آکادمی مشاوره و آموزش

09392739862 ریداکتیل تینوئید رتاد هودیا ادیوس اسلیمینگ بوتانیکال فت فست پاور فت مکس فت پاور سیستم جی فست مگارنج خرید قرص لاغری خرید قرص چاقی

آکادمی مشاوره و آموزش

09392739862 ریداکتیل تینوئید رتاد هودیا ادیوس اسلیمینگ بوتانیکال فت فست پاور فت مکس فت پاور سیستم جی فست مگارنج خرید قرص لاغری خرید قرص چاقی

چند حقیقت کوتاه از مواد غذایی


> چند حقیقت کوتاه از مواد غذایی
PDA

ک کنید : چند حقیقت کوتاه از مواد غذایی

شـ هـ ـــابـــ ـــ
‏۱۳۹۱-۰۱-۱۸‏, ۱۱:۰۱ بعد از ظهر
http://tanvarz.com/beta/wp-content/uploads/2011/03/296110-52713-16.jpg

25 گرم فیبر مصرف کنید، حتی مقدار زیادی از نوشیدنی هایی که در طول روز می نوشید توسط فیبرها جذب شده و با از بین بردن مواد زائد، سلامت سیستم گوارش را حفظ می کند.


چای به نابودی بیماری ها کمک کرده و آرامش روحی را به ارمغان می آورد. برای کسب اطمینان از اثر بخشی آن ، در ابتدا حداقل برای 5 دقیقه آنرا در آب جوش دم کرده و پس از آن نوش جان کنید. با اضافه کردن چند قطره آب لیموی تازه، خواص آنتی اکسیدانی این محصول طبیعی را دو چندان کنید.


تخم مرغ منبع عظیمی از مواد مغذی است که برای بهره گیری از دامنه وسیعی از مواد داخلش باید سعی کنید تخم مرغ های تولید شده توسط مرغ های آزاد (وحشی) را نسبت به تخم مرغ های پرورشی ترجیح دهید. تخم مرغ های بدست آمده از مرغ های وحشی ویتامین E و اسید های چرب امگا 3 بسیار بیشتری را در خود گنجانده اند.


تمشک قادر است قدرت باکتری های موجود در ماست را برای بهبود شرایط دستگاه گوارشی افزایش دهد. فیبرهای موجود در این میوه، باکتری های پروبیوتیک را آسان تر وارد سیستم بازسازی روده ها خواهد کرد و به نوعی آنها را به راحتی در اختیار سلامت بدن می گذارد.


امگا – 3 موجود در روغن ماهی، آجیل ها، روغن زیتون و سبزیجات سبز برگ ،عنصر مهمی برای سلامت بدن به حساب می آید. تحقیقات انجام شده در کالج سلامت عمومی دانشگاه هاروارد نشان می دهند که غیبت این اسید چرب ضروری در رژیم های غذایی، همه ساله موجب بروز 96000 مرگ زودرس در افراد جامعه می شود.



از سایت سلامتـی



> سردرد و تاثیر تغذیه در بروز آن
PDA

ک کنید : سردرد و تاثیر تغذیه در بروز آن

شـ هـ ـــابـــ ـــ
‏۱۳۹۱-۰۱-۱۹‏, ۰۱:۴۲ بعد از ظهر
http://tanvarz.com/beta/wp-content/uploads/2011/05/shutterstock_7478521.jpg

نویسنده:دکتر جیم ستوپانی.
آیا از سردرد رنج می برید؟ آیا سردردهای شما بر فعالیت های روزانه و تمرین هایتان اثر منفی دارد؟ هرگز فکر کرده اید که شاید علت بیشتر سردردهای شما رژیم غذاییتان باشد؟
آمارها نشان می دهند که مشکلات ناشی از بروز سردرد، سالیانه بر زندگی و کار 50 میلیون نفر از مردم آمریکا تاثیر منفی دارد. شاید بتوان گفت که یکی از دلایل اصلی عدم حضور کارمندان در محیط کار، سردردهای است که گاه و بیگاه به آن مبتلا می شوند. این مشکل می تواند باعث شود که یک بدن ساز باشگاه را ترک کند و یا نتواند به خوبی تمرین کند.
شاید بعضی از شما به تجربه دریافته اید، غذاهای ساده ای که روزانه مصرف می کنید، شایع ترین علت بروز سردرد های شما هستند. این مشکل برای کسانی که به طور مرتب از مواد غذایی سازنده عضله استفاده می کنند، رنج آورتر است. سردردهای ناشی از مصرف مواد غذایی اغلب در زمان مشخصی پس از خوردن یا آشامیدن آغاز و در هر دو نیمه سر احساس می شوند. پرهیز از مصرف بعضی از مواد غذایی می تواند شما را در کاهش دفعات ابتلا به سردرد های مزمن یاری کند. تیرامین که از آمینواسیدی به نام تیروزین ساخته می شود یکی از این مواد است. تیرامین باعث افزایش گردش خون و جریان آن به سمت مغز شده و همین امر باعث بروز سردرد می شود.
اما تیرامین در چه غذاهایی یافت می شود؟
پنیر سرشار از تیرامین است. انواع پنیرهای بلوچیز، بری(brie )، چدار، فتا، گورگونزولا(نوعی پنیر چرب)، موزارلا، پنیر مونستر (Muenster)، پارامزان، پنیر سویسی و پنیرهای فرآوری شده، همگی دارای مقادیر قابل توجه تیرامین می باشند. مواد غذایی دیگر عبارتند از:
انواع گوشت های فرآوری شده نظیر کالباس یا سوسیس، نان های خانگی، خامه ترش، موز رسیده، انجیر، کشمش، آووکادو، بادمجان، سوپ های آماده ، ماست، شکلات، سس سویا، آبجو و شراب قرمز. توصیه می شود از این پس به زمان شروع سردرد و غذاهایی که پیش از بروز آن مصرف کرده اید توجه کنید تا با پرهیز از خوردن یا آشامیدن مجدد آنها از تعداد روزهایی که سردرد شما را آزار می دهد، بکاهید.



Source:flexonline.com (http://www.flexonline.com)



> ذرت مکزیکی
PDA

ک کنید : ذرت مکزیکی

شـ هـ ـــابـــ ـــ
‏۱۳۹۱-۰۱-۲۱‏, ۱۰:۵۹ بعد از ظهر
http://www.zanrooz.com/wp-content/uploads/2010/01/41.jpg

ذرت مکزیکی بهتر است یا بلال خودمان؟

بچه که بودیم و به همراه پدر و مادرمان برای گردش بیرون می‌رفتیم، همیشه جلوی درب پارک پیرمردی در حال کباب کردن بلال‌ها بود. ما نیز بعد از بازی از بابا می‌خواستیم که برایمان بلال بخرد. اما حالا کمتر از اون بلال‌ها خبری هست و مد شده کنار هر سوپرمارکتی کسی ایستاده و ذرت مکزیکی می‌فروشد. ما هم که الان بزرگ و با کلاس شدیم، دیگر سراغ بلال نمی‌رویم و به کمتر از ذرت مکزیکی راضی نیستیم. اما خوب است بدانیم که ذرت‌ به دلیل فیبر بالایی که دارد جزو سبزیجات مفید نشاسته‌ای به حساب می‌آید. ذرت نه تنها حاوی انرژی است بلکه دارای مختصری ویتامین نیز بوده و خواص زیادی برایش قایل‌اند. این خوراکی معمولا به اشکال متنوعی مثل کنسروی ، بخارپز، کبابی و اخیرا «مکزیکی» مورد استفاده قرار می‌گیرد...

خوب است بدانیم که بهترین نوع ذرت آن است که به حالت بخار پز در منزل تهیه شود. خوردن ذرت‌های کبابی یا همان بلال معمولی نیز بر خوردن سایر انواع ذرت مثل ذرت‌های مکزیکی ارجحیت دارد. البته باید توجه داشت که این بلال‌ها هنگام کباب شدن نسوزد چرا که با سوختن هر ماده غذایی احتمال سرطان‌زایی آن افزایش می‌یابد. اگر این ذرت‌ها بعد از کباب شدن در آب نمک قرار داده شوند، کمی از خاصیت‌شان کم می‌شود. خلاصه اینکه ذرت به خودی خود غذایی خوبی است اما نحوه طبخ و اضافه کردن نمک و کره به آن کمی از ارزش غذایی‌اش می‌کاهد. توصیه می‌شود اگر می‌خواهید از ذرت استفاده کنید بیشتر نوع آب پز و کبابی‌اش را انتخاب کنید و کمتر به سراغ نوع مکزیکی آن بروید چرا که اضافه کردن کره، نمک و برخی افزودنی‌های دیگر سبب افزایش کالری ذرت مکزیکی شده و به این ترتیب باید در مصرفش محدودیت به خرج داد. البته لازم به ذکر است که باز هم مصرف همین نوع ذرت نسبت به مصرف سایر غذاهای آماده ارجحیت دارد. اگر قرار است که شما میان وعده‌ای را از میان شکلات، ساندویچ پرسس و یا نوشابه انتخاب کنید، مصرف ذرت مکزیکی بر همه آنها مقدم است.


دکترسعید حسینی متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی
شـ هـ ـــابـــ ـــ
‏۱۳۹۱-۰۱-۲۲‏, ۱۲:۳۶ بعد از ظهر
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1388/11/08/100865958415.jpg

متخصصان تغذیه در یک پژوهش جدید اعلام کردند که ذرت بو داده غذای سالم و مفیدی است.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان ادعا کرده‌اند که میان وعده‌هایی مانند ذرت بو داده یا پاپ کرن و بسیاری از غلات صبحانه به اندازه میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی آنتی اکسیدان‌های مفید و سالم هستند.
به گفته محققان؛ میوه‌ها و سبزی‌ها و مواد خوراکی مانند شکلات، قهوه و چای به لحاظ نقشی که در کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطان دارند، شناخته شده هستند چون این مواد حاوی مواد مفیدی موسوم به پلی فنول‌ها هستند اما تاکنون هیچ کس نمی‌دانسته که میان وعده‌های تجاری حاوی دانه‌های غلات سرد و گرم نیز منبع مهم و فراوان این ترکیبات هستند.

پلی فنول‌ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که در بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها و سایر گیاهان مانند مغز گردو، برگه‌های چای، انگور و زیتونها یافت می‌شوند. این مواد شیمیایی با عنوان آنتی اکسیدانها شناخته شده هستند که رادیکال‌های آزاد و آسیب رسان را از بدن خارج می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکولهایی هستند که به سلولها و بافتهای بدن آسیب می‌رسانند.

محققان به تازگی دریافته‌اند که یک فنجان پاپ کرن تقریبا به اندازه یک عدد سیب حاوی پلی فنول است و به همین خاطر یک میان وعده سالم به شمار می‌آید.

پایگـاه سلامتـی



> ۱۱ توصیه برای کوری چشم اشتها !
PDA

ک کنید : ۱۱ توصیه برای کوری چشم اشتها !

شـ هـ ـــابـــ ـــ
‏۱۳۹۱-۰۱-۲۲‏, ۱۱:۰۹ بعد از ظهر
http://khalij-fars.persiangig.com/other/sib.jpg

تمام آنهایی که اهل رژیم‌ گرفتن‌ هستند، حتما این نکته را تجربه کرده‌اند که کنترل اشتهای کاذب و به موقع غذا خوردن یکی از بهترین راه‌های مبارزه با اضافه وزن است. خیلی وقت‌ها ما بدون اینکه بدن‌مان نیاز به خوراکی داشته باشد، چیزی می‌خوریم؛ شاید از سر بی‌کاری یا بی‌حوصلگی یا حتی برای رفع استرس و پاسخگویی به اشتهای کاذب خودمان! اما چگونه می‌شود این اشتهای کاذب‌ را سرکوب کرد؟ ۱۱ توصیه زیر می‌تواند کمک‌تان کند...

۱) حواس ‌خودتان را پرت کنید
اگر ناگهان و شدیدا هوس بستنی کردید، بدانید که این فقط نشانه یک زیاده‌طلبی است؛ نه گرسنگی. به گفته دکتر جان فوریت، استاد دانشکده پزشکی بیلر، اشتهای کاذب یا همان هوس تنها ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و اگر شما بتوانید در این ۱۰ دقیقه خودتان را کنترل کنید و به سمت خوراکی‌های پرکالری نروید، گام بزرگی به سمت سلامت‌تان برداشته‌اید. شما می‌توانید برای کنترل اشتها‌ی‌تان، با انجام دادن کارهایی معمولی حواس‌تان را از خوردن خوراکی‌ای که هوس کرده‌اید، منحرف کنید. مثلا به یک دوست قدیمی زنگ بزنید، موسیقی گوش کنید، ورزش یا مدیتیشن انجام دهید یا خودتان را با دیدن فیلم مشغول نگه دارید.

۲) با غذاهایی که بیشتر هوس می‌کنید، کمتر روبه‌رو شوید!
یکی دیگر از کارهای مفید برای کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری، اجتناب، حذف و روبه‌رو نشدن با خوراکی‌هایی است که خیلی دوست‌شان دارید. مثلا اگر عاشق بستنی هستید، فریزرتان را پر از بستنی نکنید یا هنگام بیرون رفتن یک ساندویچ سالم خانگی برای ناهار یا شام‌تان تهیه کنید تا فکر خوردن پیتزا یا غذاهای چرب به ذهن‌تان خطور نکند. اگر هم می‌بینید که پرهیز از خوردن کیک تولد دوست‌تان برای‌تان مقدور نیست، با یک برنامه‌ریزی ساده مقدار کالری مصرفی روزانه‌تان از سایر غذاها را کاهش دهید تا بتوانید با خیال راحت یک برش خوش‌مزه از کیک تولد را هم بخورید.

۳) مغزها را فراموش نکنید
به گفته میشل رویزن، کارشناس ارشد تغذیه، خوردن دو لیوان آب به همراه ۶ عدد گردو یا ۱۲ عدد بادام یا ۲۰ عدد بادام‌زمینی می‌تواند نقش موثری در سرکوب اشتها و تغییر ذایقه افراد به سمت خوراکی‌های سالم، داشته باشد.

۴) به استرس‌هایتان با غذا خوردن پاسخ ندهید
یکی از مشکلاتی که گریبانگیر بسیاری از افراد هست، ذخیره کردن صدها کالری اضافه با زیاده‌روی در خوردن غذا برای کاهش استرس‌شان است. شما می‌توانید برای کم کردن استرس‌تان به جای خوردن، نفس عمیق بکشید، قدم بزنید، حرکات مختلف ریلکسیشن را انجام دهید و در آخر اگر باز هم میل به خوردن داشتید، آدامس بجوید تا نتوانید چیز دیگری بخورید.

۵) خواب نیمروزی را از یاد نبرید
یکی دیگر از دلایل پرخوری، خستگی است. شما می‌‌توانید برای مبارزه با این مشکل هم روزی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یک محیط ساکت و آرام چشمان‌تان را ببندید و انرژی تحلیل رفته خود را دوباره به دست آورید.

۶) کم‌‌خوری را با عطر نعناع امتحان کنید
بعضی از افراد برای از بین بردن بوی بد دهان‌شان، اقدام به خوردن خوراکی می‌کنند. این افراد می‌توانند به جای پرخوری‌های بی‌مورد، روزانه دو تا سه بار به وسیله‌ دهان‌شویه‌هایی با عطر نعناع دهان خود را شستشو دهند تا این طراوت و بوی خوش، فکر خوردن را از سرشان بیرون کند.

۷) غذا‌های وسوسه‌انگیز را بدمزه کنید!
شاید این کار به نظرتان خنده‌دار برسد اما شما می‌توانید با بدمزه کردن خوراکی‌هایی که دوست‌شان دارید، میل به خوردن آنها را در وجود‌تان از بین ببرید. مثلا روی بستنی یا کاکائو نمک بپاشید یا پفک یا چیپس را کمی با آب‌ خیس کنید و بعد آن را بخورید!

۸) چراغ‌ها را روشن کنید
یکی از موثرترین کارها برای جلوگیری از پرخوری، غذا خوردن در محیطی کاملا روشن و نورانی است. این طوری شما به خوبی متوجه میزان غذایی که مشغول خوردنش هستید، می‌شوید.

۹) شمع‌ روشن کنید تا آرام‌تر غذا بخورید
شاید جالب باشد که بدانید نتیجه جدیدترین مطالعات در مورد اشتها، نشان داده است که بوها و عطرها هم در کاهش و افزایش اشتها بی‌تاثیر نیستند. خلاصه تمام این تحقیقات موید این مطلب‌اند که شما می‌توانید با خریدن و روشن کردن شمع‌هایی با بوی سیب‌سبز، موز یا نعناع هنگام غذا خوردن آرامشی به دست آورید که نتیجه این آرامش، به آهستگی غذا خوردن و زود سیر شدن است.

۱۰) خوراکی‌های غنی هم می‌‌توانند کمک‌کننده باشند
هر زمان که احساس کردید خیلی گرسنه‌اید و اگر شروع به غذا خوردن کنید تا حد افراط پیش می‌روید، غذاهای پرحجم که زودتر سیرتان می‌کنند را برای خوردن انتخاب کنید و البته که منظور ما از غذای پرحجم، غذای چرب نیست بلکه غذاهایی است که با خوردن مقدار کمی از آنها سریع احساس سیری می‌کنید و دست از خوردن می‌کشید. غذاهایی مثل ماکارونی یا سیب‌زمینی پخته برای وعده‌های اصلی یا ذرت، دانه‌های بو داده، ژله و انگور برای میان‌وعده‌ها.

۱۱) نوشیدنی‌ها را جایگزین کنید
و در آخر، اگر در بین روز نتوانستید میل به خوردن‌تان را به هیچ طریقی سرکوب کنید، نوشیدن یک لیوان چای، شیر یا قهوه را به جای کیک، بیسکوییت یا بستنی به شما پیشنهاد می‌کنیم.



منبع: ریدرزدایجست
ترجمه: ندا احمدلو



> خواص ازگـــیل
PDA

ک کنید : خواص ازگـــیل

3tare
‏۱۳۹۱-۰۱-۲۸‏, ۰۲:۵۵ قبل از ظهر
خواص ازگیل

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c9/Mispel.jpg/240px-Mispel.jpg



ازگیل سینه را نرم می کند و عطش را فرو می نشاند و ضد صفرا است. ضماد آن جوش های بدن را از بین می برد. زادگاه اولیه ازگیل ایران و نواحی معتدل آسیا و اروپا است.
تقریباً خواص آن با زالزالک یکسان است. دارای ویتامین «آ» و ویتامینهای «ب» و «ث» بوده و سرشار از تانن است و میوه و برگ ازگیل به عنوان قابض و رفع التهاب معده توصیه و تجویز شده است. میوه رسیده ازگیل دارای قند و جوهر لیمو است.
برای معالجه اسهال خونی می توان دویست تا سیصد گرم آن را بدون پوست خورد می توان یک کیلو از میوه ازگیل با کمی شکر به صورت شربت در آورده، و چهار روز متوالی، روزی یک چهارم آن را بخورید.
هسته ازگیل به علت داشتن کمی اسید سیانیدریک، عنصری سمی است و خوردن آن خطرناک است، ولی هسته ازگیل از این سم خیلی کمتر داشته، و خوراکی است اگه آن را بکوبید و گرد آن را به مقدار یک قاشق چایخوری با چای یا شربت ریشه جعفری میل کنید سنگ های کلیه و مثانه را از بین می برد.
قلندران و درویشان از قدیم چوبدستی و چماق خود را از چوب ازگیل درست می کردند، و معتقد بودند که در دست داشتن چوب این گیاه خواص زیادی دارد یکی از پزشکان اروپایی در تحقیقی اعلام کرده است که اگر زنان باردار گردن بندی از چوب ازگیل به گردن آویزان نمایند، از سقط جنین آنها خودداری خواهد شد و برای این کار آمار زیادی نشان داده است.



> تغذیه قبل یا بعد از ورزش؟
PDA

ک کنید : تغذیه قبل یا بعد از ورزش؟

Ehsansh
‏۱۳۹۱-۰۲-۰۳‏, ۰۵:۱۲ بعد از ظهر
سلام.
در مورد تغذیه و ورزش این سئوالات برام مطرح هست:
1- چند ساعت قبل از ورزش بهتر است غذا نخورده باشیم؟
2- مواد غذایی خاصی هست که خوردن آن قبل از ورزش در توان ورزشی موئر باشد؟
3- مواد غذایی برای بعد از ورزش چطور؟
kaveh_am
‏۱۳۹۱-۰۲-۰۳‏, ۰۷:۲۵ بعد از ظهر
http://www.google.com/search?sitesearch=.ir&q=%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87+%D9%82%D8%A8%D9%84+%DB%8C%D8%A7+%D8%A8%D8%B9%D8%AF+%D8%A7%D8%B2+%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4&submit.x=0&submit.y=0&domains=.ir

با یک سرچ کوچیک میتونی جوابت رو پیدا کنی
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۲-۲۹‏, ۰۸:۰۵ بعد از ظهر
غذای بعد از تمرین



بعد از تمرین بدن احتیاج مبرمی به پر کردن ذخایر پروتئینی و انرژی از دست رفته دارد .


بحث های زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد که بالاخره بعد از تمرین چه باید خورده شود؟؟؟؟؟

عده ای معتقدند که باید به عضلات سریعا پروتئین رساند تا بتوامن حد اکثر استفاده از هورمون رشد و تستسترونی که بعلت تمرین سنگین در بدن ایجاد میشود را داشت.

این نظریه از لحاظ تئوری کاملا جذاب است و راهی است که بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان برگذیده انداما در این مورد باید به چند نوکته ی اساسی توجه داشت.

هضم و جذب پروتئین ها وقت نسبتا زیادی لازم داره که حدود سه چهار ساعت طول خواهد کشید که پروتئین مصرف شده وارد خون شود.

به این ترتیب بعد از 4 ساعت میزان هورمون رشد به حالت عادی خود باز خواهد گشت از طرفی هضم و جذب پروتئین و انابولیسم به انرژی احتیاج دارد که بعلت مصرف شدن انها بلافاصله بعد از تمرین در دسترس نیست پس باید چه کرد ؟؟؟؟؟؟

اول این که باید در شروع تمرین ذخایر کربوهیدرات بدن پراز سوخت باشند اگر شما در فاصله ی یک تمرین تا تمرین بعدی ذخایر کربوهیدرات خود را دوباره پر نکنید

در جلسه ی تمرینی بعدی با کمبود انرژی مواجه خواهید شد که احتمالا باعث استفاده ی ذخایر پروتئینی یعنی عضله به عنوان یک منبع انرژی خواهد شد .

و حداقل 24 ساعت وقت و مقدار کافی خواب و کربوهیدرات لازم است تا بعد از یک تمرین سنگین ذخایر کربوهیدارت فرصت کافی برای پر شدن داشته باشد.

در 24 ساعت اول بعد از تمرین بخصوص در 2 ساعت اول میتوان بدن را به یک اسفنج خشک تشبیح کرد که تشنه ی انواع مواد غذایی بخصوص کربوهیدرات است.

شما باید بلافاصله بعد از تمرین قبل از این که عرقتان خشک شود و لباس تمرین را عوض کنید یک وعده یغذایی پر کربوهیدرات با پروتئین متوسط اما با کیفیت بالا مصرف کنید

این وعده ی غذایی شما هم شامل یک کربوهیدرات کمپلکس (نشاسته) مانند برنج و سیب زمینی باشد و هم یک وعده کربوهیدرات ساده مانند خرما موز عسل و انواع میوه ها

کربوهیدرات ساده به پر کردن سریع ذخایر تخلیه شده منجر خواهد شد و کربوهیدرات کمپلکس به تداوم این روند کمک خواهد کرد

اگر مایل هستید در حین و بلافاصله بعد از تمرین امینو اسید های لازم جهت رشد در دسترس عضلات شما باشد بهتر است دو تا دو ساعتونیم قبل از تمرین یک وعده ی پر پروتئین برای خود در نظر بگیرید .

چند وعده ی غذایی پیشنهادی برای بلافاصله بعد از تمرین:

1 یک تا دو لیوان شیر کم چرب و 10 عدد خرما و یک عدد سیب زمینی پخته 10 عدد سفیده ی تخم مرغ

2 یک تا دو لیوان شیر کم چربی سه قاشق پودر پروتئین یک عدد موز 5 عدد خرما یک عدد سیب زمینی پخته

3 یک یا دو لیوان شیر کم چربی دو قاشق عسل 10 عدد سفیده ی تخم مرغ کمپوت اناناس ده قاشق برنج

4 یک تا دو لیوان شیر کم چرب پودر حاوی مکمل کربوهیدرات یکی از انواع weight gainer 5 عدد سفیده ی تخم مرغ و یک عدد سیب زمینی پخته

5 500 گرم سیب زمینی پخته 5 عدد خرما 10 عدد سفیده ی تخم مرغ

6 200 گرم برنج کته همراه با یک عدد سینه ی مرغ یک عدد موز

7 150 گرم عدس یک عدد موز 10 عدد خرما

بدون توجه به این که کدام برنامه ی بالا را انتخاب میکنید مصرف 5 تا 10 قرص امینو اسید (بر حسب قدرت ان) را بلافاصله بعد از تمرین به شما توصیه میکنیم .

در صورتی که مایل بودید برنامه ی دیگری برای خود تنظیم کنید به این چند نکته ی زیر توجه کنید :

1 .بلافاصله بعد از تمرین بدن شما به علت نیاز مبرمی که به مواد غذایی دارد بیشترین امادگی برای هضم و جذب و استفاده ی بهینه از مواد غذایی خواهد داشت

بنابراین با این تفکر که خانه نزدیک است و یک ساعت دیگر در خانه غذا خواهم خورد وعده ی غذایی بعد از تمرین رو به تعویق نیندازید به نظر بنده

حتی ده دقیقه هم استراحت نکنید و در صورت امکان در همان حال نفس نفس زدن بعد از ست اخر شروع به خوردن کنید .

در یک تحقیق که در امریکا روی دو گروه از ورزشکاران انجام شد ثابت شد که بلافاصله بعد از تمرین جذب مواد غذایی سرعتش (سه برابر) سرعت ان در 2 ساعت بعد از تمرین است و ذخایر گیلکوژن عضله و کبد با سرعت بیشتری پر میشوند در این تحقیق ورزشکاران به دو گروه تقسیم شدند گروهی که بلافاصله بعد از تمرین یک وعده ی غذایی داشت و گروهی که دو ساعت بعد .نتایج این بود که ذخایر انرژی گروه اول به سرعت پر شد در صورتی که ذخایر گیلکوژنی گروه دوم حتی بعد از یک وعده ی غذایی اضافی هم پر نشد .

2. کربوهیدراتی که که شما بلافاصله بعد از تمرین باید به بدنتان برسانید باید حدود 100 تا 70 گرم کربوهیدرات کمپلکس و 50 تا 30 گرم هم کربوهیدرات ساده و تک قندی باشه همان طور که گفتم کربوهیدرات تک قندی سریع تر وارد خون شده و استارت کار را میزند

و کربوهیدرات کمپلکس که جذبشان کندتر است تداوم کار را بر عهده میگیرند

3 .راه دیگری هم برای تغذیه حول و هوش تمرین وجود دارد که باید با دقت بیشتری اعمال شود چون در صورت بیتوجهی به مقدار

مصرف ممکن است باعث افت تمرین شود در عین حال این روش برای همه ی ورزشکاران مفید نیست و به مذاق همه خوش نمیاید

ورزشکار در حین تمرین 1 یا 2 قرص امینو اسید را بلافاصله هر ده دقیقه با اب میل میکند و همراه ان میتواند 1 یا دو لیوان نوشیدنی کربوهیدرات (نه اب قند) جرعه جرعه بدون این که بخواهد با خوردن ان تشنگی حاصل از تمرین را رفع کنید و این کار را ادامه

دهد تا زمانی که کمی به وی احساس پری دست داد بقیه را برای بعد از تمرین بگذارد .

به این ترتیب در طی روز قند خون بالا خواهد بود و سلولها بالا خواهد بود و سلولها با کمبود ان مواجه نخواهند بود مشکلی که این روش دارد این است که اگر ورزشکار در مصرف کربوهیدرات زیاده روی کند موجبات شدید ترشح انسولین را فراهم کرده و قند

خون به سرعت کاهش میابد و ورزشکار زوردتر از انچه که باید احساس خستگی میکند

بنا بر این اگر مایل به استفاده از این روش هستید ان را با دقت بیشتری به کار ببندید

و نکتهی دیگه ی که میخوام بگم اینه که بعد از تمرین هورمونی به نام کوتریزل در خون ترشح میشود این هورمون

عضلات رو به انرژی و گلوکز تبدیل میکند و برای جلوگیری از این است که میگوییم بلافاصله بعد از تمرین

قند ساده و مواد حاوی گلوکز مصرف کنید.
بعد از تمرین خودتان را شارژ کنید:
درطول تمرین از گلیکوژنی که در ماهیچه ها ذخیره شده است برای انرژی استفاده می کنید.ذخیره ها باید برای رشد و ترمیم ماهیچه ها بازگردد.خوردن و پروتئین بهترین روش برای این جایگزینی است.
سعی کنید در 1 یا 2 ساعت از زمان طولانی تمرینتان بخورید یا انرژی بدنتان دوباره پر شود.
برای متعادل کردن کربوهیدرات ها و پروتئین این غذاها را امتحان کنید:
* آرد گندم، لوبیا، پنیر کم چرب
* یک کاسه آش جو، یک فنجان شیر کم چرب و یک موز
* یک کاسه سوپ لوبیا و سبزیجات
* بوقلمون، گوجه فرنگی، کاهو
/forum.p30parsi.com
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۲-۲۹‏, ۰۸:۰۶ بعد از ظهر
آیا می‌دانید پس از ورزش چه باید خورد؟
آنچه پس از ورزش می‌خورید برای جایگزینی گلیکوژن عضلات اهمیت زیادی دارد. همه‌ی ورزشکاران از اهمیت وعده‌های غذایی پیش از ورزش آگاهند، اما غذای پس از ورزش، اینکه چه چیزی بخورید و چه زمانی بخورید نیز به همان اندازه مهم است. برای مصرف غذای پیش از ورزش باید به ذخیره‌ی گلیکوژن توجه داشته باشید تا بهترین کارکرد را داشته باشید، اما غذای پس از ورزش برای بهبود نیروی بدنی و ادامه تمرینات بسیار مهم است.
جایگزینی آب بدن پس از ورزش:
مایعات از دست رفته‌ی بدن طی ورزش اولین چیزیست که باید جایگزین شود. اما چقدر؟
بهترین راه تخمین مقدار مایعی که باید بنوشید این است که:
* قبل از ورزش و بعد از آن خود را وزن کنید و مقدار تفاوت آن را با مایع جایگزین کنید.
* به ازای هر نیم کیلوگرم کاهش وزن 500-700 میلی لیتر آب بنوشید.
وعده های غذایی پس از ورزش:
مصرف کربوهیدرات نیز اهمیت دارد. 15 دقیقه بعد از ورزش کربوهیدراتهایی مانند آبمیوه و میوه مصرف کنید این کار کمک می‌کند گلیکوژن مصرف شده جایگزین شود. تحقیقات نشان داده اند که مصرف 200-100 گرم کربوهیدرات طی دو ساعت پس از ورزش برای جایگزین کردن گلیکوژن و ادامه‌ی تمرین لازم است. اگر بیش از دو ساعت بگذرد و چیزی نخورید گلیکوژن 50 درصد کمتر در عضلات ذخیره می‌شود. علت این وضعیت این است که مصرف کربوهیدرات، تولید انسولین را تحریک می‌کند که به ساخته شدن گلیکوژن در عضلات کمک می‌کند. اما به هر حال مصرف کربوهیدرات تا حد معینی بر ذخیره سازی گلیکوژن تاثیر دارد.
مصرف پروتئین و کربوهیدرات:
تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف ترکیب کربوهیدرات و پروتئین در طی دو ساعت بعد از ورزش تولید انسولین را تقریبا دو برابر می‌کند و گلیکوژن بیشتری ذخیره می‌شود. برای این که این تاثیر ایجاد شود، نسبت کربوهیدرات به پروتئین باید 4 به 1 باشد. برای مثال چهار گرم کربوهیدرات و یک گرم پروتئین. مصرف پروتئین بیش از این مقدار تاثیر منفی بر این روند دارد چون پروتئین بیشتر، سرعت جبران کم آبی و جایگزینی گلیکوژن را کند می‌کند.
یکی از مطالعات نشان می‌دهد که ورزشکارانی که با کربوهیدرات و پروتئین تجدید انرژی می‌کنند نسبت به کسانی که فقط کربوهیدرات مصرف می‌کنند،‌ 100% ذخیره ی گلیکوژن بیشتری در عضلاتشان دارند. سطح انسولین نیزدر گروه اول بیشتر است.
نیاز به پروتئین پس از ورزش:
مصرف پروتئین پس از ورزش نیز استفاده‌های مهم دیگری دارد. پروتئین، اسیدهای آمینه‌ی لازم را فراهم می‌کند تا بافت عضلانی که در جریان ورزش شدید و طولانی آسیب می‌بیند ترمیم شود. مصرف پروتئین جذب آب را از روده افزایش می‌دهد و جبران آب عضلات را کاملتر می‌کند. اسید آمینه‌ی پروتئینها باعث تحریک سیستم ایمنی می‌شود و مقاومت شما را در مقابل سرماخوردگی و سایر عفونتها افزایش می‌دهد.
بهترین راه:
اگر به دنبال بهترین راه برای جایگزینی انرژی بدن خود پس از ورزش شدید و طولانی هستید، یک وعده‌ی غذایی شامل کربوهیدرات و پروتئین به نسبت 4 به یک بهترین انتخاب برای شماست. اگرچه غذاهای جامد می‌توانند به اندازه‌ی نوشیدنیهای ورزشی کارایی داشته باشند اما مصرف غذاهای مایع به دلیل هضم راحتتر ممکن است بهتر باشد. فاصله‌ی دو ساعته بین ورزش و مصرف غذا را فراموش نکنید.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ _ دکتر حانیه ترکمان



> برنامه غذایی برای دوران کات یا چربی سوزی
PDA

ک کنید : برنامه غذایی برای دوران کات یا چربی سوزی

Alirezarahi
‏۱۳۹۱-۰۲-۰۶‏, ۱۱:۴۰ بعد از ظهر
دوستان عزیز لطفا در این تاپیک برنامه غذایی که در دوران کات یا چربی سوز استفاده میکنید را بزارید تا هم دیگران نظر بدهند هم اینکه بقیه هم استفاده کنن ممنون
اول خودم میزارم البته ببخشید ممنون میشم اگه ایرادشو بهم بگید
صبحانه:نان با پنیر.یک لیوان شیر.یک عدد تخم مرغ آپز کامل
ساعت 10:یک عدد موز
قبل از نهار 2 لیوان آب
ناهار:غذای کربوهیدرات دار و پروتینی(گوشت.ماهی.مرغ.برنج.ماکارانی)سالاد.میوه
عصرانه:6 عدد سفیده تخم مرغ.یک عدد سیب زمینی آپز.یک لیوان شیر
شام:غذای پروتینی و نشاسه دار.ماست کم چرب.سبزی خوردن
قبل خواب:یک لیوان شیر با یک عاشق مربا خوری پودر جوانه گندم
ادی23
‏۱۳۹۱-۰۲-۰۷‏, ۱۲:۱۵ بعد از ظهر
دوستان عزیز لطفا در این تاپیک برنامه غذایی که در دوران کات یا چربی سوز استفاده میکنید را بزارید تا هم دیگران نظر بدهند هم اینکه بقیه هم استفاده کنن ممنون
اول خودم میزارم البته ببخشید ممنون میشم اگه ایرادشو بهم بگید
صبحانه:نان با پنیر.یک لیوان شیر.یک عدد تخم مرغ آپز کامل
ساعت 10:یک عدد موز
قبل از نهار 2 لیوان آب
ناهار:غذای کربوهیدرات دار و پروتینی(گوشت.ماهی.مرغ.برنج.ماکارانی)سالاد.میوه
عصرانه:6 عدد سفیده تخم مرغ.یک عدد سیب زمینی آپز.یک لیوان شیر
شام:غذای پروتینی و نشاسه دار.ماست کم چرب.سبزی خوردن
قبل خواب:یک لیوان شیر با یک عاشق مربا خوری پودر جوانه گندم
اگه برای چربی سوزی و کاته فکر کنم ناهار غذایی با کروبو هیدارت کم باشه بهتره...فقط پروتیین خالص باید مصرف شه..
صبحانه نان پا پنیر؟ چقدر نان و پنیر...چه نونی؟ نون جو یا گندم؟
سیب زمینی هم فکر نکنم زیاد مناسب باشه توی این برنامه
فکر کنم زیاد برای کات جالب نباشه ها در کل
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۲-۰۷‏, ۰۲:۵۳ بعد از ظهر
بهتره کربوهیدرات نشاسته دار رو اطراف زمان تمرین استفاده کنید و ضمنن از کربوهیدراتهای پیچیده استفاده کنید(سیب زمینی سفید و برنج سفید و نان غیر سبوسدار همگی زود جذب محسوب می شن و پیچیده نیستند)
ضمنن بر عکس اون چیزی که اکثرا فکر می کنند بهترین زمان مصرف کربو صبح نیست چون پیک زمان ترشح تستوسترون و هورمون رشد صبح است و شما با مصرف کربو انسولین خونتون رو بالا می برید و مانعش می شید، عصر و ٤ ساعت قبل خواب زمان مناسبیه، خیلی از بازیگرای هالیوود از این شیوه استفاده می کنن :
صبح : پروتئین و چربی زیاد کربو کم
ظهر : پروتئین زیاد چربی و کربو کم
عصر : قبل از تمرین کربو کامپلکس و پروتئین زیاد چربی کم
بعد تمرین : کربو زود جذب و کامپلکس و پروتئین بدون چربی
شب : پروتئین و چربی و کربوی حاصله از فیبرها(کلم بروکلی و سبزیجات)
قبل خواب : چربی زیاد و پروتئین بدون کربو(بهترین گزینه ها کره بادام زمینی و پنیر کاتیج یا شیک کازئین)
ضمنن شیر از ساعت ٩ به بعد مصرف نکنید بخاطر لاکتوز بجاش از پنیر کاتیج استفاده کنید
korn
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۱‏, ۱۲:۵۷ بعد از ظهر
میشه بگید چرا شیر و از ساعت 9 به بعد مصرف نکنیم ؟چون یه مقاله خوندم نوشته بود قبل خواب شیر بخورید که احساس سیری بده...
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۱‏, ۰۱:۵۱ بعد از ظهر
میشه بگید چرا شیر و از ساعت 9 به بعد مصرف نکنیم ؟چون یه مقاله خوندم نوشته بود قبل خواب شیر بخورید که احساس سیری بده...

نوشتم بعدش، بخاطر لاکتوز
احساس سیری برای پروتئین دیر جذبه که اونو می تونید از پنیر بدون چربی تهیه کنید
shahab-prd
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۱‏, ۰۲:۵۹ بعد از ظهر
سلام بچه ها میخواسم برنامه غذاییم رو بزارم که اگه اشکال داره راهنماییم کنین..
میخوام یه جورایی چربی سوزی کنم.
صبحانه : 1 لیوان چای سبز یا قهوه . نان . پنیر . به ندرت خامه . گاها" عسل
ناهار : برنج . گوشت مرغ (150 گرم) . ماست پر چرب . اگه حالا اگه غذای خونه خورش هم باشه علاوه بر اون گشت اینو هم میخورم
قبل تمرین : میوه . 1 لیوان چای سبز یا قهوه ( بعضی اوقات هردو)
بعد تمرین : سفیده تخم مرغ . اگه هم مرغ از ناهارم مونده باشه میخورم . 1-2 لیوان شیر
ساعت 6-7 غروب به بعد کربو خییییلی کم مصرف میکنم . بیشتر سعی میکنک پروتئین بدون کربو و چربی استفاده کنم. 1 لیوان هم یا چای سبز یا قهوه یا هردو.

در ضمن ال کارنیتین هم مصرف میکنم.

نظرتون چیه؟؟؟
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۱‏, ۰۳:۳۷ بعد از ظهر
سلام بچه ها میخواسم برنامه غذاییم رو بزارم که اگه اشکال داره راهنماییم کنین..
میخوام یه جورایی چربی سوزی کنم.
صبحانه : 1 لیوان چای سبز یا قهوه . نان . پنیر . به ندرت خامه . گاها" عسل >>حذف خامه و پنیر، مگر اینکه پنیر بدون چربی استفاده کنید.اضافه کردن پروتئین بیشتر به این وعدتون، می تونه سفیده تخم مرغ باشه.مهمه چه نانی مصرف می کنید اگر سنگک باشه خوبه اگر نه از یک نان سبوسدار استفاده کنید یا کورن فلکس صبحانه ای که از جو یا گندم کامل گرفته باشن
ناهار : برنج . گوشت مرغ (150 گرم) . ماست پر چرب . اگه حالا اگه غذای خونه خورش هم باشه علاوه بر اون گشت اینو هم میخورم >>برنج سفید اگر منظورتونه اصلا مناسب احوال چربی سوزی نیست از برنج قهوه ای استفاده کنید.می خوام نظر خودتونو بدونم، ماست پر چرب به نظرت مناسبه؟
قبل تمرین : میوه . 1 لیوان چای سبز یا قهوه ( بعضی اوقات هردو) >>بهتره جایگزین میوه از یک منبع کربوهیدرات نشاسته دار استفاده کنید + مقداری پروتئین
بعد تمرین : سفیده تخم مرغ . اگه هم مرغ از ناهارم مونده باشه میخورم . 1-2 لیوان شیر >>اینجا هم باید کربوهیدارت زودجذب استفاده کنید(این مسئله ارتباطی به چربی سوزی یا افزایش وزن نداره ذخیره گلیکوژنی بدن باید برای ریکاوری به سرعت بازیابی بشه، البته خیلی از دوستان با این نظر من مخالفند) مثل آب انگور یا سیب زمینی سفید یا طالبی.حتی اگر تو دوره Bulking هم باشید بعد تمرین شیر نمی خورند، حذف شیر
ساعت 6-7 غروب به بعد کربو خییییلی کم مصرف میکنم . بیشتر سعی میکنک پروتئین بدون کربو و چربی استفاده کنم. 1 لیوان هم یا چای سبز یا قهوه یا هردو.>>مصرف کربوهیدرات غیر نشاسته دار برای جلوگیری از کند شدن متابولیسم بدن و تامین انرژی لازمه، اینجا از پروتئین و سبزیجات(کربوهیدرات های فیبردار) استفاده کنید + روغن های مفید مثل زیتون

در ضمن ال کارنیتین هم مصرف میکنم.

