آکادمی مشاوره و آموزش

09392739862 ریداکتیل تینوئید رتاد هودیا ادیوس اسلیمینگ بوتانیکال فت فست پاور فت مکس فت پاور سیستم جی فست مگارنج خرید قرص لاغری خرید قرص چاقی

آکادمی مشاوره و آموزش

09392739862 ریداکتیل تینوئید رتاد هودیا ادیوس اسلیمینگ بوتانیکال فت فست پاور فت مکس فت پاور سیستم جی فست مگارنج خرید قرص لاغری خرید قرص چاقی

یک رژیم غذایی مناسب باید دارای


> یک رژیم غذایی مناسب باید دارای چه خصوصیاتی باشد ؟


ک کنید : یک رژیم غذایی مناسب باید دارای چه خصوصیاتی باشد ؟

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۰۶‏, ۱۰:۳۷ بعد از ظهر
1- مهمترین ویژگی که یک رژیم غذایی باید داشته باشد این است که تما م مواد مغذی مورد نیاز روزانه بدن را در برمی گیرد .
2- رژیم غذایی باید طوری برنامه ریزی گردد که فرد در طول روز احساس گرسنگی نکند..
3- رژیم غذایی بایدبر اساس ، سن ، *** ، نوع و میزان فعالیت و شرایط ویژه برنامه ریزی گردد . مثلا فردی که در دوران رشد قرار دارد با فردی که در دوران رشد قرار دارد با فردی که این دوران را طی کرده رژیم متفاوتی خواهند داشت ..
4- رژیم غذایی باید طوری باشد که مواد غذایی آن قابل دسترس باشد .
5- رژیم غذایی باید با فرهنگ فرد هم خوانی داشته باشد .
6- به دنبال رژیم غذایی ، فرد نباید دچارعوارضی مانند ریزش مو، ضعف و بی حالی ، افسردگی و چروکیدگی پوست شود .

نتیجه گیری :
برای اقدام به کاهش وزن ، در ابتدا ، باید علت و عوامل اصلی چاقی را شناسایی کنید . اگر با هر روشی اقدام به کاهش وزن کنید ، اماعامل زمینه ای و ریشه اصلی چاقی را از بین نبرید مطمئن باشید که چاقی پس از مدتی دوباره به سراغ شما خواهد آمد .
همانطور که افزآیش وزن به طور تدریجی صورت می گیرد ، کاهش آن هم نیاز به صرف زمانی دارد که در طول این دوره با اعمال شیوه های علمی رژیم غذایی تحت نظر پزشکان و متخصصان امر همراه با تحرک بدنی و ورزش روزانه تناسب اندام دوباره به دست آید و وزن کم شود .

acebook 2012 © Do Not Copy | Please share This Text ورزش رزیم تناسب



> راز غذاهایی که می توانند بعنوان تنظیم کننده های متابولیکی مورد استفاده قرارگیرند


ک کنید : راز غذاهایی که می توانند بعنوان تنظیم کننده های متابولیکی مورد استفاده قرارگیرند

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۰۶‏, ۱۰:۴۵ بعد از ظهر
کات کردن و نمایان کردن عضلات تنها وابسته به میزان کالری مصرفی نیست. مطمئنا اینطور نیست اینرا به شما قول میدهم. البته کالری های مصرفی در کات کردن بدن نقش مهمی دارند، اما شما نیاز به اجرای چند استراتژی مهم دارید تا بتوانید متابولیسم تان را تغییردهید. وقتی صحبت ازتغییر متابولیسم می شود اکثرمردم به افزایش ان فکر می کنند در صورتیکه روشهایی هم وجود دارند که شما می توانید با استفاده از انها به بدنتان بگوئید که چگونه غذای مصرفی را هضم و جذب وذخیره کند. در اینجا 5 روش انجام اینکار را برایتان روشن می کنم:

1. پروتئین مصرفی را افزایش دهید:
بر روی پروتئین تاکید کنید (مرغ، سفیده تخم مرغ، ماهی وپودر پروتئین وی). چرا؟ زیرا تمامی کالری های حاصله ازکربوهیدرات، پروتئین و چربی به طور یکسان در بدن بصورت چربی ذخیره نمی شوند. وقتی شما غذایی با پروتئین زیاد مصرف می کنید، تاثیربیشتری بر روی متابولیسم بدنتان می گذارید. استفاده از پروتئین در طول رژیم کم- کالری عضلات بدن را نگه داشته وکمک به بالا نگه داشتن متابولیسم بدن می کند. شما باید لااقل 1 گرم پروتئین بازائ هر پوند وزن بدن در روز مصرف کنید. اگرمشکل چربی دارید، 1.5 گرم بازائ هر پوند وزن بدن در روز مصرف کنید.

2. با مصرف کربوهیدرات خود، بازی کنید:
کربوهیدرات کمک به بالا نگه داشتن سوخت وساز در عضلات می کند اما می تواند باعث ذخیره چربی نیزشود. رژیم 3 روز کم- کربوهیدرات (100-125 گرم در روز) بدنبال 1 روز پر- کربوهیدرات (300-400 گرم در روز) را بصورت متوالی پیگیری کنید. این کار باعث کاهش ذخیره چربی بدن می شود. چگونه؟ وقتی شما کربوهیدرات کمترمصرف کرده و پروتئین را افزایش دهید، بدنتان انزیمها و هورمونهایی که چربی ازاد می کنند را افزایش داده و موجب چربی سوزی سریعتر میشود. اما بعد ازچند روز میزان هورمون لپتین در خون کاهش میابد که موجب کاهش سوخت و سازمیشود. بنا براین با داشتن یک روز رژیم پر- کربوهیدرات بعد ازهر3 روز، سطح هورمون لپتین در خون دوباره افزایش یافته و در نتیجه میزان متابولیسم (سوخت و ساز) بدنتان دوباره افزایش میابد.
Facebook 2012 © Do Not Copy | Please share This Text ورزش رزیم تناسب

3. وعده های غذایی کوچکتر ولی به دفعات بیشترمیل کنید:
وعده های غذایی معمول در امریکا شامل 3 وعده صبحانه، ناهار و شام است. بعضی از افراد ممکنست بین این وعده های غذایی یک اسنک (میان وعده) هم میل کنند در حالی که بعضیها حتی ممکن است صبحانه یا ناهار را هم نخورند. مشکل بزرگی با مصرف 2 یا 3 وعده غذایی در روز وجود دارد که همانا چاقی است. هر بدنساز حرفه ای یا جدی که بخواهد عضله زیاد کرده و از چربی بکاهد باید بین 6 تا 9 وعده کوچک غذایی در روزغذا میل کند. تحقیقات نشانداده که با خوردن تعداد دفعات بیشترو کوچکترسوخت و ساز بدن بیشتر و بهترنگه داشته می شود.

4. مصرف فیبرغذایی را بیشترکنید:
مصرف مکمل فیبرغذایی باعث تغییر روش دربکارگیری کربوهیدرات توسط بدن شما می شود. فیبرغذایی، با کاهش سرعت هضم کربوهیدراتها از ذخیره شدن انها بصورت چربی جلوگیری میکند. این به این معنی است که کربوهیدراتها نهایتا به مصرف سوخت عضلانی یا ساخته شدن عضلات میرسند. اکثربدنسازان باید تقریبا 30 گرم فیبرغذایی در روز مصرف کنند.

5. ماهی میل کنید:
وقتی کالری کنترل میکنید استفاده از چربی های امگا 3 که در ماهی سالمون، قزل الا یا ساردین یافت میشود چربی سوزی را تسریع میکند. در تحقیقی نشانداده شده که افرادی که رژیم لاغری داشته و روزی یک وعده ماهی مصرف کردند بیشتر از افرادی که هفته ای یکبار ماهی مصرف کردند، وزن از دست دادند. یکی از مکانیسمهایی که اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش چربی می شوند از طریق پروستاگلندینها است. پروستاگلندینها موادی هورمون مانند هستند که باعث افزایش حرارت در بدن میشوند. تحقیقی از دانشگاه ریچموند در ویرجینیا نشانداده که اسیدهای چرب امگا3 از ذخیره چربی غذایی در بدن جلوگیری میکنند
Facebook 2012 © Do Not Copy | Please share This Text ورزش رزیم تناسب





> بهترین زمان برای نوشیدن آب میوه های تازه


ک کنید : بهترین زمان برای نوشیدن آب میوه های تازه

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۰۶‏, ۱۰:۴۷ بعد از ظهر
شناخت بهترین زمان برای نوشیدن آب میوه تازه، کمک خوبی برای جذب بهتر مواد مغذی آن به بدن خواهد بود

بهترین زمان برای نوشیدن آب میوه های تازه
بهترین زمان برای نوشیدن آب میوه، زمانی است که معده شما خالی است که تقریبا نیم ساعت قبل از غذا می‌شود.

در این زمان آنقدر گرسنه هستید که معده خالی شما نسبت به غذا حریص بوده و به هر چیزی که می‌خورید چنگ می‌اندازد.

هنگامی که گرسنه هستید بدنتان، هر آب میوه تازه و سالمی را که می‌نوشید به راحتی جذب کرده و از خواص مفید آن بهره می‌برد و در مقابل مضرات هر آب میوه ناسالمی را که می‌نوشید نیز بدون اتلاف وقت، جذب خود خواهد کرد، پس سعی کنید آگاهانه انتخاب کنید.

ممکن است فکر کنید خوردن مرکبات و یا آب آن‌ها هنگام صبح با معده خالی به خاطر خاصیت اسیدی بودنشان،‌خوب نیست. ولی به شما اطمینان می‌دهیم اگر یک بار این کار را بکنید معده شما به آن عادت خواهد کرد.

برای این کار ابتدا مقدار کمی از مرکبات و آب آن‌ها را هنگام صبح، ‌زمانی که گرسنه هستید بخورید و پیامدهای آن را بررسی کنید. مطمئن باشید هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

ویتامین C موجود در آب مرکبات اثر فوق‌العاده خوبی برای پوست دارد.
پس به عنوان یک قانون کلی، آب میوه‌ها را هنگام صبح زمانی که گرسنه هستید مصرف کنید تا کربوهیدرات‌های پیچیده، در بدن‌تان به انرژی لازم در روز تبدیل شوند.و یا دو سه ساعت قبل از خواب مصرف کنید که این موضوع به سوخت و ساز بدن شما بستگی دارد.




> نقش کلسیم در بدن و میزان مورد نیاز آن در ورزشکاران


ک کنید : نقش کلسیم در بدن و میزان مورد نیاز آن در ورزشکاران

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۰۶‏, ۱۰:۵۶ بعد از ظهر
کلسیم به استخوانهای شما کمک میکند تا برای ایستادگی در مقابل استرس وزن توانایی کافی داشته باشند.در افراد سالم،در استخوانها در پاسخ به ورزش کلسیم بیشتری ذخیره میگردد و در نواحی استرس تراکم بیشتری می یابد.ورزشکاران ممکن است دچار شکستگیهای تلشی(ترک های کوچک در استخوان که اکثر اوقات در قسمت پایین ساق پاها رخ میدهند.)در اثر استرس مضاعف و یا ضعف استخوانها شوند.
دریافت کلسیم ناکافی میتواند استخوانها را ضعیف سازد و باعث شود که حساسیت بیشتری به شکستگیهای تلشی پیدا کنند.در زنان ورزشکار وقتی که یک دختر به سن بلوغ میرسد و قاعدگی وی آغاز میشود،تولید استرژن در بدن او نیز نقشی در تراکم استخوانی او ایفا می کند.استروژن تولید شده به عنوان بخشی از سیکل قاعدگی ماهیانه باعث افزایش برداشت کلسیم خوراکی توسط استخوانها میشود و بدن ترتیب اثر مثبتی بر روی قدرت استخوان داشته باشد.
گاهی در زنان ورزشکار که چربی بدنی پایینی داشته و تمرینات شدیدی را انجام میدهند،قاعدگی قطع می شود یا اینکه دوره های قاعدگی بسیار بی نظم است.به این وضعیت آمنوره گفته می شود و میتواند آثار قابل ملاحظه ای بر روی تراکم استخوانی زنان برجا بگذارد.از آنجا که توقف سیکل قاعدگی همچنین به معنای کاهش تولید استروژن در بدن است،این امر می تواند باعث رسوب کلسیم کمتری در استخوانها شود.
کمبود کلسیم دارای دو اثر کوتاه مدت و دراز مدت است،اولین مشکل اینست که تراکم استخوانی پایین میتواند به شکستگی های تلشی منجر شود.آثار دراز مدت شامل پیدایش پوکی استخوان یا استئوپوروز(استخوانهای ترد و شکننده)در سالهای بعدی عمر هستند.
نیاز به کلسیم در مردان و زنان،ورزشکاران و غیرورزشکاران مشابه و به اندازه۱۲۰۰ میلی گرم در روز است.در صورتی که ورزشکاران کالری مورد نیاز خود را دریافت کنند،براحتی میتوانند نیاز خود را به کلسیم تأمین کنند.شیر بسیار بهتر از مکملهای کلسیم است،چرا که علاوه بر کلسیم، پروتئین، کربوهیدراتها، منیزیم، فسفر، بور و ریبوفلاوین را تأمین میکند.
در بعضی وضعیتها لازم است که ورزشکاران جایگزینی برای شیر پیدا کنند.زمانی که ورزشکاران عدم تحکل لاکتوز داشته باشند،جایگزینی آنزیمی توصیه می شود و در صورتی که موثر نبودند،غذاهای پر کلسیم نظیر اسفناج،کلم و گل کلم توصیه میگردند.در مجموع تأکید بیشتر بر روی مواد غذایی است و مکمل ها به عنوان آخرین حربه استفاده میشوند.





> کدام غلات صبحانه برای شما مناسب تر است؟


ک کنید : کدام غلات صبحانه برای شما مناسب تر است؟

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۰۶‏, ۱۱:۰۰ بعد از ظهر
به طور کلی انواع غلات صبحانه سرشار از پروتئین و کربوهیدرات هستند بنابراین اگر افراد لاغر تمایلی به خوردن صبحانه یا میان‌وعده ندارند، می‌توانند این محصولات را در برنامه غذایی خود بگنجانند تا هم کالری و هم مواد مغذی بیشتری دریافت کنند.


غلات صبحانه که بیشتر ما آن را با نام کورن‌فلکس یا برشتوک می‌شناسیم، شکل حجیم شده غلاتی مانند ذرت، گندم، برنج یا جو هستند. یعنی با چرخ و خمیر کردن بلغور غلات مختلف و تحت فشار قرار دادن آن‌ها، محصولی حجیم، هوادار و شکننده تولید می‌شود

غلات صبحانه انواع مختلفی دارند و نوع مصرف آن هم در بین مردم متفاوت است. به همین دلیل در این بخش سعی کرده‌ایم شما را با انواع این محصول آشنا کنیم و بگوییم که کدام محصول برایتان مناسب‌تر است.
بهتر است تمام افراد هنگام خریدن غلات صبحانه به جدول ارزش غذایی و مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها نگاهی بیندازند و از خرید محصولاتی که چربی ترانس یا اشباع دارند، خودداری کنند. غلات صبحانه غنی‌شده با انواع ریزمغذی‌ها از جمله آهن و ویتامین‌های مختلف هم به سایر محصولات مشابه، برتری دارند.
در ضمن، هر چقدر شکر غلات صبحانه بیشتر باشد، انرژی آن هم بالاتر و فیبرش پایین‌تر است، بنابراین خرید محصولات کم‌شیرین از انواع پر از شکر و کالری آن‌ها بهتر است. این‌ها توصیه‌هایی کلی بودند، توصیه‌های جزیی‌تر را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.


Facebook 2012 © Do Not Copy | Please share This Text ورزش رزیم تناسب
غلات فیبردار برای چاق‌ها
******************
معمولاً غلات صبحانه به دو دلیل از یک وعده صبحانه معمولی کالری بالاتری دارند؛ اول اینکه خوردنشان بسیار ساده است و افراد حجم بیشتری از آن‌ها را در یک وعده غذایی مصرف می‌کنند و دوم اینکه شکر موجود در این محصولات باعث بالاتر رفتن کالری می‌شود.
ضمن اینکه بیشتر افراد عادت دارند غلات صبحانه را با شیر بخورند و اگر این شیر هم از نوع پرچرب باشد، صبحانه تبدیل به یک بمب انرژی خواهد شد، بنابراین بهتر است افرادی که از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند، غلات صبحانه رژیمی که شکر کمتری دارند یا اصلاً شکر ندارند انتخاب کنند. غلات غنی‌شده با فیبر خوراکی هم که بهترین گزینه برای این گروه افراد محسوب می‌شوند.

استفاده از انواع میوه‌ها و سبزی‌های خشک در غلات فیبردار باعث می‌شود عملکرد دستگاه گوارش بهبود یابد و به همین دلیل مصرف این محصولات به افراد مبتلا به یبوست هم توصیه می‌شود. شیرهای کم‌ چرب یا حتی بدون چرب یا آب ساده جوشیده و خنک شده هم می‌توانند همراهان خوبی برای غلات فیبردار باشند. در این صورت دیگر نگرانی‌ای از مصرف چنین محصولاتی برای افراد چاق وجود نخواهد داشت.
البته فراموش نکنید که حتی مصرف یک وعده از کم‌کالری‌ترین غلات صبحانه هم حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ کیلوکالری انرژی به بدن می‌رساند. بنابراین در خوردن انواع رژیمی این محصولات هم نباید زیاده‌روی کرد.


Facebook 2012 © Do Not Copy | Please share This Text ورزش رزیم تناسب
غلات شکلاتی برای کودکان
*********************
معمولاً بچه‌ها عادت و تمایل چندانی به خوردن صبحانه ندارند و این هنر والدین است که چطور بتوانند فرزندان خود را به خوردن صبحانه تشویق کنند. غلات صبحانه شکلاتی یکی از جذاب‌ترین و خوشمزه‌ترین صبحانه‌هایی هستند که می‌توانند بچه‌ها را سر میز غذا بکشانند.
اگر غلات شکلاتی ندارید، انواع ساده آن‌ها را با شیرکاکائو مخلوط کنید و جلوی فرزندتان بگذارید.
اگر فرزندتان لاغر است، می‌توانید مقداری غلات شکلاتی را با مقداری از انواع حاوی مغز آن مخلوط کنید و آن را با شیر نیم‌چرب به فرزندتان بدهید.
اگر کودکتان چاق است هم باید غلات رژیمی را با غلات حاوی کشمش یا انواع میوه‌های خشک مخلوط کنید و آن را با شیرکاکائوی بسیار کم‌شیرین و کم‌چربی که خودتان از پیش آماده کرده‌اید، به او بدهید. ترکیب غلات صبحانه با شیرکاکائو باعث می‌شود بچه‌های چاق متوجه ساده یا شکلاتی بودن دانه‌های غلات نشوند.


غلات مغزدار برای لاغرها
********************
در بین انواع غلات صبحانه، تعدادی از آن‌ها با انواع مغزها از جمله فندق و گردو ترکیب شده‌اند. برخی از این محصولات، علاوه بر مغزها، حاوی عسل هم هستند یا با ریزمغذی‌های مختلفی غنی شده‌اند. مصرف این گروه محصولات به افرادی که لاغر هستند و دوست دارند کمی وزنشان را بالا ببرند، توصیه می‌شود.
چنین افرادی می‌توانند شیری که قرار است به غلات صبحانه اضافه کنند، با خرما و موز له‌شده ترکیب کنند تا کالری دریافتیشان از وعده صبحانه تا حد ممکن افزایش یابد.
به طور کلی انواع غلات صبحانه سرشار از پروتئین و کربوهیدرات هستند بنابراین اگر افراد لاغر تمایلی به خوردن صبحانه یا میان‌وعده ندارند، می‌توانند این محصولات را در برنامه غذایی خود بگنجانند تا هم کالری و هم مواد مغذی بیشتری دریافت کنند.

غلات بدون مغز برای سالمندان
********************
بهتر است سالمندان برای آسان شدن جویدن غلات صبحانه، آن‌ها را حداقل ۱۵ دقیقه پیش از مصرف با حجم مناسبی از شیر مخلوط کنند. این کار باعث می‌شود بتوانند صبحانه نرم و باب دندانی را به سرعت برای خودشان مهیا کنند.
البته غلات صبحانه حاوی انواع مغزها که جویدنشان با دندان مصنوعی سخت است یا محصولاتی که حاوی مواد چسبنده‌ای مانند کشمش هستند، برای این گروه توصیه نمی‌شود. در عوض خوردن غلاتی که با آهن و انواع ویتامین‌ها غنی شده‌اند و به جای شکر، عسل دارند، برای این عزیزان مناسب است.

Facebook 2012 © Do Not Copy | Please share This Text ورزش رزیم تناسب
reza.k
‏۱۳۹۱-۰۵-۰۷‏, ۰۲:۳۶ بعد از ظهر
من خودم جوانه گندم وجو دوسرو بیشتر بعنوان کربو هیدرات یا غله صبحانه میپسندم واستفاده میکنم.




> میزان مصرف آب برای بدنسازان


ک کنید : میزان مصرف آب برای بدنسازان

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۰۸‏, ۰۶:۲۰ بعد از ظهر
آب ماده حیاتی و ضروری برای زندگی است همچنین آب ماده ای بنیادی برای سلامتی بوده که در سلامت عضلات نقشی اساسی را ایفا می کند .

اگر شما دچار کمبود آب بدن باشید یقیناً نمی توانید محیطی مناسب را برای رشد عضلاتتان فراهم نمایید و در حقیقت عضلاتتان روزبه روز صاف تر و کوچکتر خواهند شد و این مسئله بر روی نیروی شما نیز اثر خواهد گذاشت و در نهایت سبب می شود که شما در مرحله اول سلامتی و پس از آن عضلاتتان را از دست بدهید. شما بایستی بدانید که تمام فعالیت های بدنی از هضم گرفته تا سیستم ایمنی و از فعالیت های قلبی گرفته تا سیستم عصبی و بسیاری موارد دیگر به طور مستقیم به کمک آب انجام می شود

سوال اینجاست یک بدنساز باید چه مقدار آب بنوشد و چه آبی ؟ میزان سردی آب در چه حد باشد ؟ و بهترین نوشیدنی موقع تمرین چیست ؟

یک بدنساز در طول شبانه روز نیاز به ۸ لیتر آب دارد و بایستی در فواصل زمانی معین مخصوصاً در طول تمرین ( جهت حفظ حجم خون و پمپاژ بهتر آن ) بایستی هر ۱۵ دقیقه ۳۰۰ تا ۵۰۰ سی سی آب بنوشد . ۱ ساعت قبل تمرین نیز بهتر است ۱ تا ۲ لیوان آب بنوشید و بعد تمرین نیز همراه با کراتین و گلوتامین مقدار زیادی نوشیدنی مصرف کنید . دمای آب در موقع تمرین باید ۱۰ درجه سانتی گراد باشد با ۸ درصد شکر و چند قطره لیمو ترش و همانطور که گفته شد در فاصله زمانی هر ۱۵ دقیقه مقدار ۳۰۰ سی سی از آن را بنوشید

بعضی از عزیزان فکر می کنند با خوردن مقار زیادی آب در روز چاق می شوند . آب فاقد کالری می باشد و به شما اطمینان می دهم با خوردن آب چاق نمی شوید . پس تا می توانید در طی شبانه روز آب بنوشید. حتی انسانهای غیر ورزشکار و کسانی که فعالیت بدنی دارند ( کارگران نانوایی ، ریخته گری و افرادی که در گرما و زیر آفتاب کار می کنند یا در مزرعه های کشاورزی به فعالیت مشغولند ) باید تا ۲۰ لیوان آب در روز مصرف نمایند

نکات قابل توجه

در طول شبانه روز چندین وعده آب بنوشید

بین دو وعده غذایی ، همیشه یک بطری آب همراه داشته باشید . همچنین در طول روز هنگامی که سر کار هستید ، در مسافرت هستید یا در قطارید …

از خوردن نوشیدنیهایی همچون چای ، شیر و حتی نسکافه که حاوی مقادیر زیادی آب هستند غافل نباشید

از میوه های آبدار نظیر هندوانه ، مرکبات و سبزیجات تازه مثل برگ کاهو و … استفاده نمایید
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۵-۰۹‏, ۰۱:۲۳ قبل از ظهر
این فرمول بهترِ تا کلی بگیم 8 لیتر : 0.04 x (وزن به کیلو) = لیتر در روز
چیزی که من زیاد شنیدم 1 گالون معادل 3.7 لیتر معمول مصرف بدنسازاست.
آبِ بیش از حد سدیم خون رو پایین میاره، اینطور هم نیست که بگیم هر چی بیشتر بهتر، هر چیزی اندازه داره





> ..:: تغذیه: قبل ، حین و بعد از ورزش ::..


ک کنید : ..:: تغذیه: قبل ، حین و بعد از ورزش ::..

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۰۹‏, ۰۳:۲۸ بعد از ظهر
http://img..ir/images/83054441791049138268.jpg


اهداف تغذیه قبل از تمرین ورزشی
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
1-تامین انرژی 2-تامین آب و مایعات 3- به تعویق انداختن خستگی 4- پر کردن ذخایر گلیکوژن کبد و عضلات 5-ایجاد احساس راحتی در سیستم گوارشی

راهکارهای رسیدن به اهداف تغذیه‌ای قبل تمرینات:

1- برای افزایش سنتز گلیکوژن، رژیم غذایی باید حاوی مقادیر مناسبی گلوکوز و فروکتوز (نظیر میوه، آبمیوه) باشد.

2- دریافت زیاد نوشیدنی‌هایی که فقط فروکتوز دارند باعث اختلالات گوارشی می‌شود.

3- از مصرف غذاهای پرچرب و پر پروتئین پرهیز کنید.

4- برای تأمین انرژی و بازسازی ذخایر گلیکوژن میان‌وعده‌های کوچک کربوهیدراتی را در طول روز و به دفعات مصرف کنید.

5- از مصرف غذاهای نفاخ مثل سیر، پیاز، کلم، نوشابه‌های گازدار و ... اجتناب کنید.

6- از مصرف غذاهای سرخ شده و چرب مثل تخم مرغ، استیک، همبرگر و سوسیس، سیب زمینی سرخ شده بپرهیزید.

7- از مصرف دسرهای پر چرب مثل شیرینی‌های فرانسوی و پرچرب، باقلوا، بستنی، خامه و ... بپرهیزید.

8- از انجام تمرین ورزشی قبل از صبحانه پرهیز کنید.

9- اگر دو بار در روز تمرین دارید حتماً به دریافت میان‌وعده‌های مناسب بین دو تمرین اهمیت ویژه دهید.

facebook 2012 © Do Not Copy | Please share This Text ورزش رزیم تناسب
چگونه کربوهیدرات بیشتری دریافت کنیم؟

حداقل 60 درصد انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران باید از کربوهیدرات باشد به این معنی که در اغلب وعده‌های غذایی نیمی از بشقاب باید حاوی یک یا چند ماده قندی زیر باشد:

نان، غلات صبحانه‌ای (حلیم، عدسی، فرنی، شیر برنج، برشتوک)، ماکارونی، رشته، سیب زمینی، میوه، شیر و محصولات لبنی، غلات و حبوبات، گیاهان ریشه‌ای

قبل از مسابقه یا در طول انجام تمرینات سنگین، حتی باید کربوهیدرات بیشتری (70% یا بیشتر) مصرف شود. غذاها و نوشیدنی‌های پر کربوهیدرات یک منبع فشرده انرژی هستند که می‌توانند به راحتی در کیف ورزشی حمل شوند و قبل، طی و بعد از تمرینات و جلسات مسابقه مصرف گردند.

این به معنای دریافت 6 تا 10 گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز است.

نکات کلیدی روز قبل از مسابقه

• برای اینکه بهترین کارایی را داشته باشید روز قبل از مسابقه استراحت ذهنی و فیزیکی کاملی داشته باشید.

• فعالیتهای فیزیکی شدید و تمرینات شدید را محدود کنید.

• کربوهیداتی که مصرف می‌کنید باید نشاسته بالا و فیبر کمی داشته باشد. (ماکارونی، نان، برنج و میوه بدون پوست)

• ازحبوبات و سبزیجاتی که مقداز زیادی فیبر دارند و گاز و نفخ ایجاد می‌کنند (مثل کلم، کلم قرمز، کلم بروکسل و ...) خودداری کنید.

• مایعات و نوشیدنی‌های مجاز را به میزان کافی دریافت کنید تا مطمئن شوید بدن شما از نظر دریافت مایعات در زمان مسابقه در بهترین وضعیت باشد.

• رژیم غذایی باید شامل مایعات و کربوهیدرات فراوان، چربی و پروتئین نسبتاً خوبی باشد.

• غذاهای تشکیل دهنده قلیا مثل میوه جات و سبزیجات و شیر را بیشتر کنید.

• حتی برای دریافت مایعات هم برنامه داشته باشید، چون ممکن است به علت استرس دریافت مایعات را به میزان لازم فراموش کنید.

• دائماً وضعیت دریافت مایعات بدن خود با کنترل رنگ ادرارتان چک کنید. ادرار پررنگ نشانه کم بودن آب بدن است.

• بهتر است در مصرف قهوه و چای احتیاط کنید. زیرا انسان را بی حوصله می‌کند و هم باعث دفع آب بدن می‌شود.


در هنگام مسابقه دریافت کافی مایعات اهمیت زیادی دارد چون کاهش مایعات بدن باعث کاهش کارایی ورزشکار می‌شود. نوع مایع بر اساس طول برنامه تمرینی متفاوت است ولی به طور کلی در ورزش‌هایی که بیش از یک ساعت طول می‌کشد مصرف آب به تنهایی کافی نیست و باید به آن کربوهیدرات و املاح اضافه شود. میزان کربوهیدرات مایع مصرفی باید بین 8-6 درصد باشد زیرا کربوهیدرات بیشتر باعث باقی ماندن مایع در معده و دستگاه گوارش شده و کارآیی ورزشکار را کاهش می‌دهد. در زمان تمرین یا مسابقه مصرف نوشابه‌های معمولی و یا انرژی‌زا به دلیل داشتن کربوهیدرات بالا و گاز مناسب نیست


facebook 2012 © Do Not Copy | Please share This Text ورزش رزیم تناسب
shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۰۹‏, ۰۳:۲۹ بعد از ظهر
توصیه‌های کلی مصرف مایعات در هنگام ورزش
................................................................
• در طی ورزش مایعات را بلافاصله پس از شروع و در فواصل کوتاه منظم مصرف کنید. هدف، جایگزین کردن مایعات به میزانی است که در طی تعریق از دست می‌رود (تا حدی که مصرف مایع قابل‌تحمل باشد). در این زمان نوشیدن نصف لیوان مایعات هر 20-15 دقیقه توصیه می‌شود.

• مایعات باید خنک‌ (بین ْ15-8 سانتی‌گراد)، خوش

طعم و در دسترس باشند.

• به علاوه اگر ورزش طولانی‌تر از یک ساعت است، باید مقادیر مناسب کربوهیدرات و سدیم در مایعات وجود داشته باشد. نوشیدنی مناسب باید دارای 8-6 درصد کربوهیدرات (20-15 گرم در هر لیوان) باشد. اضافه کردن سدیم (موجود در نمک طعام) مایع را خوشمزه می‌کند و باعث نگهداری مایعات در داخل بدن شده و از کمبود سدیم نیز جلوگیری می‌کند. میزان توصیه شده 120-55 میلی گرم سدیم در هر لیوان است.

در طول فعالیت‌های ورزشی، ذخیرة گلیکوژن عضلات تمام می‌شود و آب و املاح بدن نیز به خاطر عرق کردن کم می‌شوند. بنابراین باید تا جلسة تمرین یا مسابقة بعدی، آب از دست رفته جایگزین شود؛ گلیکوژن مصرف شده بازسازی شود و الکترولیت‌ها (املاح) هم دریافت شوند.


