طی تعلیف دام، با مواد سیلوشده در زمستان که غنی از کاروتن هستند یا با افزودن دستی کاروتن به غذای دام افزایش می‌یابد. این وضعیت برای ویتامین E نیز وجود دارد. اسید اسکوربیک موجود در شیر تحت تأثیر تغذیه دام قرار ندارد. مقادیر ویتامین‌های گروه B شیر تنها به مقادیر بسیار اندک از رژیم غذایی دام تأثیر می‌پذیرند. تنها استثنا، ویتامین B12است که غلظت آن در شیر با افزودن کبالت به مواد غذایی افزایش می‌یابد. بررسی‌ها نشان داده محتوای بیوتین، اسید پانتوتنیک و ویتامین B12 در شیر دام‌هایی که در آخور نگهداری و تغذیه می‌شوند بیش از دام‌هایی است که در چراگاه نگهداری می‌شوند و هم چنین مقدار اسید فولیک در شیر دام‌های چراگاهی نیز بیشتر است. مقدار ویتامین D شیر به طور مستقیم ارتباطی با نوع تغذیه دام ندارد، زیرا بدن دام، این ویتامین را تحت تاثیر نور ماوراء بنفش خورشید و از دهیدروکوله کلسیفرول می‌سازد. به همین دلیل غلظت این ویتامین در شیر گاوهایی که در تابستان در چراگاه بویژه در کوهستان تعلیف می‌شوند، بیشتر است (حداکثر 8/2 میکروگرم در لیتر) زیرا در این مناطق مقدارUV نور خورشید بیشتر می‌باشد. ارزش تغذیه‌ای ویتامین‌های شیر جدول (2) مقدار ویتامین‌های مورد نیاز روزانه هر فرد و همچنین مقداری از این ویتامین‌ها که از طریق شیر تامین می‌گردند را نشان می‌دهد. (این مقادیر از منابع مختلف گردآوری شده اند) در برخی منابع دریافت حداکثر30 میلی گرم ویتامین E ، 10 میکروگرم ویتامین D و 4/3 میلی‌گرم ویتامین B2در روز پیشنهاد شده است. منابع دیگری مقادیر ایده‌آل را دریافت 10 میلی‌گرم ویتامین A و 150 میلی‌گرم اسید نیکوتنیک در روز گزارش کرده‌اند.




























http://www.milkindustry.ir/images/stories/89.12/fi2.jpg




معمولاً میزان نیاز بدن به ویتامین‌ها به فعالیت بدنی و ***یت بستگی دارد. به نظر می‌رسد با افزایش سن نیاز به بعضی ویتامین‌ها کاهش یابد. زنان باردار و شیرده باید مقادیر بیشتری از ویتامین‌های A، B1، B2، B6، B12، C، اسید نیکوتنیک و اسید فولیک دریافت کنند. مقایسه مقدار مورد نیاز ویتامین‌ها و مقادیر موجود آن‌ها در یک لیتر شیر نشان می‌دهد که شیر منبع مهمی از ویتامین‌هاست. با مصرف یک لیتر شیر مقادیر مورد نیاز ویتامین‌های(B2 وB12) کاملا" تأمین می‌شود در عین حال شیر و فراورده‌های آن می‌توانند منابع مهمی جهت تأمین ویتامین‌های A، B1، B6،D و اسید پانتوتنیک باشند. چندین بررسی نشان داده که تقریباً رژیم تمام گروه‌های سنی از نظر ریبوفلاوین فقیر است. این کمبود را می‌توان به راحتی با مصرف شیر بیشتر جبران کرد. هم چنین دریافت برخی از ویتامین‌ها مانند B6، اسید فولیک و اسید پانتوتنیک نیز زیر حد توصیه شده است. اغلب رژیم‌های معمولی حاوی مقدار کافی اسید نیکوتنیک، تیامین، B12و اسید اسکوربیک هستند. شیر و فراورده‌های آن هم چنین می‌توانند سهم مهمی در تأمین ویتامین‌های کودکان و نوجوانان داشته باشند بطوری‌که مصرف نیم لیتر شیر تأمین‌کننده ویتامین‌های مورد نیاز کودکان7-9 ساله به نسبت‌های زیر می‌باشند: ویتامین‌های B2و B12 65 الی 75 درصد، ویتامینA، اسیدنیکوتنیک و اسید پانتوتنیک 35 الی 40 درصد، ویتامین‌های B1 ،B6 و C حدود 20 درصد ، ویتامین‌های D، E و اسید فولیک حدود 10 درصد. در بررسی انجام شده بر روی رژیم غذایی مردم کشورهای صنعتی مشاهده شده است که شیر و محصولات آن نسبت ویتامین‌های زیر را از مقدار مورد نیاز کل تامین می‌کنند.



http://www.milkindustry.ir/images/stories/89.12/fi3.jpg



نتیجه این که با قرار دادن حداقل نیم لیتر شیر و یا فراورده های آن در رژیم غذایی افراد می توان بخش مهمی از نیازهای بدن به انواع ویتامین ها را تامین نمود، نکته مهم قابلیت جذب ویتامین های موجود در شیر است که در مقایسه با دیگر حامل‌های ویتامینه از درصد جذب بالاتری برخوردارند.
منبع : کتاب ارزش غذایی شیر و فراورده های آن
viyan
‏۱۳۹۲-۰۴-۱۰‏, ۰۲:۱۸ بعد از ظهر
نوشیدن شیر قبل از خواب به تقویت عضلات کمک می کند

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد مصرف شیر قبل از خواب علاوه بر ایجاد خواب آرام فواید دیگری نیز دارد. به نوشته سایت «MSN» ، مصرف پروتئین باعث می شود بدن پس از ورزش سریع تر بهبود پیدا کند. در آزمایشی که روی ۱۶ داوطلب انجام گرفت، داوطلبان به مدت یک روز رژیم غذایی استانداردی را رعایت کردند. به این ترتیب که بعد از ورزش استقامتی بلافاصله در ساعت ۹ اسنک حاوی ۲۰ گرم پروتئین و ۶۰ گرم کربوهیدرات مصرف کردند.

سپس در ساعت 11:30 ، نیم ساعت قبل از خواب تنها به یک گروه نوشیدنی حاوی پروتئین کازئین(پروتئین اصلی شیر) داده شد. در طول شب خون داوطلبان کنترل شد. نتیجه این بررسی ها نشان داد در خون افرادی که نوشیدنی پروتئینی مصرف کرده بودند به میزان ۲۲ درصد مواد لازم برای ساخت عضله بیشتر بود. به عبارتی با این آزمایش مشخص شد پروتئین موجود در شیر برای رشد، ترمیم و حفظ عضله حیاتی است.

کارشناسان توصیه می کنند در روزهایی که ورزش می کنید نیم ساعت قبل از خواب یکی از این مواد غذایی را مصرف کنید.

*یک پیمانه شیر کم چرب(۸ گرم پروتئین- ۸۶ کالری)

*پنیر بدون چربی یک پیمانه(۱۵ گرم پروتئین- ۱۰۴ کالری)

*ماست چکیده بدون چربی(۱۸ گرم پروتئین- ۱۰۰ کالری)

*۲ عدد تخم مرغ آب پز(۱۲ گرم پروتئین- ۱۵۰ کالری)

*نصف پیمانه بلغور جو و یک پیمانه شیر کم چرب(۱۳ گرم پروتئین- ۲۳۶ کالری)

*۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی (۸ گرم پروتئین- ۱۸۸ کالری)

*۲۳ عدد بادام (۸گرم پروتئین- ۱۶۲ کالری)



سلامت نیوز
MaMaD PiSHvA
‏۱۳۹۲-۰۴-۱۰‏, ۰۲:۲۶ بعد از ظهر
ما خیلی وقت حجامت میکنیم چیزیمون نشده تغیری احساس نکردیم
MTARZH
‏۱۳۹۲-۰۴-۱۰‏, ۰۸:۰۵ بعد از ظهر
عزیزم شیر محلی در صد باره میکروبیش بالاست پس مصرف نشه بهتره


گله من ،من خودم دستم تو اینکاره.وایتکس نمیریزن عزیزم.شیر محلی نخورید چون خیلی از میکروبها کشته نمیشن.جهت اطلاع کتاب بیماریهای دام و طیور نوشته ی دکتر فریدون فضائلی نژادو بخون


گلم من کارم دامداریه ها-رشتمم دام داریه-حالا خود دانی من اطلاع رسانی کردم:پوزخند:


سوال من اینه که شیر رو تو کدوم وعده غذایی بخورم بهتره؟
منم با بهزاد موافقم. ترجیح میدم شیری که میخورم آب توش باشه تا اینکه باکتری
برای شما که میگی کسی طوریش نمیشه توصیه میکنم یه سر به اخبار سالهای گذشته بزنید که چطور همین باکتری ها مردم رو دسته جمعی به کشتن میداد


یکی از بچه ها که کاراموزی در کارخانه شیر بود میگفت بجای مواد نگه دارنده اصلی از فرم الدهید استفاده میکنند که کاملا سمی و سرطان زاست
تازه یه تحقیق کردن دیدند که پاکت های شیر پلیمر از خودش پس میده!
من که ترجیح میدم از پستون گاو مستقیم شیر بخورم با تمام میکروبش:پوزخند:


امامن راجع به شیروکربوهیدرات مطالعه داشتم اومده بودکه کربوهیدرات بیشترتوشیرای بدون چربی یافت میشه حالااین دوستمون این مطالبوازکدوم منبع گرفته نمیدونم البته نظرایشونم مورداحترامه جسارت نشه:لبخند:


چیزی که میگم بیشتر اساتید میدونند من فقط برای اون کسایی که برای کسب اطلاع میاند مینویسم
***

این که تو شیر وایتکس میریختدن یا میریزند خیلی توی رسانه صدا کرد دیگه ملت خوردند تموم شد رفت کاری بهش نداریم
درسته شیر محلی باکتری داره اما باکتری هم دو نوع مفید و مضر با جوشوند شیر باکتری های مضرش از بین میره البته این در مورد شیری که از گاوداری های صنعتیه صدق نمیکنه چون به دلیل سود آوری!!! هر ککه ای(هر آشغالی) که برسند خورت گاو میدند (این است نظارت در کشور ما) اما گاوهای محلی که از علوفه ی سالم تغذیه میکنند این طور نیستند و گاو هاشون هم سالم اند.
حالا فرض میکنیم اصلا با جوشوندن هیچ میکروب و باکتری از بین نره نکته اینجاست که بدن انسان سالم با کمک تغذیه میتونه در مقابل باکتری و میکروب دفاع کنه شاید تا حدی کم بیاره و نیاز به کمک پیدا کنه اما بالاخره میتونه اما چیزی که نمیتونه در مقابلش مقاومت نشون بده مواد شیمیایی میگی نه امتحان کن
شیری که آب توش بریزند خورده نشه بهتره تازه اگه اونی که آب میریزند توش شیر باشه
در مورد اینکه کربو هیدرات توی شیر کم چربه درسته اما کلسیم و بعضی از ویتامین های شیر برای جذب بیشتر و بهتر نیاز به چربی دارند. من ترجیح میدم از منابع دیگه برای کربو هیدرات تغذیه کنم و شیر رو برای چیزای دیگش استفاده کنم


***

اگه چیزی رو جا انداختم یا چیزی اشتباه بود
اول به بزرگی خودتون ببخشید بعدشم درستش رو بنویسید تا دیگران به بیراهه نرند
viyan
‏۱۳۹۲-۰۴-۱۴‏, ۰۱:۲۹ بعد از ظهر
توان ورزشی به این ماده غذایی وابسته است
http://images.seemorgh.com/iContent2/Files/168182.jpg
عادات غذایی خوب در دوران کودکی مانند نوشیدن شیر و خوردن صبحانه در دوران بزرگسالی نیز ادامه می یابند.


نوشیدن شیر (http://www.seemorgh.com/health/2121/102669.html) در دوران کودکی موجب بهبود توانایی ورزشی (http://www.seemorgh.com/health/2114/152900.html) و افزایش تعادل در دوران بزرگسالی می شود.
عادت دادن کودکان به نوشیدن شیر، فواید ماندگاری از جمله بهبود توانایی جسمی وحفظ تعادل در دوران میانسالی و سالمندی دارد.

مطالعات جدید نشان می دهند که افزودن 1 لیوان شیر به رژیم غذایی روزانه کودکان موجب 5 درصد افزایش در سرعت راه رفتن و 25 درصد کاهش در خطر عدم حفظ تعادل در دوران بزرگسالی می شود. این یافته به ویژه در افراد بالای 65 سال اهمیت زیادی دارد، زیرا جمعیت این گروه سنی تا سال 2030 به بیش از دو برابر می رسد.