نظرتون چیه؟؟؟

:گل رز:
______
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۱‏, ۱۱:۱۰ بعد از ظهر
ghost عزیز فرمولتون تموم دانسته و خوانده های منو به چالش میگیره...
مثلاً همین که میگین بعد از تمرین شیر نخوریم.چرا؟ چون من چندجا خوندم یه نوشیدنی دارای پروتئین بهمراه کربوهیدرات ساده مثل عسل یا خرما باید بلافاصله بعد از تمرین مصرف بشه.
توی پیشنهادات خودتون در وعده صبحونه گفتین پروتئین زیاد و چربی زیاد و کربو کم.در صورتی که به اون دوستمون گفتین پنیر و خامه حذف مگه اینکه پنیر کم چرب.در صورتی که من شنیدم بعد از بیدار شدن از خواب به دلیل پایین بودن قند و خارج شدن بدن از روزه و بالا رفتن متابولیسم از قندساده و غذاهای چرب که میتونه پنیر پرچرب باشه یا نیمرو استفاده بشه...
بعدش اینکه بارها خوندم که بعد از غروب آفتاب خوردن کربو محدود بشه و یا اینکه سبزیجات فراوون که اونم شما به وعده شب محدودش کردین...
korn
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۱‏, ۱۱:۱۷ بعد از ظهر
راستش اینا که پرند عزیز گفتن هم دقیقا سوال منم هست !
shahab-prd
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۲‏, ۰۱:۵۰ قبل از ظهر
ممنون ghost جان...اما چرا شیر نه؟و چند تا سوال دیه که پرند خانوم پرسیدن رو دیگه من نمینویسم.یه سوال دیگه که برج قهوه ای چیه؟ ( نخندیناااا.... خوب نمیدونم دیگه ).مصرف ال کارنیتین و قهوه و چای سبز با هم مشکلی که نداره دوستان؟؟؟
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۲‏, ۱۱:۵۶ قبل از ظهر
ghost عزیز فرمولتون تموم دانسته و خوانده های منو به چالش میگیره...
مثلاً همین که میگین بعد از تمرین شیر نخوریم.چرا؟ به علت چربی که داره باعث می شه سرعت جذب رو پایین بیاره، چیزی که بعد تمرین نیاز نیست چون من چندجا خوندم یه نوشیدنی دارای پروتئین بهمراه کربوهیدرات ساده مثل عسل یا خرما باید بلافاصله بعد از تمرین مصرف بشه. دقیقا قند ساده باید مصرف شه اونم با شاخص گلیسمیک بالا که قند شیر اینگونه نیست به همین علت آب انگور و ... رو نوشتم
توی پیشنهادات خودتون در وعده صبحونه گفتین پروتئین زیاد و چربی زیاد و کربو کم. قابل توجه این یک نمونه از برنامه غذاییِ، این نیست که همیشه باید اینگونه مصرف کرد، ولی اگر اینگونه مصرف بشه سودهایی داره که یکیش استفاده از پیک ترشح تستوسترون در صبحه که باعث می شه انسولین پایین بمونه و با بالا رفتنش اون رو خراب نکنه در صورتی که به اون دوستمون گفتین پنیر و خامه حذف مگه اینکه پنیر کم چرب.در صورتی که من شنیدم بعد از بیدار شدن از خواب به دلیل پایین بودن قند و خارج شدن بدن از روزه و بالا رفتن متابولیسم از قندساده و غذاهای چرب که میتونه پنیر پرچرب باشه یا نیمرو استفاده بشه...یا قند ساده و غذای کم چرب باید مصرف بشه(برای همین ریکاوری که فرمودید) یا چربی بدون کربوهیدرات(برای پیک ترشح هورمون)، مصرف جفتش با هم مزیتی نداره
بعدش اینکه بارها خوندم که بعد از غروب آفتاب خوردن کربو محدود بشه و یا اینکه سبزیجات فراوون که اونم شما به وعده شب محدودش کردین...حذف کربو متابولیسم بدن رو کم می کنه، درسته رژیم های کتو جواب می دن ولی نه از این طریق، دوما حذف کربو بدن رو به تقلا میندازه که پروتئین رو تبدیل به گلوکوز بکنه، چون سوخت سلولی از گلوکز و شاخه های مثل دکستروزِ، برای همین کربوهیدرات نشاسته دار رو محدود می کنند و جایگزینش از کربوهیدرات فیبردار مثل سبزیجات بهره می برند.البته نه اینکه تو روز نمی شه سبزیجات مصرف کرد، احتمالا برای دوستمون سخته بخواد کل روز رو سبزیجات مصرف کنه برای همین تو محدوده شب که مهمه قرار دادم وگرنه تو طول روز هم می شه از سالاد و سبزیجات بهره برد.
اینها دانش تغذیه ای من بود، قطعا هم بی عیب نیست، اگر جایی اشتباهی شده من رو مطلع کنید که تصحیح کنم



ممنون ghost جان...اما چرا شیر نه؟ دلیلش رو ذکر کردم البته شیر بدون لاکتوز و بدون چربی مشکلی نداره، ولی تو ایران فعلا کاله تولید می کنه که خیلی بد راجع بهش شنیدم و چند تا سوال دیه که پرند خانوم پرسیدن رو دیگه من نمینویسم.یه سوال دیگه که برج قهوه ای چیه؟ برنج سبوسداره، مواد مغذی برنج داخل همون سبوسشه، از طرفی سبوس باعث می شه شاخص گلسمیک خیلی پایین بیاد، شاخص گلیسمیک پایین باعث میشه انرژی بصورت ملایم و طولانی مورد استفاده بدن قرار بگیره واسه همین کمتر امکان ذخیره شدنش بصورت چربی هست ( نخندیناااا.... خوب نمیدونم دیگه ).مصرف ال کارنیتین و قهوه و چای سبز با هم مشکلی که نداره دوستان؟؟؟ نه گزینه های خوبی انتخاب کردی، البته چای سبز اگر بصورت قرص باشه بیشتر تاثیرش رو می بینی چون برای اون میزان پلی فنل تعداد زیادی چای سبز باید میل کنی که بعید می دونم مقدور باشه

:گل رز:
shahab-prd
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۲‏, ۰۱:۳۷ بعد از ظهر
ممنون ghost عزیییزز....روزی 2گرم قرص چای سبز خوبه؟
shahab-prd
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۲‏, ۰۱:۵۲ بعد از ظهر
ghost جان شرمنده اینقد زحمتت میدماااا...:خجالت:
میشه یه نمونه برنامه غذایی با مثال واسه 6-7 غروب به بعد ( بعد تمرین تا خواب ) واسه دوران رژیم بیان کنی؟؟:سوت:
و اینکه روزی 2بار هوازی ( بعد وزنه و آخر شب ) اشکال داره؟

ایشالا 1000 در دنیا و 100 در آخرت نصیبت شه که راهنماییم میکنی.:پوزخند:
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۲‏, ۰۲:۵۱ بعد از ظهر
ممنون ghost عزیییزز....روزی 2گرم قرص چای سبز خوبه؟

گرمی نیست باید قرصش رو نگاه کنی، تنها قرص چای سبزی که داروخونه داره مال گیاه اسانسه، مفت نمی ارزه ولی روش میزان پلی فنلش رو زیاد نوشته، اون میزان باید بهت برسه، اگر کسی رو داری از اونور برات بیاره مال کمپانی NOW یا Primaforce یا جدیدا مال خود bodybuilding.com خوبن.حالا نه اینکه بقیه بد باشن من اینها رو می دونم.


ghost جان شرمنده اینقد زحمتت میدماااا...:خجالت:
میشه یه نمونه برنامه غذایی با مثال واسه 6-7 غروب به بعد ( بعد تمرین تا خواب ) واسه دوران رژیم بیان کنی؟؟:سوت:
و اینکه روزی 2بار هوازی ( بعد وزنه و آخر شب ) اشکال داره؟

ایشالا 1000 در دنیا و 100 در آخرت نصیبت شه که راهنماییم میکنی.:پوزخند:

ما اینجاییم که به دوستان کمک کنیم دیگه، فقط امیدوارم کمک اشتباه نکنیم
ببین نمیشه یه قانون اساسی براش نوشت گفت فقط همین و بس، خودتم یکم باید سعی و خطا کنی.من اینجوری مصرف می کنم
بعد تمرین : شیک پروتئین + آب انگور
یک ساعت بعد(مثلا 8 شب می شه حدودا) : یک واحد پروتئین(کف دست) که بهتره پروتئین دیر هضم مثل گوشت باشه + مقداری سبزیجات یا سالاد(من مخلوطی از هویج و کدو و نخود و لوبیا و قارچ بخار پز می خورم)
دو ساعت و نیم بعد : یک عدد پنیر کاتیج(کم چرب) + ماست + خیار + یک قاشق روغن زیتون
این وعده قبل خواب منه که پروتئین کازئین مصرف نمی کنم، 25 گرم پروتئین داره حدود 17 18 گرم چربی
البته اینی که نوشتم برای کسی خوبه که چربی رو بطور کامل حذف نکرده باشه، من چربی رو شب ها مصرف می کنم برای اثرات ترشح هورمونی

من تجربه روزی 2 بار هوازی رو داشتم خیلی خوب بوده، 20 دقیقه صبح 20 دقیقه بعد تمرین، اینو از کریس گتین گرفتم به طرز خوبی متابولیسم رو بالا می بره میزانشم اذیت کننده نیست که از هوازی خسته شی.البته بدن با بدن تفاوت می کنه این تجربه من بود
shahab-prd
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۲‏, ۰۳:۰۳ بعد از ظهر
آخه یکی از بچه ها از عطاری قرص چای سبز گرفته بود روش نوشته بود 0.5 میلی گرم.
واسه همین اونو گفتم.:سوت:

ال کارنیتین رو قبل صبحانه قبل تمرین و بعد تمرین میخورم. میشه 2 گرم.
درسته؟؟
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۲‏, ۰۳:۱۷ بعد از ظهر
آخه یکی از بچه ها از عطاری قرص چای سبز گرفته بود روش نوشته بود 0.5 میلی گرم.
واسه همین اونو گفتم.:سوت:

ال کارنیتین رو قبل صبحانه قبل تمرین و بعد تمرین میخورم. میشه 2 گرم.
درسته؟؟

بحث یکم منحرف شد سمت مکمل، اگر سوال بیشتری راجع به مکمل داری اینجا (http://forum..ir/showthread.php?394-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%83%D9%85%D9%84-%D9%87%D8%A7/page885&p=75643#post75643) مطرح کن.
کلا باید درصد پلی فنلش رو در بیاری حدودا باید بین 200 تا 300 میلی گرم پلی فنل مصرف روزت باشه
2 گرم خوبه
shahab-prd
‏۱۳۹۱-۰۴-۲۲‏, ۰۳:۲۵ بعد از ظهر
ممنوووووون ghost عزیز:چشمک:



> توضیح کلی چربی سوزی
PDA

ک کنید : توضیح کلی چربی سوزی

mehdi_9122
‏۱۳۹۱-۰۲-۰۸‏, ۰۵:۲۸ بعد از ظهر
توضیح کلی چربی سوزی 1

بهترین روش برای کاهش وزن و همچنین داشتن اندامی زیبا و رسیدن به تناسب اندام، ورزش کردن به صورت منظم به همراه یک برنامه ی غذایی متناسب است. هنگامی که جوانی را پشت سر می گذاریم به نظر می رسد که در یک مبارزه ی دایمی با دو...ر کمرمان قرار می گیریم. هر چه سن مان بیشتر می شود، دور کمرمان بیشتر می شود و ما هم بیشتر و بیشتر به فکر سوزاندن چربی ها می افتیم؛ ولی این کار به نظرمان خیلی سخت می آید.

پس چاره چیست؟ آیا باید از خیر داشتن اندامی زیبا گذشت ؟ حالا که رژیم های غذایی به تنهایی باعث موفقیت در کاهش وزن نمی شوند، چه باید کرد تا به وزن دلخواه رسید؟ کلید رسیدن به زیبایی اندام و کاهش وزن به صورت دایمی، ورزش به اضافه ی تغذیه ی مناسب از طریق ارتقای رفتارهای تغذیه ای است.

در نکوهش رژیم های غذایی
هنگامی که رژیم می گیرید، هم چربی از دست می دهید و هم عضلات بدنتان را کم می کنید. این کاهش در حجم عضلات، باعث می شود که سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدنتان آهسته تر شود؛ و در نتیجه بدنتان قادر نخواهد بود کالری های بیشتری بسوزاند. البته هر چه پیرتر می شویم، این رویداد به طور طبیعی رخ می دهد و بعد از ۲۵ سالگی، به ازای هر ۱۰ سال، میزان متابولیسم، حدود ۵ درصد کاهش می یابد.



یکی از دلایل این رویداد طبیعی این است که با گذشت زمان و نزدیک تر شدن به سنین پیری، حجم عضلانی بدن کم می شود و در عوض مقدار چربی های بدن زیادتر می شود. اکثر افراد نیز بعد از گذشت سال های شاداب جوانی، هنگامی که حسابی درگیر کار زندگی شده اند، اوقات فراغت را به جای ورزش و مراقبت از بدنشان، جلوی تلویزیون می گذارند که این نیز باعث چاقی می شود.



داشتن اضافه وزن یکی از دلایل عمده ی ابتلا به انواع سرطان و یک احساس تنبلی و بی نشاط بودن است. افرادی که قبلاً رژیم گرفته اند، به خوبی می دانند که هر چه رژیم شدیدتر باشد، پس از قطع رژیم بدن سریع تر به حالت اول باز می گردد.



یکی دیگر از مشکلات عمده ی رژیم غذایی این است که فرد نمی تواند برای مدت زیادی به آن پای بند باشد، زیرا پس از گذشت مدتی، همه ی غذاهایی که از آن ها محروم بوده است به او چشمک می زنند و دیگر فرد نمی تواند به خوردن یک تکه کیک شکلاتی قناعت کند، بلکه می خواهد همه ی آن را بخورد. بنابراین، یک چرخه ی معیوب به وجود می آید و همه ی زحمات فرد را به باد می دهد؛ به طوری که وزن فرد حتی از اولش هم بیشتر می شود.




> تغذیه سالم
PDA

ک کنید : تغذیه سالم

mehdi_9122
‏۱۳۹۱-۰۲-۰۸‏, ۰۵:۳۷ بعد از ظهر
زمانی که دیدید دکمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یک موز متوسط 105 کالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر کرده و قند خون را به شکل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد ...نیاز روزانه را تامین می‌کند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندکی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.
اگر می‌خواهید سنگ نسازید

زرد‌آلود

هشت عدد زرد‌آلوی خشک حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است که همه این‌ها کمک می‌کنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نکرده و از تشکیل سنگ‌های اگزالات کلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های کلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ کلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف کنید و برگه زردآلو بخورید.
اگر فشار خون‌تان بالاست. . .

کشمش

60 عدد کشمش تقریبا می‌شود یک مشت پر که حاوی یک گرم فیبر و 212 میلی‌گرم پتاسیم است که هردو برای کنترل فشار خون بالا در قالب یک رژیم غذایی توصیه می‌شوند. مطالعات متعددی نشان داده که پلی‌فنل‌های موجود در مواد‌غذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین کشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزایی دارند از جمله کاهش فشار خون.
اگر از سروصدای معده رنج می‌برید

ماست

یک فنجان و نیم ماست طبیعی (کم‌چرب/پروبیوتیک) غذا را به شکل موثری از دستگاه گوارش عبور می‌دهد. از سوی دیگر ماست‌های پروبیونیک قابلیت هضم غذا به‌ویژه لبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌بخشند. همان‌طور که می‌دانید این غذاها عامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این مزاحمت دور می‌مانید.
اگر بیش از حد سرفه می‌کنید

عسل بخورید

در مطالعه‌ای که توسط دانشمندان آمریکایی انجام گرفته، مشخص شد 2 قاشق چای‌خوری عسل قهوه‌ای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت و دفعات سرفه‌های شدید را در کودکان کاهش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل و عوامل ضد‌میکروبی موجود در آن التهاب بافت‌های گلو را کاهش داده و بیمار را آرام می‌کند. البته به شرطی که عسل واقعا طبیعی باشد!
اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید

فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید

فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است که به واسطه رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف کردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن برعهده دارد که به بدن کمک می‌کند اکسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. کمبود اکسیژن یکی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.
اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید

کلم

مطالعه‌ای که در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپکینز صورت گرفته نشان داده، یک ترکیب بسیار قدرتمند موجود در کلم به نام سولفورافان، هلیکو‌باکتر پیلوری(باکتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از کار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یک فنجان پر از کلم 34 کالری دارد و 3 گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند.
اگر مشکل سخت دارید

انجیر

4 عدد انجیر خشک 3 گرم فیبر دارد که باعث تنظیم حرکات روده بزرگ و دفع بهتر می‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود. همچنین این مقدار انجیر 5 درصد پتاسیم و 10 درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند.
شکمت مشکل دارد؟

ریحان

مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن و پیشگیری دل درد، حالت تهوع، کرامپ‌های شکمی یا اسهال می‌شود. علت این موضوع از بین رفتن برخی از باکتری‌ها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است. اوژنول یک ماده ضد‌اسپاسم است که می‌تواند باعث بهبود کرامپ‌های شکمی شود. هر طور که دوست دارید ریحان را بخورید.
اگر نمی‌توانید بخوابید

بوقلمون

حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی کل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است. اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است که باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود که هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند. مطالعات نشان داده افرادی که از بی‌خوابی یا کم‌خوابی رنج می‌برند دچار کمبود تریپتوفان هستند.
اگر می‌خواهید از کسالت دور شوید

ماهی تن

85 گرم از ماهی تن کنسرو شده حاوی حدود 800 میلی‌گرم امگا3 است. محققان معتقدند، امگا3 باعث رفع کسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیه می‌شود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثر برای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار کمی نان تاثیر بهتری دارد چون کربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیه و دور شدن احساس کسالت می‌شود.
اگر همیشه از حالت تهوع ناراحتید

چای زنجبیلی

مطالعات متعددی نشان داده، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، نصف قاشق چای‌خوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یک فنجان چای زنجبیل باعث کاهش حالت تهوع ناشی از بیماری حرکت و حالت تهوع سفر و بارداری می‌شود. محققان هنوز به‌درستی نمی‌دانند چه ماده‌ای در زنجبیل باعث سرکوب حالت تهوع می‌شود اما به‌هرحال این ماده بی‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضد‌تهوع است(خشکی دهان و خواب‌آلودگی).
معده‌ات می‌سوزد؟

چای بابونه

چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشق چای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم کنید و کمی که خنک شد میل کنید. برای برطرف شدن این مشکل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید



> 7 غذای چاق کننده در تابستان
PDA

ک کنید : 7 غذای چاق کننده در تابستان

شـ هـ ـــابـــ ـــ
‏۱۳۹۱-۰۲-۱۹‏, ۰۷:۴۵ بعد از ظهر
http://laghari.bloghaa.com/files/2011/09/Junk-Food.jpg

بسیاری از کسانی که وزن طبیعی دارند، در فصل تابستان افزایش وزن پیدا می کنند. علاوه بر این،حتی افراد چاقی که رژیم لاغری را برای رسیدن به وزن مطلوب خود اجرا می کنند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.


واقعیت آن است که این فصل به تنهایی عامل افزایش وزن و یا عدم موفقیت در رژیم کاهش وزن نمیباشد،اما عدم توجه به تغذیه مناسب در این ایام و مصرف فراوان یک سری از مواد غذایی پرانرژی و پر چرب،باعث افزایش وزن بی رویه در ما می گردد.
در ذیل به یک سری از مواد غذایی که در این فصل و در هنگام مسافرت زیاد مورد استفاده قرار گرفته و منشا چاقی هستند،اشاره می شود:

1- کباب:
با این که روش یکی از بهترین انواع روش طبخ می باشد و اغلب ما در این فصل در سفرهای مان از منقل و غذای کبابی استفاده می کنیم،اما باید دقت کنیم که گوشت کباب شده دارای چربی زیادی نباشد.یک سیخ کباب کوبیده می تواند بیش ا ز 400 کالری و بیش از 30 گرم چربی داشته باشد. علاوه بر این که چربی موجود در آن به دلیل عدم کنترل اشتها باعث افزایش غذای دریافتی در شما خواهد شد و خیلی از اوقات ما بیش از یک سیخ کباب کوبیده می خوریم تا سیر شویم.همچنین میزان نان مصرفی به ویژه نان روغنی را که مقدار قابل توجهی از انرژی را برای چاقی چند روزه شما فراهم می نماید،بدان اضافه نمایید.شاید شما بگویید چون در تهیه کباب فعالیت کرده اید و یا بعد از آن ورزش خواهید کرد، این حجم انرژی را می سوزانید، ولی واقعیت آن است که میزان انرژی که شما در هنگام تهیه غذا و یا فوتبال بعد از آن صرف می کنید،معمولا به مراتب کمتر از انرژی دریافتی است!استفاده از جوجه کباب و یا کباب برگ و یا چنجه راهی برای کنترل انرژی فراوان دریافتی است.

2- غذاهای فست فود مانند سوسیس و کالباس:
یک هات داگ متوسط 280 کالری انرژی و بیش از 15 گرم چربی دارد و یا یک ساندویچ کالباس دارای بیش از 300 کالری انرژی است که به آن سُس مایونز فراوان به همراه یک عدد نان ساندویچی بزرگ را نیز اضافه نمایید. یا یک ساندویچ چیز برگر متوسط دارای 750 کالری انرژی و 45 گرم چربی است.در این نوع غذاها مشکل فقط چربی و انرژی موجود در آن نیست،بلکه میزان بالای نمک و نیز افزودنی هاهم مهم هستند!

3- سالاد با مایونز فراوان:
یک کاسه کوچک سالاد سیب زمینی و مایونز دارای 180 کالری انرژی و بیش از 12 گرم چربی است. یک کاسه کوچک سالاد ماکارونی نیز بیش از 200 کالری انرژی و 15 گرم چربی دارد.مخلوط کردن مایونز با ماست کم چرب به همراه لیموترش و یا سرکهراهی برای کاهش انرژی این نوع سالادهای پر طرفدار است.اضافه نمودن مرغ بدون چربی و انواع سبزیجات مانند فلفل دلمه ای، کرفس و کاهو به این سالادها،راه حلی عملی برای کاهش انرژی این نوع غذاهاست.

4- نوشیدنی ها و رفع تشنگی:
مصرف فراوان انواع نوشیدنی ها اعم از نوشابه های گازدار، شربت و آبمیوه ها باعث می شود مقداربالایی از انرژی و قند اضافی را دریافت نمایید. یک قوطی نوشابه بیش از 130 کالری و یا یک لیوان آبمیوه بیش از 110 کالری انرژی دارد.مصرف فراوان این نوشیدنی ها به دلیل قند بالای موجود در آنها و نیز جذب سریع،معمولا باعث دریافت بیشتر انرژی در طی روز می گردد.علاوه بر آن که دریافت این نوع نوشیدنی ها در هنگام وعده غذایی،حجم آن وعده غذایی را نیز افزایش می دهد.لذا جایگزینی این نوشیدنی ها با آب (آن هم نه در حین غذا خوردن)، یک راه حل برای عدم دریافت غذای اضافی است.

5- بستنی
یک ظرف بستنی ساده دارای بیش از 300 کالری انرژی و بیش از 20 گرم چربی است که در صورت اضافه نمودن شکلات و خامه، این میزان بیشتر هم خواهد شد.قطعا علاقه همه ما به این نوع مواد غذایی در فصل تابستان افزایش می یابد، لذا مصرف هفته ای یک بار و یا دو هفته یک بار بستنی اشکالی ندارد، مشکل آنجاست که هر روز به بهانه هوای گرم بستنی بخوریم!

6- انواع غذاهای سرخ شده
خیلی از ما توجهی به کالری سیب زمینی سرخ کرده در هنگام استفاده از غذاهای فست فود نداریم و شاید آن را جایگزین سایر ساندویچ ها نماییم. یک بسته سیب زمینی سرخ شده به طور متوسط 380 کالری و بیش از 20 گرم چربی دارد. یا یک تکه متوسط لازانیا بیش از 400 کالری و بیش از 35 گرم چربی دارد. دو تکه سینه مرغ بدون پوست کبابی، دارای 170 کالری و 7 گرم چربی است، اما همین میزان مرغ به صورت سرخ شده، بیش از دو برابر کالری و بیش از 20 گرم چربی دارد. انواع دیگر غذاهای سرخ شده مانند انواع پیراشکی، سمبوسه، ناگت مرغ و ... را نیز فراموش نکنید. لذا ترجیحا از غذاهای سرخ شده، به ویژه آن هایی که در روغن غوطه ور (Deep Fried) می شوند، پرهیز نمایید.

7- انواع تنقلات
در ایام فراغت در هنگام تماشای تلویزیون و یا در هنگام سفر در هنگام رانندگی خیلی از ما انواع تنقلات مانند چیپس،کلوچه،کیک و بیسکویت را بدون توجه می خوریم.یک بسته چیپس متوسط بیش از 210 کالری انرژی و بیش از 16 گرم چربی دارد. علاوه بر این که این نوع مواد باعث سیری شما نمی شوند،لذا مصرف میوه جات در این مواقع جایگزین بهتری می باشد.

تبیان




> همه چیز در باره میوه انبه !!
PDA

ک کنید : همه چیز در باره میوه انبه !!

Manuel Neuer
‏۱۳۹۱-۰۲-۱۹‏, ۰۹:۲۱ بعد از ظهر
فواید میوه انبهhttp://www.up.vatandownload.com/images/8hh338ltgnxvj4pfc33q.png


انبه جزو اولین میوه هایی است که در مناطق گرمسیری و استوایی مورد استفاده انسان قرار گرفته است. این روزها انبه به عنوان یک میوه با ارزش تغذیه ای فراوان مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان منبع بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A)، ویتامین C و پتاسیم به حساب می آید.
100 گرم از این میوه دارای 57 کالری انرژی است.

کاهنده فشار خون
این میوه از منابع بسیار خوب پتاسیم به حساب می آید، طوری که مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می شود.
این میوه اندیس گلایسمی بالایی نیز دارد، یعنی وقتی مصرف شود، قند خون به یکباره افزایش پیدا می کند و موجب ترشح هورمون انسولین می شود. با ترشح این هورمون، قند به داخل سلول ها وارد شده و دوباره افت پیدا می کند. به همین دلیل فرد دوباره احساس گرسنگی می کند و همین موضوع موجب زود به زود گرسنه شدن فرد و پرخوری او می شود.
افراد دیابتی این میوه را باید با احتیاط مصرف کنند، زیرا نیاز به انسولین با خوردن این میوه افزایش پیدا می کند.

میوه ای برای کم خون ها
مشکل کم خونی در افرادی که از گوشت قرمز استفاده نمی کنند، بیشتر دیده می شود. به این افراد توصیه می شود تا از منابع گیاهی آهن بیشتر استفاده کنند. به علاوه در کنار مواد غذایی آهن دار گیاهی بهتر است از غذاهایی استفاده شود که جذب این آهن گیاهی را بالا می برند.
در این میان، انبه جزو میوه هایی است که می توان آن را به همراه منابع گیاهی آهن دار مورد استفاده قرار داد.
در هر 100 گرم از این میوه، 37 میلی گرم ویتامین C و 2000 میکروگرم بتاکاروتن وجود دارد که مطالعات نشان داده اند دریافت هم زمان این مواد مغذی با آهن، جذب روده ای این ماده معدنی را افزایش می دهد.
بتاکاروتن در روده با آهن یکی شده و از پیوند آن با ترکیباتی مثل فیتات ها که مانع جذب آهن می شوند، جلوگیری کرده و به این ترتیب برای کم خونی مفید است.

http://www.up.vatandownload.com/images/n6bap0hs2juu9dncywew.jpg

انبه علیه سرطان
مصرف مرتب این میوه از بروز سرطان رحم پیش گیری می کند، زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.
این میوه به دلیل داشتن ویتامین C و بتاکاروتن، یک سیستم ایمنی بسیار قوی ایجاد می کند. به همین دلیل مصرف مرتب انبه در برنامه غذایی از بروز عفونت های ویروسی و رشد تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می کند.
دریافت مقادیر بالای بتاکاروتن موجب فعالیت هرچه بیشتر سلول های سیستم ایمنی می شود. به این دلیل متخصصان تغذیه، مصرف انبه را به گروه های سنی با سیستم ایمنی ضعیف تر مانند سالمندان، بچه ها و زنان باردار توصیه می کنند.

http://www.up.vatandownload.com/images/n69qs1fadnla4dvaind.jpg


طرز خرید انبه
وقتی می خواهید این میوه را بخرید، اول خوب به انبه ها نگاه کنید. توجه داشته باشید که پوست یکنواختی داشته باشند، البته ممکن است قسمت هایی روی این میوه وجود داشته باشند که به رنگ سبز تیره، زرد و قرمز در آمده است. به علاوه، هنگامی که آن را فشار می دهید، باید پوست این میوه نرم باشد. اگر لکه های سبز تیره روی این میوه باشد، یعنی این میوه به خوبی نرسیده است و می توان آن را در دمای اتاق قرار داد که با گذشت چند روز می رسد و به محض آن که کاملا رسید، می توان آن را به مدت دو هفته در یخچال نگهداری کرد.

در ضمن، برای تسریع در رسیدن این میوه می توانید آن ها را داخل پاکت کاغذی و در دمای اتاق قرار دهید که سرعت فرآیند رسیدن این میوه ها افزایش پیدا می کند.

http://www.up.vatandownload.com/images/2ktxmb2v0ar0il1ji4q.jpg
مـــــــــــــــــــــــــنـــــــــــــــــــــــــبـــــــــــــــــــــــــع (http://www.tebyan.net)www.tebyan.ne (http://www.tebyan.net)t
Saman-Sh
‏۱۳۹۱-۰۲-۲۰‏, ۱۰:۰۷ قبل از ظهر
میوه مورده علاقه من و خیلی ها..

چندین بار مکملهای با طعم انبه خوردم واقعا لذت بخش و حسی خوبی داده..

حیف که مکملهایی که تو ایران هست طعم انبه به سختی پیدا میشه..

خود انبه هم خیلی سخت پیدا میشه که تازه و کیفیت خوبی داشته باشه..هر بار که میخوام بخرم باید چندین جا سر بزنم تا پیدا کنم..

حتما هم رسیده اش رو میل کنید..چون اگه کامل نرسه زده میشید باره اول..
Manuel Neuer
‏۱۳۹۱-۰۲-۲۰‏, ۰۳:۰۷ بعد از ظهر
خواص مغز هسته انبه
http://www.up.vatandownload.com/images/e4ajymqd8tqoj5aof3.jpg







مغز هسته انبه از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است.


* خوردن مغز هسته اسهال را برطرف می‌کند.


* برای معالجه سرماخوردگی مصرف می‌شود.


* سرفه‌های سخت را درمان می‌کند.


* درمان کننده بواسیر خونی است.


* مغز هسته انبه کرم‌کش و ضد اسهال است.


*برای تسکین آسم و تنگی نفس مفید است.


* ضد استفراغ است.


منبع: jamejamonline.ir
Manuel Neuer
‏۱۳۹۱-۰۲-۲۵‏, ۱۰:۱۹ بعد از ظهر
اینم جدول ارزش غذایی و خواص انبه


http://www.up.vatandownload.com/images/q68mk5xmdr0qqv9x7bo.jpg


منبع : fa.wikipedia.org (http://fa.wikipedia.org/)
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۳‏, ۰۳:۲۱ بعد از ظهر
انبه میوه‌ای است که نه تنها می‌توانید از طعم آن لذت ببرید، بلکه موادی که در این میوه وجود دارد، استحکام پوست را افزایش داده و مانع از شل شدن و افتادگی پوست می‌شود.
این میوه که در نواحی گرمسیری پرورش داده می‌شود، علاوه بر این‌که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست، دارای مقادیر زیادی بتاکاروتن، ویتامین C، فلاونوئید، پتاسیم، منیزیم و فیبر است.
ویتامین C در تولید کلاژن نقش مهمی دارد. کلاژن پروتئینی است که در ساختمان پوست یافت می‌شود و موجب افزایش استحکام پوست شده و مانع از تغییرات ساختاری پوست می‌شود.
فیبر موجود در میوه‌ها نیز به بدن کمک می‌کند از مواد سمی در امان بماند. مواد فیبری، سمومی را که در بدن وجود دارد، در داخل روده به حرکت در آورده و موجب دفع این مواد از بدن می‌شود و به این ترتیب، از رسیدن سموم به سطح پوست جلوگیری می‌کند.
میوه‌هایی مانند گلابی، خرما، سیب و موز سرشار از فیبر هستند و شیرینی طبیعی آنها نیز می‌تواند قند مورد نیاز بدن را تامین کند. فرآورده‌های قندی یا قند مصنوعی موجب تورم می‌شود که می‌تواند به پوست آسیب برساند. اگر پوستی خشک دارید، به شما توصیه می‌کنیم آووکادو بخورید. آووکادو نوعی میوه شبیه به انبه است.
اگرچه این میوه حاوی مقادیر زیادی چربی است، اما چربی آن از نوع چربی‌های غیراشباع مونو است. از این نوع چربی با عنوان چربی خوب نام برده می‌شود.
چربی‌های غیراشباع برای پوست ضروری است. به افزایش رطوبت سطح پوست کمک می‌کند و می‌تواند جایگزین مناسبی برای چربی از دست رفته از سطح پوست باشد.
با شستن پوست، چربی‌ای که در سطح آن وجود دارد، کاهش می‌یابد و زمینه مناسبی برای چروک شدن پوست ایجاد می‌شود. اما خوردن این میوه به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی، کمبود چربی پوست را جبران می‌کند.
lejeuner
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۴‏, ۰۲:۲۱ بعد از ظهر
حالا غیر از این مقالات یک نوشیدنی باحالم من بگم استفاده کنین البته پر از کالریه.انبه رو بندازین تو میکسر البته بدون پوست و هسته شیرم اضافه کنین (نکته مهم اینه شیر باید اینقدر سرد باشه که نزدیک به یخ زدن باشه یعنی تقریبا یخ زده باشه وجامد باشه کمی پودر نارگیل کمی بستنی وانیلی البته من بستنی سنتی میزنم باحال تره موتورش رو روشن کنین وقتی این لامصب واسته یه دنیا خوبی دارین http://www.pic4ever.com/images/acigar.gif
reza.k
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۵‏, ۰۱:۳۵ بعد از ظهر
حالا غیر از این مقالات یک نوشیدنی باحالم من بگم استفاده کنین البته پر از کالریه.انبه رو بندازین تو میکسر البته بدون پوست و هسته شیرم اضافه کنین (نکته مهم اینه شیر باید اینقدر سرد باشه که نزدیک به یخ زدن باشه یعنی تقریبا یخ زده باشه وجامد باشه کمی پودر نارگیل کمی بستنی وانیلی البته من بستنی سنتی میزنم باحال تره موتورش رو روشن کنین وقتی این لامصب واسته یه دنیا خوبی دارین http://www.pic4ever.com/images/acigar.gif
همینا رو میخوری که میگی هوازی زیاد اثری نداره داداش با این معجون تو من باید شبو یکله تا صبح بدوم وهوازی کار کنم که چربیم نره بالا.:خنده::پوزخند:
lejeuner
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۵‏, ۰۱:۴۵ بعد از ظهر
شرمنده ام http://www.pic4ever.com/images/4fvgdaq_th.gif
reza.k
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۷‏, ۱۱:۴۸ بعد از ظهر
شرمنده ام http://www.pic4ever.com/images/4fvgdaq_th.gif

دشمنت (اون رئیس بانکه...کی بود؟)
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۸‏, ۱۲:۲۶ قبل از ظهر
کیلویی9000تومنه میخواین اثرم نداشته باشه:خنده:البته الان 5000ت شده خیلی خوشمزست خوردنشم باحاله




> پنج راز طلایی رزیم عضله سازی
PDA

ک کنید : پنج راز طلایی رزیم عضله سازی

oriental
‏۱۳۹۱-۰۲-۲۱‏, ۱۱:۲۸ بعد از ظهر
پنج راز طلایی رزیم عضله سازی

راز 1:چه مقدر کربوهیدرات باید مصرف کرد ؟
مشکل بزرگ بسیاری از ما این است که از لحاظ زنتیکی متابولیسم پرسرعتی داریم .ضمن اینکه به راحتی نیز به چربی بدن خود اضافه می کنیم .موضوع مهم دیگران این است که شما بدون مصرف کالری بیشتر از میزان سوخته وساز روزانه نمی توانید حجم بافت های عضلانی را افزایش دهید . از این جهت افزایش مقدار کربو هیدارات ها راه حل خوبی برای افزودن کالری دریافت نیست . مقدار کمی کربوهیدارت مصرف کنید عضلات برای پیدا کردن آمینو اسید خود را نبود می کنند وحجم عضلات کاهش می یابد.وکربو هیدرات ها را بدانید بهتر است براساس حجم وشدت تمرینی خود میزان این ماده را تعیین کنید.

راز 2: بهترین زمان برای مصرف کربو هیدرات ها چه موقعی هست؟
بهترین زمان برای مصرف کربوهیدرات وبهره گیری از هورمون های عضله ساز صبح ها و بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب وبعد از تمرین می باشد.کربوهیدر ات هایی با شاخص گلیسیمیکی بالا برای بعداز تمرین بسیار مفید هستند.برای بهره مندی از فواید کربو هیدراتی مصرف آن 1الی 5/1 ساعت قبل از تمرین است .مصرف منابع کربو هیدراتی موجب عدم چربی سوزی بیشتر در حین تمرین نیز میشود . البته این مورد مشکل خاصی * وجود نمی آورد چرا که تعادل هورمونی آنابولیک در این زمان بهترین وسیله برای رسیدن به رشد عضلانی است. در چنین شرایطی شاخص گلیسیمیکی کربو هیدرات ها اهمیت فراوانی پیدا می کند.

راز3: چگونه از شاخص گلیسیمیکی باید استفاده کرد؟
به طور کلی منابع غذایی نظیرنان جو وجو دوسر فیبرهای پایینی( gi ) دارند. شاخص گلیسیمیکی را با علامت gi نشان می دهند. آندسته از موادی که حاوی قند فراوان هستند شاخصgi بالاتری را در خود دارند که آب میوه های وماست کم چرب از جمله آنهاست .البته هیچ شواهدی مبنی بر چاق کنندگی مواد قندی وجود ندارد اما اگر هدفتان چربی سوزی باشد کاهش هورمون انسولین مصرف قند فراوان می توانید در این کار خلل فراوانی به وجود بیاورند .

راز4:جراکنار گذاشتن چربی ها مضر است ؟
کاهش کلسرول مضر بالا بردن ضربان قلب وبهبود دردها وزخم ها از جمله بهتر ینو مهمترین خدمات چربی های سالم هستند .شما باید تمرکز خود را روی چربی های مایع قرار دهید . بهترین رزیم غذا یی مصرف این روغن ها در سالاد وساندویچ است . مصر * امگا3 یا خوردن ماهی حداقل دو بار در هفته مورد تاکید شدید محققان قرار داردامگا 3 به تنظیم سطح تری گلیسرید ودر نهایت کنترل چربی خون کمک زیادی می کند. رزیم های مدیترانه ای بهترین نوع رزیم های چربی دار هستند وبرای سلامتی قلب وعروق ومفاصل بسیار ضروری هستند. یادتان باشد از مصرف چربی های اشباع شده پرهیز نکنید . مصرف مقادیر بسیار کمی از آن در گوشت قرمز بسیار مفید وسود بخش می باشد .نبود چربی ها ی سالم یعنی عدم رشد عضلانی از این رو برای ترشح تستوسترون ورشد بافت های مهم مصرف چربی ضروری است.