جایگزینی آب ازدست رفته:

ـ در طول ورزش مقدار آبی که از طریق تعریق دفع می‌شود، می‌تواند به 2 لیتر در ساعت هم برسد؛ بنابراین یکی از شاخص‌های مناسب برای تعیین مقدار آب ازدست رفته، وزن کردن ورزشکاران قبل و پس از تمرین و مسابقه است. به ازای هر کیلوگرم کاهش وزن، باید 5/1 لیتر آب مصرف شود تا وزن بدن به وزن قبل از ورزش برسد.

ـ شاخص مناسب دیگر برای تعیین وضعیت آب بدن، دقت در مقدار و غلظت ادرار است. پس از فعالیت ورزشی به دلیل کاهش آب بدن، از مقدار ادرار کاسته شده و به غلظت آن افزوده می‌شود؛ درنتیجه ادرار تیره و کدر می‌ شود. ورزشکاران باید نوشیدن آب را تا هنگامی که حجم و غلظت ادرار به حد طبیعی برسد ادامه دهند.

ـ توصیه می‌شود که ورزشکاران نوشیدن آب را بلافاصله پس از ورزش، شروع کنند و از نوشیدن مقدار زیاد مایعات در یک مرحله، خودداری کنند بلکه به دفعات زیاد و هر دفعه مقدار کمی مایعات، مصرف کنند. مصرف آب میوه و میوه‌هایی که آب زیاد دارند نیز می‌تواند به تأمین آب بدن کمک کند.

ـ توصیه می‌شود که ابتدا به مقدار کافی آب و آب میوه مصرف شود و سپس درصورت تمایل می‌توان از چای و قهوه نیز استفاده کرد. چای و قهوه، حاوی موادی هستند که دفع ادرار را افزایش می‌دهند.

ـ نوشیدن آب را باید پس از رفع تشنگی نیز ادامه داد زیرا تشنگی شاخص چندان دقیقی از وضعیت آب بدن نیست.

ـ پس از فعالیت‌های ورزشی، ورزشکاران می‌توانند از محلولهای قندی و محلولهای قندی ـ نمکی استفاده کنند. این کار علاوه بر تأمین آب بدن، به بازسازی گلیکوژن عضلات و جایگزینی الکترولیت‌ها کمک می‌کند.

ـ درصورت مصرف قندهای ساده و استفاده از رژیم غذایی با کربوهیدرات فراوان (10-8 گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلو وزن بدن) پس از ورزش، ظرف مدت 48 ساعت، گلیکوژن مصرف شده جایگزین خواهد شد، اما درصورت استفاده از غذاهای پروتئینی و چرب، حتی پس از 5 روز نیز گلیکوژن مصرف شده بازسازی نخواهد شد.

ـ بعضی از اسیدهای آمینه ترشح انسولین را تحریک می‌کنند بنابراین مصرف پروتئین پس از ورزش می‌تواند با تحریک ترشح انسولین به جایگزینی گلیکوژن عضلات کمک کند.

ـ اختصاص روزهایی از هفته به استراحت یا تمرین سبک، به جایگزینی گلیکوژن عضلات کمک می‌کند.


گردآوری و تنظیم: مصطفی نمکیان- مشاور تغذیه ورزشی و رژیم درمانی



منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=342316529184831&set=a.188989724517513.48358.186074144809071&type=1&relevant_count=1&ref=nf)





> غذاهایی که شما را از درون پیر میکنند


ک کنید : غذاهایی که شما را از درون پیر میکنند

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۲‏, ۰۱:۳۲ قبل از ظهر
بدن واقعاً در حال ساخت و ساز است و در واقع بسیاری از سلول‌های بدن هراز چندگاهی نو می‌شوند و سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های قدیمی می‌گردند. کیفیت نوسازی بدن و ترمیم ارگان‌ها و بافت‌ها و DNA است که سن شما را بر روی سطح سلولی تعیین می‌کند. زمانی که بدن برای ترمیم به مواد جدید نیاز دارد. شما هستید که باید مواد اولیه این تعمیرات را در اختیار آن قرار دهید و این مواد اولیه چیزی جز غذا نیستند و کیفیت غذاها، کیفیت این بازسازی و ترمیم را تعیین می‌کنند. اگرچه ممکن است کیفیت بد غذایی که امشب شام میل کرده‌اید شما را نکشد، ولی سرعت پیری داخلی سلول‌های بدن را کاهش و یا افزایش می‌دهد. غذاهای سالم صدها نوع ترکیبات شیمیایی را در اختیار بدن قرار می‌دهند که بدن برای بازسازی سلول‌ها به آن نیاز دارد. غذاهای ناسالم و یا کمی سمی روند پیری را تسریع می‌بخشند. البته هرازگاهی خوردن یک همبرگر به معنای لغزش از عادات خوب زندگی نیست و در صورتی که این رژیم ناسالم غذایی به یک عادت تبدیل شود، می‌تواند فرد را از داخل پیر کند و خیلی زود این پیری به بیرون نیز راه می‌یابد.جدای از وسواس شما در مصرف کالری، کربوهیدرات و چربی‌ها باید به این موضوع توجه کنید که تاثیر منفی برخی از غذاها خیلی بیشتر از یک اضافه وزن و خستگی است شما را از درون پیر می‌کنند. بنابراین تنها نگرانی از مصرف برخی مواد غذایی به دلیل اضافه وزن و چاقی نیست، به نظر می‌رسد که برخی از آنها بدترین در زندگی هستند؛ از جمله بسیاری از شیرین‌کننده‌ها، چربی‌ها و غذاهای فرآوری شده که به عقیده کارشناسان در واقع طول عمر را کاهش می‌دهند. تغذیه، شیمی داخلی بدن را مشخص می‌کند، نه سن. شیمی داخلی بدن بر کیفیت و حالت ارتجاعی هر عضو، سلول و سیستم تأثیر‌گذار است. همه چیز بدن، از حالت و رنگ پوست گرفته تا کیفیت استخوان‌ها، مغز و بافت همبند، به آنچه که می‌خوریم بستگی دارد. عادات غذاخوردن انسان است که سن او را مشخص می‌کند و تعیین کننده چگونگی تأثیر افزایش سن و پیری بر انسان می‌باشد. خوشبختانه با اصلاح الگوی غذاخوردن می‌توان چندین هدف را با یک تیر نشانه گرفت و علاوه بر کنترل، وزن فعلی بدن را حفظ کرد و طول عمر خود را افزایش داد.

ضعف در برابر خوردن فست‌فودها
علت اصلی ناسالم بودن فست‌فودها، چربی ترانس است. چربی‌های ترانس با ایجاد التهاب موجب پیری می‌شوند. تلومرها کلاه محافظ انتهای کروموزوم‌ها هستند که التهاب تاثیر منفی روی آنها دارد و در صورت وجود التهاب هر بار که کروموزوم تقسیم می‌شود، این تلومرها کوتاه‌تر می‌شوند؛ بنابراین طول تلومرها نشان دهنده سن فرد است هنگامی که این تلومرها از بین بروند، در واقع کروموزوم ناکارآمدتر می‌شود؛‌ مثل کفش که در صورت نداشتن بند قابل پوشیدن نیست هر چقدر طول تلومرها کوتاه‌تر می‌شود توانایی آنها برای بازسازی اندام‌ها کاهش می‌یابد. سلول‌ها برای ارتباط با یکدیگر به دیواره‌های قابل انعطاف نیازمندند و دیواره‌های سلولی بدن از چربی ساخته می‌شود. چربی‌های خوب، دیوارهای سالم درست می‌کنند و چربی‌های بد، مولکول‌هایی با شکل غیر طبیعی؛ همچون کوبیدن یک میخ مربع شکل به یک سوراخ گرد و دایره‌ای شکل. چربی‌های بد، با ایجاد دیواره بد راه‌های ارتباط بین سلولی را از بین می‌برند و موجب پیری می‌شوند. این تغییرات تإثیر عمیقی بر سلامت و پیری سلول‌ها دارد. زمانی که به رستوران می‌روید، در مورد مواد تشکیل دهنده غذاها از آنها سؤال کنید. اگرچه بسیاری از تولید کننده‌ها سعی می‌کنند چربی ترانس محصولات خود را پایین بیاورند، ولی معمولا وجود 5/0 گرم چربی ترانس را صفر در نظر می‌گیرند. جهت اطمینان از نوع غذا، به دنبال مواد تشکیل دهنده و روغن‌های هیدروژنه و یا نیمه هیدروژنه باشید که نشانه وجود چربی ترانس در غذاهاست و در صورت مشاهده آنها از سفارش این غذا خودداری کنید. چربی‌های ترانس تنها یکی از مشکلات اساسی این نوع غذاها هستند.

مواد غذایی شیرین
در این عادت بد، شکل اصلی ساکاروز و یا همان قندهای تصفیه شده و به شدت پردازش شده و متبلور هستند. توانایی بدن انسان برای تجزیه قند و تبدیل آن به شکل‌های دیگر بسیار محدود است. امروزه فشار زیادی به سیستم‌های بدن ما وارد می‌شود، چرا که مصرف مواد غذایی شیرین بسیار افزایش یافته است. قند اضافی در خون موجب اختلال در مولکول‌های پروتئین می‌شود و روند پیری سلول در شیره‌ای به نام گلیکوزیلاسیون تسریع می‌یابد. نخستین مکانیسم ترمیم بدن کند می‌شود. اگرچه تأثیر گلیکوزیلاسیون عمدتاً داخلی است، ولی اولین نشانه خارجی آن پیری پوست است. هنگامی که قندخون بدن بیش از حد مجاز شود، گلیکوزیلاسیون ایجاد شده، روند طبیعی ترمیم پوست کاهش می‌یابد و مولکو‌های قند کلاژن پوست و حالت انعطاف پذیری آن را از بین می‌برند؛ از این رو چین و چروک‌ها افزایش می‌یابند و سرعت التیام آنها به نسبت، تخریب‌شان کمتر می‌شود. گلیکوزیلاسیون نیز با استرس اکسیداتیو، از درون فرد را پیر می‌کند. مولکول‌های قند، هر چیزی را که با آن تماس پیدا می‌کنند؛ جذب کرده و در نهایت عملی به نام اکسیداسیون مواد منفی زیادی را جمع می‌کند و تجمع سموم روند پیری را افزایش می‌دهد؛ زیرا سموم در بدن به میتوکندری سلول آسیب می‌رساند و کاهش تحلیل انرژی را بهبود می‌بخشد و حتی این کاهش انرژی می‌تواند به گیجی و کاهش قدرت حافظه، شنوایی، بینایی و استقامت نیز منجر شود. حتی پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که گلیکوزیلاسیون در بسته شدن عروق خونی و ایجاد پلاک‌های شریانی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و همچنین پارکینسون، آلزایمر و یا آب مروارید چشمی نیز نقش دارد. راه‌حل آن در کاهش و پرهیز شدید از مصرف شیرینی‌های مصنوعی است. به جای آنها از شیرین کننده‌های طبیعی همچون عسل، شربت‌افرا، شربت برنج قهوه‌ای استفاده کنید. هر چند به گفته پژوهشگران در صورت زیاده‌روی در مصرف شیرینی‌های طبیعی، آنها به لحاظ دیگری به سلامتی آسیب می‌رسانند.

مصرف بیش از حد کربوهیدرات‌ها
در این عادت بد غذایی مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده و نشاسته بیش از حد مجاز است عملکرد کربوهیدرات‌های تصفیه شده تقریباً شبیه قند است. هر نوع نشاسته به محض ورود به جریان خون به قند تبدیل می‌شود. فراتر از گلیکوزیلاسیون، کربوهیدرات‌های تصفیه شده موجب مقاومت انسولین می‌شوند. پس از صرف یک وعده غذایی مملو از کربوهیدرات‌های تصفیه شده، سطح قندخون بدن افزایش می‌یابد و انسولین در جریان خون ترشح می‌شود تا مواد غذایی به گلوکز و سوخت تبدیل شوند. محاسبات بدن اغلب درست نیست و انسولین بیش از حد ترشح می‌دهد و در نتیجه قندخون افت می‌کند و 30 دقیقه بعد فرد مجدداً احساس گرسنگی می‌کند و گاه با تکرار این چرخه مقاومت به انسولین ایجاد می‌شود و فرد مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک و بیماری‌های قلبی می‌گردد. سعی کنید رژیم غذایی خود را بر پایه کربوهیدرات‌های پیچیده، مانند حبوبات و سبزیجات و غلات قرار دهید؛ ‌چرا که لایه بیرونی آنها دست نخورده باقی می‌ماند و به مرور در بدن هضم می‌شوند و قند آنها به تدریج و آهسته پخش می‌شود. دکتر ونس توصیه می‌کند از خوردن مواد غذایی که حاوی بیش از 4 گرم کربوهیدرات‌های ساده و یا قند هستند، خودداری کنید. در عوض مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده را در رأس هرم غذایی خود قرار دهید که مملو از فیبر و مواد مغذی می‌باشند.

نخوردن غذا تا زمانی که احساس گرسنگی کامل نکرده‌اید

مشکل اصلی این عادت بد غذایی "گرلین" است؛‌هورمونی که توسط سیستم گوارشی تولید می‌شود و به اشتها مربوط است. فاصله بیش از حد طولانی میان وعده‌های غذایی مطمئناً یکی از اصلی‌ترین روش‌های آسیب و پیری بدن است. گرسنگی منجر به پرخوری و در نهایت چاقی می‌شود. معده خالی با ترشح هورمون گرلین به مغز سیگنال می‌فرستد که گرسنه است و از آنجایی که بعد از غذا خوردن، 30 دقیقه زمان نیاز است تا هورمون سیری ترشح شود، فرد آگاهانه و به تصور اینکه هنوز سیر نشده است مقادیر زیادی غذا می‌خورد و افراط می‌کند. چاره کار در این است که منتظر نمانید تا کاملا گرسنه شوید و معده شما کاملا خالی شود، بلکه به‌طور منظم میان وعده‌های کوچک و البته سالم بخورید و در هر وعده از غذای خود مقادیر کافی کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم و پروتئین‌ها را قرار دهید تا علاوه بر حفظ و ثبات قندخون، به دلیل هضم تدریجی، دچار ولع مصرف مواد غذایی نشوید. هیچ‌کس همیشه از رژیم غذایی سالم پیروی نمی‌کند، همه افراد هرازگاهی انحرافات کوچکی دارند، ولی بهبود الگوهای تغذیه به بهره‌وری بیشتر بدن و ذهن کمک می‌کند. مطمئناً ایجاد این تغییرات در زندگی با کمی چالش و مشکل مواجه است، ولی برای داشتن عمر طولانی و مفید، ارزش کمی تلاش را دارد.

غذاخوردن پشت میز کار یا در ماشین و یا در حال عصبانیت

در این عادت بد هورمون استرس یا کورتیزول (هورمونی که از غدد فوق کلیوی ترشح می‌شود و عامل پیری درونی است) به طور خودکار در شرایط استرس ترشح می‌شود و به دو روش بر هضم مواد غذایی تأثیر می‌گذارد: اول با ترشح آدرنالین و کورتیزول که خون را از اندام‌ها دور می‌کند و مانع جذب مواد غذایی و حتی تجزیه مناسب غذا در معده و روده می‌شود و در نهایت هضم متوقف شده و مواد غذایی تخمیر می‌شوند متابولیت‌های غیر معمول به درون جریان خون راه می‌یابند. استرس موجب اسیدیته دستگاه گوارش می‌شود. و در نتیجه جذب برخی از مواد غذایی همچون مختل می‌شود. استرس مکانیسم ترمیم و بازسازی سلول‌های بدن را متوقف می‌کند و در نهایت اینکه غذاخوردن در حال استرس و پریشانی، به احتمال زیاد منجر به غذاخوردن ناآگاهانه می‌شود؛ به این معنی که فرد یا غذاهای سالمی برای خوردن انتخاب نمی‌کند و یا زیاد از حد غذا می‌خورد. سعی کنید هنگام صرف غذا از پشت میز کار بلند شوید و در یک نقطه آرام و با تمرکز بر روی مواد غذایی، از خوردن غذای خود لذت ببرید و غذا را به خوبی بجوید. غذاخوردن با دیگران احساس امنیت و شادی ایجاد می‌کند. از تمام حواس خود برای غذاخوردن استفاده کنید روشن کردن یک شمع نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.





> مراقب باشید دچار گرسنگی کاذب نشوید !!!!!!!!!!!!!!!!!!


ک کنید : مراقب باشید دچار گرسنگی کاذب نشوید !!!!!!!!!!!!!!!!!!

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۲‏, ۰۱:۲۲ بعد از ظهر
وقتی معده شما شروع به سروصدا می‌کند، معمولا این سر و صداها به این معنی است که شما گرسنه هستید و بدنتان به مواد غذایی نیاز دارد.

گرسنگی روشی است که بدن به واسطه آن به شما اعلام می‌کند به مواد مغذی احتیاج دارد تا بتواند به کارها و فعالیت‌های خود بهتر ادامه دهد. اما گاهی اوقات نشانه‌ها و واکنش‌های دیگری در بدن وجود دارند که اگر آنها را به درستی درک نکنید ممکن است به هله هوله‌خوری و مصرف تنقلات ترغیب شوید.
به گزارش سایت اینترنتی هلث دی نیوز، آکادمی آمریکایی پزشکان خانواده در این مقاله علائم «گرسنگی کاذب» را منتشر کرده که به قرار زیر است:
- گاهی تشنگی موجب می‌شود بی‌دلیل کالری وارد بدن خود کنید. برای ارضای این حس کافی است یک لیوان آب بنوشید تا به مصرف نوشابه‌های مضر نیاز پیدا نکنید.
- ولع برای خوردن یک غذا یا خوردنی خاص در شما احساس گرسنگی کاذب بوجود می‌آورد.
- وجود احساساتی چون عصبانیت، تنهایی و افسردگی نیز می‌تواند در شما گرسنگی کاذب ایجاد کند.
- قرار گرفتن در یک جمع دوستانه یا برنامه اجتماعی گاهی شما را به خوردن غیرضروری ترغیب می‌کند.
- رسیدن ساعت معمول غذا خوردن نیز عامل دیگری است که در شما گرسنگی کاذب ایجاد می‌کند در حالی که ممکن است واقعا گرسنه و نیازمند به غذا نباشید.
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۲‏, ۰۴:۵۷ بعد از ظهر
http://forum.vegankind.ir/images/icons/icon1.png چند دلیل احساس گرسنگی کاذب !


گاهی بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف یک وعده غذایی کامل باز هم احساس گرسنگی می‌کنیم! بعضی از ما شاید این میل شدید به غذا خوردن را بگذاریم به حساب اعصاب خرابمان یا علاقه زیادمان به غذا خوردن....

6 دلیل سیر نشدن و 1 دلیل سیر شدن

اما متخصصان تغذیه می گویند برخی ترکیبات غذایی می توانند سر بدن را کلاه بگذارند! یعنی بدنمان بعد از خوردن آن ترکیبات غذایی نمی فهمد که واقعا سیر شده یا نه. این نوشته را بخوانید تا منظور متخصصان تغذیه را متوجه شوید.

نوشابه های گازدار

نوشابه، آیس تی و دیگر نوشیدنی های شیرین، قند فوق العاده زیادی دارند. بنابر گزارش مرکز تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا، قند موجود در این نوشیدنی ها باعث می شود فرد حتی بعد از اینکه واقعا سیر شد هم غذا بخورد. این قند با تاثیری که بر نحوه استفاده بدن از لپتین-هورمون سیری- می گذارد، مغز را گمراه می کند بنابراین فرد دلش می خواهد غذای بیشتری بخورد. در نتیجه با تکرار این عادت نه تنها کالری بیشتری را وارد بدن خود می کند، بلکه بیش از پیش، احساس گرسنگی می کند و چند قدم به چاقی نزدیک تر می شود.

غذاهای کنسروشده

بسیاری از غذاهای فرآیندشده ماده ای شیمیایی به نام بیسفنول دارند. طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد، بیسفنول با ورود به بدن سبب کاهش ناگهانی هورمون لپتین می شود و در نتیجه زمینه گرسنگی و چاقی را در فرد فراهم می کند. پس هم به دلیل نمک فراوانی که در این محصولات هست و هم به دلیل احساس گرسنگی مداوم ، توصیه می شود از خوردن این دسته از مواد غذایی صرف نظر کنید.

حذف صبحانه

محققان طی 4 سال، 6 هزار و 764 فرد سالم را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند وزن افرادی که در وعده صبحانه شان معادل 300 کیلوکالری غذا می خورند 2 برابر کسانی است که صبحانه ای شامل 500 کیلوکالری (یا بیشتر) میل می کنند. این پدیده کمی عجیب به نظر می رسد اما دلیل معقولی دارد مبنی بر اینکه خوردن صبحانه مفصل تر باعث می شود در طول روز سطح قند و انسولین خون کمتر افزایش یابد و در نتیجه فرد به طور ناگهانی احساس گرسنگی نکند.

نخوردن سالاد

بسیاری از ما در برنامه غذایی مان مقدار کافی سبزیجات برگ سبز را نگنجانده ایم. این گروه غذایی حاوی انواع ضروری ویتامین های گروه b هستند. وجود این ریزمغذی ها در سبزیجات، آنها را به خوراکی هایی ضدافسردگی، خستگی و چاقی تبدیل کرده است. محققان دانشگاه برکلی به افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می کنند حتما بخش بزرگی از برنامه غذایی شان را به سبزیجات اختصاص دهند. در مطالعه ای که توسط این دانشمندان صورت گرفته مشخص شده افرادی که ذخایر فولات بدنشان کافی است می توانند 5/8 برابر افرادی که در بدنشان فولات کافی ندارند وزن کم کنند. سبزیجات برگ سبز همچنین منبع خوبی از ویتامین k هستند. این ویتامین هم می تواند سطح انسولین خون را متعادل کند و هم احساس گرسنگی فرد را کاهش دهد. بنابراین سبزی خوردن، کاهو، انواع کلم، اسفناج و کرفس را حتما جزو خوراکی های روزمره خود قرار دهید.

کم آبی

هنگامی که بدن در معرض کم آبی قرار می گیرد، شما را با احساس گرسنگی فریب می دهد! بنابراین، اگر به اندازه کافی غذا خورده اید و با گذشت زمان کوتاهی گرسنه می شوید، بهتر است بروید یک لیوان آب بنوشید تا احساس گرسنگی تان فروکش کند. یادتان باشد که همیشه میل به خوردن نیست که شما را به سمت غذا می کشاند.

حواس پرتی های بصری

پژوهشگران دانشگاه فلایندر استرالیا دریافته اند حواس پرتی های بصری می توانند جلوی احساس گرسنگی را بگیرند. خودتان را با این روش امتحان کنید و ببینید که واقعا گرسنه هستید یا تنها هوس غذا کرده اید. یک بشقاب از غذایی را که دوست دارید، در ذهنتان مجسم کنید. اگر واقعا گرسنه باشید غذای خیالی امانتان را می برد و با دیدنش اشتهایتان بیشتر می شود اما اگر تصویر ذهنی غذا برایتان دلچسب و وسوسه انگیز نبود احتمالا باید سرتان را به کاری گرم کنید تا حواستان پرت شود و بی خود به خوردن یک وعده غذایی حجیمنیندیشید!

چای بعد از غذا دلیلی برای سیر شدن!!

طبق نتیجه تحقیقات منتشرشده در مجله «دانشگاه تغذیه آمریکا»، مصرف چای سیاه بعد از غذاهایی که کربوهیدرات (قند) زیادی دارند سبب می شود که قند خون تا مدت 2 ساعت و نیم بعد از صرف غذا تنها معادل 5 تا 10 درصد افت کند. به همین دلیل فرد به مدت طولانی تری احساس سیری می کند. محققان معتقدند مواد پلی فنولی موجود در چای سیاه به آن خاصیت ضدگرسنگی می دهند.

البته توجه داشته باشید که عادت نوشیدن چای بلافاصله بعد از غذا ایجادکننده کم خونی فقر آهن است.







> هرم غذایی 2012


ک کنید : هرم غذایی 2012

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۳‏, ۱۲:۱۹ قبل از ظهر
همه ما هرم غذایی را میشناسیم؛ همان هرمی که شامل نان، سبزی ها، میوه ها، گوشت و لبنیات است.



درست است که رژیم متعادل و متناسب با استفاده از هرم غذایی میتواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین، ذخیره و بازسازی کرده و سلامت تغذیهای را فراهم کند اما مصرف زیاد و بیش از اندازه هر کدام از عناصر هرمغذایی به ویژه موادی که شامل چربی و شیرینی است، میتواند مشکلات زیادی را برای فرد مصرف کننده ایجاد کند، بنابراین بهتر است با هرم جدید که «هاروارد» نام دارد و نیز با مزایای تغذیه ای آن آشنا شوید.

با این اوصاف، حتما میپرسید چطور میتوان بدون آنکه مجبور باشید میزان کالری دریافتی را بشمارید، کالری کمتری نسبت به آنچه میسوزانید، مصرف کنید؟ چطور میتوانید متوجه شوید، چه غذاهایی سطح انسولین را تغییر میدهند؟ از همه مهمتر اینکه چطور میتوانید مطمئن باشید، پروتئین کافی دریافت میکنید؟ پاسخ این سؤالات در شناخت هرم غذایی هاروارد نهفته است. آنچه اهمیت دارد این است که هرم غذایی پایه و اساس الگوی تغذیه درست برای همه و در همه سنین است. در اصل ساختار هر الگوی غذایی بر پایه هرم غذایی شکل گرفته است. در هرم غذایی قدیمی مواد غذایی بر اساس خواص اولیه شان از هم جدا میشوند. در هر کدام از این گروهها مقداری از مواد مغذی قرار داده شده و غذای یک گروه نمیتواند به جای غذای گروههای دیگر مصرف شود و هیچکدام از گروههای غذایی هرم از گروه دیگر مهمتر نیست. در این هرم 5 گروه مواد غذایی وجود دارد که در ادامه درباره هرکدام از آنها توضیح داده میشود.


مـروری بر هرم قدیمی غذایی



گروه اول هرم قدیمی: غلات

در واقع هرگونه ماده غذایی ساخته شده از گندم، برنج، جو، آرد ذرت و سایر دانههای غلات در این گروه قرار میگیرند. دانهها به زیرگروه غلات سبوسدار (شامل: آرد گندم کامل، بلغور، جوی دوسر، آرد ذرت و برنج قهوهای) و غلات تصفیه شده (آرد سفید، نان سفید و برنج سفید) تقسیم میشوند. غلات سبوسدار حاوی هسته دانه سبوس، جوانه و اندوسپرم هستند درحالیکه دانه های تصفیه شده آسیاب شده اند و طی یک فرایند، سبوس و جوانه آنها جداسازی شده است.



گروه دوم هرم قدیمی: سبزی ها

تعریف ما از سبزی ها عمدتا براساس آشپزی و سنت فرهنگی صورت میگیرد اما معمولا به معنای گیاه خوراکی یا بخشی از یک گیاه است که میوه های شیرین و دانه ها را شامل نمیشود البته گروه سبزی ها هم به 4 زیرگروه سبزی های برگ سبز و سبز تیره (بروکلی، کاهو، خربزه)، سبزی های نارنجی (لوبیاهای خشک، نخود، لوبیا قرمز و عدس)، سبزیهای نشاسته ای (ذرت، نخود سبز، لوبیاسبز و سیبزمینی) و سبزی هایی مثل کنگر فرنگی، مارچوبه و جوانه لوبیا تقسیم میشوند.




گروه سوم هرم قدیمی: میوه ها

به طور کلی میوه ساختاری از گیاه است که حاوی دانه بوده و در حالت خام و اولیه خود هم شیرین و خوردنی است و از انواع آن میتوان به سیب، زردآلو، آووکادو و انگور اشاره کرد.




گروه چهارم هرم قدیمی: شیر و لبنیات

در واقع شیر مایعی خوراکی است که توسط غدد شیری پستانداران تولید شده و نه تنها اشتهاآور است بلکه حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری نیز هست. از انواع لبنیات که همگی از فراورده های شیر به حساب میآیند، میتوان به ماست، پنیر، کره، خامه و... اشاره کرد.




گروه پنجم هرم قدیمی: گوشت و حبوبات

البته شاید تعجب کنید که قبلا لوبیا، عدس، نخود و سایر حبوبات را در گروه سبزی ها جای داده بودیم اما از آنجا که حبوبات حاوی برخی پروتئین هاست، در کنار ماهی، مرغ و گوشت قرمز در گروه گوشت ها نیز قرار میگیرد. در نهایت هم چربی یا روغن است که از لحاظ فنی یک گروه غذایی جداگانه را شامل میشود اما تعداد کمی از مردم از وجود این گروه خبر دارند.

ماهیچه آب نکنید!

در بیشتر مواقع وقتی افراد میخواهند بدون از دست دادن ماهیچه، چربی بسوزانند و به سلامت و وزن دلخواه برسند، کالری کمتری مصرف میکنند؛ درحالیکه کنترل میزان انسولین را نیز نباید فراموش کرد. هر وقت قند میخورید،میزان گلوکز به سرعت بالا میرود و این محرک (انسولین)، هورمونی که برای ذخیره چربی به بدن علامت میدهد را آزاد میکند. هر بار که قند بیشتری بخورید میزان گلوکز بالاتر میرود و در نتیجه انسولین بیشتری آزاد شده و چربی بیشتری نیز ذخیره میشود بنابراین میتوانید هر غذایی که میزان گلوکز را بالا میبرد و توانایی بدن برای سوزاندن چربی را کم میکند، حذف کرد.


با هرم 2012 آشنا شوید

در هرم جدید نیز مانند هرم قدیم، مواد غذایی به 5 گروه تقسیم میشوند، با این تفاوت که موادغذایی براساس مشخصات درشت مغذی شان از هم جدا شده و در یک گروه جداگانه قرار میگیرند، نه براساس ماهیت گیاهی، میوهای، سبزی یا گوشت بودن. منظور از درشت مغذی؛ 3 گروه پروتئین، کربوهیدرات و چربی است که کالری مورد نیاز را برای بدن شما تامین میکند و بدنتان را به روشهای مختلف تحتتاثیر قرار میدهد و بر همین اساس به گروههای مختلف تقسیم میشوند.

گروه اول هرم جدید: پروتئینهای بدون چربی

پروتئین بدون چربی شامل هر نوع پروتئینی است که 8 اسیدآمینه ضروری را داشته باشد و در ضمن کم چرب باشد مانند گوشت(ماهی، مرغ، بوقلمون و...) و لبنیات کم چرب. پروتئینها در این هرم به 2 نوع گیاهی و حیوانی تقسیم میشوند. نوع گیاهی شامل مغزها، دانه ها و حبوبات است و پروتئین حیوانی نیز از ماهی، مرغ و تخم مرغ تشکیل شده است.

گروه دوم هرم جدید: کربوهیدراتهای حاوی فیبر
این گروه شامل سبزی هایی است که فیبر بالایی داشته و قند و کربوهیدرات کلی کمی دارند. براساس هرم غذایی، تمام سبزیهای با برگ تیره حاوی کربوهیدراتهای فیبری هستند و سبزی های نارنجی و حبوبات جزو کربوهیدرات های فیبری قرار نمیگیرند حتی اگر در گروه سبزیها باشند زیرا میزان کلی کربوهیدرات شان بالاست.


گروه سوم هرم جدید: کربوهیدرات های نشاسته ای

این گروه هر غذایی که مقدار نسبتا بالایی کربوهیدرات و مقدار کمی پروتئین، چربی و قند داشته باشد را شامل میشود. موادغذایی شامل حبوبات، نان، سیبزمینی، لوبیا، ماکارونی، برنج و سبزیهای نارنجی مانند کدو تنبل در این گروه قرار میگیرند. این گروه شبیه غلاتی است که در هرم مشهور غذایی قرار دارد اما به شرط آنکه لوبیا و سبزیهای نارنجی را هم در آن گروه قرار دهیم. توجه داشته باشید، دانههای پروتئینی بدون چربی به دلیل مشخصات درشت مغذی شان، در این گروه جای نمیگیرند. کربوهیدراتهای نشاسته ای گاهی با عنوان کربوهیدرات های چاق کننده شناخته میشوند اما معمولا افرادی که از رژیم های مختلف مانند اتکینز استفاده میکنند، از این کربوهیدراتها در رژیمشان استفاده میکنند و 40 تا 50 درصد از کالریشان را از کربوهیدرات های طبیعی تامین میکنند.