محققان انگلیسی در مطالعه ای که انجام دادند، عادت های تغذیه ای دوران کودکی بیش از 1500 مرد 62 تا 86 ساله را مورد بررسی قرار دادند. آنها تاثیر رژیم غذایی به ویژه مصرف شیر، پروتئین، کلسیم (http://www.seemorgh.com/health/2090/32714.html) و چربی در دوران کودکی را بر توانایی جسمی و قدرت تحرک آنها از جمله توانایی پیاده روی (http://www.seemorgh.com/health/2322/28871.html)، دراز و نشست (http://www.seemorgh.com/health/2322/16444.html) و آزمون های تعادل در زمان فعلی مطالعه نمودند.

نتایج نشان داد که دریافت کلسیم، پروتئین و شیر در دوران کودکی موجب بهبود قابل توجه در توانایی جسمی و حرکتی در دوران بزرگسالی می شود.
همچنین مشخص شد که عادات غذایی خوب در دوران کودکی مانند نوشیدن شیر و خوردن صبحانه (http://www.seemorgh.com/health/2114/165809.html) در دوران بزرگسالی نیز ادامه می یابند. نوشیدن شیر به ویژه در وعده صبحانه موجب تامین مواد مغذی حیاتی در طول روز می شود.

شیر یکی از غنی ترین منابع کلسیم بوده و هر لیوان آن حاوی 8 گرم پروتئین با کیفیت بالا می باشد. بر اساس راهنمای رژیم غذایی تدوین شده در سال 2010 توصیه می شود که کودکان 2 تا 3 سال روزانه 2 لیوان، کودکان 4 تا 8 سال 2.5 لیوان و نوجوانان و بزرگسالان روزانه 3 لیوان شیر بنوشند.

منبع : سیمرغ
am.zardpour
‏۱۳۹۳-۱۰-۱۳‏, ۰۱:۳۵ قبل از ظهر
پروتئین شیر از 80 درصد پروتئین دیر جذب و 20 درصد پروتئین زود جذب تشکیل شده که در واقع انرژی پایدار و پروتئین لازم برای عضلاتتون رو در طول شب برای بدنتون فراهم میکند ، همچنین همان طور که قبلا گفتیم کلسیم دریافتی روند چربی سوزیتون رو بهبود خواهد بخشید ...
پس با نوشیدن یک لیوان شیر نیم تا 1 ساعت قبل از خواب ، هم عضله سازی کنید ، هم چربی سوزی ، هم خواب آرامتری را تجربه کنید !
●●▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬ مشاوره تناسب اندام ▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬●●
arashtn
‏۱۳۹۳-۱۰-۱۴‏, ۱۲:۰۹ بعد از ظهر
پروتئین شیر از 80 درصد پروتئین دیر جذب و 20 درصد پروتئین زود جذب تشکیل شده که در واقع انرژی پایدار و پروتئین لازم برای عضلاتتون رو در طول شب برای بدنتون فراهم میکند ، همچنین همان طور که قبلا گفتیم کلسیم دریافتی روند چربی سوزیتون رو بهبود خواهد بخشید ...
پس با نوشیدن یک لیوان شیر نیم تا 1 ساعت قبل از خواب ، هم عضله سازی کنید ، هم چربی سوزی ، هم خواب آرامتری را تجربه کنید !
●●▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬ مشاوره تناسب اندام ▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬●●

یعنی واسه قبل خواب شیر خوبه؟؟؟مگه چربی نداره
am.zardpour
‏۱۳۹۳-۱۰-۱۴‏, ۰۱:۱۷ بعد از ظهر
یعنی واسه قبل خواب شیر خوبه؟؟؟مگه چربی نداره
نیم تا یک ساعت قبل خواب عالیه به شرطی که تو دوره بارگیری کراتین نباشید
چربی هم دو تحقیق وجود داره یکی میگه چربیش چاق میکنه یکی میگه نه باعث چربی سوزی میشه حتی چاق نمیکنه
اما بهترین گزینه قبل خواب هست دیگه بخاطره کازیین
__Hamid__
‏۱۳۹۳-۱۰-۱۴‏, ۰۱:۲۰ بعد از ظهر
البته برای خرید شیر به نظرم از لبنیاتی بگیرید بجوشونید از این پاکتی ها یا کارتونی ها بهتر باشه ..
موفق باشید:پوزخند:






> میوه های چربی سوز ! ؟
PDA

ک کنید : میوه های چربی سوز ! ؟

h.e.y.d.a.r
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۰۲:۱۶ بعد از ظهر
میوه های چربی سوز
http://images.seemorgh.com/iContent2/Files/35922.jpg
بعضی از میوه ها قند دارند و باعث چاقی می شوند،بعضی دیگر بر عکس لاغر می کنند اما تا کنون درباره میوه هایی که چربی را بسوزانند شنیده بودید؟آیا این میوه ها را می شناسید؟


یک سری مواد غذایی وجود دارد که به نام " غذاهایی با کالری منفی " (NEGATIVE CALORIE FOODS) معروف هستند.این مواد غذایی نسبت به سایر مواد،انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارند، یعنی بدن انرژی بیشتری برای هضم آنها می سوزاند و در عین حال بدن نمی تواند کالری زیادی از آنها برای خود ذخیره کند.پس علاوه بر اینکه باعث سوخت چربی ها می شوند، کمتر به چربی تبدیل شده و ذخیره می شوند.مواد غذایی دارای چربی،پروتئین،کربوهیدرات،کالری،ویتامین و املاح هستند.ویتامین ها،بافت های بدن را تحریک می کنند تا آنزیم تولید کنند که این آنزیم ها باعث تجزیه و مصرف انرژی موجود در غذاها می شوند.بنابراین غذاهایی با کالری منفی، غذاهای غنی از ویتامین و املاح هستند که نه تنها باعث مصرف انرژی حاصل از خود می شوند،بلکه انرژی اضافی موجود در طی عمل هضم را مصرف می کنند.البته مصرف اینگونه مواد غذایی زمانی در کاهش وزن مؤثر است که غذاهای پُرکالری و فاقد مواد مغذی مثل انواع تنقلات، چیپس و ... را مصرف نکنید.
مواد غذایی با کالری منفی (NEGATIVE CALORIE FOODS) یاچربی سوز شامل انواع مختلفی از میوه ها و سبزی ها است که شامل مواد غذایی زیر می باشد:

از سبزی ها:
مارچوبه – چغندر – کلم – کلم بروکلی – هویج - گل کلم – کرفس – کاسنی – فلفل قرمز – خیار – شاهی – سیر – لوبیا سبز – کاهو – پیاز – تربچه – اسفناج – شلغم و کدو سبز است.



از میوه ها:
سیب – زغال اخته – طالبی و گرمک – گریپ فوروت – لیمو ترش – انبه – پرتقال – هلو – آناناس – تمشک – توت فرنگی – گوجه فرنگی – نارنگی و هندوانه است.







> نقش کربوهیدرات های نشاسته ای در حجم
PDA

ک کنید : نقش کربوهیدرات های نشاسته ای در حجم

emir
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۰‏, ۰۴:۰۳ بعد از ظهر
نقش کربوهیدرات های نشاسته ای در حجم (http://www.e-jafarpoor.com/1391/06/%d9%86%d9%82%d8%b4-%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%88%d9%87%db%8c%d8%af%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85/)

(http://www.e-jafarpoor.com/1391/06/%d9%86%d9%82%d8%b4-%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%88%d9%87%db%8c%d8%af%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85/complexcarbohydrates/)
یکی از بهترین استراتژی ها به جهت حجم گیری ، خوردن کربوهیدراتهای نشاسته ای فراوان نظیر : برنج سفید ، ماکارونی ، سیب زمینی ، نان ، غلات و خمیر برنج می باشد . این مواد مغذی کمک می کنند تابه سایز خود بیفزایید. کسب کالری از کربوهیدراتهای نشاسته ای آسان است و بدین طریق به شما کمک می شود تا مصرف کالریک روزانه تان را افزایش دهید. کربوهیدراتها به عنوان گلیکوژن در عضلاتتان انبار می شود و در ثانی کمک می کنند تا آب و دیگر مواد مغذی را به درون سلولهای عضلانی تان برانید سلولهایی که فرآیند رشد عضله را مهیا می کنند.اگر ۵۰الی ۶۰ درصد ازکالرهای دریافتی تان را از این دسته از کربوهیدراتها به دست می آورید، مسلماً رشد خوبی خواهید کرد. یک نرخ دو به یک کربوهیدرات به پروتئین نیز همچنین باعث افزایش سطح تستوسترون می شود. منبع : مجله Muscle&Fitness





> هیچ ماده ای، لاغری و چاقی موضعی نمی آورد
PDA

ک کنید : هیچ ماده ای، لاغری و چاقی موضعی نمی آورد

emir
‏۱۳۹۱-۰۶-۳۱‏, ۱۲:۳۵ بعد از ظهر
هیچ ماده ای، لاغری و چاقی موضعی نمی آورد (http://www.e-jafarpoor.com/1391/06/%d9%87%db%8c%da%86-%d9%85%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%8c-%d9%84%d8%a7%d8%ba%d8%b1%db%8c-%d9%88-%da%86%d8%a7%d9%82%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%b6%d8%b9%db%8c-%d9%86%d9%85%db%8c-%d8%a2%d9%88%d8%b1%d8%af/)

رئیس انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت ایران با بیان اینکه : « اصولاً هیچ ماده غذایی برای لاغری یا چاقی قسمت خاصی از بدن وجود ندارد » تاکید کرد : «افراد می توانند با کاهش کمی از انرژی مورد نیاز روزانه شان به آرامی به کاهش وزن دست پیدا کنند. » دکتر ضیاء الدین مظهری می گوید: « اصولاً نباید بگذاریم انباشتگی هایی از انرژی به صورت چربی در بدن ما به طور خزنده ای ایجاد شود و اگر تعادلی در دریافت و مصرف انرژی فراهم نماییم به مدت ۱۰ سال می توانیم وزن فعلی مان را حفظ کنیم ولی به دلیل اینکههر ۱۰ سالی که از مرز ۲۵ سالگی فراتر می رویم نیاز ما به انرژی پایه به مقدار ۵ تا ۷ درصد کاهش می یابد اگر بخواهیم وزن واندام خود را حفظ کرده و از بزرگ شدن غبغب و بزرگ شدن شکم جلوگیری کنیم باید به همین نسبت از دریافت انرژی روزانه مان حذف نماییم .»وی خاطر نشان کرد : « افرادی که دچار چاقی هستند به جای پناه بردن به عطاری ها ، افراد ناباب ، تبلیغات ماهواره ای و اینترنتی دور از واقعیت ، می توانند با صلاحدید یک متخصص یا کارشناس تغذیه با یک رژیم متعادل و متناسب و متنوع و با کاهش مقدار مختصری از انرژی مورد نیاز روزانه شان به آرامی به کاهش وزن حقیقی و ماندگاری که دور از هر عارضه ای می باشد دست پیدا کنند. با این قبیل برنامه های کاهش وزن افراد قادر خواهند بود هم به وزن ایده آل خوددست پیدا کنند و هم بسیاری از پارامترهای بیوشیمیایی افزایش یافته خون ( مثل چربی خون ، قند خون ، اسید اوریک ) و حتی فشار خون خود را کاهش دهند و به سلامتی پایدار و تناسب اندام ماندگار نایل گردند. »این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد : « اصولاً هیچ ماده غذایی برای لاغری یا چاقی قسمت خاصی از بدن وجود ندارد البته بعضی از مواد غذایی مثل فست فودها ، سیب زمینی سرخ کرده ، چیپس ، شکلات و شیرینی ها که به صورت عادتی مصرفی می شوند اغلب ، گرایش به انباشته شدن انرژی در ناحیه احشاء و شکم و پهلو دارند و اگر بخواهیم از چاقی های این قسمت های بدن جلوگیری کنیم باید از مصرف این مواد غذایی خودداری کنیم اگرچه اثرات این مواد دیرتر بروز می کند اما حتمابروز خواهد کرد ».این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود : « افزایش وزن بدن و از بین رفتن تناسب بین قد و وزن و آثار آن فقط به تغییر ظواهر بیرونی نیست بلکه به دنبال رژیم غذایی نامتناسب و پرخوری ، در درون افراد نیز تغییراتی ایجاد می شود که نتیجه آن افزایش قند خون ، فشار خون ، چربی خون بخصوص افزایش LDL خون می باشد که اگر به موقع نسبت به کنترل این تغییرات اقدام نکنند سندروم متابولیک ایجاد می شود که با افزایش قطر شکم ، قند ناشتا ، بالا رفتن میزان LDL و کاهش HDL و افزایش میزان اسید اوریک خود را نشان می دهد که نشانه ای از نشانه های فوق ابتلا به سندروم متابولیک را هشدار می دهد که نتیجه عدم توجه به این تغییرات موجبات بروز دیابت نوع دوم و عوارض ناشی از آن خواهد شد. »






> تغذیه متعادل و هرم مواد غذایی
PDA

ک کنید : تغذیه متعادل و هرم مواد غذایی

M@soud
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۲‏, ۱۱:۵۶ قبل از ظهر
برای اکثر ما،بدست آوردن تعادل در زندگی یک امر بسیار حیاتی و مهم است و جنبه های مختلف زندگی نظیر فعالیت های درسی،ورزشی،شغلی،اجتماعی و...را در بر می گیرد.ایجاد تعادل در تغذیه نیز به همین ترتیب است.برای اینکه بدن خود را در بهترین وضعیت حفظ کنید لازم است که نوع و زمان مصرف مواد غذایی را به دقت تنظیم نمایید.