راز5:چه مقدر چربی باید مصرف کرد ؟
اگر شما جزء افراد سخت رشد هستید مصرف چربی های سالم را بدون هیچ ترسی ادامه دهید .دچرا که به راحتی کالری مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد .اگر هم جزء افراد متوسط رشد هستید سعی کنید کربو هیدرات ا فقط در سطح کسب انرزی حفظ کرده وبیشتر به سراغ چربی های سالم وپروتئین های بروید .وافزایش 500 گرم در یک یا دو هفته پایدارترین حالت رشد در بدنن است .سرعت دادن به کسب حجم بدنی می تواند تنها باعث جمع کردن مواد زاید در بدن باشد .تمرینات بدنی یکی از بهترین راههای برای تنظیم کالری دریافتی است وتنها باید کالری رابر اساس شرایط میان چند ماده مغذی تقسیم کرد.




> آشنایی با نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مفید برای ورزشکاران
PDA

ک کنید : آشنایی با نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مفید برای ورزشکاران

شـ هـ ـــابـــ ـــ
‏۱۳۹۱-۰۲-۲۲‏, ۱۰:۴۱ قبل از ظهر
http://fa.parsiteb.com/images/normall/%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%20+%20%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87.jpg

اگر هر روز یا چند روز در هفته ورزش می‌کنید بدنتان نیاز به تغذیه مناسبی پیدا می‌کند اگر ما برنامه غذایی سالمی را رعایت کنیم و انرژی کافی دریافت کنیم تا سطح فعالیت و تمرینات خود را حفظ کنیم ممکن است پاسخگوی خوبی در برابر اشتها و میزان انرژی مورد نیازمان باشیم.

مهم‌ترین نکته این است که فکر نکنیم چون ورزش کرده‌ایم هر چه بخواهیم می‌توانیم بخوریم .اکثر افراد پس از ورزش معمولا بسیار گرسنه‌اند و همین احساس گرسنگی کافی است تا بیشتر از نیازشان بخورند و حتی گاهی به سراغ خوراکی‌هایی می‌روند که منجر به خلاف آنچه از غذا تصور داریم می‌شود یعنی آنچه خورده‌ایم به جای اینکه صرف بازسازی نیروی بدنی و ترمیم ماهیچه‌ها شود تبدیل به چربی شده و جز اضافه وزن و سخت کردن تمرینات فایده دیگری ندارد.

1)منابع حاوی نیترات (اسفناج-چغندر) : نیترات در بدن به اکسید نیتریت تبدیل می‌شود و عملکرد میتوکندری‌ها را بهتر می‌کند از طرفی نیز میتوکندری‌ها در تولید انرژی مورد نیاز عضلات نقش دارند .بنابراین ترکیباتی مثل اسفناج و آب چغندر قدرت عضلات و توانایی فیزیکی بدن را افزایش می‌دهند .نیترات هم چنین جریان خون را افزایش و فشار خون را کاهش می‌دهد و همچنین باعث کاهش اکسیژن مورد نیاز عضلات برای انجام فعالیت می‌شود بنابراین توانمندی عضلات و سیستم قلبی -عروقی را افزایش می‌دهد.

2)نوشیدنی‌های طبیعی (آب هویج-آب پرتقال) : بدلیل آنکه حین ورزش رادیکال‌های آزاد در بدن تولید می‌شوند برای از بین بردن آن‌ها بهتر است از منابع آنتی‌اکسیدانی مثل ویتامین c و سلنیوم و ویتامین E به فراوانی استفاده شود.انواع آب میوه‌های تازه مثل آب هویج و آب پرتقال از جمله این که حاوی ویتامین C فراوانی هستند برای تامین کربوهیدرات و انرژی مفید پس از تمرینات ورزشی می‌توانند انتخاب خوبی به حساب آیند.

3) موز : موز برای ورزشکاران یکی از بهترین گزینه‌های در بین میوه‌ها برای تامین و احیای انرژی مورد نیاز است، سرشار از ویتامین و مواد معدنی بوده، پتاسیم و سدیم موجود در آن عامل تحرک عضلات است از آنجائی که مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث بروز یبوست شود توصیه می‌شود حداکثر در روز بیش از3 موز نخورید.

4) ماهی : ماهی از منابع بسیار خوب امگا 3 بوده و در کاهش التهاب مفاصل مفید است، همچنین منبع غنی پروتئین است که به راحتی هضم وجذب می‌گردد بنابراین در رشد عضلات، ترمیم آن‌ها و جلوگیری از خستگی موثر خواهد بود .

5) حبوبات و انواع لوبیاها : این گروه سرشار پروتئین و فیبر بوده ، منبع خوبی از کلسیم ، پتاسیم و فسفر و ویتامین‌های گروه B و اسید فولیک است. برای پیشگیری از برخی مشکلات گوارشی توصیه می‌شود چند ساعت قبل از پخت خیسانده شوند.

6) تخم مرغ : از جمله مواد غذایی با ارزش تغذیه‌ای بالاست و حاوی 50% پروتئین است، همچنین حاوی ویتامین‌ها و املاحی مثل ویتامین A;D;E;Ca;Fe;Zn بوده که برای رشد و احیای عضلات و استخوان‌ها ضروری هستند، برای ورزشکاران حرفه‌ای که ساعت‌ها تمرین دارند ، تخم‌مرغ آب پز می‌تواند یک وعده مناسب حین ورزش یا پس از ورزش برای کسب انرژی مجدد باشد.




> آب کردن چربی های شکم و پهلو
PDA

ک کنید : آب کردن چربی های شکم و پهلو

oriental
‏۱۳۹۱-۰۲-۲۴‏, ۱۰:۱۶ بعد از ظهر
آب کردن چربی های شکم و پهلو

از آنجائیکه علت تجمع چربی در بدن و مخصوصا در شکم و پهلو بی تحرکی و پر خوری می باشد لذا بعد از عید این موضوع از مسائل شایع است.چراکه در عید از طرفی به علت تعطیلات طولانی، خواب و استراحت و بی تحرکی زیاد میشود و از طرف دیگر رسم بر آن است که در عید از خوراکی های پر کالری مثل شیرینیجات و آجیل و… بیشتر استفاده میشود.خیلی از کسانی که در حالت عادی رژیم غذایی دارند در عید به خود استراحت می دهند ! پس در کل ایام بعد از تعطیلات عید زمان عذاب وجدان است، عذاب وجدان از این موضوع که سایز کمر و شکم لباس ها تنگ شده و این افراد با خود میگویند که ای کاش کمی رعایت کرده بودیم. توصیه من به این دوستان این است که گذشته ها گذشته اند و بهتر است برای رهایی از این عذاب وجدان همت کنید و این چربی ها را از بین ببرید .

اما چگونه این کار را بکنیم؟

اولا صبور باشید و این گونه نباشد که فکر کنید باید یک شبه راه صد ساله را پیمود پس از رژیم های غیر اصولی و نخوردن های سخت خود داری کنید چراکه به سلامتی شما آسیب مرساند پس باید یک رژیم غذایی منطقی و اصولی را رعایت کنید.از طرفی حتما باید ورزش نمایید.منظورم این نیست که صبح تا شب مثل یک ورزشکار حرفه ای ورزش نمایید بلکه هدف این است که از ورزش های هوازی جهت افزایش متابولیسم بدن خود کمک بگیرید که بهترین این ورزش ها دویدن آرام یا پیاده روی تند،تردمیل و دوچرخه ثابت هستند. بیاد داشته باشید که رکن اصلی در برنامه چرب سوزی شکم و پهلویتان ورزش است پس اگر میخواهید نتیجه بگیرید در انجام ورزش ها کاملا جدی باشید.

در برخی از شرایط شاید نیاز به مصرف مکمل های غذایی چربی سوز هم باشد که اکیدا توصیه میکنم از مصرف خودسرانه آنها خودداری نمایید.تجویز آنها باید توسط افراد آگاه و ترجیحا پزشکان باشد.

رژیم غذایی:

همانطور که در بالا گفتم از رژیم های غیر اصولی پرهیز کنید.نخوردن روش خوبی برای چربی از دست دادن نیست و با عث عوارض جانبی زیادی برایتان میگردد. پس نباید نخورید، بلکه بخورید اما درست بخورید.منظور از درست خوردن یعنی استفاده بیشتر از مواد غذایی با کالری کم و استفاده کمتر از مواد غذایی با کالری زیاد.ای نوع رژیم به زبان کاربردی تر یعنی رعایت ۴ اصل زیر:

اول: سرخ کردنی و روغن را فعلا فراموش کنید

دوم: از هر نوع ماده قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شکلات پرهیز کنید.

سوم: مصرف مواد نشاسته ای مثل نان، برنج،سیب زمینی و… رادر حد توان به حد اقل رسانده و مصرف آب را به حداکثر برسانید.

چهارم: هنگام گرسنگی سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.

ورزش:

۲دسته ورزش باید انجام دهید ۱)ورزش های چرب سوز ۲) ورزش های شکل دهنده و زیبا کننده شکم.

۱)ورزش های چرب سوز:

روزی ۱ بار هر بار ۲۰ تا ۴۰ دقیقه را برای این ورزش ها اختصاص دهید.

در این دسته از ورزش ها می توانید از ترد میل یا دوچرخه ثابت یا دستگاه اسکی فضایی استفاده کنید.اگر این وسایل را در دسترس ندارید از دویدن آرام یا پیاده روی تند استفاده کنید.در هنگام این ورزش ها شدت باید طوری باشد که اولا برایتان قابل انجام باشد و ثانیا ضربا قلبتان را به حد کافی بالا ببرد.

زمان ورزش بر اساس میزان چربی شما و توان بدنی تان فرق می کند اما سعی کنید به هیچ عنوان زیر ۲۰ دقیقه نباشد.

۲) ورزش های شکل دهنده و زیبا کننده شکم:

هدف این قسمت از برنامه این است که عضلات شکم شما فرم زیبایی بگیرند و قوام یا تونیسیته آنها افزایش یابد.بنابراین وقتی چربی های شکم شما(توسط رژیم غذایی وبرنامه ورزشی هوازی)آب شدند،عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا می شوند و این همان چیزی است که بنام عضلات ۶ تکه ای شکم یا Six Packs نامیده می گردد.انجام این حرکات تون و قوام عضلات شکم را زیاد میکند پس با انجام آنها کم کم متوجه این موضوع خواهید شد.اینگونه حرکات مخصوصا در ماه های بعد ازاتمام بارداری به خانم ها در راستای از بین بردن افتادگی عضلات شکم بسیار کمک مینماید. پس برای قوام گرفتن و زیبا کردن عضلات شکم هفته ای ۳ نوبت و در هر نوبت تمرینات زیر را انجام دهید:

۱)چرخش پایین تنه با توپ:

به پشت دراز بکشید و دست ها را از طرفین باز نمایید.یک توپ کوچک را بین ۲ زانوی پا ها نگه دارید.در مرحله اول سر و شانه ها را از زمین بلند کنید در مرحله ۲ در حالیکه سر و شانه مستقیما بالاست نیمه پایین تنه را به چپ بچرخانید ۲ ثانیه مکث نموده و سپس براست بچرخانید سپس مجددا ۲ ثانیه به چپ و ۲ ثانیه به راست و…برای هر طرف ۵ بار انجام دهید.

۲)کرانچ با توپ:

از پشت روی یک توپ بزرگ بخوابید و با دست وزنه ای سبک را روی سینه بگیرید اکنون از کمر به پایین روید و مجددا به وضع اول باز گردید.این حرکت را ۳ بار و هر بار ۱۵ تکرار انجام دهید.

۳)پا دوچرخه در هوا:

ابتدا به پشت دراز بکشید پا ها را از باسن بلند کنید و زانو خم باشد. سپس کمر و گردن را بلند کنید و در حالیکه کمر و گردن از زمین بلند هستند در هوا پا دو چرخه بزنید.این حرکت را ۳ بار هر بار بالای ۳۰ ثانیه انجام دهید

۴)لمس پاشنه از پهلو:

به پشت بخوابید کف پاها روی زمین باشد و زانو خم باشو حای از طرفین تا جایی خم شوید که با دستتان پاشنه ها را لمس کنید.این حرکت را ۳ بار و هر بار ۱۰ تکرار برای هر طرف انجام دهید.

با رعایت دقیق یک برنامه غذایی و ورزش هایی که در بالا ذکر شد براحتی و ظرف مدت کوتاهی مشکل چربی های شکم و پهلوی شما حل خواهد شد و کم کم شکمی زیبا با قوام عضلانی سفت پیدا خواهید کرد.
شـ هـ ـــابـــ ـــ
‏۱۳۹۱-۰۲-۲۷‏, ۰۱:۳۹ بعد از ظهر
http://fa.parsiteb.com/images/normall/%D9%81%D9%84%D9%81%D9%84%20%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2+%DA%86%D8%B1%D8%A8%DB%8C.jpg محققان انگلیسی و آمریکایی دریافتند: یک ترکیب طبیعی موجود در فلفل قرمز تاحد محسوسی چربی‌های انباشته شده در منطقه شکم را که باعث بروز بسیاری از بیماریها است، کاهش می‌دهد که این امر به نوبه خود راه را برای یافتن درمانی موثر برای مشکل چاقی هموار می کند.

تیم محققان مرکز بریگهام انگلیس و بیمارستان زنان در شهر بوستن آمریکا به ریاست دکتر الی تاواکولی در تحقیقات خود گفتند: می‌توان ترکیب موسوم به کاپسیسین را که طعم تندی و گرمی در فلفل ایجاد می‌کند، برای بهبود عمل جراحی کاهش وزن به کار برد و تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده نقش مهمی در کاستن از میانگین چاقی در بین افرادی دارد که به طور منظم آن را مصرف می‌کنند.تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که کاپسیسین باعث کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن می‌شود.این ماده خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که سلول‌های بدن را از آسیب مولکول‌های رادیکال آزاد محافظت می‌کند و از خاصیت ضد باکتریایی نیز برخوردار است. این ماده سیستم قلبی عروقی را تحریک و سیستم هاضمه را تقویت کرده و درد روی پوست یا مفاصل بدن را تسکین می‌بخشد و برای مثانه به عنوان داروی ضد احتقان و ضد باکتری موثر است.

کاپسیسین نه تنها درد آرتروز و آرتریت روماتوئید را تسکین می‌دهد بلکه هنگام استفاده به شکل موضعی، میزان ورم ناشی از این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.
فلفل با تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی در معده و نابودی باکتریهایی که می‌توانند عامل عفونت باشند، قدرت هضم را تقویت می‌کند.خاصیت ضد باکتری فلفل از بروز اسهال ناشی از عفونت جلوگیری می‌کند و این ماده غذایی یکی از منابع سرشار ویتامین ث و کاروتن‌ها است.

به نقل از فارس
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۲-۲۸‏, ۱۱:۵۸ بعد از ظهر
روش لاغری و آب کردن شکم و پهلو بصورت موضعی


http://www.jokfun.com/upload/images/05865158309380456424.jpg

کوچک کردن شکم نیاز به وقت و حوصله زیادی دارد، بخصوص اگر نقاطی از شکم نسبت به کاهش چربی مقاوم باشند و به ‌راحتی لاغر نشوند.ناحیه ی پایین شکم و پهلوها دو قسمتی هستند که با ورزش و رژیم غذایی به سختی لاغر می‌شوند. بعضی افراد روزهای متمادی از جدیدترین وسایل لاغری شکم استفاده می‌کنند، در حالیکه هیچ‌کدام از این روش‌ها برای لاغر کردن شکم موثر نیست.تنها یک شیوه مفید برای لاغر کردن نقاط مقاوم به لاغری وجود دارد که به شرح زیر است:
اجرای یک رژیم صحیح و علمی + انجام ورزش‌های هوازی+ حرکات ورزشی مربوط به شکم+ بلند کردن وزنه.
اولین چیزی که باید بدانید این است که لاغر کردن فقط یک قسمت از بدن غیرممکن است. با رژیم و ورزش، کاهش چربی طبق یک قاعده کلی صورت می‌گیرد و تمام قسمت‌های بدن لاغر می‌شوند و قسمتی از بدن که سریع‌تر چاق می‌شود، به ‌همان نسبت دیرتر از سایر قسمت‌های بدن لاغرمی‌شود. این مسئله به ساختمان ژنتیکی افرد مربوط است؛ مثل رنگ چشم، رنگ مو و…، یعنی نمی‌توان آن را تغییر داد. مثلاً در یک فرد ران‌ها چاق‌‌تر از سایر قسمت‌ها و در فرد دیگری باسن چاق تر است و هنگام لاغر شدن این قسمت‌ها دیرتر لاغر می‌شوند.
در خانم‌ها نقاطی از بدن که نسبت به کاهش وزن مقاوم هستند شامل باسن، ران و کمر است. در آقایان قسمت پایینی شکم و پهلوهاست.
بعضی افراد چاق تصور می‌کنند با انجام ورزش‌های مخصوص یک ناحیه از بدن و بدون رژیم غذایی، می‌توانند آن قسمت را لاغر کنند. به همین دلیل برای لاغر کردن شکم، هر روز تمرینات ورزشی مخصوص این قسمت را انجام می‌دهند، ولی با این کار فقط عضلات شکم را قوی می‌کنند، در حالیکه مقدار چربی آن تغییری نمی‌کند.
بهترین راه برای سوزاندن چربی شکم انجام ورزش‌های هوازی است. ورزش‌های هوازی مثل پیاد‌ه‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربی‌های بدن را می‌سوزانند. ولی بیشتر افراد خیلی زود از انجام این ورزش‌ها خسته می‌شوند و آن را رها می‌کنند. ۱۰ دقیقه اول ورزش، گلیکوژن (ذخیره قندی در کبد) بدن می‌سوزد. اگر فقط ۲۰ دقیقه ورزش کنید، نیمی از عمل سوزاندن چربی را انجام داده‌اید که برای حفظ سلامتی قلب خوب است، ولی چربی زیادی از بین نمی‌رود، زیرا تا وقتی‌که کاملاً ذخایر گلیکوژنی کبد از بین نرود، چربی زیادی نمی‌سوزد. بنابراین برای از بین بردن چربی شکم،۴-۳ بار در هفته و هر بار باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سرهم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید. البته این پیاده‌‌روی باید به قصد ورزش باشد نه تفریح، مثلاً برای دیدن ویترین مغازه ها یا خرید چیزی نباشد که مجبور شوید بین پیاده‌روی خود بایستید.
برای از بین بردن چربی شکم،۴-۳ بار در هفته و هر بار باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سرهم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید.
البته انجام ورزش، بدون رژیم غذایی نتیجه ی لازم را نخواهد داد. افراد چاقی که می‌خواهند شکم خود را لاغر کنند، علاوه بر ورزش باید رژیم غذایی هم داشته باشند. ولی افرادی که وزن مناسبی دارند و فقط شکم‌شان چاق است، باید با ورزش شکم خود را لاغر کنند.
اگر مقدار کالری دریافتی شما بیش از کالری باشد که می‌سوزانید، حتی با ورزش هم، چربی‌ها‌ی زائد آب نمی‌شوند. شما می‌توانید بجای ۲یا ۳ وعده غذایی در روز، ۵ وعده غذایی کوچک بخورید، یعنی غذای خود را به جای ۳ وعده خود را در ۵ وعده تقسیم کنید، ولی پرخوری نکنید. بیشتر، مواد غذایی طبیعی کم‌چربی و کم‌شیرین را مصرف کنید مثل میوه، سبزی، نان سبوس‌‌دار، شیر و لبنیات کم‌چربی و گوشت کم‌چربی. مصرف مواد نشاسته‌ای را کاهش دهید.
اگر رژیم غذایی اصولی و علمی نباشد، باعث کاهش آب بدن می‌شود و بعد از توقف رژیم، وزن کاهش یافته دوباره برمی‌گردد.
یکی از تمرینات بی‌خطر و از روش‌های موثر برای لاغر کردن شکم، ورزش دراز نشست و استفاده از دستگاه‌های ورزشی مناسب است.
غذاهای طبیعی، کم چرب و کم قند و کم کالری را به میزان کم در طول روز مصرف کنید. از مصرف تنقلات شیرین و غذاهای چرب خودداری کنید. همچنین مواد نشاسته ای مثل مصرف نان، برنج، ماکارونی، کیک و شیرینی و بیسکوییت را کاهش دهید.
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۷‏, ۰۲:۳۳ بعد از ظهر
از ترد میل یا دوچرخه ثابت یا دستگاه اسکی فضایی استفاده کنید


کارایی اسکی فضایی چیه؟من تا حالا فکر میکردم خیلی فایده داره,تو باشگاه قبلی سرش دعوا بود تا یاد دارم تو نوبت می ایستادیم.اما تو این یکی باشگاه اصلا" طرفدار نداره.از مربی که پرسیدم گفتن این اسکی فضایی مخصوص پیرمردها تو پارکه و هیچ کارایی خاصی نداره.


حالا واقعا" بی اثره؟؟؟؟؟؟؟
Iron.Mike
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۸‏, ۱۱:۰۹ قبل از ظهر
اسکی فضایی همون الپتیکاله ؟

تو یه فیلم دیدم جی کاتلر داشت استفاده میکرد . اگه تاثیر نداشت که وقتشو الکی تلف نمیکرد
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۸‏, ۰۱:۱۵ بعد از ظهر
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1-gREcn6eOzDpoijSN6PwpoADmtwQ1tW1L_mvtU9u6zLnQfnQاین دستگاه رو مربی ما میگه اسکی فضاییه و کارایی خاصی نداره



http://static.niazerooz.com/Im/O/88/0222/L6337772336660.jpg
اینم الپتیکاله که تو این باشگاه جدیده اصلا" نداریمش
rainy
‏۱۳۹۲-۰۴-۰۷‏, ۱۱:۰۶ بعد از ظهر
http://www.beytoote.com/images/stories/health/he1531.jpg (http://www.beytoote.com/health/dietary/quick-water1-abdomen.html)
مـی تـوانید شکم خود را به راحتـی آب کنید : راهـنـمـای 4 قسمتی ما برای خوردن، آشامیدن، و ورزش کردن شما را در هر زمان آماده پوشیدن لباس دلخواهتان می کند.
قطع مصرف هله هوله
دکـتر "لزلی بونسی" از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: "بسیاری از آبنباتها و اسنکها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند."
بدوید (در حدود 2 کیلومتر)
دکتر "دیانا تیلور" از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که: "ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربیها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند."
در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید
مصرف بیش از حد ادویه جات و نمکها باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می سازد. یک قاشق سوپخوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.
پتاسیم مصرف کنید
این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.
H2O بیشتری مصرف کنید
نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.
4 حرکت شکم که معجزه می کند:
با انجام این 4 حرکت شکم صاف و جذابی که آرزویش را داشتید پیدا می کنید. 3 تمرین اول تمام عضلات شکم را به حرکت وا می دارند؛ اثر چهارمی بر روی پهلوها می باشد. هر کدام از این حرکات را به ورزشهای روزانه خود اضافه کنید آنگاه متوجه خواهید شد که پس از چندی باید برای خود لباسی اندازه تر جدیدی خریداری کنید.
دراز نشست استاندارد
در حـالی کـه زانــو هایتان خم شده بر روی زمین دراز بکشید. کـف پاهـا صـاف اسـت و بــر روی زمین قرار می گیرد. انگشتان دست را پشت سر بگذارید. آرنجها بـســمت طرفین باشد. در هـمان حال آرنجها را به زانو بزنید و سپس بالای کمر، و شانه هـا را به عقب بیاورید تا به زمین بخورند. در حین انجام حرکـت سـر صـاف اســت و فـاصله چانه از سینه حذف می شود. برای چـند ثانیه در آن حال باقی می مانید و سپس به وضعیت اولیه باز می گردید.
توجه: سر خود را با دستانتان نکشید! تصور کنید طنابی به دور کمر شما بسته شده و حرکت را با فشاری که به عضلات شکم و کمر می آورید انجام دهید.
دوچرخه
روی زمیـن دراز بـکشـیـد و دسـتهـا را پشـت سـر بـگـذاریــد. زانوهایتان را خم کنید و پاها را از زمین بلند کنید به طوری کـه ماهیچه ساق پا به موازات زمین قرار بگیرد. آرنج یکی از دستهـا را به سمت زانوی مخالف بیاورید. در این حالت پاها باید با هـم زاویـه 45 درجـه بسـازنـد. ایـن حـرکـت را بـرای هر دو طرف انجام دهید.
* نکته ای برای تازه کارها: برای شروع می توانید پاهای خود را بر روی زمین نگاه دارید. زمانی که آرنج خود را به سمت پا می آورید زانویتان را بلند کنید تا به هم برسند. سپس دوباره آنرا روی زمین قرار دهید و حرکت را یکمرتبه دیگر تکرار کنید.
دراز نشست عمودی
روی زمـیــن دراز بکشید، پاهایتان را به صورت مستقیم به بالا ببـریـد، دسـت هــای خود را نیز به طور عمودی در دو طرف بدن نگه دارید. سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پــا بـرسـانید. در این حرکت باید پاها را تا آنجا که می توانید به بالا بیاورید تا استخوان باسن از روی زمین بلند شود.
* نکته ای برای تازه کارها: بجای اینکه بطور همزمان دستـهـا و پـاهـای خـود را بـلـنـد کنید، می توانید ابتدا نیم تنه بالایی و سپس قسمت پایین بدن را بلند کنید.
پهلو ها
بـه سمت یکی از پهلوها دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و بـازویتـان را بـه طور کامل بر روی زمین قرار دهید در حالی که آرنـج با شـانه در یک راستا باشد. تمام وزن خود را بر روی بازو وارد آورید و نیم تنه بالای بدن و باسن را به آرامی از روی زمین بلند کنید،بطوریکه یک خط مستقیم از زانو تا سر حاصل شود. هـر چقدر می توانید در این حالت بمانید. برای شروع 10 تا 20 ثـانـیـه کـافی اســت. مدت زمان این حرکت را باید تا یک دقیقه افـزایــش دهیـد. حرکت را برای طرف مقابل نیز انجام دهید. هر چه قوی تر می شوید، سعی کنید به بازوها و سپس پاها نیز کشش بدهید و بعد هر دو را با هم بکشید.
6 تصور غلط که باعث افتادگی شکم می شود
1- برای سفت شدن شکم باید حرکات مربوط به آن را هر روز انجام دهید
دلیل: عضلات شکم نیاز به استراحت و بهبودی دارند. در طول زمان استراحت است که ماهیچه ساخته می شود. "کتی کیلر" مربی و نویسنده کتاب " تمرین های کتی برای هنر پیشگان" اظهار می دارد که: "انجام تمرین های شکمی برای 3 تا 5 روز در هفته موجب می شود شما عضلات سفت، و شکم صافی پیدا کنید.
" 2- تمرین کامل شکم نیم ساعت طول می کشد
دلیل: کیلر معتقد است. "اگر نیم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنید عضلات شکمتان در تحرک هستند، پس احتمالا حرکات را اشتباه انجام می دهید. من مربی "جنیفر آنیستون" بودم و ما هر هفته 3 روز بیش از 5 دقیقه بر روی شکم کار نمیکردیم." نحوه انجام دادن حرکات را مجددا بازبینی نمایید و بر روی مدت زمان تمرکز نکنید. همیشه کیفیت مهم تر از کمیت است. 3- دراز نشست خیلی آرام، عضلات را محکم تر می کند
دلیل: آنقدر که روند معمولی دراز نشست شما را لاغز می کند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربی ها کمک نمی کند. در حقیقت کندی در انجام حرکات اصلا سودمند نیست. تمرینات باید به شما در هر حالتی کمک کنند: چه بخواهید وارد ورزش کیک بوکس شوید چه بخواهید یک چمدان را از روی زمین بلند کنید. در هر دو حالت ذکر شده شما کارهای خود را که در حالت اسلو موشن(slow motion) که انجام نمیدهید.
4- بهترین زمان برای انجام حرکات شکمی، آخر تمرین ها می باشد
دلیل: "گیلبرت ویلت" محقق، فیزیوتراپیست و استاد دانشگاه نبراکسا، دانشکده علوم پزشکی می گوید: "هیچ فرقی نمی کند شما چه زمان ورزش های شکمی را انجام دهید، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرینات است که باید مورد توجه قرار گیرد." بنابراین بهترین زمان وقتی است که احساس کنید می خواهید تمرینات را انجام دهید. اما اگر می خواهید در ابتدای تمرینات حرکات مربوط به شکم را انجام دهید، اول باید خودتان را حسابی گرم کنید. هنگامیکه خون در گردش باشد، می توان به آسانی از بروز بسیاری از آسیب دیدگی ها جلوگیری کرد.
5- با انجام حرکات پایلیت (Pilates ) نمی توانید شکم خود را 6 تکه کنید
دلیل: "کیمبرلی لیون" یک مربی خصوصی در لوس آنجلس معتقد است که: "این حرکات بیشترین تاثیر را بر روی شکم شما می گذارند و اگر آنها را به همراه یک رژیم غذایی سالم انجام دهید، به طور حتم می توانید لایه های مورد نظر خود را بر روی شکم به وجود آورید. شکل شکم، قد و بلندی نیم تنه بالایی شما، جزء اموری هستند که به ژن هایتان ارتباط پیدا می کند." 6- بدون وزنه و دستگاه نمی توانید شکم خود را آب کنید
دلیل: شما به هیچ وجه به وزنه نیازی ندارید، البته بسیاری از ورزشکاران برای اینکه توانایی و قدرت خود را افزایش دهند از وزنه استفاده می کنند. لیون می گوید: "بسیاری از دستگاهها و وزنه ها برای استفاده خانم ها طراحی نشده اند، اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگیرید، ممکن است فشار به قسمت های که نباید، وارد شود. او برای ما یک نصیحت دیگر هم دارد: به زمین بچسبید که هم موثر است هم ارزان و آنرا در هر جایی به راحتی می توانید پیدا کنید.
نتیجه بیشتر در زمان کمتر
"لیو جردن"، مربی تناسب اندام در مجموعه ورزشی اکینوکس در شهر نیویورک رازها را برای ما فاش می کند:
• حرکات را کمی آرام تر انجام دهید: با چهار شماره بالا بیایید و با 4 شماره به حالت اول باز گردید.
• 5 تا 10 ثانیه در دشوارترین حالت دراز نشست باقی بمانید.
• حرکات خود را کم کم انجام دهید: این کار باعث می شود تا عضلات شکم از سایر ماهیچه ها جدا شده و تاثیر تمرینات مستقیما بر روی شکم وارد شود.
شکم خود را صاف کنید
انجام این حرکت به شما کمک می کند تا شکمتان را لاغرتر کنید. در حالی که صورتتان در مقابل زمین قرار دارد، بر روی شکم دراز بکشید. وزنتان را بر روی کمر و شکم بدهید و سعی کنید دست ها و پاها را از روی زمین بلند کنید. برای چند ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. سپس به موقعیت اولیه باز گردید و یک مرتبه دیگر این حرکت را تکرار کنید.
rainy
‏۱۳۹۲-۰۸-۰۱‏, ۰۸:۲۵ بعد از ظهر
آشنایی با پنج غذای معجزه‌آسا برای کوچک کردن شکم
در اینجا پنج فرمول غذایی برای کوچک شدن شکم توصیه می‌شود.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف برخی غذاها می‌تواند در کوچک شدن دور کمر افراد موثر باشد و در نتیجه منجر به سلامتی بیشتر آنها شود.
وجود چربی اضافی در اطراف کمر که باعث اضافه وزن هم می‌شود ضمن اینکه ظاهر ناخوشایندی دارد شما را مجبور به خرید شلوار بزرگتر نیز می‌کند. شکم یا احشایی که پر از چربی شده‌ و اطراف خود را احاطه شده از چربی می‌بیند، افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را در پی دارد.
ورزش به همراه کاهش کالری اضافی ناشی از چربی ، برای کوچک شدن شکم شما ضروری هستند. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بعضی از غذاها ممکن است بدون ورزش زیاد، دور کمر شما را کوچک کرده و معجزه‌آسا باشند.
در اینجا پنج فرمول غذایی برای کوچک شدن شکم توصیه می‌شود:

روغن کانولا

کانولا بهترین روغن برای پخت و پز جهت داشتن قلبی سالم است.
زمانی که محققان برزیلی بر روی موش‌های صحرایی یک رژیم غذایی حاوی روغن کانولا یا روغن سویا به مدت دو ماه استفاده کردند دریافتند که ،موش‌هایی که روغن سویا استفاده می‌کردند در مقایسه با موش‌هایی که که در رژیم غذایی خود روغن کانولا تغذیه کرده بودند حدود 20 درصد چربی بیشتر در اطراف اندام‌های شکم داشتند.
در حالی که محققان دقیقا نمی‌توانند بگویند که افراد چه میزان روغن کانولا را باید در رژیم غذایی خود برای رسیدن به این اثر استفاده کنند، بر این باورند که کانولا حاوی مقادیر زیادی امگا 3 است که باعث کاهش سطح انسولین می‌شود، که در نهایت موجب جلوگیری از ذخیره چربی بیش از حد در بدن می‌شود.

لوبیا

جایگزین کردن پروتئین‌های گیاهی مانند لوبیا با پروتئین‌های حیوانی در رژیم غذایی،می‌تواند به سلامتی قلب شما بسیار کمک کند.
در سال2011 مطالعه پزشکان نشان داد چنانچه مدت شش ماه از یک رژیم گیاهی مناسب استفاده شود، کالری آن باعث می‌شود چاقی رو به افزایش افراد به خوبی کنترل شود و منجر به کم شدن وزن افراد مبتلا به دیابت شود. رژیم غذایی گیاهی باعث سوزاندن چربی بیش از حد شکم می‌شود.
هان کالوا از پزشکان محقق در موسسه پزشکی بالینی و تجربی پراگ است، او در خصوص لایه اضافی زیر پوست که چربی نام دارد این سوال را مطرح می‌کند که بهترین نوع پروتئین برای سلامت خود و محیط زیست چیست؟ که پاسخ آن را لوبیای سیاه عنوان می‌کند.

شیر کم چرب

شیر (و دیگر محصولات لبنی کم چرب) به شما در ساخت استخوان‌های قوی کمک خواهد کرد ، اما اگر شما می‌خواهید کمر خوش تراشی داشته باشید نیاز به افزایش سوزاندن کالری عضلات خود برای رسیدن به آن خواهید داشت:

در مجله 2011 مطالعه گروه تغذیه نشان می‌دهد ، افرادی که شکمی مخروطی شکل و پر از چربی داشتند با استفاده از رژیمی که 30 درصد کالری ناشی از پروتئین دارا بود ، که شامل شش تا هفت وعده روزانه، لبنیات بود ، در لاغر شدن از موفقیت بیشتری برخودار بودند.
همچنین محققان گفته‌اند که پروتئین لبنیات، که دارای اسید آمینه لیوسین هستند، در تحریک تشکیل پروتئین‌های عضلانی (پر از چربی) جدید بسیار تاثیر گذار هستند. مثل بستنی

غلات سبوس‌دار

هنگامی که محققان از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا داوطلب شدند در برنامه‌های کاهش وزن به مدت سه ماه شرکت نمایند دستور غذایی آنها بدین صورت بود که یک گروه فقط غلات سبوس‌دار استفاده نمایند و گروه دیگر نیز تنها غلات تصفیه شده (تماما بدون سبوس) مصرف کنند، در حالی که دریافتند فیبر موجود در غلات سبوس‌دار، برخی فوائد انحصاری دارد متوجه شدند که با خوردن آنها چربی در ناحیه شکم به میزان قابل توجهی ذوب شده است، همچنین پژوهشگران متوجه شدند که غلات سبوس‌دار سرشار از منیزیم هستند، که یک ماده معدنی در تنظیم متابولیسم چربی است.

فلفل قرمز

در مجله‌های اخیر در حوزه تغذیه، نتیجه تحقیقات محققان هلندی از 374 فرد در مورد غذاهایی که اغلب می‌خوردند بدین شرح بود:
آنها دریافتند که کسانی که رژیم‌های غذایی حاوی بتاکاروتن و لیکوپن استفاده کردند (فیتوکمیکال‌ها باعث قرمزی هویج، پرتقال و فلفل قرمز و گوجه‌فرنگی می‌شوند ) کمر و شکم کوچک‌تر و کم چربی‌تری دارند.

محققان تصور می‌کنند از آنجا که بتاکاروتن و لیکوپن‌ها ، جزو آنتی اکسیدان‌های قوی هستند، نسبت به ترکیبات مضر که باعث ذخیره سازی چربی در بدن می‌شوند مفیدتر هستند.

فلفل نیز که حاوی ویتامین C می‌باشد ، مواد مغذی مورد نیاز برای سوزاندن چربی را دارا است.
▒░ BODY ░▒
‏۱۳۹۲-۰۸-۰۱‏, ۰۸:۴۵ بعد از ظهر
از ترد میل یا دوچرخه ثابت یا دستگاه اسکی فضایی استفاده کنید


کارایی اسکی فضایی چیه؟من تا حالا فکر میکردم خیلی فایده داره,تو باشگاه قبلی سرش دعوا بود تا یاد دارم تو نوبت می ایستادیم.اما تو این یکی باشگاه اصلا" طرفدار نداره.از مربی که پرسیدم گفتن این اسکی فضایی مخصوص پیرمردها تو پارکه و هیچ کارایی خاصی نداره.


حالا واقعا" بی اثره؟؟؟؟؟؟؟

درود

سولماز جان توی باشگاه ما هم تردمیل / دوچرخه ثابت / دستگاه اسکی فضایی وجود داره...

مربی ما غیراز دوچرخه و تردمیل خیلی روی اسکی فضایی تاکید داره
برای فرم دادن به ب.ا.س.ن و بالا کشیدنش >> مخصوصا کسایی که پایین تنشون شل هستش و سفت نیست... (در اثر کم کردن وزن و...)
*BABAK KH*
‏۱۳۹۲-۰۸-۰۱‏, ۱۱:۳۳ بعد از ظهر
میشه هوازی رو بعد از تمرین انجام دادش؟
▒░ BODY ░▒
‏۱۳۹۲-۰۸-۰۱‏, ۱۱:۴۵ بعد از ظهر
میشه هوازی رو بعد از تمرین انجام دادش؟

درود بابک جان

من توی یکی از تاپیکها خوندم که اصول اصلی و درستش به این ترتیب هست: (که درواقع بیشترین تاثیر هم داره)

1) گرم کردن (تردمیل یا دوچرخه یا حرکات کششی) : 10 دقیقه

2) وسایل

3) هوازی
*BABAK KH*
‏۱۳۹۲-۰۸-۰۲‏, ۱۲:۰۴ قبل از ظهر
پس لزوم خاصی نداره که واسه هوازی کلا یک جلسه کامل رو اختصاص بدی.:لبخند:
▒░ BODY ░▒
‏۱۳۹۲-۰۸-۰۲‏, ۰۱:۱۰ قبل از ظهر
پس لزوم خاصی نداره که واسه هوازی کلا یک جلسه کامل رو اختصاص بدی.:لبخند:


روزهای تمرین رو میتونی یه وعده هوازیت قرار بدی.. و بقیه روزها که وسایل نداری فقط هوازی کار کنی





> جعفری، کاهش دهنده درد مفاصل
PDA

ک کنید : جعفری، کاهش دهنده درد مفاصل

شـ هـ ـــابـــ ـــ
‏۱۳۹۱-۰۲-۲۸‏, ۰۴:۱۵ بعد از ظهر
http://fa.parsiteb.com/images/normall/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5%20%D8%AC%D8%B9%D9%81%D8%B1%DB%8C%2012.jpg

جعفری، گیاهی سرشار از خواص دارویی و غنی از ویتامین های A،K،C، فولات، آهن، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است. جعفری در فهرست ۱۰ گیاه دارویی برتر جهان قرار دارد.

* این گیاه ۲ هزار ساله خشکی عضله و درد مفاصل را کاهش می دهد. به نقل از سایت «ehow»، میزان هورمون های زنان را تنظیم می کند.

* عوامل سرطان زا ناشی از سیگار کشیدن را خنثی می کند.

*سوءهاضمه، نفخ و احتباس آب را رفع می کند.

* کلسیم موجود در آن استخوان و دندان را تقویت می کند.

* پاک سازی کلیه را انجام می دهد و به شکستن سنگ کلیه کمک می کند.

* از ناراحتی قلبی و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

* در پیشگیری از بروز سرطان موثر است.

* بوی نامطبوع دهان را رفع می کند.

* کاهش دهنده کلسترول است.

* میزان بالای آهن در آن، خستگی مفرط را رفع می کند.

* اسهال را برطرف می کند.

* تصفیه کننده کبد است.

* به طور کلی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

* ویتامین C آن در جذب آهن به بدن کمک می کند.

* در از بین بردن سنگ صفرا موثر است.


به نقل از روزنامه خراسان
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۲-۳۱‏, ۱۲:۳۱ قبل از ظهر
خواص جعفریhttp://img.tebyan.net/big/1387/06/34202153854231842182164020914223319232228.jpg
طعم و مزه لذیذ و پُر از طراوت جعفری باعث شده است که این سبزی به عنوان یکی از سبزی های محبوب مردم شمرده شود. اما با اینکه این سبزی، بسیار مغذی است و برای سلامتی بسیار مفید است، خیلی از مردم آن گونه که باید درباره خواص آن آگاه نیستند و از آن بیشتر برای تزئین غذاهای مختلف استفاده می کنند.
جعفری گیاهی دو ساله است و به حالت وحشی، در اکثر نواحی جنوب شرقی اروپا، شمال افریقا، آسیا و ایران می روید. به علاوه در نواحی مختلف پرورش می یابد.
نکات تغذیه ای:جعفری یک منبع بسیار خوب ویتامین A (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/vitamins/2002/11/5/688.html)، ویتامین C (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/vitamins/2008/1/21/58861.html)و ویتامین K (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/vitamins/2005/1/23/10137.html)می باشد. به علاوه جعفری منبع غذایی خوبی از آهن و اسیدفولیک (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/vitamins/2007/12/4/55011.html) است.
منظور از منبع بسیار خوب، یعنی 20 درصد یا بیشتر نیاز روزانه ی فرد به آن ماده مغذی را برآورده می کند. منبع خوب، یعنی 10 تا 20 درصد نیاز را برآورده می کند.
http://img.tebyan.net/big/1387/06/1545514624798601209963115178183180128141.jpg
فواید جعفری
1) تزئین کننده غذاتنها یک شاخه کوچک جعفری می تواند بشقاب غذای شما را به طرز زیبایی تزئین نماید.
2) ارتقا دهنده سلامتی:جعفری شامل دو جزء خیلی مهم در ترکیب خود می باشد که موجب شده این سبزی نقشی بی همتا در سلامت انسان داشته باشد: روغن های فرار و فلاوونوئیدها.
1- روغن های فرار:
اولین جزء مهم موجود در جعفری، روغن های فرار می باشند. این روغن ها به نام روغن های ضروری یا اسانس های گیاهی نیز خوانده می شوند.
از ترکیبات مهم این گروه می توان به میریستیسین (myristicin)، لیمونن (limonene)، آلفا توژن (alpha-thujene) و اِاوجنول(eugenol) اشاره کرد. با تغلیظ این مواد عصاره ای حاصل می شود که دارای خواص درمانی فوق العاده است.
در مطالعات انسانی مشخص شده است که روغن های فرار موجود در جعفری مخصوصا میریستیسین، از شکل گیری و تشکیل تومورها(مخصوصا تومورهای ریه (http://forum..ir/nutrition_health/diseases/cancer/2006/12/17/30432.html)) جلوگیری می کنند. در تحقیقات دیگری مشخص شده است که فعالیت آنزیم گلوتاتیون S ترانسفراز را که مسئول پیشگیری از تخریب سلولی می باشد، تحریک می کند.
http://img.tebyan.net/big/1387/06/129921214379116718922474213117475430103.jpg
از دیگر فعالیت این روغن ها این است که به خنثی کردن انواع مواد سرطان زا مانند بنزوپیرن های موجود در دود سیگار (http://forum..ir/nutrition_health/society_health/smoking/2006/6/7/17933.html) و دود ناشی از ذغال چوب کمک می کند.
2- فلاوونوئیدها:
دومین جزء مهم آن، فلاوونوئیدها می باشند. از ترکیبات مهم این گروه که در جعفری یافت می شود، می توان آپیئین(apiin)، آپیجنین(apigenin)، کریسواِریول(crisoeriol) و لوتئولین(luteolin) را نام برد.

3) جعفری؛ آنتی اکسیدانی قوی* فلاوونوئیدهای موجود در جعفری مخصوصا لوتئولین(luteolin) از تخریب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد اکسیژن جلوگیری می کنند. از این رو در مطالعات انسانی از عصاره غلیظ جعفری به عنوان یک ماده غذایی که ظرفیت آنتی اکسیدان (http://forum..ir/nutrition_health/nutrition_news/healthy_nutrition/2008/4/24/65464.html)بدن را بالا می برد، استفاده می شود.
* جعفری علاوه بر روغن های فرار و فلاوونوئیدها، منبع بسیار خوب ویتامین C و ویتامین A است که برای پیشگیری از ابتلا به خیلی از بیماری ها حیاتی هستند.
ویتامین C دارای عملکردهای متفاوتی در بدن می باشد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان مهم است. در فقدان این ویتامین، رادیکال های آزاد موجب بروز بیماری های مختلفی مانند: گرفتگی عروق، سرطان روده (http://forum..ir/nutrition_health/diseases/cancer/2003/1/12/1317.html) ، دیابت (http://forum..ir/index.aspx?pid=66163)و آسم (http://forum..ir/nutrition_health/diseases/respiratory/2007/4/30/40787.html)می شوند. بنابراین متوجه می شویم چرا افرادی که مقدار زیادی از غذاهای حاوی ویتامین C را مصرف می کنند، کمتر دچار این بیماری ها می شوند.
ویتامین C دارای اثر ضد التهابی نیز می باشد. بنابراین برای بهبود بیماری هایی مثل التهاب مفاصل (http://forum..ir/nutrition_health/dites/disease_dites/joints_bones/2008/5/17/710.html) و استخوان ها مفید است.
http://img.tebyan.net/big/1387/06/73524255136243234412068321318186249173104.jpg
جعفری حاوی غلظت بالایی از کاروتنوئیدهای پیش ساز ویتامین A، مخصوصا بتا کاروتن می باشد. بتا کاروتن، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های مهم است.
رژیم های غنی از بتا کاروتن نیز از پیشرفت بیماری های تصلب شرائین، دیابت، سرطان روده، آسم و التهاب مفاصل و استخوان ها جلوگیری می کنند.
بتا کاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که یک ماده خیلی مهم برای تقویت سیستم ایمنی است و به آن ویتامین "ضد عفونت" نیز می گویند.
4) جعفری برای قلب سالمجعفری یک منبع خوب اسید فولیک، یکی از مهم ترین ویتامین های گروه B (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/vitamins/2008/8/17/72421.html)، می باشد. این ویتامین نقش های متعددی را در بدن به عهده دارد.
یکی از حیاتی ترین نقش های آن در ارتباط با سلامت قلب و عروق است. به این ترتیب که برای تبدیل هموسیستئین (http://forum..ir/nutrition_health/dites/disease_dites/other_disease/2004/11/6/9131.html) به مولکول های بی خطر ضروری است. اگر مقدار هموسیستئین در بدن بالا رود، به سلامت رگ ها آسیب می رساند.
استفاده از مواد غذایی غنی از اسید فولیک مانند جعفری هم برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی و دیابت، و هم برای افرادی که می خواهند از این بیماری ها پیشگیری کنند، بسیار خوب است.
در ضمن اسید فولیک، ماده مغذی مهمی برای تقسیم به موقع و مناسب سلول هاست. از این رو برای پیشگیری از سرطان (http://forum..ir/nutrition_health/diseases/cancer/2002/10/10/630.html) ها مخصوصا سرطان روده و سرطان دهانه رحم (http://forum..ir/nutrition_health/diseases/cancer/2008/8/7/71776.html) در زنان بسیار مفید است.
5) حفاظت در برابر آرتریت روماتوئیدعلیرغم اینکه در یک مطالعه نشان داده شد که دوز بالای مکمل ویتامین C (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/vitamins/2007/2/27/33063.html) موجب بدتر شدن استئوآرتریت (http://forum..ir/nutrition_health/dites/disease_dites/joints_bones/2008/5/14/66567.html)( یک نوع بیماری تحلیل برنده مفاصل که با افزایش سن اتفاق می افتد) می شود، در مطالعه ای دیگر در همین زمینه نشان داده شد که غذاهای غنی از ویتامین C مانند جعفری و نه مکمل آن، موجب حفاظت افراد در برابر التهابات پلی آرتریت(نوعی از آرتریت که در آن، دو یا بیش از دو مفصل درگیر می شوند) می گردند.
http://img.tebyan.net/big/1387/06/227184192731041017530103141591111977383152.jpg
6) جعفری؛ از بین برنده بوی بد دهاناگر بعد از خوردن بعضی مواد غذایی مانند سیر (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2006/12/27/30449.html) یا پیاز (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2006/12/14/30314.html)، متوجه بوی بد دهان (http://forum..ir/nutrition_health/diseases/teeth/2003/11/18/4382.html) تان شدید، جویدن مقداری جعفری تازه، به خوشبو شدن دهانتان کمک فوق العاده ای خواهد کرد.
روش دیگری که بدین منظور می توانید به کار برید، جوشاندن آرام یک مشت برگ جعفری به همراه چند عدد میخک در یک لیوان آب است.


7) درمان کم خونیاز آنجایی که جعفری هم آهن و هم ویتامین C فراوانی دارد، می تواند به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن (http://forum..ir/nutrition_health/diseases/blood/2008/8/3/71379.html) کمک زیادی نماید، زیرا ویتامین C ، موجب افزایش جذب آهن (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/minerals/2008/9/14/74436.html) نیز می شود.
جعفری و اگزالات ها
جعفری دارای اگزالات است. زمانی که مقدار اگزالات ها در بدن بالا برود، مشکلاتی را برای بدن ایجاد می کنند. به همین دلیل ممکن است افراد مبتلا به بیماری های کلیوی (http://forum..ir/index.aspx?pid=47949) و کیسه صفرا (http://forum..ir/nutrition_health/diseases/digestive/2006/9/7/23129.html) ، از خوردن این سبزی خودداری کنند.
در مطالعات آزمایشگاهی دیده شده است که اگزالات می تواند با جذب کلسیم در بدن تداخل نماید.
با این حال در خیلی از تحقیقات مشابه دیگر، دیده شده که توانایی مواد غذایی دارای اگزالات برای کاهش جذب کلسیم، بسیار کم است و به طور قطع آن مقدار کلسیمی که از طریق این مواد غذایی به بدن ما می رسد، بسیار بیشتر از تاثیر منفی اگزالات ها بر روی جذب آن می باشد.
اگر شما دستگاه گوارشی سالمی دارید و شرایط شما به گونه ای است که می توانید به راحتی و با آرامش غذا بخورید و از غذایی که می خورید، لذت ببرید، خوردن غذاهای گیاهی غنی از کلسیم که دارای اگزالات نیز می باشند، برای شما مفید خواهد بود.
مریم مرادیان نیری- کارشناس علوم تغذیه




> خواص آب سبزهء عید
PDA

ک کنید : خواص آب سبزهء عید

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۲-۲۹‏, ۰۹:۲۷ بعد از ظهر
تاحالا نشنیده بودم آب سبزه رو هم میخورن
این همه فایده براش نوشتن
:متفکر:

برای تهیه این نوشیدنی،‌ سبزه‌های گندم عید خود را درون دستگاه آب‌میوه‌گیری ریخته و با نوشیدن آب آن از خواص فراوان آن بهره ببرید.
http://img.tebyan.net/big/1391/01/6819130121138146191106171115502251561071068.jpg

سبزه گندم حاوی 70 درصد کلروفیل بوده که دارا بودن این خاصیت به تنهایی باعث شده تا این ماده غذایی به غذای فوق‌العاده‌ای تبدیل شود.
سبزه گندم غذای کاملی بوده و سرشار از ویتامین‌های C، E، K، و B کمپلکس است. در بخش مواد معدنی سرشار از کلسیم، کبالت، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، پروتئین، سدیم، سولفور و روی است.
این گیاه سحرآمیز لیست طولانی از آمینواسیدها را در خود جای داده - حدود 17 آمینواسید و 80 آنزیم شناخته شده.

بهترین روش دست یافتن به خواص فراوان این ماده غذایی، روش آبگیری آن است. مصرف حدود 50 گرم از این نوشیدنی انرژی شما را تأمین می‌کند.

http://img.tebyan.net/big/1391/01/1704112997182186182513927203181396720554.jpg
برخی از خواص این نوشیدنی عبارتند از:

* از بروز بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند. نوشیدن منظم آن به طور قابل توجهی از ابتلای فرد به بیماری آلزایمر و دیگر مشکلات ذهنی پیشگیری می‌کند.
* برای درمان کم خونی توصیه می‌شود. این ماده غذایی از آن‌جا که حاوی مقدار فراوانی آهن است خون ساز بوده و تعداد گلبول‌های قرمز را نیز افزایش می‌دهد. با مصرف این نوشیدنی گلبول‌های قرمز در بدن شما بازسازی شده و فعالیت خود را دوباره از سر می‌گیرند و اکسیژن تازه را برای سطح بدن فراهم می‌کنند.
* خاصیت ضد التهابی دارد. این نوشیدنی با داشتن خواص قلیایی، برای افرادی که از بیماری‌های التهابی مانند استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید رنج می‌برند ماده غذایی مطلوبی، محسوب می‌شود.
http://img.tebyan.net/big/1391/01/18104010112712576423114812460116161199149.jpg
* حاوی آنتی‌اکسیدان است. این نوشیدنی حاوی مقدار فراوانی آنتی‌اکسیدان بوده و آنتی اکسیدان‌ها با خنثی سازی رادیکال‌های آزاد فرآیند اکسیداسیون را متوقف می‌کنند.
با مصرف این نوشیدنی سبز از آلاینده‌های هوا مانند منواکسید کربن و دود سیگار کمتر آسیب می‌بینید.
* بوی بد دهان و بدن را از بین می‌برد. این ماده غذایی با سم‌زدایی سیستم لنفاوی، معده و روده،‌ کمک خوبی برای کاهش و حذف بوی بد دهان و بدن محسوب می‌شود.
* حاوی پروتئین است. نوشیدنی سبزه گندم، حاوی لیست طولانی از آمینواسیدها است که آجرهای ساختمان پروتئین را در بدن تشکیل می‌دهند.

* با سرطان مبارزه می‌کند. با داشتن مقدار عالی کلروفیل و بتاکاروتن در پیشگیری و مبارزه با سرطان موثر است. ترکیبات متنوع موجود در این گیاه سبز، عامل موثر و قوی آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی هستند. طبق بررسی‌ها مصرف این نوشیدنی تا 40 درصد خطر پیشرفت سرطان را کاهش می‌دهد.
http://img.tebyan.net/big/1391/01/816516018674288417917320289179220226227233.jpg
* برای دیابتی‌ها مفید است. این نوشیدنی با قابلیت تنظیم سطح قند خون، ماده غذایی مفیدی برای مبتلایان به دیابت محسوب می‌شود.
* برای کاهش فشارخون بالا مفید است. ترکیبات پروتئینی موجود در کلروفیل با کیفیت بالا، نقش مهم و موثری در کاهش فشارخون بالا ایفا می‌کنند.

* برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. مصرف منظم 4- 2 قاشق سوپ‌خوری از این نوشیدنی کمک خوبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد بود.
* برای پیشگیری از پوسیدگی دندان مفید است. برای پیشگیری از پوسیدگی و تسکین درد دندان و نیز پیشگیری از خونریزی لثه و پیوره مصرف این نوشیدنی توصیه می‌شود.
* موجب تناسب اندام می‌شود. از آن جا که این نوشیدنی حاوی مواد مغذی، مفید و فراوانی است از ولع در خوردن غذا و پرخوری پیشگیری کرده که به نوبه خود در کاهش وزن مفید است.

طبق بررسی‌ها مصرف این نوشیدنی تا 40 درصد خطر پیشرفت سرطان را کاهش می‌دهد


هشدار اگر شما از جمله افرادی هستید که نسبت به خوردن گندم آلرژی دارند مصرف این نوشیدنی را از مقدار کم (یک قاشق چای‌خوری در روز) شروع کنید و در صورت بروز آلرژی از مصرف آن خودداری کنید.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
سیناترا
‏۱۳۹۱-۰۲-۲۹‏, ۱۰:۱۲ بعد از ظهر
کاشکی زود تر میگفتی سیزدهم فروردین گره زدیم انداختیم دور.:پوزخند:
uservahid
‏۱۳۹۱-۰۲-۳۰‏, ۰۳:۱۰ قبل از ظهر
یعنی همینطوری سبزه ها رو بریزیم تو آبمیوه گیری بخوریم ؟ من داوطلب میشم یه بار امتحان کنم ولی اگه مردم اسممو بزنین بالای سایت ازم تقدیر کنین حداقل :خنده:
سمنو هم از سبزه گندم تهیه میشه اونم خیلی از این خاصیت ها رو داره فکر کنم



> تغذیه ورزشکاران در سفر
PDA

ک کنید : تغذیه ورزشکاران در سفر

Sen@toR
‏۱۳۹۱-۰۲-۳۰‏, ۱۰:۴۱ بعد از ظهر
نکات کلیدی برای تغذیه در سفر:

* از قبل برنامه‌ریزی کنید.
* بعضی غذاها را همراه داشته باشید مثل میوه‌های تازه، آب میوه، بیسکوییت‌ها و ...
* مراقب چربی‌های مخفی غیر قابل روئیت باشید مثل سوپ‌های خامه‌ای، نان‌های روغنی، سس‌های مایونزدار، سالادهای مایونزدار، سس‌های ساندویچ.
* غذا را آنطور که می‌خواهید سفارش دهید نه آنطور که در منو قید شده است.
* بهتر است به جای غذاهای سرخ شده و بریانی از غذاهای آبپز، بخارپز یاکبابی استفاده کنید.سفرهای هوایی یکی از موقعیت‌هایی است که بیشترین وضعیت دهیدراتایسون را ایجاد می‌نماید. بنابراین بسیاری از مسافران اغلب حالت انقباض و گرفتگی دردناکی در گلو و نای یا اختلال تنفسی دیگر دارند. اگر با هواپیما سفر می‌کنید حتما نوشیدنی همراه داشته باشید.در این سفرها توجه داشته باشید که وقتی گرسنه می‌شوید هیچ وقت آن را به زمان دیگری موکول نکنید بنابراین همواره همراه خود اسنکی همراه داشته باشید تاگرسنگی شما را تا رسیدن به محل و زمان مناسب رفع کند.

صبحانه در سفر:
* پرهیز از غذاهای سرو شده به سبک بوفه* استفاده از کورن فلکس
* مصرف شیر و ماست کم چرب
* استفاده از میوه تازه یا برگه میوه
* مصرف نان و آب میوه تازه
* استفاده از چای کمرنگ

نهار در سفر:

* پرهیز از غذاهای پرچرب و استفاده از غذاهای آب پز، تنوری یا کبابی
* مصرف شیر و ماست کم چرب
* استفاده از میوه یا آب میوه تازه یا برگه میوه
* مصرف غذاهای ساده
* پرهیزاز مصرف سوسیس، ژامبون و همبرگر
* مصرف انواع سبزیجات کنار غذا

شام در سفر:

* پرهیز از غذاهای سرخ شده، خامه‌دار، پنیردار
* مصرف ماکارونی، برنج، سیب زمینی آبپز، سبزیجات
* استفاده از جوجه کباب بدون پوست همراه با سبزیجات
* ماهی کبابی، بخارپز با سیب‌زمینی، برنج یا ماکارونی
* سوپ سبزیجات با نان
* پرهیز از نوشیدن الکل
* مصرف آب سالم

غذاهایی که می‌توانید در سفر همراه داشته باشید:

* محصولات لبنی، پنیرهای بسته بندی شده کوچک، ماست
* غذاهای پروتئینی و گوشتی: استیک گوشت، ساندویچ‌های کره بادام زمینی، تخم مرغ پخته، مغزها
* میوه‌ها و سبزیجات، برگه زردآلو، سیب، کشمش، کلوچه‌های میوه‌ای
* غلات: نان‌ها، باگت‌ها، بسیکوییت‌ها، کلوچه‌های سبوس دار، .چوب شور
* نوشیدنی‌ها: نوشیدنی‌های مخصوص ورزشکاران، آب میوه‌ها، آب معدنی

منبع: سیمرغ





> تغذیه بانوان ورزشکار
PDA

ک کنید : تغذیه بانوان ورزشکار

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۲-۳۱‏, ۱۲:۰۳ قبل از ظهر
نیازهای پروتئینی در ورزشکاران بیش از سایر افراد است، که البته تامین این نیازپروتئینی در افرادی با رژیم های عادی،( یعنی افرادی که از گوشت و منابع حیوانی استفاده می کنند) راحت تر از گیاهخواران است.


http://www.akairan.com/images/10/ku/taghzieh.jpg
استفاده از منابع حیوانی و گوشت می تواند تمام اسیدهای آمینه ی ضروری و پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا را در اختیار بدن قرار دهد. منابع گیاهی پروتئین اغلب ارزش بیولوژیکی پایینی دارند. برخی از گیاهخواران به جهت استفاده از شیر کم چرب و مشتقات آن، قادرند نیازهای پروتئینی خود را از این طریق بر طرف کند.

در ورزشکاران گیاهخواراغلب منابع پروتئین شامل: حبوبات، دانه ها ی روغنی، سویا ، غلات سبوس دار، تخم مرغ ، شیر و مشتقات آن است.

● ویتامین ها

غلات، دانه های روغنی، میوه ها، سبزیجات ،حبوبات، دارای ویتامین های گروه B (غیر از B۱۲) ، ویتامینC و فولات بوده که برای ورزشکاران ضروری هستند. متاسفانه ویتامین B۱۲ در محصولات گیاهی یافت نمی شود و منبع اصلی این ویتامین غذاهای با منشاء حیوانی و گوشت هستند. برخی از گیاهخواران ازطریق شیر و مشتقات آن و نیز تخم مرغ مقدار ویتامین B۱۲ مورد نیاز خود را تامین می کنند.

● مواد معدنی

استفاده از مقادیر زیاد فیتات و اگزالات (غلات با فیبر بالا، سبزی جات برگ سبز و...) می تواند باعث کاهش میزان برخی از مواد معدنی در بدن شود.استفاده زیاد از آهن غیر هم،(آهنی که در منابع گیاهی یافت می شود) فیبر های غذایی و اسید فیتیک می تواند جذب روی را کاهش دهد.

روی ماده ای است معدنی، که اغلب در رژیم ورزشکاران زن مطرح است و کمبود آن معمولاً در زنان ورزشکار مشاهده می شود. از منابع غنی روی می توان به گوشت، حبوبات، محصولات دریایی، غلات سبوس دار و دانه های روغنی اشاره کرد.

استفاده زیاد از آهن غیر هم ،(آهنی که در منابع گیاهی یافت میشود) فیبر های غذایی و اسید فیتیک می تواند جذب روی را کاهش دهد.

▪ ورزشکاران زن گیاهخوار باید به دریافت موارد زیر دقت بیشتری کنند:

ـ انرژی

ـ پروتئین

ـ ویتامین B۱۲

ـ آهن

ـ کلسیم

ـ روی

برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ کالج پزشکی ورزش آمریکا برای ورزشکاران زن یک مثلثی با ۳ بخش پوکی استخوان، آمنوره و مشکلات غذا خوردن مطرح کرده است.

مطالعات انجام گرفته نشان می دهد که، این مشکلات فقط در ورزشکاران حرفه ای مشاهده نمی شود، بلکه در دختران جوانی که ورزش و نرمش می کنند هم مشاهده می شود.

▪ در زیر به بیان این مشکلات می پردازیم:

۱) مشکلات غذا خوردن:

که نتیجه ی آن کاهش وزن می باشد.

۲) آمنوره:

شروع نشدن قاعدگی منظم تا سن ۱۶ سالگی در افرادی که حامله نیست، را آمنوه گویند. قاعدگی وابسته به تعادل هورمونی مرکبی در بدن است. رژیم های شدید و غیر علمی ورزش های شدید و طاقت فرسا باعث برهم خوردن تعادل هورمونی زنان شده و می تواند باعث برهم خوردن سیکل قاعدگی شود. در آمنوره مقدار استروژن کاهش می یابد.

در ورزشکاران زن به دلیل ورزش های شدید آمنوره مشاهده می شود و دلایل آن عبارتند از کاهش استروژن در بدن، ترکیب بدن، تغذیه نامناسب، نوع و شدت ورزش، شروع ورزش به صورت سریع، شدید و سنگین، استرس.

۳) پوکی استخوان:

استروژن برای ساخته شدن استخوان لازم است. کاهش استروژن و استفاده ی کم از منابع کلسیم به جهت کم خوری با هدف کاهش وزن می تواند باعث ضعیف شدن استخوان شود.

مطالعات انجام گرفته نشان می دهد که این مشکلات فقط در ورزشکاران حرفه ای مشاهده نمی شود، بلکه در دختران جوانی که ورزش و نرمش می کنند هم مشاهده می شود.

در مقابله با این مشکلات بهترین و راحت ترین راه، تغذیه صحیح و علمی است که در این صورت مشکلات غذاخوردن،آمنوره و پوکی استخوان نیز خود به خود حل خواهند شد.

▪ رعایت نکات تغذیه ای زیر برای حل مشکلات فوق سودمند است:

ـ استفاده از ۶ تا واحد ۱۱ گروه نان و غلات

ـ ۳ تا ۵ واحد سبزی

ـ ۲ تا ۴ واحد میوه

ـ ۲ تا ۳ واحد گوشت

ـ ۲ تا ۳ واحد شیر و مشتقات آن

ـ روغن ها و شیرینی جات به مقدار کم

▪ جانشین های غذایی از مواد غذایی فوق عبارتند از:

ـ ۱ واحد گروه نان و غلات = یک سوم لیوان برنج پخته یا نصف لیوان ماکارونی،یا ۳۰ گرم نان

ـ ۱ واحد سبزی جات = یک لیوان سبزی خام یا نصف لیوان سبزی پخته یا آب سبزی

ـ ۱ واحد میوه جات = نصف لیوان میوه ی تازه یا آب میوه، یایک چهارم لیوان میوه ی خشک شده

ـ ۱ واحد گوشت = ۳۰ گرم از انواع گوشت کم چرب، مرغ، ماهی و ...

ـ ۱ واحد شیر و مشتقات آن = یک لیوان شیر، یا یک لیوان ماست و
ویرایش و تلخیص: آکاایران
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۲-۳۱‏, ۱۲:۰۵ قبل از ظهر
تغذیه مناسب در بدنسازی بانوان

تغذیه مناسب و درست یکی از مهمترین کلید های بدست آوردن اندام زیبا برای ورزشکاران زن این رشته است ...

http://www.akairan.com/images/a-kourosh/badansazi%20banovan%2002.jpg (http://www.akairan.com/sport/bodybuilding/تغذیه-مناسب-در-بدنسازی-بانوان.html)که بسیاری از ورزشکاران بخصوص آنها که بصورت خود آموز اقدام به تمرین می کنند رعایت نمی شود. تمرینهای پرورش اندام بدون تغذیه مناسب پاسخگو نبوده و هرگز شما را به نتیجه ای که در ذهن خود می پرورانید نخواهد رساند.
ضمن آنکه به صراحت باید بیان کنیم که انجام فعالیت های ورزشی برای پرورش اندام نیاز به مشورت با متخصصین این امر را دارد، برای آشنایی بیشتر شما با رژیم غذایی به هنگام ورزش نگاهی به نمونه ای از این رژیم ها می اندازیم. بدیهی است که مربیان پرورش اندام مختلف با داشتن نگاه های متفاوت ممکن است رژیم های غذایی گوناگونی را پیشنهاد کنند.
● نظم و دیسیبلین (http://www.akairan.com/sport/bodybuilding/)
اولین نکته ای که باید بخاطر سپرد آن است که باید نظم را وارد زندگی و برنامه غذایی خود بکنید، که این خود از مشکل ترین قسمتهای کار است. شما باید همواره هنگامی که تمایل به خوردن دارید نگاهی گذرا به آنچه خورده اید و یا می خواهید در آینده بخورید داشته باشید، باید بدانید که غذایی را که تمایل به خوردن آن دارید به چه روشی می خواهید بسوزانید. البته در این مقاله قصد نداریم راجع به سوزاندن چربی و روشهای بزرگ کردن ماهیچه صحبت کنیم، اما باید بدانید که غذایی را که میخورید با چه برنامه ای قصد استفاده کردن از آنرا دارید.
● پیروی از یک رژیم غذایی
نکته مهم بعدی آن است که متخصصان و مربیان مختلف این ورزش، رژیم های غذایی متفاوتی را برای کار ارائه می کنند، هرگز فکر نکنید که با یک رژیم غذایی در مدت کوتاه می توانید نتیجه بگیرید، اگر به مربی خود اعتقاد دارید رژیم او را دنبال کنید. بزرگترین اشتباه آن است که در مقاطع زمانی کوتاه رژیم غذایی را تغییر دهید
● رژیم غذایی باید قابل دسترسی باشد
شما باید بتوانید در هر جا و مکانی که هستید به مواد غذایی مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. لذا آوردن موادی که در مکانهای خاصی یافت می شود در فهرست غذایی از اشتباهات بزرگ برخی رژیم های غذایی است. هرگز فراموش نکنید بهترین رژیم غذایی، استفاده از مواد طبیعی است که شما می توانید از هر مغازه میوه فروشی، بقالی، خواربار فروشی و ... آنها را تهیه نمایید.
رژیم غذایی برای یک هفته
در اینجا به یک نمونه از رژیم غذایی که باید طی یک هفته مصرف شود صرفا" برای آگاهی شما اشاره می کنیم. دقت کنید که این رژیم برای نمونه متعادلی از تمرینهای ورزشی پرورش اندام در نظر گرفته شده است و بدیهی است با رعایت این رژیم و انجام تمرینات کمتر یا بیشتر به نتیجه مورد نظر نخواهید رسید.
▪ کربوهیدرات
ده عدد سیب زـ مینی با حجم متوسط حدود نیم کیلو برنج حدود یک و نیم کیلو ماکارونی یک قطعه کامل نان سفید یک قطعه کامل نان سیاه ماست به اندازه نیاز...
▪ فیبر و سبزیجات حدود نیم کیلو نخود فرنگی حدود نیم کیلو هویج حدود یک چهارم کیلو لوبیا یک عدد خیار یک عدد کلم بروکلی
میوه هفت عدد گریپ فرویت هفت عدد موز یک ظرف توت فرنگی یک ظرف زرد آلو یک مشت کشمش
▪ پروتئین ده عدد سینه مرغ حدود ۲۴ عدد تخم مرغ یک وعده گوشت بوقلمون حدود یک کیلو گوشت قرمز یک ورق به اندازه کف دست پنیر
▪ چربی
برای پخت غذاها می توان از روغن نارگیل، زیتون و یا کره استفاده کرد.
▪ آب میوه
انواع آب میوه سیب یا پرتقال به حد معقول
دقت کنید که شما تقریبا" آزاد هستنید که هر نوع غذایی را با این مواد برای یک هفته خود درست کنید. بعنوان مثال شما می توانید برای صبحانه سه عدد تخم مرغ را با قدری نمک در روغن نارگیل سرخ کنید و بصورت املت میل کنید و یا قطعاتی از عنبه را ورق ورق کرده با آب لیمو مخلوط کنید بعنوان دسر صبحانه میل کنید. بعنوان مثال دیگر برای نهار یا شام می توانید دو سینه مرغ را با کمی ادویه و رب گوجه در روغن نارگیل بپزید و میل کنید.
در نهایت نکته مهم آن است که میزان مواد مصرفی در حدی باشد که برای یک هفته شما درنظر گرفته شده است. این روش محدودیت های رژیم غذایی روزانه را ندارد و شما به راحتی در خوردن غذاهای روزانه خود قدرت انتخاب دارید.
در انتها بازهم تذکر می دهیم که اجرای چنین رژیم غذایی باید زیر نظر متخصص و مربی کارآزموده پرورش اندام صورت گیرد.




> 7 غذایی که قلب از آنها متنفر است
PDA

ک کنید : 7 غذایی که قلب از آنها متنفر است

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۶‏, ۰۱:۴۸ قبل از ظهر
تغذیه یکی از مهمترین عوامل ابتلا به انواع بیماری ها از جمله حمله قلبی است.



به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران (http://yjc.ir/)، این 7 غذا در لیست سیاه حملات قلبی قرار دارند.

http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=27d2bee9-1d68-4986-a2c7-15a9688a3ec7&groupId=25950&t=1335774829894 (http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=27d2bee9-1d68-4986-a2c7-15a9688a3ec7&groupId=25950&t=1335774829894)

پیش غذاهای رستورانی
اگر پیش غذا فقط سوپ یا سالاد باشد حمله قلبی در کار نخواهد بود، اما اگر پنیر چرب، سیب زمینی سرخ شده یا چیپس را به عنوان پیش غذا مصرف می کنید باید بدانید که یک ظرف کوچک چیپس و پنیر حدود 1200 کالری انرژی، 81 گرم چربی و1500 میلی گرم نمک دارد.

http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=158adb7d-9f56-4d0a-996b-e957e8d83605&groupId=25950&t=1335774938492 (http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=158adb7d-9f56-4d0a-996b-e957e8d83605&groupId=25950&t=1335774938492)

استیک کبابی
1300 کالری انرژی، 220 میلی گرم نمک و 80 گرم چربی که دو سوم انرژی آن را تشکیل می دهد، ارمغان این غذای لذیذ برای قلب شماست.

http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=72dd335b-3c7a-48cf-889b-3814dad10b01&groupId=25950&t=1335774964894 (http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=72dd335b-3c7a-48cf-889b-3814dad10b01&groupId=25950&t=1335774964894)

غذاهای چینی
البته غذاهای چینی در واقع بد نیستند اما خوردن غذاهای سرخ کردنی و چربی که به عنوان غذای چینی به فروش می رسد، آسان ترین راه برای حمله قلبی است.

http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=318f1a43-5354-4b07-a1e4-6db4bdc29b6b&groupId=25950&t=1335774993546 (http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=318f1a43-5354-4b07-a1e4-6db4bdc29b6b&groupId=25950&t=1335774993546)

مرغ سوخاری
هر ران سوخاری 320 کالری انرژی و 25 گرم چربی دارد.اگر این واقعیت را که شما میل دارید 4 یا 5 عدد از این ران ها میل کنید را با موضوع سرخ شدن آن ها در روغن مانده در نظر بگیریم، میبینیم که چند قدم به حمله قلبی نزدیک تر می شویم.

http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=59e8206b-2602-4c25-b47f-eef07346ce13&groupId=25950&t=1335775021707 (http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=59e8206b-2602-4c25-b47f-eef07346ce13&groupId=25950&t=1335775021707)

غذاهای آماده یخ زده
درست کردن این غذاها در خانه با خوردن آنها در رستوران فرقی نداشته و به همان میزان ناسالم است.

http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=cb95bd4a-dc2b-4da3-a2b6-e8b6b513131d&groupId=25950&t=1335775043153 (http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=cb95bd4a-dc2b-4da3-a2b6-e8b6b513131d&groupId=25950&t=1335775043153)

برگرها
یک ساندویچ برگرشامل 1400 کالری انرژی، 100 گرم چربی، 3000 میلی گرم نمک و 210 میلی گرم کلسترول است.خودتان قضاوت کنید!

http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=78f0a489-e8b0-496e-bcea-614b9f005368&groupId=25950&t=1335775073802 (http://www.yjc.ir/image/image_gallery?uuid=78f0a489-e8b0-496e-bcea-614b9f005368&groupId=25950&t=1335775073802)

جعبه غذای کودکان
اگرچه مقدار کم از این غذاها میزان خطر را کاهش می دهد اما در واقع شامل همان غذاهای ناسالم مثل برگرها هستند.
مترجم:سمانه علی زاده




> موادغذایی مفید برای رفع خستگی، بی حوصلگی
PDA

ک کنید : موادغذایی مفید برای رفع خستگی، بی حوصلگی

شـ هـ ـــابـــ ـــ
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۶‏, ۰۹:۰۷ قبل از ظهر
http://fa.parsiteb.com/images/normall/%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF%20%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20123.jpg

کارشناسان معتقدند مواد غذایی و نوشیدنی علاوه بر تامین مواد مغذی و مورد نیاز بدن بر خلق و خوی افراد نیز تاثیرگذار است. به عنوان مثال، مصرف موادغذایی که باعث پایین نگه داشتن گلوکز خون می شود، در متعادل ماندن خلق و خو موثر است. در این مطلب به برخی از موادغذایی که بر خلق و خو تاثیر می گذارد، اشاره می کنیم.

خستگی؛هنگامی که میزان انرژی بدن افت می کند، اولین واکنش افراد برای افزایش دادن انرژی، خوردن قهوه یا شکلات است. از آن جا که مصرف این مواد باعث تغییر کوتاه مدت خلق و خو می شود، باید مواد غذایی مصرف کرد که گلایسمی پایین دارد و به کندی انرژی رها می کند. از جمله این مواد می توان به نان های سبوس دار، پاستا و غلات اشاره کرد. مصرف ناکافی آهن نیز خستگی ایجاد می کند بنابراین به اندازه کافی گوشت قرمز، گوشت طیور، ماهی، لوبیا و غلات غنی شده مصرف کنید.

بی حوصلگی؛علت این حالت ممکن است استرس، نداشتن تعادل هورمونی، افسردگی و ضربه عاطفی باشد. در صورت مشکوک بودن به افسردگی، حتما به پزشک مراجعه کنید. رژیم غذایی هر فرد نقش مهمی در تنظیم خلق و خو دارد. نتایج بررسی ها نشان می دهد غذاهای غنی از آمینواسید تریپتوفان باعث بهبود خلق و خو می شود. بهره مندی بیشتر از خواص غذاهای غنی از تریپتوفان و پروتئین، این مواد را همراه با کربوهیدرات مصرف کنید. منبع این نوع غذاها شامل مرغ، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، لوبیا و دانه هاست. آهن، ویتامین های B، فولات و سلنیم نیز در رفع بی حوصلگی موثر است.

افسردگی؛ افسردگی را با خوردن ماهی های حاوی اسیدهای غنی از امگا۳ مانند سالمون، تون و ساردین از بین ببرید. روغن های ماهی منبع عالی ویتامین B12 است. فولات موجود در سبزی های سبز و میوه های مرکباتی و سلنیم موجود در گوشت قرمز نیز در رفع افسردگی مفید است. با نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب در طول روز و پرهیز از مصرف کافئین آب بدن را حفظ کنید. انجام هر نوع ورزش نیز میزان آندروفین را بالا می برد و احساس خوبی در فرد ایجاد می کند.

استرس؛اتخاذ رژیم غذایی غنی از موادمغذی به شما کمک می کند تا استرس را از بین ببرید. غلات سبوس دار، کربوهیدرات، پروتئین، میوه، سبزی، غذاهای غنی از ویتامین C مانند توت فرنگی، میوه قره قاط و کیوی تاثیر زیادی در رفع استرس دارد.

ترس؛اگرچه همه انسان ها در مقاطعی از زندگی احساس ترس را تجربه می کنند، اما با مصرف غذاهای غنی از فولات می توان بر این حالت غلبه کرد. بی قراری، خستگی مفرط و فراموشی نیز با کمبود فولات ارتباط دارد. بنابراین با خوردن لوبیا، سبزی های برگ سبز و عدس با ترس مقابله کنید.

آشفتگی؛ گاه تلاش برای ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و کاری باعث آشفتگی فرد می شود. اما با داشتن تغذیه صحیح می توان با این مشکل مقابله و روی برنامه های آینده تمرکز کرد. نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد مصرف ماهی های چرب عملکرد شناختی فرد و میزان تمرکز را بهبود می بخشد. گیاه ژینکو نیز میزان جریان خون را به مغز افزایش می دهد تا فرد بتواند درست فکر کند. چای سبز نیز برای تنظیم میزان قندخون مفید است و باعث آرامش و افزایش قدرت تمرکز فرد می شود.


به نقل از خراسان
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۴-۱۷‏, ۰۱:۴۱ بعد از ظهر
موادی برای رفع خستگی ورزشکاران:

نتیجه تمرین شدید، چیزی جز افزایش پروسه آنتی اکسید اسیونی در ماهیچه ها نیست که عاقبت آن، بالا رفتن پروکسیدهای چربی ورادیکال های آزاد است و هر دو به عبارت ساده تر توکسین یاسم نامیده می شوند.

در مدلهای حیوانی این مساله ثابت شده که پس از تمرینات پر فشار، به سطح رادیکال های آزاد ماهیچه ها در جگر 2 تا3 برابر افزوده می شود. در اکثر مطالعات و تحقیقات انجام شده، اندازه گیری این سموم به وسیله روشهای غیر مستقیم انجام می شود و به همین دلیل درارتباط میان شدت تمرینات و تولید مواد سمی تردیدهایی وجود دارد.

آزمایش های تازه ای درباره تاثیر تمرینات ورزشی روی اکسید اسیون کلسترول LDL ( کلسترول بد) انجام شده است. نتیجه این آزمایش ها نشان می دهد که تمرینات پرفشار به منظور تولید بیشتر رادیکال های آزاد یا همان سموم حرکت است.

اما ویتامین ها با اثر ضد اکسیدانتی مخصوصاً ویتامین های C وE و بتاکاروتن. باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد یا سموم می شوند و در نتیجه به بازگشت سریع تر بدن به حالت طبیعی پس از تمرینات پرفشار کمک شایانی می کنند.

برای آن که از اثر بخشی اضافه شدن ویتامین ها به غذای ورزشکاران اطمینان حاصل شود، محققان مقدار زیادی ویتامین های C وE و بتاکاروتن را در زمان 3 تا 4 هفته ای به غذای ورزشکاران اضافه کردند. بعد از آن ثابت شد. سطح موادی که باعث آسیب دیدگی ماهیچه ها می شود. کاهش پیدا کرد و برگشت به حالت طبیعی پس از انجام ورزش و تمرینات سنگین با استفاده زیاد از این ویتامین ها بسیار سریع تر صورت گرفت.

برخی ورزشکاران در ورزشهایی شرکت می کنند که زمان تمرین و مسابقه فشار زیادی را تحمل می کنند. آنها می توانند از فشارهای تمرینی خود با استفاده از آنتی اکسید انت های جانشین مانند ویتامین های C وE و بتا کاروتن بکاهند.

پیشنهاد می شود، این مواد دفع کننده سموم به صورت مخلوطی از مواد ویتامین های C و E و بتاکاروتن و با هدف تضمین و تامین سیستم دفاعی بدن در زمان تمرینات پرفشار و با حفظ سطح مناسبی از این آنتی اکسید انت ها وارد بدن ورزشکاران شوند.
بدین وسیله امکان ابتلا به عفونت ها در ورزشکاران کاهش می یابد.