گروه چهــارم هرم جدید: کربوهیدرات های ساده
> بهترین مواد غذایی برای لاغری شما


ک کنید : بهترین مواد غذایی برای لاغری شما

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۴‏, ۰۱:۳۶ قبل از ظهر
شکلات تلخ حاوی چربی مفیدی است که تحقیقات نشان داده است می‌تواند باعث بالا رفتن متاولیسم بودن و چربی‌سوزی شود. همچنین میل شما به خوردن تنقلات شور و شیرینی دیگر را کاهش می‌دهد.

مواد غذایی خیلی خوبی هستند که استخوا‌ن‌ سازی می‌کنند، از ابتلا به بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند، بینایی شما را تقویت می‌کنند و حتی ذهنتان را نیز تیز و فعال نگه می‌دارد. اما آیا می‌دانستید تحقیقات جدید نشان می‌دهد این مواد غذایی می‌توانند به لاغر شدن شما هم کمک کنند؟

جو دوسر
جو سرشار از فیبر است و به همین دلیل خوردن آن کمک می‌کند در تمام طول روز احساس سیری کنید. تنها نصف فنجان از آن، ۶٫۴ گرم نشاسته مقاوم که یک منبع کربوهیدرات عالی برای بالا بردن سوخت‌وساز بدن و چربی‌سوزی است، در خود دارد.

آوکادو
هیچ دلیلی ندارد از خوردن چربی بترسید —به شرط آنکه نوع درستی از چربی باشد.
اسید اولئیک، ترکیبی که در آوکادو یافت می‌شود، بدن شما را به ساکت کردن گرسنگی تحریک می‌کند. با خوردن یک چهارم آوکادو خواهید دید که رفته‌رفته چربی‌های شکمتان آب می‌شود. این میوه همچنین سرشار از فیبر و پروتئین است.

ماهی سالمون
منابع خالص از پروتئین به شما کمک می‌کند بدون اضافه کردن چربی به غذایتان احساس سیری کنید. اما ۵۰ درصد از خانم‌ها بین ۱۸ تا ۵۰ سال به میزان کافی از این ماده‌غذایی به بدنشان نمی‌رسانند.
مصرف ماهی سالمون را در برنامه‌ غذاییتان بالا ببرید. سالمون خالص‌تر از گوشت‌ قرمز است.

تمشک آبی
این میوه که بیشتر با خاصیت ضدپیری خود شناخته شده است، ماده‌غذایی خوبی برای لاغری است: یک فنجان از آن فقط ۸۰ کالری در خود دارد و با ۴ گرم فیبر به شما کمک می‌کند سیر بمانید.

کلم بروکلی
کلم بروکلی چه پخته و چه خام برای خواص ضد سرطان خود شناخته‌ شده است اما سرشار از فیبر می‌باشد که کمتر از ۳۰ کالری در هر وعده آن به بدن می‌رساند و به حل مشکلات اضافه‌ وزن کمک می‌کند.

برنج قهوه‌ای
برنج قهوه‌ای بسیار سالم‌تر از برنج سفید بوده و سرشار از فیبر است. نصف فنجان از آن ۷٫۱ گرم نشاسته مقاوم در خود دارد که کربوهیدراتی بسیار سالم است، سوخت‌ و ساز بدن را بالا برده و چربی‌ سوزی می‌کند.

گلابی
یک عدد گلابی به تنهایی ۱۵ درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد، زنانی که در روز ۳ عدد گلابی مصرف می کنند، کالری کمتری در طول روز مصرف کرده و وزن بیشتری نسبت به بقیه می‌سوزانند. دقت کنید که نباید گلابی را پوست بکنید زیرا تمامی محتوی فیبر آن در پوست نهفته است.

گریپ‌ فروت
حتی اگر هیچ چیز دیگر را در رژیم‌غذاییتان تغییر ندهید، اما خوردن نصف گریپ‌ فروت قبل از هر وعده غذایی به شما کمک می‌کند نیم کیلو در هفته وزن کم کنید!
ترکیبی در این میوه به پایین آوردن انسولین، هورمون ذخیره چربی کمک کرده و می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. گریپ‌فروت همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین است و از آنجا که ۹۰ درصد آن از آب تشکیل شده است، شما را سیر نگه می‌دارد و باعث می‌شود کمتر بخورید.

لوبیا قرمز
این نوع لوبیا حاوی مقدار قابل‌توجهی پروتئین و فیبر است (بیش از ۵ گرم در هر وعده ). لوبیا قرمز همچنین حاوی نشاسته مقاوم است: نصف فنجان از آن چیزی در حدود ۲ گرم از این کربو هیدرات لاغر کننده در خود دارد.

بادام
آجیل یکی دیگر از مواد غذایی عالی سرشار از چربی‌های مفید است که به لاغر شدن شما کمک می‌کند.
بادام به تنهایی می‌تواند به شما کمک کند وزنتان را پایین بیاورید، در یک تحقیق مشخص شد، کسانیکه بادام را به برنامه‌غذایی کم‌کالری روزانه خود اضافه کردند، بیشتر از آنهایی که به جای بادام از یک تنقلات پرکالری‌تر مصرف می‌کردند، وزن کم کردند.

عدس
عدس منبعی عالی از پروتئین و فیبر است. نصف فنجان از آن ۴٫۳ گرم نشاسته مقاوم در خود دارد که سوخت‌ و ساز بدن را بالا برده و چربی‌سوزی می‌کند.

چای سبز
این نوشیدنی مثل آب، به بدن آبرسانی کرده، به سیر نگه داشتن شما و درنتیجه کاهش وزن کمک می‌کند. علاوه‌ بر این، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن چربی و کالری سوزی می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد، آنهایی که روزانه ۵ فنجان چای سبز می‌نوشند، دو برابر بیشتر از سایرین، وزن کم می‌کنند ( مخصوصاً از قسمت میان‌تنه ).

تخم‌مرغ
تخم‌مرغ می‌تواند شروع خوبی برای روز شما باشد. این ماده‌ غذایی عالی، سرشار از پروتئین است که اشتهایتان را سرکوب می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد، زنانی که روز خود را با تخم‌مرغ شروع می‌کنند دو برابر بیشتر از آنهایی که در وعده صبحانه از نان‌ شیرینی استفاده می‌کنند، وزن کم می‌کنند.
و نگران محتوی کلسترول آن نباشید، در همان تحقیق مشخص شد که میزان کلسترول بد در افرادیکه تخم‌مرغ می‌خورند بیشتر از سایرین نیست.

موز
موز میوه‌ای لاغر کننده است. یک نصف موز سبز متوسط سیرتان می‌کند و با ۱۲٫۵ گرم نشاسته مقاوم که در خود دارد سوخت‌ و ساز بدنتان را بالا می‌برد.

شکلات تلخ
دوستان شکلات دوست نگران نباشند! یک تکه شکلات تلخ در روز، گوارش شما را کندتر کرده و در نتیجه احساس سیری را در شما طولانی‌تر می‌سازد.
شکلات تلخ حاوی چربی مفیدی است که تحقیقات نشان داده است می‌تواند باعث بالا رفتن متاولیسم بودن و چربی‌سوزی شود. همچنین میل شما به خوردن تنقلات شور و شیرینی دیگر را کاهش می‌دهد.

پرتقال
شاید نتوانید انتظار زیادی از پرتقال با فقط ۵۹ کالری داشته باشید اما به خاطر میزان بالای فیبر در آن، جزء یکی از بهترین میوه‌ها شناخته شده است. احساس سیری به شما کمک می‌کند در طول روز کمتر بخورید.

تخم کاج
لازم نیست آجیل دوستان فقط بادام بخورند. تخم کاج نیز حاوی همان اسید چرب مفید و سالم است که می‌تواند هورمون‌های گرسنگی را در شما سرکوب کرده و در قسمت شکم برایتان چربی‌سوزی کند. در یک تحقیق مشخص شد، آنهایی که جربی‌های مفید غیر اشباع موجود در آجیل را با چربی اشباع جایگزین می‌کنند، می‌توانند بدون کم کردن کالری مصرفی روزانه خود یا بیشتر کردن فعالیت بدنی، وزن کم کنند.

شیر پر چرب
همان اسید چرب سالم در شیر نیز یافت می‌شود و پروتئین‌های موجود در شیر شما را سیر نگه می‌دارند. کلسیم آن نیز بسیار مفید و موثر است، یک تحقیق نشان داد زنان با مصرف ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز، چربی و کالری سوزی به مراتب بیشتری دارند.

لوبیا سفید
نصف فنجان از این لوبیای پُرفیبر حدود ۴ گرم نشاسته چربی‌سوز در خود دارد که سوخت و ساز بدن شما را نیز بالا می‌برد.

سیب‌زمینی
درست است که سیب‌ زمینی مقدار بالایی کربوهیدرات در خود دارد اما بسیار سیر کننده‌ تر از یک برش نان سفید است و به اندازه پرتقال شما را سیر نگه می‌دارد. علاوه بر این، سیب‌زمینی حاوی مقدار زیادی نشاسته مقاوم است که کمک می‌کند چربی بیشتری بسوزانید.

پنیر
پنیر تازه بُز و پنیر فَتا حاوی اسید چربی هستند که شما را سیر نگه داشته و چربی بیشتری می‌سوزاند.

نخود
هر نصف فنجان نخود بیشتر از ۲ گرم نشاسته مقاوم در خود دارد و منبع بسیار خوبی از فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم به شمار می‌رود.

کوینولا
این نیز یک نمونه دیگر از غلات کامل است که سرشار از پروتئین می‌باشد. با مصرف آن به مدت بیشتری احساس سیری می‌کنید و از پُرخوری بین وعده‌های غذایی شما جلوگیری می‌کند.

جو پوست‌کنده
این ماده پر نشاسته می‌تواند ماده مکمل خوبی برای لاغری در رژیم‌های کم‌کالری به شمار آید و در فقط نصف فنجان از آن، تقریباً ۲ گرم نشاسته مقاوم وجود دارد.

لوبیا سیاه
یک فنجان لوبیا سیاه حدود ۱۵ گرم پروتئین سیر کننده تامین می‌کند و هیچ چربی اشباع مضر که در سایر منابع پروتئینی مثل گوشت قرمز وجود دارد را در خود ندارد.






> خواندنی ::::.... آیا ماء الشعیر شکم می آورد؟ ....::::


ک کنید : خواندنی ::::.... آیا ماء الشعیر شکم می آورد؟ ....::::

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۴‏, ۰۶:۰۸ قبل از ظهر
http://img..ir/images/62425357465273598672.jpg


اگرچه آب بهترین و سالم‌ترین نوشیدنی است، اما خیلی‌ها در روزهای گرم برای خنک شدن یا برای رفع عطش اقدام به خرید و مصرف انواع نوشابه‌ها و مخصوصا ماءالشعیر می‌کنند و آن را به آب ترجیح می‌دهند...


گذشته از مصرف این قبیل مایعات در مواقعی که بیرون از منزل هستیم،بعضی افراد عادت کرده‌اند از ماءالشعیر به جای آب بعد از هر وعده غذایی استفاده کنند.پس از مدتی این گروه متوجه می‌شوند که دچار اضافه وزن شده‌اند و شکم آورده‌اند.جالب است بدانید که برخلاف آنچه اغلب مردم می‌گویند، ماءالشعیر باعث شکم آوردن آنها نمی‌شود.آنچه موجب جمع شدن این بافت چربی در بدن آنها شده است دریافت کالری مازاد بر نیاز آنهاست.ماءالشعیر کالری قابل‌توجهی دارد،هر چند که این میزان کالری از انواع دیگر نوشابه‌های کولادار کمتر است ولی ناچیز هم نیست.وقتی شما از ماءالشعیر به جای آب استفاده می‌کنید،در واقع در حال رساندن کالری به بدنتان هستید.این کالری‌های اضافه بر نیاز بدن که به‌صورت چربی ذخیره می‌شوند،در آقایان در اطراف شکم جمع می‌شود و در خانم‌ها در اطراف باسن و ران‌ها (و البته پس از شروع دوره یائسگی،در اطراف شکم.)اگر از هر منبعی بیش از انرژی مورد نیاز بدن‌تان کالری دریافت کنید،تعادل ساده انرژی دریافتی و مصرفی بدن به هم می‌خورد و مازاد این کالری به صورت بافت چربی در بدن شما ذخیره می‌شود.با مصرف ماءالشعیر روزانه حدود 120 تا 150 کیلوکالری اضافه بر آنچه می‌خورید دریافت می‌کنید.
حالا محاسبه کنید این کالری اضافه در ماه معادل چه عددی خواهد شد؟ بله،درست حدس زدید! می‌شود معادل یک کیلو چربی؛که می‌تواند در ناحیه شکم شما که خودتان را به این نوشیدنی عادت داده‌اید،جمع شود.

منبع (http://www.fitness.blogveb.com)





> بخوانید ...::: آیا اینکه می‌گویند مصرف بستنی می‌تواند باعث چاقی شکمی شود، درست است؟ :::...


ک کنید : بخوانید ...::: آیا اینکه می‌گویند مصرف بستنی می‌تواند باعث چاقی شکمی شود، درست است؟ :::...

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۵‏, ۰۴:۵۸ قبل از ظهر
http://img..ir/images/07125904829107445975.jpg


الگوی اضافه‌وزن، چاقی و تجمع چربی در بدن با توجه به وجود هورمون‌های ***ی مختلف در بین خانم‌ها و آقایان تفاوت دارد.
معمولاً چاقی خانم‌ها بیشتر در ناحیه باسن و ران و چاقی آقایان بیشتر در ناحیه شکم اتفاق می‌افتد.
البته پس از رسیدن خانم‌ها به سن یائسگی و از بین رفتن اثر هورمون‌های ***ی، چاقی آن‌ها هم مانند آقایان به چاقی شکمی تبدیل می‌شود.
از دیدگاه تنوع غذایی، بستنی سالم و تازه می‌تواند یکی از خوراکی‌های خوشمزه و مفید در رژیم غذایی تمام افراد برای تغییر ذائقه و حتی حس ایجاد فرح‌بخشی باشد.
چاقی شکمی بسیار خطرناک‌تر از انواع دیگر چاقی است؛ چون چربی‌هایی که در ناحیه شکم تجمع پیدا می‌کنند، در معرض تبادل با چربی‌های خون قرار می‌گیرند و می‌توانند مشکلات متابولیک فراوانی برای فرد به وجود بیاورند؛ به همین دلیل و با توجه به اینکه مصرف زیاد بستنی می‌تواند تراکم کالری و ایجاد چربی شکمی را در آقایان بالا ببرد، می‌تواند برای آن‌ها بسیار خطرناک هم باشد.
منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=476253865737790&set=a.235819523114560.71639.198879713475208&type=1&relevant_count=1&ref=nf)







> خواندنی .... چه کسانی باید از مکمل غذایی استفاده کنند ؟؟؟؟


ک کنید : خواندنی .... چه کسانی باید از مکمل غذایی استفاده کنند ؟؟؟؟

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۵‏, ۰۵:۰۹ قبل از ظهر
http://img..ir/images/13237349190055578590.jpg


هدف از تغذیه متعادل تامین انرژی و پروتئین همراه با تامین کلیه ریزمغذی‌ها (ویتامین‌ها و عنصر‌های معدنی) برای حفظ سلامتی بدن در هر سن و سالی است.
اما گاهی در زندگی بشر شرایطی پیش می‌آید که تامین نیازهای تغذیه‌ای ممکن است با یک رژیم غذایی معمول فراهم نشود.
در چنین شرایطی به منظور ایجاد تعادل تغذیه‌ای و حفظ سلامتی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و ضرورت استفاده از داروهای شیمیایی که بدون تردید ساده‌ترین آنها نیز بدون عوارض جانبی نیست، استفاده از مکمل‌های غذایی بهترین گزینه محسوب می‌شود.

ورزشکاران حرفه‌ای با توجه به نوع ورزش، مدت و شدت آن و دوره‌های طولانی تمرینات و مسابقات، نیازهای بدن‌شان با رژیم‌های غذایی معمولی تامین نمی‌شود. در چنین شرایطی استفاده از انواع مکمل‌ها برای آنها ضروری است.





> ۲۰ ماده غذایی ضد سرطان


ک کنید : ۲۰ ماده غذایی ضد سرطان

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۵‏, ۰۵:۱۹ قبل از ظهر
http://img..ir/images/32603354828874647510.jpg




● گوجه فرنگی

گوجه فرنگی غیر از ویتامین C ، محتوی مقدار زیادی "لیکوپن" می باشد. لیکوپن ماده ای است که خطر سرطان های پروستات و تخمدان را کم می کند.


محصولات گوجه فرنگی از قبیل: رب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی ضد سرطان می باشند.

● کلم بروکلی و دیگر کلم ها

کلم ها غیر از کلسیم، منبع غنی "سولفورافان" (sulforaphane) هستند. این ماده خطر بروز سرطان های معده ، سینه و پوست را کم می کند.

مقدار سولفورافان در کلم بروکلی بیشتر از بقیه کلم هاست.

● آواکادو

آواکادو، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد. همچنین، منبع خوب بتاکاروتن و آنتی اکسیدان می باشد. مصرف آواکادو برای پیشگیری از سرطان کبد و بیماری های کبدی مفید است.

● توت ها

توت ها دارای ماده ای به نام "آنتوسیانین" (anthocyanin) هستند. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و در مقابل سرطان های روده بزرگ و مری از بدن محافظت می کند.

● چای

چای سبز و چای سیاه دارای منبع طبیعی catechin می باشند. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و از رشد سرطان جلوگیری می کند. همچنین سرطان های کبد، پوست و معده را کاهش می دهد.

● کدو تنبل

کدو تنبل ، هویج، نارنج، فلفل قرمز و زرد و سیب زمینی شیرین منبع غنی "بتا کاروتن" هستند. این مواد به عنوان آنتی اکسیدان های قوی شناخته شده اند و مصرف مداوم آنها منجر به کاهش انواع مختلف سرطان ها می شود.

● اسفناج

اسفناج دارای "لوتئین" (lutein)، ویتامین های A ، C و E می باشد. همه این مواد به عنوان آنتی اکسیدان شناخته شده اند. اسفناج سرطان های کبد، ریه، سینه، تخمدان، روده بزرگ و پروستات را از بدن دور می کند.

● چغندر قرمز

چغندر دارای "فلاوونوئید" می باشد. این ماده به عنوان یک ضد سرطان شناخته شده است. ادرار اشخاص مصرف کننده این چغندر، قرمز رنگ می باشد.

● هویج

هویج دارای "بتاکاروتن" زیادی می باشد و برای جلوگیری از سرطان های ریه، دهان، حلق، معده، روده، کیسه صفرا ، پروستات و سینه بسیار مفید می باشد. البته نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

● سیر

مطالعات نشان داده که خانواده پیازها، از قبیل، سیر، موسیر و تره فرنگی، در افراد سالم سلول های سرطان زا را از بین می برند و در بیماران سرطانی، رشد این سلول ها را کُند می کنند. در این رابطه، اثر سیر از همه بیشتر می باشد. به طور کلی، سیر خطر سرطان های معده، روده بزرگ، مری و سینه را کم می کند.

سیر ریز ریز شده را ۱۰ دقیقه قبل از آماده شدن غذا، در غذای خود بریزید تا قدرت مبارزه با سرطان را در بدن خود افزایش دهید.

● آناناس

آناناس دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C می باشد. این میوه، بدن را در برابر سرطان های ریه و سینه حفظ می کند.

● سیب

همانطور که می دانید سیب یک آنتی اکسیدان می باشد. علاوه بر آن، دارای ماده ای به نام "quercetin" می باشد. این ماده خطر سرطان ریه و رشد سلول های سرطان پروستات را کم می کند.

● پرتقال

پرتقال منبع غنی ویتامین C است. تحقیقات نشان داده است که، این میوه اثر ضد سرطانی نیز دارد. پرتقال، از سرطان معده و ریه جلوگیری می کند.

● انگور قرمز

انگور قرمز ماده ای دارد که از فعالیت آنزیمی که مسئول ساخت و رشد سلول های سرطانی است، جلوگیری می کند.

● ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان از رشد سلول های سرطان پروستات جلوگیری می کند. ولی در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا مصرف بیش از اندازه آن، موجب افزایش فشار خون می گردد.

● قارچ

قارچ، سطح ایمنی بدن را بالا می برد و با سلول های سرطانی می جنگد.

● غذاهای دریایی و روغن ماهی

از آنجایی که غذاهای دریایی دارای اسیدهای چرب امگا ۳ می باشند، روی سوخت و ساز سلول ها اثر دارند و مصرف اسیدهای چرب اشباع را کم می کنند.

مصرف روزانه ی این غذاها، قوی ترین و موثرترین اسلحه برای مبارزه با سرطان ها می باشد و از سرطان هایی از قبیل، روده بزرگ، پروستات و سینه را پیشگیری می کند.

● مویز

دارای اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین E می باشد.

مویز ضد سرطان، درمان کننده بیماری های قلبی و پایین آورنده ی فشار خون است و برای نرمی و انعطاف پذیری رگ ها بسیار مفید می باشد.

● زردچوبه

زردچوبه از سرطان های معده و روده بزرگ جلوگیری می کند. همچنین تعداد سلول های سرطانی را کم می کند.






> => عصاره ی سیر و لیمو ترش ( قلب دردی ها بخوانند ) <=


ک کنید : => عصاره ی سیر و لیمو ترش ( قلب دردی ها بخوانند ) <=

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۵‏, ۰۵:۲۴ قبل از ظهر
http://img..ir/images/25081005069162101345.jpg


سیر

لیمو ترش.

مصرف عصاره :


اگر دچار رسوب گرفتگی در رگهای بدن شده ، نیازی به عمل قلب باز وجود ندارد . زیرا گرفتگی رگها پس از این ، شما را آزار نخواهد داد .

فقط کافی است ، روزی نصف استکان از این شربت غلیظ و طبیعی میل نمایید ؛ تا به کلی برطرف گردد .

طرز تهیه :

تعداد ۳۰ حبه ی سیر را پوست گرفته همراه با ۵ عدد لیموترش ( شیرازی ) با پوست که قبلا هسته های آن را گرفته اید ، در هم زن ( میکسر ) بریزید .

پس از آن که همه ی محتویات در میکسر له شد با یک لیتر آب مخلوط نموده و بجوشانید ( نکته ی مهم : فقط و فقط ، یک بار جوش بخورد ) . پس از سرد شدن ، آن را از صافی رد نموده و محتویات را داخل یک شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید .

مصرف :

همانطور که قبلانیز گفته شد ، روزانه نصف استکان از این مایع ( به اختیار خودتان قبل یا بعد از غذاهای اصلی ) میل نمایید .

پس از سپری شدن سه ( ۳ ) هفته از مصرف مداوم این عصاره ی طبیعی ، احساس جوانی و شادابی در تمام وجود بدنتان قابل لمس است .

تمامی گرفتگی های رگ های بدن و سایر عوارض آنها به عنوان مثال دید کم و سنگینی گوش به حالت عادی خود باز خواهد گشت .به یاد داشته باشید ؛

بعد از مصرف یک دوره ی سه هفته ای ، شما باید هشت ( ۸ ) روز استراحت کرده و سپس دومین دوره ی مصرف سه هفته ای را اجرا کنید .

به این ترتیب یک موفقیت موثر ایجاد می شود . این دوره ی درمان ، ارزان ، موثر و بی ضرر را می بایست هر ساله تکرار کرد .

بوی سیر :

با خوردن این مایع ، هیچ کس بوی نامطلوب سیر را حس نخواهد کرد ( امتحان کنید ) .

خواص شربت :

نیروهای شفا بخش سیر و لیموترش ، کاملا خود را پس از مصرف این مایع ، نشان می دهند .

افرادی که مبتلا به کلسترل بد بوده و رگ های آنها رسوب گرفتگی دارد و یا این که مشکل چربی خون دارند ، می توانند ؛

شبها بدون پریشانی خاطر خواب راحت و آسوده ای داشته باشند . به فعالیت های بدنی ، ورزش پرداخته ، زیرا انسداد رگهای آنها ، ازبین رفته است .

همچنین مصرف این عصاره را برای کسانی که سایش دندان ( دندان کروچه ) داشته و یا جرم دندان دارند ، مفید است .

در آخر توصیه می کنیم برای اینکه سیر را پوست بکنید ، در کاسه ای آب ریخته و پس از آن پوست سیر را به راحتی از آن جدا کنید .

منبع (https://www.facebook.com/pages/%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8/186074144809071)





> ترکیبات غذایی که می‌توانند سر بدن را کلاه بگذارند !!!!!!!!


ک کنید : ترکیبات غذایی که می‌توانند سر بدن را کلاه بگذارند !!!!!!!!

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۵‏, ۰۵:۲۸ قبل از ظهر
متخصصان تغذیه می‌گویند برخی ترکیبات غذایی می‌توانند سر بدن را کلاه بگذارند! یعنیی بدنمان بعد از خوردن آن ترکیبات غذایی نمی‌فهمد که واقعا سیر شده یا نه. این نوشته را بخوانید تا منظور متخصصان تغذیه را متوجه شوید.



نوشابه‌های گازدار

نوشابه، آیس‌تی و دیگر نوشیدنی‌های شیرین، قند فوق‌‌العاده زیادی دارند. بنابر گزارش مرکز تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا، قند موجود در این نوشیدنی‌ها باعث می‌شود فرد حتی بعد از اینکه واقعا سیر شد هم غذا بخورد. این قند با تاثیری که بر نحوه استفاده بدن از لپتین-هورمون سیری- می‌گذارد، مغز را گمراه می‌کند بنابراین فرد دلش می‌خواهد غذای بیشتری بخورد. در نتیجه با تکرار این عادت نه تنها کالری بیشتری را وارد بدن خود می‌کند، بلکه بیش از پیش، احساس گرسنگی می‌کند و چند قدم به چاقی نزدیک‌تر می‌شود.



غذاهای کنسروشده

بسیاری از غذاهای فرآیندشده ماده‌ای شیمیایی به نام بیسفنول دارند. طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه‌ هاروارد، بیسفنول با ورود به بدن سبب کاهش ناگهانی هورمون لپتین می‌شود و در نتیجه زمینه گرسنگی و چاقی را در فرد فراهم می‌کند. پس هم به دلیل نمک فراوانی که در این محصولات هست و هم به دلیل احساس گرسنگی مداوم‌، توصیه می‌شود از خوردن این دسته از مواد غذایی صرف‌نظر کنید.



حذف صبحانه

محققان طی ۴ سال، ۶ هزار و ۷۶۴ فرد سالم را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند وزن افرادی که در وعده صبحانه‌شان معادل ۳۰۰ کیلوکالری غذا می‌خورند ۲ برابر کسانی است که صبحانه‌ای شامل ۵۰۰ کیلوکالری (یا بیشتر) میل می‌کنند. این پدیده کمی عجیب به‌نظر می‌رسد اما دلیل معقولی دارد مبنی بر اینکه خوردن صبحانه مفصل‌تر باعث می‌شود در طول روز سطح قند و انسولین خون کمتر افزایش یابد و در نتیجه فرد به‌طور ناگهانی احساس گرسنگی نکند.



نخوردن سالاد

بسیاری از ما در برنامه غذایی‌مان مقدار کافی سبزیجات برگ سبز را نگنجانده‌ایم. این گروه غذایی حاوی انواع ضروری ویتامین‌های گروه B هستند. وجود این ریزمغذی‌ها در سبزیجات، آنها را به خوراکی‌هایی ضدافسردگی، خستگی و چاقی تبدیل کرده است. محققان دانشگاه برکلی به افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می‌کنند حتما بخش بزرگی از برنامه غذایی‌شان را به سبزیجات اختصاص دهند. در مطالعه‌ای که توسط این دانشمندان صورت گرفته مشخص شده افرادی که ذخایر فولات بدنشان کافی است می‌توانند ۵/۸ برابر افرادی که در بدنشان فولات کافی ندارند وزن کم کنند. سبزیجات برگ‌سبز همچنین منبع خوبی از ویتامین K هستند. این ویتامین هم می‌تواند سطح انسولین خون را متعادل کند و هم احساس گرسنگی فرد را کاهش دهد. بنابراین سبزی خوردن، کاهو، انواع کلم، اسفناج و کرفس را حتما جزو خوراکی‌های روزمره خود قرار دهید.



کم‌آبی

هنگامی که بدن در معرض کم‌آبی قرار می‌گیرد، شما را با احساس گرسنگی فریب می‌دهد! بنابراین، اگر به اندازه کافی غذا خورده‌اید و با گذشت زمان کوتاهی گرسنه می‌شوید، بهتر است بروید یک لیوان آب بنوشید تا احساس گرسنگی‌تان فروکش کند. یادتان باشد که همیشه میل به خوردن نیست که شما را به سمت غذا می‌کشاند.



حواس‌پرتی‌های بصری

پژوهشگران دانشگاه فلایندر استرالیا دریافته‌اند حواس‌پرتی‌های بصری می‌توانند جلوی احساس گرسنگی را بگیرند. خودتان را با این روش امتحان کنید و ببینید که واقعا گرسنه هستید یا تنها هوس غذا کرده‌اید. یک بشقاب از غذایی را که دوست دارید، در ذهنتان مجسم کنید. اگر واقعا گرسنه باشید غذای خیالی امانتان را می‌برد و با دیدنش اشتهایتان بیشتر می‌شود اما اگر تصویر ذهنی غذا برایتان دلچسب و وسوسه‌انگیز نبود احتمالا باید سرتان را به کاری گرم کنید تا حواستان پرت شود و بی‌خود به خوردن یک وعده غذایی حجیم نیندیشید.



چای بعد از غذا دلیلی برای سیر شدن

طبق نتیجه تحقیقات منتشرشده در مجله «دانشگاه تغذیه آمریکا»، مصرف چای سیاه بعد از غذاهایی که کربوهیدرات (قند) زیادی دارند سبب می‌شود که قند خون تا مدت ۲ ساعت و نیم بعد از صرف غذا تنها معادل ۵ تا ۱۰ درصد افت کند. به همین دلیل فرد به مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کند. محققان معتقدند مواد پلی‌فنولی موجود در چای سیاه به آن خاصیت ضدگرسنگی می‌دهند. البته می‌دانید که نوشیدن این چای بلافاصله بعد از غذا یک عادت ایجادکننده کم‌خونی فقر آهن است.



منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=344124555670695&set=a.188989724517513.48358.186074144809071&type=1&relevant_count=1&ref=nf)






> با غذاهای ضد خستگی اشنا شوید


ک کنید : با غذاهای ضد خستگی اشنا شوید

!Al
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۶‏, ۰۴:۱۱ بعد از ظهر
http://www.apam.ir/wp-content/uploads/2012/05/colored_fruits_vegetable_cancer.jpg



ترفند آن این است که غذاهایی را انتخاب کنید که انرژی را تدریجاً آزاد می‌کنند و به آرامی‌ و در طولانی‌مدت آن‌ را افزایش می‌دهند و از مصرف غذاهای دارای قند بالا که قند آن‌ها به‌سرعت آزاد می‌شود، بپرهیزید.

بــلــغــــور جـــو
فیبر در سلامت دستگاه گوارش مفید است.حاوی سه نوع ماده غذایی مهم منیزیم، پروتئین و فسفر است و بر سطح انرژی تاثیر می‌‌گذارد
علائم کمبود جزئی ویتامینB1 عبارتند از فقدان انرژی و از دست دادن اشت‌ها. افزون بر این، ویتامینB1 به حفظ انرژی تجزیه شده و تبدیل آن به انرژی غذایی در هنگام خوردن غذا کمک می‌‌کند. شما می‌توانید برای کسب انرژی فوری، به‌هنگام صبح همراه صبحانه، بلغور جو میل کنید، زیرا سبب حفظ انرژی می‌‌گردد.
ارزش افزوده: برای طولانی‌ترشدن زمان انرژی، روی غذای حاوی بلغور، دانه کتان یا مغزهای مملو از پروتئین (فندق، پسته و گردو) بپاشید.