یک رژیم غذایی متعادل به معنا مصرف مواد مختلف برای اشخاص مختلف است.یک رژیم غذایی خاص لزوماً برای همه افراد مناسب نیست ولی صرف نظر از سن یا سطح فعالیت برای تغذیه مناسب سه اصل کلی وجود دارد:تعادل ، تنوع و میانه روی

تعادل

بدست آوردن تعادل دو حیطه را در بر می گیرد.نخست آنکه شما باید مابین مقدار کالری دریافتی و میزان کالری که می سوزانید تعادل برقرار کنید به عنوان نمونه یک دختر شانزده ساله ممکن است در فعایلت روزمره تنها نیاز به 1800 کالری داشته باشد اگر این فرد در یک تیم بسکتبال نیز بازی کند ممکن است نیازش تا 2400 کالری در روز افزایش یابد.برای ثابت نگه داشتن وزن این ورزشکار باید به طور متوسط 2400 کالری در روز مصرف نماید.دوم آنکه لازم است دریافت مواد غذایی انرژی زا یعنی کربوهیدراتها،پروتئین و چربی را متعادل سازد.حدود 50 تا60 درصد کالری شما باید از کربوهیدراتها،12 تا 20 درصد از پروتئین و 20 تا 25 درصد از چربی تأمین شود.

تنوع

برای اینکه بدن شما سالم بماند نیاز به مواد غذایی بسیار متفاوتی دارد و بهترین راه برای اینکه اطمینان بیابید تمام مواد غذایی مورد نیازتان تأمین شده،مصرف مواد غذایی متنوع است.هر گروه غذایی تأمین کننده مواد غذایی خاص است و هر غذای خاص ترکیب منحصر به فردی از مواد مغذی دارد. به عنوان مثال:

فراورده های لبنی پروتئین و کلسیم را فراهم می سازد.

فراورده های گوشتی آهن،روی و پروتئین را فراهم میکند.

غلات دارای کربوهیدرات و ویتامین های خانواده B فراوان است.

میوه جات و سبزیجات حاوی ویتامین های C و A و تعدادی از عناتصر معدنیم کم یاب هستند .

اگر یکی از گروه های غذایی را از وعده های غذایی خود حذف کنید در واقع آن دسته از مواد غذایی را که توسط آن گروه تامین می شود از دست داده اید و خطر پیدایش عدم تعادل و عدم کیفایت مواد مغذی وجود دارد. این امر می تواند به کاهش کارآیی و مشکلات احتمالی طو لانی مدت برای سلامتی منجر شود.

در میان گروه های غذایی، هر غذا تا حدودی مواد مغذی متفاوتی دارد سیب و موز غنی از پتاسیم فراوانی هستند.حال آنکه مرکبات و طالبی دارای ویتامین سی هستند رژیم خود را از تمام گروههای غذایی تشکیل دهید و در هرگروه نیز انتخابهای خود را تغییر دهید


میانه روی

اکثر مردم بیش از آنکه از کمبود مواد غذایی رنج ببرند،بیش از حد مورد نیاز از مواد غذایی استفاده می کنند و معمولاً غذای مصرفی آنها دارای کالری زیاد و چربی،کلسترول و سدیم بسیار بالا میباشد.میانه روی در مصرف این قبیل غذاها بخشی از یک رژیم غذایی متعادل است.

بریدن و دور ریختن چربی قابل مشاهده نظیر دنبه گوشت،پوست مرغ و... آسان است.ولی حذف پربی نهفته در غذاها دشوار میباشد.غذاهایی از قبیل پیراشکی،کلوچه،کیک،گوشت سرخ کرده،سیب زمینی سرخ کرده،لازانیا و پیتزا ممکن است مقدار زیادی چربی داشته باشد.

هرم مواد غذایی

باز کردن کلید تغذیه موفقیت آمیز از طریق تعیین نیازهای تغذیه ای فرد بر مبنای سن و میزان فعالیت و و سپس ترجمه این نیازها به انتخاب های غذایی امکان پذیر است . هرم مواد غذایی میتواند به شما کمک کند تا غذاهای را بر گزینید که به تعادل ، تنوع و میانه روی برسید .

در قاعده این هرم غلات و حبوبات نظیر انواع نان ، برنج و ماکارونی قرار دارد . این مواد غذایی دارای مقادیر زیادی کربوهیدرات هستند و باید اساس و زیر مبنای رژیم غذایی شما را تشکیل دهند و بیش از سایر مواد غذایی از آنها استفاده کنید .

میوه جات و سبزی جات لایه بعدی هرم را تشکیل می دهند. اغلب مردم به اندازه کافی از میوه و سبزی استفاده نمی کنند . بدین ترتیب از مواد مغذی موجود در این غذاها محروم می شوند .

فرآورده های گوشتی و لبنی لایه بعدی را تشکیل می دهند . این غذاها اغلب منشاء حیوانی دارند. از آنجا که این مواد غذایی دارای چربی زیادی هستند سعی کنید از انواع کم چرب ( مثل شیر کم چرب ، گوشت لخم و...) استفاده نمایید.

در رأس هرم چربی ها ، شیرینی جات و انواع روغن قرار دارند. غذاهایی نظیر سس سالاد ،پنیر خامه ای،کره،مارگارین،شربت،شیرینی دارای کالری زیادی هستند و ویتامین و مواد معدنی آنها کم است. حتی الامکان کمتر از این غذاها استفاده کنید .
منبع (http://www.irteb.com/sportmedical/dietmoteadel.htm)
M@soud
‏۱۳۹۱-۰۹-۲۱‏, ۱۱:۵۵ قبل از ظهر
این 3 میوه جزء بهترین میوه ها برای بدنسازی میباشند:

کشمش:نصف فنجان کشمش دارای 60 گرم کربوهیدرات میباشد و یا به عبارت دیگر دارای 240 کالری انرژی میباشد و یک منبع عالی انرژی برای عضلات در طول تمرین است , اما ارزش اصلی آن به کالری بالای آن نیست , بلکه به این دلیل است که مصرف آن باعث ورم معده و پر شدن آن نخواهد شد و در واقع کم حجم و پر انرژی میباشد و منبع غنی از آنتی اکسیدان نیز هست .

موز:موز منبع خوبی از کربوهیدرات و سرشار از پتاسیم و ویتامین ها میباشد . به طور متوسط موز دارای انرژی بالایی نیز است به طوری که دو عدد موز می تواند انرژی یک ساعت تمرین با وزنه را تامین کند .

انجیر:انجیر نیز یک منبع کامل کربوهیدرات میباشد و یک ضد سرطان تمام عیار که دارای آنزیم های هضم کننده قوی غذا نیز است که به هضم پروتئین ها کمک بسیاری میکند . علاوه بر خاصیت ضد سرطانی , باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین ریکاوری عضلات میگردد .





> بدنسازی و آشنائی با گروههای تغذیه
PDA

ک کنید : بدنسازی و آشنائی با گروههای تغذیه

sevdim
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۴‏, ۱۱:۵۵ بعد از ظهر
بدنسازی و آشنائی با گروههای تغذیه

غذا یکی از نیازهای طبیعی بشر است. غذای سالمی که نه تنها گرسنگی را بر طرف کند، بلکه برای رشد و سلامت نیز مفید باشد.

http://www.akairan.com/images/a-kourosh/badansazi%2007.jpg (http://varzeshkar.akairan.com/sport/badansazi/18231.html) در تغذیه ، جلوگیری از ظهور و گسترش بیماری ها ، نقش بسزا دارد و کاستی ها در زمینه تغذیه مستقیم یا غیر مستقیم به تندرستی انسان زیان می رساند. عبارت رژیم غذایی به تصور بسیاری از ما برنامه غذایی خاص افراد چاق برای کاهش وزن است و حال آنکه هر کس در هر وضع و شرایط جسمی به نوعی رژیم غذایی احتیاج دارد که نیازهای بدنش را تامین کند.
هر روز از گروههای غذایی به میزان متعادل و مناسب مصرف کنید

گروه شیر و لبنیات (http://www.akairan.com/sport/بدنسازی)
این گروه شامل موادی مانند : شیر، ماست ، پنیر، کشک و بستنی است. این مواد مغذی مهم به عنوان بهترین منبع غذایی کلسیم و تامین کننده پروتئین، ویتامین B2 , B12 , B6 , E , O , A منیزیم و روی می باشند.
هر واحد از این گروه برابر است با یک لیوان شیر یا یک لیوان ماست و یا 45 تا 60 گرم پنیر یا یک لیوان کشک پاستوریزه و یا یک و نیم لیوان بستنی.
مقدار مواد مصرفی : برای افراد بالغ سالم حداقل مصرف روزانه 2 واحد یا بیشتر توصیه می شود.
این گروه برای استحکام استخوانها و دندان ها ، رشد عضلانی و سلامت پوست لازم است.
چگونه از گروه شیر و لبنیات استفاده کنیم؟

1) حتی الامکان از شیرهای پاستوریزه شده کم چربی استفاده شود.
2) در صورت عدم دسترسی به شیر پاستوریزه می توانید شیر تازه را با افزودن مقداری آب به آن به مدت 20 دقیقه حرارت داده سپس مصرف نمائید.
3) حتی الامکان پنیرهایی را که در ساخت آن از شیر پاستوریزه استفاده شده، مصرف نمائید.
4) از بستنی هایی که از شیر پاستوریزه تهیه شده استفاده نمائید.
5) در مصرف هر نوع کشک باید حتما قبل از مصرف، مقداری آب به آن اضافه کرده، حداقل برای مدت بیست دقیقه، در هنگام همزدن بجوشانید.
گروه پروتئین (حیوانی و گیاهی) :

پروتئین حیوانی : این گروه شامل موادی مانند گوشت های قرمز (گوسفند و گوساله)- گوشت های سفید (مرغ و ماهی و پرندگان) امعاء و احشاء ( دل، قلوه، جگر، زبان، مغز) و تخم مرغ ، که دو گروه آخر یعنی امعاء و احشاء و تخم مرغ منابع غنی از کلسترول هستند - میگو و کنسرو ماهی.
پروتئین های گیاهی : بهترین انتخاب جهت استفاده از پروتئین گیاهی، انواع لوبیا هستند. یک سهم از لوبیا حاوی ویتامین ها و مواد مغذی بیشتری از یک سهم دانه ها و مغزها می باشند.
برخی منابع پروتئین گیاهی عبارتند از: انواع لوبیا (لوبیا چیتی، قرمز، باقلا)، نخود و لوبیای خشک شده، کره انواع مغزها (بادام هندی، بادام زمینی و ... )، مغزها (آجیل ها) و تخمه آفتابگردان.
واحد اندازه گیری : یک واحد معادل 60 گرم از مواد فوق الذکر می باشد (در حالت کلی) به عنوان مثال تخم مرغ 2 عدد، ماهی 3 تکه، ماهی تن 40 گرم ، و در پروتئین های گیاهی یک واحد معادل یک لیوان پخته از موارد ذکر شده است.
مقدار مصرف : برای افراد بالغ سالم ، مصرف روزانه 2 واحد یا بیشتر توصیه می شود که برای رشد، خون سازی و سلامت سیستم عصبی لازم است.
چگونه از گروه پروتئین استفاده کنیم؟

1- قبل از طبخ و مصرف گوشت های قرمز، تمام چربی قابل رویت آن را جدا کنید و هنگام آماده کردن مرغ، پوست آن را که حاوی چربی زیادی است جدا کنید.
2- حتی الامکان از سرخ کردن گوشت خودداری کنید.
3- در مصرف مغز، زبان، امعاء و احشاء ( به علت دارا بودن چربی، و کلسترول بالا) افراط نکنید.
4- برای طبخ گوشت های یخ زده به صورت آب پز، باید آن را بلافاصله بپزید و اگر بخواهید به صورت کباب شده یا بصورت های دیگر استفاده کنید، برای خارج کردن گوشت از حالت یخ زده باید آن را 24 ساعت در یخچال قرارداده و بعد طبخ نماید.
5- بهتر است به جای گوشت قرمز از گوشت های سفید (مرغ و ماهی) استفاده کنید.
6- برای بزرگسالان، مصرف زرده تخم مرغ به علت دارا بودن کلسترول زیاد به حداکثر 3 عدد در هفته محدود شود.
7- مصرف حبوبات به علت دارا بودن املاح معدنی و پروتئین زیاد، توصیه می شود.
8- انواع مغزها ( گردو، فندوق، بادام و ...) میان وعده های مناسبی برای تامین پروتئین گیاهی، انرژی و برخی مواد مغذی هستند. به شرط این که بوداده نباشند و اگر هم باشند، دارای نمک کمتری باشند.
گروه نان و غلات:

این گروه شامل موادی مانند انواع نان ، گندم و جو با مالت برنج ، جوانه گندم یا حلیم برنج فرنی ، ماکارونی ، رشته ، اسپاگتی ، بیسکویت ، نان ذرت می باشد.
مواد مغذی مهم : ویتامین های B (تیامین) – B2 (ریبوفلاوین) – B3 (نیاسین) آهن ، روی و مقداری پروتئین.
واحد اندازه گیری : 1 برش 3 گرمی از انواع نان ، نصف لیوان از غلات پخته شده، ماکارونی و برنج پخته شده.
مقدار مصرف : برای افراد بالغ سالم ، مصرف روزانه 4 واحد یا بیشتر توصیه می شود. این گروه برای تامین انرژی ، رشد و سلامت سیستم عصبی لازم است.
چگونه از گروه نان و غلات استفاده کنیم؟

1- حتی الامکان برنج را بصورت کته مصرف کنید.
2- سعی کنید بیشتر از نان های حاوی سبوس (مثل: نان جو، سنگک) استفاده کنید.
3- برای کامل کردن پروتئین گروه نان و غلات ، بهتر است آنها را به صورت مخلوط با حبوبات مصرف کنید ( مانند عدس پلو، باقلا پلو، عدسی با نان و غذاهایی از این قبیل).
4- نان ها، غلات و انواع ماکارونی غنی شده به طور قابل توجهی مقادیری از منیزیم، روی و فیبر را تامین می کنند. بنابراین بیماران باید به انتخاب فرآورده های دانه کامل تر ترغیب شوند.
گروه میوه ها و سبزیجات

این گروه شامل:
الف : سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین (ث): سبزیهایی برگی، کلم پیچ، گل کلم، شاهی و سایر سبزیها مانند گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای و میوه هایی مانند مرکبات و توت فرنگی.
ب : سبزیهایی سبز تیره : (که منبع عالی ویتامین هستند) ، کلم ، سبزیهای برگدار، برگ چغندر، ترب ، خردل ، کاهو و اسفناج .
سایر سبزیجات و میوه ها شامل سبزی و میوه های زرد رنگ هستند که تامین کنند مقادیر قابل توجهی ویتامین ََُA می باشند.
میوه ها : سیب ، زرد آلو، موزه ، توت ها ، گیلاس ، خرما ، انگور ، انجیر، شلیل ، هلو، گلابی ، خرمالو، آناناس ، آلو و هندوانه.

سبزی ها: انواع لوبیا سبز ، جوانه لوبیا ، چغندر قند ، هویج ، کرفس ، گل کلم ، ذرت ، خیار، بادمجان، کاهو، قارچ ، پیاز ، نخود ، سیب زمینی ، انواع ترب و تربچه و کدو.
مواد مغذی مهم : سبزی های سبز تیره محتوی ویتامین C، فولاسین، ویتامین های B2 , B6 , E , A ، آهن و منیزیم سایر سبزی ها و میوه های زرد رنگ ویتامین A ، ویتامین های گروه B ، ویتامین E ، منیزیوم ، روی ، و فیبر
واحد اندازه گیری : یک عدد میوه متوسط ، یک عدد سیب ، پرتقال ، هلو ، یا یک دوم طالبی کوچک ، یا نصف لیوان گیلاس یا حبه انگور یا 3 عدد میوه زرد آلو یا نصف لیوان آب میوه 120 سی سی یا یک لیوان سبزی برگی شکل مثل کاهو و اسفناج یا نصف لیوان سبزی پخته یا نصف لیوان از سایر سبزی های خام خرد شده یا یک عدد سیب زمینی متوسط
مقدار مصرف : برای افراد بالغ سالم ، روزانه 4 واحد یا بیشتر توصیه می شود. این گروه برای حفظ مقاومت بدن در برابر عفونتها ، ترمیم زخم ها ، دید در تاریکی و سلامت پوست ضروری است






> درخواست برنامه غذایی صبحانه برای فرد مبتدی
PDA

ک کنید : درخواست برنامه غذایی صبحانه برای فرد مبتدی

YA30N
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۵‏, ۱۰:۳۶ قبل از ظهر
دوستان آگه میشه یه برنامه غذایی صبحانه واسه فرد مبتدی (61 کیلو)بدنسازی بگید .
mohammad_1994
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۵‏, ۱۰:۴۰ قبل از ظهر
دوستان آگه میشه یه برنامه غذایی صبحانه واسه فرد مبتدی (61 کیلو)بدنسازی بگید .

ﺑﺎ اﺟﺎﺯﻩ اﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ

ﺣﺘﻤﺎ ﻳﻞ ﻟﻴﻮاﻥ ﺷﻴﺮ ﻛﻢ ﭼﺮﺏ و ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﺗﻮﻱ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺻﺒﺤﻮﻧﺖ ﺑﺎﺷﻪ ﻋﺎﻟﻴﻪ
YA30N
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۵‏, ۱۰:۴۸ قبل از ظهر
ﺑﺎ اﺟﺎﺯﻩ اﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ

ﺣﺘﻤﺎ ﻳﻞ ﻟﻴﻮاﻥ ﺷﻴﺮ ﻛﻢ ﭼﺮﺏ و ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﺗﻮﻱ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺻﺒﺤﻮﻧﺖ ﺑﺎﺷﻪ ﻋﺎﻟﻴﻪ

دمت گرم داداش ولی این صبحانه حتما باید 7 صبح باشه اکه ساعت 9 یا 10 باشه اشکال ندارة؟
بعدش هر روز تخم مرغ اذیت نمیکنه آدمو ؟؟
mohammad_1994
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۵‏, ۱۱:۳۵ قبل از ظهر
ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﻧﻪ 3 ﺑﺎﺭ ﺗﻮ ﻫﻔﺘﻪ ﻛﺎﻓﻴﻪ ﻭﻟﻲ ﺷﻴﺮ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺑﺨﻮﺭ. ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﻳﻪ ﺳﺮﭺ ﺗﻮﻱ ﮔﻮﮔﻞ ﻛﻨﻴﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﻐﺬﻳﻪ اﻱ ﻣﻨﺎﺳﺒﺘﻮﻥ ﺭﻭ ﭘﻴﺪا ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ اﻟﺒﺘﻪ اﺯ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎﻱ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﻣﻌﺘﻴﺮﺩاﺩاﺵ ﻣﻦ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺎﻋﺖ ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﻢ اﻳﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻢ ﺑﺮ اﺳﺎﺱ اﻃﻼﻋﺎﺕ ﻋﻤﻮﻣﻴﻢ ﺑﻮﺩ.

ﺗﻮﻱ هﻣﻴﻦ اﻧﺠﻤﻦ ﺗﻐﺬﻳﻪ ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ ﻫﻢ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻨﻲ ﭼﻴﺰﻫﺎﻱ ﺧﻮﺏ و ﻣﻔﻴﺪﻱ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻣﻴﺘﻮﻧﻲ ﻛﻤﻚ ﺑﮕﻴﺮﻱ
افشین کسایی
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۶‏, ۰۱:۳۰ قبل از ظهر
دوستان آگه میشه یه برنامه غذایی صبحانه واسه فرد مبتدی (61 کیلو)بدنسازی بگید .

اولا که باید دید هدف این فرد 61 کیلوئی چیه؟ چند سالشه؟ لاغره؟ چاقه؟ چقدر تا ایده آل خودش فاصله داره؟
همینطوری نمیشه دیمی نظر داد
mehrshad_lucas*
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۷‏, ۱۰:۴۴ بعد از ظهر
سلام من حدودادوماهه که واردبدنسازی شدم وازبرنامه ی غذایی خوبی برخوردارنیستم 56کیلووزنمه قدم175اگه میشه یه برنامه ی غذایی خوب واسم درنظربگیریدسپاسگزارم
djdehati
‏۱۳۹۱-۰۹-۰۵‏, ۰۸:۴۴ بعد از ظهر
سلام من حدودادوماهه که واردبدنسازی شدم وازبرنامه ی غذایی خوبی برخوردارنیستم 56کیلووزنمه قدم175اگه میشه یه برنامه ی غذایی خوب واسم درنظربگیریدسپاسگزارم

به نظر من داداش یه کربوپرتئین با یه کراتین بگیر
سه وعده غدا (میزان کالری بالا)
سه میان وعدا( کالری بالا)
روزی یه سیب یه موز با یه لیوان آب میوه تازه
روزی 1 ساعت تمرین
روزی 8 ساعت خواب مطلق
من به این صورت دارم خوب نتیجه میگیرم
البته دقیق اینجوری نمیخورما
ولی این بهترین و کم خرجترین حالته به نظر من
MoryHD
‏۱۳۹۱-۰۹-۰۶‏, ۱۲:۱۵ بعد از ظهر
از مربیم ی برنامه غذایی گرفتم
صبحانش : 1 عدد سیب زمینی یک روز ، روز بعد جای سیب زمینی عدسی یک روزه دیگه هم ذرت، سفیده تخم مرغ دلخواه ، نان و پنیر یک عدد میوه و چای یا نسکافه
قبلشم کربو پروتئین میخورم در کل صبح من در حال انفجارم :پوزخند:






> واسه افزایش اشتها چی پیشنهاد می کنید؟
PDA

ک کنید : واسه افزایش اشتها چی پیشنهاد می کنید؟

..ho3ein..
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۵‏, ۰۳:۴۴ بعد از ظهر
بچه ها خواهشن یه چیز موثر واسه افزایش اشتها بگید:گل رز::گل رز::گل رز:
lejeuner
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۵‏, ۰۴:۰۰ بعد از ظهر
ساده ترین چیز برای افزایش اشتها مصرف قرص مخمر جو هست و مهمترین چیز تغییر عادت غذاییتون
..ho3ein..
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۵‏, ۰۴:۰۲ بعد از ظهر
ساده ترین چیز برای افزایش اشتها مصرف قرص مخمر جو هست و مهمترین چیز تغییر عادت غذاییتون
یه چند جا دربارش شنیدم .چی هست این مخمر جو؟ کجا گیر میاد؟ و شما خودت مصرف کردی چجوری بود؟:گل رز:
Mr.LEO
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۵‏, ۱۱:۲۶ بعد از ظهر
یه چند جا دربارش شنیدم .چی هست این مخمر جو؟ کجا گیر میاد؟ و شما خودت مصرف کردی چجوری بود؟:گل رز:

مخمر جو رو میتونی از عطاری ها تهیه کنی
افشین کسایی
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۶‏, ۱۲:۴۳ قبل از ظهر
بچه ها خواهشن یه چیز موثر واسه افزایش اشتها بگید:گل رز::گل رز::گل رز:

همینطوری نمیشه نظر داد
باید دید این بی اشتهایی ناشی از چی هستش! آیا قبلا فرد خوش اشتهایی بودین؟ بیماری خاصی شما رو بی اشتها کرده؟
ورزش باعث بی اشتهایی شده؟ چی؟؟ وگرنه نمیشه همینطوری اسم یه دارو یا محصولی رو به زبان اورد
..ho3ein..
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۶‏, ۰۲:۰۱ قبل از ظهر
همینطوری نمیشه نظر داد
باید دید این بی اشتهایی ناشی از چی هستش! آیا قبلا فرد خوش اشتهایی بودین؟ بیماری خاصی شما رو بی اشتها کرده؟
ورزش باعث بی اشتهایی شده؟ چی؟؟ وگرنه نمیشه همینطوری اسم یه دارو یا محصولی رو به زبان اورد
والا قبلا که اشتهام معمولی بود رو به کم.ورزشم اشتهامو بیشتر میکنه ولی مثلا یه هفته اشتهام خوبه چند روز بعد داغون .منظم نیست.این اواخرم سرماخردگیه لعنتی اومده سراغم این چند روزه شاید دو وعده یا کمتر غذا خوردم.:نمیبینم: کلا یه دارویی قرصی چیزی که واقعا اشتها رو افزایش بده بیزحمت معرفی کنید:گل رز:
BAMARAM
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۶‏, ۰۹:۳۸ قبل از ظهر
شما اول قبل از هر چیز باید مثل ن به پزش متخصص گوارش و کبد یا متخصص غدد و متابولیسم مراجعه کنی تا ازمایشات اساسی و مربوط به انزیمهای کبدی و تیرویید بررسی بشه اوتوقت اگر مشکلی نبود و علت بی اشتهایی رو دکترا نفهمیدن طبق نظر خودشون مثلا بنده برای افزایش اشتها قبل از نهار و شام نصف قرص سیپروهپتادین میخورم تا اشتهام زیاد بشه در واقع درسته قرص ضرر داره اما اگر فواید اینکه مواو مغذی و مورد نیاز بدنت رو برسونی در مقابل عوارضه کمه این قرص سیپروهپتادین مثل خشکی اب دهان یا خواب الودگی....قرار بدی اصلا مضررات ناچیزه این قرص یادت میره من که عوارضی از این قرص ندیدم در ضمن یه مکمل به نام عصاره زنجبیل هست که اون هم باعث افزایش اشتها میشه میتونی از عطاری ها هم بخری پودرش کنی اما اول از همه به پزشک هایی که گفتم مراجعه کن تا علت بی اشتهایی مشخص شه چون اگر علت رو ندونی به طور موقت با قرص در واقع داری صورت سوال رو پاک میکنی!:گل رز:
bibak
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۶‏, ۰۳:۱۹ بعد از ظهر
شما اول قبل از هر چیز باید مثل ن به پزش متخصص گوارش و کبد یا متخصص غدد و متابولیسم مراجعه کنی تا ازمایشات اساسی و مربوط به انزیمهای کبدی و تیرویید بررسی بشه اوتوقت اگر مشکلی نبود و علت بی اشتهایی رو دکترا نفهمیدن طبق نظر خودشون مثلا بنده برای افزایش اشتها قبل از نهار و شام نصف قرص سیپروهپتادین میخورم تا اشتهام زیاد بشه در واقع درسته قرص ضرر داره اما اگر فواید اینکه مواو مغذی و مورد نیاز بدنت رو برسونی در مقابل عوارضه کمه این قرص سیپروهپتادین مثل خشکی اب دهان یا خواب الودگی....قرار بدی اصلا مضررات ناچیزه این قرص یادت میره من که عوارضی از این قرص ندیدم در ضمن یه مکمل به نام عصاره زنجبیل هست که اون هم باعث افزایش اشتها میشه میتونی از عطاری ها هم بخری پودرش کنی اما اول از همه به پزشک هایی که گفتم مراجعه کن تا علت بی اشتهایی مشخص شه چون اگر علت رو ندونی به طور موقت با قرص در واقع داری صورت سوال رو پاک میکنی!:گل رز:
سیپروهپتادین ربطی به افزایش اشتها نداره
سیپروهپتادین باعث جذب بهتر غذا میشه
دلایل کمبود اشتها بسیار زیاد هست و این نیست که حتما مشکل غدد یا چیزه دیگه ای داشته باشید به طور مثال کم خوابی یا خواب زیاد برای کسانی که کم اشتها هستند بسیار مضر هست یا کسانی که کم اشتها هستند بر این عقیده هستند که با مصرف وعدها پر حجم در نهار و شام اشتهای انها بالا میبره در صورتی که یک طرز فکر غلط هست شما باید حجم غذا رو کم و کیفیتش رو ببرید بالا و تعداد وعدهه ها رو زیاد کنید و .....
این مبحث بسیار وسیعی هست و عوامل بسیار زیادی در ان دخیل هستند:گل رز:
bibak
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۶‏, ۰۳:۲۴ بعد از ظهر
دوستان در مورد این قرص های مخمر جو هشدار بدم که محتویاتش مشخص نیست و دست ساز هستن خودشون میگن گیاهی هست اما مشخص نیست و حتی بسته بندی درست هم نداره
BAMARAM
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۷‏, ۰۲:۱۲ بعد از ظهر
سیپروهپتادین ربطی به افزایش اشتها نداره
سیپروهپتادین باعث جذب بهتر غذا میشه
دلایل کمبود اشتها بسیار زیاد هست و این نیست که حتما مشکل غدد یا چیزه دیگه ای داشته باشید به طور مثال کم خوابی یا خواب زیاد برای کسانی که کم اشتها هستند بسیار مضر هست یا کسانی که کم اشتها هستند بر این عقیده هستند که با مصرف وعدها پر حجم در نهار و شام اشتهای انها بالا میبره در صورتی که یک طرز فکر غلط هست شما باید حجم غذا رو کم و کیفیتش رو ببرید بالا و تعداد وعدهه ها رو زیاد کنید و .....
این مبحث بسیار وسیعی هست و عوامل بسیار زیادی در ان دخیل هستند:گل رز:

من پیش 2تا پزشک فوق تخصص غدد و متابولیسم و یک پزشک فوق تخصص گوارش و کبد رفتم و راجب سیپروهپتادین سوال کردم این ی داروی انتی هیستامین هست و یکی از عوارضش افزایش اشتها هست اگر در گوگل هم راجبش سرچ کنین این مطلب در تمامی فروم های تخصصی پزشکی تایید میشه در واقع طبق سوالاتی که از متخصصین پرسیدم به جذب غذا ارتباطی نداره و باعث افزایش اشتها میشه اما قبل از هر چیز ایشون باید مثل من تست انزیم کبدی و TSH,t4رو بدن چون ارتباطه مستقیمی با تغییرات اشتها داره.
alireza1985
‏۱۳۹۱-۰۸-۳۰‏, ۱۱:۳۷ بعد از ظهر
با سلام به همه

من یه زمان اصلان اشتها نداشتم مصرف قرص
سیپروهپتادین را شروع کردم وان اشتها میده اما خوب خب آلودگی میاره بعد یه مدت عادت کردم به خوردن زیاد چون ورزشم میکردم دگ بدون قرص اشتها داشتم
Raining_Blood
‏۱۳۹۱-۰۹-۰۱‏, ۰۱:۴۳ بعد از ظهر
سلام.در باره مخمر بگم که به دو صورت عرضه میشه: یکی همون خمیر ترش خودمونه و یکی صنعتیش هست که معمولان تو عمل آوریه عصاره ی مالت تو صنایعی مثل ماءالشعیر استفاده میشه که دز و مقدار تخمیرش تو شرایط خواص مشخصه.اون خمیر ترش معلوم نیست از کجا میاد و چیه توش!!! درباره ی خوردنش نظری ندارم، ولی اگه من باشم نمیخورم چون آنزیم های معده رو تخریب میکنه.

یکی از دلایل کم اشتهایی استفاده از مواد حاوی گلوکز و مواد قندی مخصوصاً قند ساده، تو میان وعده هاست که موجب سیریه کاذب میشه.

دلیل مهمترش که ممکنه رو بعضی ها اثر داشته باشه استرسه (مخصوصاً موزمن) که تو بعضی ها موجب جمع شدن معده و احساس کم اشتهایی میشه، و همین عامل در دراز مدت باعث تحریک بیشتر اسید و زخم معده میشه.





> خوراکی های تابستانه برای کاهش وزن
PDA

ک کنید : خوراکی های تابستانه برای کاهش وزن

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۷‏, ۰۹:۰۳ بعد از ظهر
http://img..ir/images/37672806596370214428.jpg



قارچ به علت طعم دلپذیرش مورد توجه خیلی از افراد قرار دارد. این ماده غذایی خوش طعم کالری کمی داشته و می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشت باشد.

برخی از مواد غذایی مصرفی در فصل‌ بهار و تابستان باعث کاهش وزن می شوند.

در زیر با بعضی از این مواد غذایی آشنا می شوید:

توت‌ فرنگی
فیبر موجود در توت‌ فرنگی انتخاب خوبی برای کاهش وزن است. در مطالعات اخیر روشن شده است افرادی که روزانه ۸ گرم فیبر استفاده می‌کنند با کاهش بیش از ۹۰۰ گرم وزن در ماه روبه‌رو می‌شوند. یک فنجان توت‌فرنگی ۳ گرم فیبر دارد و به علت داشتن ویتامین ث و آنتی‌اکسیدان‌ها ضمن رسیدن به تناسب اندام به فرد کمک می‌کند تا سلامت پوست خود را حفظ کند.

تخم‌مرغ
تخم‌مرغ حاوی منبع خوبی از پروتئین است. افرادی که اقدام به خوردن تخم‌مرغ در وعده صبحانه می‌کنند دو برابر افرادی که از نان و شیرینی استفاده می‌کنند، وزن از دست می‌دهند.

سالاد
سرشار شدن وعده غذایی با فیبر و غذاهای غنی از آب مصرف کالری را تا ۱۲ درصد کاهش می‌دهد. به جز سالاد و سوپ سبزیجات نیز انتخاب مؤثری در وعده ناهار برای کاهش ۲۰ درصد کالری در روز است.

قارچ
قارچ به علت طعم دلپذیرش مورد توجه خیلی از افراد قرار دارد. این ماده غذایی خوش طعم کالری کمی داشته و می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشت باشد.

منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=358586000884959&set=a.115033575240204.19983.114614438615451&type=1&relevant_count=1&ref=nf)





> لاغرها شیرینی نخورند
PDA

ک کنید : لاغرها شیرینی نخورند

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۷‏, ۰۹:۰۹ بعد از ظهر
http://img..ir/images/14884097126238175191.jpg



افراد لاغر از مصرف شیرینی قبل از غذا پرهیز کنند مصرف شیرینی قبل از وعده اصلی غذا سبب کاهش اشتها و عدم دریافت مواد مغذی به ویژه در افراد لاغر می شود.

میترا روزبهانی متخصص تغذیه ضمن بیان مطلب فوق افزود: بهتر است افراد لاغر مصرف شیرینی را بعد از وعده های اصلی غذایی خود بگنجانند زیرا این امر به سبب تسهیل هضم و جذب مواد غذایی، به افزایش وزن آنها کمک شایانی خواهد کرد.

وی به محدودیت مصرف شیرینی در برخی افراد اشاره کرد و گفت: افراد مسن و به طور کلی کسانی که سن آنها بیش از ۴۰ سال است به دلیل اینکه در معرض بیماریهایی همچون دیابت، چاقی و فشار خون بالا هستند باید مصرف شیرینی جات را محدود کرده و از میوه ها و سبزیها به مقدار فراوان استفاده نمایند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین، آنها باید به جای مصرف شیرینی‌های مصنوعی نظیر شکلات، آبنبات و انواع شیرینی‌های تر از شیرینی‌های طبیعی مثل خرما، کشمش، مویز، انجیر و توت خشک استفاده کنند؛ تا به این وسیله از ابتلای آنها به بیماری‌هایی نظیر دیابت، چاقی و فشارخون بالا پیشگیری شود.

منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=437709456279620&set=a.184884738228761.68412.180993285284573&type=1&relevant_count=1&ref=nf)






> غذاهای بسیار مفید که فراموش شده اند
PDA

ک کنید : غذاهای بسیار مفید که فراموش شده اند

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۷‏, ۰۹:۲۲ بعد از ظهر
http://img..ir/images/73363175321659129244.jpg


آقای جانی بودن Jonny Bowden – متخصص تغذیه – چندین لیست از مواد غذایی مفید را که مردم باید بخورند، اما کم می خورند، تهیه کرده است.
دکتر Bowden نویسنده ی کتاب «۱۵۰ تا از سالم ترین غذاهای روی کره زمین» ، لیستی از غذاهای مورد علاقه را که قابل دسترسی هستند و می شود آنها را در سبد غذایی خانواده جای داد، تهیه کرده است که ۱۱ تای آنها را در زیر ذکر می کنیم:


چغندر:
دکتر Bowden می گوید: چغندر منبع غنی فولات (اسید فولیک) است. همچنین رنگدانه های قرمزش (فلاوونوئیدها)، قدرت آنتی اکسیدانی دارند و می توانند با سرطان بجنگند.
چطور آن را بخوریم؟ تازه، خام و رنده شده به صورت سالاد. عمل پختن، قدرت آنتی اکسیدانی آن را کاهش می دهد.

کلم:
کلم مملو از مواد آنتی اکسیدانی مانند سولفورافان است که سطح آنزیم های بدن را برای جنگ با سرطان بالا می برد.
چطور خورده شود؟ خرد شده در سالاد و در ساندویچ ها

ریواس:
ریواس سرشار از کاروتینوئیدهایی است که در برابر پیرچشمی از ما محافظت می کند.
چطور خورده شود؟ ریز شده و کمی تفت داده شده با روغن زیتون.

دارچین:
دارچین در کنترل قند و کلسترول خون نقش دارد.
چطور خورده شود؟ پودر آن را روی قهوه یا حلیم یا غذاهایی مانند خورش قیمه یا لوبیا پلو بپاشید.
همچنین می توانید موقع دم کردن چای، کمی چوب دارچین خرد شده به آن اضافه کنید.

آب انار:
آب انار ، فشار خون را پایین می آورد و مملو از آنتی اکسیدان است.
چطور خورده شود؟ فقط آن را خالی بنوشید.

آلوی خشک:
آلوی خشک یا گوجه برقانی، سرشار از آنتی اکسیدان است.
چطور خورده شود؟ خشک شده و پخته شده با غذاها.

تخمه کدو تنبل:
مغذی ترین قسمت کدو تنبل، مغز تخمه های آن است. این مغزها غنی از منیزیم هستند که باعث کاهش خطر مرگ زودرس می شوند.
چطور خورده شوند؟ بو داده به صورت یک میان وعده، یا با سالاد

ماهی ساردین :
دکتر Bowden آنها را «غذای مفید درون قوطی کنسرو» می نامد.
آنها حاوی امگا ۳ بالایی هستند و تقریبا هیچ جیوه ای ندارند و غنی از کلسیم هستند. همچنین دارای آهن، منیزیم، فسفر ، پتاسیم ، روی ، مس و منگنز هستند. به علاوه دارای تمام انواع ویتامین های گروه B هستند.
چطور خورده شود؟ بسته های ساردین که داخل روغن زیتون یا روغن خود ساردین است را انتخاب کنید. به تنهایی یا مخلوط با سالاد و برشته شده میل کنید.