تحقیقات جدید نشان می دهد. استفاده از آنتی اکسیدان های جانشین ریسک گرفتاری و توسعه عفونت قسمت بالایی سیستم تنفسی را پس از تمرینات طولانی یا مسابقاتی مانند دوی ماراتن. دوچرخه سواری، فوتبال و دیگر ورزشها کاهش می دهد. اغلب احساس می شود.

استفاده مقدار زیاد آنتی اکسیدانت ها، ویتامین ها و الکترولیت ها تضمینی برای بهتر انجام دادن فعالیت های ورزشی، سرعت در بازگشت به حالت معمولی، دفع خستگی پس از تمرینات پرفشار و پوشش برای بعضی کمبودهای تغذیه ای باشد؛ اما برای تنظیم یک برنامه مناسب تغذیه ای لازم است نیازهای انفرادی هر فرد با اندازه گیری مناسب سنجیده شود.

شخص ورزشکار باید حتما با پزشک متخصص خود در استفاده از میزان و زمان این مواد مشورت کند. زیرا میزان استفاده از هر یک از این مواد بر اساس وزن، نوع ورزش، پست بازی یا حجم و قدرت تمرینات محاسبه می شود.

فراموش نکنید که همزمان از سطح مجاز این مواد که مشخص شده است فراتر نرویم.این مقدارها عبارتند از:ویتامینC ، 2000 میلی گرم روزانه

ویتامین E 800 میلی گرم روزانه




> بهترین مصلح های غذایی
PDA

ک کنید : بهترین مصلح های غذایی

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۶‏, ۰۲:۲۹ بعد از ظهر
منظور از «مصلح» در طب سنتی ما نوعی ماده غذایی یا گیاه دارویی است که مصرف آن همراه غذایی مورد نظر، در اصطلاح و تعدیل عوارض جانبی احتمالی آن غذا موثر خواهد بود و در ضمن،هضم آن را بهتر میکند.برخی از رایج ترین«مصلح» ها عبارتند از:

مصلح چلوکباب:سماق
مصلح برنج:زیره سیاه،زعفران
مصلح ماست:شیره عسل،سیاه دانه،آویشن
مصلح گوشت گوسفند:سماق
مصلح تخم مرغ:دارچین،پیاز،فلفل سیاه،شوید و نمک
مصلح عدسی:گلپر
مصلح باقلا:گلپر
مصلح انواع آش:فلفل سیاه،آویشن،سیاه دانه
مصلح دوغ:کاکوتی
مصلح آبگوشت:آویشن،سرکه،پیاز
مصلح ماهی:فلفل سیاه،خرما
مصلح چای:آبلیمو،لیمو عمانی

نوش جان.




> تخم کدو پیشگیری کننده از پوکی استخوان است
PDA

ک کنید : تخم کدو پیشگیری کننده از پوکی استخوان است

شـ هـ ـــابـــ ـــ
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۸‏, ۰۱:۳۰ بعد از ظهر
http://fa.parsiteb.com/images/normall/%D8%AA%D8%AE%D9%85%20%DA%A9%D8%AF%D9%88%20123.jpg

زینب یزدان پناه کارشناس تغذیه مرکز تحقیقات دیابت یزد با اشاره به خواص تخم کدو در محافظت از پروستات گفت:
مصرف تخم کدو، مشکلات ناشی از بزرگ شدن پروستات را کاهش می‌دهد.

زینب یزدان پناه با اشاره به خاصیت تقویت کنندگی مثانه خاطرنشان ساخت: برخی تحقیقات روی حیوانات نشان داده، عصاره کدو، تقویت کننده خوبی برای عملکرد مثانه است.

وی یادآور شد: این ماده غذایی حاوی ترکیب تریپتوفان است که طبیعتا ضد‌ افسردگی است.

این کارشناس تغذیه به اشاره به خاصیت پیشگیری کننده از پوکی‌استخوان در تخم کدو گفت: به خاطر وجود مقادیر فراوان روی، تخم کدو محافظ طبیعی خوبی در برابر پوکی‌استخوان است.

این کارشناس بیان داشت: تخم کدو بدون برجای گذاشتن عوارض جانبی داروهای ضدالتهاب، به نحو موثری التهاب را کاهش می‌دهد.


به نقل از برنا




> مواد غذایی ناسازگار با یکدیگر
PDA

ک کنید : مواد غذایی ناسازگار با یکدیگر

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۸‏, ۱۰:۰۷ بعد از ظهر
میوه ها و سبزیهایی که در داخل زمین می رویند و دارای خاصیت مانیتیسم هستند با میوه و سبزی هایی که در روی زمین بوجود می ایند و دارای خاصیت الکتریسم هستند با هم سازگار نیستند .اگر با هم خورده شوند تولید سوء هاضمه نموده و اختلالاتی بوجود می اید و اغلب نا را حتی ها یی که بعد از خوردن مخلوط ان ها احساس می کنند به سبب همین ناسازگاری هاست.

نوع موادی که با یکدیگر ناسازگارند.
انگور با هندوانه چربی ها گوشت چهار پایان شیر روغن مایع نباتتی روغن زیتون وسبزی های خوردنی ناسازگار است.
اما با عسل خرما پرتقال خربزه انجیر سیب زمینی تنوری نان پنیر خامه و برنج پخته سازگار است
لیمو با گندم نان شیرین سیب درختی سرکه لپه نخود گوجه فرنگی بافلا لوبیا عدس خرما انجیر گیلاس ناسازگار است
اما با روغن نباتی مایع هویج چغندر کاهو گردو سیر تخم مرغ اسفناج سیب زمینی ترشی و اغلب غذاها سازگار است.
پرتقال با مواد چربی و گوشتی پنیر نان خرما غذاهای سرخ کرده سیر سرکه بادنجان فلفل سبز ماهی شور سالاد کاهو سبزی ها و روغن مایع ناسازگار است.
اما با انگور نان برشته عسل میوه های شیرین سیب زمینی کبابی برنج پخته ماکارونی توت فرنگی الو و انجیر لیمو هندوانه سازگار است.
کاهو با زرد الو نا ساز گار است.
اما با اغلب غذا ها سازگار است و محلل و اشتها اور است.
سیب زمینی با نان برنج لپه لوبیا ماکارونی باقلا عدسی لیمو ناسازگار است
اما با کاهو کرفس هویج چغندر پرتقال انگور ترب کلم زرد اولو سازگار است.
تخم مرغ با لو بیا نخود خرما و سیر نا سازگار است
اما با روغن نباتی کره پنیر و میوه های شیرین سازگار است
عسل با اسفناج روغن های نباتی مایع و خربزه ناسازگار است
اما با سیب گلابی انجیر و اغلب غذاها رئغن نباتی کره پنیر گردو کلم کرفس مربا هویج ترشی شلغم ترب ساز گار است
خرما با سالاد و سبزی ها نا سازگار است
اسفناج با عسل و انجیر ناسازگار است
انجیر با گوجه فرنگی و روغن مایع ناسازگار است.
اما با یسب گلابی هویج ترب شلغم و عسل سازگار است انواع گوشت با میوه ها و مربا ناسازگار است نارگیل با عسل و نان سازگار است
تمشک با سیر و زرد الو ساز گار است
توت با شلغم و ترب فرنگی سازگار است
هندوانه با خربزه و انگور ناسازگار است
کلم با مربا و ترشی ساز گار است
ازگیل با نان سازگار است
البالو با کرفس سازگار است




> صبحانه برای افراد بدنساز
PDA

ک کنید : صبحانه برای افراد بدنساز

{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۸‏, ۱۱:۵۵ بعد از ظهر
صبحانه1: 6عدد سفیده تخم مرغ را در تابه به همراه یک قاشق روغن زیتون سرخ کنید وبه همراه 3 عدد نان تست یا جو با عسل و شیر معمولی میل کنید
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صبحانه2: 100gگوشت چرخ کرده بدون چربی با4عدد تخم مرغ(در یک تابه اول گوشت را سرخ کرده و بعد تخم مرغ را با زرده به آن اضافه کنید)با یک لیوان شیر میل کنید
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صبحانه3:یک لیوان گندم خرد شده را که از شب قبل در شیر خیس خورده باشد را با درجه ملایم می پزید 8عدد سفیده تخم مرغ را با3قاشق عسل را به آن اضافه کنید تا زمانی که سفیده جا بیفتدآن راهم بزنید وبا یک لیوان شیر میل کنید
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صبحانه4:مقداری پیاز، قارچ،فلفل سبز را ا یک قاشق روغن تفت داده و150gگوشت خرد شده با سینه ی مرغ سرخ کنید و3عدد تخم ورغ با زرده و3عدد بدون زرده را به آن اضافه کنیدو با 1/2نان لواش میل کنید
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صبحانه5: 100gمیگو 100gماهی و6عدد سفیده تخم مرغ با مقداری پاز واسفناج با یک قاشق روغن زیتون سرخ کرده وبا1/2نان لواش و1وان شیر میل کنید
Mg.snake
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۹‏, ۱۲:۰۱ قبل از ظهر
مرسی.برای شام هم بنویس لطفا. . . :گل رز:
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۹‏, ۱۲:۰۱ قبل از ظهر
نوش جان کنید:گل رز:
Manuel Neuer
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۹‏, ۰۱:۱۷ قبل از ظهر
آخه سر صبح آدم ناشتا چطور رقبت میکنه گوشت با تخم مرغ و شیر رو یکجا بخوره! :مریض:

حالا این صبحانه ای که گفتی به درد حجم میخوره یا رژیم کاهش وزن ؟:نمیبینم:
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۹‏, ۰۱:۲۴ قبل از ظهر
شما اگه دوست نداری نخور.دقت کنی توش مواد پروتئینی زیاده پس حجم هم میاری به شرطی که درست تمرین کنی
تندر
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۹‏, ۱۰:۳۲ قبل از ظهر
دوست من که دویست کیلو پرس سینه می زندش ، نصفه این جور چیزها رو هم نمی خوردش ( اینجا از دوستم مایه گذاشتم ، امیدوارم در پست های بعدی این باعث گیر دادن دیگران به من نشه !!! ) .... این مدل تغذیه ائی که دادند ، در افراد مبتدی و نیمه حرفه ائی جز خرج اضافی و اوردن چربی بیشتر ، چیز بیشتری براشون در بر نداره .فقط و فقط حرفه ائی هایی که خیلی سنگین کار می کنند .
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۹‏, ۱۱:۳۹ قبل از ظهر
منم در ابتدا عرض کردم برای بدنساز نیمه حرفه ای وحرفه ای یعنی بالای2سال سابقه ی تمرین. در ضمن حرفه ای بودن به سنگین تمرین کردن نیست
CREATINE
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۰‏, ۰۱:۴۸ بعد از ظهر
من هم صبحانه زیاد بخورم چربی میارم.

به نظرم این مواد غذایی رو بزاریم قبل بعد تمرین استفاده کنیم بهتر جواب بده.




> صبحانه برای افراد بدنساز
PDA

ک کنید : صبحانه برای افراد بدنساز

{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۸‏, ۱۱:۵۵ بعد از ظهر
صبحانه1: 6عدد سفیده تخم مرغ را در تابه به همراه یک قاشق روغن زیتون سرخ کنید وبه همراه 3 عدد نان تست یا جو با عسل و شیر معمولی میل کنید
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صبحانه2: 100gگوشت چرخ کرده بدون چربی با4عدد تخم مرغ(در یک تابه اول گوشت را سرخ کرده و بعد تخم مرغ را با زرده به آن اضافه کنید)با یک لیوان شیر میل کنید
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صبحانه3:یک لیوان گندم خرد شده را که از شب قبل در شیر خیس خورده باشد را با درجه ملایم می پزید 8عدد سفیده تخم مرغ را با3قاشق عسل را به آن اضافه کنید تا زمانی که سفیده جا بیفتدآن راهم بزنید وبا یک لیوان شیر میل کنید
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صبحانه4:مقداری پیاز، قارچ،فلفل سبز را ا یک قاشق روغن تفت داده و150gگوشت خرد شده با سینه ی مرغ سرخ کنید و3عدد تخم ورغ با زرده و3عدد بدون زرده را به آن اضافه کنیدو با 1/2نان لواش میل کنید
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صبحانه5: 100gمیگو 100gماهی و6عدد سفیده تخم مرغ با مقداری پاز واسفناج با یک قاشق روغن زیتون سرخ کرده وبا1/2نان لواش و1وان شیر میل کنید
Mg.snake
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۹‏, ۱۲:۰۱ قبل از ظهر
مرسی.برای شام هم بنویس لطفا. . . :گل رز:
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۹‏, ۱۲:۰۱ قبل از ظهر
نوش جان کنید:گل رز:
Manuel Neuer
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۹‏, ۰۱:۱۷ قبل از ظهر
آخه سر صبح آدم ناشتا چطور رقبت میکنه گوشت با تخم مرغ و شیر رو یکجا بخوره! :مریض:

حالا این صبحانه ای که گفتی به درد حجم میخوره یا رژیم کاهش وزن ؟:نمیبینم:
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۹‏, ۰۱:۲۴ قبل از ظهر
شما اگه دوست نداری نخور.دقت کنی توش مواد پروتئینی زیاده پس حجم هم میاری به شرطی که درست تمرین کنی
تندر
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۹‏, ۱۰:۳۲ قبل از ظهر
دوست من که دویست کیلو پرس سینه می زندش ، نصفه این جور چیزها رو هم نمی خوردش ( اینجا از دوستم مایه گذاشتم ، امیدوارم در پست های بعدی این باعث گیر دادن دیگران به من نشه !!! ) .... این مدل تغذیه ائی که دادند ، در افراد مبتدی و نیمه حرفه ائی جز خرج اضافی و اوردن چربی بیشتر ، چیز بیشتری براشون در بر نداره .فقط و فقط حرفه ائی هایی که خیلی سنگین کار می کنند .
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۳-۰۹‏, ۱۱:۳۹ قبل از ظهر
منم در ابتدا عرض کردم برای بدنساز نیمه حرفه ای وحرفه ای یعنی بالای2سال سابقه ی تمرین. در ضمن حرفه ای بودن به سنگین تمرین کردن نیست
CREATINE
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۰‏, ۰۱:۴۸ بعد از ظهر
من هم صبحانه زیاد بخورم چربی میارم.

به نظرم این مواد غذایی رو بزاریم قبل بعد تمرین استفاده کنیم بهتر جواب بده.




> مطالب جالب و کارآمد در باره طب سنتی و عرقیات
PDA

ک کنید : مطالب جالب و کارآمد در باره طب سنتی و عرقیات

تندر
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۰‏, ۱۱:۳۸ قبل از ظهر
خیلی از ما ها فقط گرمی جات ( انواع مکمل ها و خورد و خوراک مون ) می خوریم و مشخص نیست ، این گرمی جات زیاد از حد به چه اشکالی به ما فشار میاره و دچار مشکل مون بکنه . جز عرق کاسنی که شاید بعضی اوقات خورده باشیم با خیلی از عرقیات طبیعت سرد آشنا نیستیم و ازشون بی خبریم .
من چند تا از اونها رو اینجا می زارم و هر کسی هم تجربه ائی جز عرق کاسنی داره ، بزاره اینجا استفاده کنیم .

عرق آویشن
تقویت معده، رفع ترشی معده، تقویت بینایی، ضد درد و تشنج، رقیق کننده خون، مفید جهت زکام، رفع کرم های کدو، مفید برای بیماری های تنفسی
عرق آلاله
ضد اسهال، ضد استفراغ، ضد نفخ شکم، دلپیچه
عرق استوخدوس
نیرو بخش، تقویت کننده اعصاب، تب بر، ضدتشنج، ضد میگرن و درمان بیماری های عصبی، ضد آسم و سیاه سرفه
عرق بابونه
نیرو بخش، تب های بلغمی و عفونت های دردناک را تسکین می دهد، ضد انگل، ضد عفونی کننده، مقوی معده، هضم کننده
عرق بادرنجبویه
افزایش فشار خون، خون ساز، آرامبخش، مقوی مغز، ضد رماتیسم، خواب آور، ضد تشنج، مقوی اعصاب، ضد درد
عرق برگ چنار
چاق کننده، تب بر، ضد آسم، مناسب برای ضعف اعصاب، براق کننده پوست، درد و ورم را که از گرمی مزاج باشد تسکین می دهد
عرق برگ زیتون
کاهش قند خون و فشار خون، مفید برای کبد، رفع سردرد، تقویت حافظه، مدر، تسکین دهنده درد دندان
عرق برگ گردو
کاهش قند خون، درمان نقرس، ورم مفاصل را که از سردی باشد تسکین می دهد، درمان بیماری های سل، تصفیه کننده خون
عرق بومادران
نیروبخش، تقویت قلب و اعصاب، ضد تشنج، تصفیه کننده خون، درمان ورم معده و روده، مفید جهت بواسیر، رفع اختلالات قاعدگی
عرق بهار نارنج
تقویت قلب و اعصاب، ضد تشنج، آرام بخش، ضد هیستری، رفع افسردگی، درمان بی خوابی و اختلالات عصبی، رفع سکسکه
عرق بید
تقویت معده، آرام بخش، تقویت قلب، تب بر، رفع شوره سر، مسکن دردهای تناسلی
عرق بید مشک
تقویت قلب، رفع گرفتگی و خفقان قلب، تقویت عمومی بدن، تقویت دستگاه گوارش
عرق بید و شاهتره
مقوی قلب، تقویت کننده معده و آرام بخش، ضد یرقان، تصفیه خون، رفع چربی خون و خارش بدن، مفید جهت نارسایی کبد، مفید برای زایمان
عرق بهار سنجد
مفرح، تقویت اعصاب، باد شکن، مفید برای یرقان، زخم معده، تقویت معده، تب بر، ضد اسهال، مهیج برای خانم ها
عرق برگ توت
درمان مرض قند، تصفیه خون
عرق پونه
ضد نفخ، هضم کننده، صفرابر، ضد عفونی کننده، خلط آور، درمان سیاه سرفه و آسم، تصفیه کننده خون، رفع هیستری، قاعده آور
عرق ترب
رفع بیماری های کلیوی، رماتیسم و سیاه سرفه، دفع سنگ کلیه و مثانه
عرق چهل گیاه
تقویت معده، رفع ترشی معده، رافع دردسرهای ناشی از سردی، هضم غذا را آسان می کند، مقوی قوای ***ی، ضد نفخ، و سوء هاضمه
عرق خیار
خنک کننده و مقوی است. سنگ کلیه و مثانه را ازبین می برد. برای رفع اورام کبد مفید است. پایین آورنده قند خون و فشار خون
عرق خار شتر
دافع سنگ های کلیه و مثانه، شستشو دهنده کلیه ها، مفید جهت سیاه سرفه، و سلامتی کلیه ها، رفع سوزش مجاری ادرار
عرق خار خسک
مدر قوی، رفع سنگ کلیه و مثانه، کیسه صفرا، تصفیه خون، شستشوی کلیه و سنگ شکن، مفید برای سیاه سرفه
عرق ریواس
مقوی معده و ضد انگل، سلامت دندانها را حفظ می کند و اشتها آور است، رفع یبوست و دل درد، خون ساز
عرق رازیانه
ضد نفخ، ضد قولنج، رفع بلغم، زیاد کننده شیر مادر، معطر کننده، باد شکن، مدر و قاعده آور، مقوی معده، رفع اوره و اسید اوریک
عرق زیره
ضد چاقی، رفع ضعف اعصاب، نیرو دهنده و هضم کننده، درمان کم خونی، زیاد کننده شیر مادر، کاهش چربی خون
عرق زنیان
ضد عفونی کننده، مقوی معده، ضد نفخ، قارچ و انگل، ضد اسهال، دافع رطوبت های بدن و معده، باد شکن، ضد تهوع، سکسکه، آسم
عرق سیب
ضد رماتیسم، نشاط آور
عرق سنبل الطیب
ضد تشنج، محرک، مسکن، باد شکن، رفع بی خوابی، ضد هیستری، ضد صرع، مقوی اعصاب، کاهش فشار خون، تپش قلب، درد مفاصل
عرق شاهتره
ضد حساسیت، تصفیه کننده خون، صفرا بر، اشتها آور، رفع بیماری های پوستی، ادرار آور، ضد یرقان، تقویت لثه و جلو گیری از خونریزی داخلی
عرق شنبلیله
بر طرف کننده قند خون، ضد لاغری، اشتها آور، جلو گیری از ریزش مو، نیرو بخش و مقوی مفید برای معلولان
عرق شوید
ضد تشنج، بر طرف کننده قند خون و بیماری های روده ای، مقوی معده، هضم کننده غذا، آرام بخش و زیاد کننده شیر مادران
عرق شیرین بیان
درمان ورم معده و روده، علاج زخم معده، درمان یرقان، افزایش فشار خون، بر طرف کننده سرماخوردگی و گرفتگی صدا
عرق شلغم
رفع سرفه های مزمن، اشتها آور، در کاهش قند خون موثر است، سینه را نرم می کند، مقوی دید چشم
عرق طارونه
تصفیه کننده خون، صفرابر، ضد یرقان، رافع بیماری های پوستی، تسکین دهنده اعصاب، مفید برای رماتیسم و درد مفاصل
عرق عناب
درد کمر، تنگی نفس، درد سینه، ورم کیسه صفرا، کبد، کلیه، مثانه را تسکین می دهد، خواب آور، خون را تصفیه می کند
عرق کاسنی
تصفیه کننده خون، سفید کننده پوست، درمان کم خونی، درمان بیماری های مزمن پوستی، رفع یبوست، تقویت کبد، بر طرف کننده جوش صورت
عرق کاکوتی
تقویت کننده اعصاب، ضد انگل، ضد عفونی کننده مجاری تنفسی، تقویت بینایی، درمان بی خوابی، تقویت دستگاه گوارش
عرق کلپوره
قند خون را به سرعت کاهش می دهد. برای طول عمر، یبوست، وبا، سرماخوردگی، انواع تب، اختلالات کبد مفید است. رفع سر درد، آرام بخش
عرق کیالک
مفید جهت بیماری های قلبی، تنظیم ضربان قلب، باز کننده انسداد عروقی، تب بر، جلوگیری از سخت شدن رگ ها، تصفیه کننده خون
گلاب
مقوی قلب و اعصاب، آرام بخش، خوشبو کننده، براق کننده پوست و محافظ آن، تقویت کننده کبد و لثه
عرق گل گاو زبان
آرام بخش، نرم کننده، معرق، ادرار آور، دفع کننده ، تصفیه کننده خون، رفع التهاب ورم کلیه، نشاط آور، ضد استرس، مقوی اعصاب
عرق گزنه
قطع شدن قاعدگی زنان، بند آوردن هر گونه خونریزی داخلی، جلوگیری از ریزش مو، مدر، مفید جهت قند خون
عرق مخلصه
مقوی دفع سموم، ضد قولنج، پاد زهر قوی، مفید برای ناراحتی های کمر و مفاصل، مقوی معده
عرق مرزنجوش
رفع سردردهای مزمن و بی خوابی، نیرو دهنده، رفع چربی خون، مفید برای درد سینه و سرفه
عرق مورد (برگ مورد)
ضد خونریزی و آفت، تقویت رشد مو، درمان اسهال و بواسیر، ضد عفونی کننده دهان، مفید برای سرماخوردگی و سرفه و سردرد
عرق مرزه
اشتها آور و چاق کننده، تقویت نور چشم، ضد نفخ، از اسهال و استفراغ جلوگیری می کند، درمان موثر کرم معده کودکان
عرق نیلوفر
مقوی قلب و اعصاب، مسکن سردردهای گرم مزاج، خواب آور، تشنگی و حرارت را تسکین می دهد، شادابی پوست، مفید برای سرماخوردگی
عرق نعناع
تقویت کننده دستگاه گوارش، بر طرف کننده ناراحتی های معده، ضد اسهال، رفع دل درد، باد شکن، رفع بوی بد دهان
عرق نسترن
ضد اسکوربوت، رفع انقباض غیر ارادی ماهیچه معده، رفع بیماری های ناشی از ورم و التهاب کلیه، ادرارآور، سرشار از ویتامین ث
عرق هل
مقوی معده، رفع سردرد و بی خوابی، مسکن دردهای عصبی صورت و کمر، معطر و خوشبوکننده
عرق یونجه
چاق کننده، مولد خون، نیرو دهنده قوای ***ی، تقویت کننده عمومی بدن، تامین استخوان بندی اطفال و درمان پوکی استخوان، دارای ویتامین های مفید
تندر
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۰‏, ۱۱:۴۹ قبل از ظهر
9- عرق شقایق (با تدوین اختصاصی شفا، طبیعت معتدل، آرامبخش، خواب آور خفیف، برای تحریکات عصبی، خارش پوستی خصوصاً با عرق جوارش، تنگی نفس و سرفه، مفید در سرماخوردگی ها با شیره توت شفا با توصیه های نسخه 2/1 شفا)
10- عرق شش گیاه یا جوارش (اختصاصی شفا، با طبیعت خنک، درمان جوش و خارش، حساسیت پوستی و کهیربا شقایق اثر سریعتری دارد، التهابات داخلی و بیرونی، و کاهش حرارت بدن، نسخه 17/16 شفا)
11- عرق نعنا (از بهترین برگ نعنای عطری و بهترین نعنای کشور با طبع گرم و خشک، مقوی عمومی، درمان تهوع و استفراغ سرد، سوء هضم، سردی معده، مفید در کاهش قند و چربی و تعدیل فشار خون، درمان اسهال با عرق پونه و مصرف ترنجبین قبل از آن)
12- عرق ده گیاه ( اختصاصی شفا با طبیعت معتدل برای کاهش قند و چربی (کلسترول) و غلضت خون و چربی کبد، آرامبخش عمومی، نسخه 1/6 شفا)
13- عرق سه دانه یا سه گیاه ( اختصاصی شفا با طبیعت معتدل مایل به گرم، درمان طبیعی انواع عفونت ها، آنتی بیوتیک صددرصد گیاهی و سالم، برای کراتینین و اوره خون، التهاب مثانه و پروستات، سازگار با کودکان و بزرگسالان و همه طبایع)
14- عرق دارچین ( صددرصد پرمایه و متفاوت، بسیار گرم و خشک و معطر، عطر بخش چای و دمکرده ها و دسرها و غذاها، گرمابخش، ضد رطوبت و مسمومیت سرد، تقویت نیروی ***ی و مفید در درمان لکنت زبان.
15- عرق میخک (قرنفل) (با تدوین اختصاصی شفا، مستند به منابع معتبر و تجارب خاص شفا، بسیار گرم و خشک و معطر، بهترین مسکن طبیعی، مؤثر در اغلب سردردها و درد های مفصلی و داخلی، سکته، لقوه، بی حسی اعضا، مقوی قلب و هوش و مفید در ترک سیگار و سایر عادتها، آرامبخش اعصاب)
16- عرق چهار گیاه (اختصاصی شفا، با طبیعت گرم، تقویت عمومی دستگاه گوارش، از درمانهای ورم معده و روده و سایر ورم های داخلی‌، نفخ و سوء هضم بالاخص با مصرف علک و عسل {نسخه4/4 شفا}و باعرق جوارش سازگار با طبیعت های گرم)
17- عرق هفت گیاه (اختصاصی شفا، درمان تدریجی گرفتگی عروق و تصفیه خون، پیشگیری از سکته قلبی و مغزی، و تعدیل فشار و چربی خون، مفید در درمان واریس خصوصاً با شیره توت شفا)
18- شیره توت (پخت با حرارت غیر مستقیم بخار، مکمل غذایی با قند طبیعی و املاح مفید، صاف کننده خون، و با عرق میخک برای درد رگل و تنظیم عادت، ملین آرام، برای درمان سرفه و سرماخوردگی کودک و بزرگسال و مداومت در مصرف با عرق بابونه و هفت گیاه شفا برای واریس و غلضت خون)
تندر
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۰‏, ۱۰:۰۸ بعد از ظهر
من که صبح کاسنی و بعد چند ساعتی گلاب خوردم و امشب هم عرق خارشتر ... راستی اش التهاب رو تو کلیه ام احساس می کردم . باور کنید ، این مکمل ها ، می تونه التهاب زا باشند ، مصرف عرقیات رو فراموش نکنید ( خارشتر قبل از هر وعده غذا ، نصفه استکان )
تندر
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۱‏, ۱۰:۴۷ قبل از ظهر
عرق خارشتر هم بدک نبود ... خدائیش این سردی جات رو تست کنید ... شاید التهاب دارین و ازش بی خبرین ، یا نهایتش اگه این طور نیست ، خوبیش اینه که دمای بدنتون معتدل میشه !!!!





> مشخصات و عوارض رژیم‌های غذایی غلط
PDA

ک کنید : مشخصات و عوارض رژیم‌های غذایی غلط

شـ هـ ـــابـــ ـــ
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۲‏, ۱۱:۱۷ قبل از ظهر
http://img.webmd.com/dtmcms/live/webmd/consumer_assets/site_images/articles/health_tools/boost_metabolism_slideshow/istock_photo_of_broccoli_on_plate.jpg





[*=right]رژیم‌های پر پروتئین، پرچربی و کم کربوهیدرات.
[*=right] رژیم‌های خیلی محدود از کالری (کمتر از 1200 کیلو کالری)
[*=right] رژیم‌های کاهنده آب بدن.
[*=right] برنامه‌های غذایی تک وعده‌ای.
[*=right] برنامه غذایی معین و از قبل نوشته شده یا استفاده از برنامه دیگران.
[*=right] رژیم‌های غذایی تک غذایی که یک یا چند ماده غذایی را مصرف می‌کنند یا یک یا چند گروه غذایی را حذف می‌کنند.



توجه:
رژیم‌های نادرست و غیر علمی در ابتدا بسیار جالب به نظر می‌رسند،
اما ادامه چنین برنامه‌های غذایی نامتعادلی می‌تواند باعث :




[*=right]کج‌خلقی

[*=right]اختلالات روحی

[*=right]عدم کارایی و تمرکز

[*=right]کاهش یادگیری

[*=right]کاهش مقاومت بدن به سایر بیماری‌ها

[*=right]ریزش مو

[*=right]خرابی پوست

[*=right]بیماری‌های قلبی

[*=right]گوارشی، تنفسی

[*=right]افزایش ابتلا به برخی سرطان‌ها و تحلیل عضلانی شده



و حتی در بعضی موارد منجر به مرگ ‌‌شوند.


شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]




> برناه غذایی برای افزایش وزن و حجم عضلانی
PDA

ک کنید : برناه غذایی برای افزایش وزن و حجم عضلانی

bobm ardier
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۳‏, ۰۸:۰۵ بعد از ظهر
افزایش وزن و حجم عضلانی 1. افزایش وزن و حجم (http://badan3azi.com/f146/) عضلانی برای شما که هر روشی را انتخاب کرده‌اید اما ....
قبل از آنکه شروع به خواندن مقاله (http://badan3azi.com/) کنید لازم است توصیه (http://badan3azi.com/f169/) کنیم که این مقاله (http://badan3azi.com/) مختص آن‌هایی است که روش‌های زیادی را جهت افزایش وزن (http://badan3azi.com/t306/) خود امتحان کرده‌اند اما نتیجه قابل قبول و ثابتی را اخذ نکرده اند .
در ادامه ترکیبی (http://badan3azi.com/t6177/) از مکمل‌ها و مواد غذایی (http://badan3azi.com/t5361/) طبیعی را به شما توصیه (http://badan3azi.com/f169/) خواهیم کرد که با به کار بستن ترکیبات فوق می‌توانید وزن و حجمی (http://badan3azi.com/f221/) مناسب همراه با عضلاتی زیبا و نه چربی (http://badan3azi.com/f165/) را برای خود به ارمغان آورید .
این رژیم (http://badan3azi.com/f172/)غذایی (http://badan3azi.com/t5361/) مناسب افرادی با وزن کمتر از 70 کیلوگرم می‌باشد
صبحانه :
نیم لیتر شیر + 20عدد خرما +100 گرم پنیر کم چرب + 2 قاشق عسل + 2 عدد تخم مرغ پخته ( آب (http://badan3azi.com/) پز یا سرخ کرده )
میان وعده صبحانه و ناهار :
10 گرم فیبر + 10 گرم گلوتامین (http://badan3azi.com/f218/) + 2 عدد سیب (http://badan3azi.com/) زمینی آب (http://badan3azi.com/) پز + یک فنجان عرق یونجه
ناهار :
وعده معمول روزانه + یک پیاله ماست کم چرب+ یک فنجان سبزیجات پخته یا خام + 2 کف دست نان سبوس دار +مولتی ویتامین (http://badan3azi.com/f164/) مینرال
2 ساعت پس از ناهار :
10 عدد گردو + یک کف دست نان سبوس دار + 2 لیوان شیر + 20 گرم کشمش قرمز
2ساعت پس از وعده بالا :
سالاد بدون سس +3 قاشق روغن زیتون + 2 عدد موز متوسط + یک عدد سیب (http://badan3azi.com/)
شام :
وعده معمول روزانه ( البته با توجه به این که طوری تهیه شده باشد که حاوی کمترین میزان چربی (http://badan3azi.com/f165/) و قندها باشد ) + سبزیجات + ماست کم چرب + یک لیوان شیر +5 گرم گلوتامین
mamad matrix
‏۱۳۹۲-۰۵-۳۰‏, ۱۱:۵۴ بعد از ظهر
این برنامه غذایی من هست. برای 1 ماه. مکمل هم دارم. 1 پمپ و ی گینر. استانازول و دیانابول هم دارم.

صبحانه : 3 سفیده تخم مرغ +1 زرده + 5 خرما + 1 گوجه + 1 پیالع کوچک عدسی
میان وعده اول : 2 لیوان شیر کم چرب
میان وعده دوم : کشمش + سیب زمینی
ناهار : 200 گرم فیله + 7 قاشق برنج + سالاد
میان وعده: 1 سیب + 1 لیوان اب هویج
وعده قبل تمرین: ماکارونی + 2 تخم مرغ
بعد تمرین: 3 تخم مرغ + 4 خرما
شام : نصفی ماهی قزل الا + سالاد
قبل خواب :1لیوان شیر کم چرب

خیلی زیاد. 1 وعده قبل تمرین رو اصولا نمیتونم دیگه بخورم. به نظرتون چطور؟
saeid_fitness
‏۱۳۹۲-۰۵-۳۱‏, ۱۱:۱۸ قبل از ظهر
این برنامه غذایی من هست. برای 1 ماه. مکمل هم دارم. 1 پمپ و ی گینر. استانازول و دیانابول هم دارم.

صبحانه : 3 سفیده تخم مرغ +1 زرده + 5 خرما + 1 گوجه + 1 پیالع کوچک عدسی
میان وعده اول : 2 لیوان شیر کم چرب
میان وعده دوم : کشمش + سیب زمینی
ناهار : 200 گرم فیله + 7 قاشق برنج + سالاد
میان وعده: 1 سیب + 1 لیوان اب هویج
وعده قبل تمرین: ماکارونی + 2 تخم مرغ
بعد تمرین: 3 تخم مرغ + 4 خرما
شام : نصفی ماهی قزل الا + سالاد
قبل خواب :1لیوان شیر کم چرب

خیلی زیاد. 1 وعده قبل تمرین رو اصولا نمیتونم دیگه بخورم. به نظرتون چطور؟

با این حجم نبایدم بتونی
تو هر وعده باید مقدار مناسبی از چربی ، کربوهیدرات و پروتئین مصرف کنی و بین هر وعده غذایی 2 تا 3 ساعت فاصله باشه
مثلا الان میان وعده دومت پروتئین نداری میان وعده بعد ناهارت پروتئین نداری بعد تمرین کربوهیدرات نداری
saeid_fitness
‏۱۳۹۲-۰۵-۳۱‏, ۱۱:۲۴ قبل از ظهر
برنامه غذایی و مکمل من
قبل از بیدار شدن از خواب: 5 گرم گلوتامین و بی سی ا ا
بعد از بیدار شدن از خواب: 1 پیمانه مس تک
صبحانه: 3 عدد سفیده تخم مرغ( زرده 2 تا )+ 1 کاسه سوپ جو + 1 لیوان شیر موز و ویتامین و اینا و ال کارنیتین
میان وعده: استیک گاو + سیب زمینی + آمینو
ناهار: غذای خونه + ماست و خرما + گوجه + ویتامین اینا
1 ساعت قبل تمرین: نصف پیمانه مس تک + شیر و 1 قاشق پودر جوانه گندم + سیب
30 دقیقه قبل تمرین: پمپ
10 دقیقه قبل تمرین: گلوتامین و آمینو
حین تمرین: بی سی ا ا
بعد تمرین : ریکاوری ( آفتر شوک )
15 دقیقه بعد تمرین 1 پیمانه مس تک + آمینو
1 ساعت بعد : معمولا غذای ناهار اضاف میشه میخورم+ آمینو و ویتامین ای و سی
شام: غذای خونه + امگا 3
نیم ساعت قبل خواب: 50 گرم پنیر
قبل خواب: 2/5 گرم گلوتامین
عرق خارشتر و کاسنی هم هروقت میخوام آب بخورم یکم میریزم توی آب
خیلی زیاد شد :خنده:
! Devil !
‏۱۳۹۲-۰۵-۳۱‏, ۱۲:۳۶ بعد از ظهر
برنامه غذایی و مکمل من
قبل از بیدار شدن از خواب: 5 گرم گلوتامین و بی سی ا ا



:هیپنوتیزم: سعید قبل بیدار شدن یعنی تو خواب؟؟؟؟!!! :متفکر: چجوری تو خواب اینارو میخوری به مام بگو یاد بگیریم :پوزخند:
saeid_fitness
‏۱۳۹۲-۰۵-۳۱‏, ۰۱:۵۹ بعد از ظهر
:هیپنوتیزم: سعید قبل بیدار شدن یعنی تو خواب؟؟؟؟!!! :متفکر: چجوری تو خواب اینارو میخوری به مام بگو یاد بگیریم :پوزخند:

ساعت ۸ بیدار میشم صبح
ساعت ۵ اگه واسه نماز بیدار شدم میخورم بعد میخوابم اگه نشدم هم ساعت ۷ پا میشم میخورم میخوابم ۸ پا میشم:پوزخند:
mobarez
‏۱۳۹۲-۰۵-۳۱‏, ۰۲:۴۸ بعد از ظهر
افزایش وزن و حجم عضلانی 1. افزایش وزن و حجم (http://badan3azi.com/f146/) عضلانی برای شما که هر روشی را انتخاب کرده‌اید اما ....
قبل از آنکه شروع به خواندن مقاله (http://badan3azi.com/) کنید لازم است توصیه (http://badan3azi.com/f169/) کنیم که این مقاله (http://badan3azi.com/) مختص آن‌هایی است که روش‌های زیادی را جهت افزایش وزن (http://badan3azi.com/t306/) خود امتحان کرده‌اند اما نتیجه قابل قبول و ثابتی را اخذ نکرده اند .
در ادامه ترکیبی (http://badan3azi.com/t6177/) از مکمل‌ها و مواد غذایی (http://badan3azi.com/t5361/) طبیعی را به شما توصیه (http://badan3azi.com/f169/) خواهیم کرد که با به کار بستن ترکیبات فوق می‌توانید وزن و حجمی (http://badan3azi.com/f221/) مناسب همراه با عضلاتی زیبا و نه چربی (http://badan3azi.com/f165/) را برای خود به ارمغان آورید .
این رژیم (http://badan3azi.com/f172/)غذایی (http://badan3azi.com/t5361/) مناسب افرادی با وزن کمتر از 70 کیلوگرم می‌باشد
صبحانه :
نیم لیتر شیر + 20عدد خرما +100 گرم پنیر کم چرب + 2 قاشق عسل + 2 عدد تخم مرغ پخته ( آب (http://badan3azi.com/) پز یا سرخ کرده )
میان وعده صبحانه و ناهار :
10 گرم فیبر + 10 گرم گلوتامین (http://badan3azi.com/f218/) + 2 عدد سیب (http://badan3azi.com/) زمینی آب (http://badan3azi.com/) پز + یک فنجان عرق یونجه
ناهار :
وعده معمول روزانه + یک پیاله ماست کم چرب+ یک فنجان سبزیجات پخته یا خام + 2 کف دست نان سبوس دار +مولتی ویتامین (http://badan3azi.com/f164/) مینرال
2 ساعت پس از ناهار :
10 عدد گردو + یک کف دست نان سبوس دار + 2 لیوان شیر + 20 گرم کشمش قرمز
2ساعت پس از وعده بالا :
سالاد بدون سس +3 قاشق روغن زیتون + 2 عدد موز متوسط + یک عدد سیب (http://badan3azi.com/)
شام :
وعده معمول روزانه ( البته با توجه به این که طوری تهیه شده باشد که حاوی کمترین میزان چربی (http://badan3azi.com/f165/) و قندها باشد ) + سبزیجات + ماست کم چرب + یک لیوان شیر +5 گرم گلوتامین
20 عدد خرما زیاد نیست؟؟:متفکر:
هرکی این برنامه رو انجام بده مرض قند میگیره:پوزخند:
Hooper
‏۱۳۹۲-۰۵-۳۱‏, ۱۱:۴۴ بعد از ظهر
مصرف گلوتامین حین یا پشت سر شام:نمیبینم:
مصرف گلوتامین با میان وعده بین صبحانه و ناهار:نمیبینم:
بابا ول کنید توروخدا! این رgیم هارو از کی میگیرین؟
بهترین زمان توصیه شده برای مصرف گلوتامین:ناشتا - حوالی تمرین - بعدتمرین - قبل از خواب
بهترین روش هم معمولا با معده خالی هست.
موفق باشین:گل رز:




> بی اشتهایی نشانه چیست؟ | رژیمهای افزایش وزن
PDA

ک کنید : بی اشتهایی نشانه چیست؟ | رژیمهای افزایش وزن

bobm ardier
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۵‏, ۰۸:۰۰ بعد از ظهر
بی اشتهایی نشانه چیست؟ | رژیمهای افزایش وزن http://img.tebyan.net/big/1385/06/271471852481691222108213522523425318121418135.jpg

اگر چاق هستید، از بین رفتن اشتها فرصت خوبى براى کاهش وزنتان است. اما اگر بى اشتهایى به جاى چند روز، چند هفته طول بکشد و باعث لاغری بیش از حد و آب رفتن شما شود، این بى اشتهایى علت خاصى دارد. تقریباً تمام عفونت ها مى توانند باعث بى اشتهایى شوند؛ مثلاً ویروس سرماخوردگى یا آنفلوآنزا ممکن است عامل آن باشد. یا علل جدى تر مثل سل، کم کارى غده تیروئید، بیمارى هاى قلبى ، ریوى یا ناراحتی های کبدى ممکن است باعث بی اشتهایی شوند.
متأسفانه یکى از شایع ترین علائم اخطاردهنده ی اولیه ی سرطان بى اشتهایى است که معمولاً با تغییر در حساسیت به مزه ها همراه است. بى اشتهایى مقاومت بدن در برابر خوردن هر چیزى است که به فرآیند بهبود کمک می کند. با این همه، فقط بیمارى علت کاهش اشتها نیست. گاهى چیزى که به دلیل خاصى خورده اید، مثل یک دارو مى تواند عامل آن باشد.آنتى بیوتیک هایى مثل اریترومایسین، جوانه هاى چشایى را غیرفعال کرده و باعث کندى حرکت غذا در روده شده و احساس پُرى و سیری بعد از خوردن غذا را طولانى مى کند.کمبودهاى تغذیه اى مى توانند اشتهاى طبیعى را تضعیف کنند. مخصوصاً اشخاص مسن ممکن است گرفتار کمبود روى در رژیم غذایى باشند که مى تواند جوانه هاى چشایى را از بین ببرد.
اگر بى اشتهایى برای مدت کوتاه و به ندرت باشد، جاى نگرانى ندارد. اما اگر آخرین بارى را که از غذا خوردن لذت برده اید به یاد ندارید، باید سعى کنید عادت عادى خوردن را باز به دست آورید.
اگر اخیراً یک برنامه ورزشى را شروع کرده اید، ممکن است دچار بى اشتهایى شوید تا بدن خود را با نیازهاى جدید تطبیق دهد. به طور کلى، سلامت روانى نقش مهمى در اشتهاى شما دارد. تنش های روانى طولانی مدت مى تواند شما را به پُرخورى بکشاند. ولى فشارهاى روانی کوتاه مدت معمولاً اشتها را از بین مى برند. افسردگى نیز در برخى افراد باعث بى اشتهایى مى شود.
بى اشتهایى عصبى یا آنورکسیا (ANOREXIA) اختلالى است که در افراد مبتلا- معمولاً دختران جوان- تقریباً باعث ترک کامل غذاخوردن مى شود. این بیماران وسوسه غذا خوردن دارند، ولى از ترس چاق شدن چیزى نمى خورند. براى آنها نخوردن به اندازه خوردن راحت است.
درمان بى اشتهایى
اگر بى اشتهایى برای مدت کوتاه و به ندرت باشد، جاى نگرانى ندارد. اما اگر آخرین بارى را که از غذا خوردن لذت برده اید به یاد ندارید، باید سعى کنید عادت عادى خوردن را باز به دست آورید.
در اینجا مواردى را که برای افزایش اشتها باید به آنها توجه و عمل کنید، برایتان می گویم.
* به اندازه بخورید.
اشتهاى طبیعى، غذا خوردن به اندازه اى است که وزن بدن را طبیعى نگاه دارد.
* اگر اشتهاى طبیعى دارید، باید انواعى از غذاها را بخورید.
اشتهاى زیاد به خوردن فقط یک نوع ماده غذا مثلاً گوشت، اشتهاى طبیعى نیست.
* اگر مرتباً خود را وادار به خوردن مى کنید، این هم علامت خوبى نیست.
*ویتامین بخورید.
خوردن روزانه مکمل مولتى ویتامین و مینرال ها به بازشدن اشتهاى کاهش یافته کمک مى کند و اگر کم خوردن شما باعث سوءتغذیه شده است، مصرف اضافی مواد غذایى آسیبى به شما نمى رساند.
* گاهى در افراد مسن تر با خوردن مکمل روى (ZINC) اشتها افزایش می یابد.
درباره لزوم خوردن مکمل روى با پزشک مشورت کنید.
* داروهایتان را کنترل کنید.
درباره احتمال اینکه نوع یا مقدار داروهاى مصرفى تان باعث بى اشتهایى شده باشد سئوال کنید. پزشک ممکن است دارو را با داروهاى دیگرى که اشتها را از بین نمى برند عوض کند.
*هر چه را که دوست دارید، بخورید.
اگر لذت غذا خوردن را از دست داده اید، برنامه غذایى خود را عوض کنید. ببینید کدام غذاها برایتان اشتهاآور است و از آنها بخورید. اگر بستنى دوست دارید، هرقدر که مى خواهید بخورید. ما رژیم غذایى ناسالمى را توصیه نمى کنیم، اما اگر بستنى تنها راه رساندن کالرى مورد نیاز به بدن است، هر قدر که مى خواهید بخورید. هدف بالا بردن ضریب اشتها است.
* حجم غذایتان را کم کنید.
غذا را با حجم کم و دفعات بیشتر بخورید. معده شما غذاى کمتر را بهتر مى پذیرد.
* در طی روز آب زیاد بخورید.
اگر برنامه ورزشى تازه اى شروع کرده اید، مهم ترین نیاز شما آب است. کم آبى بدن مى تواند بى اشتهایى ایجاد کند. پیش از شروع تمرین و بلافاصله بعد از آن یک لیوان آب بنوشید. به علاوه هر روز 8-6 لیوان آب بخورید.
* نزد پزشک بروید.
اگر بعد از دو هفته اشتهاى خود را باز نیافتید، براى معاینه کلى پیش پزشک بروید. قبل از درمان باید مشکلات و بیماری های جسمانى شما تشخیص داده شود. شاید فقط به یک دوره درمان با آنتى بیوتیک براى از بین بردن یک عفونت خفیف نیاز داشته باشید.
* سلامت روانى خود را بیازمایید.
اگر افسرده هستید، داروهاى ضدافسردگى تجویز شده توسط پزشک اشتهاى شما را برمى گرداند. با بازگشت سلامت روانى، اشتهاى شما نیز بازمى گردد.
* از متخصص کمک بگیرید.
بى اشتهایى عصبى معمولاً به درمان های خانگى جواب نمى دهد و افراد مبتلا به آن باید در بیمارستان بسترى شوند. معالجه ی آن مشکل است و نیاز به درمان شدید روان شناختى و تغذیه اى دارد. ممکن است تغذیه اجبارى از طریق تزریق درون سیاهرگى یا لوله معده اى لازم شود
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۵‏, ۱۱:۴۸ بعد از ظهر
من هیچ کدوم ازین مشکلات رو ندارم ولی روز به روز بی اشتهاتر میشم.واقعا" نمی دونم باید چی کار کنم؟دکترم رفتم یه سری ویتامین نوشت مصرف کردم اما فایده ای نداشت.فقط دارم وزن از دست میدم.:ناراحت:
T.A.K.T.A.Z
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۵‏, ۱۱:۵۲ بعد از ظهر
من هیچ کدوم ازین مشکلات رو ندارم ولی روز به روز بی اشتهاتر میشم.واقعا" نمی دونم باید چی کار کنم؟دکترم رفتم یه سری ویتامین نوشت مصرف کردم اما فایده ای نداشت.فقط دارم وزن از دست میدم.:ناراحت:

این چیزی که از حس های اخیر شما من فهمیدم فقطو فقط "استرس"این کارو انجام میده،چون منم این مشکل رو دارم
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۶‏, ۱۲:۱۹ قبل از ظهر
این چیزی که از حس های اخیر شما من فهمیدم فقطو فقط "استرس"این کارو انجام میده،چون منم این مشکل رو دارم


خب اینم میتونه یه عاملش باشه.خب درمانش چیه؟این جوری که آدم از پا در میاد.میگن بستگی به خود ادم داره ,به طرز فکر انسان و اینکه بتونی با خودت و مسائل ریز و درشت زندگی کنار بیای.ولی خداییش خیلی سخته.کاش یه دارویی واسه رفع استرسم وجود داشت:متفکر:
T.A.K.T.A.Z
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۶‏, ۱۲:۳۴ قبل از ظهر
من چند روز پیش پیش دکتر رفتم ،یسری دارو بهم داد دارم استفاده میکنم،ولی بقول شما به خود فرد بستگی داره .
پیشنهاد میکنم شما هم با یه متخصص یه مشورتی داشته باشید



> خوراکی های اعجاب آور برای افزایش طول عمر !
PDA

ک کنید : خوراکی های اعجاب آور برای افزایش طول عمر !

شـ هـ ـــابـــ ـــ
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۶‏, ۱۱:۰۸ بعد از ظهر
http://fa.parsiteb.com/images/normall/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4%20%D8%B7%D9%88%D9%84%20%D8%B9%D9%85%D8%B1%20+%20%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87.jpg

1- سیر:
سیر به خاطر داشتن ترکیبات آلیسین خاصیت آنتی بیوتیکی دارد بوی خاص سیر هم به دلیل وجود همین ماده است.

علاوه بر ا ین سیر اثر ضد انعقاد خون جذب کننده و پایین آورنده فشار خون هم دارد.

این ماده غذایی ارزشمند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان های گوارشی- بیماری های قلبی و عروقی و کاهش میزان کلسترول خون دارد.

2- پیاز:
پیاز نیز خاصیت آنتی بیوتیکی و البته ضد عفونی دارد پیاز باکتری های عامل پوسیدگی دندان ها، ورم لثه را می کشد.
پیاز مانع ایجاد برخی واسطه های التهابی می شود آنچه پیاز انجام می دهد این است که یک نیروی کمکی در مقابل برخی بیماری ها مثل آسم و مشکلات ناشی از استعمال دخانیات عمل می کند.

3- زردچوبه و فلفل سیاه:
رضایی تشریح کرد: زردچوبه که حاوی آنتی اکسیدان های قوی ضد التهاب ها و ضد سرطان هاست این ادویه در کنار فلفل سیاه خاصیتش ده برابر می شود.

4- سویا:
در سویا "ایزوفلان" وجود دارد که "ایزوفلان" آنتی اکسیدانی قوی است که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

میزان کلسترول خون را پایین می آورد و برخی نشانه های یائسگی را تسکنی می دهد و سویا به شکل سس سویا،‌شیر سویا و یا ماست سویا عرضه می شود.
دانه های سویا به هیچ وجه با سویای واقعی قابل مقایسه نیستند.

5- قارچ ها:
بعضی از قارچ ها مانند قارچ ژاپنی سیستم دفاعی بدن را تحریک کند که این اثر به خاطر وجود "پلی ساکاریدهایی" در این نوع قاچ هاست.

6- میوه های قرمز:
تمشک، توت فرنگی، توت سیاه، زغال اخته، انگور فرنگی سیاه، توت کانادایی، انگور سیاه و میوه هایی سرشار از آنتی اکسیدان پلی فنول و فلاویند هستند.

به طور مثال تمشک 2 برابر بیشتر از گریپ فروت و حدودا 9 برابر کیوی ذخیره آنتی اکسیدان دارد به همین دلیل است که میوه های قرمز بیماری های اختلال در باسازی عصبی مانند (آلزایمر) پیشگیری می کند و فشار خون را پایین می آورد و از بروز بیماری های قلبی و عروقی نیز پیشگیری می کند سرعت رشد تومورها را کند می کند و عوامل سرطان زا را از بین می برند.

7- شکلات سیاه:
شکلات تلخ در مبارزه با خستگی و نیز پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی سهیم است.
مشکلات گردش خون را با افزایش حجم رگ ها، محدود کردن حمله های پلاکتی و سیال کردن خون برطرف می کند.
شکلات سیاه با اثر سرخوشی اش یک ضد افسردگی طبیعی است هر چه شکلات طبیعی تر باشد خوردن منظم آن بیشتر توصیه می شود البته به شرط رعایت تعادل و میانه روی زیرا کاکائو یک ماده کم کالری نیست.

8- ماهی:
ماهی سرشار از امگا 3 است و به خاطر فوایدش برای سیستم قلبی و عروقی مشهور شده است.

میزان کافی امگا 3 در پیشگیری از سرطان و مشکلات خلق و خو در افراد افسرده موثر است.

به زنان باردار نیز توصیه می شود که امگا 3 زیادی مصرف کنند زیرا امگا 3 حاوی اسیدهای چرب ضروری برای رشد مناسب مغز جنین است.

2 یا 3 بار در هفته ماهی بخورید البته خوردن ماهی های کوچکتر در اولویت است چون ماهی های کوچکتر حاوی جیوه کمتری است.

9- چای سبز:
چای سبز یک ضد سرطان بسیار عالی است و با کاهش پلاک های آتروم از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند چون پلاک آتروم عامل انسداد عروق هستند.

این چای مانند یک سم زدا برای بدن عمل می کند و پیری را به تاخیر می اندازد.

10- غلات کامل:
غلات کامل سرشار از فیبراند و باید در لیست غذایی ما از اولویت بالایی قرار گیرند و جایگزین غلات تصفیه شده شوند.

غلات تصفیه شده طی مراحل صنعتی، بخش عمده ای از خواصشان مخصوصا فوایدی را که برای گوارش و سیستم قلبی و عروقی دارند از دست می دهند .

نان کامل، غلات کامل صبحانه و دیگر غلات (برنج و نان) باید هر روز مصرف شوند.

11- روغن زیتون:
ماده غذایی اصلی رژیم های مدیترانه ای روغن زیتون است که مزیت اصلی اش ایجاد تعادل میان ا مگا 3 و امگا 6 است.

این روغن در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی موثر است و توصیه می شود این روغن را جایگزین روغن های دیگر کرد.

12- بروکلی و سبزیجات دیگر:
: بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و البته گوجه فرنگی و فلفل و بعد از آنها چغندر و کدو تنبل سبزیجان فوق العاده ای برای سلامتی هستند.

این مواد غذایی را با ید 2 بار در روز و در وعده های غذایی ناهار و شام استفاده شود.

13- زنجبیل
زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های بسیار سودمند برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و برخی سرطان ها و دیگر بیماری های مرتبط با افزایش سن است.
خواص ضد التهابی بسیار دارد خصوصا در درمان بیماری های روماتیسم و ورم مفاصل دارد.
در نهایت زنجبیل گوارش را تسهیل کرده و به مبارزه با تهوع و استفراغ کمک می کند.


زهرا رضایی کارشناس ارشد تغذیه




> نقش تغذیه در رهایی از درد عضلانی
PDA

ک کنید : نقش تغذیه در رهایی از درد عضلانی

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۳-۱۷‏, ۰۳:۳۲ بعد از ظهر
عضلات بدن شما نیز مانند دیگر اعضای بدنتان نیازمند تغذیه مناسب است. شاید ما خیلی از اوقات به اهمیت فعالیت مناسب عضلات در انجام کارهای روزمره خود واقف نباشیم ...


http://img.tebyan.net/big/1390/11/2109011923142496612118971441046010310397.jpg (http://img.tebyan.net/big/1390/11/2109011923142496612118971441046010310397.jpg)

عضلات در حرکت دادن پاهایتان در حین راه رفتن، بالا بردن بازوهایتان جهت جابه‌جایی اجناس در قفسه‌ها و یا تکان دادن لب‌هایتان برای لبخند زدن و هزاران عملکرد دیگر به شما کمک می‌کنند.
عضلات بدنتان علاوه بر حرکت‌های ظاهری برای انجام بسیاری از دیگر عملکردهای ضروری بدنتان لازم هستند.

بدن شما دارای بیش از 650 عضله است که حدود نیمی از وزن بدنتان را تشکیل می‌دهند.

کرامپ‌ها و اسپاسم‌های عضلانی

مطالعات نشان داده‌اند که برخی کمبودهای غذایی ریزمغذی‌ها و املاح خاص نظیر کمبود پتاسیم و کلسیم می‌توانند سبب کرامپ و اسپاسم عضلانی شما گردند. اگر شما از کمبود یک ماده معدنی رنج ببرید؛ ممکن است که دچار سختی و گرفتگی دردناک ماهیچه‌ها گردید. البته کمبود کلسیم یا پتاسیم وقتی حادث می‌شوند که شما برای مدت زمانی طولانی دریافت خیلی کم و یا عدم دریافت کلسیم و پتاسیم داشته باشید. اسپاسم‌های عضلانی وقتی حادث می‌شوند که عصبی که به عضله استخوان می‌رسد، آسیب ببیند. افزایش دادن دریافت پتاسیم و کلسیم رژیم غذایی‌تان می‌تواند به تخفیف اسپاسم‌های عضلانی، سختی و گرفتگی دردناک عضلانی و کرامپ‌های عضلانی کمک نماید.

ترکیب عضله

عضلات شما به موازات دیگر ارگان‌های مختلف بدنتان اساساً از پروتئین تشکیل شده‌اند. پروتئین کافی برای سلامت عضلات ضروری است. بدون پروتئین عضلات بازوها، پاها و بقیه نواحی بدنتان توانایی عملکرد مناسب و مطلوب را ندارد. پروتئین به ساخت عضله قلب شما، که یکی از عضلات مهم بدنتان است، کمک می‌نماید. وقتی که در حال توسعه و تقویت بافت عضلانی‌تان هستید؛ بدنتان جهت حمایت و حفظ عضلات فعلی و رشد عضلانی به پروتئین اضافی نیازمند است. عدم وجود پروتئین کافی می‌تواند سبب ضعیف و دردناک شدن عضلات شما گردد. ضعف عضلانی ممکن است به صورت‌های سوزش عضلانی در هنگام کار با عضلات و خستگی زودهنگام مشهود گردند.

انواع غذاهای مفید

به طور کلی توصیه متخصصین تغذیه بر آن است که غذاهای غنی از کلسیم، پتاسیم و پروتئین برای تسکین دردهای عضلانی مفید هستند.

غذاهای غنی از کلسیم شامل محصولات لبنی، شیر سویای غنی شده با کلسیم، کلم و کلم پیچ، و لوبیاهای پخته می‌باشند.

غذاهای غنی از پتاسیم شامل موز، گوجه‌فرنگی، چغندر، آب پرتقال، سیب‌زمینی، لوبیای سویا، اسفناج، سیب‌زمینی شیرین و ماست کم‌چرب (تهیه شده از شیر کم چرب) می‌باشند.
غذاهای غنی از پروتئین شامل گوشت‌های قرمز عاری از چربی، ماهی، ماکیان، حبوبات از جمله عدس و لوبیا، مغزها و غلات کامل می‌باشند.

استفاده از مکمل‌ها

ممکن است مصرف برخی از مکمل‌ها در جهت تخفیف و بهبود دردهای عضلانی مفید باشند. برای مثال ممکن است استفاده از مواردی نظیر منیزیم، کلسیم، کراتین و غیره به تسکین دردهای عضلانی برخی افراد کمک نمایند.


مطالعات نشان داده‌اند که برخی کمبودهای غذایی ریزمغذی‌ها و املاح خاص نظیر کمبود پتاسیم و کلسیم می‌توانند سبب کرامپ و اسپاسم عضلانی شما گردند


اما هرگز بر خلاف آن چه که امروزه مرسوم است توصیه می‌شود که سر خود مکمل‌ها را مصرف نکنید و با پزشک معالج خود مشورت نمایید. پزشک معالج یا متخصص تغذیه در صورت نیاز می‌توانند مصرف مکمل‌های مفید را برای شما تجویز نمایند.

احتیاط‌ها

اگر رژیم غذایی شما دچار کمبود سه ماده غذایی مذکور (پروتئین، کلسیم و پتاسیم) است؛ باید با یک متخصص یا مشاور تغذیه حاذق مشورت فرمایید. آن‌ها می‌توانند توصیه‌هایی پیرامون گنجاندن این مواد غذایی در رژیم غذایی‌تان را ارائه کنند و همچنین دستورات غذایی سالم برای تهیه غذاهای مغذی و حاوی این مواد را پیشنهاد دهند. متخصص تغذیه شما می‌تواند با پزشکتان در جهت تشخیص مقدار دقیق پروتئین مورد نیاز عضلاتتان همفکری و مشارکت داشته باشد. اگر مشاهده کردید که با اصلاح تغذیه همچنان درد و ضعف عضلانی شما پابرجا باقی ماند، این موضوع را به اطلاع پزشک معالجتان برسانید؛ چرا که ممکن است ناشی از علل دیگری به غیر از یک کمبود تغذیه‌ای باشند. در آن موقع انجام آزمایشات تکمیلی به تشخیص علت اصلی درد عضلانی کمک می‌نماید.


دکتر حمیدرضا فرشچی




> پیشگیری از آرتروزبا تغذیهء صحیح
PDA

ک کنید : پیشگیری از آرتروزبا تغذیهء صحیح

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۳‏, ۰۶:۲۸ بعد از ظهر
پیشگیری از آرتروز با تغذیه صحیح

http://img.tebyan.net/big/1388/03/209204702101136318324510152137166224601077.jpg
تغذیه صحیح (http://forum..ir/nutrition_health/nutrition_news/healthy_nutrition/2008/9/2/73481.html)که همه متخصصان از آن صحبت می‌ کنند بار خیلی از بیماری‌ ها را کم می‌ کند و موجب سلامت و طول عمر (http://forum..ir/Nutrition_Health/nutrition_news/healthy_nutrition/2008/10/27/77336.html)می ‌شود.
تمام تلاش علمای بهداشت و سلامت این است که مردم سالم پیر (http://forum..ir/nutrition_health/spiritual_mentalhealth/elderly/2007/10/1/47079.html)شوند و کمتر رنج بیماری ببینند.

عمل به توصیه‌ های زیر نقش به سزایی در کاهش احتمال بروز این بیماری دارد:

* وزن خود را کنترل کنید.

خیلی مهم است که وزن ما متعادل باشد، هرچه بدن سنگین ‌تر شود فشار بر روی مفصل زانو بیشتر می ‌شود. اگر نمی ‌دانید وزن مطلوب (http://forum..ir/nutrition_health/dites/loss_weight/2008/3/16/63891.html) تان را چگونه محاسبه کنید یک راه ساده پیشنهاد می ‌کنم: قد خود را به سانتی ‌متر اندازه بگیرید و عدد 100 را از آن کم کنید وزن ایده‌آل شما عددی است که به دست می ‌آید . البته روش دقیقی نیست ولی بهتر از این است که شما ندانید در چه وضعیتی هستید.
http://img.tebyan.net/big/1386/12/1491571862991152551574649189210419587228.jpg (http://forum..ir/bigimage.aspx?img=http://img.tebyan.net/big/1386/12/191197427085220111415719214936191724110.jpg)

* امگا 3 دریافت کنید.

اسید چرب امگا 3 (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/fats/2008/3/31/64001.html)و غذاهای حاوی این اسید چرب که در ماهی (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/meats/2008/10/6/75881.html)سالمون، تن، ساردین، ماهی آزاد و همچنین دانه‌ های روغنی مثل کلزا یا کانولا (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/fats/2009/3/16/88057.html)، سویا (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/fats/2007/4/24/40607.html)و روغن بزرک (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/fats/2007/11/6/53080.html)وجود دارد، بسیار مفید هستند.
حداقل هفته ‌ای دوبار ماهی بخورید (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/meats/2007/5/26/41750.html) و یا از کپسول‌های امگا3 که آن را از محل معتبر مثل داروخانه خریده ‌اید و به آن اطمینان دارید، مصرف کنید.

* از غذاهای طبیعی و تازه بیشتر استفاده کنید.

همیشه غذاهای طبیعی، سلامت ‌بخش هستند و غذاهایی که در صنعت تهیه می ‌شوند به دلیل مواد شیمیایی و نگه‌ دارنده ‌ها (http://forum..ir/nutrition_health/nutrition_news/food_maintenance/2007/4/12/40276.html)می ‌توانند مضر باشند.
به علاوه املاح (http://forum..ir/index.aspx?pid=251) و مواد آنتی اکسیدان (http://forum..ir/nutrition_health/nutrition_news/healthy_nutrition/2008/4/24/65464.html) موجود در آن ها به سیستم ایمنی شما کمک می ‌کنند.

* نوشیدن آب را فراموش نکنید.

روزانه حداقل 6 تا 8 لیوان (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/drinks/2006/5/22/17565.html) آب بنوشید.

* غذاهایی که باید با احتیاط خورده شوند.

http://img.tebyan.net/big/1388/03/22520786348054234150411764134152243201207.jpg
بعضی از غذاها به دلیل اگزالات توصیه نمی ‌شوند؛ مثل ریواس (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2005/4/16/11117.html)، زغال اخته (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/fruits/summer_fruits/2005/8/27/12843.html)، آلو (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/fruits/summer_fruits/2006/7/6/18489.html)، کنگر (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2005/4/26/11243.html)، اسفناج (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2006/11/26/29784.html).
خانواده دیگر سبزی‌ ها نظیر گوجه فرنگی (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2008/5/8/66076.html)، بادمجان (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2009/6/22/95125.html)، سیب زمینی (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2005/5/24/11573.html)، فلفل (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2007/5/21/41534.html) هم برای تعدادی از بیماران اثرات نامطلوب داشته است.
لبنیات چرب (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/dairy_products/2009/5/14/91706.html)، کلیه چربی‌ های حیوانی، مغزها و آجیل‌ها (http://forum..ir/index.aspx?pid=65831)، دانه‌های روغنی، کره (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/fats/2002/12/11/796.html) حاصل از دانه‌ ها نیز توصیه نمی ‌شوند، چون این مواد به دلیل انرژی بالا موجب اضافه وزن (http://forum..ir/index.aspx?pid=234) می ‌شوند.
موادی که از جذب کلسیم (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/minerals/2007/11/29/54730.html) جلوگیری می‌ کنند، باید خیلی کم و با احتیاط مصرف شوند. نمک (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/spices/2006/3/20/16666.html)، گوشت قرمز (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/meats/2009/4/5/88793.html)، قهوه (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/drinks/2007/5/30/41919.html)، شیرینی زیاد و شکر (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/spices/2006/2/26/15965.html) سفید نیز از این دسته‌ اند.

* آگاه باشید.

در مورد بعضی از مواد غذایی که ادعا می‌ شود برای آرتروز مفیدند، دقت کنید که اولا همه مردم مثل هم نیستند؛ ممکن است فردی در جریان معالجه، غذایی را مصرف کرده و بهبود سریع ‌تری داشته و باز ممکن است این غذا برای دیگری آن اثر را نداشته باشد. شما از تاثیر دارونماها در بعضی از تحقیقات مطلع هستید، بنابراین نمی ‌شود به این شایعات اطمینان داشت.


دکتر ربابه شیخ‌الاسلام
متخصص بهداشت عمومی و اپیدمیولوژی تغذیه
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۳‏, ۰۶:۳۱ بعد از ظهر
رژیم غذایی در بیماری آرتروز


http://img.tebyan.net/big/1384/05/43861872112392106410123223211512618610921529.jpg
تغذیه مناسب، کلید اصلی جلوگیری از انواع بیماری ها از جمله آرتروز است. اولین مرحله اصلی در درمان آرتروز، رساندن وزن به حد ایده آل است.

وزن اضافی (http://forum..ir/index.aspx?pid=234) باعث ایجاد فشار بر روی مفاصل و در نتیجه عوارض آرتروز می گردد. رعایت یک رژیم غذایی که حاوی فیبر بیشتری باشد ( فاقد مواد شیمیایی آلوده که باعث ایجاد استرس در بدن می شود، باشد)، مصرف بیشتر میوه ها و سبزی جات تازه، ماهی (http://forum..ir/index.aspx?pid=245) ، دانه ها و غلات سبوس دار (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/cereals_legumes/2003/10/25/4038.html) توصیه می شود. مصرف ماهی های آب های سرد از جمله ماهی آزاد ( سالمون ) توصیه می گردد.
مصرف چربی های اشباع ، روغن های هیدروژنه یا جامد ، غذاهای پرچرب و سرخ کرده و شکر توصیه نمی گردد، چرا که این مواد غذایی باعث ایجاد اسیدیته ی بالای محیط داخلی مفاصل شده و این حالت موجب درد بیشتری در مفاصل و در نتیجه التهابات آنها می شود.

مصرف میوه، سبزی، غلات کامل ( تصفیه نشده وسبوس دار)، آجیل ، دانه های خوراکی و ماهی باعث کاهش التهاب مفاصل یا آرتروز می شوند.

گوشت های پرچرب،
تخم مرغ (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/otherfoods/2004/6/7/6943.html) ، مارگارین، کره، کافئین، الکل، شکر سفید، تنباکو و محصولات لبنی باید از رژیم غذایی حذف شوند.

در حدود یک سوم از افرادی که از بیماری آرتریت روماتوئید (http://forum..ir/nutrition_health/dites/disease_dites/joints_bones/2003/7/28/2934.html) رنج می برند به سولانین ها و یا بعضی گیاهان حساس اند که از آن جمله می توان سیب زمینی (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2005/5/24/11573.html) ، فلفل ها، بادمجان، گوجه فرنگی (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2003/4/30/2063.html) و تنباکو را نام برد که باید از رژیم غذایی این گروه از افراد حذف گردد. توصیه می شود که حداقل 6 تا 8 لیوان آب (http://forum..ir/nutrition_health/nutrients/minerals/2003/1/2/1262.html) در طول روز جهت دفع سموم از بدن مصرف شود.

غذاهایی که می توان مصرف نمود

- سبزیجات برگ سبز مانند جعفری، شاهی،
کرفس (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2003/6/1/2357.html) ، کلم پیچ (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2005/7/11/12072.html) -
هویج (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2003/4/20/1984.html) - جودوسر، محصولات تهیه شده از گندم
- محصولات تهیه شده از
سویا (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/cereals_legumes/2004/8/26/8063.html) - غلات کامل مانند برنج قهوه ای، ارزن، جو، گندم، جوی دو سر
- ماهی های آب های سرد مانند ماهی آزاد ساردین، شاه ماهی.
http://img.tebyan.net/big/1384/05/31211191183823760911927223011532134114.jpg
غذاهایی که باید از مصرف آنها پرهیز کرد

تحقیقات نشان داده که علائم آرتروز ، حتی در کسانی که
آرتریت روماتوئید (http://forum..ir/nutrition_health/society_health/sport/2003/8/1/2980.html) دارند ، کاهش خواهد یافت ، به شرط آن که این افراد با یک رژیم گیاهخواری سازش یابند. این رژیم فاقد غذاهای با منشاء حیوانی به خصوص محصولات لبنی است.

مواد غذایی که نباید در این بیماری مصرف شوند ، شامل گروه های زیر است:

- مهار کننده های جذب کلسیم : گوشت قرمز، لبنیات (http://forum..ir/index.aspx?pid=241) ، تخم مرغ، جوجه، الکل، قهوه (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/drinks/2003/7/20/2852.html) ، شکر تصفیه شده، اکثر شیرینی جات، نمک اضافی

- غذاهای دارای اگزالات بالا : ریواس (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2005/4/16/11117.html) ، زغال اخته، آلوها (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/fruits/summer_fruits/2005/7/12/12100.html) ، کنگر (http://forum..ir/nutrition_health/(foods)/vegetables/2005/4/26/11243.html) ، اسفناج

- غذاهای خانواده ی گیاهان تاج ریزی ها : گوجه فرنگی، بادمجان، سیب زمینی، فلفل ها، تنباکو

- غذاهایی که موجب تورم و آب آوردگی می شوند : گندم سیاه، لبنیات، کلیه ی چربی های حیوانی.

منبع : سلامتی و تغذیه




> سوال درباره کالری
PDA

ک کنید : سوال درباره کالری

abtin3
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۵‏, ۱۲:۵۱ بعد از ظهر
سلام
برای من سوالی پیش امده می خواستم بدونم که میزان انرژی دریافتی رو به کیلو کالری حساب می کنن یا کالری .
مثلا انرژی دریافتی یک انسان معمولی بین 2000 تا 2500 است این عدد کالری هست یا کیلو کالری ؟
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۵‏, ۰۱:۰۶ بعد از ظهر
سلام
برای من سوالی پیش امده می خواستم بدونم که میزان انرژی دریافتی رو به کیلو کالری حساب می کنن یا کالری .
مثلا انرژی دریافتی یک انسان معمولی بین 2000 تا 2500 است این عدد کالری هست یا کیلو کالری ؟

اون کالری که می زنن با C بزرگه معادله کیلوکالریه، رو همه لیبل غذاها هم از این معیار استفاده می شه
Calories = kcal
abtin3
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۵‏, ۰۱:۰۹ بعد از ظهر
اون کالری که می زنن با C بزرگه معادله کیلوکالریه، رو همه لیبل غذاها هم از این معیار استفاده می شه
Calories = kcal

پس این عدد 2000تا 2500 kcal هست . درسته ؟
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۵‏, ۰۶:۵۵ بعد از ظهر
پس این عدد 2000تا 2500 kcal هست . درسته ؟

بله، اگر کالری خالی باشه با این میزان نیم ساعت هم زنده نمی مونیم
abtin3
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۵‏, ۰۸:۴۳ بعد از ظهر
چون من لاغر هستم می خواستم میزان دریافت کالری در روز رو حساب کنم بعد این میران رو افزایش بدم .
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۶‏, ۱۰:۳۸ قبل از ظهر
چون من لاغر هستم می خواستم میزان دریافت کالری در روز رو حساب کنم بعد این میران رو افزایش بدم .

تو هر ساختار بدنی این قضیه فرق می کنه، می تونید نیاز کالریتون رو بر طبق این الگوریتم افزایشی پیش ببرید مثلا در مورد دوره ی bulking دیدم به ازای هر کیلو وزن بدن از 30 کالری شروع می کنند(برای مزومورف ها) بعد هر هفته چک می کنند، اگر هفته ای 0.5 الی 1 کیلو اضافه نکرد کالری رو 2 واحد افزایش می دن می شه 32 کالری به ازای هر کیلو و ...
abtin3
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۶‏, ۰۷:۰۱ بعد از ظهر
تشکر

سایتی که میران کالری هر غذا و میوه رو نوشته سراغ دارین .
البته من از اینجا نگاه می کنم اعداد درسته ؟

http://www.nipc.net/darman/feed11.htm
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۶‏, ۰۸:۱۱ بعد از ظهر
تشکر

سایتی که میران کالری هر غذا و میوه رو نوشته سراغ دارین .
البته من از اینجا نگاه می کنم اعداد درسته ؟

http://www.nipc.net/darman/feed11.htm

سایت های زیادی هستند،
http://nutritiondata.self.com
http://www.foodfacts.com
http://www.nutri-facts.com





> نقش تغذیه و خواب در بدن سازی(بحث کلی روزانه)
PDA

ک کنید : نقش تغذیه و خواب در بدن سازی(بحث کلی روزانه)

mili19
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۶‏, ۱۰:۳۴ بعد از ظهر
سلام.من یه سری تحقیقات در این زمینه کردم که با تجربیاتم مخلوطتش کردم و این نوشته ها رو نوشتم.شاید کامل نباشه اما خوبه.از اساتید محترم سایت هم تقاضا میکنم که نظرات کامل و جامعشونو بدن تا دوستان بتونن استفاده ی شایسته بکنن تا بتونیم یه پیج مفید برای استفاده عزیزان داشته باشیم و کمکی به بهتر شدن این سایت خوب و مفید که توش مثل خیلی از سایتها که به فکر سود جویی یا تمرکز روی تبلیغات برای فروش محصولاتشون نیست بکنیم
mili19
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۷‏, ۱۲:۰۴ قبل از ظهر
صبحانه رو خوب بخوری یعنی غذای سالم(آب میوه 1 لیوان-شیر 1 لیوان کم چرب-نون کامل .یعنی آردش تصفیه نشده باشه مثل نون بربری که سبوس داره یا اگه نون جو باشه که عالیه چون جو کربو هیدراتش بالاست و تا ظهر شما رو هم سیر نگه میداره هم کمک به زیاد شدن قوای جسمیت میکنه-استفاده از پنیر خشک یا کم چرب-عسل-چندتا خرما-یک کاسه عدسی یا لوبیای پخته و یا در زمستان بعضی از روزها خوردن حلیم البته بدون روغن حیوانی که روش میریزن و با شکر بسیار اندک) ساعت خوردن صبحانه بین ساعت 6 صبح تا 930 باشه نه ساعت 11 یا 12
استفاده از میان وعده سالم برای نرفتن سمت هله هوله. خوردن میان وعده سالم بین صبحانه و نهار مثل چند برش میوه مثل سیب بهمراه چند عدد بیسکوئیت ساقه طلایی کمک میکنه تا سراغ چیزایی مثل چیپس و پفک و کیک و نوشابه نرین.همچنین سیب فیبر بالایی داره و تا ساعت های علاوه بر پر نگه داشتن شکم ، کمک به شستشوی روده هم میکنه.البته من تو یه مجله تغذیه هم خوندم که موز هم برای کوچک کردن شکم خیلی مفیده چون اونم خاصیتی مثل سیب رو داره.
خوردن نهارخوب و سالم.این یعنی اینکه نهار باید غذای کاملی باشه نه چرب و نا سالم.بعضی از دوستان به خودشون کم لطفی میکنن و با خوردن ساندویچ یا غداهای چرب با ارزش غذایی پایین فقط شکمشونو پر میکنن که گرسنه نباشن.اما این درست نیست.نهار باید غذاهایی مثل تن ماهی بدون روغن یا جوجه کباب یا مرغ پخته یا گوشت بدون چربی و یا کم چربی باشه . یا اگه بعضی ها امکانشو ندارن و غذاشون خورشتی هست همون غذا رو به اندازه ی یک کاسه کوچک ماست خوری با 12 تا 18 قاشق برنج میل کنن.در ضمن خوردن نوشابه و سالاد پر سس با غذا ممنوع.بجاش میتونین از دوغ و سالادهایی مثل گوجه خیار با آبلیمو تازه و ادویه استفاده کنین که اشتهاتونم از دست ندین
حداقل 3 ساعت قبل تمرین غذای کامل نخوری(میان وعده سبک ایراد نداره).این بدین معنی هست که مثلاً اگه مثل من ساعت 6 غروب و بعد از کارتون تمرین میکنین نهار رو باید حداکثر تا ساعت 230 بخورین .نه ساعت 5 بعدش سریع برین باشگاه.
غدا هاتونو با فرصت بخورین.خوردن غدا باید با حوصله و وقت انجام بگیره. نه اینکه تند تند غذا رو بخورین و بدون اینکه بجوین با زور آب غذا رو بفرستین پایین.
در طول روز تا میتونین آب بخورین. این کار کمک میکنه هم عضلاتی با *** بهتر و تازه تر داشته باشین چون درصد بالایی از عضلات از آب تشکیل شده و هم اینکه احساس تشنگی رو با گرسنگی اشتباه نکنین.آخه خیلی از وقتها ما احساس گرسنگی رو با تشنگی اشتباه میگیریم (این نظر خیلی از دکترای تغذیه هست)
سعی کنی قبل از تمرینت 30 MIN بخوابی تا قوای جسمیت تازه بشه
وزنه ها رو متعادل انتخواب کنی نه سبک و نه سنگین
موقع تمرین از هرز پریدن یا حرف زدن با دیگران یا کارهایی که باعث میشه تمرکزتو از دست بدی پرهیز کنی
تمرینتو کامل انجام بدی و به فکر خودت کار نداشته باشی که کدوم حرکت بدرت میخوره کدوم نه
مکمل هاتو درست انتخواب کنی به فکر این نباشی که حتماً باید زیاد باشه تا جواب بگیری . مصرف مکمل اصل حتی اگه یه کراتین باشه جوابش از 10 تا مکمل تقلبی و درجه 2 بیشتره
قبل از تمرین خودتو خوب گرم کنی و بعدش خوب سرد کنی که نه عضلاتت آسیب ببینه نه قلبت
قبل از انجام هر حرکت اون عضله مورد نظرتو با وزنه سبک و تکرار زیاد هم گرم کنی هم خونو توش پمپ کنی
بعد از تمرین یه تغذیه مناسب با کربو هیدرات دیر جذب یا پروتئین درصد بالا رو داشته باشی (مثل سوپ جو یا سینه مرغ پخته یا جوجه کباب یا چند تا سفیده تخم مرغ پخته با یه سیب زمینی متوسط)
خیلی ها فکر میکنن که سیب زمینی پخته آدم رو چاق میکنه اما این نظریه اشتباهه چون نشاسته سیب زمینی از نوع چاق کننده نیست و کافیه برای اثبات این نظریه یه سرچ تو گوگل بزنی. سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 (http://www.tebyan.net/nutrition_health/nutrients/vitamins/2002/12/1/750.html) است. یک فنجان سیب زمینی پخته 21 درصد B6 مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. می دانید که بسیاری از آنزیم های بدن خصوصاً آنهایی که در تبدیلات پروتئینی درگیر هستند به B6 محتاج هستند، در نتیجه برای تولید سلول های جدید احتیاج به B6 داریم . B6 برای ورزشکاران (http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=238) بسیار حیاتی است و به آمادگی و بازسازی بدنشان کمک می کند . پس بهتر است حتماً در رژیمتان از آن استفاده کنید. B6 در جلوگیری از سرطان نیز مفید است.
شامتو سعی کنی زود تر از ساعت 930 بخوری(غذای کم کالری و کم چربی با ارزش غدایی بالا) مثل چند تکه نان جو بهمراه تکه ای گوشت بدون چربی کبابی یا مرغ پخته تا بتونی هم شب راحت تر بخوابی هم ریکاوری خوبی موقع خواب انجام بدی
همراه با شامت از سالاد کاهو بدون سس یا ماست کم چربی با اسفناج استفاده کنی(کاهو قدرت جذب بدنتو موقع خواب بالا میبره و اسفناج به خون سازی طبیعی کمک میکه)
در آخر اینکه از انجام رژیم های سخت و خود سر جلوگیری کنی . بعضی ها که میخوان یه دفعه شکمشونو آب کنن رژیم های سختی میگیرن که تویه کوتاه مدت جواب بگیرن. اما این کار از چند نظر ایراد داره . اولاً اینکه با این رژیم ها روند سلول سازی در عضلات رو کم میکنن چون از نیاز های روزانه اونا رو یه دفعه محروم میکنن. دوماً باعث ریزش مو و شکستگی ناخن و اشکال در سیستم ایمنی بدن و آسیب رسوندن به کلیه ها میشن.سوماً وقتی بدن احساس کنه که یه دفعه تو قحطی از نظر مواد غذایی فرو رفته به روند چربی سازی رو میاره تا بعداً به مشکل بر نخوره برای همینه که وقتی رژیم رو ول میکنن بعد از یه مدت دوباره دچار چاقی بیشتری میشن.چهارماً خیلی زود از رژیم سخت آدم خسته میشه و دیگه علاقه ای به اون نداره.
سعی کنین در طول روز از مولتی ویتامین هایی مثل فارماتون و ویتامین C جوشان استفاده کنین.فارماتون برای تقویت قوای جسمی یا بصورت عامیانه همون زور خودمون خوبه البته باید بین صبحانه و نهار استفاده بشه تا اثر بهتر بزاره. و ویتامین C قبل از تمرین یا بین تمرین برای از بین بردن احساس خستگی زود یا کم توانی برای انجام حرکت خوبه. البته نباید انتظار داشت که با خوردن یه ویتامین یه دفعه انگار 2 میل تستوسرون استفاده کردی اما در دراز مدت جواب میده.
خواب خوب و به اندازه بیشترین تاکید رو داره . چون بازسازی عضلات در خواب انجام میگیره. پس حداقل 7 ساعت در شب بخوابید. حداکثر ساعت 12 شب.دیرتر نشه و نشینین پایه FACEBOOK و اینترنت و سعی کنین تا 830 صبح از خواب بلند شین تا در طول روز احساس کسالت نداشته باشین
آخرین مطلبی که به ذهنم میرسه اینه که انجام حرکات و تمرینات هوازی رو هم در هفته به برنامه خودتون اضافه کنین تا روند چربی سوزی و ساخت عضلاتتون بهتر بشه. چون این کار کمک میکنه بدنتون به اصطلاح شلاق بخوره.یعنی پمپ خون توسط قلب به تمام عضلات یک نواخت شه و نیز بدنتون اکسیژن بیشتری رو دریافت کنه.این تمرینات هوازی رو یا بعد از تمرین به مدت 20 دقیقه با تردمیل با سرعت پیاده روی تند و نه دویدن انجام بدین یا صبح روزها و یا در روزهای جدا از تمرینات غیر هوازی. موفق باشید
mili19
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۹‏, ۰۱:۲۹ بعد از ظهر
یعنی هیچ کس نظری نداره؟جالبه که هیچ کس حتی 1 نظرم نداده
mtehran0
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۹‏, ۰۵:۱۵ بعد از ظهر
خیلی خوب بود...دمت گرم...فقط فک کنم بعد تمرین کربوهیدرات زود جذب می خورن نه دیر جذب همون سیب زمینی که گفتی زود جذب دیگه !
mili19
‏۱۳۹۱-۰۳-۳۰‏, ۱۰:۱۲ قبل از ظهر
خوب اگه گفتم دیر جذب برای موقع خوابه.مثل نقش پروتئین کازئین که موقع خواب میخورن که تا صبح یواش یواش جذب بدن شه
ادی23
‏۱۳۹۱-۰۳-۳۰‏, ۰۳:۴۲ بعد از ظهر
من یه سوال دارم نفر اول 7 از خواب بیدار میشه صبحانه می خوره بعد میان وعده ساعت 1 ناهار و به همین ترتیب و میان وعده و همه ی این مطالبو راعایت میکنه ساعت 5 عصر هم میره باشگاه و ساعت 11 می خوابه نفر دوم12 از خواب بیدار میشه صبحانه می خوره...و ساعت 18 ناهار می خوره..ساعت 22 میره باشگاه.. و بقیه ماجرا و ساعت 4 می خوابه یعنی حساب کن ساعت نفر دوم 5 ساعت عقبه..ایا باز تاثیر داره توی نتیجه ای که در بدنسازی می گیره؟
mili19
‏۱۳۹۱-۰۳-۳۱‏, ۱۰:۵۸ بعد از ظهر
دوست عزیز یا واقعی گفتی این مطلبو یا مسخره کردی. اگه مسخره کردی که معلومه معلوماتت خیلی زیاده پس شما بنویس ما اجرا کنیم.اگرم جدی این سئوالتو پرسیدی اولاً من نگفتم که کی چه ساعتی بره باشگاه . چه ساعتی نره. دوماً یه تحقیق تو اینترنت یا مجلات بکن ببین ساعت خواب بدن چیه. یعنی بدن آدم چه ساعتی اتوماتیک به خواب فرو میره حالا چه شما به خودت فشار بیاری که بیدار بمونی یا نمونی بدنت داره کار خودشو میکنه. در نتیجه انرژی که باید صرف باز سازی سلولهای عضلت بشه صرف بیدار موندنت میشه
kaveh_am
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۱‏, ۱۲:۰۹ قبل از ظهر
خیلی خوب بود...دمت گرم...فقط فک کنم بعد تمرین کربوهیدرات زود جذب می خورن نه دیر جذب همون سیب زمینی که گفتی زود جذب دیگه !

باور کنید سیبز مینی زود جذب نیست
شاید من اشتباه میکنم.سیبزمینی فیبرش زیاده و دیر جذب هستش.
کجا نوشته سیب زمینی زود جذبه؟

۴. میزان کربوهیدرات مصرفی را نصف کنید : مصرف کربوهیدرات های پیچیده (سیب زمینی و ..) را برای نیمه اول روز و کربو هیدراتهای ساده را فقط برای بعد از تمرین برنامه ریزی کنید.منبع معتبر نیست ولی خیلی جا ها این رو نوشته

http://bodyclassic.persianblog.ir/tag/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D8%A8%D8%AF%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85_%D9%87%D8%A7


+تا یک ساعت بعد تمرین کربوهیدرات زود جذب باید خورد نه دیر جذب.
چون دیر جذب ها معده رو مشغول میکنه و خون میاد تو معده در حالی که عضلاتتون به اون خون نیاز دارن تا زود تر ترمیم بشن و.....
mili19
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۱‏, ۱۲:۲۷ قبل از ظهر
باور کنید سیبز مینی زود جذب نیست
شاید من اشتباه میکنم.سیبزمینی فیبرش زیاده و دیر جذب هستش.
کجا نوشته سیب زمینی زود جذبه؟

۴. میزان کربوهیدرات مصرفی را نصف کنید : مصرف کربوهیدرات های پیچیده (سیب زمینی و ..) را برای نیمه اول روز و کربو هیدراتهای ساده را فقط برای بعد از تمرین برنامه ریزی کنید.

منبع معتبر نیست ولی خیلی جا ها این رو نوشته

http://bodyclassic.persianblog.ir/tag/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D8%A8%D8%AF%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85_%D9%87%D8%A7


+تا یک ساعت بعد تمرین کربوهیدرات زود جذب باید خورد نه دیر جذب.
چون دیر جذب ها معده رو مشغول میکنه و خون میاد تو معده در حالی که عضلاتتون به اون خون نیاز دارن تا زود تر ترمیم بشن و.....
مرسی کاوه جان.بالاخره یه نفر نظر درست داد
mili19
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۱‏, ۱۲:۳۵ قبل از ظهر
من این جریان کربوهیدراتو از خودم نگفتم .من که تو این زمینه صاحب نظر نیستم یا دکترای تغذیه ندارم. اما تو باشگاه ما یه دکتر تغذیه میاد تمرین میکنه که از نظر علمی سطح بالایی داره.بعضی از وقتها موقع لباس عوض کردن من به حرف میگیرمش.اون گفت که شبها بجای شام از کربوهیدراتهای دیر جذبی مثل سوپ جو استفاده کنم.منم یه 2ماهی هست که هر شب سوپ جو با مرغ و قارچ پخته میخورم.خداییش هم جواب گرفتم.هم رشدم بهتر شد هم شبها راحت تر میخوابم.آخه یه مدت زیادی بود که استپ کرده بودم و هر جور برنامه شوکی که میزدم هم سایز نمیگرفتم.اما حالا خدا رو شکر با نظر این دکتر بهتر شدم.
ادی23
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۱‏, ۱۲:۴۶ قبل از ظهر
من فقط یه سوال پرسیدم کی مسخره کرد اخه واقعا دوست دارم بدونم فرق داره یا نه حساب کن دو نفر که یکیشون ساعتش 5 ساعت از اون یکی عقبه و دقیقا عین اون یکی عمل میکنه منتهی با 5 ساعت اختلاف می خوام بدونم حتما باید خواب مثلا ساعت 11 تا 7 صبح باشه؟ نمیشه 4 صبح تا 12 ظهر باشه و بقیه کارا روزانه هم 5 ساعت عقب بیفته ..ایا توی نتیجه بدنسازی تاثیری داره.؟
kaveh_am
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۱‏, ۱۰:۳۲ قبل از ظهر
من فقط یه سوال پرسیدم کی مسخره کرد اخه واقعا دوست دارم بدونم فرق داره یا نه حساب کن دو نفر که یکیشون ساعتش 5 ساعت از اون یکی عقبه و دقیقا عین اون یکی عمل میکنه منتهی با 5 ساعت اختلاف می خوام بدونم حتما باید خواب مثلا ساعت 11 تا 7 صبح باشه؟ نمیشه 4 صبح تا 12 ظهر باشه و بقیه کارا روزانه هم 5 ساعت عقب بیفته ..ایا توی نتیجه بدنسازی تاثیری داره.؟
بله فرق میکنه
بدن انسان تایم بندی داره(شما میتونید تایم خواب رو عوض کنید ولی چیزایه دیگه عوض نمیشه)
یکسری هورمون ها در طول شب و در خواب و در تاریکی در بدن ترشح میشه(صبح بخوابید این ترشح نمیشه (یا کم میشه) و در طولانی مدت به مشکل بر میخورید)
kaveh_am
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۱‏, ۱۰:۳۲ قبل از ظهر
مرسی کاوه جان.بالاخره یه نفر نظر درست داد

:گل رز:
علت این که همکاری نمیشه فکر کنم این باشه که همچین بحثایی تو فرم زیاد داریم.اونا رو بخونید به حدفتون درمورد اطلاعات درباره یه تغذیه میرسید.
:چشمک:
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۱‏, ۱۲:۲۴ بعد از ظهر
باور کنید سیبز مینی زود جذب نیست
شاید من اشتباه میکنم.سیبزمینی فیبرش زیاده و دیر جذب هستش.
کجا نوشته سیب زمینی زود جذبه؟

۴. میزان کربوهیدرات مصرفی را نصف کنید : مصرف کربوهیدرات های پیچیده (سیب زمینی و ..) را برای نیمه اول روز و کربو هیدراتهای ساده را فقط برای بعد از تمرین برنامه ریزی کنید.

منبع معتبر نیست ولی خیلی جا ها این رو نوشته

http://bodyclassic.persianblog.ir/tag/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D8%A8%D8%AF%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85_%D9%87%D8%A7


+تا یک ساعت بعد تمرین کربوهیدرات زود جذب باید خورد نه دیر جذب.
چون دیر جذب ها معده رو مشغول میکنه و خون میاد تو معده در حالی که عضلاتتون به اون خون نیاز دارن تا زود تر ترمیم بشن و.....

کاوه جان سیب زمینی سفید یعنی همینی که ما مصرف می کنیم زود جذبه، مثل برنج سفید، درسته از نظر تکنیکی به عنوان کامپلکس کرب مطرح می شه ولی تو بدن مشابه کربوهای ساده عمل می کنه، شاخص گلیسمیکی بالایی هم داره، این مطلب رو بخون اگر خواستی البته تحقیق راجع به موضوع دیگه ایه ولی اشاره به این می کنه که عملکرد سیب زمینی مشابه نوشابست، چند مطلب دیگه هم راجع به سیب زمینی خونده بودم که برای افراد دیابتی اصلا مناسب نیست و جایگزینش از محصولات سبوسدار گفته بود استفاده کنند.
Potatoes do contain important nutrients—vitamin C, potassium, and vitamin B6, to name a few. But the potato is not the only source of these nutrients, nor is it the best: Cup for cup, for example, broccoli has nearly nine times as much vitamin C as a potato, and white beans have about double the potassium. Yet a cup of potatoes has a similar effect on blood sugar as a can of Coca Cola or a handful of jelly beans

http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/nutrition-news/potato-and-school-lunch/?__utma=1.1248136567.1340262895.1340262895.1340262895.1&__utmb=1.2.10.1340262895&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1340262895.1.1.utmcsr=hsph.harvard.edu%7Cutmccn=(referral)%7Cutmcmd=referral%7Cutmcct=/nutritionsource/what-should-you-eat/health-gains-from-whole-grains/index.html&__utmv=-&__utmk=184991017#references (http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/nutrition-news/potato-and-school-lunch/?__utma=1.1248136567.1340262895.1340262895.1340262895.1&__utmb=1.2.10.1340262895&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1340262895.1.1.utmcsr=hsph.harvard.edu%7Cutmccn=(referral)%7Cutmcmd=referral%7Cutmcct=/nutritionsource/what-should-you-eat/health-gains-from-whole-grains/index.html&__utmv=-&__utmk=184991017#references)

کربوهای ساده بهترین زمان مصرفشون صبح به محض بیداری و بعد از تمرینه تو دسته میوه جات هم بهترین کربو زود جذب طالبی و هندوانست.

اینکه دوستان تو این تاپیک نظر ندادن احتمالا علتش اینه که این مسائلی که مطرح کردید تجربیات شخصی شماست و به وفور در سایت با ذکر منابع معتبر راجع بهش بحث شده
mili19
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۱‏, ۰۴:۵۶ بعد از ظهر
کاوه جان سیب زمینی سفید یعنی همینی که ما مصرف می کنیم زود جذبه، مثل برنج سفید، درسته از نظر تکنیکی به عنوان کامپلکس کرب مطرح می شه ولی تو بدن مشابه کربوهای ساده عمل می کنه، شاخص گلیسمیکی بالایی هم داره، این مطلب رو بخون اگر خواستی البته تحقیق راجع به موضوع دیگه ایه ولی اشاره به این می کنه که عملکرد سیب زمینی مشابه نوشابست، چند مطلب دیگه هم راجع به سیب زمینی خونده بودم که برای افراد دیابتی اصلا مناسب نیست و جایگزینش از محصولات سبوسدار گفته بود استفاده کنند.
Potatoes do contain important nutrients—vitamin C, potassium, and vitamin B6, to name a few. But the potato is not the only source of these nutrients, nor is it the best: Cup for cup, for example, broccoli has nearly nine times as much vitamin C as a potato, and white beans have about double the potassium. Yet a cup of potatoes has a similar effect on blood sugar as a can of Coca Cola or a handful of jelly beans

http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/nutrition-news/potato-and-school-lunch/?__utma=1.1248136567.1340262895.1340262895.1340262895.1&__utmb=1.2.10.1340262895&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1340262895.1.1.utmcsr=hsph.harvard.edu%7Cutmccn=(referral)%7Cutmcmd=referral%7Cutmcct=/nutritionsource/what-should-you-eat/health-gains-from-whole-grains/index.html&__utmv=-&__utmk=184991017#references (http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/nutrition-news/potato-and-school-lunch/?__utma=1.1248136567.1340262895.1340262895.1340262895.1&__utmb=1.2.10.1340262895&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1340262895.1.1.utmcsr=hsph.harvard.edu%7Cutmccn=%28referral%29%7Cutmcmd=referral%7Cutmcct=/nutritionsource/what-should-you-eat/health-gains-from-whole-grains/index.html&__utmv=-&__utmk=184991017#references)

کربوهای ساده بهترین زمان مصرفشون صبح به محض بیداری و بعد از تمرینه تو دسته میوه جات هم بهترین کربو زود جذب طالبی و هندوانست.

اینکه دوستان تو این تاپیک نظر ندادن احتمالا علتش اینه که این مسائلی که مطرح کردید تجربیات شخصی شماست و به وفور در سایت با ذکر منابع معتبر راجع بهش بحث شده
مرسی عزیز توضیح خیلی کامل و جامعی بود.منم از اول گفتم که دوستان خوبی مثل شما کمک کنن تا مطالب جنبه علمی و کاملتر بگیره.
mili19
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۱‏, ۰۴:۵۷ بعد از ظهر
در بدن ما از غده هیپوفیز، هورمون‌های مختلفی برای رشد قسمت‌های مختلف بدن ترشح می‌شود که هورمون (GH) یکی از آن‌ها است و برای رشد تمامی سلول‌های بدن به خصوص رشد استخوان‌ها موثر است.
پس این هورمون در سن نوجوانی باعث افزایش قد می‌شود و چون روی بقیه سلول‌های بدن نیز موثر است به فعالیت‌ آن‌ها کمک می‌کند.
طبق بررسی‌های انجام شده، میزان ترشح هورمون رشد طی خواب عمیق شبانه افزایش می‌یابد. پس حدود نیم ساعت تا یک ساعت بعد از شروع خواب ترشح هورمون رشد شروع به افزایش خواهد داشت که حدود دو ساعت این افزایش ترشح ادامه می‌یابد و بعداً کاهش می‌یابد.
پس اگر فردی ساعت9 یا10 شب بخوابد، وقت کافی برای خواب عمیق شبانه دارد که هورمون رشد به افزایش ترشح خود برسد، ولی اگر ساعت یک یا 2 نیمه شب بخوابد، خواب شبانه کاهش می‌یابد و هورمون رشد به اندازه کافی ترشح نمی‌شود، بنابراین در طول روز احساس خستگی می‌کند و حتی اگر در سن نوجوانی باشد، روی رشد قد او نیز اثر کاهنده خواهد داشت.
جالب توجه است که ترشح هورمون کورتیزول که به هورمون جنگ و ستیز نیز معروف است با طلوع خورشید افزایش می‌یابد و با افزایش آن ترشح هورمون رشد کاهش می‌یابد، بنابراین وقتی فردی روز می‌خوابد، مقدار ترشح هورمون کورتیزول در بدنش افزایش و ترشح هورمون رشد کاهش می‌یابد.
بدن آماده فعالیت است و چون این هورمون اجازه افزایش به ترشح هورمون رشد را نمی‌دهد فرد از خواب روز احساس خستگی و حتی سردرد می‌کند.
ـ پس شب‌ها زودتر بخوابیم تا رشد بدنی و عصبی خوبی داشته باشیم
http://saeidfard.blogfa.com/post-7.aspx
kaveh_am
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۳‏, ۰۴:۲۷ بعد از ظهر
کاوه جان سیب زمینی سفید یعنی همینی که ما مصرف می کنیم زود جذبه، مثل برنج سفید، درسته از نظر تکنیکی به عنوان کامپلکس کرب مطرح می شه ولی تو بدن مشابه کربوهای ساده عمل می کنه، شاخص گلیسمیکی بالایی هم داره، این مطلب رو بخون اگر خواستی البته تحقیق راجع به موضوع دیگه ایه ولی اشاره به این می کنه که عملکرد سیب زمینی مشابه نوشابست، چند مطلب دیگه هم راجع به سیب زمینی خونده بودم که برای افراد دیابتی اصلا مناسب نیست و جایگزینش از محصولات سبوسدار گفته بود استفاده کنند.
Potatoes do contain important nutrients—vitamin C, potassium, and vitamin B6, to name a few. But the potato is not the only source of these nutrients, nor is it the best: Cup for cup, for example, broccoli has nearly nine times as much vitamin C as a potato, and white beans have about double the potassium. Yet a cup of potatoes has a similar effect on blood sugar as a can of Coca Cola or a handful of jelly beans

http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/nutrition-news/potato-and-school-lunch/?__utma=1.1248136567.1340262895.1340262895.1340262895.1&__utmb=1.2.10.1340262895&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1340262895.1.1.utmcsr=hsph.harvard.edu%7Cutmccn=(referral)%7Cutmcmd=referral%7Cutmcct=/nutritionsource/what-should-you-eat/health-gains-from-whole-grains/index.html&__utmv=-&__utmk=184991017#references (http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/nutrition-news/potato-and-school-lunch/?__utma=1.1248136567.1340262895.1340262895.1340262895.1&__utmb=1.2.10.1340262895&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1340262895.1.1.utmcsr=hsph.harvard.edu%7Cutmccn=%28referral%29%7Cutmcmd=referral%7Cutmcct=/nutritionsource/what-should-you-eat/health-gains-from-whole-grains/index.html&__utmv=-&__utmk=184991017#references)

کربوهای ساده بهترین زمان مصرفشون صبح به محض بیداری و بعد از تمرینه تو دسته میوه جات هم بهترین کربو زود جذب طالبی و هندوانست.

اینکه دوستان تو این تاپیک نظر ندادن احتمالا علتش اینه که این مسائلی که مطرح کردید تجربیات شخصی شماست و به وفور در سایت با ذکر منابع معتبر راجع بهش بحث شده

مطلبتون خیلی خوب بود.من رو به کلی سرچ کردن واداشت و کلی از اشتباه در اومدم.
تشکر:گل رز:

قسمت
Sweet Potatoes

http://www.livestrong.com/article/220433-list-of-slow-carbs-to-lose-weight/

اینجا هم گفته سیب زمینی معمولی زیاد پیچیده نیست و کاملا زود جذب هم نیست و متوسط هستش.....
باز هم به نظرم بعد تمرین خوب نباشه و معده رو مشغول میکنه.....نه؟
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۳‏, ۰۵:۵۵ بعد از ظهر
مطلبتون خیلی خوب بود.من رو به کلی سرچ کردن واداشت و کلی از اشتباه در اومدم.
تشکر:گل رز:

قسمت
Sweet Potatoes

http://www.livestrong.com/article/220433-list-of-slow-carbs-to-lose-weight/

اینجا هم گفته سیب زمینی معمولی زیاد پیچیده نیست و کاملا زود جذب هم نیست و متوسط هستش.....
باز هم به نظرم بعد تمرین خوب نباشه و معده رو مشغول میکنه.....نه؟

به نظر منم واسه بعد تمرین آب انگور یا دکستروز یا طالبی خیلی بهترن تا سیب زمینی
mili19
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۳‏, ۱۰:۰۳ بعد از ظهر
به نظر منم واسه بعد تمرین آب انگور یا دکستروز یا طالبی خیلی بهترن تا سیب زمینی

عاله.عال.من اینو هستم.داداش گفتی مارو به هوس انداختی
تازه کار
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۸‏, ۱۲:۵۵ بعد از ظهر
خیلی عالی بود و کمکم کرد ممنون ولی فکر کنم ویتامین سی جوشان رو بعد از نهار باید خورد
:-?
Sen@toR
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۸‏, ۰۱:۴۷ بعد از ظهر
خیلی عالی بود و کمکم کرد ممنون ولی فکر کنم ویتامین سی جوشان رو بعد از نهار باید خورد
:-?
چرا باید بعد ناهار خورد ؟!
Iron.Mike
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۸‏, ۰۲:۱۷ بعد از ظهر
به نظر منم واسه بعد تمرین آب انگور یا دکستروز یا طالبی خیلی بهترن تا سیب زمینی

دکستروز چیه ؟
khoori85
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۸‏, ۰۲:۲۰ بعد از ظهر
کاربر محترم mili19 ازمطالبت ممنونم، عالی واقعا
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۸‏, ۰۲:۳۴ بعد از ظهر
چرا باید بعد ناهار خورد ؟!

من که صبحها بعد صبحانه میخورم چون میگن مصرف قرص های جوشان پنجاه درصد جذب آهن رژیم غذایی را کاهش می دهد و صبحانه دارای حداقل آهن موجود در رژیم غذاییه ، پس بهتره کلسیم همراه با ناهار مصرف نشه.شبها هم اگه معده خالی باشه میشه خورد.
gh0st
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۸‏, ۰۲:۳۵ بعد از ظهر
دکستروز چیه ؟

دکستروز نوعی گلوکوز مونوساکارید(قند ساده) که به نام دکستروز مونوهیدرات شناخته می شه و به عنوان سوخت سلول ها و اورگانهای زنده مصرف می شه
تازه کار
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۸‏, ۰۲:۵۰ بعد از ظهر
چرا باید بعد ناهار خورد ؟!

البته هر موقع که بخای میشه خورد فرقی نمیکنه صبح باشه یا شب
اما بابام میگه بعد ناهار ( دکتر )





> چرا ایرانی ها چاق و مریض می شوند؟
PDA

ک کنید : چرا ایرانی ها چاق و مریض می شوند؟

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۹‏, ۰۲:۱۹ بعد از ظهر
مصائب سفره ایرانی؛

http://www.persianv.com/jaleb/khabar/1210269856BSwuipL.jpg
عادت غذایی ایرانیان نیز همانند دیگر ابعاد زندگی آنها، ملغمه ای از سنت و مدرنیسم است، این رفتار غذایی که نه از مواهب سنت برخوردار است و از منافع غذاهای مدرن، و البته معایب و آفت های هر دو را هم دارد، این وضعیت باعث شده است بیماری های قلبی و عروقی و گوارشی و بدن های چاق ارمغان این وضعیت برای ایرانیان باشد.

نوشتار زیر، به بررسی علمی رفتار غذایی مرسوم ایرانی پرداخته است.


1- زرشک پلو با مرغ و باقلا پلو با ماهی
هر دوی این غذاها، بسیار سرد هستند و به مرور زمان در صورت مصرف زیاد، غلظت خون ایجاد کرده و مقدار زیادی اخلاط نابجا و مضر بلغم و سودا در بدن تولید می کنند. ماهی، مرغ، برنج، زرشک، باقلا، روغن نباتی همگی سرد و بلغم زا هستند. حال اگر همراه این غذاها، سالاد، ماست یا ترشیجات هم مصرف گردد، مشکل چند برابر خواهد شد. در صورت مصرف چنین غذاهایی، حتما بایستی ادویه ها و مواد غذایی گرم مثل فلفل سیاه، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف نمایید.

2- خوردن ماست و دوغ همراه با غذاهای گوشتی
مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعات طب سنتی به حساب می آید. طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخی موارد بروز لک و پیس می شود.

3- حذف سبزی از سفره و جایگزینی سالاد
طبع اغلب سبزی ها گرم است و به هضم غذا بسیار کمک می کنند. سبزی ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند؛ همچنین به علت دارا بودن فیبر، مانع یبوست می شود. اما سالاد بر خلاف سبزی، طبع سردی دارد و هضم غذا را (برخلاف تصور مردم) مختل می کند.
نکته: بهترین ماده جهت شستشو و ضدعفونی سبزی، سرکه و نمک دریا می باشد.

4- خوردن زیاد عدسی
عدس غذایی سودا زاست و مصرف زیاد آن موجب بروز و افزایش غلظت خون می شود. اما متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که به علت تبلیغات زیاد در رابطه با خون ساز بودن عدس، مردم سایر حبوبات را کنار گذاشته و عدس را بیش از سایر حبوبات مصرف می کنند. در طب سنتی بر مصرف نخود بسیار تاکید شده است. نخود دارای خاصیت سم زدایی، افزایش توان ***ی، افزایش حافظه، تقویت قلب، خون سازی، استخوان سازی، جلوگیری از سفید شدن موها و ده ها خاصیت دیگر ذکر شده است.
نکته ای در رابطه با مصرف نخود: جهت کاهش مشکل نفخ معده در زمان مصرف نخود، بهتر است آن را 12 ساعت قبل از طبخ خیس کرده و سپس آب آن را دور بریزید.

5- مصرف پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه
مصرف پنیر به تنهایی بسیار مضر می باشد و بلغم زاست. خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی حالی و کندی در یادگیری و کاهش تمرکز ذهن می گردد.
غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آن ها را به عهده دارد. این غده کلسیم و فسفر را با یکدیگر و در کنار هم می شناسد، بنابراین در زمانی که ماده غذایی حاوی کلسیم را مصرف می کنیم، بایستی همراه آن نیز فسفر مصرف کنیم، در غیر اینصورت، غده پاراتیروئید، فسفر را از مغز برمی دارد که موجب کندذهنی می شود.
بهترین زمان مصرف پنیر، وعده شام و به همراه مصلاحات آن (گردو، زیره، سیاه دانه و آویشن) می باشد. زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده پاراتیروئید در هنگام شب صورت می گیرد.
نکته: گردو (و همچنین بادام) باید در زمان مصرف شکسته شود، زیرا در برخورد طولانی مدت با هوا، اکسید شده و خاصیت اولیه خود را ندارد.
نکته: بادام نباید با پنیر مصرف گردد. زیرا موجب فساد در معده شده و گوارش را با مشکل رو به رو می کند و به عنوان عامل مهمی در تشکیل سنگ کلیه و مثانه محسوب می شود.

6- حذف سرکه از غذا
حذف سرکه یکی از ظلم هایی است که توسط گروهی از پزشکان دامن زده شده است. تحت اینکه که سرکه برای اعصاب مضر و سبب زخم معده می شود. در صورتی که رازی، رساله ای تحت عنوان رساله سرکه دارد که هزار خاصیت برای سرکه بیان کرده است.
سرکه در طب سنتی به عنوان یک حمل کننده (Carrier) محسوب می شود. حمل کننده ماده ای است که داروها را جهت مصرف به اعضای مورد نیاز می رساند.
(نکته: عسل هم یک حمل کننده بسیار مهم به حساب می آید)
طبق تحقیقات، سرکه در کاهش کلسترول، چربی و قند خون، نقش به سزایی دارد. همچنین سرکه سبب گشاد شدن عروق و بهتر شدن جریان خون می شود؛ به هضم غذا کمک کرده و صفرا بُر است؛ ضدعفونی کننده و موجب از بین رفتن رسوبات و املاح مضر است.
نکته: طبیعت سرکه سرد است و افراد بلغمی و سوداوی باید در مصرف آن دقت نمایند. چنانچه افراد سرد مزاج در مصرف سرکه (بدون مصلحات) زیاده روی کنند، ممکن است موجب افت فشارخون و بی حالی گردند. بنابراین افراد سرد مزاج باید سرکه را با عسل و یا شیره خرما مصرف نمایند.

7- تنوع خواری و مصرف اقلام متعدد در یک وعده غذایی
چنین شیوه غذا خوردن، موجب به هم خوردن تنظیم گوارش شده و بسیار مضر است. زمانی که چند ماده غذایی متنوع را در یک وعده میل می کنید، آنزیم های هاضمه دچار سردرگمی و اختلال شده و هضم غذا ناقص خواهد شد. زیرا مواد غذایی متفاوت، زمان هضم متفاوتی با یکدیگر دارند. در نتیجه از ترکیب این مواد، اخلاط فاسد در بدن تولید می گردد.

8- وعده غذایی ظهر
از نظر طب سنتی وعده غذایی ظهر، مضر بوده و بلغم و سودا را در بدن زیاد می کند و سبب غلظت خون می گردد. ترک وعده نهار موجب تقویت ایمنی بدن، تناسب اندام، حفظ تعادل مزاج و رفع بیماری ها می شود.
گرم ترین زمان در طول روز، ظهر است که بهترین کار در آن ساعات، سرد کردن بدن است، نه خوردن غذا. در طب سنتی توصیه شده که انرژی بدن در زمان ظهر از خواب قیلوله تامین شود.
9- عدم مصرف صحیح آجیل
آجیل برای کاهش چربی، غلظت خون، سلامت قلب، سلامت کبد و افزایش کارکرد مغز بی نهایت مفید و لازم است. طبق تحقیقات مصرف روزانه یک مشت آجیل، بین 5 تا 15 سال به طول عمر انسان می افزاید. مصرف حداقل 7 عدد بادام در روز (البته به شرطی که به صورت تازه از پوست در آید) در جهت پاکسازی کبد و تقویت استخوان ها، رشد قدی اطفال و افزایش ضریب هوشی و حافظه توصیه شده است.
بهترین نوع آجیل، 4 مغز گردو، بادام، فندق و پسته است که 4 برابر گوشت انرژی دارد و تمام 20 نوع پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند. توصیه می شود 4 مغز را هفته ای یک بار درست کرده، به صورت پودر در آورده و در یک ظرف در بسته نگهداری نمایید. 4 مغز به عنوان یک غذای بسیار عالی برای کودکان در حال رشد می باشد.
افراد صفراوی بایستی در مصرف آجیل احتیاط کرده و زیاده روی نکنند.
10- عدم مصرف صحیح ادویه جات
باور غلط و مصطلح دیگر مضر بودن ادویه جات برای کبد است. تنها مورد احتیاط ادویه، افراد صفراوی می باشند
مصرف ادویه با غذا موجب فعال شدن کبد و کارکرد منظم دستگاه گوارش خواهد شد. اکثر ادویه ها خاصیت دارویی و درمانی دارند. به طوری کلی ادویه جات باعث تعدیل بلغم اضافی معده و رطوبت های نابه جای دستگاه گوارش می شود. مصرف مداوم و بلند مدت ادویه ، بلغم و سوداری نا به جای بدن را کاهش داده و در تخفیف و درمان بیماری های ناشی از بلغم و سودا بسیار موثر است. بیماری هایی مثل آرتروز، درد مفاصل، نفخ معده، کاهش حافظه، صرع، شب ادراری، عفونت های زنانه، افسردگی و ...

11- مصرف میوه همراه با غذا
مصرف میوه با غذا سوء هاضمه و اخلاط فاسد تولید کرده و موجب تباه شدن معده می گردد. تنها دو میوه زیتون و انار، مجوز مصرف با غذا را دارند. جالب است که بدانیم مصرف آن ها به تنهایی از دیدگاه طب سنتی مناسب نیست و مضر شناخته شده است.
بهتر است میوه ها به تنهایی و در وعده جداگانه ای مصرف شوند. و در هر وعده غذایی تنها یک نوع میوه (به دلیل متفاوت بودن زمان هضم مواد غذایی مختلف) که البته باید به فصل و کاملا رسیده (کال نباشد) میل شود. به عنوان مثال در یک وعده نباید همزمان از سیب و پرتقال استفاده شود.
میوه ها دارای فیبر بوده و مانع از یبوست می شوند. همچنین موادی سرشار از ویتامین محسوب می شوند.
نکته: شیر هم یک غذا محسوب می شود، بنابراین مصرف میوه با آن ممنوع است و مصرف میوه با شیر، معده را تباه می کند. به عنوان مثال شیر و موز.
12- مصرف نکردن مصلحات غذایی
هر غذایی در طب سنتی دارای چندین مصلح می باشد. مصلح ماده غذایی است که در اصلاح و تعدیل عوارض جانبی احتمالی آن غذا موثر خواهد بود. مصلح هضم غذا را بهتر کرده و خواص و فوائد و میزان اثرگذاری غذا را در بدن و ارگان های مربوطه مضاعف می کند.
به گزارش پارسینه، در تغذیه سنتی ایرانیان، مصرف مصلحات به طور کامل رعایت می شده است. کمتر غذا و میوه ای دیده می شده که بدون مصلح مصرف شود. متاسفانه امروزه اغلب این مصلحات کنار گذاشته شده و همین سبب کاهش کم و کیف در جذب و هضم غذا خواهد شد.

13- استفاده از اقلام و غذاهای وارداتی
اکثر این غذاها یبوست زا هستند. و از نظر طب سنتی، یبوست مادر تمام بیماری هاست. همچنین تمامی این غذاها توسط کارخانه ها تولید می گردند و کارخانه ها جهت افزایش زمان ماندگاری محصولات خود به این محصولات مواد نگهدارنده شیمیایی اضافه می کنند. از جمله ماکارونی، پیتزا، پفک، سوسیس، کالباس، بیسکویت ها، شکلات ها و ... . تمام این محصولات جای توضیح و بحث بسیار دارد که در آینده مطالبی ارائه خواهد شد.
14- ایستاده غذا خوردن

خوردن غذا به صورت ایستاده موجب افزایش سودا در خون شده و ایجاد غلظت در خون می‌کند.

15- مصرف زیاد سالاد الویه

سالاد الویه جزء غذاهای بسیار سرد و بلغم‌زاست. لذا باید با ادویه‌های گرم نظیر فلفل و آویشن، مصرف شود. همچنین استفاده از سس مایونز در این غذا به علت دارا بودن مواد شیمیایی کُربات و سُربات، در خون ایجاد مسمومیت کرده و سرطان‌زا می‌باشد.

16- تندتند غذا خوردن

غذا باید کاملا جویده شده و به آرامی خورده شود. سریع خوردن غذا سبب ترشح ناقص آنزیم‌های گوارشی شده و هضم را مختل می‌کند. فراموش نشود، در صورتی که هضم به هر دلیلی ناقص صورت گیرد، خلط فاسد و نابجا در بدن تولید می‌شود.

17- مصرف غلط ماست با اسفناج
مصرف ماست با اسفناج به دلیل تشکیل اگزالات کلسیم، مولد تشکیل سنگ کلیه و مثانه است، اما امروزه به وفور مصرف می‌شود. مصلح ماست و اسفناج، زعفران و گردو می‌باشد.
اقلام و اغذیه‌های مضر و خطرناک

1-روغن نباتی
روغن‌های هیدروژنه جامد و روغن‌های نباتی مایع، سبب افزایش چربی، کلسترول و تری‌گلیسیرید شده و در عروق بدن و قلب رسوب کرده و پلاک چربی تشکیل می‌دهد. همچنین مواد رنگ بر و مواد نگهدارنده افزوده شده به این روغن‌ها، ترکیبات مضر و خطرناکی هستند.
گزارش‌های مکرر از کارخانه‌های تولید روغن، از آلودگی مخازن نگهداری روغن، به حیوانات موزی مثل موش و ...، همچنین استفاده از ماشین‌های حمل و نقل آلوده به مواد نفتی جهت حمل مواد اولیه روغن‌های مایع، خبر می‌دهند.
علی رغم تبلیغات زیاد کارخانه‌های سازنده و برخی از پزشکان، مصرف روغن‌های مایع نیز سبب افزایش کلسترول می‌گردد. همچنین کره گیاهی مارگارین، طی تحقیقات 10 ساله آمریکا، موجب رسوب چربی و کلسترول در عروق و تشکیل پلاک چربی در عروق کرونر قلبی و بیماری‌های قلبی نقش موثر داشته و از عوامل سکته قلبی به شمار می‌رود.
در برابر روغن‌های فوق، بهترین روغن‌ها، روغن کنجد، زیتون، روغن دنبه و انواع روغن‌های محلی می‌باشد.
2-نوشابه
نوشابه حاوی ماده نگهدارنده بنزوات سدیم که بسیار سمی و خطرناک و سرطان‌زاست، می‌باشد. طبق تحقیقات غیر رسمی، درصد این مواد در نوشابه‌ها از حد مجاز استاندارد، بالاتر است.
کافئین و مواد رنگی موجود در نوشابه، برای قلب بسیار مضر بوده و سبب بی‌قراری و نامنظمی ضربان قلب می‌گردد.
همچنین وجود گاز CO2 موجود در نوشابه، موجب شل شدن دریچه بین معده و مری شده و ایجاد رفلاکس می‌کند. در نتیجه محتویات معده که اسیدی هستند، وارد مری شده و ایجاد زخم در انتهای مری می‌کند. در نهایت ممکن است موجب بروز بیماری «بارِت» و در صورتی که درمان نشود، سبب بروز سرطان مری گردد. گاز CO2، خیلی سریع با مواد غذایی ترکیب شده و وارد بدن می‌گردد.
اسید فسفریک موجود در نوشابه بر استخوان‌ها، مغز، و ماهیچه‌ها اثر می‌گذارد و مانع جذب کلسیم در این اندام‌ها می‌شود. اسید فسفریک با کلسیم استخوان‌ها رقابت کرده و کلسیم را از سطح استخوانی برداشت کرده وخود جای آن می‌نشیند و بدین ترتیب از طرفی سبب نرمی وپوکی استخوان شده و از طرفی رسوبات کلسیم وارد خون شده و ایجاد سنگ کلیه می‌کند. کاهش کلسیم در مغز موجب بروز احساس کسالت و رخوت می‌شود، همچنین کاهش کلسیم در ماهیچه‌ها موجب ضعف آن‌ها و در نتیجه ضعف جسمانی می‌گردد.
مواد قندی موجود در نوشابه برای دندان‌ها بسیار مضر می‌باشد، همچنین یک عدد نوشابه به اندازه شش بشقاب برنج چاق کننده است.
توصیه می‌شود به جای نوشیدنی‌های صنعتی از نوشیدنی‌های طبیعی مانند انواع شربت‌ها با‌ عسل (آب‌لیمو، عرق بهارنارنج، شاه‌توت، آلبالو و ...) و انواع دمکرده‌های گیاهی استفاده شود.
سالم‌ترین و پرخاصیت‌ترین نوشیدنی سنتی ایران شربت سرکه انگبین است.
3-سس مایونز
از آنجا که سرعت رشد میکروب در سس مایونز بسیار بالاست، این ماده حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم وبنزوات سدیم) است که سرطان‌زا هستند. به تجربه ثابت شده است که در اقلام غذایی هیچ چیز به اندازه سس مایونز موجب صدمه به پوست صورت وجوش صورت نمی‌شود. همچنین استفاده طولانی مدت از سس مایونز موجب بروز سنگ‌های صفراوی، ناراحتی‌های کبدی، آلرژی، چرب شدن سریع پوست و مو، گرفتگی عروق می‌گردد.
به جای سس مایونز صنعتی می‌توان از سس سنتی زیر در تهیه انواع سالادها استفاده کرد:

مواد لازم: روغن زیتون (1 لیوان)، ارده (کمتر از نصف قاشق غذاخوری)، نخود پخته چرخ شده(6-7 قاشق غذخوری)، سیر (1 حبه)، آبلیوی طبیعی (نصف استکان)، نمک و فلفل به میزان دلخواه.
تمام مواد را با مخلوط کن، کاملا مخلوط کرده تا سس یکنواختی به دست بیاید.
(در صورتی که سس غلظت مناسبی نداشت می توان با افزودن نخود پخته و روغن آن را به غلظت مناسب رساند)
این سس نرم کننده دستگاه گوارش می باشد و چاق کننده نیست.
4-گوشت گاو و گوساله به مقدار زیاد
بوعلی‌سینا، شانزده بیماری مهلک را به مصرف گوشت گاو و گوساله مرتبط می‌داند که اولین آن سرطان و دوم مالیخولیا (معادل اسکیزوفرنی امروز) وسوم بواسیر (هموروئید) می‌باشد.
گوشت گاو به شدت سودازاست، موجب افزایش غلظت خون شده و برای کبد بار سنگین دارد. سبب تیرگی پوست، حالت‌های عصبی وافسردگی، وسواس، واریس، بزرگ شدن طحال و ... می‌شود.
از بین گوشت ها بهترین گوشت برای مصرف گوشت گوسفند جوان می باشد که طبع آن گرم و تر است و معتدل می باشد. بهترین شیوه مصرف گوشت، آبگوشت است.
5-سوسیس و کالباس
مواد افزودنی بنزوات سدیم و نیترات به حد وفور به این اقلام افزوده می‌شود که بسیار مضر هستند.30 تا 60 درصد ترکیب سوسیس و کالباس متشکل از سیر است که خود سبب آکنه می‌شود. گوشت پایه آن‌ها (اگر گوشتی در کار باشد!)، گوشت گاو پیر و فاسد می‌باشد که مضرات آن پیشتر گفته شد. حتی باز بنا به شواهد عینی، از زایدات گوشت و گوشت‌های غیر قابل استفاده برای ساختن سوسیس و کالباس استفاده می‌شود.
برای جلوگیری از سیاه شدن این فرآورده‌ها از نیترات سدیم استفاده می‌شود که در بدن با گلوبین خون ترکیب شده و ماده‌ای به نام نیتروزامین ایجاد می‌کند و موجب بروز سرطان به خصوص در معده می‌شود.
با مصرف جوز در کتلت و کوکو، مزه این غذاها شبیه به مزه سوسیس، و با مصرف سیر و زیره مزه آن ها شبیه به مزه کالباس می شود.
6-پیتزا و همبرگر
خمیر پیتزا از آرد سفید صفر (فاقد سبوس و خاصیت) تهیه می‌گردد و برای معده سنگین و مضر است. همچنین پنیر پخته در طب سنتی بلغم‌زا و مضر شناخته شده است (در هیچ غذایی نباید از پنیر پخته شده استفاده کرد). در پیتزا از سوسیس و کالباس و روغن‌های سرخ کردنی استفاده شده که پیشتر مضراتشان ارائه شد.
همبرگر نیز از گوشت گاو تشکیل یافته که مضر است وسرخ کردن آن با روغنی که بارها سرخ شده است، ضریب سرطان‌زایی آن را بالا می برد.
پیتزا و همبرگر را می توان در منزل و به کمک مواد سالم تهیه کرد. می توان برای تهیه خمیر از آرد سبوس دار و همچنین از گوشت چرخ کرده گوسفندی استفاده کرد.
7-پفک و چیپس
در یک تحقیق علمی در کشور انگلستان مشخص شده است که درصد عقیمی و ناباروری در کودکانی که پفک به وفور مصرف می‌کنند، بالاتر از سایر کودکان است. پفک حاوی تارترازین (به عنوان ماده قرمز ونارنجی رنگ) است که سبب اختلالات رفتاری واضطراب و پرخاشگری وتندخویی و حالت‌های عصبی در اطفال می‌شود. بنا به شواهد عینی پنیر پفک، اغلب پنیر تلخ (پنیر فاسد وگندیده که تاریخ مصرف آن گذشته) است، زیرا ارزانتر از پنیر سالم می‌باشد. پفک چسبندگی فوق‌العاده به دندان‌ها دارد. به طوری که با هفت مرتبه مسواک زدن صحیح واصولی، باز هم ذرات پفک لابه‌لای دندان‌ها مشاهده می‌شود. پفک اشتهای طبیعی کودک را از بین می‌برد. با توجه به آمار بالای مصرف پفک، باید برای سلامتی نسل آینده شدیدا نگران بود.
اسیدهای چرب ترانس موجود در چیپس پس از حرارت دیدن مکرر تبدیل به ( fft (free fat acid شده که سرطانزا هستند. همچنین روغن‌های مورد استفاده در تهیه چیپس‌ها، روغن‌های سرد صنعتی می‌باشد.
به جای استفاده از تنقلات صنعتی می توان از تنقلات سالمی چون نخود و کشمش، انجیر، برنجک و گندم برشته، انواع مغزها (پسته، بادام، فندق، تخمه کدو)، انواع برگه ها (برگه هلو، برگه زرد آلو) استفاده کرد.
8-ماکارونی
ماکارونی با آرد سفید صفر (بدون سبوس) تهیه می‌شود که فاقد ارزش غذایی می‌باشد. ماکارونی حاوی گنوتن صنعتی (جهت خشک کردن رشته‌های ماکارونی) است که متاسفانه مقدار آن از حد مجاز بین‌المللی، بیشتر گزارش شده است. گنوتن صنعتی سرطان‌زا است و ایجاد یبوست و زخم‌های روده‌ای می‌کند.
9-برنج سفید
برنج سفید که پر مصرف‌ترین اقلام سفره ایرانی شده است، بسیار مضر است! برنج سودازاست وخون را به شدت غلیظ می‌کند. برنج یبوست‌زاست و یبوست مادر تمام بیماریهاست. برنج موجب بروز سُده یا انسداد در مجاری ادراری، کانال نخاعی، انسداد عروقی، ایجاد سنگ صفرا و سنگ کلیه می‌شود........
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۹‏, ۰۳:۳۴ بعد از ظهر
خداییش درصد کمی از ایرانیا خیلی چاق هستن مثلا تو امریکا که اضافه وزن بیداد میکنه ماها فقط هالیوودی هارو میبینیم از اصل بی خبریم:پوزخند:
Iron.Mike
‏۱۳۹۱-۰۳-۳۰‏, ۱۱:۴۰ قبل از ظهر
آره دوست من هم که تو آمریکاست همینو میگه
از بس غذاهای فست فودی میخورن

سولماز خانوم منبع این متن کجاست ؟ با اجازه شما میخوام تو یه فروم دیگه بذارمش
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۳-۳۰‏, ۰۲:۲۷ بعد از ظهر
http://onlychild.persianblog.ir

نویسنده:فرشته
:لبخند:
Iron.Mike
‏۱۳۹۱-۰۳-۳۱‏, ۱۲:۲۷ قبل از ظهر
منبع اصلیشو پیدا کردم
پارسینه بود
viyan
‏۱۳۹۲-۰۵-۱۵‏, ۰۶:۱۹ بعد از ظهر
5- مصرف پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه
مصرف پنیر به تنهایی بسیار مضر می باشد و بلغم زاست. خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی حالی و کندی در یادگیری و کاهش تمرکز ذهن می گردد.
غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آن ها را به عهده دارد. این غده کلسیم و فسفر را با یکدیگر و در کنار هم می شناسد، بنابراین در زمانی که ماده غذایی حاوی کلسیم را مصرف می کنیم، بایستی همراه آن نیز فسفر مصرف کنیم، در غیر اینصورت، غده پاراتیروئید، فسفر را از مغز برمی دارد که موجب کندذهنی می شود.
بهترین زمان مصرف پنیر، وعده شام و به همراه مصلاحات آن (گردو، زیره، سیاه دانه و آویشن) می باشد. زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده پاراتیروئید در هنگام شب صورت می گیرد.
.
این قسمت ( قرمزرنگ ) کمی غلغلکم میده همچین
ند استارک
‏۱۳۹۲-۰۵-۱۵‏, ۰۸:۳۴ بعد از ظهر
آره دوست من هم که تو آمریکاست همینو میگه
از بس غذاهای فست فودی میخورن

سولماز خانوم منبع این متن کجاست ؟ با اجازه شما میخوام تو یه فروم دیگه بذارمش

دادا آشپز رو بچسب:نمیبینم:
aidin.2014
‏۱۳۹۲-۰۵-۱۶‏, ۰۲:۱۲ قبل از ظهر
1تغدیه افتضاح
2.روش پخت افتضاح
3.مواد اولیه افتضاح
4.تنبلی بیش از حد
5.اهمیت نداشتن ندادن به سلامتی و بی تفاوتی.
6.مهمترینش میدونید چیه؟نداشتن وقت واسه خیلیا(البته نه همه)خیلیا متاسفانه از لحاظ مالی ضعیفن ودیگه ورزش کردن واسشون دغدغه نیس خدایی.یعنی طرف تو نون شبش مونده حالا بخواد بفکر اندامو تغدیش باشه بعیده و دور از انصاف به این قشر ادما خرده وارد یشه.خودمونیم اما کسایی که ورزش میکنن حداقلش اینه از لحاظ مالی وضشون افتضاح نیست.بازم برمیگرده به کیفیت زندگی تو ایران که.......بماند:بیفایده:
viyan
‏۱۳۹۲-۰۶-۰۷‏, ۱۲:۰۳ قبل از ظهر
همینطوره . اونجا از پرخوری چاق می شن اینجا از سو تغذیه . وقتی پروتئین کافی به بدن نرسه وقتی 12 ماهه خدا استرس از هرنوعش داشته باشی خوب مسلمه متابولیسم مختل می شه





> بمب ویتامین ( تخم و گوشت بلدرچین )
PDA

ک کنید : بمب ویتامین ( تخم و گوشت بلدرچین )

shahab-prd
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۶‏, ۰۹:۰۲ بعد از ظهر
تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ، به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد.یک تخم بلدرچین هر چند که از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن تخم مرغ معمولی را دارد، ولی نسبت به آن دارای 5 برابر فسفر، 5/7 برابر آهن، 6 برابر ویتامین B12و وتیامین B1 و 15 برابر ویتامین B2 ریبوفلاوین می باشد:کف کرده:از این رو آن را بمب ویتامین می نامندتخم بلدرچین به علت نداشتن کلسترول ، قابل مصرف برای تمام افرادی است که مصرف تخم مرغ برایشان منع شده است..

تخم بلدرچین به دلیل غنای بالای امگا3 و فسفر در کشور ژاپن به عنوان بخشی از صبحانه دانش آموزان و کودکان محسوب می شود•

قابل توجه افراد بالای 40 سال

جذب ویتامینهای بدن با افزایش سن بسیار کم میشود از این رو مصرف روزانه ی تخم و گوشت بلدرچین را به افراد بالای 40 سال برای بالا بردن مواد معدنی و ویتامینهای بدن و جلوگیری از، کارافتادگی زود رس و پیشگیری ازسرطان توصیه می نماییم. تخم بلدرچین در افراد پیر و مسن موجد قوای از دست رفته جوانی است

خواص تخم و گوشت بلدرچین

.1- سرشار از امگا3(برای تقویت هوش و حافظه)
2- غنی از آهن / ویتامینهای آ ، ب ، ث / اسیدهای آمینه و میکرو المانها
3- توصیه شده برای دوران بارداری (برای باهوش شدن جنین) –سنینرشدکودکانونوجوانان
4- تنظیمسیکلخواب / افزایشمقاومت بدن
5- بدون کلسترول- تنظیم سیستم عصبی ، قلبی و گوارشی و درمان بیماری آسم و تشنج
7- استحکام عضلات و استخوان ها
8- افزایش تمایلات **سی
9- دفع مواد رادیو اکتیو و فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه ومواد زائد سرطان زا از ارگانیسم بدن انسان
10- بدلیل حجم کم تخم بلدرچین و میزان بالای پروتئین آن نسبت به تخم مرغ ، برای ورزشکاران بخصوص بدنسازان عزیز نیز توصیه میشود.

11- تخم بلدرچین به دلیل کامل بودن و نداشتن هیچ تاثیر سوئی در شیر خواران به عنوان بهترین مکمل دوران شیردهی استفاده می شود.

12- -تخم و گوشت بلدر چین حساسیت ایجاد نمی کند

13-ماسک سفیده تخم بلدر چین همراه عسل (برای پوستهای چرب) و زرده با عسل برای( پوستهای خشک) باعث طراوت و شادابی و رفع چین و چروک و لکه های پوست شما می شود.
14- پزشکان برای ترمیم سلولها ییر و از کار افتاده وسلول سازی مجدد بدن مصرف گوشت بلدرچین را توصیه می کنند . گوشت بلدرچین اکسیر جوانسازی است





> جوانه گندم...
PDA

ک کنید : جوانه گندم...

shahab-prd
‏۱۳۹۱-۰۴-۰۷‏, ۰۳:۰۵ قبل از ظهر
جوانه گندم جزء آن دسته از مواد غذایی است که متاسفانه خانواده‌ها به میزان کافی از آن استفاده نمی‌کنند.این درحالی است که جوانه گندم سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری برای بدن مانند ویتامینA است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، ویتامین A موجود در جوانه گندم باعث افزایش قوه بینایی، سرعت رشد کودکان، شادابی پوست و سلامت ریه و گلو می شود.

از سوی دیگر مصرف جوانه گندم خستگی مفرط، ضعف و بی حالی را کاهش می‌دهد. ویتامین B1 موجود در جوانه گندم نیز، برای تعادل سیستم عصبی ضروری است.

همچنین جوانه گندم در رفع بی‌خوابی، بروز یائسگی زودرس، اختلالات قلبی و دیابت هم می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

بنا بر توصیه متخصصان، کسانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند یا منع استفاده از سبزی‌ها را دارند، می‌توانند با تهیه جوانه گندم و مصرف مداوم آن، از کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی طبیعی بدن جلوگیری کنند

نحوه استفاده : هم مصرف خوراکی دارد و هم از ماسک آن استفاده میگردد.

خواص : پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین ای و ویتامین های گروه ب است.

ویتامین ای امروز به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود.

سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم ، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است. به اعتقاد برخی از متخصصان پوست ، مو و زیبایی ، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است و بدین منظور میتوانید از ماسک جوانه گندم استفاده نمائید به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و روی پوست صورت بگذارید.

همچنین کسانی که از یبوست ، خستگی و بی حالی ، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می برند، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند. اگر می خواهید لاغر شوید، پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از صرف غذا و اگر می خواهید چاق شوید، آن را ۱۰ دقیقه بعد از غذا میل کنید.

در واقع جوانه ها موادغذایی هستند که با روند طبیعی رشد و تولیدشان، در گروه سبزی ها، آن هم با ارزش غذایی بالا از نظر ویتامین ها و املاح محسوب می شوند.

در سنین مختلف، مردان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از زنان به پروتئین و ویتامین های ب۶ ، ب۱۲ ، آ و اسید فولیک و املاح کلسیم، فسفر، روی و ید نیاز دارند. اما در خصوص زنان باردار و خانم های شیرده، بالاترین نیازهای غذایی، در نظر گرفته شده و حتی در مواردی از مقدار مصرف مردان نیز به مراتب بیشتر است .

در سنین بالا به علت تحرک کمتر، نیاز بدن به انرژی کاسته شده، ولی درمقابل نیاز به ویتامین ها ، املاح و پروتئین افزایش می یابد. با مصرف جوانه های مختلف می توانید مقدار قابل توجهی از ویتامین های ب را به بدن برسانید. توجه به این موضوع که تامین ویتامین های ث و ای، بتاکاروتن و سلنیوم می تواند از اکسیداسیون چربی ها در بدن جلوگیری کند و نیز تأمین منیزیم می تواند فشار خون را کنترل نماید، به نقش مهم جوانه ها و گنجاندن آنها در برنامه غذایی روزانه بیشتر پی می بریم.

پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B است .

ویتامین E امروزه به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود . سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم ، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است .

به اعتقاد برخی از متخصصان پوست و مو ، جوانه گندم در درمان ریزش مو ، رفع شوره سر و انواع جوش صورت و ناراحتی های پوستی موثر است .

همچنین کسانی که از یبوست ، خستگی و بی حالی ، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می برند ، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند.

اگر می خواهید لاغر شوید ، پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از صرف غذا میل کنید و اگر می خواهید چاق شوید آن را ۱۰ دقیقه بعد از صرف غذا بخورید .


به نقل از pezeshk.us  :سوت:





> خواص خاکشیر
PDA

ک کنید : خواص خاکشیر

AHMAD REZA
‏۱۳۹۱-۰۴-۱۱‏, ۰۳:۴۱ بعد از ظهر
http://www.beytoote.com/images/stories/health/hee133.jpg
خواص خاکشیر عبارتند از :

خاکشیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است.
التیام دهنده زخم و جراحات است.
جوشانده خاکشیر برای رفع اسهال‌های ساده و رفع ترشحات زنانگی مفید است.
خاکشیر ادرار آور است.
خاکشیر تب‌بُر است.
برای دفع کرم مفید است.
التهاب کلیه را برطرف می‌کند.
سرخک و مخملک را دوا می‌کند.
خاکشیر صدا را باز می‌کند.
برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی از خاکشیر استفاده کنید.
از گلها و برگهای گیاه می‌توان برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد.
سنگ کلیه را دفع می‌کند. برای دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، ‌خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده وصبح ناشتا خورد.برای برطرف کردن جوشهای صورت که بعلت خوردن چربی و شیرینی زیاد ایجاد می‌شود باید جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا بمدت دو هفته آن را میل میل کنید تا جوشها از بین برود.

توجه:
بعضی از افراد هنگامیکه خاکشیر می‌‌خورند ممکن است سردرد بگیرند اینگونه اشخاص باید خاکشیر را با کتیرا بخورند.

نحوه مصرف:
می توانید آن را بشویید . سپس به همراه کمی شکر یا نبات در یک لیوان آب سرد بریزید و بخورید.

خواص خاکشیر
نروید بر زمین هرگز گیاهی
که ننوشته ست بر برگش دوایی (نظامی)

خاکشیر یا خاکشی یا شفترک یا خاکشور یا خاکژی گیاهی است از تیره صلیبیان به ارتفاع 20 سانتی‌متر الی یک متر که به طور خودرو در باغ‌ها و صحراها می‌روید. دارای برگ‌هایی با بریدگی زیاد و گل‌های زرد روشن از تیره شب‌بو می‌باشد. از نظر تنوع دو نوع دارد؛ یکی تلخ که دانه‌های آن ریز و رنگ‌هایش مایل به سرخی است و گونه دیگر شیرین که دانه‌های آن بزرگ‌تر بوده و رنگش سرخ تیره می‌باشد. هر دو نوع گیاه یاد شده در اغلب نواحی ایران مخصوصاً دامنه‌های جبال البرز و در بیابان‌ها رشد می‌کند.

خواص کلی و درمانی خاکشیر
1.زخم‌ها و جراحات را التیام می‌بخشد.
2.در رفع اسهال روده و خونی و از بین بردن ترشحات زنانه و آب آوردن نسوج می‌توان استفاده کرد.
3.دانه‌های خاکشیر اندکی ضدعفونی کننده، ضد کرم و تب بر هستند.
4.ملین و خنک کننده با آب سرد است.
5.بذر آن بر میزان شهوت و میل ***ی می‌افزاید و اشتها را باز می‌کند.
6.تنظیم کننده دستگاه گوارشی بوده و ابتلاء معده را به بیماری‌ها مرتفع می‌سازد.
7.خوردن آن سبب نیکویی رنگ و رخسار می‌گردد. در این صورت خاکشیر را با دو برابر وزن آن، شکر مخلوط کنید و تا ده روز بخورید.
8.گرفتگی ادرار را برطرف می‌سازد و فربه‌کننده است.
9.دل مالش و دل ضعفه را از بین می‌برد.
10.برای رفع بیماری‌های نقرس، ورم گوش و دستگاه تناسلی مفید است.
11.برای اسهال ساده کودکان شیرخوار اثر دارد.
12.به عنوان خنک کننده در امراض حصبه و آبله تجویز شده است.
13.اگر با شیر تازه خورده شود، بدن را چاق می‌کند.
14.خاکشیر را بکوبید، شب موقع خوابیدن، کف پا تا مچ را با آن ضماد نمایید، در تسکین و بهبود فشار خون اثر دارد.
15.روی ور‌م‌های سخت و سرطانی، پستان، چشم، نقرس و ورم گوش، ضماد نمایید.
16.از دانه‌های خاکشیر به عنوان پادزهر به نحو زیر می‌توان استفاده کرد؛
پنج گرم دانه را شسته و با گلاب یا آب خالص آن قدر بجوشانید تا شکفته شود و بعد آن را نیم‌گرم به مسموم بخورانید. به این صورت، قی آورده و ایجاد تهوع می‌نماید و این عمل را چند مرتبه تکرار کنید تا قی بند آید.
17.بزرگسالان معمولاً دانه خاکشیر را پس از پاک کردن و شستن کامل به مقدار 10 تا 20 گرم در آب خیسانده، صبح ناشتا با آب و عسل مخلوط و برای چند روز متوالی می‌نوشند.
18.برای رفع اسهال ساده کودکان شیرخوار می‌توان مقدار یک قاشق غذاخوری خاکشی پاک کرده را در ظرفی ریخته بر روی آتش ملایم به هم بزنند تا خاکشی بو داده شود و سپس کمی آب و عسل به آن افزوده هر نیم ساعت یک قاشق چای خوری از آن را به کودک بخورانند.
فصل تابستان که می‌رسد بازار مصرف خاکشیر و شربت آبلیمو هم داغ می‌شود. خاکشیر از زمان‌های گذشته کاربرد داشته است و بهترین کاربرد آن به خاطر خاصیت ضدعفونی‌کننده‌اش می‌باشد و برای ناراحتی‌های روده مثل اسهال یا حتی یبوست مفید است.این گیاه را به صورت خیس کرده استفاده می‌کنند و در موارد جراحات و تب‌های زیاد بسیار موثر است و همچنین بو داده آن اسهال‌های سخت را درمان می‌کند. .خاکشیر التهاب کلیه را برطرف می‌کند. برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی از خاکشیر استفاده کنید.
خاکشیر دارای تعدادی اسید چرب مانند اسید لینوئیک، اسید لینولنیک، اسید اولئیک، اسید پالمتیک و اسید استئاریک است. این گیاه التیام‌دهنده زخم و جراحات است و جوشانده آن برای رفع اسهال‌های ساده مفید است.
خاکشیر تب‌بر است، این گیاه همچنین ادرارآور است و التهاب کلیه را برطرف می‌کند. از دیگر خواص خاکشیر می‌توان به درمان سرخک و مخملک اشاره کرد.این گیاه نیز برای رفع گرفتگی صدا مفید بوده و کهیر و التهابات پوستی را از بین می‌برد. از گل‌ها و برگ‌های این گیاه می‌توان برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد.
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۴-۱۱‏, ۰۶:۴۰ بعد از ظهر
این روز ها که هوا گرمه خداییش خیلی می چسبه.بذاری تو یخچال خنک خنک سر بکشی :کف کرده:




> عاشق چه مادهء غذایی هستید؟شاید مریض باشید!!!!!!!
PDA

ک کنید : عاشق چه مادهء غذایی هستید؟شاید مریض باشید!!!!!!!

solmaz
‏۱۳۹۱-۰۴-۱۶‏, ۱۲:۳۲ قبل از ظهر
هر کدام از ما علاقه خاصی به بعضی غذاها داریم و هیچ وقت از خوردن آنها سیر نمی‌شویم.
برای مثال یک نفر همیشه غذای خود را با نوشابه می‌خورد و دیگری نمی‌تواند حتی یک روز را بدون شکلات سپری کند.
بعضی مواقع علاقه به برخی مواد غذایی زودگذر و موقتی هستند اما در صورتی که این وضعیت حالت مزمن و طولانی‌مدت
به‌خود بگیرد، باید حتما نسبت به آن توجه ویژه داشته باشید.

به این داستان توجه کنید: یک زن 59ساله انگلیسی اشاره کرد که ناگهان علاقه عجیبی به مصرف سالاد پیدا کرد
و با همین نشانه متوجه ابتلای خود به سرطان سینه شد. السی کمپل که مادر 2 فرزند هم بود آنقدر
به مصرف سالاد علاقه‌مند شده بود که هر روز 4 کلم کامل را در وعده‌های غذایی خود تمام می‌کرد.
او بعد از مشورت با پزشک متوجه شد برگ کلم حاوی یک ماده شیمیایی به نام سولفورافین است
که می‌تواند به سلول‌های سرطانی حمله کند. بدن السی برای مبارزه با سلول‌های سرطان سینه نیاز بیشتری
به این ماده پیدا کرده بود و به همین دلیل السی ناگهان علاقه‌مند به مصرف کاهو شد.
در ادامه ما هم سعی می‌کنیم بعضی از نشانه‌های عجیب ابتلا به بیماری‌ها را که در علاقه ما به خوردن بعضی‌
غذاها ظاهر می‌شوند به شما معرفی کنیم.


اگر عاشق چیپس هستید
بیماری‌های احتمالی: تیروئید یا مشکل در غدد فوق کلیوی

استرس شدید می‌تواند روی عملکرد غدد فوق کلیوی در بدن اثر منفی بگذارد.
اگر فردی دائما در معرض عوامل استرس‌زا باشد، این غدد به اندازه درست هورمون‌های حیاتی
بدن از جمله آدرنالین، کورتیزول و آلدوسترون را ترشح نمی‌کند. این موضوع باعث به هم خوردن تعادل نمک
در بدن شده و بعضی از مردم را به خوردن غذاهای شور متمایل می‌کند. علاقه به غذاهای شور هم‌ می‌تواند
یکی از نشانه‌های کمبود ید در بدن باشد که در این حالت تیروئید شما کم‌کار است.
کم‌کاری تیروئید با علائمی از جمله احساس بی‌حالی و خستگی، یبوست، اضافه‌وزن و افسردگی خود
را نشان می‌دهد در حالی که پرکاری تیروئید با علائمی مانند کاهش وزن، احساس ناامیدی و داشتن عادت
ماهانه نامنظم همراه است.


اگر عاشق یخ هستید
بیماری احتمالی: کم‌خونی

افرادی که علاقه زیاد به خوردن یخ دارند، احتمالا مبتلا به کم‌خونی هستند.
در این بیماری بدن به اندازه کافی سلول‌های قرمز تولید نمی‌کند که دلیل اصلی آن هم کمبود آهن در بدن است.
زمانی که این عنصر حیاتی به بدن نرسد، تعداد گلبول‌های قرمز به سرعت کاهش پیدا می‌کند.
مهم‌ترین علامت کم‌خونی نداشتن انرژی است. به گفته دانشمندان موسسه مایو کلینیک در ایالات‌متحده،
افرادی که علاقه زیادی به خوردن یخ دارند، به‌طور ناخودآگاه تلاش می‌کنند درد و تورم موجود
در زبان خود را با سرمای یخ کاهش دهند. تحقیقات بیشتر هم نشان می‌دهد یخ در دهان افراد کم‌خون
مزه و طعم خوشایندی دارد که هنوز علت این موضوع مشخص نشده است.


اگر عاشق نوشابه هستید
بیماری احتمالی: کمبود کلسیم

آیا شما هم از افرادی هستید که نمی‌توانید نبود نوشابه در سفره غذای خود را تصور کنید؟
در این صورت می‌توان این احتمال را داد که شما دچار کمبود کلسیم هستید.
متأسفانه این بار مصرف نوشابه نه تنها کمبود کلسیم را برطرف نمی‌کند بلکه به‌شدت
هم برای سلامت استخوان‌های بدن مضر است. بهتر است درصورت ابتلا به کمبود کلسیم،
این نیاز حیاتی بدن را با خوردن سبزی‌های تیره‌رنگ و محصولات لبنی کم‌چرب جبران کنید.


اگر عاشق ادویه کاری هستید
بیماری ‌های احتمالی: پارکینسون، کمبود روی در بدن

زینک اهمیت زیادی برای پوست بدن دارد و سرعت بهبود زخم‌ها و جراحات را تسریع می‌بخشد.
میزان این ماده در بدن روی حس چشایی ما هم تأثیر زیادی دارد.
زمانی که مقدار زینک در بدن کاهش پیدا می‌کند، تعداد غده‌های چشایی موجود در زبان هم کمتر شده
و از حساسیت آنها کاسته می‌شود، بنابراین اگر شما علاقه دارید مقدار زیادی از ادویه‌های طعم‌دهنده مانند کاری
را به غذای خود اضافه کنید، احتمالا میزان زینک در بدنتان به‌اندازه کافی نیست و غدد چشایی شما هم به خوبی طعم غذا
را احساس نمی‌کند. ضعیف بودن غدد چشایی و کم‌بودن تعداد آنها باعث می‌شود شما میزان بیشتری ادویه به غذای
خود اضافه کنید تا طعم آن در دهانتان احساس شود. کمبود زینک ارتباط زیادی هم با یکی از بیماری‌های مزمن
و بسیار مخرب به نام پارکینسون دارد. به گفته دانشمندان مؤسسه سلامت و علوم ایتالیا، سلول‌های
افراد مبتلا به این بیماری در اثر سمومی که هر روز به بدن وارد می‌شود آسیب بیشتری می‌بیند،
اما مصرف زینک می‌تواند از سلول‌ها برابر این آسیب‌ها محافظت کند و هرقدر میزان این ماده معدنی
در بدن کمتر باشد، آسیب‌پذیری سلول‌ها برابر سموم مختلف هم بیشتر می‌شود.
در تحقیقات اثبات شده است که سیگار ذخائر زینک در بدن را کاهش می‌دهد و به همین دلیل افراد سیگاری
به مصرف غذاهای طعم‌دار علاقه زیادی دارند.


اگر عاشق نان و پاستا هستید
بیماری احتمالی: افسردگی

حتما شما هم تجربه کردید که در روزهایی که روحیه خوبی ندارید،
مرتبا احساس گرسنگی می‌کنید و با هر بهانه‌ای سراغ یخچال می‌روید.
تحقیقات نشان می‌دهد بدن انسان با خوردن کربوهیدرات‌ها تلاش به افزایش تولید هورمون‌های شادی‌آور می‌کند.
سروتونین یکی از این هورمون‌هاست که تولید آن با مصرف غذاهایی مانند نان، شیرینی و کیک بیشتر می‌شود.
توجه داشته باشید که مواد پروتئینی باعث کاهش ترشح این هورمون در بدن می‌شود و بهتر است
در روزهایی که احساس افسردگی می‌کنید کمتر سراغ غذاهای حاوی گوشت بروید.


اگر عاشق ماهی هستید
بیماری‌های احتمالی: آلرژی، آرتروز

از جمله مواد مورد نیاز بدن اسیدهای چرب امگا3 هستند.
این اسیدهای چرب نه‌تنها نقش مهمی در رشد و حفاظت سیستم عصبی بازی می‌کنند
بلکه در پیشگیری از بیماری‌ها هم نقش اساسی دارند. بافت‌های مغزی و شبکیه چشم هم نیاز فراوانی به امگا3 دارند.
مطالعات نشان داده کمبود امگا 3 در بدن خطر ابتلا به آلرژی و آرتروز را افزایش داده و حتی ممکن است
سرطان و بیماری قلبی را همراه داشته باشد. کاهش میزان اسیدهای چرب در بدن می‌تواند با علائمی مانند
علاقه به خوردن غذاهای چرب، افسردگی و نداشتن روحیه، شنیدن صدای مفاصل هنگام راه رفتن،
کاهش سرعت بهبودی زخم‌ها و جراحات و خشکی پوست خود را نشان دهد.


اگر عاشق شکلات هستید
بیماری‌ها احتمالی: افسردگی، استرس، تنش‌های قبل از شروع قاعدگی

تا به حال حس کردید که در شب‌های امتحان یا هنگام فرا رسیدن موعد تحویل یک پروژه، به‌طور ناگهانی
علاقه شما به خوردن شکلات افزایش پیدا می‌کند. دلیل این موضوع به طور کامل مشخص است.
درون این ماده غذایی ترکیباتی با عنوان آلکالویدها وجود دارد که باعث افزایش ترشح هورمون سروتونین می‌شود.
همان طور که گفتیم این هورمون نقش مهمی در ترشح دیگر هورمون‌های مرتبط با روحیه در انسان داشته
و می‌تواند حس شادی و رضایت را تقویت کند. شکلات همچنین یکی از منابع مهم ویتامین‌های B و منیزیم به
شمار می‌آید که در تولید انرژی در بدن نقش مهمی دارد. به این ترتیب شما با خوردن این ماده غذایی
پرطرفدار می‌توانید انرژی مورد نیاز بدن برای غلبه بر استرس و فشار را تامین کنید. یک تحقیق سوئیسی نشان می‌دهد
افرادی که هر روز 40 گرم شکلات می‌خورند و این کار را برای 2 هفته ادامه می‌دهند، باعث کاهش میزان تولید هورمون
کورتیزول در بدن خود می‌شوند. این هورمون با عنوان هورمون استرس معروف است و در زمانی که شما دچار فشار روحی
و روانی هستید میزان بیشتری از آن را در بدن خود دارید. در بسیاری از مواقع علاقه به خوردن شکلات یکی از نشانه‌های
شروع عادت ماهانه در زنان است. در این زمان میزان منیزیم در بدن بعضی از زنان کاهش پیدا می‌کند
و خوردن شکلات می‌تواند به برطرف شدن این حالت کمک کند.


اگر عاشق اسفناج هستید
بیماری‌های احتمالی: خستگی مزمن، نداشتن تمرکز و بیماری‌های قلبی

ویتامین‌های B برای تجزیه کربوهیدات‌ها در بدن و تولید انرژی اهمیت بسیار بالا دارند.
این ویتامین‌ها همچنین به حفظ سلامت عصب‌ها، پوست و مغز هم کمک می‌کنند. 8 نوع مختلف
از ویتامین B وجود دارد و کمبود هر کدام از آنها می‌تواند علائمی مانند نامنظم شدن ضربان قلب،
خستگی مزمن یا مشکل در تمرکز را همراه داشته باشد. پس حتما تمایل شدید به مصرف غذاهای
حاوی ویتامین B مانند جگر، اسفناج، شیر و ماست را جدی بگیرید، زیرا ممکن است
در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی باشید که درمان بعضی از آنها مدت زمان زیادی طول می‌کشد.


اگر عاشق خاک هستید
بیماری‌های احتمالی: کمبود مواد معدنی در دوره بارداری، بیماری سلیاک

علاقه به خوردن خاک عنوان یک بیماری به نام پیکاست که عموما در زنان باردار ظاهر می‌شود.
اگر یک خانم باردار ناگهان به خوردن خاک ویار پیدا کند، نشان می‌دهد میزان بعضی موادمعدنی
در بدن او به اندازه کافی نیست. در این دوره آهن یکی از مهم‌ترین مواد معدنی به حساب می‌آید
که میزان آن در بدن زنان باردار کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. مس، منیزیم و روی از دیگر موادمعدنی هستند
که در خاک یافت می‌شوند. تحقیقات دیگر که در نشریه آمریکایی تغذیه به چاپ رسیده کمبود مواد معدنی
را مرتبط با یکی از بیماری‌های گوارشی به نام سلیاک دانسته است.
کودکانی که رژیم غذایی مناسبی ندارند و دخترانی که عادت ماهانه شدید را تجربه می‌کنند
در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.


اگر عاشق شیرینی هستید
بیماری‌های احتمالی: مشکلات روحی، حساسیت غذایی و مشکلات گوارشی

تحلیل علاقه غیرطبیعی به مصرف شکر نسبت به دیگر مواد غذایی کمی پیچیده‌تر است،
زیرا عوامل زیادی در بروز این حالت نقش دارند. زمانی که شما شکر مصرف می‌کنید،
انسولین در جریان خون منتشر شده و با اسید‌های آمینو ترکیب می‌شود.
ترکیب حاصل به سرعت جذب عضلات شده و به سمت مغز حرکت می‌کند.
در این زمان مغز به ترشح هورمون سروتونین تحریک شده و حس خوشایندی در شما به‌وجود می‌آید.
مطالعات محققان دانشگاه میشیگان هم نشان داده در زمانی که استرس در بدن به‌وجود می‌آید
علاقه به خوردن شکر سه برابر می‌شود و حالتی مشابه با اعتیاد به مواد‌مخدر در بدن ظاهر می‌شود.
همه این عوامل نشان می‌دهد افرادی که زیاد شکر می‌خورند ممکن است از لحاظ روانی دچار مشکل باشند.
علاوه بر آن اشتیاق به مصرف شکر می‌تواند یکی از علائم به هم خوردن تعادل هورمونی در بدن باشد.
این ماده خوراکی نقش مهمی در تولید هورمون اندورفین در مغز دارد که در کاهش درد موثر است.
در دوران قاعدگی هم میزان ماده اندورفین به کمترین حد خود می‌رسد که باعث می‌شود زنان هنگام
صبح چای خود را شیرین‌تر از حد معمول میل کنند. علاقه‌مندان به مصرف شکر باید نگران ابتلا به مشکلات گوارشی هم باشند.
زمانی که تعادل باکتری‌های مفید در بدن به هم می‌خورد، میزان قارچ‌ها و مخمرها در بدن رشد می‌کنند
که هر دو نیاز زیادی به شکر دارند. حساسیت‌های غذایی هم تعادل خون را به هم زده و مصرف شکر را افزایش می‌دهند.


اگر عاشق سیر هستید
بیماری احتمالی: کمبود ویتامین و مواد معدنی

ظاهر شدن اشتیاق ناگهانی به خوردن سیر یکی از علائم مهم کمبود بعضی از مواد مغذی و مهم در بدن به شمار می‌آید.
سیر سرشار از ویتامین C، کلسیم و آهن است. بدن از ویتامین C برای کمک به عملکرد سیستم ایمنی،
ساخت کلاژن و مبارزه با رادیکال‌های آزاد استفاده می‌کند. از سوی دیگر کلسیم نقش مهمی برای رشد
و حفاظت از دندان‌ها و استخوان‌های بدن داشته و سلامت ماهیچه‌ها و سیستم عصبی را تضمین می‌کند.
آهن هم از مواد مورد نیاز برای ساخت سلول‌های قرمز است و مصرف آن خصوصا برای زنان بالغ اهمیت زیادی دارد.
کمبود هر کدام از مواد اشاره شده در بالا می‌تواند خود را به شکل علاقه ناگهانی به خوردن سیر نشان دهد.
مجید
‏۱۳۹۱-۰۴-۱۶‏, ۰۱:۱۱ قبل از ظهر
گوشت قرمز ومرغ سرخ شده:خجالت:





> درمان تغذیه ای ریزش مو
PDA

ک کنید : درمان تغذیه ای ریزش مو

shovaleye
‏۱۳۹۱-۰۵-۰۶‏, ۰۶:۳۱ بعد از ظهر
از نظرغذایی کمبود ویتامین های گروهB بخصوص بیوتین و ویتامینB6 باعث ریزش مو می شوند.

بیوتین ویتامینی است که دربسیاری از محصولات آرایشی به عنوان مکمل بهبود دهنده وضعیت مو اضافه می شود، زیرا عارضه مشخص کمبود بیوتین ، ریزش مو است.

منابع غنی از ویتامینB6شامل: جگر، موز، دانه آفتابگردان، ماهی ، مرغ، جوانه گندم، آلوی خشک و گوشت و غلات سبوس دار، مخمر و زرده تخم مرغ می باشد.

منابع غنی بیوتین شامل: جگر و گوشت مرغ، زرده تخم مرغ، جوانه گندم، سبوس گندم، بادام زمینی، مخمر، بعضی سبزیجات مانند قارچ و گل کلم و تعدادی از میوه جات مانند توت فرنگی ، موز، گریپ فروت و هندوانه است .

البته اثر مواد غذایی برای جلوگیری از ریزش مو به اندازه داروهای شیمیایی قوی و سریع نیست، در نتیجه به مدت زمان و صبر و حوصله بیشتری برای اثرگذاری نیاز دارند.