ماســـــت
در حقیقت به‌خاطر نقشی که پروتئین و پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های مفید) در سلامتی روده ایفا می‌‌نمایند، این ماده غذایی واقعاً برای سلامتی مفید می‌‌باشد.
پروبیوتیک‌ها مثل فیبر کمک موثری به هضم غذا می‌‌نمایند. به دلیل نرم بودن ماست، بدن این پردازش را نسبت به غذای سفت و جامد خیلی سریع انجام می‌‌دهد و آن ‌را به‌صورت منبع عظیم و سریع انرژی درمی‌آورد،
مسلما، هر زمانی می‌توان این ماده غذایی را خورد. علاوه بر فواید بهداشتی، ماست یکی از بهترین مواد چند منظوره است، به این معنا که به علت تولید انرژی فوری می‌‌توانید قبل از تمرینات بدنی به‌عنوان خوراک سرپایی و یا عصرانه عالی آن را مصرف کنید. از طرف دیگر می‌‌توانید در زمان صبحانه مخلفات سالمی‌ چون جودوسر، دانه کتان آسیاب شده، مغز‌ها (گردو، فندق و پسته) و انواع میوه‌ها را به آن اضافه کنید.

اســـــــــفـنـاج
اسفناج مملو از مواد مغذی می‌باشد که برای مبارزه با خستگی ضروری هستند و به حداکثر کارایی بدن کمک می‌‌کنند. اسفناج علاوه بر آهن، سرشار از منیزیم و پتاسیم بوده و یک منبع عالی از ویتامین‌های گروه B است.برای تولید انرژی، هضم درست، تنظیم تونیسیته (انقباض عضلانی) و عصبی ضروری است. جای تعجب نیست که کمبود منیزیم می‌‌تواند سبب کارکرد پایین مغز و بدن گردد
علائم نارسایی پتاسیم شامل ضعف عضلات، گیجی و خستگی می‌باشد. سعی کنید صبحانه، اسفناج بخارپز با تخم مرغ، ناهار، ساندویچ پر شده با اسفناج و شام، اسفناج همراه با یک لایه لازانیا بخورید. احتیاجی نیست در هر وعده غذا کنار بشقاب اسفناج بگذارید. می‌‌توانید به غذاهایی از جمله سوپ‌ها، غذاهای بخارپز، خوراک‌ها، سس‌ها و سرخ کردنی‌ها و غذاهای نرم، مقدار کمی‌ از این سبزی اضافه کنید.

مغــــز‌ها و دانــــــــه‌ها
مغز‌ها و دانه‌ها، مواد غذایی مغذی حاوی پروتئین با کیفیت بالا و چربی‌های امگا‑3 سالم می‌باشند و بسته به نوع انتخاب، می‌‌توانید مقادیر مناسب منیزیم، منگنز، فسفر، آهن، ویتامین‌هایB2، B1 و B6 که همگی تولید انرژی می‌‌کنند، دریافت نمایید.
برای بهره‌مندی از مزایای مغز‌ها و دانه‌ها. یک وعده آن برابر یک اونس (حدود یک کف دست پر) می‌‌باشد. در طول روز همیشه بسته یک نفره تنقلات سالم و مفید بردارید و آن‌ها را در ماشین، کیف دستی، کیف پول و در جای امنی بگذارید.
در حد امکان، مغز‌ها و دانه‌های خام را بخرید و بخورید.

لـــوبیـــاهـــا
به‌حق، لوبیا‌ها غذاهای معجزه‌آسا نامیده شده‌اند. علاوه بر مزایای سلامتی متعدد دیگری که لوبیا‌ها فراهم می‌‌کنند، آن‌ها در خط مقدم مبارزه با خستگی هستند. تمام انواع آن‌ها دارای چربی کم و فیبر بالایی می‌باشند و تعادل خوبی بین کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها برقرار می‌‌کنند. لوبیا‌ها مملو از گروهی از مواد معدنی شامل فسفر، پتاسیم، مس و آهن می‌‌باشند که همگی برای تولید انرژی ضروری هستند. لوبیای سویا نیز منبع خوبی از تریپتوفان می‌‌باشد.
ویتامین B1 نیز در تولید انرژی مداخله می‌‌کند و همراه پتاسیم، عملکرد صحیح عضله و عصب را تداوم می‌‌بخشد. همچنین آهن نه تنها به تولید انرژی کمک می‌نماید، بلکه سبب افزایش توزیع اکسیژن در تمام بدن و بهبود خستگی می‌‌شود. لوبیا‌ها را می‌‌توان در هر غذایی استفاده نمود. سعی کنید در زمان‌های مختلف روز مخلوطی از انواع آن‌ها را به کار ببرید.






> ....:::: فوران تستسترون با این 5 ماده غذایی ::::....


ک کنید : ....:::: فوران تستسترون با این 5 ماده غذایی ::::....

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۶‏, ۰۴:۱۶ بعد از ظهر
http://img..ir/images/99337591036968371367.jpg




مترجم علی بخشی - چاپ شده در ماهنامه رزم شماره 73
کوین دیامونته




همگی می‌دانیم که تستسترون باعث افزایش و سایز عضلانی می‌شود و تستسترون بهترین دوست مردان است. بنابراین افزایش طبیعی این هورمون در بدن آرزوی تمام ورزشکاران و مردان است اما نکته غم‌انگیز این است که در بعضی شرایط و با تغذیه غیراصولی سطوح تستسترون کاهش می‌یابد و این نکته غم‌افزا می‌تواند حتی قبل از سن سی‌سالگی اتفاق بیافتد نتایج تحقیقات نیز دلیی برای صحت این گفته هستند. اما در طرف مقابل تغذیه مناسب و تمرینات اصولی می‌توانند باعث افزایش این هورمون محبوب در بدن شوند و قطعاً تغذیه مناسب و درست نقش بسیار مهمی در افزایش تستسترون خواهد داشت. لذا با مطالعه این مقاله تا انتها می‌توانید پنج غذا از بهترین غذاهای افزاینده تستسترون را بشناسید:
1- کرفس:
مصرف کرفس می‌تواند تا سطح قابل توجهی میزان تستسترون طبیعی بدن را افزایش دهد. کرفس سرشار از هورمون‌های قدرتمند آندروستنون و آندروستنول است. تحقیقات نشان می‌دهد که مردان با جویدن یک تکه حتی کوچک کرفس می‌تواند بدن را تحریک کنند تا تستسترون تولید و تشرح کند و این یک گام بسیار مهم برای افزایش سطوح هورمون تستسترون و افزایش انرژی است.

2- اوکادو:
اوکادو نه تنها حاوی مقدار زیادی ویتامین ب6 است بلکه دارای مقدار قابل توجهی از اسیدفولیک نیز هست. تحقیقات نشان می‌دهند که با مصرف این میوه می‌توانید از طریق افزایش ساخت و ساز پروتئین‌ها در بدن سطوح انرژی خود را بالا ببرید. بعلاوه اینکه ویتامین ب6 بعنوان یکی از افزاینده‌های تستسترون طبیعی بدن شناخته می‌شود همچنین اوکادو سرشار از ویتامین‌ها و املاح دیگری نظیر پتاسیم است که باعث افزایش سطوح انرژی می‌شود بنابراین با خوردن این میوه هم افزایش تستسترون و هم افزایش انرژی را تجربه کنید.

3- موز
همانطور که می‌دانیم موز از دیرباز بعنوان یک میوه تقویت‌کننده قوای ***ی شناخته می‌شوده است. موز سرشار از ویتامین ب است که طبق نتایج آزمایشات گوناگون می‌تواند باعث افزایش مقدار تستسترون طبیعی بدن شود. موز نه تنها حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین‌ها و املاح است بلکه دارای مقدار قابل توجهی از آنزیم بروملین است و آنزیم بروملین نیز باعث افزایش قوای ***ی می‌شود.

4- بادام (و تمام آجیل‌ها)
بله تمام آجیل‌ها و مغزها دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری هستند که برای بدن انسان فوائد بیشماری دارند چرا که تحقیقات زیادی اثرات مثبت آنها را نظیر بهبود التهابات، بهبود عملکرد شناختی و تنظیم سطح کلسترول خون و فوائد زیاد دیگری را به اثبات رسانده‌اند بعلاوه اینکه چربی‌ها برای ساخته شدن تستسترون ضروری و واجب هستند. بدن انسان بدون چربی نمی‌تواند کلسترول تولید کند و همانطور که می‌دانیم تستسترون در کلسترول تولید می‌شود لازم به ذکر است که آجیل‌ها نه تنها حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند بلکه حاوی ویتامین‌ها و املاح دیگری نظیر ویتامین‌ ای و آهن هستند که برای تولید تستسترون بسیار ضروری به شمار می‌روند.

5- گوشت قرمز
تحقیقات نشان می‌دهند که کاهش مصرف گوشت قرمز باعث کاهش سطوح تستسترون و تولید آن در بدن می‌شود اما باید مراقب بود چرا که امروزه برای بزرگتر کردن دامها از آنتی‌بیوتیک‌ها و هورمون‌ها استفاده می‌شود این عمل باعث بالا رفتن سطح تستسترون بدن و بطبع آن افزایش میزان استروژن خواهد شد و این دلیل افزایش مراقبت و دقت بیشتر در هنگام خرید گوشت است. گوشت قرمز حاوی آهن و املاح دیگری است که برای نرمال بودن هورمون‌های بدن لازم هستند بلعاوه اینکه بدن برای ساخت بعضی هورمون‌ها نیاز به چربی‌های اشباعی دارد که گوشت قرمز می‌تواند آنها را براحتی در دسترس بدن قرار دهد. حالا با خواندن این مقاله از همین امروز سطح تستسترون خود را بالا ببرید و بدانید که تغذیه و تمرین کلید افزایش سطوح تستسترون بدن هستند. تحقیقات و آزمایشات گوناگون نشان دادند که اسیدهای چرب ضروری ویتامینهای خانواده بی و مینرالها باعث افزایش قابل توجه تستسترون می‌شود. همچنین این تحقیقات به این مهم صحه می‌گذارند که افزایش تستسترون باعث افزایش قدرت، توده عضلانی و میل ***ی می‌شود.از امروز از این غذاها بیشتر بخورید و با خیال راحت به باشگاه بروید و تا جایی که میتوانید وزنه های سنگین جابجا کنید تا با افزایش تستسترون به قدرت و توده عضلانی دست پیدا کنید






> قبل از خوردن استامینوفن، چای بنوشید


ک کنید : قبل از خوردن استامینوفن، چای بنوشید

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۶‏, ۱۰:۳۹ بعد از ظهر
یافته ‌های محققان ایرانی نشان می‌ دهد: مصرف چای، بیست دقیقه قبل از دریافت استامینوفن باعث افزایش اثربخشی این دارو می‌ شود.


این بررسی توسط گروهی از محققان دانشگاه علوم پزشکی بقیه ‌الله (عج) با هدف اثر مصرف چای بر بهبود تاثیر استامینوفن بر روی 120 بیمار مبتلا به سردرد انجام شد.

در این مطالعه، 58 بیمار در گروه مورد، یک لیوان چای و 62 ‌نفر در گروه شاهد، یک لیوان آب گرم به جای چای دریافت کردند و بیست دقیقه بعد از نوشیدن چای، یک قرص استامینوفن به آن ها داده شد. سپس میزان درد آن ها اندازه‌ گیری شد.


نتایج این مطالعه حاکی نشان داد: مصرف چای به عنوان یک نوشیدنی، بیست دقیقه قبل از دریافت استامینوفن در بهبود سردرد افراد موثر بود و این امر به سن و *** بستگی نداشت.


به جز سردردهای ناشی از افت فشار مایع مغزی نخاعی، سردردهای ناشی از عفونت، میگرن یا سردردهای ناشی از تومورهای درون جمجمه‌ای، انواع دیگر سردردها به راحتی و با استفاده از داروهای ضددرد متداول مانند استامینوفن قابل تسکین هستند.

استامینوفن به عنوان یک داروی ضددرد غیراستروئیدی، کاربردهای بسیاری از جمله در تسکین سردرد و کاهش تب دارد، اما مصرف زیاد استامینوفن می ‌تواند به مسمومیت کبدی و به دنبال آن مرگ منجر شود. به همین دلیل استفاده از داروهایی که بتواند به جای استامینوفن در درمان سردرد کمک کند، از اهداف سیستم‌ های درمانی است.

منبع: سایت صد برگ







> چگونگی تثبیت وزن پس از رژیم لاغری


ک کنید : چگونگی تثبیت وزن پس از رژیم لاغری

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۶‏, ۱۰:۴۴ بعد از ظهر
چگونگی تثبیت وزن پس از رژیم لاغری

بسیاری از افراد هستند که سال‌های سال با مشکل چاقی و اضافه وزن دست به گریبانند، افرادی که بارها به رژیم کاهش وزن روی می‌آورند و به موفقیت‌هایی دست می‌یابند اما پس از مدتی مجدداً مشکل اضافه وزن گریبان‌گیر آن‌ها می‌شود. به همین دلیل است که بسیارند افراد چاقی که دیگر از رژیم‌های مکرر و افزایش مجدد وزن خسته شده‌اند. آن‌ها تناسب اندامشان را به مانند یک آرزوی دست نیافتنی می‌بینند و هر بار که صحبت از رژیم کاهش وزن می‌گردد؛ خود را از پیش باخته و تناسب اندام را دور از دسترس می‌پندارند. لذا امروزه کم نیستند افرادی که به دنبال راهکاری آسان برای حفظ وزن کاهش یافته پس از رعایت رژیم لاغری هستند. افراد چاق دوست دارند که تناسب اندامشان را برای طولانی مدت حفظ کنند اما دوست ندارند همواره درگیر اندازه گیری وزن خود و غذای مصرفی‌شان باشند، چرا که این کار برای‌شان ملال آور و وقت گیر می‌نماید، و دنبال راهکار ساده‌تری هستند. حفظ کاهش وزن برای مدت طولانی در گروی رعایت همیشگی یک الگوی غذایی سالم است، اما چگونه؟ ما در این مقاله یک شیوه‌ی مرسوم و راحت را ارائه می‌نماییم که بتوانید به راحتی بدون به خاطر سپردن کالری مواد غذایی، رژیم غذایی خود را در کنترل داشته باشید. این روش، سیستم چراغ راهنمایی (traffic light system)، نام دارد. بی شک چراغ راهنمایی رانندگی را می‌شناسید!؟ در چراغ راهنمایی رانندگی سه رنگ اصلی قرمز، سبز و زرد وجود دارد. رنگ سبز نشانگر مجاز بودن، رنگ زرد نشانگر احتیاط و دقت نمودن و رنگ قرمز به معنای عدم اجازه حرکت و عبور نمودن است. حال در چراغ راهنمای تغذیه‌ی سالم نیز سه رنگ سبز و زرد و قرمز وجود دارد. اما در اینجا رنگ سبز یعنی مواد غذایی مجاز و ایمن، رنگ زرد یعنی مواد غذایی که باید با احتیاط مصرف شوند (مصرف بی رویه‌شان موجب افزایش وزن می‌گردد) و رنگ قرمز نیز به مواد غذایی پُرکالری و خطرناک برای تناسب اندام اشاره دارد که باید از مصرف آن‌ها پرهیز کنید. پیروی از این چراغ راهنمایی تغذیه سالم می‌تواند در درازمدت منجر به کاهش وزن و حفظ طولانی مدت تناسب اندام گردد. حال این شما و این هم چراغ راهنمایی تغذیه سالم.

راهنمای چراغ راهنمایی برای تغذیه سالم و کاهش وزن:

1- موارد زیر را آزادانه بخورید (چراغ سبز)
میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه خام و پخته شده، هویج و دیگر سبزی‌های ریشه‌ای، تمام سالادهای سبزیجات، چاشنی‌ها، دانه‌های غلات کامل (برای مثال برنج قهوه‌ای و گندم سبوس دار)، پاستای گندم کامل، نان کامل، کورن‌فلکس، صبحانه‌ی حاوی غلات کامل، زردآلوی خشک، آلوها، حبوبات (برای مثال لوبیای قرمز، نخودها، لوبیاهای روغنی، عدس‌ها)، تمام ماهی‌ها، ماست کم چرب، پنیر کم چرب، شیر بدون چربی، ماکیان (پوست کنده).

2- غذاهایی که باید به میزان متعادل و با احتیاط بخورید (چراغ زرد)
غلات تصفیه شده (برای مثال نان سفید)، روغن‌های طبخ غذا با کیفیت خوب (مانند روغن زیتون، روغن گردو، روغن بادام)، میوه‌های خشک به غیر از مواردی که در چراغ سبز ذکر شد، ماست با چربی متوسط، شیر نیمه چرب، مغزهای تازه و بذرها (نه به شکل نمکی و بوداده)، گوشت‌های فرآوری شده و آماده (ترجیحاً کم چرب)، آب‌میوه‌ها.

3- غذاهایی که باید از خوردن‌شان اجتناب کنید و یا در مقادیر بسیار کم بخورید (چراغ قرمز)
کیک‌ها، بیسکویت‌ها، شکلات‌ها، شیرینی‌ها، پودینگ، کره، کله پاچه، مارگارین، کرم و خامه، کلوچه، اسنک‌های کوچک نمکی، پنیر خامه‌ای، گوشت‌ها و محصولات گوشتی چرب، نوشیدنی‌های شکری، غذاهایی که عمیقاً سرخ شده است، چیپس‌ها، انواع فست‌فود شامل سیب زمینی سرخ کرده، سوسیس و کالباس یک اصل کلی برای کاهش وزن و حفظ آن، این است که از یک رژیم غذایی کم چرب و پر کربوهیدرات (البته کربوهیدرات از نوع پیچیده و فیبردار) پیروی کنید، و مصرف غذاهای فرآوری شده، غذاهای چرب و سرخ کردنی، قند ساده و کربوهیدرات‌های ساده از جمله شیرینی‌جات را کاهش دهید.اکثر متخصصین تغذیه و انجمن‌های علمی تخصصی نیز تایید می‌کنند که پیروی از رژیم کم چرب و پر کربوهیدرات (از نوع پیچیده و سبوس دار)، راهی مناسب برای حفظ تناسب اندام در طولانی مدت است.

***

البته باید در اینجا اعتراف نمود که رژیم پر پروتئین و کم کربوهیدرات ممکن است در کوتاه مدت مفید باشد، ولی مصرف بی رویه پروتئین به ویژه برای افراد مستعد ناراحتی‌های کلیوی خطرناک است و در ضمن در طولانی مدت نمی‌توان آن را ادامه داد؛ لذا برای طولانی مدت پیروی از رژِیم کم چرب و غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده و اجتناب از شیرینی‌جات، غذاهای چرب و کربوهیدرات‌های ساده توصیه می‌شود. نکته‌ی مهم پایانی این است که برای حفظ وزن دلخواه‌‎تان هرگز فعالیت بدنی را فراموش نکنید، چرا که تمام تحقیقات علمی اذعان نموده‌اند که موفق‌ترین افراد در حفظ تناسب اندام، افرادی هستند که فعالیت بدنی منظم خود را حفظ می‌نمایند.





> از مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا درهنگام ورزش خودداری کنید


ک کنید : از مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا درهنگام ورزش خودداری کنید

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۷‏, ۰۳:۵۱ قبل از ظهر
http://img..ir/images/28862469901214360498.jpg


مصرف کنندگان نوشابه‌های انرژی زا باید مراقب مقدار کافئینی که در روز مصرف می‌کنند باشند. چون مقدار بیش از حد این ماده می‌تواند باعث بروز حالت تهوع، دلشوره و عصبانیت شود چرا که مصرف این نوشابه‌ها با افزایش پرخاشگری و رفتارهای پرخطر در بین نوجوانان در ارتباط است.

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: ورزشکاران باید بدانند که در حین ورزش نباید از نوشابه انرژی‌زا استفاده کرد. همچنین مصرف این نوشابه‌ها با دوز بالا پیامدهای نامطلوبی را به دنبال خواهد داشت.


محبوبه مهدی پناه در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا هر چند راهی برای کسب انرژی بیشتر است اما اگر به مقدار زیاد استفاده شود پیامدهای نامطلوبی در پی خواهد داشت.

وی افزود: مصرف کنندگان نوشابه‌های انرژی زا باید مراقب مقدار کافئینی که در روز مصرف می‌کنند باشند. چون مقدار بیش از حد این ماده می‌تواند باعث بروز حالت تهوع، دلشوره و عصبانیت شود چرا که مصرف این نوشابه‌ها با افزایش پرخاشگری و رفتارهای پرخطر در بین نوجوانان در ارتباط است.

وی همچنین در خصوص مصرف نوشابه‌های انرژی زا با دوز بالا خاطرنشان کرد: زمانی بود که مقدار کافئین مورد نیاز از قهوه یا نوشابه کولا تامین می‌شد ولی امروزه تعداد زیادی نوشابه‌ها حاوی کافئین زیاد به بازار عرضه شدند که باید بیشتر مراقب بود و اگر بدانیم که حداکثر مصرف کافئین روزانه ۴۰۰ میلی گرم است پس باید به برچسب روی قوطی نوشابه توجه کنیم و اطمینان حاصل کنیم که بیشتر از این میزان کافئین در طول روز مصرف نمی‌شود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: ۴۰۰ میلی گرم کافئین تقریبا معادل فقط یک قوطی نوشابه انرژی زا و یا دو فنجان قهوه است و بیشتر از این مقدار می‌تواند باعث بروز حالت تهوع، دلهره و نگرانی، تپش قلب و در موارد نادر علایم شدیدتر شود.
مهدی پناه افزود: ممکن است فرد بر اثر مصرف نوشابه انرژی زا با دوز بالا به علت وجود کافئین زیاد به علائمی شبیه آنفلوانزا دچار شود که در واقع به علت مصرف کافئین زیاد بروز کرده است پس باید بدانیم در مصرف کافئین نیز باید همچون داروها دقت کنیم چرا که می‌تواند مانند داروها دارای عوارض جانبی باشد.

وی توصیه کرد: در حین ورزش کردن از مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا پرهیز کنید زیرا آب بدن در این صورت به میزان زیادی از دست خواهد رفت.

وی تاکید کرد: علاوه بر کافئین، بیشتر این نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی مقادیر بسیار زیادی قند و سدیم هستند که برای افراد مبتلا به دیابت و یا دارای فشار خون بالا بسیار خطرناک است و از سوی دیگر گروهی از کارشناسان اعلام کردند که رشد نرخ مصرف این نوشیدنی‌ها در بین نوجوانان باعث تشدید نگرانی مسوولین و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی شده است.
مهدی پناه در ادامه در خصوص میزان اطلاع خانواده‌ها از عوارض این نوشابه‌ها گفت: هنوز کسی نمی‌داند که این نوشابه‌ها بتوانند چنین عوارضی را به دنبال داشته باشند اما والدین باید آگاه باشند که نوجوانانی که تمایل به سوء مصرف کافئین دارند احتمال اینکه به رفتارهای پرخطر دست بزنند بسیار بیشتر است.

وی گفت: طبق آمار ثبت شده در سالهای اخیر چندین مورد اورژانسی و خطرناک از بستری شدن نوجوانانی گزارش شده که به دلیل مصرف زیاد این نوشابه‌ها دچار تپش قلب شدید، دلواپسی شدید و تعریق زیاد شده و راهی بیمارستان شدند.
کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پایان اظهار داشت: در حال حاضر هیچ تعریف قانونی برای این نوشیدنی‌ها وجود ندارد، هر چند برخی از آنها حاوی ویتامین و مواد گیاهی مفیدی هستند اما مصرف کافئین زیاد در آنها می‌تواند تهدید کننده و خطرناک باشد.





> بخوانید .... غذاهایی که باعث بوی بد بدن میگردد


ک کنید : بخوانید .... غذاهایی که باعث بوی بد بدن میگردد

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۸‏, ۰۳:۳۰ قبل از ظهر
http://img..ir/images/90144377010889833844.jpg


جدا از ژن که عامل اصلی این خصوصیت متمایز کننده است بوی بد بدن میتواند یکی از مهمترین عوامل شکست در روابط اجتماعی باشد.

بعضی از دانشمندان این را به علت مصرف زیاد اودکلن و عطر و برخی دیگر دلایل بیولوژیکی را عامل اصلی بوی بدن میدانند در صورتی که بین همه انها یک توافق کلی وجود دارد که استفاده از نوع های خاصی ار غذا میتواند منجر به بوی بدن شود.

در اینجا به 7 نوع غذا می پردازیم :

1-غذا های تند:

مصرف زیاد غذا های تند منجر به افزایش سولفور دریافتی میشود که باعث دفع آن از طریق عرق کردن و تنفس شود پس مطمئن شوید سیر- پیاز و ادویه کاری زیاد استفاده نمی کنید.

2-گوشت قرمز:

گوشت قرمز نیاز به حداکثر پروسه هضم توسط بدن شما را دارد و مصرف زیاد گوشت قرمز منجر به مشکلاتی مانند : خیس بودن بدن و تعرق ناخواسته می گردد در حالی که افرادی دارای رژیم سبزیجات می باشند ممکن است این مشکل را نداشته باشند.

3-فست فود:

مصرف زیاد غذا های ناسالم و فست فود باعث افزایش سلول های چربی در درون بدن شما می گردد که این میتواند دلیل اصلی عرق گردن ناخواسته و تنفس بد بو گردد فست فود همچنین در مقایسه با غذاهای سالم زمان بیشتری در بدن نیاز دارد تا هضم شود غذا هایی که دارای مبالغ زیادی روغن هیدروژنه - شکر - آرد و نمک باشند برای مصرف زیاد توصیه نمیشوند.

4- کربو پایین:

یک رژیمی که شامل کربوهیدرات نباشد و حاوی مقادیر زیادی پروتین باشد میتواند منجر به آزاد سازی مواد شیمیایی به نام کتونیز در جریان خون شما گردد که در آخر تعرق ناخواسته را افزایش میدهد.

5-شکلات:

مصرف شکلات / سودا / چای و قهوه زیاد باعث بوی بدن بدن می گردد زمانی که شما آنها را می نوشید حداقل 10% از آن از طریق عرق کردن دفع میشود.

6- محصولات لبنی:

محصولات لبنی شامل مبالغ زیادی از پروتین میباشند و افزایش مصرف زیاد این محصولات میتواند باعث افزایش زمان هضم ان در شکم شما و تولید و آزاد سازی گاز هیدروژن سولفات و الکل متیل که میتواند دلیل بوی بدن باشد می شود.

7-تنباکو:

این برای همه شناخته شده است که زمانی که شما سیگار می کشید بوی آن با بوی تعرق و هرمون های بدن شما ترکیب گشته و باعث بوی بد بدن فرد سیگاری میگردد.

منبع (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=417459011633761&set=a.220624387983892.52440.220614474651550&type=1&relevant_count=1&ref=nf)
R.O.N.A.K
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۸‏, ۰۴:۴۴ قبل از ظهر
یکی از مواردی که جا داره ذکر بشه.استرس هست.
استرس هم یه فرایند طولانی رو به همراه داره که مجال ذکرش نیست.
ولی باعث خارج شدن یه سری انتقال دهنده شیمیایی و عصبی از پوست میشه که در نهایت امر باعث بوی بد بدن میشه.
از دوست خوبم بابت عنوان کردن این تاپیک ممنونم.واقعا مفید بود.
shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۸‏, ۰۴:۴۶ قبل از ظهر
خواهش میکنم :گل رز:
viyan
‏۱۳۹۲-۰۵-۰۱‏, ۰۸:۱۰ بعد از ظهر
بررسی بوی بد بدن و راه های پیشگیری و درمان آنبرخی از بوهای زننده بدن می تواند ناشی از بیماری ها یا مشکلات جسمی باشد. دیابت، بیماری های کبدی و… انواعی از این مشکلات جسمی هستند.

مراجعه‌ منظم به دندانپزشک و مسواک کردن منظم دندانها با خمیر دندان مناسب که از بروز بیماریهای دهان و دندان جلوگیری می‌کند.
............

نقش پزشک در این زمینه اطمینان از این امر است که فرد مشکل یا بیماری خاصی ندارد. تشخیص علت بروز بوی بدن با مراجعه به تاریخچه‌ پزشکی و آزمایشات فیزیکی صورت می‌گیرد.

در برخی موارد خاص آزمایشات بیشتر مورد نیاز خواهد بود. موارد ناشی از عفونتها معمولا با درمان آن عفونت برطرف می‌شوند و معمولا اثرات جانبی بلند مدت ندارند.

بوی بد بدن مسری نیست و به دیگران منتقل نمی‌شود. البته اگر علت بروز این حالت عفونت خاصی باشد آن عفونت می‌تواند مسری باشد که از آن جمله می‌توان به عفونتهای بیماریهای مقاربتی اشاره کرد.

حالتهای وراثتی نیز ممکن است به طور ژنتیکی از والدین به فرزندانشان منتقل شود. از مهمترین روشهای درمان این حالت شست‌وشوی روزانه با آب و صابون است.

گاهی اوقات ممکن است فرد از دئودورانت و اسپری خاص برای جلوگیری از تعرق استفاده کند. داشتن یک رژیم غذایی مناسب نیز در برخی موارد توصیه می‌شود. در مورد بیماریهای مولد بوی نامطبوع درمان بیماری تحت نظر پزشک توصیه می‌شود.

در مورد اثرات جانبی بیماری باید گفت، که این امر با نوع درمان در ارتباط است؛ برای مثال برخی افراد نسبت به برخی اسپریهای بدن حساسیت پوستی دارند.

برخی آنتی بیوتیکها نیز ممکن است باعث بروز حساسیتهای آلرژیک یا مشکلات معده شود. در موارد جراحی نیز خطر خونریزی و عفونت وجود دارد
بوی بد بدن ممکن است به دلیل نوع رژیم غذایی هم باشد. فعل و انفعالات شیمیایی که روی موادغذایی انجام می شود با تعریق بدن از طریق سطح پوست دفع می شود. موادی مانند انواع ادویه جات که در غذاها از آن استفاده می شود ، سیر و دیگر ادویجات که بوی زیادی دارند عامل دیگری در ایجاد بوی بد بدن است.
عرق بدن در کودکان بندرت بوی بد می دهد چون غدد عرقی ناحیه زیربغل و اندام تناسلی تا قبل از سن بلوغ فعال نمی شود ولی اگر کودکان دیر به حمام بروند و یا بهداشت را رعایت نکنند ممکن است بدنشان بوی بد داده و حتی این بو شدیدتر هم بشود.


در سن بلوغ ترشح غدد عرق نواحی زیر بغل و اندام تناسلی با فعالیت هورمون ها بیشتر شده و چربی نیز در سطح پوست و در این نواحی بیشتر تولید می شود. البته اگر بهداشت رعایت نشود بوی بد بدن به عنوان یک مشکل جدی بسیار آزاردهنده خواهد بود. بوی بد بدن در هوای گرم و مرطوب بیشتر است. این مساله در بین افراد متفاوت است. معمولا بوی بدن بعد از دوش گرفتن از بین می رود ولی اگر به نظافت لباس ها اهمیت نداده و آنها را زود به زود تعویض نکنید و نشویید عرق شما که روی لباس باقی مانده است در اثر باکتری ها تبدیل به بوی بسیار بد و زننده ای می شود که برای اطرافیان شما ناخوشایند است. بیشتر مردم به راحتی بوی بد بدن را تشخیص می دهند. مگر افرادی که بدن خودشان بو می دهد ، در واقع این نوع از افراد به بوی ناخوشایند بدنشان عادت کرده اند و در نتیجه به بوی آن توجه چندانی ندارند. درمان بوی بد بدن خیلی ساده است.

تماس با انواع آلاینده هائی که در هوا , غذا وخانه وجود دارند… طوری که کبد و کلیه وروده ها قادر به دفع آنها نباشند
نارسائی هر کدام از ارگانهای ذکر شده مثل کبد , کلیه و دستگاه گوارش

یبوست – کمبود منیزیوم و روی – مصرف زیاد گوشت – رژیم های گیاه خواری
عدم توانائی در هضم بعضی غذا ها مثل ماهی , تخم مرغ ,بعضی سبزی ها
بعضی نوشیدنی ها و بعضی غذاها اختصاصا باعث این قبیل مشکلات می شوند مثل : سیر پیاز زرد چوبه و بعضی غذاهای تند قهوه الکل . مرغ و جوجه های سرخ شده ممکن است حاوی چربی هایی باشند که ایجاد بو کنند
کمبودن قند خون- بیماری کبدی – دیابت – انگل – یائسگی – و وجود استرس از علل دیگر هستند
بدن برخی از افراد بوی ناخوشایندی دارد که باعث ناراحتی و آزار دیگران می شود. بخصوص در فصل گرما که تعرق بدن زیاد است.البته بوی بدن هم بدون علت نیست. عرقی که در سطح پوست بدن ایجاد می شود می تواند عامل بوی بد بدن شما باشد.معمولا عرق بوی بدی ندارد ولی اگر مدتی روی پوست باقی بماند باکتری هایی که به طور طبیعی روی پوست وجود دارند در اثر فعل و انفعالات شیمیایی باعث ایجاد بوی بد و ناخوشایند می شوند.


بدن بیشتر افراد با حمام نکردن به قدر کافی ، بو می گیرد. وقتی قطره عرق به سطح پوست تمیز می رسد، در ابتدا بو نمی دهد ولی بعد از اینکه باکتری ها یا قارچ های موجود در سطح پوست، چربی های عرق را تجزیه کردند، عرق بو می گیرد. بیشتر غدد عرق، چربی ندارند ولی غدد عرق اطراف سینه ها، اندام های ***ی و زیر بغل، عرقی تولید می کنند که چربی دارد. بیشتر مردم برای جلوگیری از ایجاد بوی بَدِ بدن، به طور مرتب دوش می گیرند تا تعداد باکتری های موجود در سطح پوست را کاهش دهند.
البته عرق برخی از نواحی پوست مثل زیر بغل و اندام تناسلی بیشتر بوی بد می دهد. چون غدد عرق این نواحی عملکرد متفاوتی دارند. این غدد مواد پروتئینی و چربی تولید نموده که باکتری های سطح پوست از این مواد تغذیه می کنند. اما عرق نقاط دیگر بدن بیشتر دارای نمک می باشد و باکتری ها براحتی نمی توانند از آن تغذیه کنند.
بنابراین بوی مناطق دیگر بدن از زیر بغل و اندام تناسلی کمتر است. پاها هم ممکن است بوی بد ایجاد کنند البته رعایت بهداشت پاها ، جوراب و کفشها در بوی بد آن تاثیر بسزایی دارد. در صورتی که پاها مدت زیادی داخل کفش و جوراب باشند عرق کرده و باعث می شوند قارچ و باکتری در پاها رشد و نمو کند و این خود عامل بوی بد پا است.

بررسی مشکل :
اگر بدنتان بویی زننده و انزجارآور از خود متصاعد می کند، اصلاً نگران نباشید. راه های بسیاری برای رفع این مشکل پیش روی شماست. اولین کاری که باید بکنید این است که علت و سبب این بوی بد را کشف کنید و بعد می توانید برحسب آن از روش های درمانی ویژه استفاده کنید. اگر دیدید که با روش های معمول مشکلتان برطرف نشد، تردید نکنید، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا به شما در این زمینه کمک کند مردم معمولا بوی بدن را در ارتباط با عرق می‌دانند. اما عرق کردن به تنهایی نمی‌تواند بو تولید کند.

عرق چیزی جزب آب و نمک نیست که از غده‌های تعرق برای کنترل دمای بدن ترشح می‌شود. باکتریهای روی پوست فرد می‌توانند با عرق بدن ترکیب شده و بوی نا مطبوع تولید کنند.

بوی بدن حتما گاهی اوقات می‌تواند نشانه‌ مشکلات مهمتر پزشکی باشد. وقتی کسی از بوی بدن خود شکایت دارد، پزشک به اطلاعات بیشتری برای حل این مشکل نیاز دارد.

برخی از سوالاتی که پزشک مربوطه ممکن است در این موارد از شما بپرسد عبارتند از: چه وقت تولید بوی بدن شروع می‌شود؟ آیا می‌توانید درباره آن توضیح دهید؟ این بو ظاهرا از کدام قسمت بدن ناشی می‌شود؟

( مانند تمام بدن، تنفس، زیر بغل، ادار یا اندامهای تناسلی) آیا این بو دائمی است یا در زمانهای خاصی بروز می‌کند؟ آیا عاملی وجود دارد که تولید آن را کمتر یا تشدید کند؟ یا در خانواده سابقه این مشکل را دارید؟ چه روشهای طبی برای درمان آن به کار گرفته‌اید؟ (اگر اینطور است) از چه داروهای شیمیایی، گیاهی، یا روش دیگری برای معالجه‌ آن استفاده می‌کنید؟ آیا هیچ علائم دیگری نیز به همراه آن دارید؟

عوامل پیدایش بوی بد بدن دلایل بروز بوی نامطبوع بدن شامل داروها، مواد سمی یا مواد گیاهی از قبیل الکل، سم آرسنیک، سم کیانید یا کشیدن سیگار، خوردن برخی مواد خاص مثل پیاز باشد که باعث بروز بوی بدن دهان می‌شود و در متابولیسم اختلال ایجاد می‌کند.

همچنین عفونتهایی از قبیل عفونتهای ریوی، عفونتهای پوستی، عفونتهای مهبل، بیماریهای مقاربتی یا عفونت مجاری اداری میتوانند باعث بروز این بوی نا مطبوع شوند.

به این ترتیب در محل عفونت بوی بد تولید می‌شود. برای مثال عفونت ریه باعث بوی بد دهان می‌شود، نقص در فعالیت کبد و کلیه‌ها، حالت‌های روانی خاص که فرد تصور می‌کند تمام بدنش بوی نامطبوع تولید می‌کند در حالی که این گونه نیست، مشکلات دهان و دندان مانند، بیماریهای لثه، دندان و پوسیدگی دندانی و یا عفونت و التهاب لثه‌ها همگی بوی نامطبوع دهان را ایجاد می‌کنند.

از سوی دیگر تومورها و سرطان‌ها نیز ممکن است باعث بروز بوی نا مطبوع در اطراف تومور شوند. برای مثال، تومورهای دهان یا معده باعث بوی بد دهان می‌شوند. سرطان لوله رحم باعث ترشحات بد بو می‌شوند.

نحوه‌ پیشگیری از بروز این حالت مربوط به علت بروز آن است. برای مثال جلوگیری از مصرف داروها یا مواد سمی می‌تواند از تولید بوی نا مطبوع پیشگیری کند.

مصرف داروهای تجویز شده و کنترل میزان قند خون در منزل یک روش پیشگیری به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت غیر قابل کنترل است.

حمام نکردن: یکی از دلایل عمده در پیدایش این بوی بد این است که به میزان کافی حمام نمی کنیم. البته فقط شستشوی بدن کافی نیست، پاکی و نظافت لباسها نیز در این مسئله موثر هستند. انواع بخصوصی از پارچه ها مثل پارچه های نخی، بوی بد را سریعتر جذب می کنند.

عرق کردن:
بدن برخی افراد بوی تندتری دارد، به این دلیل که بیشتر عرق می کنند. دلیل آن می تواند استرس یا فعالیت جسمی بیش از اندازه باشد. این روزها استرس عامل رایج تری است. توقعات بالا، برنامه های فشرده ی کاری، و…همه و همه اضطرابی بیش از حد نرمال بر بدن وارد می کنند، که باعث عرق کردن بیشتر می شود.
عرق کودکان معمولاً بوی بد نمی گیرد، به این خاطر که عرق آپوکرین ترشح نمی کنند. از اینرو باکتری ها نمی توانند با چیزی فعل و انفعال داشته باشند. با بالا رفتن میزان تِستوسترون بدن در دوران بلوغ، آپوکرین نیز ترشح می شود.

تغذیه:
خوردن برخی از غذاها نیز می تواند بر بوی بدن شما تاثیرگذار باشد. غذاهای تند و تلخ، با بوهایی نافذ معمولاً تاثیری منفی بر بوی بدن دارند. سیر، زیره، و کاری نمونه هایی از آن هستند.
کمبود روی نیز می تواند در ایجاد بوی بد بدنتان موثر باشد. به این دلیل که این ماده به دفع سمومات بدن کمک می کند. همچنین عدم توازن قند و کافئین بدن نیز عواملی تاثیرگذار در میزان عرق بدن هستند.

مشکلات جسمی:
viyan
‏۱۳۹۲-۰۵-۰۱‏, ۰۸:۱۳ بعد از ظهر
ادامه ..........




برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در بدن بایستی:


۱- به طور مرتب حمام کنید.
۲- هر روز لباس های زیر و جوراب خود را عوض کنید، زیرا سلول های پوستی مرده به لباس های زیر می چسبند و باکتری ها با تجزیه آنها بوی بدی ایجاد می کنند.
۳- دئودورانت هایی ( اسپری یا مام های خوشبو کننده ) را استفاده کنید که حاوی مقدار کمی مواد باکتری کش مثل آلومینیم، روی یا زیرکونیوم ( zirconium) باشند.
۴- برای خشک نگه داشتن پوست، به زیر بغل و کشاله های ران خود پودر بمالید، زیرا باکتری ها روی پوست مرطوب سریع تر رشد می کنند.
اگر تمامی کارهای بالا را انجام دادید، ولی باز هم بدنتان بو می داد، پس یک جای کار غلط است.

بیشترین دلیل بوی غیر عادی بدن، عفونت پوستی است. بوی آمونیاک بدن به دلیل عفونت هلیکو باکتری ( این باکتری باعث زخم معده می شود ) یا مصرف بیش از حد پروتئین هاست.
با مراجعه به پزشک وتجویز او یک آزمایش خون برای هلیکوباکتر بدهید. اگر جواب آزمایش مثبت بود، یعنی دارای هلیکوباکتر بودید، می توانید با مصرف آنتی بیوتیک تحت نظر پزشک، آن را از بین ببرید.
اگر جواب آزمایش منفی بود، شاید نیاز باشد مصرف گوشت قرمز، مرغ، ماهی و لبنیات ( منابع غنی پروتئین ) را کاهش دهید. زیرا اگر بیش از حد نیاز پروتئین مصرف کنید، بدن نمی تواند فوراً آن را مصرف کند و آمونیوم را از پروتئین جدا می کند و باعث ایجاد بوی آمونیاک در بدن می شود.
مصرف مکمل های حاوی کولین باعث ایجاد بوی ماهی می شوند . مکمل کولین دردو حالت زیر مصرف می شود:
۵- افرادی که دارای اختلال ارثی دفع ادراری ” تری متیل آمونیوم ” هستند و بایستی ماهی و سایر منابع غذایی کولین را مصرف نکنند.
۶- عفونت واژینال که بوسیله باکتری Gardnerella ایجاد می شود.
۷- همچنین افرادی که دارای بیماری کبدی هستند بوی ماهی می دهند. نارسایی کبد باعث می شود ماده مورد نیاز برای تجزیه از بین برود.
۸- در فصل تابستان حداقل هر دو هفته یکبار ملحفه‌ها را تعویض کنید
۹- از خریدن لباس‌های زیر یا رویی که در آنها الیاف مصنوعی زیاد استفاده شده بپرهیزید. (بهترین نوع لباس برای لباسهای زیر و رو، انواع نخی می باشد.)
۱۰- به‌هیچ وجه از عطر، ادکلن، مام و یا هر نوع خوشبو کننده دیگر زمانی که احساس می‌کنید عرق کرده‌اید استفاده نکنید .
۱۱- تعرق بین انگشتان پا و پشت لاله‌های گوش، این مناطق را مستعد رویش قارچ‌های پوستی می‌کند. از این رو به نظافت این نقاط توجه کنید
۱۲- برای رفع بوی بد پا از سنگ پا استفاده کنید، اما فراموش نکیند پس از استحمام، حتما کف پاها را با کرم مخصوص مرطوب کرده و بلافاصله جوراب بپوشید. ترک پا عاملی جهت رویش قارچ به ویژه در فصل تابستان است
۱۲- در فصل تابستان، هفته‌ای یکبار و در فصول دیگر هر دو هفته یکبار کفش‌هایتان را بشویید. این نکته درباره کفش‌های ورزشی بسیار حائز اهمیت است. استفاده از خوشبو کننده به ویژه برای پسران در دوران بلوغ لازم است .
۱۳- از صابون‌ها و شامپوهای خوشبو کننده و ترجیحا سازگار با پوست بدن استفاده کنید. تحریک پوست بدن عاملی جهت تشدید تعرق است .
۱۴- برای کاهش تعداد باکتری های روی پوست توصیه می شود مناطق خاص بدن مثل زیر بغل وکشاله ران روزی دو بار باصابون آنتی باکتریال شستشو شود وسپس کاملاً خشک شود. اقدام دیگری که در کاهش تعداد باکتری های زیر بغل موثر است اصلاح مرتب موهای منطقه است.
۱۵- اصلاح مرتب موهای زیر بغل محیط را برای رشد باکتری نامناسب می کند وبه همین دلیل باعث کاهش باکتری ها میشود. بعضی ازافراد مبتلا به بوی بد عرق دچار بیماری پوستی(مثلاً اریتراسما یا قارچ پوستی) در نواحی خاصی ازبدن هستند. درمان این بیماریها هم موجب کاهش تعداد باکتری درمحل می شود.
۱۶- تعویض سریع لباسهای زیر که به عرق آلوده است از اقدامات مفید برای کاهش بوی بد عرق است.
درصورتیکه اقدامات فوق تغییری دروضعیت بوی بد عرق ایجاد نکرد، باید به پزشک مراجعه کرد.
۱۷- از خوردن غذاهای پر ادویه نیز خودداری کنید
توجه کنید برای اینکه از بوی بد بدن در امان بمانید باید به رژیم غذایی‌تان نیز دقت کنید. برخی از مواد غذایی مثل سیر و پیاز و ادویه‌ها پس از گوارش درون بدن، موادی بدبو تولید می‌کنند که می‌تواند از طریق عرق و یا ریه‌ها دفع شوند و بوی بد بدن و دهان را به وجود بیاورند.
۱۸- دختران نوجوانی که دوران بلوغ را سپری می‌کنند باید بیش از دیگران به بهداشت و پاکیزگی پوست خود اهمیت دهند، چون در دوران بلوغ به دلیل افزایش هورمون‌های ***ی، ترشحات غدد عرق زیر بغل و اندام تناسلی افزایش می‌یابد.


روشهای ساده و پر اثر که در خانه می توان بکار برد :

۱)استحمام کنید. سپس آب شلغم را بگیرید به این صورت که شلغم را رنده کنید و داخل یک پارچه شل بافت ریخته و فشار دهید و عصاره به دست آمده را با یک قاشق چایخوری به زیر بغل‌هایتان بمالید و ماساژ دهید. ۲) استفاده جوش شیرین بوی بد زیر بغل و پاهای شما را کاهش می‌دهد.
۳) چند لیمو را در دست خود کم کم فشار دهید تا نرم شود. سپس از وسط به ۲نیم کنید و به زیر بغل‌هایتان بمالید تا هسته‌های آن خارج شود. سپس حمام کنید. اگر زیر بغل شما موهای زائد دارد یک روز قبل از این کار آن موها را از بین ببرید تا اسید لیموها بوی بدن شما را از بین ببرد.
۴) هر روز به حمام بروید و بعد از آن به زیر بغل‌هایتان پودر بزنید. این کار علاوه بر اینکه بوی بدن را می‌گیرد پوستتان رانیز سفید می‌کند.
۵) روغن زیتون، آب پرتقال، آب لیمو و گریپ فروت هم موادی هستند که شما می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که افشره آنها باید تازه باشد. زیر بازوهایتان را پودر بزنید یا هر قسمتی از بدن که لازم است. جوش شیرین را به افشره اضافه کنید و به زیر بغل خود بمالید، سپس با روغن زیتون پاک کنید. بوی بدن شما از بین خواهد رفت.
اگر شما گوشت و مرغ می‌خوریدو با مشکل بوی بد بدن مواجه هستید رژیم غذایی خود را عوض کنید. مصرف گوشت و مرغ را کاهش دهید و خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید. این توصیه‌های غذایی هم کمک می‌کند:
- هر روز ناشتا قبل از صبحانه ۵۰۰ میلیگرم پودر جوانه‌گندم را در آب حل کرده و بنوشید. اگر سوپر مارکت‌های اطراف خانه شما جوانه گندم تازه دارد، می‌توانید از جوانه گندم تازه استفاده کنید. توجه داشته باشید محلول جوانه را با معده خالی و با آب معدنی بنوشید.کلروفیل بوی بدن را به صورت چشمگیر کم می‌کند یا کاملا از بین می‌برد.
- اگر کشمکش‌های عصبی باعث می‌شود که شما تعرقتان افزایش یابد و این نیز باعث می‌شود که بوی بدنتان زیاد شود، چای سبز بنوشید. یک قاشق چایخوری چای سبز خشک یا ۲ عدد چای کیسه‌ای را در یک فنجان آب بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه خیس بخورد و کم کم در طول روز آن را بنوشید. این چای به شما کمک می‌کند آرامش پیدا کنید و دیگر عرق نکنید.



ق را از سطح بدنتان کمتر جذب کرده و با باقی ماندن این عرق در سطح پوست، خود بخود بوی بد نیز استشمام می‌شود. ۶ . سیگار نکشید. مصرف سیگار علاوه بر بدبو کردن دهان، موجب بدبو شدن عرق نیز می‌شود. در نظر داشته باشید که هفته‌ها طول می‌کشد تا بوی بد سیگار و اثر آن در عرق بدن بعد از ترک از بین برود.
۷٫ لباس تمیز عامل مهمی ‌برای جلوگیری از بوی عرق است. هر بار به حمام می‌روید لباس‌هایتان را عوض کنید و لباس‌های تمیز بپوشید. گاهی در مناطق گرم و شرجی لازم است لباس‌ها را روزی چند بار عوض کرد.
۸ . برخی بیماری‌ها موجب تعریق بدبو می‌شود، در این مواقع چاره‌ای جز درمان بیماری اصلی وجود ندارد.
۹٫ موهای زیر بغل و کشاله‌ران خود را به‌طور مرتب بتراشید. وجود مو در این منطقه موجب مساعد شدن شرایط رشد برای باکتری‌ها می‌شود.
۱۰٫ در هفته یک‌بار استفاده از صابون آنتی باکتریال، گوگرددار و ترکیبات ضد قارچ می‌تواند میزان باکتری‌های مزاحم و بدبو شدن عرق را کم کند.
بوی بد پاها را چگونه از بین ببریم؟
بوی بد پاها هم یکی از موارد آزار دهنده‏ای است که به ویژه در افرادی که ساعات زیادی بیرون از منزل هستند و پاهایشان را از کفش بیرون نمی‏آورند دیده می شود. برای از بین بردن این بوی بد، رعایت نکات زیر می‏تواند مفید باشد:
* پاهایتان را هر روز با آب و صابون بشویید.
* جوراب بپوشید. جوراب عرق پا را جذب کرده و سبب می‌شود کفشتان بو نگیرد. از جوراب‏های نخی استفاده کنید و آنها را به طور مرتب بشویید.
* در انتخاب کفش دقت کنید. کفش‏های پلاستیکی موجب تعریق بیشتر پا می‏شوند. برای پیشگیری از این مشکل توصیه می‏شود از کفش‏های کتانی و چرم طبیعی استفاده کنید.
* استفاده از پودرهای مخصوص رفع بوی بد پا یا پودر زاج در کفش، به کاهش بو کمک می‏کند. همچنین استفاده از اسپری‏های ضد عرق و شستشوی پا با محلول‏های ضدعفونی‌کننده نیز در از بین بردن باکتری‏ها و رفع بوی بد بدن موثر است. اگر دسترسی به این مواد نداشتید فقط کافی است از پودر جوش شیرین استفاده کنید و آن را شب قبل در کفش خود بریزید.
* برای اینکه پاهایتان بوی بد نگیرد، پاهایتان را مرتب بشویید و خشک کنید.
* از پوشیدن کفش های بدون منفذ و روبسته به ویژه در فصل گرما خودداری کنید.
*کفش های ورزشی غیراستاندارد منافذ لازم برای عبور هوا را از درون کفش ندارند.
* جوراب های نخی عرق پا را به خود جذب کرده و از بوی بد پا پیشگیری می کنند.

............
viyan
‏۱۳۹۲-۰۵-۰۱‏, ۰۸:۱۵ بعد از ظهر
حتما موارد زیر را رعایت کنید :


بیشتر حمام کنید:

حمام کردن می تواند شروع خوبی باشد. شستشوی به موقع لباسهایتان نیز کمک کننده است. البته برای جلوگیری از بوی بد بدن، دوش گرفتن از حمام کردن بهتر است. چون فشار مستقیم آب بر روی بدن، در حین دوش گرفتن، چرک و باکتری ها را از بدن شسته و پاک می کند.
دئودورانت ها/ضد تعرق ها: اکثر دئودورانت ها فقط بوی بد بدن را می پوشانند، اما دئودورانت هایی هستند که با این باکتری ها مقابله می کنند. موثرترین و بهترین دئودورانت ها حاوی آلومینیوم یا روی هستند، که هر دو این عناصر برای مقابله با باکتری های تولیدکننده ی بوی بد کارآمد هستند.
ضد تعرق ها نیز غدد ترشح کننده ی عرق را مسدود می کنند، و باکتری ها دیگر چیزی برای فعل و انفعال با آن ندارند. استفاده از صابون های آنتی باکتریال نیز در این مورد مفید است.
تغذیه ی مناسب: کم کردن مصرف کافئین از برنامه ی غذایی روزانه بسیار مفید خواهد بود. قهوه، نوشابه، شکلات و سایر موادغذایی کافئین دار، با تحریک غدد ترشح کننده ی آپوکرین، در ایجاد بوی بد بدن تاثیرگذارند. نوشیدن میزان کافی آب و مایعات، غدد ترشح کننده ی اِکرین را فعال می سازد که باعث رقیق تر شدن عرق آپوکرین میشود.

اسید بوریک:

یکی از موثرترین و مفیدترین مواد برای مقابله با بوی بد بدن، اسید بوریک است که کمتر از موارد دیگر شناخته شده می باشد. ماده ای نسبتاً ارزان و بسیار کارآمد می باشد. در هر قسمت از بدن که نمی خواهید از آن بوی بد متصاعد شود، پس از حمام از این ماده استفاده کنید. اسید بوریک انتشار باکتری ها را کندتر می کند. البته استفاده ی بیش از حد آن نیز می تواند برای پوست ایجاد مشکل کند.

درمان های دیگر:

اگر بوی بد عرق بدنتان با هیچکدام از روش های بالا از بین نرفت، بدانید که راه های دیگری نیز برای رفع آن وجود دراد که نیازمند تجویز پزشک است. موارد بسیار شدید احتمالاً از بیماری هایی خاص ناشی می شوند که باید تحت درمان پزشکی قرار گیرند.



بوی بدن مردها تند تر است

یکی از دلایلی که بعضی مردها عرق تندتری دارند، ممکن است میزان بالاتر تِستوسترون بدنشان باشد، چون میزان تِستوسترون در تولید عرق بدن بسیار تعیین کننده است. یکی دیگر از دلایل این است که برخی مردها به نظافت خود زیاد اهمیت نداده و به اندازه ی کافی استحمام نمی کنند. باتوجه به اینکه خانم ها معمولاً خیلی بیشتر به نظافت خود اهمیت می دهند، می توان نتیجه گرفت که چرا بوی بدن خانمها به تندی بوی بدن آقایون نیست.
در بدن مردان میانسال ماده ای به نام نونیال تولید می شود که بوی بد بدن را شدت می دهد، اما در خانم ها نیز دقیقاً به اندازه ی آقایون این ماده تولید می شود، پس باز هم به مسئله ی بهداشت آقایون برمی گردیم.
برخی مردها طبیعتاً نامرتب و ژولیده هستند. برایشان تفاوتی نمی کند که لباسی را که یک هفته مداوم پوشیده اند، دوباره بر تن کنند. بله، شستشو و پاکیزگی لباسها در خصوص بوی بد بدن بسیار مهم است. حتی اگر بدنتان نیز تمیز باشد، اگر لباسهایتان تمیز نباشند، باز هم بدنتان بوی بدی متصاعد خواهد کرد.

یکی دیگر از دلایلی که بدن مردها بوی تندتری دارد می تواند به فعالیت جسمی بیشتر آنها برگردد. زن ها معمولاً در مقایسه با مردان، زندگی آرامتر و کم فعالیت تری دارند. به علاوه زنان خیلی کمتر به ورزش و فعالیت های شدید جسمی می پردازند. مردان ورزشکار طبیعتاً بسیار بیشتر از سایرین عرق می کنند و به همین ترتیب احتمال اینکه بدنشان بوی تند از خود متصاعد کند، بیشتر است.


توصیه های زیر را هم جدی بگیرید :
۱٫ از خوردن ادویه، زردچوبه، فلفل، خردل، سس گوجه فرنگی، پنیر کهنه، تخم مرغ، روغن سرخ شده، کالباس، سوسیس و اغذیه نظیر آن خودداری کنید و همراه غذا از سبزی تازه و میوه استفاده کنید. همچنین استفاده از مواد لبنی مثل شیر و ماست را فراموش نکنید.

۲٫ پیشگیری بهترین روش برای مبارزه با بوی بد عرق است. اگر عرق روی بدن نماند ، بو نیز نمی‌گیرد. برای بسیاری از افراد شستشوی مرتب بدن برای رهایی از شر بوی بد کفایت می‌کند؛ البته شستشو با آب خالی کافی نیست چون نمی‌تواند بخوبی عرق را از سطح پوست پاک کند. برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید از شامپو و صابون‌ها استفاده کنید.
۳٫ بعد از شستشوی بدن با آب و صابون و خشک کردن کامل بدن، بلافاصله از ترکیبات ضد‌عرق برای زیر بغل خود استفاده کنید. توجه داشته باشید دئودورانت‌ها مانع تعریق نمی‌شوند بلکه مانع متصاعد‌شدن بوی بدن می‌شوند. در حالی که ضد تعریق‌ها مواد شیمیایی هستند که تعریق را کاهش می‌دهند؛ البته ضد تعریق‌ها در اکثر موارد حاوی دئودورانت نیز هستند که بوی بدن را دفع می‌کند.
۴٫ حتما بدن خود را مرتب خشک کنید زیرا باکتری‌ها به سختی در مناطق خشک بدن زنده می‌مانند.
.....

پزشکان بدون مرز
viyan
‏۱۳۹۲-۰۵-۰۱‏, ۰۸:۲۱ بعد از ظهر
بوی بد بدن چگونه ایجاد می شود ؟
بوی بدن از ترکیب عرق و باکتری حاصل می شود. البته عرق به نوبه ی خود کاملاً بیبوست. این باکتری است که با عرق بدن مخلوط شده و چنین بوی زننده ای را به وجود می آورد.
بدن ما دو نوع عرق آپوکرین و اِکرین ترشح می کند. عرق اِکرین برای پایین آوردن درجه حرارت بدن ما، مثلاً هنگام ورزش یا زمانی که هوا خیلی گرم است، کاربرد دارد. این نوع عرق در همه ی قسمت های بدن به طور یکنواخت ترشح می شود و بی بوست.
آپوکرین نوع ویژه ای از ترشحات بدن است که در محل های مخصوصی مثل زیر بغل، کشاله های ران، دست ها، و پاها ایجاد می شود. این نوع عرق است که دلیل پیدایش آن بوی تند و زننده است ولی این هم مثل اِکرین کاملاً بی بوست و حاوی چربی و پروتئین است.


چرا عرق آپوکرین چنین بوی زننده ای از بدن ما ایجاد می کند؟
باکتری هایی روی بدن ما وجود دارد که از عرق آپوکرین تغذیه می کنند. وقتی این عرق را مصرف کرد، همان کاری که سایر موجودات زنده پس از غذا خوردن انجام می دهند، از او نیز سر می زند. بله، غذا را دفع می کند. و این بوی زننده و منزجر کننده از اینجا ناشی می شود.
در واقع، باکتری ها عمل دفع غذا را دقیقاً مثل ما انجام نمی دهند—آنها پیوندهای شیمیایی را می شکنند. اما از عرق ما تغذیه می کنند و همین باعث بوی بد و چندش آور می شود.


برای رفع بوی بد بدن بهتر است این کارها را انجام دهید :
بهتر است کسانی که بدنشان بو می دهد روزی یکبار به حمام رفته و دوش بگیرند. البته کسانی که به سن بلوغ رسیده اند می توانند با وجود دوش گرفتن از اسپری های بدن و خوشبو کننده ها استفاده کنند که عرق بدنشان را کاهش دهد. البته بچه هایی که به سن بلوغ رسیده اند بندرت به این نوع خوشبوکننده ها نیاز دارند.
لباس هایتان را نیز باید هر روز عوض کنید و آنها را بشویید. بخصوص در هوای گرم و مرطوب. لباس هایتان باید خشک باشد ، چون باکتری ها در محیط مرطوب رشد می کنند و باعث بوی بدن می شوند.

پاهایتان را مرتبا بشویید و کاملا خشک کنید. از پوشیدن کفشهای بدون منفذ و رو بسته بخصوص در فصل گرما خودداری کنید (مانند کفشهای ورزشی) بهتر است صندل بپوشید. از جوراب های نخی استفاده کنید و از خوردن غذاهای پر ادویه نیز خودداری کنید. درمان بوی بد بدن جز رعایت بهداشت فردی نیاز به تشخیص پزشکی ندارد ولی اگر این مشکل با وجود رعایت کردن نکات ذکر شده ادامه داشت بهتر است عقیده یک پزشک را نیز در این زمینه جویا شوید.


راه‌های درمان بوی آزاردهنده بدن
بدن برخی از افراد بوی ناخوشایندی دارد که باعث ناراحتی و آزار دیگران می‌شود، بخصوص در فصل گرما که تعرق بدن زیاد است.
البته بوی بدن هم بدون علت نیست. عرقی که در سطح پوست بدن ایجاد می‌شود، می‌تواند عامل بوی بد بدن شما باشد.
معمولا عرق بدن بوی بدی ندارد ولی اگر مدتی روی پوست باقی بماند باکتری‌هایی که به طور طبیعی روی پوست وجود دارند در اثر فعل و انفعالات شیمیایی باعث ایجاد بوی بد و ناخوشایند می‌شوند.

البته عرق برخی از نواحی پوست مثل زیر بغل و اندام تناسلی بیشتر بوی بد می‌دهد. چون غدد عرق این نواحی عملکرد متفاوتی دارند.
این غدد مواد پروتئینی و چربی تولید کرده که باکتری‌های سطح پوست از این مواد تغذیه می‌کنند، اما عرق نقاط دیگر بدن بیشتر دارای نمک می‌باشد و باکتری‌ها براحتی نمی‌توانند از آن تغذیه کنند. بنابراین بوی مناطق دیگر بدن از زیربغل و اندام تناسلی کمتر است.