زردچوبه:
زردچوبه ستاره ی ادویه هاست و خاصیت ضدالتهابی و ضد سرطانی دارد.
چطور خورده شود؟ در تهیه انواع غذاها

زغال اخته:
زغال اخته باعث تقویت و بهبود عملکرد حافظه می شود.
چطور خورده شود؟ به تنهایی.

کدو حلوایی:
کدو حلوایی دارای کالری کم و فیبر زیاد است، به همین دلیل شما را با کالری خیلی پایین، سیر می کند.
همچنین منبع غنی بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود.
چطور خورده شود؟ به تنهایی یا با کمی شکر آن را آب پز کنید. کدو حلوایی آب پز را می توانید به تنهایی بخورید یا آن را له کنید و با ماست مخلوط کنید (بورانی کدو حلوایی).
دکتر Bowden می گوید: در خانه ی خود من تنها دو تا از این اقلام را دارم.

منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=456846887680963&set=a.392443717454614.93095.380269132005406&type=1&relevant_count=1&ref=nf)







> ۷ دستور غذایی تغذیه بدنسازان
PDA

ک کنید : ۷ دستور غذایی تغذیه بدنسازان

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۷‏, ۰۹:۲۶ بعد از ظهر
http://img..ir/images/48936211532847002402.jpg




بدنسازی، ۲۰% وزنه زدن و ۸۰% تغذیه است: هر کسی می تواند وارد باشگاه شود و یک ساعت تمرین سنگین کند، اما وجه تمایز بدنسازان خوش هیکل و سایرین، در ۲۳ ساعت دیگر شبانه روز نهفته است. تعیین و زمانبندی مصرف مقدار مناسب هیدرات کربن، پروتئین و چربی، ورزشکار را در ساختن بدنی زیبا یاری می کنند. این توجه به سالم بودن تغذیه اغلب باعث حذف بسیاری از غذاها از رژیم بدنسازان می شود. برای رفع این مشکل با کمی خلاقیت و جایگزینی مواد غذایی ناسالم، می توان هم به خوردن غذاهای مورد علاقه ادامه داد، هم خشکی (بدون چربی بودن) بدن را حفظ کرد و هم حجم عضلات را افزایش داد. در ادامه دستور تهیه چند غذای خوشمزه را برای بدنسازان مطالعه می فرمایید.
غذاهای مناسب بدنسازان

لازانیای بدنسازی:
گوشت قیمه
ورقه های لازانیا (ترجیحا سبوسدار)
گوجه فرنگی حلقه شده
ادویه (ریحان، آویشن، فلفل و …)
پیاز
پنیر پیتزای کم چربی
پیاز، گوجه فرنگی و سایر مواد را بپزید و مثل سس، به همراه پنیر پیتزا بین ورقه های لازانیا بریزید. مقدار مواد بین ورقه ها را زیاد نکنید، چون آب گوجه فرنگی باعث خمیر شدن لازانیا می شود. ظرف آماده را بمدت ۳۰ دقیقه در فر بگذارید تا لازانیا آماده شود.

پیتزای بدنسازی:
نان پیتزای سبوسدار
پوره گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی حلقه شده
ادویه
پنیر پیتزای کم چربی
سینه مرغ پخته
قارچ
پوره گوجه فرنگی را روی نان پیتا پخش کنید. سایر مواد را روی آن بریزید و بمدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بگذارید.
پوره کم هیدرات کربن:
گل کلم
خامه یا شیر کم چربی
گل کلم را آب پز یا بخار پز کنید و بکوبید. سپس با مقدار کافی خامه یا شیر مخلوط کنید.
آجیل بدنسازی:
کنجد
تخم کتان
تخمه آفتابگردان
تخمه کدو
تخم گشنیز (شکسته و پاک شده)
زیره سبز
دانه فلفل
سینی فر را کمی چرب نمایید و مخلوط دانه ها را روی آن بریزید. به اندازه کافی روغن روی آنها بپاشید و بمدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بگذارید. این خوراکی برای علاقمندان به جویدن در هنگام تماشای تلویزیون عالی است.
سالسای تند:
گوجه فرنگی نازک حلقه شده
پیاز حلقه شده
فلفل دلمه ای حلقه شده
فلفل قرمز خرد شده
آب لیمو
پودر فلفل
فلفلهای دلمه ای را کباب کنید و کنار بگذارید. پیازها را در ماهیتابه کمی تف دهید و فلفلهای قرمز خرد شده، دلمه ای حلقه شده، گوجه فرنگی و آب لیمو را به آن اضافه نمایید و بگذارید پنج دقیقه بجوشند. این مخلوط را بعنوان سس روی مرغ یا خوراکیهای آخر شب جلوی تلویزیون می توان میل کرد.
فرنی بدنسازی:
۱۰۰ گرم برنج مخصوص فرنی
۲۵۰ میلی لیتر شیر بدون چربی
آب
دو قاشق سر پر پودر پروتئین با طعم وانیل (یا پروتئین وی دلخواه)
شیر، آب و برنج را در ماهیتابه مخلوط کنید و تا نرم شدن برنج حرارت دهید. هر وقت آب مخلوط بخار شد و مخلوط بصورت خمیر در آمد، ماهیتابه را از روی اجاق بردارید. پس از قدری خنک شدن، پودر پروتئین و طعم دهنده دلخواهتان را اضافه نمایید.
میان وعده کم چربی:
دو عدد گلابی
سه برش نان سبوسدار
پیاز
مریم گلی، جعفری و فلفل
گلابی ها و پیازها را پوست بکنید و به قطعات ریز خرد کنید. نان را هم پس از خرد کردن با سبزیها و ادویه و سایر مواد مخلوط نمایید و روی مقدار دلخواه مرغ بریزید و در فر کباب کنید.
پای سیب
سیب پخته
۵۰ گرم جو دو سر
۵۰ گرم آرد سبوسدار
یک قاشق روغن زیتون
دارچین
روغن زیتون و آرد را مخلوط و جو در سر را اضافه نمایید. سیبها را آنقدر بپزید که شل نشوند. سیبهای پخته را کف ظرف بچینید و مخلوط آرد و روغن را روی آنها پهن کنید. به مقدار دلخواه، دارچین روی خمیر بپاشید. سپس، پای را در بمدت حداقل ۲۰ دقیقه در فر بگذارید تا روی آن کاملا ترد شود.

منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=456845584347760&set=a.392443717454614.93095.380269132005406&type=1&relevant_count=1&ref=nf)




> زمان خوردن
PDA

ک کنید : زمان خوردن

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۷‏, ۰۹:۲۸ بعد از ظهر
http://img..ir/images/85894947701819091240.jpg



اگر دوست دارید که بدنتان به سطح جدیدی از پیشرفت برسد باید اهمیت بسیاری به نحوه ی غذا خوردن خود بدهید . حقیقت این است که تغذیه صحیح مهمتر از تمرین کردن است و دلیل آن هم برمیگردد به این که تغذیه به طور کامل یک روز را در بر میگیرد ولی تمرین کردن فقط شامل چند ساعت بیشتر نیست .

کلید دریافت بهترین میزان پروتئین , جهت رشد عضلانی در حجم کم و تعداد وعده های دریافت زیاد پروتئین میباشد . یعنی اینکه حداقل هر دو ساعت و نیم تا سه ساعت یک بار یک وعده حاوی پروتئین باید مصرف شود . یکی از بزرگترین مشکلاتی که مبتدی ها با آن روبرو هستند و به سختی وزن اضافه میکنند ناکافی بودن مقدار و تعداد دفعات دریافت پروتئین در رژیم غذایی روزانه است . بدنسازان حرفه ای و سطح بالا به طور معمول شش و حتی ده وعده با حجم کم در روز مصرف میکنند , البته لزومی ندارد که این وعده ها به صورت غذای کامل باشد , به همین خاطر نوشیدن محلول های پروتئینی نیز میتواند تعدادی از این وعده ها را تشکیل دهد .

هدف اصلی در منظم کردن زمان صرف وعده ها و جلوگیری از فاصله افتادن و تحمل گرسنگی برای وعده غذایی میباشد . سیستم داخلی بدن به لحاظ هورمونی با زمان و نوع آخرین وعده غذایی دریافتی تاثیر بسیاری دارد . دریافت نسبت معینی از کربوهیدرات و پروتئین بعد از تمرین باعث تسریع در روند ریکاوری و رشد عضلانی میگردد .

منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=348042658612218&set=a.188989724517513.48358.186074144809071&type=1&relevant_count=1&ref=nf)





> ۴ باور قدیمی و اشتباه در غذا خوردن
PDA

ک کنید : ۴ باور قدیمی و اشتباه در غذا خوردن

..ho3ein..
‏۱۳۹۱-۰۷-۰۸‏, ۰۳:۵۸ بعد از ظهر
الگوی غذا خوردن شما چگونه است؟ سفره غذای خود را بر اساس یافته های جدید تغذیه ای و نظر متخصصان تغذیه می چینید یا باورهای قدیمی والدینتان در خورد و خوراک شما تاثیر دارند؟ دکتر فولر، نویسنده کتاب «از رژیم غذایی مادرتان پیروی نکنید»، معتقد است…

http://www.iranvij.ir/wp-content/uploads/2012/09/%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%A9-1.jpg




گذشت زمان بر نوع خوراک ما هم تاثیر گذاشته و نسل امروز نباید از باورهای بسیار قدیمی درباره غذا خوردن پیروی کنند؛ باورهایی که اشاره ای به مهم ترین آنها خواهیم داشت:


● باور اشتباه اول


میان وعده اشتها را کور می کند


بسیاری از بزرگ ترهای ما عقیده دارند غذا خوردن باید به ۳ وعده اصلی محدود شود زیرا خوردن مواد غذایی مختلف در بین وعده های اصلی غذایی، باعث کاهش اشتها خواهد شد اما در زندگی های ماشینی و کم تحرک امروزی اگر ۳ وعده غذای اصلی و ۲ یا ۳ میان وعده داشته باشیم، می توانیم سهم گروه های غذایی مختلف را بین این وعده ها و میان وعده ها پخش کنیم و در نتیجه هم در وعده های اصلی پرخوری نکنیم و چاق نشویم و هم قند خونمان را در حد طبیعی و ثابتی نگه داریم. البته بهترین خوراکی برای میان وعده ها شامل مغزها، میوه ها، ماست، سبزی ها و کیک های خانگی کم چرب و کم شکر هستند. ضمن اینکه یک میان وعده مناسب باید حداکثر ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوکالری انرژی به بدنمان برساند.


● باور اشتباه دوم


بشقاب غذا را باید تا ته خورد


متاسفانه خیلی از والدین عادت دارند خودشان برای همه بچه های کوچک و بزرگ خود غذا بکشند و گاهی هم پیش از خوردن تمام غذای شان اجازه ترک سفره را به آنها نمی دهند. با این حساب، حتی اگر زیاد هم گرسنه نباشید مجبور می شوید به خاطر ناراحت نشدن پدر یا مادر خود به زور تمام غذایتان را بخورید و علاوه بر چاق شدن، تناسب اندامتان را هم از دست بدهید و حالتان تا چند ساعت بد باشد.


به همین دلیل بهتر است خیلی منطقی با والدین خود در این مورد صحبت کنید و از آنها بخواهید اجازه بدهند خودتان غذا بکشید تا مجبور به اسراف (به دلیل دور ریختن غذا) یا پرخوری نشوید. به هیچ وجه برای اسراف نکردن مواد غذایی، خودتان را مجبور به خوردن آنها نکنید. یعنی به جای خوردن یا دور ریختن، آنها را داخل ظرف دربسته ای درون یخچال بگذارید و در وعده بعدی میل کنید.


● باور اشتباه سوم


غذا را باید تند خورد


خیلی از والدین برای دیر نرسیدن فرزندشان به کلاس و دانشگاه، مدام سر میز صبحانه به آنها تاکید می کنند که «عجله کن»، «تندتند بخور»، «دیرت شد» اما این والدین نمی دانند عجله کردن یا داشتن استرس هنگام خوردن غذا باعث می شود پیام سیری به درستی و در زمان مشخص به مغز نرسد و فرد زودتر یا دیرتر از هنگامی که واقعا سیر شده است، احساس سیری کند.


غذا خوردن باید حداقل ۲۰ دقیقه طول بکشد تا پیام سیری به درستی به مغز برسد. اگر به سرعت غذا بخوریم، حجم بیشتری از مواد غذایی را وارد بدنمان می کنیم و به این ترتیب چیزی جز چاقی نصیبمان نمی شود. اگر واقعا وقت کافی برای خوردن صبحانه یا ناهار ندارید، یک ساندویچ برای خودتان درست کنید و آن را در کمال آرامش در طول مسیر بخورید.