پاها هم ممکن است بوی بد ایجاد کنند البته رعایت بهداشت پاها، جوراب‌ها و کفش‌ها در بوی بد آن تاثیر بسزایی دارد. در صورتی که پاها مدت زیادی داخل کفش و جوراب باشد عرق کرده و باعث می‌شود قارچ و باکتری در پاها رشد و نمو کند و این خود عامل بوی بد پاست.
بوی بد بدن ممکن است به دلیل رژیم غذایی هم باشد. فعل‌ و انفعالات شیمیایی که روی مواد غذایی انجام می‌شود با تعریق بدن از طریق سطح پوست دفع می‌‌شود، موادی مانند انواع ادویه‌جات که در غذاها از آن استفاده می‌شود. سیر و پیاز نیز در ایجاد بوی بد بدن بی‌تاثیر نیستند. عرق بدن در کودکان بندرت بوی بد می‌دهد چون غدد عرق ناحیه زیربغل تا قبل از سن بلوغ فعال نمی‌شود ولی اگر کودکان دیر به حمام بروند و یا بهداشت را رعایت نکنند ممکن است بدنشان بوی بد داده حتی این بو شدید‌تر هم بشود.


در سن بلوغ ترشح غدد عرق نواحی زیربغل و اندام تناسلی با فعالیت هورمون‌ها بیشتر شده و چربی نیز در سطح پوست و در این نواحی بیشتر تولید می‌شود. البته اگر بهداشت رعایت نشود بوی بد بدن به عنوان یک مشکل جدی بسیار آزاردهنده خواهد بود.
بوی بد بدن در هوای گرم و مرطوب بیشتر است، این مساله در بین افراد متفاوت است.

معمولا بوی بدن بعد از دوش گرفتن از بین می‌رود ولی اگر به نظافت لباس‌ها اهمیت نداده و آنها را زود به زود تعویض نکنید و نشویید عرق شما که روی لباس باقی مانده است در اثر باکتری‌ها تبدیل به بوی بسیار بد ،ِ زننده و ناخوشایند خواهد شد.
بیشتر مردم به راحتی بوی بد بدن را تشخیص می‌دهند، مگر افرادی که بدن خودشان بو می‌‌دهد. در واقع این نوع از افراد به بوی ناخوشایند بدنشان عادت کرده‌اند و در نتیجه به بوی آن توجه چندانی ندارند.|

درمان بوی بد بدن خیلی ساده است. بهتر است کسانی که بدنشان بو می‌‌دهد روزی یک‌بار به حمام رفته و دوش بگیرند. البته کسانی که به سن بلوغ رسیده‌اند می‌توانند با وجود دوش گرفتن از اسپری‌های بدن و خوشبوکننده‌ها استفاده کنند که عرق بدنشان را کاهش دهد.
البته بچه‌هایی که به سن بلوغ رسیده‌اند بندرت به این نوع خوشبوکننده‌ها نیاز دارند. لباس‌هایتان را نیز باید هر روز تعویض کنید و آنها را بشویید. بخصوص در هوای گرم و مرطوب. لباس‌هایتان باید خشک باشد، چون باکتری‌ها در محیط مرطوب رشد می‌کنند و باعث بوی بد بدن می‌شوند.
پاهایتان را مرتبا بشویید و کاملا خشک کنید. از پوشیدن کفش‌های بدون منفذ و روبسته بخصوص در فصل گرما خودداری کنید (مانند کفش‌های ورزشی)‌. بهتر است صندل بپوشید و از خوردن غذاهای پرادویه خودداری کنید.
درمان بوی بد بدن جز رعایت بهداشت فردی نیاز به تشخیص پزشکی ندارد ولی اگر این مشکل ادامه داشت بهتر است عقیده یک پزشک را نیز در این زمینه جویا شوید.
- در بعضی موارد غدد عرقی بیش فعال شده‌اند.
- مواد سمی یا مواد گیاهی از قبیل الکل، سم آرسنیک، سم کیانید یا کشیدن سیگار، گاهی باعث این مسئله می‌شوند.
- عفونت‌هایی از قبیل عفونت‌های ریوی، عفونت‌های پوستی، عفونت‌های مهبل، بیماری‌های مقاربتی یا عفونت مجاری اداری نیز می‌توانند باعث بروز این بوی نا مطبوع شوند.
rainy
‏۱۳۹۲-۰۵-۰۱‏, ۱۱:۴۶ بعد از ظهر
شکلات؟
خب به نظر من این یکم غیر منطقیه
من یکی رو میشناسم که مصرف شکلات و قهوش خیلیه اما بوی بدی نمیده هیچ وقت:لبخند:
viyan
‏۱۳۹۲-۰۵-۰۲‏, ۱۲:۵۶ قبل از ظهر
شکلات؟
خب به نظر من این یکم غیر منطقیه
من یکی رو میشناسم که مصرف شکلات و قهوش خیلیه اما بوی بدی نمیده هیچ وقت:لبخند:

:خنده::لبخند: قرار نیست هر کی از این چیزا مصرف کنه حتما بوی بد بده . میگه یکی از علتاش می تونه این باشه
درثانی خدا می دونه پس فردا گفتن آی مردم شکلات مصرف کنید که واسه بوی عرق خیلی خوبه
تادیروز درباره امگا 3 مغز مردمو برده بودن حالا می گن بده :پوزخند:
http://forum..ir/showthread.php?7022-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D8%B3%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7&p=139536&viewfull=1#post139536






> با آلوورا رونی کلمن شوید


ک کنید : با آلوورا رونی کلمن شوید

{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۸‏, ۰۱:۱۴ بعد از ظهر
به 10 دلیل عمده باید نوشیدنی آلوورا را نوشید .

1 – آمینو اسیدها ، اجزا وقالب های ساختار بدن ما می باشند . هشت امنیو اسید ضروری وجوددارد که در بدن ما ساخته نمی شود که در اجزا گیاه الورا کشف شده است . نوشیدن مداوم ومنظم آلوورا به شما اجازه می دهد بواسطه تامین طبیعی امینو اسیدهای ضروری بدن ، سلامتی بدن خودرا حفظ نمائید .
تجزیه ترکیبات آلوورا نشان می دهد که در بین گیاهان شناخته شده توسط بشر ، آلوورا تنها گیاهی است که امینو اسیدهای مشابه وضروری بدن را می سازد .

2 - آلوورا بدون هیچگونه عارضه ای از عصبانیت والتهاب جلو گیری می نماید ، همچنین سبب تحرک ماهیچه ها وصحت کارکرد مفاصل می شود .

3 – ویتامین های موجود در آلوورا A ، B1 ،B2 ، B6 ،B12 ،C ، E و فولیک اسید ونیاسین می باشد . بدن انسان نمی تواند بعضی از این ویتامین ها را ذخیره نماید. ، بنا براین بهترین راه تامین ویتامین های فوق نوشیدن میزان مناسبی از آلوورا می باشد .

4 – مواد معدنی که در آلوورا یافت می شود شامل کلسیم ، سدیم ، آهن ، پتاسیم ، کروم ، منگنز ، مس و روی می باشد . یک راه طبیعی وسالم برای تامین نیازهای بدن می باشد .

5 – هر 21 الی 28 روز پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می شود نوشیدنی آلوورای یام یام می تواند منبعی غنی از مواد سازنده را به شما ارائه کند که همواره پوستی سالم وشاداب داشته باشید وبا اثرات پیری پوست مقابله کنید .

6 – استفاده مداوم نوشیدنی آلوورا سبب کمک به بهبود تنظیم دستگاه گوارش می شود. بااستفاده مداوم نوشیدنی آلوورا احساس تندرستی وسلامتی به شما دست می دهد وسطح انرژی بدن افزایش می یابد وبه شما کمک می کند تا وزن بدن مناسب ومتعادل گردد .

7 – آلوورا بطور طبیعی مقاومت بدن را افزایش می دهد . نظر به اینکه سیستم ایمنی بدن همانند ساعت کارمی کند تا از بدن محافظت نماید از این رو نوشیدن مداوم آلوورا سبب می گردد بطور طبیعی مصونیت ومقاومت بدن بطور چشمیگر افزایش یابد .

8 – آلوورا دارای قابلیت طبیعی دفع سموم می باشد ، نوشیدن مداوم آلوورا می تواند حرکت موجی روده را بهبود بخشیده وجذب پروتئین را افزایش دهد وهمزمان میزان باکتریهایی را که سبب تخمیر می شوند کاهش دهد . آلوورا همچنین سبب کاهش سوزش قلب ، معده دیگر ناراحتی های گواراشی می شود .

9 – آلوورا الیتام بخش سوختگی ها ، بریدگیها ، پارگیها ، خراشها وسوزش خفیف پوست می باشد .

10 – نوشیدنی آلوورا متضمن سلامتی دهان ولثه می باشد .

فقط فکر کنید با استفاده فقط 60 الی 120 گرم نوشیدنی آلوورا در روز می توانید تغییرات را در خود مشاهده کنید .
danial75
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۸‏, ۰۱:۵۷ بعد از ظهر
5 – هر 21 الی 28 روز پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می شود نوشیدنی آلوورای یام یام می تواند منبعی غنی از مواد سازنده را به شما ارائه کند که همواره پوستی سالم وشاداب داشته باشید وبا اثرات پیری پوست مقابله کنید .


:منتظر:
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۸‏, ۰۲:۰۳ بعد از ظهر
:منتظر:
:خنده::خنده:
الان شما چیز مهمی کشف کردی؟؟:تشویق:کلییاتو بچسب نه جزئیات
من خودم عصارشو از عطاری میگیرم جزو عرقیات هست




> .:: تا می‌توانید لیموترش بخورید ::.


ک کنید : .:: تا می‌توانید لیموترش بخورید ::.

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۸‏, ۰۶:۰۳ بعد از ظهر
http://img..ir/images/13425683588115918055.jpg


لیمو ترش محصولی معجزه گر در نابودی سلول‌های سرطانی است، و 10000 بار قویتر از شیمی درمانی عمل می‌کند. چرا ما چیزی درباره آن نمی‌دانیم؟ زیرا آزمایشگاه‌ها در ساختن ترکیبات آن سود بسیار زیادی کسب می‌کنند. آب لیمو ترش در جلوگیری از سرطان سودمند است. طعم آن بسیار خوشایند است و عوارض جانبی شیمی درمانی را ندارد.
به نقل از اطلاعات ؛ لیمو ترش را می‌توان به صورت‌های متفاوت مصرف کرد. قسمت گوشتی آن را خورد یا آب آن را مصرف نمود، به صورت شربت و یا صورت‌های دیگر. جالب‌ترین خاصیت آن اثرش برروی کیست‌ها و تومورهاست. ثابت شده است که این گیاه درمان گر همه انواع سرطان است.همچنین بعنوان یک ضد قارچ و عفونت‌ها و کرم‌ها محسوب می‌شود. فشار خون بالا را تنظیم می‌کند و ضد افسردگی است و با استرس و اختلالات عصبی مبارزه می‌کند. منبع چنین اطلاعاتی بسیارجالب است، یکی از بزرگترین تولید کننده‌های دارو در دنیا.این کارخانه بزرگ دارویی فاش ساخته است که آزمایشات آزمایشگاهی که ازسال 1970 انجام شده است نشان می‌دهد کـه لیمو ترش سلول‌های سرطانی را در 12 نوع سرطان از جمله سرطان روده، سینه، پروستات، ریه و پانکراس نابود می‌کند.




> چرا غذاهای تند برای سلامتی مفید است؟


ک کنید : چرا غذاهای تند برای سلامتی مفید است؟

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۸‏, ۰۷:۰۸ بعد از ظهر
اگر ادویه‌ها و فلفل تند به اندازه و بدون افراط مصرف شوند هم طعم بسیار خوش‌آیندی به غذاها می‌دهند و هم برای سلامتی بدن مفیدند.

اهل غذاهای پرادویه و تند هستید باید بگوییم کارتان درست است؛ و اگر جزو آن دسته افرادی هستید که از این قبیل غذاها فراری‌اند احتمالاً وقت آن رسیده سعی کنید ذائقه‌تان را به آن‌ها عادت دهید. البته منظورمان غذاهای تندی نیست بعد از خوردنش احتمالاً آتش از دهان بیرون می‌زند. منظورمان میزان معقول و خوش آیند تندی است.

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که غذاهای پرادویه از ابتلا به مشکلات مربوط به معده و بیماری‌های متعدد دیگر پیشگیری می‌کند. برای آشنایی بیشتر با خواص این قبیل غذاها خط به خط با ما باشید.

به نظر می‌رسد عمر باورهایی که مدام می‌گویند غذاهای تند باعث ایجاد زخم معده و مشکلات دیگر می‌شود به سر آمده است. به خاطر این که مطالعات جدید نشان می‌دهد فلفل تند از مخاط معده حفاظت کرده و می‌تواند از بروز مشکلاتی که بر اثر مصرف بیش از حد داروهای مُسکن ایجاد می‌شود پیشگیری کند.

از این گذشته فلفل سرشار از کلسیم و ویتامین‌های A و C است که برای سلامتی تک تک ما مفید خواهد بود. همچنین باید بدانید که فلفل تند می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را کاهش داده و به پیشگیری از دیابت کمک کند.

همین فلفلی که احتمالاً شما از آن فراری هستید باعث افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان می‌شود.

توجه داشته باشید هر ماده‌ی غذایی هر اندازه که مفید هم باشد اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنید به نفعتان نخواهد بود. نتایج پژوهشی که در مکزیک انجام شد نشان می‌دهد احتمال ابتلا به سرطان معده در بین افرادی که روزانه بین 9 تا 25 عدد فلفل جالاپنو خورده‌اند در مقایسه با افراد دیگر، به میزان بسیار اندکی بالا بوده است. باید بگوییم که فلفل جالاپنو مکزیکی یکی از انواع بسیار تند فلفل‌ها است که در عین حال بمب ویتامین C محسوب می‌شود. در واقع فلفل‌خورها تازه کار با مصرف به اندازه‌ی این فلفل هیچ مشکلی نداشته‌اند.
محققان مشاهده کرده‌اند کپسایسین موجود در فلفل می‌تواند سلول‌های سرطان‌زای ریه و پانکراس را کاهش دهد بدون این که به سلول‌های سالم مجاور آسیبی وارد کند

متأسفانه بسیاری از مردم خود را بی دلیل از مصرف فلفل تند محروم می‌کنند. بیشتر افرادی که از مشکلات مربوط به معده رنج می‌برد تصور می‌کنند که برای بهبود مشکل خود باید دور فلفل و غذاهای تند را خط قرمز بکشند. اما هیچ پژوهش علمی ثابت نکرده است که عدم مصرف فلفل مشکلات معده را رفع می‌کند. اگر ادویه‌ها و فلفل تند به اندازه و بدون افراط مصرف شوند هم طعم بسیار خوش‌آیندی به غذاها می‌دهند و هم برای سلامتی بدن مفیدند.

نتایج پژوهش‌ها و بررسی‌های متعدد علمی نشان می‌دهد که غذاهای تند برای سلامت بدن مفید است. نتایج چند پژوهش جدید حاکی از این است که فلفل تند حاوی خواص متعددی است. محققان مشاهده کرده‌اند کپسایسین موجود در فلفل می‌تواند سلول‌های سرطان‌زای ریه و پانکراس را کاهش دهد بدون این که به سلول‌های سالم مجاور آسیبی وارد کند. به عقیده‌ی محققان دلیل این که میزان برخی از سرطان‌ها در بین مردم مکزیک و هند کمتر از غربی‌هاست به دلیل مصرف بیشتر غذاهای تند است.

همچنین باید بگوییم نتایج دو پژوهش استرالیایی نشان می‌دهد مصرف غذاهای حاوی فلفل تند از تجمع کلسترول در خون پیشگیری می‌کند و نیاز به انسولین را کاهش می‌دهد. همین تأثیر، نقش مهمی در پیشگیری از دیابت و درمان آن دارد.

تأثیر فلفل روی معده

بر اساس نتایج پژوهش‌هایی که در مجارستان انجام گرفته است، فلفل ترشح اسید معده و همچنین امکان خونریزی معده (به دلیل مصرف داروهای ضدالتهابی مانند آسپرین) را کاهش می‌دهد. به عقیده‌ی محققان سنگاپوری مصرف روزانه‌ی فلفل خطر ابتلا به زخم معده و اثنی‌عشر را به میزان 53 درصد کاهش می‌دهد.

اما شاید بپرسید این احساس سوزشی که بعد از مصرف فلفل ایجاد می‌شود از چیست؟ این احساس سوزش معده به دلیل وجود کپسایسین فلفل است که طعم تندی به آن می‌دهد و باعث تحریک پایانه‌های عصبی می‌شود. درست است که این احساس سوزش، ناخوشایند است اما هیچ یافته‌ی علمی ثابت نکرده است که این سوزش می‌تواند منجر به بیماری‌ها و مشکلات حاد معده شود.



در واقع فلفل علاوه بر این که طعم خوبی به غذاها می‌دهد بسیار کم کالری است. فلفل، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند و احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. پس به بهانه‌ی تند بودن و این که معده‌ام درد می‌گیرد خودتان را از خواص غذاهای تند محروم نکنید. البته باز تاکید می‌کنیم که در مصرف هیچ ماده‌ی غذایی افراط نکنید حتی اگر خیلی مفید باشد. فلفل نیز از این قاعده مستثنی نیست.





> برای مقابله با خستگی: منیزیم را فراموش نکنید


ک کنید : برای مقابله با خستگی: منیزیم را فراموش نکنید

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۸‏, ۰۷:۲۵ بعد از ظهر
http://img..ir/images/50937901352864101940.jpg


روزها کوتاه تر می‌شوند. صبح ها، بیدار شدن از خواب زجرآور است. در طول روز خودتان را به زحمت می‌کش و یا جلوی تلویزیون خوابتان می‌برد . . .

کمبود منیزیم از عوامل مؤثر در ایجاد خستگی و بروز مشکلات خواب است

خصوصاً اگر بعد از ورزش، عضله هایتان دچار کوفتگی می‌شوند
نوشیدن آب های معدنی حاوی منیزیم نیز برای تأمین نیاز بدن به این عنصر، مفید است


غنی‌ترین منابع منیزیم شامل: آجیل (بادام، پسته، گردوی و ...) تخم کدو، بادام زمینی، برگ سبزسبزیجات، غلات، گندم، آرد سویا ،حبوبات، جودوسر، موز، سیب زمینی و . . .

اما استفاده از مکمل های منیزیم مطمئناً مشکلی برای شما ایجاد نخواهند کرد زیرا حتی با داشتن تغذیه ای سرشار از این عنصر، به سختی می‌توان به ۳۵۰ میلی گرم منیزیم در روز دست یافت و بدن راحتتر منیزیم این ترکیب را جذب می‌کند

البته همیشه با مشورت پزشک از مکمل ها استفاده نمایید، بخصوص برای بیماران کلیوی یا قلبی!





> خطرناک: خوردن نوشیدنی سرد همراه با غذا


ک کنید : خطرناک: خوردن نوشیدنی سرد همراه با غذا

3tare
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۹‏, ۰۳:۱۶ قبل از ظهر
عادت بَـدِ نوشیدنی سرد خوردن همراه با خوراک تغییر دهید

چینی ها و ژاپنی ها هنگام غذا خوردن چای گرم می خورند نه آب سرد.
شاید زمان آن فرارسیده باشد که ما هم عادت خوردن آب سرد در حین غذا خوردن را ترک کنیم.

برای کسانی که علاقمند به نوشیدن آشامیدنی سرد همراه غذا هستند این متن بسیار مفید خواهد بود.
آب سرد همراه با غذا باعث منجمد شدن روغن غذا در معده می شود که منجر به کند شدن هضم غذا می گردد. روغن منجمد شده با اسید واکنش داده و شکسته شده خیلی سریعتر از غذای جامد جذب روده میشود و سطح روده را می پوشاند و بسیار سریع به چربی تبدیل شده و منجر به سرطان می گردد

با توجه به اینکه خوردن هر گونه نوشیدنی به دلیل رقیق کردن اسید معده باعث دیر هضم شدن عذا می گردد، توصیه می شود همراه با غذا از مصرف نوشیدنی خودداری کنید و یا حداقل آشامیدنی گرم همراه با غذا مصرف نمائید.
Iron.Mike
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۹‏, ۰۴:۱۹ قبل از ظهر
من اصلا موقع غذا آب نمیخورم !
تندر
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۹‏, ۱۰:۵۰ بعد از ظهر
بگذارید ، حداقل بیست تا سی دقیقه بگذره و آب بخورین ... این طوری کبدتون از خطر چرب شدن ، در امان می مونه .
افشین کسایی
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۹‏, ۱۱:۴۸ بعد از ظهر
تو متن نوشته بود برای روده مشکل ساز میشه و به چربی تبدیل میشه نه کبد!:متفکر:
reza.k
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۹‏, ۱۱:۵۶ بعد از ظهر
اقا ما مخوریم بذار هر چی مخواد بشه بشه:پوزخند::پوزخند:
تندر
‏۱۳۹۱-۰۵-۲۴‏, ۰۱:۳۶ قبل از ظهر
Senior Manager ، دوست عزیز در طب سنتی هر چیزی که باعث غلبه گرمی به سرد بشه ( یعنی همزمان ) باعث زمینه ساز ، کبد چرب می باشه ...
ishahab
‏۱۳۹۱-۰۵-۲۶‏, ۰۷:۵۵ بعد از ظهر
این که میگن حین تمرین آب سرد نخورید درسته؟
mohammad.big
‏۱۳۹۱-۰۵-۲۷‏, ۰۳:۱۸ بعد از ظهر
دوست عزیزم خوردن مایجات خیلی سردبسیارمضره وحتی درمواقعی ایجادسرطان ریه کرده






> فست فودی سالم برای بدن


ک کنید : فست فودی سالم برای بدن

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۲۰‏, ۰۳:۰۸ قبل از ظهر
به همین دلیل شرکت های فعال در عرصه موادغذایی به فکر تولید غذاهای فست فودی افتادند که ضرری برای بدن نداشته باشد و در عین حال ارزش های غذایی فراوانی هم داشته باشد.

نمی دانم این از فواید زندگی در دنیای مدرن است یا معایب آن! اینکه هر کاری باید به سریع ترین شکل ممکن انجام شود! از حرکت کردن و کار کردن گرفته تا آماده کردن غذا! البته منظور از سریع آماده کردن غذا، سریع خوردن و بلعیدن غذا در یک چشم بر هم زدن نیست؛ چرا که سریع غذا خوردن آثار سوء بهداشتی فراوانی را به همراه خواهد داشت. منظور در اختیار داشتن غذایی است مقوی با در اختیار داشتن پروتئین و ویتامین های لازم برای بدن که بتوان آن را در کوتاه ترین زمان ممکن طبخ و نوش جان کرد.

به همین دلیل است که هر روز توجه ما به سمت غذاهایی که سریع آماده می شوند و البته برای صرف آنها نیاز به فراهم کردن مقدمات زیادی نیست، بیشتر و بیشتر می شود؛ غذاهایی که فست فود نام دارند و ظرف مدت کوتاهی آماده می شوند. اما گرایش به غذاهای فست فودی، مخصوصا از جانب نوجوانان و همچنین اثرات سوء مصرف بیش از حد آن، طی سال های اخیر باعث بروز نگرانی هایی نزد خانواده ها شده است. به همین دلیل شرکت های فعال در عرصه موادغذایی به فکر تولید غذاهای فست فودی افتادند که ضرری برای بدن نداشته باشد و در عین حال ارزش های غذایی فراوانی هم داشته باشد. نودالیت یکی از این محصولات است. برای آنهایی که به سرعت علاقه منداند و همچنین نگران سلامتی و تناسب اندام خود هم هستند نودالیت بهترین انتخاب است! این بسته غذایی ارزان محبوب کودکان نیز هست و می تواند جایگزین ساندویچ های چرب با سس های فراوان شود.
نودالیت یک غذای فوری است که برای آماده کردن آن به صرف هزینه و مقدمات زیادی هم نیاز نیست. کافی است یک بسته ۸۵ گرمی از نودالیت را که همراه با بسته های حاوی ادویه به بازار عرضه شده اند در ۴۰۰ میلی لیتر (دو لیوان) آب جوش بیندازید. سپس چاشنی داخل بسته را به آن اضافه کرده و روی حرارت زیاد به مدت سه دقیقه بپزید. حالا نودالیت شما آماده است. نوش جان. همچنین می توانید این بسته کم حجم خوشمزه را آبکش کنید و مانند ماکارونی سرو کنید. یکی از رموز خوشمزه کردن غذاهای دیگر هم استفاده از نودالیت و البته بسته کوچک ادویه داخل آن است. شما می توانید با صرف هزینه ای کمتر از هزار تومان یک بسته از نودالیت مرغ، گوشت، سبزی، پیتزا، زعفران، کاری، قارچ یا چیلی را همراه با سبزیجاتی نظیر هویج، ذرت، جعفری و... سرو کنید.
در این صورت یک خوراک بسیار خوشمزه آماده کرده اید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید می توانید بسته کوچک نودالیت تان را به یک سالاد خوشمزه همراه با قارچ، ذرت، زیتون و... تبدیل کنید و یک شام سبک میل کنید. خلاصه با خرید یک بسته نودل با یک تیر چند نشان زده اید. هم سلامت خود را حفظ کرده اید و هم انبوهی از غذاهای خوشمزه را می توانید ظرف مدت کوتاهی آماده کنید. در مورد محتویات این خوراک خوشمزه هم باید بگویم که هیچ جای نگرانی نیست چراکه مواد اولیه تهیه این غذا تمام طبیعی هستند. اما به طور کلی این ماده غذایی، غنی از نشاسته، ویتامین و پروتئین است. این گروه از خوراکی ها دارای ارزش انرژی زایی بالایی هستند که به طور عمده از طریق قند ها تامین می شوند و همچنین میزان چربی در آنها کم یا خیلی کم بوده و سریع هضم می شوند. به همین دلیل به افرادی که به دنبال تناسب اندام و غذای سالم هستند توصیه می شود نودالیت را امتحان کنند.






> فواید بی نظیر آب دوغ خیار


ک کنید : فواید بی نظیر آب دوغ خیار

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۵-۲۲‏, ۰۱:۱۰ قبل از ظهر
پنیر و هندوانه، نان و پنیر و انگور، آب دوغ خیار، ماست و خیار و... از غذاهایی است که به حرارت طبخ نیازی ندارد، طبع خنکی دارد، زود حاضر می**شود و خیلی از خانواده**ها در وعده شام که باید غذای ساده**تری بخورند از آن استفاده می**کنند.
این غذای سالم خودمانی، نه عوارض گوارشی دارد، نه ضرری به قلب می**رساند و نه در میانه شب نفس ما را در سینه حبس می**کند.

تازه حسن دیگری هم دارد و آن این که بعد از یک خواب شیرین شبانه، صبح گرسنه از خواب بلند می**شویم و با اشتها به دور همان سفره پرمهر می**نشینیم. بنابراین برای آن که از مزیت**های یک غذای سبک حاضری بیشترین نفع را ببرید به شما آب دوغ خیار را پیشنهاد می**کنیم.

آب دوغ خیار اشتها را باز می**کند

آب دوغ خیار غذایی ساده، سالم و سبک است که براحتی هضم می**شود و به علت طبع خنکی که دارد، عطش را رفع می**کند و از خستگی و رخوت ناشی از گرمی هوا می**کاهد.

به موجب آن که در تهیه این غذای حاضری مواد مغذی متعددی به کار رفته در وعده ناهار یا شام می**تواند انرژی از دست رفته شما را تامین می**کند.

این غذا از ترکیب ماست یا دوغ، خیار رنده شده، گردو و کشمش، انواعی از سبزی**های تازه همچون ریحان، ترخون، نعنا و تربچه به همراه یخ و نان تهیه می**شود. البته برخی خانواده**ها از خامه نیز در این غذا استفاده می**کنند.

این غذا به علت داشتن ماست، تامین**کننده کلسیم و پروتئین بدن است و به دلیل دارا بودن منیزیم، مصرف آن در وعده شام می**تواند به رفع بی**خوابی**های شبانه کمک کند. افراد با فشارخون بالا یا افرادی که طبع گرم و کبد تنبلی دارند بهتر است در این غذا از ماست یا دوغ ترش استفاده کنند. همچنین خیار این غذا، خنک**کننده است و شدیدترین عطش**ها را فرومی**نشاند.

کشمش و گردوی آن بهترین گزینه برای مزه**دار کردن این غذاست و داروی رشد هوشی کودکان و نیرودهنده سالمندان است.

سبزی**های به کار رفته در آن همچون نعنا بادشکن، تربچه ضدعفونی**کننده دستگاه گوارش، ریحان آرامبخش و مسکن و ترخون اشتهاآور و مقوی اعصاب است و چون فیبر فراوانی دارد، ملین است و به رفع یبوست و التیام هموروئید (بواسیر) کمک می**کند.

بهتر است این غذا را در ظروف سفالی لعاب**دار (سرامیکی) تهیه کرده و با نعنا و شوید و گلبرگ**های خشک**شده گل**محمدی تزیین کنید.
reza.k
‏۱۳۹۱-۰۵-۲۲‏, ۰۶:۵۲ بعد از ظهر
سولماز خانوم فقط بگو جای سینه مرغ و میگیره یانه مردیم از گرونی سینه مرغ از روزی 750گرم مصرف سینه اومیدنم به 250گرم بخدا گناه داریم حلا بگو میشه با ابدوغ وخیار قهرمان شد درخدمتیم:پوزخند::پوزخند:
کوهنوردم !
‏۱۳۹۲-۰۴-۰۵‏, ۱۲:۴۰ بعد از ظهر
فواید آب دوغ خیار


http://www.irfreeup.com/uploads/co612.jpg (http://www.irfreeup.com/)




وقتی هوا گرم می‌شود خوردن غذاهای ساده و سبک حاضری هم دلچسب‌تر می‌شود.

نان و پنیر و هندوانه، نان و پنیر و انگور، آب دوغ خیار، ماست و خیار و...
از غذاهایی است که به حرارت طبخ نیازی ندارد، طبع خنکی دارد، زود حاضر می‌شود و خیلی از خانواده‌ها در وعده شام که باید غذای ساده‌تری بخورند از آن استفاده می‌کنند.

این غذای سالم خودمانی، نه عوارض گوارشی دارد، نه ضرری به قلب می‌رساند و نه در میانه شب نفس ما را در سینه حبس می‌کند.

تازه حسن دیگری هم دارد و آن این که بعد از یک خواب شیرین شبانه، صبح گرسنه از خواب بلند می‌شویم و با اشتها به دور همان سفره پرمهر می‌نشینیم. بنابراین برای آن که از مزیت‌های یک غذای سبک حاضری بیشترین نفع را ببرید به شما آب دوغ خیار را پیشنهاد می‌کنیم.

آب دوغ خیار اشتها را باز می‌کند.

آب دوغ خیار غذایی ساده، سالم و سبک است که براحتی هضم می‌شود و به علت طبع خنکی که دارد، عطش را رفع می‌کند و از خستگی و رخوت ناشی از گرمی هوا می‌کاهد.

به موجب آن که در تهیه این غذای حاضری مواد مغذی متعددی به کار رفته در وعده ناهار یا شام می‌تواند انرژی از دست رفته شما را تامین می‌کند.

این غذا از ترکیب ماست یا دوغ، خیار رنده شده، گردو و کشمش، انواعی از سبزی‌های تازه همچون ریحان، ترخون، نعنا و تربچه به همراه یخ و نان تهیه می‌شود. البته برخی خانواده‌ها از خامه نیز در این غذا استفاده می‌کنند.

این غذا به علت داشتن ماست، تامین‌کننده کلسیم و پروتئین بدن است و به دلیل دارا بودن منیزیم، مصرف آن در وعده شام می‌تواند به رفع بی‌خوابی‌های شبانه کمک کند. افراد با فشارخون بالا یا افرادی که طبع گرم و کبد تنبلی دارند بهتر است در این غذا از ماست یا دوغ ترش استفاده کنند. همچنین خیار این غذا، خنک‌کننده است و شدیدترین عطش‌ها را فرومی‌نشاند.

کشمش و گردوی آن بهترین گزینه برای مزه‌دار کردن این غذاست و داروی رشد هوشی کودکان و نیرودهنده سالمندان است.

سبزی‌های به کار رفته در آن همچون نعنا بادشکن، تربچه ضدعفونی‌کننده دستگاه گوارش، ریحان آرامبخش و مسکن و ترخون اشتهاآور و مقوی اعصاب است و چون فیبر فراوانی دارد، ملین است و به رفع یبوست و التیام هموروئید (بواسیر) کمک می‌کند.

بهتر است این غذا را در ظروف سفالی لعاب‌دار (سرامیکی) تهیه کرده
و با نعنا و شوید و گلبرگ‌های خشک‌شده گل‌محمدی تزیین کنید.
کوهنوردم !
‏۱۳۹۲-۰۴-۰۵‏, ۱۲:۴۳ بعد از ظهر
من خودم این غذا غنی و سرد بخصوص در شب های تابستان بهتون توصیه میکنم ...
باورت کنید کمتر از غذا نیست چون همه مواد غنی رو در خودش داره و اینکه وقتی گرما میات سراغتون این نوع غذا مثل اب بر روی اتش شما رو خنک میکنه واقعا خوشمزه هست ..

و اینکه با توجه با ذائقه شما میشه سبزی ها و انواع مختلف رو کم و زیاد کرد و مخصوصا با فلفل سیاه و قرمز مزه اش عالی میشه
ی بار امتحان کنید ..:گل رز:
کوهنوردم !
‏۱۳۹۲-۰۴-۰۵‏, ۱۲:۵۷ بعد از ظهر
مواد لازم:


ماست = به میزان لازم
خیار = نیم کیلو (برای ۳ نفر)
سبزی خوردن ریز شده = ۲۵۰ گرم
گردو خرد شده یا پودر گردو = به میزان دلخواه
خامه = (هر قدر که ماست ریختین نصف آن باید خامه باشد)
نمک = به میزان لازم
فلفل سیاه = یک قاشق چایخوری
نعنا خشک = ۲ قاشق غذا خوری
پیاز چه خورد شده = ۵ عدد
نان خورد شده = به میزان لازم
یخ قالبی = به میزان لازم


طرز تهیه:

ابتدا ماست را با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس خامه را اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم بعد خیار را پوست کنده و مانند سالاد شیرازی خورد می کنیم و به آن اضافه می کنیم بعد سبزی خورد شده و گردو و نمک و فلفل و نعناع و پیازچه خورد شده و نان را اضافه کرده و به میزان لازم آب در آن می ریزیم مقدار آب بستگی به ذائقه شما دارد که سفت باشد یا آبکی.

بعد برای خنک شدن این غذا از چند قالب یخ استفاده می کنیم.

استفاده از خامه و نون خرده شده بر طبق ذائقه افراد هست ...
و خیلی واجب نیست برای خوشمزگی بیشتر هست مخصوصا خامه استفاده نشه بهتره





> گیلاس


ک کنید : گیلاس

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۲۲‏, ۰۴:۲۸ قبل از ظهر
http://img..ir/images/12082140941177234585.jpg


اجازه بدید به گیلاس لقب قهرمان ستایش شده در دنیای میوه‌های برتر رو بدم! رنگ قرمز این میوه مدیون محتوی بالای آنتی اکسیدانی به نام "آنتوسیانین" است. این آنتی اکسیدان شگفت انگیز می تواند سطح کلسترول، تری گلیسیرید و التهاب
را کاهش دهد. با مطالعه‌ای که اخیرا در دانشگاه میشیگان انجام گرفته است محققان دریافته‌اند که با دادن گیلاس به موش‌های آزمایشگاهی، دوتا از رایج‌ترین نشانگرهای التهاب رگ‌های خونی به میزان 50% کاهش پیدا کرده است. پس با خوردن این گیلاس‌های خوشمزه هم میتونید تناسب اندامتون را حفظ کنید و هم سطح کلسترول خود را کاهش دهید.





> ....:::: دستور تهیه پروتئین های خوش طعم برای قبل و بعد تمرین ::::....


ک کنید : ....:::: دستور تهیه پروتئین های خوش طعم برای قبل و بعد تمرین ::::....

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۲۲‏, ۰۴:۵۲ قبل از ظهر
پودر پروتئین به اضافه آب، آب و پودر پروتئین. احتمالاً فکر می کنید راه های چندانی برای یک وعده بعد از تمرین یا یک میان وعده مکملی وجود ندارد. اما در این مقاله یاد می گیرید که نه تنها می توانید وعده بعد از تمرین خود را اندکی متفاوت دریافت کنید. بلکه در واقع متوجه می شوید که می شود وعده بعد از تمرین را تبدیل به وعده ای خاص کرد.



اول نیاز است که پیشینه ای از پروتئین ها بدانید. مهم ترین نکته ای که باید بدانید این است که به پروتئین احتیاج دارید. مو ، ناخن ، پوست ، عضلات و. . . همگی برای رشد ، ترمیم و سلامت نیازمند پروتئین هستند. این خیلی ساده است. در حقیقت واژه Protein از کلمه یونانی Protos به معنای « اولین» نشاًت گرفته و این خودش به خوبی نشان داده که پروتئین تا چه میزان در رژیم های غذایی مهم است.
مصرف پروتئین با معیار ۹/۱ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن باعث افزایش جلوگیری از تمرین زدگی می شود. این تحقیق در دانشگاهی روی ۱۷ مرد بدنساز صورت گرفته است. آنها به انجام چهار هفته تمرینی که باعث تمرین زدگی می شد دعوت شدند . آنها ۸ حرکت تمرین را ۳ ست با ۸ الی ۱۲ تکرارتا ناتوانی در هفته اول انجام دادند و پس از آن در ۲ هفته بعدی ۵ حرکت انتخاب کردند و هر کدام را ۵ ست با ۳ الی ۵ تکرار حداکثر انجام دادند.
به افراد تحت آزمون مکمل آمینواسید یا شبه دارو طی ۴ هفته داده شد و معیار پروتئین دریافتی شان روزی ۹/۱ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن بود.
آنهایی که مکمل آمینو اسیدی دریافت کرده بودند تغییرات مثبت قابل توجهی در کل تستوسترون بدن خود مشاهده کردند.
با این تفاسیر انواع متفاوتی ازپروتئین وجود دارد که هر کدام معایب و مزایای خاص خود را دارند. قرار نیست خیلی وارد جزئیات شوید اما به طور اجمالی مشخصات هر نوع پروتئین را بر شماری می کنید.
پروتئین سویا
پروتئین سویا عموماً بسیار کم چربی یا بی چربی است و فاقد لاکتوز می باشد. ایزو فلاون های آنابولیک موجود در سویا نه تنها ارائه کننده اثرات قوی آنتی اکسیدانی است بلکه همچنین نشان داده که فواید مثبتی روی سلامت به ویژه خانم ها دارد. پروتئین سویا حاوی موادی به نام saponins است که حمایت کننده سیستم ایمنی در بدن هستند. ایزوفلان های آنابولیک موجود در سویا نه تنها اثرات انتی اکسیدانی قوی دارند بلکه همچنین نشان داده اند که برای سلامتی مفید هستند.
پروتئین تخم مرغ
پرواضح است که پروتئین مذکور از تخم مرغ گرفته می شود. همه ما می دانیم که تخم مرغ( و سفیده آن) بخشی ثابت از رژیم های بدنسازی است. هیچ کربوهیدراتی در آن وجود ندارد. چربی های سالم ، میزان پروتئین بالا از مشخصات اصلی پروتئین تخم مرغ است. برای رژیم های افزایش سایز عضلانی این پروتئین عالی است.
تخم مرغ واقعاً در تغذیه بسیار مهم است ، به ویژه وقتی که دانشمندان و محققان غذاها را از لحاظ بیولوژیکی با هم مقایسه می کنند. برای مقایسه های مذکور تخم مرغ به عنوان معیار اصلی استاندارد در نظرگرفته می شود و ارزش BV یا همان بیولوژیک آن ۱۰۰ است.
پروتئین تخم مرغ حاوی تمام آمیو اسیدهای ضروری در اندازه های مورد نیاز بدن است و برای رشد و حفظ حجم خالص عضلانی بدن بهترین پروتئین است. کیفیت پروتئین تخم مرغ یعنی همه پروتئین موجود در تخم مرغ می تواند برای سنتز پروتئین استفاده شود و مقدار پروتئین سوخته شده را محدود می کند و ذخیره سازی آن به صورت چربی هم محدود می شود.
پروتئین وی
حالا به سلطان پروتئین ها رسیدیم : پروتئین وی . این پروتئین داخل عضلات می شود تا بازسازی و ترمیم را سریع تر از هر نوع دیگری انجام دهد. همه ما شنیده ایم که بعد از تمرین نیاز به مصرف کربوهیدرات داریم تا سطح ترشح انسولین بالا برود و همچنین انابولیک به وجود آورد و در نتیجه رشد اتفاق بیافتد. آن کربوهیدرات نیست که به رشد ما کمک می کند بلکه یکی از آمینو اسیدهای شاخه ای (BCAAs ) به نام لیوسین است که مسیرهای آنابولیک را در بدن تحریک می کند.
اگر بعد از تمرین لیوسین کافی مصرف کنید، نیازی نیست که نگران کربوهیدرات باشید چون آمینوهای شاخه ای خودشان مثل انسولین خیلی آنابولیک را در بدن به وجود می آورند.
اگر پروتئین وی که مصرف می کنید با کیفیت باشد دارای مقدار ایده الی از آمینوهای شاخه ای است بنابراین آن را بایک پیمانه وی دریافت می کنید.
با معرفی پروتئین های مذکور می توانید پروتئین مصرفی خود را براساس کیفیت ، نوع ، مدل ، طعم و . . . انتخاب کنید.
نباید مثل قدیم صرفاً پروتئین را با آب مخلوط کنید ومصرف نمائید .
بلکه می توانید اضافه هایی مثل میوه ( که حاوی آنتی اکسیدان زیاد ، قندهای ساده ، طعم خوش ) ، آجیل ( سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ که برای سلامت قلب عالی هستند ) حتی ماست ( سرشار از کلسیم ، ویتامین D و پروبیوتیک برای کمک به هضم است ) استفاده کنید. بنابراین دیگر نوشیدن پروتئین برای تان خسته کننده و یکنواخت نخواهد بود.
در ادامه چند مدل برای مخلوط پروتین معرفی می کنیم :
مخلوط کره بادام زمینی شکلاتی
۳۵۰ سی سی آب و ۴ تکه یخ
۱ قاشق غذاخوری خامه همزده
۱ قاشق غذا خوری کره بادام زمینی طبیعی
۲پیمانه پودر پروتئینی شکلاتی
مخلوط شکلات توت فرنگی
۱ الی ۲ پیمانه پروتئین شکلاتی
۲۲۰ سی سی آب و ۴ الی ۶ تکه یخ
۸ عدد توت فرنگی
شکلات موز آجیلی
۱ پیمانه پودر پروتئینی شکلاتی
۱ قاشق غذاخوری کره بادام تلخ
۱عدد موز و ۲ تکه یخ
۱ لیوان شیر سویا بدون چربی
نان موزی
۲ پیمانه پروتئین وی
۱ عدد موز
نصف لیوان جو پرک طبخ شده در آب
۱ بطری آب
۱ قاشق چایخوری شیرین کننده مصنوعی





> نوشیدنی های شفا بخش


ک کنید : نوشیدنی های شفا بخش

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۵-۲۲‏, ۰۷:۰۹ بعد از ظهر
درمان حساسیت فصلی و زکام بهاره
دیگر فین‌فین نکنید!

مواد لازم: 6 سانتی‌متر ریشه زنجبیل، نصف یک لیمو ترش، یک عدد سیب بزرگ، چند تکه یخ

روش تهیه: آب تمام این مواد را بگیرید و با هم مخلوط کنید.

بهترین
زمان مصرف: حداقل 4 هفته قبل از شروع فصل گرده‌افشانی، هر روز صبح این
نوشیدنی را میل کنید. این کار را در فصل بهار هم روزانه ادامه دهید. با این
کار احتمالا فصل تابستان را بدون نیاز به دستمال‌کاغذی، قرص و اسپری
ضد‌حساسیت خواهید گذراند.
برای تقویت مادران باردار

اگر بار شیشه دارید!

مواد
لازم: یک مشت کوچک اسفناج، یک‌‌چهارم یک آناناس متوسط، 4 عدد مارچوبه، یک
عدد سیب زرد، یک مشت نخودفرنگی تازه، یک مشت کوچک تخمه آفتابگردان، نصف یک
آووکادوی رسیده، چند تکه یخ.

روش تهیه: قبل از اینکه آبمیوه‌گیری را
روشن کنید، بهتر است اول سیب را داخل آبمیوه‌گیری گذاشته، بعد نخودها،
اسفناج و مارچوبه را در آبمیوه‌گیری ریخته تا و بعد آناناس را اضافه کنید.
درجه آبمیوه‌گیری را روی «دور کند» بگذارید تا بیشترین میزان آبمیوه
نصیبتان شود. تخمه آفتابگردان، یخ و آووکادو را در مخلوط‌کن ریخته تا کاملا
نرم شود.

اگر کم‌خون هستید
ملوان زبل شوید!

مواد
لازم: 2 مشت بزرگ اسفناج، 2 عدد سیب زرد، 3 سانتی‌متر ساقه بروکلی، یک عدد
چغندر خام کوچک، نصف یک فلفل سبز (دانه گرفته)، چند تکه یخ.

روش
تهیه: آب سیب‌ها، اسفناج، بروکلی، چغندر و فلفل را با کمک آبمیوه‌گیری
گرفته و درصورت تمایل با مقداری یخ آن را خنک کرده و میل کنید.

اگر کلسترول‌‌تان بالاست
چربی اضافه خونتان را بسوزانید!

مواد
لازم: یک مشت انگور سیاه، یک مشت انگور قرمز، 2 عدد سیب زرد، 3 سانتی‌متر
ریشه زنجبیل تازه، یک عدد چغندر خام، یک عدد گوجه‌فرنگی رسیده.

روش
تهیه: بهتر است انگورهای سیاه و قرمز، زنجبیل، چغندر خام و گوجه‌فرنگی را
بین 2 عدد سیبی که دارید (مثل ساندویچ!) در آبمیوه‌گیری بگذارید تا آب همه
مواد گرفته شود. سعی کنید آب میوه‌ها را با درجه «کند» بگیرید و میوه‌ها را
به آرامی داخل آبمیوه‌گیری هل دهید. در نهایت داخل آبمیوه یخ ریخته و
نوش‌جان کنید.
اگر دیابت دارید

انسولین طبیعی بنوشید!

مواد
لازم: یک مشت کاهو، مقداری لوبیا سبز، 2 عدد کلم فندقی (کلم بروکسل)، 2
عدد سیب زرد، 2 عدد هویج متوسط، نصف یک آووکادوی رسیده، 2 قاشق چای‌خوری
سرپر دارچین، 2 تکه یخ.

روش تهیه: کاهو، لوبیا و کلم بروکسل‌ها و
2عدد سیبی که دارید، داخل آبمیوه‌گیری بگذارید. ابتدا آب این مواد را گرفته
و بعد آب هویج‌ها را بگیرید. سپس آب این مواد را همراه با آووکادو، دارچین
و یخ داخل مخلوط‌کن بریزید تا آماده مصرف شود.
اگر پوست‌تان خراب است
جوش‌جوشی نمانید!

مواد
لازم: 2 عدد سیب زرد، یک برش 3 سانتی‌متری آناناس، 2 سانتی‌متر ریشه
زنجبیل تازه، یک سوم یک عدد لیمو ترش، یک‌چهارم یک خیار متوسط، یک‌دوم یک
آووکادوی رسیده، یک قاشق چای‌خوری تخمه مخلوط، یک قاشق سرپر چای‌خوری دانه
لسیتین، 2 قاشق چای‌خوری مخلوط روغن‌های آفتابگردان، سویا، کتان، کنجد و
سبوس برنج و جو.

روش تهیه: آب سیب، آناناس، زنجبیل، لیمو و خیار را
بگیرید. آووکادو، تخمه‌ها، گرانول و روغن را در مخلوط‌کن بریزید و کاملا هم
بزنید. در نهایت، آبمیوه‌ها را به مواد مخلوط‌شده اضافه کرده و با کمی یخ
در مخلوط‌کن بزنید تا اسموتی یکدست و نرمی ایجاد شود. برای اینکه بهترین
نتیجه ممکن را بگیرید، این اسموتی را با شکم خالی میل کنید.

اگر فشار خون دارید
بدون فشار زندگی کنید!

مواد لازم: 3 عدد چغندر خام، 2 عدد سیب زرد، یک مشت بزرگ انگور قرمز یا سیاه، چند تکه یخ.
روش
تهیه: تمام مواد را داخل آبمیوه‌گیری ریخته و آب آن را بگیرید. یادتان
باشد انگورها را حسابی در آبمیوه‌گیری فشرده‌سازی کنید که بیشترین عصاره را
بگیرید. در نهایت با مقداری یخ نوش‌جان کنید.
اگر زیاد سرما می‌خورید

با گلوی ورم‌کرده خداحافظی کنید

مواد لازم: 100 گرم آب ‌‌‌‌‌هویج، 100 گرم آب ‌پرتقال تازه و نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه رنده شده.

روش
تهیه: تمام مواد را با هم مخلوط کنید و پیش از خواب بنوشید. البته اگر با
مشورت پزشک همراه این نوشیدنی، از قرص «روی» استفاده کنید، به تقویت ایمنی
بدنتان کمک خواهید کرد.





> چی رو با چی بخوریم؟


ک کنید : چی رو با چی بخوریم؟

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۵-۲۲‏, ۰۷:۲۵ بعد از ظهر
فرمول 1000 ساله ژاپنی‌ها برای زندگی سالم تر

http://persian-star.net/1391/2/13/eat01.jpg (http://www.kamyab.ir/)
برخی
ترکیبات غذایی هستند که اثرات مفید یکدیگر را تکمیل می‌کنند و به بمب‌های
درمانی بدل می‌شوند، این ترکیبات را بخوانید و از آن‌ها با هم استفاده
کنید.

یک ضرب‌المثل هندی می‌گوید: "هر چیزی کاملش بهتر است" اما به
نظر می‌رسد شاید بهتر باشد این ضرب‌المثل را این‌گونه تغییر دهیم "خیلی
چیزها با چیزهای دیگر کامل می‌شوند" این مسئله به خصوص در مورد خوراکی‌ها صادق است. از قدیم بسیاری از اقوام جهان برخی خوراکی‌ها را با برخی دیگر می‌خورده‌اند و این ترکیب‌ها را
جادویی ارزیابی می‌کردند. حالا علم نشان می‌دهد که بسیاری از این ترکیب‌ها واقعا جادویی هستند.

دکتر الین مگی، پروفسور تغذیه، مدیر گروه تغذیه دانشگاه نبراسکا و نویسنده کتاب "ترکیب‌های غذایی" می‌گوید: "مطالعات بسیاری ثابت کرده‌ که ترکیب‌های غذایی می‌توانند اثرات معجزه‌آسایی داشته باشند. نکته جالب هم این است که این ترکیب‌ها گاه چند برابر وقتی که هر کدام از این مواد غذایی را به تنهایی بخورید موثر هستند. در واقع توصیه من این است که این مواد غذایی را همیشه با هم بخورید نه به تنهایی." آنچه در این مطلب آمده برخی از این زوج‌های جادویی هستند.

http://persian-star.net/template/bullet3.gif زوج انرژی‌زا

ترکیب: نخود + فلفل قرمز
نتیجه: انرژی بیشتر

در
کشورهای غربی حداقل یک نفر از هر 5 نفر زن دچار کمبود آهن است و طبیعی است که دچار کمبود انرژی هم باشد اما مسئله مهم این
است که بسیاری از زنان نمی‌دانند خوردن غذاهای غنی از آهن به تنهایی
نمی‌تواند این مشکل را حل کند. دکتر هیتر مانیه‌ری، متخصص تغذیه در دانشگاه پیتسبورگ در این مورد می‌گوید: "نوعی از آهن که در مواد غذایی گیاهی وجود دارد به گونه‌ای است که جذب آن برای بدن سخت است و در واقع بدن نمی‌تواند به خوبی از آن‌ها استفاده کند." پس اگر این‌طور باشد همه آهن موجود در نخود
در بدن ما هدر می‌رود؟ نه، البته به شرطی که همراه آن فلفل قرمز مصرف
کنید. دکتر مانیه‌ری ادامه می‌دهد: "ویتامین C موجود در فلفل قرمز مثل یک
کلید عمل می‌کند و آهن موجود در نخود را به شکلی در می‌آورد که قابل جذب از طریق بدن باشد."

ما یک پیشنهاد هم برای شما داریم، در خانه‌تان هوموس بپزید، آن هم با فلفل قرمز تازه زیاد، البته اگر هوموس دوست ندارید می‌توانید سالاد نخودفرنگی به همراه فلفل قرمز درست و نوش‌جان کنید و از خوردن یک زوج انرژی‌زا لذت ببرید.



http://persian-star.net/1391/2/13/eat03.jpg (http://www.kamyab.ir/)

http://persian-star.net/template/bullet3.gifبرای آن‌که مثل عقاب ببینید

ترکیب: اسفناج + آووکادو
نتیجه: دید بهتر

اسفناج
سرشار از لوتئین و ویتامین A است که
هر دوی این‌ها کاملا برای دید مناسب لازم هستند آووکادو هم منبع غنی از
لوتئین و ویتامین A است اما مهم‌تر این‌که آووکادو سرشار از چربی‌های سالمی است که بدن برای جذب لوتئین و ویتامین A و استفاده از آن‌ها به این
ویتامین‌ها نیاز دارد. دکتر هوپ بارکوکاس، پروفسور تغذیه در مرکز تحقیقاتی
کیس وسترن دانشگاه کلیولند در این مورد می‌گوید: "اگر اسفناج را خالی
بخورید اکثر مواد غذایی مفید چشمی آن بدون جذب شدن از بدن‌تان دفع می‌شود."
اگر پیشنهاد غذا می‌خواهید سالاد اسفناج و آووکادو را به شما توصیه
می‌کنیم که با روغن زیتون، فلفل، نمک و پودر سیر هم بسیار خوشمزه می‌شود و هم بسیار مقوی است، در صورتی که دوست داشته
باشید می‌توانید کاهو، خیار، گوجه‌فرنگی و آبلیمو را هم به این سالاد اضافه
کنید.

http://persian-star.net/template/bullet3.gifبرای آن‌که درد دوران ماهانه نکشید

ترکیب: کلم بروکلی+ تخم‌مرغ
نتیجه:
دردهای کمتر ازقبل دوره ماهانه

بسیاری
از زنان و دختران جوان هر ماه چند روز را درگیر دردهای شدید دوره‌های
ماهانه خود هستند اما برای خیلی از آن‌ها یک بشقاب ساده می‌تواند تسکین و آرامش را به همراه بیاورد. در مطالعه‌ای که توسط انجمن طب زنان انگلستان و دانشگاه یورک انجام گرفت مشخص شد زنانی که میزان زیادی کلسیم و ویتامین D را در رژیم غذایی خود دارند 30 تا 40درصد درد کمتری در این دوران تجربه می‌کنند. برای آن‌که به این نتیجه مطلوب برسید، خیلی
راحت می‌توانید کلم بروکلی را با تخم‌مرغ بخورید. کلم بروکلی تقریبا ساده‌ترین نوع کلسیم برای جذب توسط بدن را در خود دارد و تخم‌مرغ هم تقریبا یکی از بهترین منابع ویتامین D در طبیعت است. یک املت با کلم بروکلی یا یک سالاد کلم و تخم‌مرغ می‌تواند نیاز شما را رفع کند.

http://persian-star.net/template/bullet3.gifبرای جوانی شما

ترکیب: گوجه‌فرنگی + روغن
زیتون
نتیجه: پوست صاف و لطیف

لیکولین،آنتی‌اکسیدان قوی است که در گوجه‌فرنگی وجود دارد و جلوی عوارض مضر آفتاب روی پوست را می‌گیرد،‌ اما برای آن‌که پوستی لطیف‌تر داشته باشید گوجه‌فرنگی را به تنهایی نخورید بلکه روغن زیتون حسابی روی آن بریزید و بعدنوش‌جان کنید. دکتر مگی می‌گوید: "چربی‌های مفید موجود در روغن زیتون باعث جذب بیشترلیکولین توسط بدن می‌شود.
مطالعه‌ای که توسط انجمن ملی تغذیه کانادا صورت گرفته نشان داده زنانی که روغن زیتون در رژیم غذایی آن‌ها جای ثابتی دارد کمتر دچار چین‌و‌چروک
می‌شوند و سن ظهور چین‌وچروک در صورت آن‌ها بالاتر است. غذاهای ایتالیایی بسیاری هستند که گوجه‌فرنگی و روغن زیتون در آن جای دارند اما ما سالاد کاپاراسه را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در آن گوجه‌فرنگی و فلفل به صورت بسیار آهسته در روغن زیتون پخته می‌شوند و سپس به آن تخم‌مرغ به آن اضافه می‌شود.

http://persian-star.net/template/bullet3.gif
ماست گوارشی

ترکیب: ماست + فلاکسید
نتیجه: هضم بهتر غذاها

معده
انسان خانه بیش از 400 نوع باکتری است که اکثر آن‌ها برای بدن انسان مفید
هستند اما برخی از آن‌ها هم خیلی مفید نیستند. زمانی که میکروب‌های مضر بیشتر از مفید می‌شوند در
کار دستگاه گوارش شما اختلال پیش می‌آید و معده انسان دچار درد و نبود
راحتی می‌شود. ماست‌ها به خصوص ماست‌های پروپیوتیک می‌توانند بر میزان باکتری‌های مفید معده اضافه کنند اما خب این‌که چند قاشق ماست پروبیوتیک نوش‌جان کنید کافی نیست، برای باکتری‌های موجود در این ماست‌ها هم باید خوراکی جور کنید، بهترین غذا برای آن‌ها فیبرهای موجود در فلاکسید است. پس خیلی راحت به کاسه ماست پروبیوتیک خود یک قاشق فلاکسید اضافه کنید.


http://persian-star.net/1391/2/13/eat02.jpg (http://www.kamyab.ir/)

http://persian-star.net/template/bullet3.gifسیب را پوست نکنید

ترکیب: جوی دوسر + سیب
نتیجه: داشتن قلب سالم‌تر

جوی
2 سر ترکیب‌های
فوق‌العاده در خودش داردکه می‌تواند به بدن شما کمک کند. اولین آن‌ها بتاگلوکان است که فیبری است که میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد و دومی هم آون‌ترامید است که ترکیبی است از تبدیل LDL (یا چربی بد خون) به رادیکال‌های آزاد که در بدن آسیب‌رسان هستند، جلوگیری می‌کند. اما اگر می‌خواهید قلب‌تان را با غذای مفیدتر بیمه کنید، سیب را هم به سفره‌تان اضافه کنید اما یادتان باشد مواد مفید برای قلب در پوست سیب است پس پوست سیب را نکنید. سیب منبع غنی فلانوئیدها است که یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که مانع از شکل‌گیری رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود و میزان التهاب دربدن را هم کاهش می‌دهد.یک پیشنهاد ما درست کردن ماست سیب است،‌ یعنی می‌توانید قطعات سیب را به همراه جو، سیر و کشمش به ماست خودتان اضافه کرده و آن را به همراه غذای‌تان نوش‌جان کنید.

http://persian-star.net/template/bullet3.gifعادت مفید ما ایرانی‌ها

ترکیب: چای سبز + لیمو ترش
نتیجه: ضدسرطان

چای
سبز منبع فوق‌العاده‌ای از کاته چین‌هاست که ترکیبات قوی ضدسرطان هستند. این ترکیبات فوق‌العاده که سلول‌های سرطانی را نابود می‌کنند یک نقطه ضعف دارند و آن هم این است که نمی‌توانند از سد معده عبور کنند. در واقع فقط 20درصد از کاته‌چین‌های چای سبز از معده عبور می‌کند و جذب بدن می‌شود اما تحقیقات دانشمندان دانشگاه یوتا نشان داده است با اضافه کردن آب یک لیموترش تازه یا یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو به یک لیوان چای سبز می‌توانید میزان بیشتری از کاته‌چین‌ها را جذب کنید، اما یک نکته جالب هم این‌که اگر اندکی شکر به چای سبز اضافه کنید میزان کاته‌چین‌
که جذب می‌کنید 3برابر می‌شود.

http://persian-star.net/template/bullet3.gifکمی تغییر در خوراکی محبوب

ترکیب: مرغ + سیب‌زمینی (شیرین)
نتیجه: داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر

از
قدیم، بسیاری از مردم عادت داشتند مرغ سرخ‌کرده یا آب‌پز را با سیب‌زمینی
سرخ کرده نوش‌جان کنند اما ما یک پیشنهاد بهتر داریم؛ خوراک مرغ آب‌پز با
سیب‌زمینی آب‌پز شیرین. سیب‌زمینی‌های شیرین بهترین منبع طبیعی ویتامین A
است که به بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند اما خب؛ خوردن ویتامین A
بدون داشتن مقدار کافی روی در بدن یعنی یک اشتباه. دکتر بارکوکاس در این
زمینه می‌گوید: "روی به مقدار زیاد در گوشت مرغ و تا حدودی در گوشت گاو و بوقلمون وجود دارد، روی برای متابولیسم و حمل ویتامین A در بدن لازم است. اگر فقط سیب‌زمینی شیرین بخورید مقداری ویتامین A وارد بدن می‌کنید که بدن نمی‌تواند از آن استفاده کند و در نتیجه این مقدار ویتامین A هدر می‌رود، برای همین هر وقت خواستید خوراک مرغ بخورید سیب‌زمینی شیرین را هم همراه آن مصرف کنید"، البته می‌توانید سوپ سیب‌زمینی هم با گوشت سینه مرغ و سیب‌زمینی شیرین و سبزی‌ تهیه کنید.
MaMaD PiSHvA
‏۱۳۹۱-۰۵-۲۴‏, ۰۷:۵۳ بعد از ظهر
شیر برنج و سویق: که باعث قولنج و حدوث نفخ در بدن می‌شود.
انار و حلیم (هریسه) به علت اینکه انار باعث غلیظ شدن حلیم و در نتیجه باعث انسداد
(گرفتگی) در عروق شعریه می‌شود.
سرکه و حلیم
خربزه و عسل: احتمال سنکوب شدن و سایر امراض می‌شو.
خربزه و مویز
کله‌ی گوسفند و انگور: به علت تشدید لزوجیت و بلغمیت کله‌ی گوسفند.
خربزه و انبه
خوردن اغذیه‌ گرم و سرد با هم
خوردن غذاهایی که دارای طبیعت سرد هستند با همدیگر
خوردن غذاهایی که دارای طبیعت گرم هستند با همدیگر
خوردن غذاهای نفاخ به همراه اغذیه نفاخ
خوردن بعضی از غذاها بر روی غذای قبلی (ممنوع است)
خوردن سرکه بعد از برنج
خوردن اغذیه نفاخ بر روی غذاهای نفاخ خورده شده قبلی
خوردن اغذیه لزجه بر روی غذاهای لزج خورده شده قبلی
خوردن اغذیه قابضه بر روی غذای قابض خورده شده قبلی
خوردن اغذیه لطیفه مثل مخاهی و شیر و هنداونه بر روی اغذیه‌ غلیظه
خوردن اغذیه غلیظه بر روی غذاهای غلیظ خورده شده قبلی
آشامیدن آب سرد بعد از غذاهای گرم
آشامیدن آب سرد بعد از خوردن میوه‌ها، مخصوصا میوه های سرد (مانند: خربزه و
هندوانه) که بسیار مضر بوده و باعث تولید سم در بدن می‌شود.
آشامیدن آب گرم بعد از غذای شور
آشامیدن آب سرد بعد از استحمام
آشامیدن آب سرد بعد از ورزش و ریاضت و حرکات عنیفه
اشامیدن آب سرد هنگامیکه معده خالی باشد (مثلا ناشتا)
آشامیدن آب سرد و بلافاصله خوابیدن
آشامیدن آب بلافاصله پس از صرف غذا خصوصا در سردمزاجان
آشامیدن آب در حین غذا خوردن
آشامیدن آب سرد بدون توقف که احتمال دارد امراض متعددی رخ بدهد از آن جمله:
اگر سردی آن به قلب برسد، به علت انطفا حرارت غریزیه احتمال سکته خواهد بود.
اگر به کبد برسد، موجب بمیاری استسقا خواهد بود.
اگر سردی آن به مغز برسد، موجب استرخا و سسستی اعصاب خواهد بو.
اگر سردی آن به آلات تنفسی و صوتی برسد، باعث اختلال در دستگاههای مذکور خواهد شد.
آشامیدن آب بعد از خوردن ادویه مسهله (اسهال آور)
آشامیدن آب بعد از خوردن اغذیه شیرین
آشامیدن آب بعد از خوردن اغذیه ترش
خوردن ترشی بعد از شیرینی
خوردن خربزه و هندوانه بر روی آبگوشت و گوشتها، که موجب ثقل و حدوث امراض می‌شود.
آشامیدن آب سرد بعد از غذا و بعد از شیرینیها، که مضر به دندانها و باعث افتادن
زودرس آنها می‌شود.