● باور اشتباه چهارم


بهترین دسر، سالاد و سبزی است


در اینکه سالاد و سبزی ها از بهترین موادغذایی هستند، شکی نیست اما اگر والدین فرزندانشان را مجبور کنند به جای بستنی شکلاتی یا ژله، بشقاب سبزی را به عنوان دسر انتخاب کنند، نوعی مقاومت غذایی در برابر این خوراکی های مفید در ذهن بچه ها ایجاد خواهند کرد. به همین دلیل بد نیست گاهی به فرزندانمان اجازه دهیم خودشان غذا یا دسرشان را انتخاب کنند تا موضع گیری خاصی در برابر سبزی ها نداشته باشند. شما هم می توانید با خوردن غذاها و دسرهای سالم و تعریف کردن از طعم و خواص آنها، نظر بچه ها را به سمت این خوراکی های مغذی جلب کنید.
masoud fs
‏۱۳۹۲-۰۵-۰۷‏, ۱۲:۲۱ بعد از ظهر
اشتباه اول : خوردن سرکه یا آبلیمو پیش از غذا:

بعضی از افراد بر این باورند که با خوردن سرکه یا آبلیمو پیش از وعده غذایی می توانند وزن کم کنند. این یک باور قدیمی است که علم امروزی کاملاً آن را رد کرده است. در گذشته مردم فکر می کردند که اگر با شکم خالی این مواد را مصرف کنند موجب تسریع عمل چربی سوزی و کاهش وزن می شود اما دانش پزشکی امروزه کاملاً مخالف این عمل است زیرا این گونه مواد با اسید معده ترکیب شده و موجب لطمه های جبران ناپذیری به دستگاه گوارش می شود.
اشتباه دوم : نخوردن آب کافی:
این نیز امروزه باوری غلط محسوب می شود زیرا در گذشته مردم فکر می کردند که نوشیدن آب زیاد باعث تجمع آن در زیر پوست شده و فرد را چاق جلوه می دهد اما تحقیقات امروزی خلاف این باور را ثابت کرده است. آب مایعی حیاتی برای بدن است و می تواند به فرآیند چربی سوزی کمک کند. البته نوشیدن بسیار زیاد آب می تواند حتی موجب مرگ شود!
http://www.healthadel.com/wp-content/uploads/2009/11/belly_fat_.jpg

اشتباه سوم : نخوردن غذا و ایجاد گرسنگی:
خیلی ها فکر می کنند که بروز گرسنگی و تحمل آن علامتی خوب و روش مناسبی برای کاهش وزن است اما آنان در اشتباه هستند. فاکتور کلیدی برای تحریک متابولیسم بدن و کمک به فرآیند چربی سوزی، خوردن وعده های کوچک اما پر تعداد غذاست. سعی کنید در طول روز ۵ الی ۶ وعده غذا میل کنید. با این رویه تغذیه کردن این احتمال را می دهید که بخش عمده غذاهای مصرفی جذب بدن شده و احتمال ذخیره چربی ها بسیار کم می شود.
اشتباه چهارم : عدم انجام تمرینات هوازی:
مبتدی ها فکر می کنند که با انجام حرکت کرانچ برای عضلات شکم و انجام ست های بی پایان از این حرکت می توانند چربی های اطراف شکم را آب کنند. نکته اصلی اینجاست که تمرینات هوازی عامل اصلی چربی سوزی هستند همچنین استراحت کوتاه بین ست های کار با وزنه می تواند کمک اساسی به فرآیند چربی سوزی بکند. پس سعی کنید همیشه عاشق تمرین هوازی باشید.
http://www.celsias.com/media/uploads/admin/fat_guy_in_car.jpg
اشتباه پنجم : دوستی زیاد با چربی سوزها:
خیلی از مبتدیان بر این باور استوارند که بدون دارو یا مکمل هیچ امکان رشدی وجود ندارد و نمی توانند به هدف مورد نظر برسند اما این کاملاً نادرست است. همواره توجه داشته باشید که آدمی از هر لحاظ دارای پتانسیل فوق العاده برای رسیدن به اهداف بزرگ است و هیچ کس از این قاعده مستثنی نیست. قرص های چربی سوز ممکن است بتواند کمکی به لاغر شدن بکند اما به یاد داشته باشید که همه این ها مواد شیمیایی هستند و می توانند برای بدن عوارضی جبران ناپذیر داشته باشد. سعی کنید همواره با روش های طبیعی رشد کنید تا برای همیشه سالم و قوی بمانید.
rainy
‏۱۳۹۲-۰۶-۰۸‏, ۱۰:۴۷ بعد از ظهر
7باور غلط در مورد مواد غذایی http://www.mardoman.net/files/articles//9454810.jpg از قـدیم گفتـه اند، شمـا نشـانـگر آنـچه هسـتـیـد کــه
می خورید، امـا ایـن گفتـه چنـدان هم صحیح نیست.
مـمــکن اسـت کســی ســبـزیـجات بـخـورد امـا هـیـچ
شباهتی به کلم نداشته باشد. همینطور غارنشینان
بـا اینـکه مــاموت و فیل به عنوان غذا می خوردند، اما
هیـچوقت عاج در نـیاوردند. هـویج هـم بـا ایـنـکـه برای
بیـنایی بسیـار مــفید است، اما به شما بینایی نمی
دهد کـه بتـوانید درون هـمـه چـیـز را هـم مـثـل اشـعه
ایکس و رادیولوژی ببینید.


اینها عقایدی در مورد مواد غذایی هستند که به روح و روان ما نسوخ کرده است و قرنها غذاهای زیادی را از چشم ما انداخته اند. عقایدی که در این مقاله به آنها اشاره میکنیم به کلی منسوخ شده اند اما هنوز هم در نظر ما واقعیت دارند. اما دیگر وقتش رسیده است که آنها را از ذهنمان بیرون کنیم.


موادغذایی خام بهتر از موادغذایی پخته شده است

بادمجان و لوبیا گاهی ترکیبات سمی در خود دارند که اگر به صورت خام خورده شوند، می تواند باعث ایجاد اختلال در سیستم گوارشی شود. سایر سبزیجات مثل هویج حاوی مواد مغذی ضعیفی هستند که ممکن است در اثر سرخ شدن از بین بروند. اما هویج پخته شده (آب پز شده) همچنان مواد مغذی و ویتامین های خود را حفظ خواهد کرد.


فکر می کنید ماهی خام بهتر از ماهی پخته شده است؟ هیچ سندی موجود نیست که طبق آن گفته شود سوشی فواید بیشتری نسبت به ماهی کبابی دارد. کاری که شما باید بکنید این است که از ترکیبی از سبزیجات و میوه جات خام و پخته شده استفاده کنید، و برای تشخیص از فکر خودتان هم می توانید استفاده کنید. اگر ماده غذایی معمولاً به صورت خام خورده می شود، شما هم آن را به آن صورت مصرف کنید. ولی اگر معمولاً به صورت پخته شده یا کبابی مورد استفاده قرار میگیرد، از خوردن خام آن خودداری کنید.


تخته خرد کن های پلاستیکی، بهداشتی تر هستند

به هیچ وجه اینطور نیست. یک زمان تصور می شد که منافذ ریز روی تخته خردکن های چوبی، باکتری های مضر در خود جمع می کند. و به نظر می رسید که پلاستیک سطحی صاف تر داشته و مانع از جمع شدن باکتری در خود می شود. جالب است بدانید که دقیقاً برعکس است. در سال 1993 میکرب شناسان دانشگاه ویسکونسین در آزمایشگاه مخصوص، هر دو نوع تخته را با نوعی باکتری که باعث مسمویت غذایی می شود آلوده کردند.


دوست دارید بدانید نتیجه آن چه شد؟ باکتری ها در تخته چوبی طی 3 دقیقه خشک شده و از بین رفتند، اما روی تخته پلاستیکی تکثیر کرده و حتی بیشتر هم شدند. پس اگر به تازگی قصد خرید تخته مخصوص خرد کردن برای آشپزخانه تان هستید، نوع چوبی را انتخاب کنید. البته نوع پلاستیکی نیز می تواند تمییز باشد اما باید هر هفته آن را با محلول ماده سفید کننده و آب به دقت شستشو دهید.


قهوه باعث بالا رفتن فشارخون می شود

نمی توانیم بگوییم اصلاً اما فقط کمی. محققان مرکز تحقیقات بالینی و اپیدمیولوژی جان هاپکینز ولز دریافتند که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز، فشار خون سیستولیک (انقباضی) را حدودmmHg 19 و فشار خون دیاستولیک (انبساطی) را mmHg 27 بالا می برد. آندسته از افرادی که عادت دارند 5 فنجان یا حتی بیشتر قهوه در روز مصرف کنند، 1.6 درصد بیشتر در معرض ابتلا به فشارخون بالا هستند.


اما وقتی محققین مصرف مشروبات الکلی، سیگار و رژیم غذایی را به حساب آوردند، رابطه بین فشارخون بالا و مصرف قهوه تقریباً ناپدید می شود. اما به طور کلی، افرادی که عادت به نوشیدن قهوه دارند نسبت به افرادی که اصلاً از قهوه استفاده نمی کنند، فشار خون بالاتری دارند.


قهوه ممکن است کمی فشار خون شما را بالا ببرد، اما خوب است بدانید که عادات رفتاری دیگری هستند که بیش از نوشیدن قهوه بر فشارخون شما تاثیر می گذارند.


در روز باید سه وعده غذا خورده شود

صبحانه، ناهار و شام جزء عرف و عادت درآمده است. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که باید سه وعده غذا در روز خورد. پس بهتر است هر زمان که گرسنه می شوید غذا بخورید و به آن اندازه بخورید که فقط گرسنگیتان برطرف شود. بعضی از برنامه های غذایی 5 یا حتی 7 وعده غذایی را توصیه می کنند که شامل غذاهایی سبک و چاشت هایی سالم و مقوی است. البته 5 یا 7 وعده غذا خوردن سلامتی شما را تضمین نمیکند. اکثر این رژیم های غذایی خوردن میزان زیادی سبزیجات و میوه جات و پرهیز از مصرف غذاهای پر چربی را در روز توصیه می کنند. آنچه سلامتی شما را تضمین میکند به چیزهایی که میخورید بستگی دارد نه تعداد دفعات خوردن آن. اگر با توجه به زمان گرسنه شدنتان غذا بخورید، مطمئناً بیشتر و سالم تر زندگی خواهید کرد.


گوشت را نباید به هیچ عنوان دوباره فریز کرد

اگر یخ گوشت فریز شده را در آب گرم باز کرده اید، هیچ اشکالی ندارد که آن را دوباره به داخل فریزر برگردانید. باکتری که موجب مسمومیت غذایی میشود نمی تواند خیلی سریع در فریزر رشد کند، علاوه بر این موقع پخته شدن یا کباب شدن گوشت، هر نوع باکتری موجود در آن از بین خواهد رفت. پس اگر بعد از بیرون گذاشتن بسته گوشت، وقت نکرده اید که غذایتان را درست کنید، می توانید بدون هیچگونه نگرانی آن را دوباره به فریزر برگردانید. اما حواستان باشد: فریز کردن دوباره گوشت ممکن است بر کیفیت گوشت تاثیر بگذارد و باعث خشک شدن آن شود.


رنگ های مصنوعی غذایی باعث بی قراری و تکاپوی زیاد کودکان می شود

هیچ تحقیق علمی تا به امروز ثابت نکرده است که رنگ های غذایی موجب بروز بیقراری و پرتکاپویی در کودکان می شود. در اواخر دهه ی هفتاد، برخی تحقیقات نشان داد که بین این دو مسئله رابطه مستقیم وجود دارد اما این تحقیقات بعدها توسط انجمن های علمی بی اعتبار تلقی شدند. رنگ های غذایی از منابع بیشماری به دست می آیند که ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشد. همین مسئله باعث میشود که تشخیص رابطه ی مصرف این رنگ ها در مواد غذایی و بی قراری و عصبی شدن کودکان دشوار شود.


سگ ها همه چیز می خورند

ممکن است هر چیزی جلوی سگتان بگذارید با ولع زیاد بخورد، اما یادتان باشد که معده او از آهن ساخته نشده است. شکلات که یکی از گران ترین شیرینی جات است میتواند باعث مردن سگتان شود. این دسر خوشمزه حاوی ترکیبی به نام تئوبرومین است که می تواند در سگ ها منجر به حمله قلبی شود. اما با خوردن چقدر شکلات این اتفاق می افتد؟


بستگی به نوع شکلات و اندازه سگتان دارد. به ازای هر پوند از وزن سگتان، باید یک اونس شکلات شیری، یک سوم اونس شکلات نیمه ترکیبی و یک دهم اونس شکلات خالص خورده باشد تا منجر به مرگ او شود.