> 8غذای ممنوعه در غرب


ک کنید : 8غذای ممنوعه در غرب

MaMaD PiSHvA
‏۱۳۹۱-۰۵-۲۴‏, ۰۷:۴۹ بعد از ظهر
محققان و دانشمند‌ان علوم پزشکی آمریکا، طی گزارشی اعلام کردند: مصرف هشت ماده غذایی باعث کاهش طول عمر و بروز بیماری‌های مزمن می‌شود.

به گزارش ایسنا، آب معدنی، سبزیجات یخ زده، بستنی یخی، برنج‌های پخته نیمه آماده، مواد انرژی زای و شکلات‌ها، چاشنی‌ها، چای سرد و پودرهای نوشیدنی و ساندویچ نیمه آماده هشت غذایی هستند که در صورت مصرف طولانی مدت، فرد را دچار بیماری‌های مزمن می‌کند.

بطری‌های آب معدنی به دلیل این که مایع درون بطری‌های پلاستیکی به مدت طولانی می‌ماند، احتمال بیماری‌زایی آن بیشتر است.

همچنین برخی از تولید کنندگان آب‌های معدنی از ابزارآلات غیر‌بهداشتی و حتی آب‌های معمولی در پر کردن بطری‌ها استفاده می‌کنند؛ به طوری که گفته می‌شود مصرف آب معمولی، سالم‌تر از خرید و استفاده از آب‌های معدنی است.

دومین ماده غذایی که نباید مصرف شود، سبزیجات یخ زده است. تصور کنید که یک پاکت حاوی نخود نیمه آماده شناور در سس مایونز را با قیمتی گزاف خریداری کنید و پس از آن به دل درد و تهوع دچار شوید،‌ اما در همان حال می‌توانید با خرید نخود و پختن آن و افزودن سس مایونز، یک سالاد خوشمزه برای خودتان دست و پا کنید. درست کردن این سالاد نخود تا حدی سخت است، اما بیمار شدن پس از مصرف آن در کار نیست.

بستنی یخی در سومین ردیف قرار دارد. بهتر است به جای استفاده از میوه‌های پوست کنده و آماده و یا ساندیس‌ها، میوه‌ها را خریداری کرده و خود آبمیوه تهیه کرده و یا با آب آنها بستنی درست کنید.آبمیوه‌های آماده و بستنی‌های یخی به دلیل قرار گرفتن درون پاکت‌های پلاستیکی باعث بیمار شدن تدریجی مصرف کنندگان می‌شود.

برنج نیمه آماده نیز در میان غذاهایی است که باعث بیمار شدن افراد می‌شود.این ماده غذایی نیمه آماده به دلیل آن که یک بار پخته و سرد شده و برای بار دوم هم باید گرم شود، برای سلامتی فرد مصرف کننده بسیار مضر است، اما اگر برای سلامتی خود اهمیت قایل هستید، بهتر است خودتان با درست کردن یک قابلمه کوچک برنج و افزودن روغن و نمک مناسب از مصرف آن لذت ببرید، بدون آن که بیمار شود.

مواد انرژی زای و شکلات‌ها هم در ردیف پنجم غذاهای ناسالم قرار دارند. این مواد غذایی به دلیل دارا بودن شکر و نمک فراوان و کالری بالا در بدن انباشته شده و فرد را در درازمدت به بیماری‌هایی چون دیابت و امراض قلبی‌عروقی مبتلا می‌کند.

چاشنی‌ها هم در میان غذاهای ناسالم هستند، استفاده زیاد از ادویه‌جات در مواد غذایی آماده و نیمه آماده سبب بروز حساسیت در فرد مصرف کننده می‌شود.اکثر تولید‌کنندگان مواد غذایی برای آن که تولیداتشان مصرف کننده داشته باشند از نمک، فلفل ، کاری و دیگر ادویه‌ها و چاشنی‌ها بهره می‌برند که استفاده از این مواد همراه مواد غذایی آماده فرد را بیمار می‌کند.

چای سرد و پودرهای نوشیدنی هم به دلیل داشتن شکر فراوان و از همه مهمتر بسته‌بندی درون پاکت‌هایی که با مواد بازیافتی تهیه شدند، جزو مواد غذایی ناسالم هستند.

ساندویچ‌های نیمه آماده هم به دلیل انباشت زیاد نمک، چربی و مواد افزونی به اصطلاح مجاز اصلا توصیه نمی‌شوند، اما امروزه و در عصر ماشین و کامپیوتر، اکثر مردم از این نوع ساندویچ‌ها استفاده می‌کنند؛ چرا که فرد مصرف کننده با قرار دادن این ساندویچ‌ها درون مایکرو‌ویو سریعا می‌تواند غذای خود را تهیه کرده و مصرف کند.

به گزارش ایسنا، بر‌اساس اعلام دپارتمان بهداشت و درمان آمریکا، استفاده درازمدت از این مواد غذایی مواد مشابه تنها برای مدتی باعث شادی و پر کردن شکم فرد مصرف کنند می‌شود، اما می‌تواند همچون یک خوره از داخل بدن، فرد را نابود کرده و در نهایت مصرف کننده را به بیماری‌های مزمن دچار کند.
------------------------------------------------------------------------------------------------------





> غذا اولین داروست


ک کنید : غذا اولین داروست

MaMaD PiSHvA
‏۱۳۹۱-۰۵-۲۹‏, ۰۴:۵۴ بعد از ظهر
آیا می دانید که بجای تجویز داروهای شیمیایی و حتی طبیعی، غذا درمانی اولین گام در درمان می باشد! (http://ravazadeh.com/fa/ayamidanidke/46-ayamidanidke/3642-1389-07-29-08-37-01.html)










متاسفانه آمارها نشان می دهد که کشور ایران بالاترین رتبه سرانه مصرف دارو در جھان را دارد.
اگرچه به اعتقاد طب امروز مصرف دارو از مهم ترین ارکان درمان بیماری ها است، ولی مصرف غیر منطقی دارو علاوه برعدم درمان بیماری باعث ایجاد عوارض دارویی در طولانی مدت می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده، هر ایرانی سالانه 339 عدد دارو مصرف می کند که بیش از استاندارد جهانی است.
همچنین بر اساس این تحقیقات، ایرانی ها 10 تا 15 درصد مجموع داروهای کشور را بدون مشورت با پزشک مصرف می کنند و مُسکن ها، قطره های چشمی و آنتی بیوتیک ها بیشترین میزان مصرف خودسرانه را به خود اختصاص می دهند.
برخی از بیماران نیز از پزشکان تقاضای نوشتن داروی فراوان دارند و هر پزشکی که دارو کمتر تجویز کند از منظر آنان، پزشکی نابلد است.

از دیدگاه محمّد زَکَریای رازی طبیب گرانقدر طب سنتی ایران در قرن سوم، درمان مرض و رفع کسالت ابتدا باید با استفاده از غذای مناسب صورت گیرد، اگر علاج واقع نشد غذای دوایی و بعد از آن دوای غذایی و در نهایت کار در صورت عدم بهبودی، از دوای مطلق استفاده شود.
خیلی از مشکلات افراد عصر ما بخاطر طبیعت و ابدان ضعیفشان است که عمدتاً با یک اصلاح غذایی و یا نهایت مصرف غذای دوایی خیلی از مشکلاتشان حل می شود و نیازی به دادن این همه دواهای شیمیایی با این همه عوارض و همچنین داروهای گیاهی نیز نمی باشد ولی زندگی های صنعتی متاسفانه مردم را طالب مصرف دارو برای درمان سریع بیماری هایشان کرده است.
رعایت تدابیر حفظ الصحه و دانستن این که چه کسی، چه چیزی را به چه مقدار و چگونه استفاده نماید، باعث پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها و شکایات حاد و مزمنی می شود که افراد برای مدت مدیدی با آن دست به گریبانند.
مواد غذایی مورد استفاده مان را از نظر طبیعت شان بشناسیم و مصلحات آنها را به خاطر بسپاریم تا با دقت و تعقلی که خودمان در مورد غذایمان اعمال می کنیم، حافظ سلامت خود و خانوداه مان باشیم:

" فَلْیَنْظُرِ الإنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ " (سوره عبس، آیه 24) " انسان باید به غذای خویش بنگرد "





> پنجره آنابولیک برای رشد عضلانی (ترجمه توسط سایت بدنساز)


ک کنید : پنجره آنابولیک برای رشد عضلانی (ترجمه توسط سایت بدنساز)

Macklemore
‏۱۳۹۱-۰۵-۳۰‏, ۰۹:۳۷ قبل از ظهر
برای بدست آوردن بیشترین رشد عضلانی از تمرینات، نیاز است که بدانید قبل و بعد از هر جلسه تمرین چه بخورید !

در واقع، یک ساعت قبل از تمرین و 3 ساعت بعد از تمرین، نقش مهمی در موفقیت یا شکست شما در ساختن عضله ایفا میکند. این زمان بهترین موقع برای تغذیه است .
از زمانی که من در سالن بدنسازی به عنوان یک بدنساز معمولی تمرین میکنم، صادقانه می توانم بگویم که اکثر مردم به یک دلیل به هدف خود نمیرسند: آنها نمی دانند چگونه غذا غذا بخورند تا به حداکثر رشد عضلانی برسند.و نمیدانند سریعترین راه برای افزایش توده عضلانی و افزایش قدرت استفاده از پنجره رشد قبل و بعد از تمرین است.

دلایل بسیاری برای اثبات این قضیه وجود دارد که وعده های غذایی 1 ساعت قبل و 3ساعت بعد از تمرین نقش مهمی در از دست دادن چربی ،ریکاوری و رشد عضله ایفا میکند.
اولا"،می توانید با استفاده از پروتئین در 1 الی نیم ساعت قبل از تمرین از تجزیه بافت های عضلانی جلوگیری کنید. ترکیبی از چند اسید آمینه و گلوتامین از منابع پروتئین می تواند عضلات را تغذیه کند، بنابراین از تجزیه عضلات جلوگیری به عمل خواهد آمد.
اگر نتوانید موادی را که بدن بعد از تمرین به آن نیاز دارد تامین کنید، نتیجه آن حمله به عضلات بدن برای تامین این مواد غذایی است.به چنین پدیده ای کاتابولیسم گفته میشود..
همچنین، تمرینات باشدت بالا باعث تهی شدن عضلات از انرژی و مواد مغذی میشود، به همین دلیل است که شما باید مواد غذاییِ جایگزین مواد قبل را بلافاصله بعد از تمرین مصرف کنید. عضلات پس از تمرین به مانند اسفنج هستند و در این مرحله بیش از هر موقعی بدن احتیاج به مواد غذایی دارد.

اکنون، به معرفی مواد غذایی مورد نیاز پس از تمرین میپردازیم.
هنگامی که شما انواع مواد غذایی را بعد از تمرین شدید مصرف میکنید، بدن میتواند هورمون های عضله ساز مانند تستسترون ،انسولین وهورمون رشد را ترشح کند.سطح بالای انسولین خون سنتز پروتئین را تا 50%بالا میبرد. تمرین با وزنه می تواند سنتز پروتئین را تا100٪ و اسیدهای آمینه دریافت شده پس از یک تمرین می تواند عضله سازی را تا 150٪ افزایش دهد.اما بهترین چیز مصرف اسیدهای آمینه بلافاصله بعد از تمرین است، چون تمرین شدید سنتز پروتئین را تا 200%افزایش میدهد.به همین دلیل استفاده از ترکیب پروتئین و کربوهیدرات پس از تمرین اهمیت زیادی دارد. میتوان از طریق یک وعده غذایی کامل یا مکمل پروتئینی این نیاز را برطرف کرد.همچنین می توان از کراتین و گلوتامین نیز در این مرحله استفاده کرد.
حدود 2 ساعت بعد از تمرین،زمان خوبی است که که یک وعده غذایی میل کنید. این کار به بدن مواد مغذی بیشتری برای جلوگیری از تجزیه بافت عضله میرساند.
در نهایت، 3 ساعت بعد از تمرین، از یک جایگزین وعده غذایی استفاده کنید تا ذخایر از دست رفته گلیکوژن مجددا" پر از انرژی شوند.
درمجموع، یک وعده غذایی شامل مقداری پروتئین و سرشار از کربوهیدرات در حدود نیم ساعت قبل از تمرین و 3وعده غذایی در فاصله 3ساعت پس از تمرین ترکیبی است تا اطمینان حاصل شود بدن شما حالت آنابولیک را در طول تمرین و پس از آن نگه داشته است.
این متد را امتحان کنید و ببینید که چگونه ممکن است در مدت 3ماه، 7 یا حتی 9 کیلوگرم حجم عضلانی اضافه کنید...

تهیه ،تنظیم و ترجمه : MacTavish سایت بدنساز
منبع: http://www.shawnlebrunfitness.com






> کدامیک مفید ترند؛ انگور قرمز یا سبز؟


ک کنید : کدامیک مفید ترند؛ انگور قرمز یا سبز؟

3tare
‏۱۳۹۱-۰۶-۰۷‏, ۰۵:۲۰ بعد از ظهر
برای آگاهی از تفاوت انگور قرمز با انگور سبز ابتدا با خواص هر کدام جداگانه آشنا شوید.

انگور قرمز

رنگ قرمز موجود در این انگور حاصل از وجود فلاوونوییدها - نوعی آنتی.اکسیدان - است. انگور قرمز به خاطر داشتن مواد مغذی فراوان مانند ویتامین.ها- به خصوص ویتامین c و b ، پروتئین.ها، مس،. آنتوسیانین، منگنز، پتاسیم و غیره از خواص سلامتی فراوانی برخوردار است.

این نوع انگور کم کالری بوده و دارای فیبر رژیمی بالایی است. یک پیمانه انگور قرمز حاوی 61 کالری است که می.تواند به عنوان میان وعده.ای سالم،. برای افرادی که قصد کم کردن وزن خود را داشته و یا مایل به حفظ آن هستند، مورد استفاده قرار گیرد.




انگور سبز

انگور سبز گونه..ای از انگورهاست که در تمامی ایام سال در دسترس است و از ارزش تغذیه.ای بالایی برخوردار است. این نوع انگور، سرشار از کربوهیدات.ها، ویتامین c و ویتامین k است. کم کالری و بدون کلسترول است.

آنتی.اکسیدان.های فلاوونویید که به عنوان کاتچین.ها شناخته شده.اند، در انگور سبز و قرمز موجودند. انگور سبز دارای مقداری آهن و پتاسیم نیز است.





تفاوت میان انگور قرمز و انگور سبز

اکنون با شناخت نسبی از تفاوت میان انگور قرمز و سبز، مقایسه این دو نوع انگور بر اساس ارزش غذایی و خواص سلامتی آن.ها، راحت.تر خواهد بود.

اکثر کارشناسان تغذیه و دست.اندکاران حوزه سلامت، مصرف انگور قرمز را بیشتر از انگور سبز توصیه می.کنند چرا که انگور قرمز در مقایسه با انگور سبز از آنتی.اکسیدان.های بیشتری برخوردار است. همچنین مقدار کالری موجود در انگور قرمز کمتر از انگور سبز است.

انگور سبز فاقد ترکیب آنتوسیانین است ولی این ترکیب در انگور قرمز به وفور یافت می.شود.

انگور قرمز حاوی آنتی.اکسیدان.های فلاوونوئید مانند ریزوراتول، کاتچین.ها و کوئرستین است در حالی که انگور سبز تنها دارای مقدار اندکی کاتچین.ها است.

آنتی.اکسیدان.های فلاوونوئید ترکیباتی هستند که موجب ایجاد رنگ قرمز در انگور قرمز می.شوند و هرچه رنگ قرمز انگور، تیره.تر باشد تمرکز این آنتی.اکسیدان.ها در انگور بیشتر است.

در این میان ریزوراتول و کوئرستین مهم.ترین ترکیبات آنتی.اکسیدانی هستند که از خواص سلامتی بالایی از جمله کاهش فشارخون، پیشگیری از ابتلا به بیماری.های قلبی، حفظ کلسترول خوب، برخوردارند. ریزوراتول، به درمان بیماری آلزایمر کمک کرده و خواص ضد.سرطانی نیز دارد.

کوئرستین، خواص آنتی.هیستامینی دارد و برای تسکین و درمان آلرژی.های مختلف به کار می.رود.

آنتوسیانین موجود در انگور قرمز نیز خواص ضد التهابی دارد.







> تره فرنگی: مفید برای کبد، کلیه و روح و روان شما


ک کنید : تره فرنگی: مفید برای کبد، کلیه و روح و روان شما

3tare
‏۱۳۹۱-۰۶-۰۷‏, ۰۵:۲۲ بعد از ظهر
تره فرنگی: مفید برای کبد، کلیه و روح و روان شما

اگر دچار احتباس ادرار یا ورم مثانه هستید می.توانید تره فرنگی را پخته و در یک پارچه بپیچید و به صورت مرهم گرم زیر شکمتان قرار دهید.


تره فرنگی سرشار از املاح معدنی بسیاری مهمی است که برای سلامتی ما مفید هستند؛ در زیر به چند نمونه از آن.ها اشاره می.شود:

* آهن: مفید برای گلبول.های قرمز خون

* منیزیم: ضد سرطان و مفید برای اعصاب و تعادل عمومی بدن

* گوگرد: برای مقابله با عفونت.ها

* سیلیس: برای انعطاف و نرمی استخوان.ها و پوست

* منگنز: برای هضم و جذب بهتر غذا

* اسید فسفریک: تقویت کننده.ی سیستم عصبی

* کلسیم: برای استخوان.ها و متابولیسم عمومی بدن



تره فرنگی قدرت زیادی در دفع اسید اوریک دارد و از این جهت برای افرادی که به نقرس یا آرتریت مبتلا هستند مفید است

تره فرنگی همچنین حاوی ویتامین.های B و C می.باشد که برای بدن ما بسیار مفید هستند. این سبزی خوشمزه همچنین حاوی موسیلاژ و سلولز است و برای همین تأثیر خوبی در روده.ها دارد. به این ترتیب که آن.ها را تمیز و لیز می.کند.


تره فرنگی بخورید تا سرحال و سرزنده باشید

نتایج پژوهشی که در Experimental Neurobiology به چاپ رسیده است نشان می.دهد تره فرنگی تأثیر مثبتی روی خلق و خوی ما دارد. این خاصیت تره فرنگی به خاطر وجود فلاوونوئید و آنتی اکسیدانی به نام کامپوفرول (Kaempferol) است که می.تواند میزان سروتونین و دوپامین را ثابت نگه دارد. این دو ناقل عصبی (نروترانسموتور) با استرس مقابله کرده و احساس آرامش ایجاد می.کنند.

می.توانید تره فرنگی را در سوپ.هایتان بریزید و یا این که به همراه سیب زمینی، هویج و سیب زمینی شیرین به خورش.ها و یا املت اضافه کنید. در هر حال خودتان ابتکار عمل به خرج دهید و از این ماده.ی غذایی مفید استفاده کنید.
am.zardpour
‏۱۳۹۳-۰۷-۲۷‏, ۰۲:۵۷ قبل از ظهر
تره فرنگی زیاد مصرف کنید
--------------------------------
تره فرنگی، گیاهی شبیه به پیازچه است و سرشار از ویتامین ها و ماده مغذی
است. این گیاه در محافظت از بیماری های متعدد نقش مهمی دارد.
این گیاه میزان فشارخون بالا را نیز کاهش می دهد.
ترکیبی از ویتامین C، ویتامین B۶، فولات، آهن و منگنز است.
مصرف منظم آن، باعث افزایش کلسترول مفید و کاهش کلسترول مضر می شود. حفظ این تعادل در بدن لازم است زیرا مانع از تصلب شرایین، بیماری دیابتی قلبی، حمله قلبی و حتی سکته می شود.
مانع از بروز سرطان تخمدان درخانم ها می شود.
برای پیشگیری از نقص جنین، مصرف تره فرنگی که سرشار از فولات است، به زن باردار توصیه می شود.
کلسیم موجود در آن در حفظ سیستم ساختاری اسکلت سالم موثر است.
خاصیت ضدعفونی کننده دارد و به بدن کمک می کند با عفونت و آلودگی مقابله کند.
علایم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تب یونجه را تسکین می بخشد.
-AMIN-
‏۱۳۹۳-۰۷-۲۷‏, ۰۳:۰۵ بعد از ظهر
لامصب همه چیز فرنگیش خوبه :پوزخند:

توت اگه فرنگی باشه خوشمزه تره

کشتی مدل فرنگیش قشنگتره

ماشینای فرنگ هم که دیگه نیاز نیس بتعریفیم

حالا فهمیدیم تره هم فرنگیش خوبه

بسوزه پدر فرنگ و استکبار :پوزخند:





> بهترین و بد ترین منابع ریز مغذی ها!!


ک کنید : بهترین و بد ترین منابع ریز مغذی ها!!

{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۶-۰۸‏, ۱۰:۴۸ قبل از ظهر
پروتئین ها
چرا بیش از ورزش کاران سایر رشته های ورزشی،پرورش اندام کاران علاقه ی شدیدی به مصرف منابع پروتئن و حتی پودرهای پروتئینی دارند؟جواب آن فقط یک جمله است اجزای اصلی تشکیل دهنده ی عضلات پروتئین ها بوده و پروتئین کمترین علاقه برای تبدیل شدن به چربی را دارد
بهترین منابع
1_برش بدون چربی گوشت گوساله
2_فیله ی مرغ سینه ی مرغ وران مرغ بدون پوست
3_ماهی سالمون وماهی تن
4_پنیر محلی کم چرب
5_سفیده تخم مرغ
6_گوشت شتر مرغ
7_سینه ی بوقلمون
8_شیر بدون چربی
بدترین منابع
1_کالباس، سوسیس، هات داگ و....
2_گوشت درون خورشت
3_ران خوک
4_ماست
5_پنیر
6_گوشت گوساله وگوسفند پر چرب
7_شیر پر چرب
چربی ها
عدم مصرف چربی ها یکی از اشتباهات بزرگ بدنسازان است.همانند پروتئین ها باید بدانید چه نوع چربی استفاده کنید.اسید های چرب ضروری موسوم به( ای اف آ)رژیم غذایی روزانه قرار بگیرند.دو نوع اسید چرب ضروری به نام لینولئیک اسید موسوم به امگا6 وآلفا لینولئیک موسوم به امگا3باید در رژیم روزانه قرار بگیرند.اهمیت استفاده از امگا3 در بدنسازی بسیار است؛چرا که باعث میشود بدنسازان بتوانند به بدنی با چربی کمتر برسند.نتیجه ی یک تحقیق نشان میدهد که امگا3 نقش آنتی کاتابولیک ،آنتی لیپوژنیک (مهار کننده ی ذخیره چربی)داردهمچنین امگا3 در افزایش بتا اکسیداسیون(سوزاندن سلول های چربی)تاثیر مطلوبی دارد.امگا3 حساسیت به انسولین را نیز بهبود می بخشد
بهترین منابع
1_روغن بذر کتان
2_روغن ماهی
3_روغن زیتون
4_بادام
5_گردو
6_آووکادو
7_ماهی سالمون وماهی آزاد
8_پسته
9_بادام زمینی
10_فندوق
منابع چربی که باید محدود شوند یا اصلا استفاده نشوند:
1_کره
2_مایونز
3_کره ی بادام زمینی(محدود)
4_روغن آفتابگردان
5_مارگارین
6_روغن های سرخ کردنی
کربوهیدرات ها
دو نکته ی بسیار مهم در مورد کربو هیدراتها وجود دارد؛یکی ساده یا پیچیده بودن آنها و دیگری بالا یا پایین بودن ضریب گلیسیمینگ آنهاست.ضریب گلیسمینگ توانایی کربوهیدرات ها در سریه یا آهسته بالا بردن قند خون در مدت زمان مشخص است.
منابع با گلیسمینگ بالا سبب بالا رفتن قند خون و کاهش آن پس از مدتی می شود حتی کمتر از میزان اوالیه اما منابع با گلیسمینگ پایین تر سبب افزایش آهسته تر قند خون و افزایش مدت زمان بالا بودن قند خون میشود
هرچه یک منبع کربوهیدرات دارای فیبر بیشتری باشد ضریب گلیسمینگ پایین تری دارد
بهترین منابع
1_سیب زمینی شیرین
2_عدس
3_لوبیا
4_باقالا و ماش
5_برنج قهوه ای
6_انواع میوه
7_سبزیجات
8_نان گندم کامل
9_ماکارونی سبوس دار(طبخ به شیوه ی اسپاگتی)
10_خرمای زاهدی خشک
منابع کربو هیدراتی که باید محدود شوند یا اصلا استفاده نشوند:
1_یرنج سفید
2_نان سفید
3_ماکارونی
4_آب میوه
5_کورن فلکس (غلات فرآوری شده برای صبحانه)
6_شیرینی وکیک
7_خرمای سیاه
8_کرم شکلات
9_انواع مربا
جدول ضریب گلیسمینگ
ماکارونی46............................ماکارونی وپنیر64
اسپاگتی40...............................ور میشل35
عدسی28.................................لوبیا وسویا18
کنسرو لوبیا48...........................برنج قهوه ای59
جو22......................................گندم سیاه54
ذرت68....................................بزنج دم کرده91
برنج دم نکرده47..........................برنج سفید88
سیب38.......................................زردآلو30
موز62........................................موز نارس30
گیلاس22.......................................انگور43
گریپ فروت25.................................کیوی52
انبه55.............................................پرتقال43
هلو42..............................................گلابی36
آناناس.66...........................................گوجه ی برغانی24
توت فرنگی32......................................هندوانه72
شیر27................................................ماست کم چرب33
نان سفید70.
تایپ شده توسط:اشکان121
از روزنامه ی البرز شماره ی1013
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۶-۰۹‏, ۰۱:۲۰ قبل از ظهر
گفتم الان که همه هستن یه نگاه بندازن شاید بدردشون بخوره
needer
‏۱۳۹۱-۰۶-۰۹‏, ۰۹:۰۰ قبل از ظهر
این کره بادام زمینی ما نفهمیدیم بخوریم یا نخوریم. هم تو محدودهاست هم بهترینها.
سیبزمینی شیرین چیه؟
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۶-۰۹‏, ۱۰:۵۹ قبل از ظهر
این کره بادام زمینی ما نفهمیدیم بخوریم یا نخوریم. هم تو محدودهاست هم بهترینها.
سیبزمینی شیرین چیه؟
فرق کره بادام زمینی با خود بادام زمینی زمین تا آسمون
اینم سیبزمینی شیرین تو ایران هم هست هموت سیب زمینی ترشی خودمونه
http://vista.ir/include/articles/images/412d4d03954da2afb9fa2c9bf273c4df.jpg
the arrival
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۴‏, ۱۰:۵۹ قبل از ظهر
سلام
داداش اشکان مطمئنی (( ماکارونی ، برنج و بیشتر کربوهیدراتهایی که الان همه دارن استفاده می کنند و این گفتهکه یا کم بشه یا مصرف شه.)) درسته؟
با عقل جور در نمیاد.
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۶-۱۴‏, ۱۱:۳۵ قبل از ظهر
خوب به جای ماکارونی گفته ماکارونی سبوس دار که غنی از فیبر و به جای برنج سفید هم برنج قهوه ای مصرف میشه به هر حال بدنسازی ورزش خیلی سخت و مشکلیه خیلی چیزارو باید به جون خرید خیلی از حرفه ای ها این مواردو رعایت میکنن






میوهها، نوشابه یا غذاهای شیرین حاوی کربوهیدرات ساده هستند و به همین دلیل در گروه چهارم که همان گروه کربوهیدرات های ساده است، گنجانده میشوند. بدون شک میوه به دلیل ویتامینها و البته سطح اثر انسولین (فروکتوز در مقابل ساکاروز) سالمتر از شیرینی است اما تمام قندها در این گروه قرار میگیرند. ساختمان مولکولی کربوهیدراتهای ساده نسبت به کربوهیدراتهای فیبری پیچیدگی کمتری دارد و به همین دلیل سطح انسولین را بالاتر میبرد. بدون شک متخصصان تغذیه چیزی جز میوه را بهعنوان منبع کربوهیدرات ساده توصیه نمیکنند.


گروه پنجم هرم جدید: چربی ها

در هرم جدید، چربیها جایگاه پنجم را دارند و اگر بیشتر کالری یک ماده غذایی از چربی مشتق شود، بدون شک باید آن را در گروه چربیها قرار داد. نمونه بارز این ادعا، آووکادوست که از لحاظ تکنیکی در گروه میوهها قرار میگیرد اما بیشتر آن (حدود 75 درصد از کالریاش) چربی است، بنابراین به هیچ عنوان کربوهیدرات ساده محسوب نمیشود. این موضوع در مورد گوشت چرب مانند مرغ سرخکرده هم صادق است و این غذا در گروه چربیها قرار میگیرد نه پروتئینها. حالا که بحث به غذاهای چرب رسید، بد نیست بدانید که 170 گرم همبرگر که 80 درصد پروتئین کمچرب و 20 درصد چربی دارد، بهطور کلی 30 گرم چربی داشته و تقریبا 60درصد از کالری کلیاش از همین 30گرم چربی تولید میشود! البته حدود 40درصد کالری سایر چربی ها شامل کره، روغن نباتی و آجیل نیز ناشی از درصد چربیشان است. تغذیه براساس این چارچوب مفهومی، کمک میکند کنترل کالری کلی و سطح انسولین سادهتر باشد و بنابراین تغذیه با چربی کمتر ادامه یابد. کنترل کالری به این ترتیب سادهتر است، زیرا شما میدانید چه غذاهایی چربی بالایی دارند و نباید آنها را مصـــرف کنید. شما همچنین میتوانید کربوهیدرات را هم کنترل کنید زیرا حالا میدانید چه غذاهایی کربوهیدرات زیادی دارند و در نهایت میتوانید غذاهایی با ارزش پروتئینی بالا را در سطح زیاد مصرف کنید.


دسته بندی جدید برچه اساسی است؟

پروتئین به ترمیم بافت های بدن از جمله عضلات، رباط ها و ارگان های مختلف کمک میکند و کربوهیدراتها هم انرژی لازم را برای بدنتان فراهم کرده و بر سطح انسولین تاثیر میگذارد که به صورت مستقیم در از دست دادن چربی تاثیر دارد. اما از آنجا که خوردن مقدار و نوع درست کربوهیدرات برای از دست دادن چربی بسیار مهم است، کربوهیدراتها به 3زیر گروه الیاف، نشاسته و کربوهیدرات ساده تقسیم میشوند. سرانجام نوبت به چربی میرسد که حاوی 9 کالری در هر گرم است؛ یعنی چیزی حدود دو برابر پروتئین و کربوهیدرات. چربیها انرژی لازم را در رژیم غذایی فراهم کرده و به حفظ عملکرد مناسب هورمونها کمک میکنند و در حمل ویتامین ها هم تاثیر دارند