اما شکلات تنها ماده غذایی انسانی نیست که موجب مرگ سگ ها می شود. پیاز، و سیر هم ممکن است وضعیت وخیمی به نام آنمی همولیتیک در سگ می شود که باعث می شود گلوبول های قرمز خون حیوان مثل بمب بترکد. سگ شما احتمالاً یکی دو روز پس از خوردن سیر یا پیاز دچار اسهال شده و بی حال می شود. برای رسیدن به این حالت سگ باید چیزی درحدود یک پوند پیاز خورد باشد. پس اگر شک بردید که سگتان ممکن است از این سبزیجات سمی خورده باشد، خیلی زود باید به دامپزشک مراجعه کنید.

خیال یا واقعیت ؟

مراقب عقاید، شایعات و عادات مربوط به مواد غذایی باشید. در اکثر موارد این باورها کاملاً اشتباه از آب درمی آیند. برای تشخیص اشتباه یا درست بودن آن می توانید از عقل سلیم خودتان استفاده کنید. سعی کنید در برنامه غذاییتان بیشتر از انواع سبزیجات و میوه جات استفاده کنید، اما افراط نکنید. باتوجه به این توصیه و نادیده گرفتن باورهای متداول در مورد مواد غذایی، می توانید زندگی سالم و طولانی داشته باشید.





> یک باور اشتباه درباره دور انداختن زرده تخم مرغ
PDA

ک کنید : یک باور اشتباه درباره دور انداختن زرده تخم مرغ

lokly
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۱‏, ۰۲:۰۵ بعد از ظهر
http://www.e-jafarpoor.com/wp-content/uploads/2012/10/%D8%B2%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA-244x300.jpg

در طول این سالها مقدار حمله ای که به تخم مرغ شده ، در مورد کمتر ماده غذایی به چشم می خورد تنها با این تصور که زرده تخم مرغ باعث افزایش سطح کلسترول خون می شود و ریسک بیماری های قلبی را افزایش می دهد . ولی حالا تعدادی از متخصصان تغذیه به این توافق رسیده اند که مصرف زرده تخم مرغ تاثیری بر این مسئله ندارد .در حالی که دو سوم از کلسترول موجود در خون توسط کبد ساخته می شود ، تعجبی ندارد که




اخیراً مطالعات متعدد هیچ ارتباطی را بین خوردن تخم مرغ کامل و شیوع سکته یا بیماری های قلبی در افراد سالم کشف نکردند


در واقع مطالعه ای در دانشگاه کانکتیکوت نشان داد افرادی که به مدت ۳۰ روز روزانه مقدار ۶۴۰ میلی گرم کلسترول با مصرف زرده تخم مرغ دریافت می کردند ، هیچ افزایشی را در سطح LDL ( کلسترول نوع بد ) که با بیماری قلبی در ارتباط است را مشاهده نکردند .


همچنین مطالعه ای در تایلند نشان داد وقتی افراد برای مدت ۱۲ هفته روزانه یک عدد زرده تخم مرغ مصرف کردند ، سطح کلسترول مفیدشان یعنی HDL افزایش یافت که می تواند به دلیل لسیتین موجود در زرده تخم مرغ باشد.


مرکز زرده تخم مرغ محل تجمع مواد مغذی است از جمله کولینکه تقویت کننده عملکرد مغز است ، چربی های امگا و ویتامین D ، همینطور لوتئین و زیگزانتین ( ۲ اکسیدان قوی که از بینایی پشتیبانی می کنند ) .


افرادی که زرده تخم مرغ می خورند در حالی که تحت برنامه تمرین با وزنه قرار داشتند سایز عضلانی و قدرت بالاتری را کسب کردند در مقایسه با کسانی که زرده تخم مرغ نمی خوردند


بنابراین به ازای هر ۲ عدد سفیده تخم مرغ می توانید یک عدد زرده تخم مرغ مصرف کنید و حتی اگر در رژیم سختی هستید ، هم روزانه یک عدد زرده میل کنید





منبع : مجله Muscle & Fitness
needer
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۲‏, ۱۰:۲۰ قبل از ظهر
آقا این خبر تا چه حد مورد تاییده؟ کل معادلات رو بهم میزنه. اگه بتونیم تخم مرغ کامل بخوریم با نصف تعداد روزانه سفیده میتونیم پروتئین بدنو تامین کنیم.
از فردا دیگه زرده دور نریزم؟
kaveh_am
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۲‏, ۱۰:۳۶ قبل از ظهر
آقا این خبر تا چه حد مورد تاییده؟ کل معادلات رو بهم میزنه. اگه بتونیم تخم مرغ کامل بخوریم با نصف تعداد روزانه سفیده میتونیم پروتئین بدنو تامین کنیم.
از فردا دیگه زرده دور نریزم؟

فکر نکنم برای کسی نوشته باشه که روزی 8 تا تخم مرغ میخوره...
lokly
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۲‏, ۰۲:۱۵ بعد از ظهر
هرچیزی زیادش خوب نیست
سفیده هرچی بخوری مشکلی نیست فقط معمولا روزی 1 زرده بیشتر نخور
CREATINE
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۲‏, ۰۲:۳۴ بعد از ظهر
من روزی 2 تا زرده می خورم.
needer
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۲‏, ۱۱:۲۷ بعد از ظهر
فکر نکنم برای کسی نوشته باشه که روزی 8 تا تخم مرغ میخوره...

منم واسه همون میگم . اگه آزاده که بخوریم:متفکر:
amir26
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۳‏, ۰۵:۵۵ بعد از ظهر
از این استفاده کنید و زرده هم دور نریزید
http://infopoultry.net/vdcd.z0k2yt0jna26y.html
:قلب:
http://infopoultry.net/images/docs/000005/n00005809-b.jpg
Mohammadv
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۳‏, ۰۷:۴۵ بعد از ظهر
از این استفاده کنید و زرده هم دور نریزید
http://infopoultry.net/vdcd.z0k2yt0jna26y.html
:قلب:
http://infopoultry.net/images/docs/000005/n00005809-b.jpg

شرکت خودته که داری تبلیغ میکنی؟؟؟!!!
Haj Amir
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۳‏, ۰۸:۵۷ بعد از ظهر
شرکت خودش !!!!!! بنده خدا راهنمایی کرده دیگه
lokly
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۳‏, ۰۹:۰۷ بعد از ظهر
معمولا فکر کنم سوپر مارکتهای بزرگ داشته باشن
نه؟
lokly
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۳‏, ۰۹:۴۹ بعد از ظهر
اگه سفیده تخم مرغ بصورت خام مصرف بشه مشکلی داره؟

کسی براش اتفاق نیافتده؟
افشین کسایی
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۴‏, ۰۱:۵۸ قبل از ظهر
والا از 6-7 سال پیش شنیدم یه باکتری درش هست ( الان سرچ کردم اسمش سالمونلا بود )
پس حتما باید پخته بشه
امیررضا
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۴‏, ۰۲:۱۱ قبل از ظهر
من جایی خوندم که تخم مرغ خام به احتمال یک هزارم موجب مرگ میشه! نوشته بود توی هزار تخم مرغ یکیش حاویه باکتریه کشنده ای هستش.
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۴‏, ۱۰:۵۳ قبل از ظهر
ضمن این که علاوه بر سالمونلا باعث عدم جذب ویتامین بیوتین هم میشه
amir26
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۴‏, ۰۹:۵۰ بعد از ظهر
شرکت خودته که داری تبلیغ میکنی؟؟؟!!!

بله عزیزم از کجا فهمیدی؟مگه معلوم بود؟:قلب:
kaveh_am
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۴‏, ۱۰:۴۰ بعد از ظهر
بله عزیزم از کجا فهمیدی؟مگه معلوم بود؟:قلب:

تابلو بود دیگه:پوزخند:
یارو اومده میگه زرده بیشتر از دوتا میتونم بخورم یا نه شما میگی برو از اینا بخر.....
a.s.h.k.a.n
‏۱۳۹۱-۰۷-۱۴‏, ۱۱:۲۷ بعد از ظهر
من این مقاله رو قبول نمیکنم. چون هرروز تحقیقات زیادی انجام میشه اما هیچوقت روی یه تحقیق که جامعه آماری کمی داشته باشه یک دفعه حساب باز نمیکنند
چیزی که در کتابهای پرشکی مینویسه اینه که زرده تخم مرغ میزان LDL بالایی داره که خطر حمله های قلبی رو بالا میبره
اگر این تحقیقات در مقیاس خیلی وصیع انجام بشه و نتیجه جدیدی بدست بیاد در کتابها تغییر میدن.
تحقیاقت رو مطالعه کنید اما خیلی جدی نگیرید
mehrshad_lucas*
‏۱۳۹۱-۰۷-۲۵‏, ۱۲:۳۷ قبل از ظهر
از این استفاده کنید و زرده هم دور نریزید
http://infopoultry.net/vdcd.z0k2yt0jna26y.html
:قلب:
http://infopoultry.net/images/docs/000005/n00005809-b.jpg

به حق چیزای ندیده سفیده ی پاستوریزه هم دراومده؟؟؟؟؟؟؟؟






> برنامه افزایش وزن
PDA

ک کنید : برنامه افزایش وزن

MEHD1
‏۱۳۹۱-۰۷-۲۰‏, ۰۴:۵۰ بعد از ظهر
سلام بر همگی.دوستان من یه برنامه غذایی برای افزایش وزن می خوام.حدود یک ماه دارم بدن سازی کار می کنم بدون برنامه تغذیه ای.حجم عضلاتم زیاد شده ولی شکمم و پهلوهام به شدت لاغر شده.
قدم 173 و وزن 65.می خوام وزنم رو به 75 تا 80 برسونم.لطفا یک برنامه خوب دهید و یا لینک صحفه ای که دارای یک برنامه خوبه را قرار بدهید.پیشاپیش از کسانی که منو راهنمایی می کنند تشکر می کنم
YA30N
‏۱۳۹۱-۰۷-۲۰‏, ۰۹:۱۴ بعد از ظهر
دوسته عزیز فکر نکنم اینجا کسی بهت بخواد برنامه غذایی مختص خودت واست بنویسه . تو انجمن یه سرچ کوچولو کن یه چیزایی دستت میاد که باید چی استفاده کنی.باید وعده غذاییتو به 5 تا 6 وعده تغییر بدی. از مربیتم فکر کنم می تونی در خواست کنی.
M ................. S
‏۱۳۹۱-۰۷-۲۰‏, ۰۹:۲۲ بعد از ظهر
کی گفته کسی دلش نمیخوات؟مگه برنامه نوشتن همینجوریه که بگی برنامه میخوام.یکی هم بیات بگه بفرما؟؟
دوست عزیزمون دارن بهترین نتیجه ی ممکنو از ورزش که افزایش حجم عضلات همراه با کاهش چربی هست رو بدست میارن.نمیدونم چیکار به وزن دارن.بازم میگم به قول خیلیا بدن خودتو تو آینه بسنج نه رو ترازو.واسه هر کیلو از بدنت 2.5 گرم پروتئین - 2.5 گرم کربو هیدرات و 2 گرم چربی در روز مصرف کن.
تغذیه ی قبل و بعد از تمرین و اول صبح رو به بهترین شکل رعایت کن.دربارشون مطلب زیاده توسایت و مسئله رو مثل روز برات روشن میکنن داداش.ایشالا که به حجم دلخواهت میرسی.
bibak
‏۱۳۹۱-۰۷-۲۰‏, ۱۱:۱۸ بعد از ظهر
کی گفته کسی دلش نمیخوات؟مگه برنامه نوشتن همینجوریه که بگی برنامه میخوام.یکی هم بیات بگه بفرما؟؟
دوست عزیزمون دارن بهترین نتیجه ی ممکنو از ورزش که افزایش حجم عضلات همراه با کاهش چربی هست رو بدست میارن.نمیدونم چیکار به وزن دارن.بازم میگم به قول خیلیا بدن خودتو تو آینه بسنج نه رو ترازو.واسه هر کیلو از بدنت 2.5 گرم پروتئین - 2.5 گرم کربو هیدرات و 2 گرم چربی در روز مصرف کن.
تغذیه ی قبل و بعد از تمرین و اول صبح رو به بهترین شکل رعایت کن.دربارشون مطلب زیاده توسایت و مسئله رو مثل روز برات روشن میکنن داداش.ایشالا که به حجم دلخواهت میرسی.
در ادامه صحبت های کشکول جان ، اقا خواب و زمان خواب و تغذیه قبل خواب و بعد خواب خیلی مهمه و تاثیر فراوانی داره
mehrshad_lucas*
‏۱۳۹۱-۰۷-۲۰‏, ۱۱:۵۱ بعد از ظهر
در ادامه صحبت های کشکول جان ، اقا خواب و زمان خواب و تغذیه قبل خواب و بعد خواب خیلی مهمه و تاثیر فراوانی داره

داداش شمایی که اینجوری خیلی خوب درجریانید یه تایپینگ هم واسه ادمای تازه کاربزاریدواین چیزاروتوضیح بدیددیگه:ناراحت::گریه: