آکادمی مشاوره و آموزش

09392739862 ریداکتیل تینوئید رتاد هودیا ادیوس اسلیمینگ بوتانیکال فت فست پاور فت مکس فت پاور سیستم جی فست مگارنج خرید قرص لاغری خرید قرص چاقی

آکادمی مشاوره و آموزش

09392739862 ریداکتیل تینوئید رتاد هودیا ادیوس اسلیمینگ بوتانیکال فت فست پاور فت مکس فت پاور سیستم جی فست مگارنج خرید قرص لاغری خرید قرص چاقی

تغذیه مناسب





  تغذیه مناسب پیش از ورزش

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۰۲‏, ۰۳:۲۰ بعد از ظهر
خیلی از ورزشکاران از اینکه موقع تمرین انرژی لازم را ندارند و نمی توانند از حداکثر توانشان بهره ببرند، شکایت دارند. کلید حل این مشکل می تواند در تغذیه قبل از تمرین ورزشی نهفته شده باشد. مطلبی که در ذیل آمده می تواند تا حدود زیادی به افراد ورزشکار کمک کند تا بازدهی بهتری در حین تمرین داشته باشند.
معمولا ورزشکاران‌ بر روی‌ غذای‌ قبل‌ از ورزش‌ تاکید زیادی‌ دارند و باور دارند که‌ این‌ امر، عنصر کلیدی‌ در اجرای‌ حرکات‌ ورزشی‌ است‌. باید به‌ یاد داشته‌ باشیم‌ غذایی‌ که‌ در طول‌ دوره‌ تمرین‌ نیز مصرف‌ می‌شود، مهم است. غذایی‌ که‌ قبل‌ از تمرین‌ خورده‌ می‌شود، باید به‌ عنوان‌ یک‌ موقعیت‌ خوب‌ برای‌ تنظیم‌ صحیح‌ میزان‌ کربوهیدرات‌ و مایعات‌ بدن‌ در نظر گرفته‌ شود و راحتی ورزشکار را در طی ورزش تضمین‌ کند.
عموماً هضم‌ غذاهای‌ پرچرب‌، پر پروتئین‌ و پر فیبر نسبت‌ به‌ بقیه‌ غذاها نیاز به‌ وقت‌ بیشتری دارد و ممکن‌ است‌ باعث‌ ناراحتی‌ معده‌ در طول‌ ورزش‌ شود




<H2>چه‌ زمانی‌ باید غذا بخوریم‌؟

غذایی‌ که‌ قبل‌ از تمرین‌ مصرف‌ می‌شود، فقط‌ هنگامی‌ مفید است‌ که‌ هضم‌ و جذب‌ شود یعنی‌ شما باید زمان غذای‌ دریافتی خود را طوری تنظیم‌ کنید که‌ سوخت‌ مورد نیاز در طول‌ تمرین‌، در دسترس سلولهای‌ بدن‌ باشد.
زمان‌ لازم‌ برای‌ هضم‌ ، به‌ نوع‌ و میزان‌ غذایی‌ که‌ مصرف‌ شده‌ است‌ بستگی‌ دارد. عموماً هضم‌ غذاهای‌ پرچرب‌، پر پروتئین‌ و پر فیبر نسبت‌ به‌ بقیه‌ غذاها نیاز به‌ وقت‌ بیشتری‌ دارد و ممکن‌ است‌ باعث‌ ناراحتی‌ معده‌ در طول‌ ورزش‌ شود. همچنین هضم‌ غذاهای‌ پرحجم‌ نیز زمان‌ بیشتری‌ می‌گیرد.
شما باید خودتان‌ تجربه‌ کنید که‌ چه‌ نوع‌ زمان بندی‌ تغذیه‌ای‌، نیازهای‌ فردی‌ شما را برآورده‌ می‌کند. عموماً ورزشکارانی‌ که‌ مشغول‌ ورزشهایی‌ با شدت‌ کم‌ هستند یا ورزشهایی‌ که‌ وزن‌ بدن‌ با وسیله‌ دیگری‌ تحمل‌ می‌شود، نسبت‌ به‌ ورزشهای‌ دیگر مثل‌ دویدن که‌ شکم‌ در طول‌ ورزش‌ تکان‌ می‌خورد، می‌توانند میزان‌ بیشتری‌ غذا در معده‌ خودشان‌ تحمل‌ کنند. یک‌ راهنمایی‌ کلی‌ این‌ است‌ که‌ 3 تا 4 ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌ غذا بخورید یا این‌ که‌ یک تا 2 ساعت‌ قبل‌ از ورزش،‌ یک‌ غذای‌ سبک‌ میل‌ کنید.

http://img.tebyan.net/big/1387/08/1931181512487064741751631991241562381058926.jpg (http://tebyan.net/bigimage.aspx?img=http://img.tebyan.net/big/1387/08/12056187183101662212548623018618134200152.jpg)
چه‌ باید بخوریم‌؟

غذایی‌ که‌ قبل‌ از تمرین‌ خورده‌ می‌شود، باید منبع‌ خوبی‌ از کربوهیدرات‌ باشد همچنین‌ باید کم‌ چربی‌ و با فیبر متعادل‌ برای‌ کمک‌ به‌ هضم‌ وکاهش‌ خطر ناراحتی‌ معده‌ و روده‌ باشد.
در موقعیتهای‌ خاص‌ ورزشی‌ ممکن‌ است‌ مهم‌ باشد که‌ بر میزان‌ کربوهیدرات‌ و مایع‌ مصرفی‌، زیاد تاکید کنیم‌. همچنین‌ این امر‌ نیز مفید است‌ که‌ هدفهای‌ تغذیه‌ای‌ دیگر را هم هنگام‌ انتخاب‌ خوراک‌ قبل‌ از تمرین‌، مد نظر داشته‌ باشیم‌ یعنی‌ غذاهایی‌ را انتخاب‌ کنیم‌ که‌ دارای‌ انواع‌ زیادی‌ مواد مغذی‌ شامل‌ پروتئین‌، ویتامین‌ و مواد معدنی‌ باشند.
غذای قبل از تمرین و مسابقه

در ورزشهای هوازی وعده غذای اصلی باید به طور عمده شامل قندها و چربیها باشد چون هنگامی که فعالیت ورزشی ماهیچه ها از حدود 20 تا 30 دقیقه بیشتر می شود، قندها و چربیها 2 منبع سوخت مورد استفاده محسوب می شوند.
به طور طبیعی غذا باید 3 ساعت قبل از رقابت مورد نظر، توسط بدن دریافت شود. غذا باید متشکل از کربوهیدرات پیچیده که در غذاهایی مانند نان، ماکارونی، سیب زمینی و... وجود دارد، باشد و به آن چربی و کمی پروتئین اضافه شود.
در میان چربیها، اسیدهای چرب کوتاه زنجیر، سریع تر تجزیه می شوند و جذب و دفع آن 40 بار بیشتر از گلوگز است و کمتر از 3 دقیقه طول می کشد. به ویژه اگر زنجیره کربنی آن کمتر از 12 اتم کربن باشد. بنابراین روغن های گیاهی (مثل روغن زیتون) یا کره برای این منظور توصیه می شود.
استفاده از قندهای ساده به منظور افزایش کارآیی ورزشکار قبل از شروع فعالیت، کاملا غیر منطقی و حتی خطرناک است و منجر به هیپرگلیسمی و در نتیجه افزایش ترشح انسولین و ضعف شما در حین ورزش می شود

اسید اولیئک یک اسید چرب نیرو بخش و مقوی برای ماهیچه است ، به ویژه در مواردی که ورزشهای استقامتی انجام می شود. بنابراین روغن زیتون در این مورد توصیه می شود که سرشار از اسید اولئیک است.
یک وعده ماکارونی که با سس گوجه فرنگی و روغن زیتون یا کره مصرف شود، غذای ایده آلی بوده و به خوبی مشخص است که نسبت دریافت انرژی به نسبت 4، 2و1 از قندها، چربیها و پروتئینها را تأمین می کند.
فراموش نکنید که استفاده از قندهای ساده به منظور افزایش کارآیی ورزشکار قبل از شروع فعالیت، کاملا غیر منطقی و حتی خطرناک است و منجر به هیپرگلیسمی (افزایش قند خون) و در نتیجه افزایش ترشح انسولین و ضعف شما در حین ورزش می شود. پس نتیجه می گیریم که قبل از ورزش، خوردن شکلات و مواد خیلی شیرین مفید که نیست، ضرر هم دارد.

http://img.tebyan.net/big/1387/08/1391317510772176152153215215237411621057.jpg
غذاهای‌ مناسب‌ برای‌ سه‌ تا چهار ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌
* نان‌ فانتزی‌ با مربا یا عسل‌ + شیر
* سیب‌ زمینی‌ آب‌ پز + پنیر + شیر
* لوبیای‌ آب‌ پز با نان‌ تست‌
* غلات‌ فرآوری‌ شده ‌ صبحانه‌(سریال) + شیر
* نان‌ با پنیریا گوشت‌ + موز
* سالاد میوه‌ یا میوه‌ + ماست‌
* ماکارونی‌ یا برنج‌ با سس‌ با محتویات‌ کم‌ چرب‌ (مثل‌ گوجه‌ فرنگی‌، سبزیجات‌ و گوشت‌ کم‌ چربی‌)
خوراکهای‌ مختصر و مناسب‌ برای‌ یک‌ تا 2 ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌
* غذای‌ مایع‌ مانند سوپ ، فرنی و ...
* مخلوط‌ شیر و شربت‌ و بستنی‌ یا شربت‌ میوه‌ صاف‌ شده‌
* غلات‌ فرآوری‌ شده‌ صبحانه‌ + شیر
* کمی خوراک‌ تهیه‌ شده‌ از حبوبات‌
* ماست‌ میوه‌ای‌
* میوه‌
خوراکهای‌ مناسب‌ برای‌ مدت‌ کمتر از یک‌ ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌
* نوشیدنی‌های‌ ورزشی‌
* ژل‌ کربوهیدرات‌
* داروهای‌ تقویتی‌ ( زیر نظر پزشک متخصص تغذیه)
* آب‌ نبات‌ ژله‌ای‌
</H2>
am.zardpour
‏۱۳۹۳-۰۸-۱۰‏, ۱۰:۳۲ بعد از ظهر
مصرف یک وعده غذایی پروتئینی قبل از ورزش در عملکرد ورزشکار
قبل از ورزش مصرف یک وعده غذایی پروتئینی مانند استیک گوشت معمولی و سالاد در عملکرد یک ورزشکار اثر سوئی به جا می گذارد زیرا:
۱- نخست آن که مصرف پروتئین بیشتر، عمل هضم بیشتری را طلب می کند که در نتیجه آن سطح خون درعروق داخلی ماهیچه کاهش می یابد.
۲- دوم اینکه یک وعده غذایی مملو از پروتئین باعث می شود که در طی سوخت و ساز این ترکیبات نیتروژن دار، مواد زایدی ایجاد شود که باید از طریق کلیه ها دفع شوند.
۳-در طی این عمل در کلیه، ایسکمی (کاهش جریان خون در یک قسمت بدن به علت انقباض عروق یا انسداد جریان خون) ایجاد می گردد که این امر خود به کاهش ۹۰ درصدی جریان خون در کلیه مربوط می شود.
arashtn
‏۱۳۹۳-۰۸-۱۱‏, ۱۲:۲۰ بعد از ظهر
خوب داداش ما که وی قبل تمرین میخوریم خوبه یا بد؟
EMAD 021
‏۱۳۹۳-۰۸-۱۱‏, ۱۲:۳۴ بعد از ظهر
وی چون زود جذبه موردی نداره هیچ خیلیم خوبه
am.zardpour
‏۱۳۹۳-۰۸-۱۱‏, ۱۲:۳۸ بعد از ظهر
خوب داداش ما که وی قبل تمرین میخوریم خوبه یا بد؟

کدام پروتئین را چه زمانی مصرف کنیم
1. بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب:

از لحظه ای که بخواب میروید تا وقتی که از خواب بیدار می شوید بدن شما بیش از هر زمان دیگر بدون غذا می ماند. روز خود را با پروتئین آغاز کنید. پروتئین ها علاوه بر تامین آمینو اسیدهای بسیار مورد نیاز برای بازسازی و حفظ عضلات، انرژی پایدار و مستمری برای بدن شما فراهم می کنند. پروتئین وی زود اثر را بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب میل کنید.


2. قبل از تمرین:
با نوشیدن پروتئین وی حدود یک ساعت قبل از تمرین بدن خود را با BCAAs و سایر اسیدهای آمینه ضروری برای رشد عضلات آماده کنید. یکبار دیگر، پروتئین وی انتخاب خوبی است، زیرا نوشیدن آن بسیار آسان بوده و به سرعت هضم می شود.
3. بعد از تمرین:
فاصله زمانی 30-60 دقیقه پس از تمرین مهم ترین زمان روز برای دریافت پروتئین است. آنزیم ها و هورمون ها در ماهیچه به طور جدی به مرمت و بازسازی آسیبهای ناشی از ورزش میپردازند و همچنین ذخایر گلیکوژن را دوباره پر می کنند. به طوری که ماهیچه ها به شکل ویژه ای پذیرای مواد مغذی می شوند. این فرصت طلائی را به راحتی از دست ندهید بعد از تمرین پروتئین بازیابی حاوی پروتئین وی و کازئین ( کیسین) به شما کمک میکند تا با اطمینان برای تمرین بعدی آماده شوید.
4. بین وعده های غذایی :
نوشیدن یک پروتئین در بین وعده های غذایی نه تنها سنتز عضلات را به حداکثر می رساند، بلکه به آنها کمک می کند چربی و وزن بدن را در حالت کنترل نگهداریم. پروتئین ها به آزاد سازی هورمون های روده که باعث احساس پری یا سیری می شوند کمک می کنند. پروتئین های لبنی شامل پروتئین وی، کازئین، و شیر بهتر از منابع دیگر پروتئین به ویژه هنگامی که با فیبرهای رژیمی ترکیب می شوند باعث کم کردن اشتها می شوند. پس اگر کنترل وزن بخشی از هدف شما است یکی یا ترکیبی از این پروتئین ها را به عنوان میان وعده مصرف کنید.
5. قبل از خواب :
با نوشیدن پروتئین کازئین نیم ساعت قبل از خواب بدن خود را برای شبی دراز اما راحت آماده کنید. بر خلاف پروتئین وی که به سرعت در روده جذب میشود، پروتئین کازئین هنگام خواب در عرض چندین ساعت در طول شب اسیدهای آمینه ضروری بدن را تامین می کند. به همین دلیل، کازئین معمولا به عنوان پروتئین آهسته رهش نامیده می شود. کازئین همچنین به عنوان یک ضد کاتابولیک سرشار از گلوتامین و اسیدهای آمینه است که نقش حفاظتی در برابر تجزیه عضلات را ایفا می کنند.


http://upload7.ir/imgs/2014-11/94406065401852508949.jpg
sadegh2410
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۲:۰۶ بعد از ظهر
قند موز و عسل چه قندیه دوستان؟ به نظرتون نیم ساعت قبل تمرین یه نصفه موز و یه قاشق عسل با اب و دارچین و کراتین میتونه مفید باشه؟
سه ساعت قبل اونم سیب زمینی اب پز + بروکلی بخارپز؟
Moh@mmad
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۲:۰۸ بعد از ظهر
قند موز و عسل چه قندیه دوستان؟ به نظرتون نیم ساعت قبل تمرین یه نصفه موز و یه قاشق عسل با اب و دارچین و کراتین میتونه مفید باشه؟
سه ساعت قبل اونم سیب زمینی اب پز + بروکلی بخارپز؟
فروکتوز و ساده

یا موز یا عسل هردو لازم نیستن با هم

سیب زمینی هم مناسب نیست واسه قبل تمرین بیشتر واسه بعد تمرین مناسبه

3ساعت قبلش باید کرب پیچیده با شاخص گلیسمی پایین + پروتیین مصرف کنی
sadegh2410
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۲:۱۰ بعد از ظهر
فروکتوز و ساده

یا موز یا عسل هردو لازم نیستن با هم

سیب زمینی هم مناسب نیست واسه قبل تمرین بیشتر واسه بعد تمرین مناسبه

3ساعت قبلش باید کرب پیچیده با شاخص گلیسمی پایین + پروتیین مصرف کنی
ممنونم دوست من. میشه یه مثال بزنی؟
من یروکلی بخارپزو با سیب زمینی با دو قاشق ماست مصرف میکردم حالا سیب زمینیو حذف کنم چی میتونم جاش اضافه کنم؟
Reza.l
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۳:۵۹ بعد از ظهر
یک ساعت قبل از تمرین:
سیبزمینی آب پز متوسط+ موز


نبم ساعت قبل از تمرین:
سیب+ چای سبز


:028:
sadegh2410
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۴:۰۱ بعد از ظهر
یک ساعت قبل از تمرین:
سیبزمینی آب پز متوسط+ موز


نبم ساعت قبل از تمرین:
سیب+ چای سبز


:028:

اخه این دوستمون که مصرف سیب زمینی قبل تمرین رو رد کردن یعنی یه ساعت قبلش مشکل نداره؟
Reza.l
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۴:۰۵ بعد از ظهر
اخه این دوستمون که مصرف سیب زمینی قبل تمرین رو رد کردن یعنی یه ساعت قبلش مشکل نداره؟

درست بهتون گفتن!
قبل تمرین که نمیشه سیبزمینی بخوری بری زیر وزنه:چشمک:
اما یک ساعت قبل تمرین، نه، مشکلی نداره:چشمک:
sadegh2410
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۴:۰۸ بعد از ظهر
درست بهتون گفتن!
قبل تمرین که نمیشه سیبزمینی بخوری بری زیر وزنه:چشمک:
اما یک ساعت قبل تمرین، نه، مشکلی نداره:چشمک:
مثل اینکه دو سه تا پست قبلو نخوندیا :پوزخند:
بنده عرض کرده بودم سه ساعت قبل تمرین سیب زمینیو میخورم ولی دوستمون فرمودند که مناسب نیست
saeedBuilder
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۴:۱۲ بعد از ظهر
عضلات برای حجیم شدن و رشد کربوهیدرات نیاز دارن اگه بعد تمرین سیب زمیی که سرشار از کربوهیدرات پیچیدس مصرف بشه باعث حجم اوردن میشه
sadegh2410
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۴:۱۴ بعد از ظهر
عضلات برای حجیم شدن و رشد کربوهیدرات نیاز دارن اگه بعد تمرین سیب زمیی که سرشار از کربوهیدرات پیچیدس مصرف بشه باعث حجم اوردن میشه
برا بعد تمرین که بحثی نبود سوال من راجع به قبل تمرین بود
saeedBuilder
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۴:۱۷ بعد از ظهر
قبل تمرین نیازی به کربو هیدرات نداری بهترین چیز غذا های ساده مثل میوه یا شیر یا... که سبکن و ساده سریع هضم میشن و مورد استفاده بدن قرار میگیرن
Reza.l
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۴:۱۷ بعد از ظهر
بستگی به هدف داره و ....
این تغذیه من برای دوران حجم بود!

بعد تمرین :
2 تا سیب زمینی آب پز و چهار تا سفیده و یه لیوان آب میوه

.
بعد تمرین هم سیب زمینی میخورم! یعنی بهترین چیز برای بعد تمرین همین سیب زمینیه!
تغذیه بسته به تیپ بدنی و هدف شماست
و اما ، در هر صورت نباید با شکم پر رفت زیر وزنه!
Reza.l
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۴:۲۳ بعد از ظهر
قبل تمرین نیازی به کربو هیدرات نداری بهترین چیز غذا های ساده مثل میوه یا شیر یا... که سبکن و ساده سریع حضم میشن و مورد استفاده بدن قرار میگیرن

پس بدن موقع تمرین اکسیژن بسوزونه برای تامین انرژی؟ یا از انرژی خورشیدی استفاده کنه؟
میوه میخواید مصرف کنید، سیب یا موز!
در ضمن، گل پسر ، شیر ساده نیست! سبک و زود هضم هم نیست که سریع جذب بشه! کربوهیدارت هم که نیست که انرژی خفن بده!
در واقع خیلی خیلی هم کند هضمه! و بیشتر برای قبل از خواب استفاده میشه!
تو هر صد گرم شیر کم چرب:
4.9 گرم کربوهیدرات هست!
.

خواهشا دوستان عزیز، اگر اطلاع یا تجربه کافی ندارید، با پاسخ نا صحیح، دیگران رو گمراه نکنید
saeedBuilder
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۴:۳۰ بعد از ظهر
قبل تمرین نیم ساعت قبل تمرین نیستا؟
3-4 ساعت بیشتر زمان برای هضم شیر نیاز نیس بعدش در اختیار بدنه این یه نمونه تغذیه کاملا مناسب برای 3 ساعت قبل تمرین
نان فانتزی با مربا یا عسل + شیر
Reza.l
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۴:۳۹ بعد از ظهر
قبل تمرین نیم ساعت قبل تمرین نیستا؟
3-4 ساعت بیشتر زمان برای هضم شیر نیاز نیس این یه نمونه تغذیه کاملا مناسب برای 3 ساعت قبل تمرین
نان فانتزی با مربا یا عسل + شیر

شما رو جمله بندیت کار کن پهلوون!

سه چهار ساعت قبل تمرین خودش یه وعده جداگانه محسوب میشه!
مثلا اگه ساعت 4 میری تمرین، وعده شیر عسل شما میشه ساعت 1! یعنی همون وعده نهار!
زمانبدنی تعذیه ما قبل تمرین، بسته به زمان نهار و زمان تمرینه!
که در فاصله این بین تغذیه و وعده های غذایی برنامه ریزی بشن
اونم مناسب هدف و وزن و تیپ بدنی و زمان صرف صبحانه و نهار و شام و زمان تمرین.... و نهایتا برنامه کلی!
BoRnA_nu
‏۱۳۹۳-۱۰-۲۹‏, ۰۷:۲۷ بعد از ظهر
من تو دوره حجمم1ساعت قبل تمرین 1 سیب زمینی+15دقیقه بعدش کربوپروتیین +15دقیقه بعدش 1اسکوپ کراتین میخورم+1قرص جوشان ویتامین C اول تمرین
وقتی میرم زیر وزنه میترکونم انرژی هم تا اخر تمرینم بالاس اصلا کم نیارم



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > سه اشتباه بزرگ کسانی که رژیم می گیرند


ت کنید : سه اشتباه بزرگ کسانی که رژیم می گیرند

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۱۱‏, ۰۶:۳۶ بعد از ظهر
اشتباه اول
بیشتر افرادی که رژیم می گیرند به اندازه کافی نمی خورند بنابراین بسیار گرسنه می شوند در نتیجه در دراز مذت از رژیم گرفتن منصرف می شوند.

اشتباه دوم
بیشتر افرادی که رژیم می گیرند می خواهند خیلی زود وزن خود را کاهش دهند ولی در عمل چنین چیزی امکان پذیر نیست در نتیجه آنها شکیبایی خود را از دست می دهند و در نهایت رژیم را به عنوان یک راه بی اثر کنار می گذارند.

اشتباه سوم
بیشتر کسانی که رژیم می گیرند معنای درست چربی و غذاهای چرب را و تأثیر آن بر بدن خود را نمی دانند بنابراین غذایی را که نباید میل می کنند.
اما یک رژیم غذایی درست به شما کمک می کند به اندازه کافی بخورید، با سرعت مناسب وزن کم کنید و اطلاعات کافی درباره چربی به شما می دهد تا انرژی کافی داشته باشید. وضعیت سلامتی خود را بهبود ببخشید، با بیماریهای قلبی و بعضی سرطانها مبارزه کنید و اندام خوش تراشی داشته باشید.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > رژیم غذایی مناسب برای مردان متأهل


ت کنید : رژیم غذایی مناسب برای مردان متأهل

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۱۱‏, ۰۶:۳۸ بعد از ظهر
چه چیزی برای صبحانه بخورید؟

یک فنجان شوربای پخته شده (که تشکیل شده از: یک درصد شیر، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو، مقداری شکر و گردوی ریز شده)
یک فنجان ماست که با توت فرنگی مخلوط شده است.
یک فنجان آب انگور

چرا؟
چون می خواهید شریان های شما به خوبی از عهده فعالیت های زناشویی برآیند یعنی انعطاف پذیر، سالم و آمده برای پمپ شدن باشند.

چگونه امکان پذیر است؟
موادی که در رگها رسوب می کنند باعث کم شدن جریان خون می شوند، بنابراین برای مردی که چنین رگهایی دارد عمل نعوذ سخت می شود و سخت تر از آن حفظ نعوذ است.
شوربا که از آن در ابتدای این مقاله صحبت شد کمک می کند کلسترل خون به حد اشباع نرسد. پودر کاکائو اثر بخشی آن را بیشتر می کند و این عمل را با افزایش کلسترل خوب (HDL) انجام می دهد. و مغز گردو امینواسیدهایی را آزاد می کند که به عمل نعوذ کمک میکند. آب انگور و توت فرنگی با سدیم می جنگند و به رگهای شما کمک می کنند و همینطور فشار خون مناسب را برای شما به ارمغان می آورند.

چه چیزی برای ظهر بخورید؟

از سالادی حاوی کاهو، گوجه فرنگی، کنگر، سرکه بلسان و روغن زیتون استفاده کنید.
می توانید تاس کباب با گوشت گاو یا گوساله را همراه با مقداری نان جو میل کنید.

چرا؟
چون می خواهید از سیستم عصبی خود حفاظت کنید و در رختخواب بیشترین لذت را ببرید.

چگونه؟
تاس کبابی که می خورید قند خون شما را بالا می برد. و به شما کمک می کند با دلشوره و اضطرابی که بسیاری از مردان در هنگام رابطه ***ی خود با آن مواجه هستند مبارزه کنید و از رابطه خود حداکثر لذت را ببرید.
جو حاوی نوعی فیبر است که مانع از کاهش ناگهانی قند خون می شود و کاهو و گوجه فرنگی محتوی کروم هستند که به عملکرد انسولین کمک می کند تا قند خون را متعادل کند. منیزیم موجود در کنگر حساسیت انسولین خون را افزایش می دهد و از تشکیل گلوکز جلوگیری می کند.

تستسترون را با شام افزایش دهید.

مقدار کمی گوشت کبابی
دانه های بلارد (کوبیده شده)
کلم بروکلی پخته شده با یک قاشق چایخوری روغن زیتون

به این ترتیب هورمون بدن خود را افزایش می دهید
با رژیم غذایی مذکور روی مورد نیاز بدن خود را تأمین می کنید که برای تولید تستسترون حیاتی است. با کبابی کردن گوشت از رسیدن چربی های اضافه به بدن خود جلوگیری می کنید چون چربی، سدی در برابر فعالیت ***ی مداوم و پویاست. درحالیکه روغن زیتون مقدار کافی روغن خوب به بدن شما می رساند که برای ترشح تستسترون مفید است.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > سالادهایی که باعث چاقی ولاغری می شوند.


ت کنید : سالادهایی که باعث چاقی ولاغری می شوند.

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۱۳‏, ۰۶:۱۲ بعد از ظهر
http://www.niksalehi.com/taghzie/khabar/images2221121.jpegما چندین نوع سالاد داریم: سالاد الویه، سالاد ماکارونی، سالاد اندونزی، سالاد کاهو، سالاد سبزیجات و ... اما تعریف درستی که متخصصان تغذیه برای یک سالاد مغذی و مفید ارایه می دهند این است که سالاد مفید به عنوان یک پیش غذا یا همراه غذا، سالادی است


که سرشار از سبزیجاتی مثل کاهو، کلم، گوجه و خیار باشد، نه سرشار از سیب زمینی، تخم مرغ، ماکارونی و سس...
اگر ما بخواهیم عنوان سالاد را روی الویه یا ماکارونی هم بگذاریم، باید به آنها به چشم یک غذای سرد نگاه کنیم، نه یک دسر یا پیش غذا. بسیاری از افراد گاهی وسوسه می شوند که بعد از خوردن کامل وعده اصلی غذای شان، یک بشقاب هم از سالادهای حجیمی مثل الویه یا ماکارونی بخورند که مسلما این کار باعث چاق شدن آنها می شود اما خوردن سالاد سبزیجات به همراه اندکی سس که متشکل از 50 درصد سس مایونز و 50 درصد ماست کم چرب باشد، نه تنها برای هیچ کس مضر نیست، بلکه می تواند بخشی از نیازهای روزانه شان به انواع ریزمغذی ها را هم تامین کند.
فقط حواس تان باشد که کالری سس و روغن زیتونی که روی سالادتان می ریزید را در میزان کالری دریافتی روزانه تان محاسبه کنید تا دچار اضافه دریافت کالری و چاقی نشوید؛ مثلا اگر جیره روزانه شما به عنوان یک فرد عادی که در رژیم لاغری به سر نمی برد، 4 تا 5 قاشق مرباخوری روغن در روز است، می توانید 2 قاشق آن را به صورت روغن زیتون روی سالادتان بریزید و 2 تا 3 قاشق بعدی را در پخت غذاهای دیگر مصرف کنید، نه اینکه هم آن 2 قاشق روغن زیتون را روی غذا و سالادتان بریزید و هم 4 تا 5 قاشق روغن روزانه تان را استفاده کنید. نکته دیگر در مورد مصرف صحیح سالادها این است که ما گاهی به برخی از بیماران توصیه می کنیم به جای شام، اندکی سالاد سبزیجات با مقداری سیب زمینی و تخم مرغ ترکیب شده بخورند اما هما ن طور که گفتم، این سالادی که با مواد نشاسته ای و پروتئینی ترکیب می شود، جایگزین شام است، نه یک پیش غذا.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > مصرف میوه به جای غلات برای لاغر شدن اشتباه بزرگی است


ت کنید : مصرف میوه به جای غلات برای لاغر شدن اشتباه بزرگی است

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۱۴‏, ۰۳:۳۶ بعد از ظهر
یک متخصص تغذیه گفت: استفاده از میوه برای کاهش وزن به جای غلات و جانشینان آن باوری اشتباه است در عین حال مصرف میوه در برنامه غذایی روزانه ضروری است.
پریسا زاهدی در گفتگو با مهر در کرج اظهار داشت: بعضی افراد در رژیم خود برای کاهشhttp://img.villagephotos.com/p/2008-9/1323082/browseCA96PGJH.jpg وزن از مقداری میوه استفاده می‌کنند که این باور اشتباه است زیرا هر واحد میوه 60 کالری تولید می ‌کند در حالیکه غلات و مواد غذایی جانشین آن 80 کالری در بدن ایجاد می‌کند.
وی افزود: میوه ‌ها و سبزیجات حاوی آب فراوان، مواد مغذی و انواع ویتامین هستند و هر واحد میوه 15 گرم کربوهیدرات، 60 کیلوکالری انرژی و هر واحد سبزی پنج گرم کربوهیدرات، دو گرم پروتئین و 25 کالری انرژی تولید می ‌کند.
این کارشناس عنوان کرد: فیبر به عنوان ماده بسیار مهم در میوه ‌ها و سبزیجات است و مصرف آنها به لحاظ وجود فیبر و جلوگیری از نفوذ مواد سرطان زا به غشاء مخاطی روده از بسیاری از سرطانها‌ پیشگیری می کند.
زاهدی با اشاره به خواص فراوان فیبرها اظهارداشت: فیبرها به دو دسته محلول در آب و نامحلول دسته بندی می شوند ولی خاصیت فیبر محلول در آب که در سبزیجات تازه رویش پیدا کرده، سیب و مرکبات و آلو موجود است به دلیل کاهش کلسترول خون دارای اهمیت ویژه است.
این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: موادی چون ویتامین B4 ،B6 ،C ،E ،A، روی، سلنیوم و بتاکارتن که در میوه ها و سبزیجات به وفور یافت می شود دارای خاصیت آنتی اکسیدان هستند و از طرفی با توجه به اینکه بدن روزانه نیازمند مقداری ویتامین ث است، لازم است افراد از انواع مرکبات، گوجه فرنگی، انواع توت، طالبی، کلم و کاهو که حاوی این ویتامین هستند، استفاده کنند.
وی با اشاره به این که هر فرد حداقل یک روز در میان نیازمند ویتامین A است، توصیه کرد: تمام میوه‌های سبز و زرد رنگ حاوی بتاکاروتن هستند و بر این اساس هر فرد می ‌تواند به منظور تامین ویتامین A بدن از این میوه ها و سبزیجات استفاده کند.
زاهدی بیان داشت: میوه‌های چون گلابی، سیب، پرتقال، انگور، هلو، آلو، کیوی، هنداونه و خربزه سبب افزایش آنتی اکسیدانها و مقابله با استرس می‌ شوند و وجود آنتی اکسیدانهای پلی فنولیکدر انار سبب کاهش بیماریهای قلبی و عروقی می‌ شود.
این کارشناس توصیه کرد: افراد نباید آبمیوه های صنعتی را جایگزین میوه طبیعی نمایند زیرا میوه طبیعی دارای فیبر بوده که برای سلامتی بسیار مفید است و از سوی دیگر آب میوه های صنعتی کالری بالاتری را در افراد ایجاد می ‌کنند.
sonyericsson
‏۱۳۸۹-۰۵-۱۵‏, ۰۱:۱۲ بعد از ظهر
با درود
با توجه به اینکه طی مطالعاتی که در سایت داشتم متوجه شدم میوه ها اصلا چاق کننده نیستند یه مواردی از صحبت های این کارشناس اشتباه به نظر میرسه ، اینطور نیست؟؟



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > راهکارهای تغذیه ای برای ترک سیگار


ت کنید : راهکارهای تغذیه ای برای ترک سیگار

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۱۷‏, ۱۰:۵۰ بعد از ظهر
از آنجایی که اکثر افراد درگیر با بیماری های تنفسی، سیگاری ها هستند، و گرایش جوانان به استعمال دخانیات از روند رو به رشدی برخوردار است، بر آن شدیم تا راهکارهایی را برای ترک سیگار به شما توصیه کنیم، زیرا این استعمال دخانیات نه تنها مضرات فردی را به دنبال خواهد داشت، بلکه اشخاص مرتبط با افراد سیگاری نیز جزء جمعیت در معرض خطر به شمار می آیند. اگر تصمیم گرفته اید سیگار را ترک کنید از برخی مواد غذایی که ممکن است وابستگی شدید شما را به دود کردن سیگار کاهش دهد، استفاده کنید:
▪ جو دوسر: خوردن جو دوسر و فرآورده های آن ممکن است برای ترک سیگار و رهایی از اعتیاد به نیکوتین به شما کمک کند. این ماده غذایی سرشار از فیبر، ویتامین B1- چیزی که برای آرامش اعصاب و روان ضروری است- ویتامین E و سایر املاح و مواد معدنی است .در آزمایشاتی که در یک جمعیت ۱۳ نفره در هند انجام گرفته بود، مشاهده شد که ۵ نفر از آن هایی که از جو دوسر استفاده کرده بودند به کلی سیگار را ترک کردند و ۷ نفر تعداد سیگاری که دود می کردند به نصف کاهش دادند و فقط یک نفر بود که مصرف جو دوسر در او هیچ تغییری ایجاد نکرد. نتیجه آزمایش، یافتن عصاره جو دوسر به عنوان یک ماده مؤثر در ترک اعتیاد به سیگار بود.
▪ اسفناج: اسفناج و برگ چغندر حاوی اسید فولیک، ویتامینc، بتاکاروتن و قند هستند که به دلیل قلیایی کردن محیط بدن در ترک سیگار مؤثرند. اثر این مواد به این شکل است که میزان ماده اعتیادآور نیکوتین را در بدن تا مدتی در سطح بالایی نگه می دارند و در نتیجه نیاز فرد به مصرف نیکوتین را کاهش می دهند، بنابراین افزایش مصرف مواد غذایی که خاصیت قلیایی ایجاد می کنند به شخص در ترک سیگار کمک می کند.
▪ کشمش، انجیر و بادام: این مواد غذایی به راحتی قلیایی بودن بدن را افزایش می دهند. بنابراین تمایل به سیگار را کم کرده در نتیجه ترک سیگار را راحت تر خواهند کرد.
▪ سیر: امروزه سیر اولین نبات درمانی در بین نباتات است که دارای ماده ضدباکتری و مواد فرار گوگرد و سیلیس و ید است. سیر دارای خواص ضدعفونی کننده بی شمار بوده که از عفونت های تنفسی و مشکلات احتمالی به شدّت جلوگیری می کند.
▪ عرق شاه تره: عرق شاه تره که در فصل تابستان علاوه بر خواص درمانی، نوشیدنی گوارایی محسوب می شود، مدّر بوده و ضد کمبود ویتامینC است - مشکلی که افراد سیگاری به طور قطع با آن روبه رو هستند- اشتها آور بوده و به تصفیه خون کمک می کند.
در اینجا به ذکر موردی می پردازیم که خاصیت عکس داشته و تمایل برای کشیدن سیگار را ایجاد می کنند: مواد غذایی نظیر گوشت؛ ادرار را بیش تر اسیدی می کنند، باعث از دست دادن سریع نیکوتین شده و در نتیجه علاقه به مصرف سیگار را در شخص افزایش می دهند. از این مواد می توان به گوشت قرمز، سوسیس و کالباس، غذاهای کنسروی، غذاهای پخته شده در ماکروویو، الکل، جگر، دل و قلوه، سیرابی، جوانه گندم، عدس، جوجه، تخم مرغ، پنیر، بادام زمینی، مغز گردو و قهوه اشاره کرد.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > خرافات غذایی


ت کنید : خرافات غذایی

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۱۷‏, ۱۰:۵۵ بعد از ظهر
- خرافه اول: اگر چیزی در فروشگاه عرضه شده پس مشکلی ندارد
تا به حال هیچ آگهی تبلیغاتی درباره مواد غذایی پخش نشده که آن ماده غذایی را برای سلامتی مضر بداند. همه آنها به خواص سالم و مغذی غذاها اشاره می‌کنند حتی درباره‌ی نوشابه ها، شکلات و آب نبات. وقتی برای خرید به سوپرمارکت می‌روید نه تنها احساس امنیت می‌کنید بلکه فکر می‌کنید به محیط صمیمانه ای وارد شده اید که به تغذیه و سلامت شما اهمیت می‌دهد. اما هیچ چیز گویاتر از حقیقت نیست. به چشم فروشندگان موادغذایی یا رستوران دارها شما یک کیف پر از پول هستید. بنابراین مناسب ترین عمل همان رفتاری است که سرباز باید در میدان مین در پیش بگیرد. اگر انتخاب صحیح داشته باشید سالم بیرون می‌آیید و اگر اشتباه کنید می‌میرید
- خرافه دوم: فست فود خوب است
مهم ترین مشکل این است که شما هیچ نظارتی بر روش آماده سازی آن ندارید. فست فود پر از چیزهایی است که آدم را معتاد می‌کند! و خوشمزه است؛ چربی، شکر و نمک که منجر به بروز ناراحتی‌های گوارشی هم می‌شود.
- خرافه سوم: مواد غذایی فرآوری شده سالم و خوشمزه هستند
با خوردن غذاهای آماده نه تنها ماده غذایی اصلی را می‌خورید بلکه مواد دیگری را هم که برای مزه بهتر و ماندگاری طولانی تر به آن زده اند را نوش جان می‌کنید. این مواد غذایی در کوتاه مدت بی دردسر و مناسب به نظر می‌آیند اما آیا به نظر شما جوان مرگ شدن یا ابتلا به بیماری‌های حاد در سال‌های آینده هم همین قدر خوب است؟ هشدار کبری!
- خرافه چهارم: پختن غذا به هضم آن کمک می‌کند
واقعیت این است که پختن در بیشتر غذاها باعث شکسته شدن مواد مغذی آنها می‌شود بنابراین بیشتر مواد مغذی آن در طول پخت از بین می‌رود.
بعضی مواد غذایی هم هستند که باید حتماً پخته شوند چون پیش از پختن آنقدر سفت هستند که نمی شود آنها را خورد. البته این دسته بخش بسیار کوچکی از آنچه می‌خوریم را تشکیل می‌دهند. گوشت هم حتماً باید خوب پخته شود.
- خرافه پنجم: خوردن سه وعده غذا در روز بهترین روش است
حتماً این یکی را از مادرتان زیاد شنیده‌اید. باور کنید بدن شما در غیاب غذا بهتر از هر کس دیگری می‌داند باید غذا بخورید یا نه. با این حال از گرسنگی اعتیادگونه به ماده غذایی خاص بترسید. اگر گرسنه هستید اما فقط شیرینی می‌خواهید، مواظب باشید شما واقعاً گرسنه نیستید بلکه در وضعیت اشتیاق اعتیادگونه قرار گرفته‌اید.
- خرافه ششم: شیر و فرآورده‌های آن مواد غذایی خیلی خوبی هستند
رژیم غذایی باید متعادل باشد. مصرف زیاد لبنیات منجر به مسمومیت و بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.
- خرافه هفتم: اگر غذایی طبیعی است، پس هر چه می‌خواهید از آن بخورید
تقریباً هر ماده غذایی که بی رویه خورده شود برای سلامتی مضر است. مواد غذایی طبیعی و فرآوری نشده را با تنوع گسترده و نه در مقدار زیاد بخورید.
- خرافه هشتم: بهترین روش کم کردن وزن رژیم گرفتن است
هر سال در سراسر جهان مردمی که با این شعار هیپنوتیزم شده اند میلیاردها دلار پول خرج می‌کنند، اما کسانی که قبلاً با این رژیم‌ها وزن کم کرده اند چند میلیون تن چربی بیشتر جذب می‌کنند. رژیم گرفتن مشکل اصلی را حل نمی کند. مشکل اصلی کیفیت پایین مواد غذایی، اعتیاد به ماده غذایی خاص و عادات غذایی ناکارآمد است. تحقیقات نشان داده است کسانی که رژیم‌های غذایی سخت می‌گیرند بیش از ?? درصد بیش از قبل اضافه وزن پیدا می‌کنند.هیچ وقت رژیم نگیرید.
- خرافه نهم: باید همیشه تمام غذایی که در بشقابتان هست را بخورید
این خرافه را هم پدر و مادرهایی درست کرده اند که دلشان نمی خواستند بعد از اینکه فرزندشان سیر شد و دست از غذا خوردن کشید بشقاب او را تمیز کنند.البته این به معنی اسراف کردن نیست، هر بار مقدار کمی غذا در بشقاب خود بکشید و پس از تمام شدن آن از خود بپرسید آیا هنوز گرسنه هستم، اگر جواب منفی بود دیگر غذا نخورید. تنها رازی که آدم‌های همیشه لاغر دارند همین است.
- خرافه دهم: ته بندی بین وعده‌های غذایی خوب است به شرط آنکه آنچه می‌خورید سالم باشد
خیلی از مردم در طول روز مدام دهانشان می‌جنبد. وقتی هم که کمی درباره تغذیه اطلاعات به دست می‌آورند سعی می‌کنند بین وعده‌ها فقط مواد غذایی سالم بخورند. اما؛ غذا تقریباً دو ساعت در معده تحت شکست اسیدی قرار می‌گیرد و پس از آن به روده کوچک می‌رود. معده حداقل دو ساعت پس از آخرین غذا آمادگی ورود غذای بعد را دارد. اگر قبل از دو ساعت لازم باز هم غذا بخورید غذای جدید با قبلی مخلوط می‌شود و یا غذای قبلی بیش از دو ساعت در معده می‌ماند یا غذای بعدی زودتر وارد روده کوچک می‌شود. به هر حال به ضرر شما است؛ در حالت اول غذا بیش از حد اسیدی می‌شود و ارزش غذایی خود را از دست می‌دهد و در حالت دوم غذا کامل هضم نمی شود چون بخشی از مرحله اسیدی شدن را رد می‌کند.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > » تغذیه پر کالری بعد از ورزش ، تاثیر ورزش روی بدن را از بین می برد


ت کنید : » تغذیه پر کالری بعد از ورزش ، تاثیر ورزش روی بدن را از بین می برد

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۱۹‏, ۱۲:۳۷ بعد از ظهر
تغذیه فوری پس از ورزش تاثیر ورزشی را خنثی می کند .
افرادی که سریعا پس از ورزش اقدام به مصرف تغذیه پر کالری شامل انواع کربوهیدراتها می کنند تاثیر ورزش روی بدن خود را بین برده و نتیجه آن را معکوس می کنند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، مصرف تغذیه فورا پس از ورزش و فعالیت های شدید بدنی، کاملا مزایای تمرین بدنی را معکوس کرده و اثری روی بدن ندارد.
به گفته محققان دانشگاه ماساچوست در آمریکا، جدا از ورزشکاران رقابتی، افرادی که به سرعت پس از ورزش اقدام به مصرف انواع نوشیدنی های ورزشی یا غذاهای حاوی کربوهیدرات فراوان مانند سیب زمینی و شکلات های پر انرژی می کنند اثرات سودمندی را که ورزش کردن ایجاد می کند را منفی می کند.
بر اساس این گزارش، ورزش موجب سلامت عمومی بدن شده و با تنظیم وزن خطر بروز دیابت ناراحتی های قلبی و دیگر مشکلات سلامتی می کاهد. با این حال مزایای بالقوه ورزش کردن با مصرف تغذیه پر انرژی سریعا پس از ورزش، مزایای آن را معکوس کرده و تاثیر ورزش را از بین می برند.
این گزارش می افزاید: افرادی که به طور منظم ورزش می کنند با مصرف سریع تغذیه پس از ورزش به مدت یک یا دو روز تماما اثرات تمرین های ورزش قبلی، را خنثی کرده و تاثیر ورزش را از بین می برد.
گفتنی است، ورزش کردن برای عده ای از افراد همانند مصرف دارو است بنابراین تغذیه سریع پس از ورزش می تواند اثر آن را از بین ببرد.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > ۱۱ قانون عمومی برای کاهش چربی و حفظ عضله


ت کنید : ۱۱ قانون عمومی برای کاهش چربی و حفظ عضله

arashbandegan
‏۱۳۸۹-۰۵-۲۱‏, ۰۶:۰۸ قبل از ظهر
۱. ۴۵ دقیقه حد اکثر هوازی صبح ناشتا. صبح ناشتا انسولین خون در کمترین حد خودش بوده و آنزیم تبدیل کننده و تولید چربی (لیپو پروتئین لیپاز) فعال نمیباشد. همینطور سطح هورمون رشد از خواب دیشب هنوز در بالاترین سطح هست که خودش موجب چربی سوزی شده و همینطور سطح گلوکز خون پایین هست پس بهترین وزیت را برای چربی سوزی خواهید داشت.
۲. زمانی کرب مصرف کنید که بهش نیاز هست مثلا وقتی میخاید تمرین کنید اما در زمانهای دیگر روز نیازی نیست که کرب مصرف کنید میتوانید به جاش از سبزیجات، پنیر با پروتین بالا، بادام، کره بادام زمینی و ... استفاده کنید نه از نشاسته، برنج، یا قند.
۳. هیچوقت اجازه ندهید که احساس گرسنگی کنید! اگر احساس گرسنگی کنید صبرتان را از دست داده و دچار پور خوری میشوید البته این طبیعت انسان هست. حتا اگر قرار باشد از موادی مصرف کنید که مجاز هستید باز هم زیاد خواهید خورد. پس وعده های بیشتر و کوچکتر مصرف کنید تا گرسنگی نکشید.
۴. هیچگاه کرب را با چربی با هم مصرف نکنید، این یکی از بزرگترین مشکلات غذایی در ایران هست که اکثر غذاهای خوشمزه چرب و بهمراه برنج، نان یا ... مصرف میشوند.مصرف کرب موجب بالا رفتن انسولین خون شده و مصرف همزمان چربی موجب ذخیره راحت تر چربی در اینحالت میشود و در زمان بدن ابتدا قند یا نشاسته را خواهد سوزاند پس چربی به مصرف نخواهد رسید. پس تا حد امکان از مصرف چربی و کرب همزمان دوری کنید، اگر مجبور هستید مصرف یکی را باید به حد اقل برسانید.
۵.از مصرف ۳ تا ۶ گرم روغن ماهی در روز غافل نشید، مصرف روغن ماهی موجب کمک به سوختن چربی میشه.
۶. در صورتیکه از چربی سوز مصرف نمیکنید، میتوانید از کافئین، یوهیمبین، آسپیرین و چای سبز استفاده کنید.
۷. قبل از خواب یا در صورت گرسنگی آخر شب میتوانید از پروتئین کازین استفاده کنید.
۸. مصرف میوه های ترش انسولین را زیاد افزایش نداده و دارای مواد چربی سوز هستند.
۹. تمرینات با وزنه خود را لاقل ۳ بار در هفته دنبال کنید.
۱۰. از هوازی کوتاه مدت ۳۰ دقیقه تا ۴۵ دقیقه ۳ بر در هفته استفاده کنید.
۱۱. هر ۷ یا ۱۰ روز یکبار تقلب کنید و غذای مورد علاقه را مصرف کنید.
آرش بندگان سایت بدنساز.
Hessam_Vardak
‏۱۳۸۹-۰۵-۲۳‏, ۰۳:۱۱ بعد از ظهر
در مورد مصرف آسپرین، میزان مصرفش و تأثیرش بیشتر توضیح می دید؟
arashbandegan
‏۱۳۸۹-۰۵-۲۴‏, ۰۱:۵۴ قبل از ظهر
آسپیرین مقاومت بدن به حرارت رو بالا میبره و اجازه میده تا افدرین یا هر چربی سوزی دیگری که موجب افزایش حرارت داخلی بدن میشه و اینکار تاثیر چربی سوزی دیگر مواد از جمله کافئین را بالا میبره علاوه بر آن آسپیرین مقاومت انسولینی در افراد چاق را کم کرده موجب کاهش کلسترول و تریگلیسریدها میشه. در تحقیقاتی که انجام شده نشانداده شده که مقایسه ترکیبی از افدرین،کافئین و آسپیرین بهتر از این استک بدون آسپیرین در افراد چاق نتیجه داده هست. با وجود اینکه مکانیزم دقیق عمل آسپیرین در اینحالت برسی نشده اما فرضیه بالا که اشاره کردم و نتایج آزمایشات نشان تاثیر مثبت و بیشتر داره. دوزی که روش تحقیق شد شامل ۷۵ تا ۱۵۰ میلیگرم افدرین، کافئین ۱۵۰ میلیگرم و آسپیرین ۳۳۰ میلیگرم بوده و انرژی هم محدود نشده بود. اما دوزی که معمولا با بهترین نتیجه بوده شامل ۲۰، ۲۰۰، ۳۰۰ از افدرین، کافئین و آسپیرین (میلیگرم) به ترتیب بوده هست.
mrs.seyedi
‏۱۳۹۳-۰۲-۱۱‏, ۱۲:۲۶ بعد از ظهر
کرب چیه دوست عزیز :متفکر:
ببخشید تازه کارم :خجالت:
{.ASHKAN.}
‏۱۳۹۳-۰۲-۱۱‏, ۱۲:۴۳ بعد از ظهر
کرب مخفف کربوهیدرات(نان/قند/سیب زمینی/میوه جات و...)کربوهیدرات دارن البته کیفیت هم متفاوت هست
mrs.seyedi
‏۱۳۹۳-۰۲-۱۱‏, ۰۱:۳۱ بعد از ظهر
خیلی ممنون ، :گل رز:
بنده کوچیک همه تونم ها ولی یک زمانی مخففش کربو بود ، حالا آخرش هم کم کردید ، واوش هم برداشتید خوب آدم یک جور دیگه میخونه :پوزخند:



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > روغن نارگیل چربی ها را اب میکند.


ت کنید : روغن نارگیل چربی ها را اب میکند.

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۲۳‏, ۰۳:۰۹ بعد از ظهر
یک تحقیق جدید حاکیست؛ رژیم غذایی غنی از روغن نارگیل هم چربی ها را از بین می برد و هم از بدن در برابر مقاومت انسولینی محافظت می کند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا ، این پژوهش هم چنین توجیه می کند که چطور اسیدهای چرب زنجیره ای متوسط موجود در روغن نارگیل در رژیم غذایی می تواند به از دست دادن چربی در بدن کمک کند.
به گفته متخصصان؛ چاقی و مقاومت انسولینی فاکتورهای مهمی هستند که به بروز دیابت نوع دوم منجر می شوند.
نیگل تورمز و جیمینگ یی دو محقق انستیتو تحقیقات پزشکی گاروان در سیدنی، متابولیسم چربی و مقاومت انسولینی را در موشهای آزمایشگاهی که روغن نارگیل مصرف کرده بودند با موشهایی که رژیم غذایی آنها بر اساس گوشت پرچرب بود، مورد مقایسه قرار دادند.

به گزارش روزنامه تایمز، محققان دریافتند: برخلاف اسیدهای چرب زنجیره بلند که در چربی های حیوانی یافت می شوند، اسیدهای چرب زنجیره متوسط به قدری کوچک هستند که بتوانند وارد میتوکندری شوند. میتوکندری ها نیروگاه های سوخت انرژی در درون سلول هستند که در آنها اسیدهای چرب متوسط می توانند مستقیما به انرژی تبدیل شوند.
duke
‏۱۳۹۰-۰۱-۱۵‏, ۰۴:۲۵ بعد از ظهر
هو شافی

با درود فراوان خدمت همه دوستان
این روغن نارگیل رو از کجا میشه گیر آورد؟ از هرجا پرسیدم نداشت البته نوع خراکیش منظورم هست
______
‏۱۳۹۰-۰۱-۱۵‏, ۰۹:۴۵ بعد از ظهر
عطاریها دارن،جاهایی که داروهای گیاهی میفروشن...
duke
‏۱۳۹۰-۰۱-۱۶‏, ۰۶:۵۷ قبل از ظهر
هو شافی

نشونه خاصی داره که متوجه بشم این روغن گیاهی و خراکی هست و شیمیایی نیست؟



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > چرا رژیم غذایی کاهش وزن با افسردگی همراه می شود؟


ت کنید : چرا رژیم غذایی کاهش وزن با افسردگی همراه می شود؟

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۲۳‏, ۰۳:۴۷ بعد از ظهر
http://www.seemorgh.com/DesktopModules/iContent2/Files/31569.jpg

چرا هنگامی که وزن‌تان کم می‌شود به دنبال کاهش وزن ، افسردگی نیز با ﺁن همراه می‌شود ؟

معمولا وقتی که شما به خاطر این که وزن‌تان کاهش پیدا کند رژیم می‌گیرید بعد از ﺁن دیده می‌شود که افراد حالت افسردگی می‌گیرند .

* خانمی نزد‌یک پزشک تغذیه می‌رود و مشکل خود را بدین شیوه توضیح می‌دهد : من سال گذشته به دلیل این که پانزده کیلو گرم اضافه وزن داشتم ، مجبور شدم که رژیم غذایی بگیرم ، علی رغم این که رژیم سختی نداشتم اما تا سال ﺁینده این اضافه وزنم کاملا از بین رفته است ، اکنون تناسب‌اندامم در حالت نورمال است ، اما دیگر توان و انرژی سابق را ندارم .

برای مثال در سابق با این که اضافه وزن داشتم اما هنگامی که به پیاده روی می‌رفتم ، به راحتی می‌توانستم دو‌یا سه ساعت ساعت‌های پیاده روی کنم بدون این که احساس خستگی کنم با وجود این که در ﺁن هنگام اضافه وزن داشتم اما در حال حاضر با این که خیلی لاغرتر شده ام اما دیگر انرژی برای پیاده روی‌های طولانی ندارم و زود خسته می‌شوم حتی برای‌یک ساعت !!

امروز بعد از این رژیم احساس می‌کنم که خیلی ضعیف شده ام و بدنم دیگر توان سابق را ندارد . چه کاری باید انجام بدهم تا انرژی سابق به بدنم باز گردد ؟؟


پزشک تغذیه بدین ترتیب پاسخ می‌دهد :
شما توانایی را که در سابق داشتید به خاطر خوردن موادی بوده است که انرژی زا بوده‌اند ، به همین دلیل شما قدرت زیادی برای انجام کارهای داشته اید ، اما در حال حاضر که به مدت‌یک سال است رژیم گرفته اید ، اگر با رژیم ‌یک دکتر تغذیه پیش رفته باشید این مواد را کم تر به بدن‌تان رسانده اید‌یا اگر خودتان بدون این که نزد پزشکی رفته باشید و رژیمی را برای خودتان تنظیم کرده باشید در این جاست که‌یک فاجعه رخ داده است زیرا معمولا در این رژیم‌های ، افراد موادی را که برای بدن شان لازم است را به طور کامل قطع می‌کنند ، موادی را که در سابق همیشه به بدن شان می‌رسیده است بعد از مدتی به طور‌ یکدفعه ﺁن را قطع می‌کنند .

به همین دلیل عوارض خطرناکی بعد از رژیم برا‌ی ﺁنها وجود دارد . این مطلب که شما قدرت و انرژی سابق برای انجام کارهای‌تان را ندارید ، امری طبیعی است زیرا تا مدتی بعد از رژیم این اتفاق برای تمام افراد پیش می‌ﺁید ، اما کم شدن انرژی در افراد محتلف بر اساس رژیمی که گرفته‌اند متفاوت می‌شود .

* بدن شما تا مدتی حتی گاهی تا‌یک سال این حالات را حفظ می‌کند اما با مرور زمان و عادت کردن بدن‌تان به این سبک جدید غذای شما کم کم عادت می‌کند و خود را وفق می‌دهد تا به مرور بهتر شود .

اما پاسخ این که چرا افراد بعد از رژیم دچار افسردگی می‌شوند ؟؟
پاسخ این سئوال بدین ترتیب است :

زیرا افرادی که اضافه‌ی وزن داشته‌اند ، هر موقع گرسنه می‌شدند غذا می‌حوردند و گرسنگی خود را ارضاﺀ می‌کردند اما به هنگام رژیم مجبور شده‌اند که هر گاه گرسنه می‌شوند غذایی نخورند ، گرسنگی را تحمل کنند به همین دلیل گرسنگی به شما فشار ﺁورده است .

معمولا وقتی که انسان‌های‌یک روز را روزه می‌گیرند ، گرسنگی به ﺁنها فشار می‌ﺁورد ، در طول روز حتی تا فردای ﺁن روز عصبی هستند ، دیگه چه برسد به این که شما برای‌یک مدت طولانی رژیم بگیرید .

این مسائل همه‌ی برای‌یک مدت است تا حدود‌یک سال اما بعد از این مدت همه‌ی چیز به مرور زمان بهبود می‌یابد . برای اینکه به‌یک وزن ایده ﺁل برسید همان طور که در طول رژیم متحمل سختی‌هایی می‌شوید تا مدت حدود‌یک سال باید این مشکلات تا تحمل کنید تا هم وضع روحی‌تان بهتر شود و هم این که مشکلات ضعفی که در بدنتان احساس می‌کنید از بین برود .

البته مسئله‌ی رژیم تنها به غذا خوردن مربوط نمی شود ، شما باید در زمان‌ها و ساعت‌هایی را که به خواب‌تان اختصاص می‌دهید دقت کنید ، اگر شما در غذاهایی که می‌حوردید مراعات کنید اما به جای ﺁن خواب‌تان را کنترل نکنید و مدت زیادی را در طول روز برای این که گرسنگی را احساس نکنید بخوابید ، باز هم چاق می‌شوید و تفاوت زیادی در وزن‌تان به وحود نمی ﺁمد .

لازم به ذکر است که بیان کنیم افرادی که در زندگی خانوادگی شان مشکل دارند ، در طول رژیم متحمل سختی‌های بیشتری می‌شوند زیرا علاوه بر فشاری که رژیم بر ﺁنها وارد می‌کند ، فشار مشکلات زندگی را نیز باید تحمل کنند .

در این دوره و مدت بعد از رژیم :
ورزش کردن ، پیاده روی ، رفتن به محیط‌های شاد تاثیر مستقیمی را بر روحیه‌ی شما می‌گذارد و باعث می‌شود روحیه‌ی شما بالاتر رود ، انرژی مثبت زیادی را به شما منتقل می‌کند . به کلاس‌های‌یوگا و مدیتیشن بروید تا فکر خود را از افسردگی که دچار ﺁن شده است دور کنید . لباس‌هایی با رنگ‌های شاد بپوشید ، زیرا پوشیدن و دیدن این رنگ لباس‌های در روحیه‌ی شما تاثیر گذار است .

تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > عجیب ترین رژیم های غذایی در دنیا


ت کنید : عجیب ترین رژیم های غذایی در دنیا

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۲۳‏, ۱۰:۵۳ بعد از ظهر
http://www.seemorgh.com/DesktopModules/iContent2/Files/65354.jpg
رژیم موز , رژیم تخم مرغ, رژیم قرار گرفتن در معرض نور خورشید , رژیم کلوچه و.... نظرتان درباره این رژیمهای عجیب و غریب چیست؟به ادامه این مقاله توجه نمایید

رژیم ژاپنی خوردن موز در صبح
در توکیو، صبح خیلی زود را با خوردن موز آغاز می کنند. در سال 2006 یک داروساز ، سامیکو، یک رژیم ساده و عاری از هرگونه استرسی را پیشنهاد کرد: خوردن موز به عنوان صبحانه و دمای اتاق متابولیسم بدن را بالا می برد تا جایی که به رژیم گیرنده اجازه خوردن هیچ چیز تا زمان صرف ناهار و شام را نمی دهد و به این صورت وزن او کم می شود.او بعد از 6 ماه بیشتر از 13 کیلو کم می کند.
کسانی که رژیم می گیرند، انتظار می رود که ساعت 8 شب شام بخورند و نیمه های شب بخوابند. آنها باید از خوردن مشروبات الکلی و غذاهای چرب پرهیز کنند. خوردن یک نوع میوه در طولانی مدت روش سالمی نیست زیرا مواد مغذی مورد نیازتان تامین نمی شود.


رژیم تخم مرغ
رژیم تخم مرغ به این علت زیاد معروف شد که گزارش دادند که افراد مشهور هالیوودی با خوردن تخم مرغ توانسته اند به طرز موفقیت آمیزی وزنشان را کم کنند. ظاهراً همسر نیجلا لاوسون، چارلز ساچی با خوردن 9 عدد تخم مرغ در روز به مدت 10 ماه بیشتر از 60 پوند وزن کم کرده بود. همچنین آدرین برودی برای اینکه برای نقشش آماده شود با خوردن تخم مرغ 30 پوند(هر پوند معادل تقریبا 500 گرم) در طول 6 هفته وزن کم کرد. او رژیم های مختلفی را امتحان کرده بود که تخم مرغ به عنوان صبحانه، مرغ کبابی به عنوان ناهار و یک تکه کوچک ماهی با مقداری سبزیجات به عنوان شام می خورد. رژیم تخم مرغ انواع و اقسام مختلفی دارد و فقط به خوردن تخم مرغ صِرف خلاصه نمی شود بلکه معروف ترین آنها شامل این است که حجم بیشتر پروتئین رژیم با خوردن تخم مرغ تامین شود.


رژیم خواب
همانطور که از اسمش مشخص است، این رژیم شامل خوابیدن به مقدار فراوان است. قاعده کلی که پشت این رژیم است این است که اگر شما بیدار نباشید، بنابراین چیزی هم نمی خورید. بنابراین روزها زیاد بخوابید تا وزنتان کم شود. بدیهی است که رژیم اثر می کند اما این یک رژیم ناسالم است که امتحان کردن آن دیوانگی محض است. اگرچه بعضی از محققان دلایل خاص خودشان را برای به کار گرفتن این رژیم دارند. براساس نظریه آنها، نه تنها کیفیت و کمیت خواب ما بر سطح کورتیزول ما تاثیر می گذارد بلکه حتی بر هورمونهایی مثل لپتین و گرلین که اشتهای ما را تحریک می کند تاثیرگذار هستند. هر دو هورمون لپتین و گرلین بر اشتهای ما تاثیر می گذارند و تولید این هورمون ها هم بر مقدار خواب ما اثر می گذارند.


رژیم کلوچه
امروزه رژیم های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که افراد مختلف رژیم های مختلفی را امتحان می کنند. این رژیم معروف هالیوودی کمی جدید به نظر می رسد. پایه این رژیم که توسط دکتر سنفورد سیگال طراجی شد کلوچه است که گرسنگی را تا حد زیادی متوقف می کند. شما با این رژیم فقط روزی یک وعده غذا که آن هم شامل مقدار کمی مرغ، ماهی یا غذاهای دریایی می شود می خورید.
کلوچه یا شیرینی صبحانه یا ناهار نیست بلکه هروقت گرسنه بودید می توانید از آن بخورید. شما مجبورید حداقل روزی 6 کلوچه بخورید. در کل، 6 کلوچه به اضافه یک وعده غذا 800 کالری دارد. اگر می خواهید رژیم کلوچه بگیرید باید نه تنها مقدار توصیه شده را بخورید بلکه حتی روزی 8 لیوان پر آب بنوشید.


رژیم غذای میمون ها
مورگان اسپرلاک به جز غذاهای مک دونالد چیز دیگری نمی خورد. ادم اسکات به جز غذای مخصوص میمون ها چیزی نمی خورد. او می گفت: شاید وزنم کم شود، شاید نیرو و قدرت فوق العاده میمون ها را به دست بیاورم. شاید وزنم را کم کنم. شاید هم دیوانه شده ام. اما ادم اسکات 5 روز بعد از گرفتن رژیم، با مشکلاتی مواجه شد.


رژیم قرار گرفتن در معرض نور خورشید
ریشه این رژیم اصول اخلاقی هندی ها است که مدعی هستند غذا و آب برای زنده ماندن ضروری نیست بلکه انسان می تواند با هوا، نور خورشید و نیروهای حیاتی زنده بماند. در آمریکا، این رژیم سالها گسترش پیدا کرد و بیشتر بر روی مفهوم معنوی هندی ها یا همان معنی روزه گرفتن آن تاکید می کردند. البته این مبحث بدون جنجال و مذاکره نبود. در دهه 90 یک گروه اروپایی با گرفتن این رژیم از بین رفتند، البته بیشتر به علت کمبود آب و غذا.

بسیاری معتقدند که آب یا چای های گیاهی به تنهایی، همراه با درمعرض آفتاب بودن برای زنده ماندن کافی است. بنابراین، بسیاری از افرادی که ادعا می کنند با این رژیم زنده می مانند، از مراجعه به پزشک خودداری می کنند و از دادن آزمایش برای ثابت شدن کمبود یک سری مواد در بدنشان امتناع می کنند. موسس انستیتو رژیم آمریکا (رژیم قرار گرفتن در معرض نور خورشید) که معتقد بود با قرارگرفتن درمعرض هوا و آفتاب زنده می ماند با خوردن برگر مک دونالد این قانون را شکست. او توضیح داد که غذا یک تعادل و انرژی را برای بدن فراهم می کند که با آنها ادامه زندگی امکان پذیر می شود.


رژیمی با پایانی خوش
ست رابرت نظرش را مطرح کرد. ایده او رژیمی بود که اگرچه بحث برانگیز بود اما نتیجه مطلوبی برای رژیم گیرنده ها داشت. این رژیم شامل خوردن 100 الی 400 کالری روغن زیتون و مایعات شیرین در روز به این صورت که یا همه با هم یا در طول روز با فاصله زمانی مشخص مصرف شود. مصرف این کالری های بدون طعم باعث کم کردن وزن می شد. همین.
این رژیم کم کم به کتابی تبدیل شد که توسط به وجود آورنده آن رژیم نوشته شد، ست رابرت. و بهترین فروش را در نیویورک داشت.


رژیم انجیل یا رژیم مقدس
رژیم مقدس یا انجیل که به رژیم خالق معروف است رژیمی است که توسط جردن اس رابین یک نویسنده، در رادیو و در کتابها ترویج داده شد. طبق گفته او این رژیم بر مبنای کتابهای لاویان، و تورات و انجیل است که خوردن غذاهای خاصی در آن ممنوع یا قابل قبول ذکر شده است. غذاهایی که در این رژیم وجود دارد، سبزیجات، میوه و بنشن هاست. این رژیم معمولا غذاهای غیرقابل قبول را از رژیم غذایی فرد حذف می کند. این روش طبیعی خوردن غذاهایی را پیشنهاد می کند که توسط خدا به وجود آمده و طبیعی هستند. به این معنی که غذاها طی فرآیند یا در تماس با هورمون ها، کودهای شیمیایی یا ضد آفتها به وجود نیامده باشد. رابین مدعی است که پیشنهاد او رژیم گیرنده ها را قادر می سازد تا بهتر تمرکز کنند و به بهتر شدن خلق و خوی آنها کمک می کند. او همچنین معتقد است که رژیم پیشنهادی او دردهای مفصلی و التهابات را کاهش می دهد و خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را می کاهد. همچنین او می گوید که این رژیم به پایین نشان دادن سن افراد کمک می کند.

تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ - مینا کوهی کار
افشین کسایی
‏۱۳۸۹-۰۵-۲۳‏, ۱۱:۲۵ بعد از ظهر
رژیم قرار گرفتن در معرض نور خورشید
ریشه این رژیم اصول اخلاقی هندی ها است که مدعی هستند غذا و آب برای زنده ماندن ضروری نیست بلکه انسان می تواند با هوا، نور خورشید و نیروهای حیاتی زنده بماند. در آمریکا، این رژیم سالها گسترش پیدا کرد و بیشتر بر روی مفهوم معنوی هندی ها یا همان معنی روزه گرفتن آن تاکید می کردند. البته این مبحث بدون جنجال و مذاکره نبود. در دهه 90 یک گروه اروپایی با گرفتن این رژیم از بین رفتند، البته بیشتر به علت کمبود آب و غذا.


اره این تو اخبار هم نشون داد
یه هندیه مثلا ظهر میرفت جلو آفتاب تا ناهار بخوره :پوزخند:
ولی خودش میگفت که انرژی روزانه اش رو از نور خورشید دریافت میکنه و فقط روزی 1 لیوان آب جوش میخوره
solmaz
‏۱۳۹۰-۱۲-۰۴‏, ۰۲:۲۳ بعد از ظهر
این جور رژیم ها چه بلایی سرتان می آورد؟

مرکز سیری به صورت دوره‎ای برای مهار مرکز گرسنگی به کار می‎افتد و دقیقا به همین علت است که اگر خودمان را با شیوه‌های مختلف کنترل نکنیم، دهانمان همیشه برای خوردن، مشتاقانه باز خواهد بود.
لاغری به قیمت جان
آیا می‌دانید که مرکز گرسنگی در انسان همیشه فعال است ، ولی مرکز سیری به صورت دوره‎ای برای مهار مرکز گرسنگی به کار می‎افتد و دقیقا به همین علت است که اگر خودمان را با شیوه‌های مختلف کنترل نکنیم، دهانمان همیشه برای خوردن، مشتاقانه باز خواهد بود.
این روزها کنترل اشتیاق به خوردن به نوعی اپیدمی، بخصوص در میان دختر خانم‌ها و خانم‌های جوان ۲۰ تا ۴۰ ساله تبدیل شده است. به بیان دیگر تلاش برای رسیدن به اندام متناسب، آن هم از روش‌های غیراصولی چون رژیم‌های لاغری خودسرانه و بسیار کم‌کالری تا مصرف انواع و اقسام داروهای پرعارضه لاغری، انجام جراحی‌های غیرضروری و حتی توسل به ورزش‌های بسیار سنگین به نوعی ماراتن تبدیل شده است، اگر چه برخی از آقایان هم از این قافله عقب نمانده‌اند.
از رژیم غذایی بیزارم!
شاید به جرات بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین پیامدهای بهره‌گیری درازمدت از رژیم‌های غذایی غیراصولی، بیزاری از رژیم‌های غذایی و روی آوردن حریصانه به خوردن است که بی‌شک عوارض خطرناکی را به دنبال خواهد داشت. با این حال متخصصان تغذیه ابتلا به عوارضی چون پوکی استخوان ، ریزش مو ، ریختن دندان ، کم‌خونی ، کاهش بینایی و ضعف اعصاب را پس از گرفتن رژیم‌های غیراصولی گریزناپذیر می‌دانند.
برلیانت بزرگمهر، مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران در گفت‌وگو با جام‌جم با تاکید بر این که رژیم‌های لاغری غلط، رژیم‌های بسیار کم‌کالری هستند که نمی‌توانند نیازهای طبیعی بدن را تامین کنند، می‌گوید: رژیم‌های غیراصولی دیگر نیز شامل رژیم‌های بدون کربوهیدرات (مواد نشاسته‌ای چون نان و برنج)، آب‌درمانی ، رژیم چربی ، رژیم پرپروتئین و رژیم تک‌خوری می‌شود.
از سوءتغذیه تا سوءتغذیه
وی می‌افزاید: بی‌شک بهترین روش لاغری استفاده از تمام گروه‌های غذایی یعنی نان و غلات، سبزیجات، میوه‌جات، لبنیات، گوشت قرمز و سفید، تخم‌مرغ و حبوبات در کنار فعالیت‌های ورزشی چون پیاده‌روی، دویدن، کوهنوردی یا انجام حرکات منظم روزانه است.
بزرگمهر با اشاره به اشکالاتی که بر انواع رژیم‌های غذایی کم‌کالری وارد است، می‌گوید: رژیم‌های غذایی کم‌کالری، مانع رسیدن و دریافت انرژی مورد نیاز سلول‌ها می‌شود و از آنجا که متابولیسم بدن به خوبی صورت نمی‌گیرد، فرد سست و بی‌حال شده و پس از مدتی از ضعف زیاد دچار بیماری می‌شود.
نکته مهم دیگر آن که وقتی بدن فردی به متابولیسم پایین عادت کند، با کنار گذاشتن رژیم، حتی با مصرف مواد غذایی طبیعی هم چاق می‌شود.
نان و برنج بخورید!
خیلی‌ها بدون مشاوره متخصص تغذیه، برای کاهش وزنشان، مصرف نان و برنج را به طور کامل از رژیم روزانه حذف می‌کنند. غافل از این که این دسته مواد هم باید به میزان لازم به بدن برسند.
بزرگمهر در این باره تاکید می‌کند: از آنجا که سوخت سلول‌های عصبی از کربوهیدرات تامین می‌شود، نرسیدن این دسته مواد به آنها منجر به بروز ناآرامی‌های عصبی ، سردرد و سرگیجه در فرد می‌شود. بعلاوه در چنین شرایطی فرد برای جبران این وضعیت به مصرف مواد قندی روی می‌آورد، با افزایش میزان قند خون، ترشح انسولین بالا می‌رود و به دنبال آن افت قند خون بدن به عنوان یک عارضه جدی تداوم می‌یابد که تبعات خود را به همراه دارد.
در عین حال رژیم‌های پرپروتئین هم مانع از جذب کلسیم توسط بدن شده و عوارضی چون نرمی و پوکی استخوان را به همراه می‌آورند.
آب‌درمانی، اشتباهی دیگر
چند سال پیش تب آب‌درمانی و رژیم‌های متکی به مصرف صرفا آب برای چند روز متوالی بشدت شایع بود. در حالی که امروزه متخصصان تغذیه به مضرات مصرف بیش از اندازه آب با جدیت تاکید می‌کنند.
مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران در این باره می‌گوید: مصرف بیش از اندازه آب منجر به خیز یا ورم سلولی یا به بیانی تجمع زیاد آب در داخل سلول‌ها می‌شود که اگر تداوم یابد، سوءتغذیه و حتی مرگ را در پی دارد.
رژیم‌های پرچربی هم فرد را با خطر افزایش کلسترول، چربی‌های بد خون (LDL) و تری‌گلیسیرید مواجه می‌کند.
تک‌خوری نکنید
رعایت تنوع غذایی مبتنی بر مصرف ۵ گروه غذایی راز اصلی داشتن یک رژیم غذایی سالم و درست است.
بی‌شک کسانی که به منظور حفظ رژیم غذایی خود تک‌خوری می‌کنند، یعنی مثلا در طول روز صرفا از یک میوه یا ماده پروتئینی خاصی مصرف می‌کنند، مبتلا به نوعی جدی از سوءتغذیه می‌شوند.
بزرگمهر در این خصوص می‌افزاید: سوءتغذیه در افراد دارای رژیم تک‌خوری از آن رو اتفاق می‌افتد که برخی مواد غذایی تنها به همراه مواد غذایی دیگر هضم و جذب می‌شوند، همچون منابع گیاهی دارای آهن که همراه با منابع تغذیه‌ای دارای ویتامین C جذب می‌شوند. پس فقر مصرف هر یک از این مواد، مانع جذب مواد مغذی دیگر می‌شود.
اعتیاد به رژیم، بلایی دیگر
متاسفانه افرادی که به رژیم غذایی سخت عادت می‌کنند، پس از مدتی نسبت به رژیم‌هایی که حتی متخصصان تغذیه به آنها می‌دهند نیز وسواس پیدا کرده و تصور می‌کنند که آنها هم پرکالری هستند و بر این اساس خودسرانه از رژیم‌های کم‌کالری‌تری استفاده می‌کنند که بر این منوال نه‌تنها دچار سوءتغذیه و انواع بیماری‌ها می‌شوند، بلکه بدنشان پس از مدتی دیگر نه‌تنها نسبت به هیچ رژیمی جواب نمی‌دهد، بلکه حتی با خوردن غذای طبیعی هم چاق می‌شوند.
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۵-۱۲‏, ۱۲:۵۶ قبل از ظهر
علاوه بر رژیم های عجیب چند روش عجیب و غریب هم واسه لاغری ارائه میشه:

خیلی جالبه بخونید

بسیاری از ما ممکن است تاکنون بیشتر روش‌های کم کردن وزن را امتحان کرده اما نتیجه دلخواه را نگرفته باشیم.

سایت اینترنتی کواتر – بورنز در یک مقاله جدید هشت روش عجیب یا به عبارت دیگر هشت حقه موثر را برای کمک به لاغر شدن ارائه کرده و توصیه می‌کند که اگر شما هم از دسته افرادی هستید که از تکنیک‌های لاغری ناامید شده‌اید، با بکار بستن صحیح این هشت راه‌کار، می‌توانید به نتایج مفیدی دست پیدا کنید. این راه‌کارها عبارتند از:


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/3/10/84971_195.jpg


1. با دستی که معمولا با آن کار می کنید، غذا نخورید. در یک مطالعه جدید و جالب کارشناسان تغذیه روش مقابله ساده‌ای را برای مواقعی که بدون توجه به مقدار غذا مشغول به خوردن می‌شوید، ارائه کرده است. اغلب در مواقع تماشای تلویزیون یا فیلم غذا خوردن بدون توجه اتفاق می‌افتد. این کارشناسان توصیه می‌کنند فقط کافی است دستی را که با آن غذا می خورید، عوض کنید. حالا کمتر می خورید. پژوهشگران یک بسته پاپ کورن تازه یا پاپ کورن یک هفته مانده و سرد و مرطوب را به صورت تصادفی در دست علاقه مندان به فیلم و تلویزیون دادند. این افراد اغلب در حین تماشای فیلم تمام پاپ کورنها را چه تازه و چه مانده، تا آخر خوردند. اما در آزمایشی دیگر، متخصصان دریافتند که وقتی از افراد خواسته شد برای خوردن از دست دیگرشان استفاده کنند مقدار پاپ کورنی که خوردند تا 30 دردصد کاهش پیدا کرد.

2. موقع خوردن به آینه نگاه کنید. در حال خوردن غذا مقابل یک آینه بنشینید. در یک بررسی جدید معلوم شده است که وقتی مردم هنگام خوردن، تصویر خود را در آینه تماشا می‌کنند، مصرف غذاهای پرکالری مثل پنیر خامه‌ای پرچرب تا حدود یک سوم کاهش پیدا می‌کند. علت این امر احتمالا این است که وقتی خود را در حال خوردن می‌بینند، رژیم و اهداف سلامتی را به یاد می آورند.

3. رنگ فضای غذاخوری را آبی کنید. از ظرفهایی به رنگ آبی، دستمال سفره آبی، رومیزی آبی، حتی نقاشی‌های آبی در دیوارهای اتاق غذاخوری یا لامپهای آبی استفاده کنید. طبق مطالعه انجام شده در سال 2066 میلادی از سوی دکتر وال جونز، شرکت کنندگان در جشنی که در اتاقی با لامپهای آبی برگزار شده بود 33 درصد کمتر از خوراکی‌های موجود در میهمانی خوردند. علت این امر احتمالا این است که در ذهن ما، رنگ آبی با غذاهای مسموم و کپک زده همراه است، پس ناخودآگاه کمتر می خوریم. از سوی دیگر رنگهای زرد و قرمز تاثیر برعکس دارند. به همین دلیل است که رستورانهای فست فود از رنگهای اشتها آور و محرک استفاده می‌کنند. پس شما هم از این حقه‌های ساده استفاده کنید تا رژیم خود را حفظ کنید.

4. بو بکشید. بو کشیدن موز، سیب یا نعنا در کم کردن وزن موثر هستند. در یک مطالعه جدید از سوی موسسه مطالعاتی و درمانی «اسمل اند تیست» در شیکاگو از 3000 داوطلب درخواست شد تا این روش را آزمایش کنند. بررسی تایید کرد این افراد هر چه بیشتر رایحه‌ها را بو کردند، وزن بیشتری از دست دادند به طوری که پس از شش ماه به طور متوسط 13.5 کیلوگرم وزن کم کردند. بعلاوه حتی برخی از داوطلبان توانستند تا هشت کیلوگرم در ماه وزن کم کنند. به نظر می رسد که با بو کشیدن مکرر، مغز فریب خورده و این احساس به وجود می‌آید که واقعا غذا خورده‌ایم.

5. از عکس‌های داخل مجله‌های غذا استفاده کنید. عکس‌ها را نگه دارید و پیش از اینکه شروع به غذا خوردن کنید به آنها نگاه کنید. این کار باعث می‌شود ولع‌تان نسبت به خوردن غذا کاهش پیدا کند.

6. در سکوت غذا بخورید. مطالعات نشان داده است که خوردن در محیط پرسروصدا باعث می‌شود سریعترغذا بخوریم به طوری که مغز ما گاهی اوقات نمی‌داند سیر شده‌ایم و در نتیجه بیش از حد غذا می خوریم. این دلیل خوبی است برای اینکه در طول غذا خوردن تلویزیون را خاموش کنیم. بر اساس این مطالعه افرادی که به دلیل تماشای تلویزیون یا استفاده از کامپیوتر در حین غذا خوردن حواسشان پرت می‌شود در مقایسه با افرادی که در هر وعده غذایی حواسشان به غذایشان است، احتمال اینکه در طی روز بیشتر میان وعده بخورند، افزایش پیدا می‌کند.

7. هنگام شام لباسهای تنگ بپوشید. معمولا مردم تمایل دارند وقتی که چند کیلو اضافه وزن پیدا می‌کنند لباسهای گشادتر و راحت‌تر بپوشند اما متخصصان تغذیه می‌گویند اگرهنگام غذا خوردن لباسهای تنگ بپوشیم شانس از دست دادن وزن اضافی بیشتر می‌شود. در این روش اگر شروع به پرخوری کنیم لباس به ما یادآوری می‌کند که بیشتر از این نمی‌توانیم بخوریم. همچنین می‌توانید در آشپزخانه یک شلوار تنگ آویزان کنید تا انگیزه کاهش وزن را به شما یادآوری کند.

8. رژیم خمیر دندان بگیرید. به جای دسر شیرین بعد از غذا، دندانهایتان را با خمیردندان با طعم نعناع مسواک کنید. طعم نعناع علائمی به این مفهوم می‌فرستد که در این وعده غذایی سیر شده‌اید و به فرونشاندن هوس خوردن کمک می‌کند. به علاوه، طعم نعناع به خوبی با اکثر غذاها آمیخته نمی‌شود و بنابراین غذا طعم خوب خود را از دست می‌دهد، احساس تمیزی و تازگی دندانها بسیار لذت بخش است و گاز زدن شکلات یا شیرینی‌ها دیگر ارزش از دست دادن تمیزی دهان و دندان را نخواهد داشت.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > روشهای لاغری و کاهش وزن


ت کنید : روشهای لاغری و کاهش وزن

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۲۴‏, ۱۰:۴۸ بعد از ظهر
1. چای بنوشید:

نوشیدن روزانه چای، باعث دفع آب اضافی بدن و ایجاد احساس شادابی می شود. چای، منبع انواع مواد آنتی اکسیدان است.

2. 80% ظرفیت میل نمایید:

80% مقدار غذای لازم برای سیر شدن را میل کنید. مغز، سیری و عدم نیاز به غذای بیشتر را با 20 دقیقه تاخیر تشخیص می دهد. بنابراین، اگر گرسنگی تا سیری کامل را از 1 تا 5 درجه بندی کنیم، خوردن را در مرحله 3 متوقف نمایید.

3. شیر را جایگزین کنید:

اگر قهوه می نوشید، بجای خامه و انواع پودرهای شیرخشک و شکر آماده، از شیر بدون چربی یا حدود 2% چربی استفاده کنید.

4. پیش از شام، یک سیب بخورید:

سیب، ضمن فراهم آوردن مقداری از فیبر لازم برای سلامتی دستگاه گوارش، باعث فرونشاندن شدت اشتهاء می شود!



سیب، اشتهاء را فرو می نشاند

5. خلاقیت بخرج دهید:

برای محروم نماندن از هله هوله، خلاقیت به خرج دهید. من عاشق چیپس ترتیلا با پنیر آب شده و فلفل هستم، اما آنرا، بجای مواد اصلی، با چیپس کم چربی ذرت، سرشیر بدون چربی و پنیر کم چربی درست می کنم. به عبارت دیگر، بدون احساس محرومیت از خوراکی محبوبم، مقدار زیادی کالری اضافی را کاهش می دهم.

6. نوشابه های قندی را قطع کنید:

بجای انواع نوشابه های حاوی قند، یک لیوان آب معدنی (در صورت تمایل گازدار) خوشمزه شده با قدری آب لیموی ترجیحا تازه بنوشید.

7. بجای یک غذای اصلی، دو پیش غذای کوچک سفارش دهید:

یک سالاد خانگی با کمی چاشنی و یک کاسه سوپ کم نمک، انتخاب مناسبی است.

8. تنقلات سالم را انتخاب نمایید:

هنگامیکه هوس جویدن تنقلات به جانتان می افتد، انواع سالم را بخرید. این روزها، انواعی از تنقلات بدون چربی ترنس (trans-fat-free)، سبوسدار و کم نمک، در دسترس هستند.

9. صدای موسیقی را بلند کنید:

ثابت شده است که موسیقی، وضعیت روانی را بهبود می دهد. بنابراین، از آن به نفع خود استفاده نمایید. هنگام ورزش یا فعالیتهای غیر فکری روزانه، آهنگهای دلخواهتان را بگذارید تا ضمن لذت، مدت زمان طولانی تری مشغول باشید و کالری بیشتری بسوزانید. البته، دقت داشته باشید که آسایش اطرافیان و همسایگان خود را بر هم نزنید.

10. پیاده روی کنید:

پیاده روی، نه هزینه ای دارد و نه مکان خاصی می خواهد. بعلاوه، باعث حفظ چابکی و تناسب اندام هم می شود.

11. کاسه شیرینی را با کاسه میوه عوض نمایید:

میوه های سرشار از ویتامین و فیبر، بدون ایجاد احساس گناه ناشی از خوردن شیرینیهای فقط حاوی شکر، سیرتان می کنند.


http://ndh.ir/UserFiles/Image/861002/2.jpg
میوه ها، سرشار از ویتامین و فیبر هستند

12. جایگزین کنید:

یعنی بجای پنیر پر چربی، نوع کم چربی را میل نمایید. همبرگر را، بجای گوشت قرمز چرخ کرده، با گوشت سفید درست کنید. هنگام خرید ساندویچ هم می توانید بجای انواع پر چربی، ساندویچهای کم چربی و کم نمک را انتخاب نمایید.

13. دسر را، اروپایی تهیه کنید:

لذت یک بشقاب میوه های فصل را با چیز دیگری عوض نکنید.

14. رنگینتر بخورید تا سالمتر بمانید:

خوب، این قانون میوه ها و سبزیجات است! سعی کنید میوه هایی با رنگهای گوناگون میل کنید. بدین ترتیب، هم از تنوع رنگ و مزه لذت می برید و هم کالری زیادی دریافت نمی کنید.

15. برای کاهش چربی، چربیهای خوب بخورید:

به گردو، آووکادو، روغن زیتون و ماهی روی آورید که سرشار از چربیهای امگا-3 هستند. این چربیها، ضمن ایجاد احساس سیری، باعث سوختن چربیهای ناخواسته هم می شوند.

16. چاشنی های سبک بزنید:

بجای خوشمزه کردن غذا با کره، نمک، روغن و سرخ کردن، آبلیمو و انواع چاشنی های بی نمک را امتحان کنید. در این صورت، ضمن لذت از مزه غذا، کالری اضافه ای هم وارد بدنتان نمی شود.

17. تیره تر میل کنید:

منظور سالاد است. هنگام تهیه، بجای کاهوی سالادی رنگ پریده که مواد معدنی کمی دارد، از سبزیجات تیره رنگی که سرشار از ویتامین هستند، استفاده نمایید.



سبزیجات تیره، سرشار از ویتامین هستند

18. بجوید، ننوشید:

بجای سرکشیدن یک نوشیدنی پرکالری (تقریبا 300 تا 400 کالری)، مقدار معادل را بجوید و از مزه آن لذت ببرید. اگر برای رفع عطش، آب بنوشید و از نوشابه های پرکالری صرفنظر نمایید، حتما وزنتان کاهش پیدا خواهد کرد.

19. سرخ نکنید، کباب کنید:

تغییر روش طبخ غذا، براحتی باعث حذف صدها کالری ناخواسته می شود! مرغ را بجای سرخ کردن، کباب کنید و شاهد آب شدن وزن اضافه خود باشید!

20. طناب بزنید:

ثابت شده است که طناب زدن، یکی از کارآمدترین روشهای سوزاندن چربی است! تقریبا، هر جایی می توان طناب زد. وسیله مورد نیاز، جالب و سبک است. طناب زدن، نتایج مطلوبی دارد.

21. میان وعده شب را فراموش کنید:

سعی کنید پس از ساعت 8 شب یا دو ساعت پیش از خواب، چیزی نخورید. درصورتیکه بشدت گرسنه شدید، کمی غلات سبوسدار و شیر بدون چربی میل نمایید. به این ترتیب، ضمن سیر شدن، اختلالی هم در برنامه غذاییتان ایجاد نمی شود.

22. مغز بخورید:

یک مشت بادام یا گردوی خام بی نمک (حدود 12 عدد) میان وعده ای سالم است. مغزها، هم برای سلامتیتان مفید هستند و هم احساس گرسنگی را کاهش می دهند.


http://ndh.ir/UserFiles/Image/861002/4.jpg
یک مشت بادام بی نمک میل نمایید

23. بخوابید:

خسته اید؟ خواب آلوده اید؟ بجای نوشیدن یک فنجان قهوه پرشکر، یک چرت 10، 20 دقیقه ای بزنید. پس از بیدار شدن، بدون وارد کردن مقدار زیادی کالری به بدن، شاداب و پرانرژی خواهید بود.

24. بدون استرس غذا بخورید:

آیا هنگامیکه تحت فشار روحی هستید، غذا می خورید؟ سعی کنید خود را به گونه ای عادت دهید که مشکلاتتان را بدون نیاز به احساس امنیت ناشی از غذا خوردن حل کنید.

25. به برنامه غذاییتان تجاوز نکنید:

کیفر کار بد امروز را فردا خواهید دید. به یاد داشته باشید که لحظه ای غفلت امروز لبها، فردا در باسن و شکم آشکار خواهد شد! بجای آنکه یک روز کامل، برنامه غذاییتان را خراب کنید (که چه بسا به دریافت بیش از 4,000 کالری بیانجامد) به چند ناخنک بی ضرر بسنده نمایید



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > بهترین رژیم قبل هنگام و بعد از تمرین


ت کنید : بهترین رژیم قبل هنگام و بعد از تمرین

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۲۸‏, ۰۲:۲۳ بعد از ظهر
تغذیه قبل هنگام و بعد از تمرین کلید موفقیت بیشتر شماست ! که در این مقاله با هم بررسی می کنیم
۱- وعده غذایی قبل از تمرین یا Pre-Workout
وعده غذایی قبل از تمرین اهمیت فوق العاده برخوردار است این وعده غذایی باید حدود ۱ یا ۲ ساعت قبل از تمرین مصرف شود (بسته به متابولیسم شما) و همچنین مصرف مکمل های بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه قبل از تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت !
شامل :
میوه جات را همیشه و در طول روز مصرف کنید مخصوصاً چند ساعت قبل از تمرین برای کمک به جریان بهتر خون در بدن و دارا بودن انواع ویتامین و نیز کربوهیدرات
کربوهیدرات پیچیده ( دارای شاخص کلایسمیک پایین)
این نوع کربوهیدرات به شما کمک خواهد کرد تا در تمام طول تمرین از انرژی کافی برخوردار باشید توجه کنید اگر از کربوهیدرات ساده ( دارای شاخص کلایسمیک بالا ) قبل از تمرین استفاده کنید در ابتدای تمرین انرژی شما مناسب است ولی به سرعت انرژی شما تحلیل می رود !
پروتئین (آمینو اسید های ضروری)
پروتئین برای ساخت عصلات ضروری است و بدون این ماده غذایی امکان رشد عضلات شما وجود ندارد همچنین برای موازنه نیتروژن در عضلات حیاتی است !
برای وعده غذایی قبل از تمرین من تخم مرغ را پیشنهاد میکنم که دارای خاصیت و ارزش غذایی بالایی در میان مواد پروتئینی است دیگر منبع مناسب پروتئین قبل از تمرین گوشت سفید است !
EFA یا اسید های چرب ضروری
این اسید های چرب ضروری برای ترشح و تولید هورمون ها لازم است مخصوصاً تستسترون همچنین سطح انرژی شما را حفظ خواهد کرد
دیگر مواد مناسب برای قبل از تمرین
کره بادام زمینی همراه نان تست عالی خواهد بود !!
مکمل های مناسب برای قبل از تمرین
مولتی ویتامین -مینرال ها
اگرچه میوه جات برای گرفتن ویتامین مناسب هستند ولی تمام ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز را فراهم نخواهند کرد ! گروه ویتامین های B قبل از تمرین برای افزایش انرژی ضروری است
کراتین
حجم دهنده عالی به عضلات و تولید انرژی لازم در عضلات به صورت ATP این مکمل بی خطر است در ضمن باعث نگهداری و تجمع بیشتر آب در عضلات می شود !
کافئین و افدرین
کافئین محرک عالی برای افزایش انرژی در بدن است و هنگامی که همراه افدرین مصرف شود کمک شایانی برای سوخت چربی و افزایش انرژی شما خواهد کرد !
BCAA یا آمینو اسید های شاخه دار
این آمینو اسید ها در بالانس نیتروژن عضلات کارایی فوق العاده دارند همچنین در عضلات پخش شده و از شکستن بافت ها جلوگیری می کنند !
NO2
بعضی ها این مکمل را دوست دارند و بعضی ها از این مکمل متنفراند !!!
این مکمل پمپاژ خون دورن عضلات را شدت می دهد و باعث جریان خون بیشتر در عضله می شود ! یعنی اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به عضله شما راه پبدا می کند و یعنی شرایط مناسب رشد !
مکمل های مناسب دیگر :
جینسنگ , چربی سوز ها ….
۲-تغذیه مناسب هنگام تمرین
آب
شما در تمرین آب بدن خود را به سرعت از دست خواهید داد پس برای جلوگیری از دیهیدراته شدن عضلات حتماً در هنگام تمرین آب لازم مصرف کنید
۳-تغذیه مناسب بعد از تمرین
این قسمت مهمترین وعده غذایی یک ورزشکار است !
در طول تمرین شدید عضلات شما تحت فشار قرار گرفته و ضعبف تر شده اند و تا حدودی آسیب دیده اند بنابراین اگر بعد ار تمرین تصمیم به خوردن همبرگر یا حله ووله دارید با افزایش حجم خداحافظی کنید !
بعد از تمرین شکستن و مصرف شدن پروتئین بافت عضلات شدت می یابد و ذخیره گلیکوژن عضلات هم صرف تولید انرژی شده است
اگر پروتئین لازم مصرف نشود عضله رشد نخواهد کرد و اگر گلیکوژن عضله بازیابی نشود شما برای تمرین بعد انرژی و توانی نخواهید داشت و همچنین سرعت شکستن و مصرف پروتئین در بافت عضلات شدت بیشتر خواهد گرفت , گلیکوژن در عضلات باعث تجمع اب می شوند و شرایطی مناسب برای رشد عضله ایجاد می کنند !
حالا متوجه شدید چرا وعده غذایی بعد از تمرین مهم ترین است ؟
وعده غذایی بعد از تمرین شامل ۲ نوبت است
۳-۱-بلافاصله بعد از تمرین
خیلی مهم است که شما بلافاصله بعد از تمرین وعده غذایی سریع و زود جذبی را مصرف کنید شامل پروتئین ها و کربوهیدرات های زود جذب
۱-بازیابی سریع ذخایر گلیکوژن عضلات
مهمترین قسمت این وعده همین بخش است ! بازیابی گلیکوژن مصرف شده عضلات برای ایجاد انرژی هنگام تمرین
مواد مناسب در این قسمت :
کربوهیدرات های ساده در این بخش فقط مورد مصرف هستند مانند دکستروز و مالتودکسترین
و ترکیب این دو بهترین اثر را خواهد داشت ! اگر فکر می کنید در این وعده کربوهیدرات های ساده و رود جذب باعث افزابش چربی خواهند شد اشتباه می کنید ( البته مصرف متعادل)
همچنین مصرف این کریوهیدرات ها باعث افزایش ترشح هورمون انسولین خواهد شد و این هورمون آنابولیک یاعث کاهش شکست و مصرف پروتئین عضلات می شود
مقدار مناسب مصرف این کربوهیدرات ها بعد از تمرین معمولاً ۰٫۸ گرم به ازای هر کیلو گرم از وزن است دقت کنید بیش از حد مصرف نکنید تا دچار چربی اضافه نشوید !
بهترین مقدار ۰٫۸ گرم به ازای هر کیلو گرم از وزن بدن ۵۰ درصد دکستروز / ۵۰ درصد مالتودکسترین
۲-توقف شکست و مصرف پروتئین عضلات
توقف شکست و مصرف پروتئین عضلات راحت است و چاره آن انسولین است !
با مصرف کربوهیدرات لازم و ترشح انسولین شما نیمی از کار را انجام داده اید و هنوز کار تمام نشده شما باید برای جلوگیری کامل از مصرف و شکسته شدن پروتئین عضلات پروتئین لارم مصرف کنید
۰٫۴ گرم پروتئین با کیفیت یه ازای هر کیلوگرم از وزن خود !
اکنون به شما می گویم خسته نباشید ! روز خوبی داشتید !
مکمل های مناسب برای وعده بلافاصله بعد از تمرین :
پروتئین وی
۰٫۴ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن !
کربوهیدرات های ساده
دکستروز و مالتودکسترین ۰٫۸ گرم به ازای هر کیلوگرم ار وزن بدن از مخلوط این ۲ با درصد ۵۰ از هرکدام
آمینو اسید های شاخه ای
کراتین
آنتی اکسیدان ها (ویتامین c , e)
برای کاهش فشار عضلات و کاهش رادیکال های آزاد
گلوتامین

۳-۲-نوبت دوم : وعده غذایی ۲ ساعت بعد از تمرین
این وعده را ۱ تا دو ساعت بعد از تمرین و وعده بلافاصله بعد از تمرین میل کنید
در این وعده بهتر است از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید
مانند :
ماکارونی
نان کامل گندم
سیب رمینی
برنج قهوه ای
سیزیجات
شما باید در این وعده از پروتئین هم استفاده کنید از منابع طبیعی مانند :
سینه مرغ
گوشت قرمز
ماهی
تخم مرغ
خشکبار
خسته نباشید !


funpatogh . com



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > خواص طالبی با اضافه کردن شکر بیشتر می شود یا بدون شکر؟


ت کنید : خواص طالبی با اضافه کردن شکر بیشتر می شود یا بدون شکر؟

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۲۸‏, ۰۸:۳۰ بعد از ظهر
http://uploder.takmahfel.com/files/ru18s7sv8vmrp0ibpxz2.jpg (http://www.takmahfel.com/)

یک متخصص تغذیه گفت: طالبی و هندوانه از میوه‌های تابستانی هستند که به دلیل آب فراوانی که در خود ذخیره دارند، کمبود آب بدن در فصل گرم سال را جبران می‌کنند.


دکتر مجیدکاراندیش در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان اظهار داشت: تفاوت میوه‌های تابستانی، مانند هندوانه و طالبی با دیگر میوه‌ها در حجم بالای آب ذخیره شده در این میوه‌ها است که مصرف آنها از خشکی و کاهش آب بدن در تابستان پیش‌گیری می‌کند.


وی افزود: مصرف 300 گرم طالبی و یا 400 گرم هندوانه معادل مصرف 3 عدد خرما است و ارزش غذایی معادل 60 کالری دارد. خصوصیت ویژه هندوانه و طالبی این است که علاوه بر کالری، آب بدن را نیز تامین می‌کنند.


کاراندیش تصریح کرد: قند موجود در هندوانه و طالبی نیز قند فروکتوز است و مصرف منطقی این میوه‌های تابستانی برای بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی‌کند.


این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: هندوانه و طالبی باید به صورت طبیعی مصرف شوند و افزودن شکر به این میوه‌ها به‌هیچ وجه توصیه نمی‌شود.


وی در پایان گفت: قند موجود در هندوانه و طالبی مشکلی ایجاد نمی‌کند و مضر نیست، ولی اگر قرار باشد این میوه‌ها در هر وعده به همراه مقدار زیادی شکر مصرف شوند، مضر بوده و قند خون را افزایش می‌دهد



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > ساندویچ را با دوغ بخورید


ت کنید : ساندویچ را با دوغ بخورید

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۲۸‏, ۰۸:۳۲ بعد از ظهر
جام جم آنلاین: عضو هیات مدیره انجمن سرطان ایران با بیان این‌که فست‌فودها، دومین علت ایجاد سرطان پس از سیگار است، گفت: همچنین 30 درصد موارد بروز سرطان‌های پستان، پروستات و روده به طور مستقیم با تغذیه ارتباط دارد.

http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1388/06/17/100916863662.jpg
دکتر پیام آزاده ، با بیان این‌که بر اساس شواهد موجود، بروز سرطان پستان با عادات غذایی 10 سال نخست زندگی ارتباط مستقیمی دارد، افزود: در حالت غیرمستقیم افزایش دریافت کالری و انرژی باعث چاقی و به صورت غیرمستقیم باعث افزایش خطر بروز سرطان می‌شود.

وی با بیان این‌که با تغییر سبک زندگی به سمت کار در خارج از منزل، افزایش زندگی‌های مجردی و بسیاری از عوامل اجتماعی و اقتصادی امروزه افراد جامعه ناگزیر به استفاده از فست‌فودها هستند، گفت: طعم خوب و قیمت مناسب هم طرفدارانی برای آنها داشته است.
عضو هیات مدیره انجمن سرطان ایران با بیان این که 98 درصد تبلیغات محصولات غذایی در آمریکا حاوی چربی، شکر و سدیم بالاتر از میزان استاندارد است، گفت: فست‌فودها دشمن اصلی سلامت بشر هستند.
دکتر آزاده با تاکید بر این که ذات اصلی فست‌فودها فرآوری این ماده غذایی با چربی است، افزود: همه چربی‌ها بویژه گوشت‌های فرآوری شده به جهش‌ها و موتاسیون‌های ژنتیکی منجر می‌شوند.
وی با اشاره به وجود نیترات سدیم با کاربرد در نگهداری کالباس و سوسیس از این ماده به عنوان شایع‌ترین ماده نگهدارنده در فست‌فودها یاد کرد و گفت: نیترات سدیم با ایجاد ترکیباتی چون نیتروزآمین عامل انواع سرطان‌های گوارش بویژه معده هستند.
عضو هیات مدیره انجمن سرطان ایران ، وجود نیترات در آب‌های مناطق شمالی کشور و شیوع سرطان در این منطقه را نمونه دیگری از تاثیر این ماده شیمیایی در بروز سرطان‌ها برشمرد.
سرطان‌زا‌ترین ماده
وی تصریح کرد: آکریلامید، سرطان‌زاترین ماده‌ای است که با هر نوع فرآوری گوشت، جوجه‌کباب، فرم برشته گوشت و تست بویژه در ترکیبات غنی از کربوهیدرات ایجاد می‌شود.
دکتر آزاده با تاکید بر این‌که تولید این ماده شیمیایی در طبخ‌های سریع با دمای بالا بیشتر است، گفت: در حجم معینی از سیب زمینی سرخ کرده، میزان این ماده 300 برابر حد استاندارد است.
وی با بیان این که سیگار علت سرطان ریه (شایع‌ترین سرطان در دنیا) است، افزود: این در حالی است که رژیم‌های غذایی حاوی سبزی و میوه‌جات تازه در برابر بروز سرطان ریه اثر محافظتی دارد که البته این موضوع درباره مکمل‌ها صدق نمی‌کند.
عضو هیات مدیره انجمن سرطان ایران با اشاره به وجود ارتباط بین هورمون استروژن و بروز سرطان پستان در زنان، گفت: بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، زنان چاق دو برابر زنان با وزن متوسط در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان قرار دارند.
چربی، عامل سرطان
دکتر آزاده استفاده از چربی غیراشباع و مصرف روزانه بیش از 500 گرم میوه و سبزی تازه را در پیشگیری از بروز سرطان پستان موثر برشمرد و افزود: دخترانی که در 10 سال نخست زندگی لاغر‌اندام هستند، خطر بروز سرطان در میانسالی آنان کاهش می‌یابد؛ این در حالی است که تمایل نوجوانان در دوران بلوغ به مصرف فست‌فودها، جوجه سوخاری و... بسیار است.
وی درباره سرطان پروستات، توضیح داد: غذاهای حاوی چربی حیوانات با افزایش شیوع سرطان پروستات همراه است، حال آن‌ که مصرف سبزیجات تازه، سویا، گوجه فرنگی، هندوانه و توت فرنگی به علت وجود لیکوپن تا 30 درصد میزان بروز سرطان (http://www.takmahfel.com/)پروستات را کاهش می‌دهد.
عضو هیات مدیره انجمن سرطان ایران با بیان این‌که 70 درصد موارد سرطان روده با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری است، گفت: کاهش وزن، افزایش فعالیت فیزیکی و مصرف غذاهای حاوی سبزیجات فیبری در کاهش بروز سرطان روده سودمند است.
دکتر آزاده، هرگونه فرآوری گوشت اعم از سرخ و کباب کردن، نمک سود کردن یا نگهداری با مواد نگهدارنده را شامل محصولاتی چون هات‌داگ‌ها، سوسیس و برگرها سرطان زا عنوان کرد و افزود: می‌توان به ‌جای این مواد از گوشت سفید نظیر مرغ و ماهی، پنیرهای کم‌چرب و گوشت پخته شده استفاده کرد. بررسی‌ها نشان داده که علت 3 برابر شدن بروز سرطان روده در فاصله سال‌های 1992 تا 2005 میلادی رواج استفاده از فست‌فودها بوده است.
وی از پلی‌سیکلیک آروماتیک هیدروکربن‌ها به عنوان سومین‌ ماده سرطان‌زا یاد کرد و افزود: این ماده سرطان‌زا بر اثر فرآوری محصولات و هر روش پخت سریع (درجه حرارت بالا و زمان کم‌نظیر مایکروویو) ایجاد می‌شود. در مقابل، طبخ به شیوه آب‌پز، بخارپز و دم کردن و طبخ در ظروف سفالی از روش‌های سالم و ایمن است.
عضو هیات مدیره انجمن سرطان ایران همراه کردن دوغ، آب پرتقال و آب معمولی در کنار غذاهای فست‌فودی را در کاهش میزان خطرات بروز سرطان موثر برشمرد و یادآور شد: سعی کنیم از گوشت مرغ با حداقل پنیر و نمک به همراه کاهو، گوجه فرنگی، سس قرمز تازه و سس خردل به ‌جای فست‌فودها استفاده کنیم.
به گفته وی، سالا‌نه 7 میلیون نفر براثر سرطان جان خود را از دست می‌دهند که این میزان در سال 2020 به 10 میلیون نفر می‌رسد، این در حالی است که میزان بروز سالانه سرطان در دنیا 10 میلیون نفر است که در سال 2020 دو برابر می‌شود.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > این ماست شما را چاق می کند؟!


ت کنید : این ماست شما را چاق می کند؟!

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۲۸‏, ۰۸:۵۷ بعد از ظهر
ماست چکیده چاق ‌تان می‌کند
ماست چکیده در واقع همان ماست معمولی است که آب خود را تاحدودی از دست داده و البته همراه با این آب مقداری از ویتامین‌های موجود در ماست هم دفع می‌شود. به عبارت دیگر ماست چکیده از نظر میزان پروتئین و کلسیم تفاوت چندانی با ماست معمولی ندارد اما میزان ویتامین B2 آن چون محلول در آب است، به نسبت کمتر است. نکته قابل توجه درباره این ویتامین از بین رفتن آن هنگامی است که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که معمولا شیر و ماست را در ظروف مات می‌ریزند زیرا ریختن آنها در ظروف شیشه‌ای سبب از بین رفتن این ویتامین می‌شود.
نکته دیگری که در رابطه با ماست کیسه‌ای یا چکیده باید به آن اشاره کرد، این است که 100 گرم ماست چکیده در مقایسه با 100 گرم ماست معمولی، کالری و چربی بالاتری دارد.
از این رو، فردی که رژیم غذایی خاصی برای کاهش وزن دارد، باید به این نکته دقت کند که گرچه کلسیم و پروتئین ماست چکیده بیشتر است اما میزان چربی آن هم بالاتر است و استفاده زیاد از آن می‌تواند چاق‌کننده باشد؛
به ویژه آنکه لبنیات منبع اسیدهای چرب اشباع هستند. این میزان اسیدهای چرب در ماست چکیده تا حدی بالاتر است. به همین علت مصرف آن به خصوص برای کسانی که باید منابع این نوع چربی‌ها را محدود مصرف کنند، توصیه نمی‌شود.
در درجه اول پیشنهاد می‌کنم ماست کم چرب مصرف کنید. البته نمی‌توان گفت مصرف ماست چکیده مضر است اما باید حد تعادل را در مصرف آن رعایت کرد. اگر برای یک فرد بزرگسال مصرف 2 واحد لبنیات توصیه می‌شود و او یک لیوان را به ماست اختصاص داده، برای ماست چکیده مصرف نصف لیوان کافی است و نیاز وی را برطرف خواهد کرد.
www.porbazde.com
sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۲۳‏, ۰۶:۴۱ بعد از ظهر
خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: بهداشت و درمان - خانواده

بنا به اظهارات یک متخصص تغذیه مصرف ماست همراه غذا، از جذب آهن در بدن جلوگیری می‌کند.


دکتر «جعفر بهزاد»، متخصص و محقق تغذیه با اعلام این خبر به خبرنگار سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، همچنین گفت: تا پیش از این، تاثیر مصرف چای پر رنگ بلافاصله بعد از غذا، در جلوگیری از جذب آهن شناخته شده بود اما به تازگی مشخص شده است مصرف لبنیات در حین غذا خوردن نیز مانع جذب این ماده معدنی حیاتی در بدن می‌شود.

دکتر بهزاد دلیل این امر را وجود مقادیر فراوان کلسیم در لبنیات، بالاخص ماست دانست و توضیح داد: هرگاه کلسیم و آهن در یک ماده غذایی وجود داشته باشند، اولویت جذب با کلسیم است و به همین خاطر آهن جذب نمی‌شود و مستقیم دفع می‌شود.

وی در پایان مصرف نکردن ماست حین غذا را خصوصا به زنان جوان توصیه کرد و گفت: آمار نشان می‌دهد این گروه سنی بیشترین مبتلایان به کم خونی فقر آهن را تشکیل می‌دهند؛ پس بهتر است با اتخاذ راهکارهای تغذیه سالم از تشدید و ترویج این اپیدمی دوران جوانی جلوگیری نمود.
sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۲۳‏, ۰۶:۴۱ بعد از ظهر
به اعتقاد پزشکان ماست به دلیل داشتن خواص متعدد از پنی سیلین هم قوی تراست.
این ماده معده را تقویت کرده و به هضم غذا کمک می کند.
ضمن انکه ماست از رشد میکروبها در روده ها جلوگیری مرده و در درمان اسهال موثر است.
ماستی که چربی آن گرفته شده باشد به مراتب بهتر از ماست چرب تشخیص داده شده است . ماست
به انسان نشاط بخشیده عمر را طولانی و بدن را در مقابل امراض عفونی حفظ می کند.
شست و شوی سر با ماست, مو را تقویت کرده و از ریزش آن می کاهد.
علاوه بر این ماست باعث تحکیم استخوانها , تقویت حافظه و جلوگیری از پیدایش اگزما و کهیر می شود
sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۲۳‏, ۰۶:۴۲ بعد از ظهر
عمر زیاد با مصرف ماست



محققان دریافته اند درکشورهایی که‌ماست وعده ثابتی در رژیم غذایی مردم است‌, طول عمر مردم آن کشورهابیشتر است .
درسیستم طبقه بندی مواد غذایی‌, ماست جزو منابع غذایی بسیار غنی از کلسیم‌,فسفر, ریبوفلا‌وین یا ویتامین B2 و ید محسوب می شود.ماست همچنین منبع سرشار از ویتامین‌, B12 اسید پانتوتنیک یا ویتامین ,B5 روی‌, پتاسیم و پروتئین است.این مواد مغذی ماست را به یک ماده غذایی تامین کننده سلا‌متی تبدیل‌کرده است.ماست با کیفیت بسیار مطلوب حاوی باکتری های زنده ای است‌که برای سلا‌متی مزایای بسیاری دارد.ماستی که حاوی باکتری های زنده باشد, باعث افزایش طول عمر شده و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.پژوهشی که بر روی 162 سالمند به مدت پنج سال انجام شد, نشان داددر بین آن گروه از این سالمندان که بیش از سه نوبت در هفته ماست مصرف کردند, میزان مرگ و میر 38 درصد نسبت به گروهی که کمتر ازیک نوبت در هفته ماست خوردند, کاهش پیدا کرد.همچنین مصرف ماست درزنان احتمال ابتلا به عفونتهای واژن را کاهش می دهد.
به علا‌وه گروه دیگری از بررسی ها نشان داده است که مصرف مواد غذایی‌غنی از کلسیم می تواند چربی بدن را کاهش دهد.به این ترتیب محققان توصیه می کنند که اگر می خواهید وزن کم کنید,بیشتر از مواد غذایی سرشار از کلسیم بویژه فراورده های لبنی کم چربی‌مانند شیرگاو و ماست استفاده کنید.البته هنوز چگونگی تاثیر ماست در کاهش چربی بدن برای محققان مشخص نیست.کارشناسان علم تغذیه توصیه می کنند که مصرف فراورده های لبنی برای رشد استخوانهای دختران بویژه درسن بلوغ سودمندتر از مصرف مکمل های حاوی کلسیم است.ماست حاوی نوعی باکتری موسوم به لا‌کتوباسیلوس است که تاثیر قابل‌توجهی در پیشگیری و بهبود آرتروز دارد,ازسوی دیگر مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه کلینیکی‌حاکی از آن است که فعالیت باکتری عامل زخم معده نیز با مصرف ماست متوقف می شود.
در بخش دیگری از این پژوهشها که در همین مجله به چاپ رسیده آمده است که اگر چه همواره مزایای مصرف ماست کم چرب مورد توجه بوده است اما پژوهش ها نشان می دهد که مصرف ماست و سایر فراورده های لبنی پرچرب مانند شیر, پنیر, خامه‌, سرشیر و کره با چربی کامل به میزان‌قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان روده و راست روده را کاهش می دهد.اگر چه نوع پرچرب این محصولا‌ت حاوی مقادیر بالای چربی اشباع شده‌است‌, اما از سوی دیگر حاوی نوعی چربی محافظت کننده است که خاصیت پیشگیری از ابتلا به سرطان دارد.مصرف تنها 2/3 اونس یا 90 گرم ماست دوبار در روز نه تنها سطح‌سولفیت هیدروژن و یا سایر ترکیبات سولفیتی در بدن را که باعث تنفس‌نامطلوب می شوند, کاهش می دهد بلکه همچنین از درصد تشکیل پلا‌ک های‌دندانی و بروز پوسیدگی های دندانها می کاهد .
sara65
‏۱۳۸۹-۰۸-۱۰‏, ۰۵:۰۰ بعد از ظهر
http://www.rooz1.com/catch/data/a169/mb6.jpg
ماست را غذای طول عمر نامیده اند و علت ان را در سلامت و طول عمر افراد کهنسالی که بالای صد سال سن داشته و سال ها از ماست و غذاهای حاوی ماست استفاده کرده اند می دانند.
ماست غذای پیشگیری از پیری زود رس است ماست دارای کلسترول کمی است که به دفع اسید های صفراوی کمک می کند

تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه ماست کم چرب سبب کاهش کلسترول خون می شود علاوه بر این هضم پروتئین های ماست به دلیل تخمیر و تغییر و تحول تبدیل شیر به ماست آسان تر از هضم پروتئین های شیر است و تخمیر شیر و تبدیل ان به ماست باعث پایداری کلسیم منیزیم فسفر و برخی مواد معدنی می شود که جذب آنها از طریق ماست آسان تر از شیر است.
ضمنا مصرف طولانی مدت ماست با افزایش کلسیم یونیزه همراه است که این نوع کلسیم سیستم ایمنی را بهبود می بخشد. از این رو گفته شده است مصرف مداوم ماست در افراد دارای اختلال در سیستم ایمنی مانند افراد مسن باعث تقویت سیستم ایمنی انها شده و از آنها در مقابل بیماری ها محافظت می کند.

jadidtarin . com
solmaz
‏۱۳۹۰-۱۲-۰۳‏, ۱۱:۰۳ بعد از ظهر
ماست با برآوردن نیاز مصرف کننده به غذاهای سالم، غذایی سریع، ساده و مطبوع برای اغلب افراد است . ماست به راحتی در دسترس و قابل حمل است،‌می‌توانید هنگامی که وقت ندارید آن را به بنوشید یا به شیوه قدیم ان را با قاشق بخورید.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، برای یافتن سالم‌ترین ماست که چربی و قند کمی داشته باشید، باید برچسب تغذیه‌ای روی آن را چک کنید. به یاد داشته باشید که قند در این برچسب شامل قندهای افزوده شده و لاکتوز، قند طبیعی شیر است.
یک وعده ماست ساده حاوی ۸ تا ۱۲ گرم قند لاکتوز بدون قندهای اضافی است. در صورتی که ماست حاوی میوه،‌ عصاره میوه، شربت ذرت پر فروکتوز، شربت نیشکر یا سایر شیرین‌کننده‌ها باشند، قند آنها هم را باید نظر بگیرید.
به ماست اغلب شکر اضافه می شود و همچنین ممکن است روی آن لایه‌ای از مواد مختلف برای مخلوط کردن با ماست گذاشته شده باشد، که آن هم به کالری ماست اضافه می‌کند.
هنگامی موضوع افزودن شیرین‌کننده‌های مصنوعی به ماست مطرح است، می‌توانید با انتخاب آنها میزان کالری دریافتی‌تان را کاهش دهید. البته می‌توانید برای کاهش کالری دریافتی‌تان، به ماست کم‌چربی میوه‌های خودتان را اضافه کنید.
محتوای چربی ماست به شیر آن بستگی دارد، که شامل شیر بدون چربی یا چرخ‌ کرده، شیر ۱ درصد،‌ ۲ درصد، شیر کامل، شیر کامل با اضافه کردن خامه می‌شود.
اغلب کارشناسان تغذیه ماست کم‌چربی یا بدون چربی را توصیه می‌کنند.
ماست غنی از پروتئین، کلسیم، ویتامین‌های گروه B است و در بسیاری از موارد با ویتامین D هم غنی می‌شود. یک وعده ۲۵۰ گرمی از ماست حاوی ۸ تا ۱۲ گرم پروتئین است.
ماست یک منبع عالی کلسیم است، به طوری که یک بسته ۲۵۰ گرمی آن حاوی یک سوم میزان کلسیم لازم روزانه شما ست. ماست نسبت به میزان مشابه از شیر گاو اندکی بیشتر کلسیم دارد. ماست همچنین منبعی غنی از پتاسیم، ریبوفلاووین، ویتامین B12 و فسفر است.
چند وعده خوردن ماست کم‌چربی یا بی‌چربی در روز می‌تواند کمبودی که اغلب کودکان و بزرگسالان در میزان لازم روزانه کلسیم، پتاسیم، و ویتامین D دارند، را برطرف کند.
ماست تازه حاوی باکتری‌های مفیدی است که دل‌آشوبه را برطرف می‌کنند و به حرکات معده نظم می‌دهند، و احتمالا ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. اگر بخواهید از این مزیت استفاده کنید باید از ماست‌هایی استفاده کنید پس از فرآیند تخمیر گرما داده نشده‌ باشند، چرا که حرارت اغلب باکتری‌های مفید فعال را می‌کشد.
افرادی که دچار عدم تحمل به لاکتوز هستند و نمی‌توانند شیر بخورند، ممکن است ماست‌های تازه که حاوی باکتری های فعال هستند را تحمل کنند، زیرا فرآیند تخمیر تا حدی به هضم لاکتوز کمک می‌کند و آن برای این افراد قابل‌هضم‌تر می‌کند.
انواع ماست‌ها
ماست یونانی:
ماستی که غلیظ‌تر و سفت تر از ماست‌‌های معمول است سعی کنید انواع کم‌چربی یا بدون چربی آن را انتخاب کنید، که نسبت به ماست‌های معمول دو برابر بیشتر پروتئین دارد و میزان قند آن نصف آنها است.
ماست شیر گوسفند:
ماست گوسفندی غنی‌تر و چرب‌تر از ماست گاوی است،‌ میزان کلسیم آن دوبرابر آن است و پروتئین بیشتری هم دارد. این ماست برای موارد پخت و پز ایدئال است. این ماست نسبت به ماست‌های دیگر درجه حرارت‌های بالاتری را بدون وا رفتن تحمل می‌کند.
ماست شیر بز:
این ماست یکی از محبوب‌ترین ماست‌ها در سراسر جهان است. به طور معمول این ماست از شیر کامل بز تهیه می‌شود، نسبت به ماست گاوی قوام نرم‌تری دارد و اندکی مزه شیرین و شور دارد. میزان کلسیم آن کمتر است و معمولا چربی بیشتری دارد، اما با چرخ کردن ان می‌توانید میزان چربی ان را کم کنید.
ماست سویا:
از لوبیای سویا ساخته می‌شود و چربی‌اشباع شده یا کلسترول ندارد، پروتئین آن کمتر است و معمولا با کلسیم غنی می‌شود تا بتواند با ماست شیر گاو رقابت کند.
به گفته کارشناسان بهترین ماست ماست‌های ساده و کم چربی هستند که خودتان مطابق سلیقه‌تان به آنها میوه،‌ مغزهای خوراکی، غلات سبوس‌دار یا غلات صبحانه‌ دانه‌ای اضافه می‌کنید.
دستور‌العمل‌های ساده برای درست کردن مخلوط‌های ماست
خودتان ماست کم‌چرب و کم قند مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.
ماست را در صبحانه یا به صورت غذای حاضری به صورت یک مخلوط لایه‌لایه ماست با میوه و غلات کامل یا با قرار دادن لایه‌ای از عسل، دانه‌های انار و گردوی خردشده در راس بخورید.
مخلوط‌های سرد ماست و میوه که از مخلوط کردن تمشک و میوه‌های مشابه تازه یا منجمد شده، موز، چند مکعب یخ و ماست ساده کم‌چربی ساخته می‌شوند نیز می‌تواند یک غذای حاضری خوب یا یک صبحانه سریع باشند.
می‌توانید برای افزودن مواد مغزی به دستور پخت غذاهای‌تان، به جای خامه یا مایونز از مقدار مشابه ماست یونانی بی‌چربی در سالادها و سایر غذاها استفاده کنید.
می‌توانید به سس گوشت ماست ساده اضافه کنید تا به نرم شدن گوشت کمک شود. سس یونانی “تزاتسیکی” برای ماهی یا مرغ را با افزودن خیار خردشده و نعنا به ماست بی‌چربی سبک یونانی درست کنید.
ماست کم‌چربی معمولی را با اضافه کردن آناناس خرد شده شیرین کنید و با قرار دادن خیار بر روی آن دسر “پینا کولادا” درست کنید. سیب پخته‌‌شده را در بالای ماست مخلوط شده با ادویه پای سیب بگذارید.
راه بسیاری برای لذت بردن از ماست وجود دارد، که تنها محدوده آن خلاقیت و تخیل شماست.
یک لیوان آن حدود ۴۵۰ میلی‌گرم کلسیم و۱/۵ میلی ‌گرم روی دارد.نسبت بین کلسیم و فسفر در ماست بسیار حایز اهمیت است، زیرا برای داشتن استخوان‌هایی سالم تنها مقدار کلسیم دریافتی مهم نیست،بلکه مقدار فسفر نیز اهمیت دارد.
در واقع نسبت کلسیم به فسفر دریافتی از غذاها،در رسوب کلسیم دراستخوان ها موثر است.مناسب ترین نسبت میان این دو ریز مغذی مشابه ترکیب شیر مادر یااستخوان ‌های بدن است،یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم دریافتی، ۴۴۰ میلی گرم فسفر باید دریافت شود.چنین نسبتی تنها در لبنیات وجود دارد.
کلسیم موجود در ماست،در حفظ سلامت سلول ‌های روده‌ای نیز مفید است.مخصوصاً زنان به دلیل بارداری و شیردهی در دوران جوانی و نیز قطع تولید استروژن در دوران یائسگی ، بیشتر در معرض پوکی استخوان بوده و باید دقت کنند که روزانه ۳ واحد لبنیات بخورند.
خواص ماست:
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، فـواید بـرجسته ی ماست به دلیل فرایند جالبی که ماست طی آن تهیه می شود، بوجود می آیند. ماست همان شیر است که هر قومی بنا به آداب و رسوم و فرهنگ خود از آن ماست می گیرد.
این ماده لبنی حاوی باکتری هایی است که برای عملکر مطلوب بدن ضروری می باشند. این باکتری های خوب از رشد باکتری های زیان آور که سبب ایجاد عفونت، چرک و سایر بیماری ها می شوند، جلوگیری می کنند. اگر میزان باکتری های خوب بدن در سطح مطلوبی قرار داشته باشد، آنوقت سیستم گوارشی بهتر عمل می کند و سیستم ایمنی بدن نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.
همچنین این باکتری های خوب از ترش کردن معده نیز جلوگیری می کنند. برخی از تحقیقات جدید نیز حاکی از این امر هستند که باکتری های خوب موجود در ماست از عفونت مجاری ادراری نیز جلوگیری می کنند. زمانی که فرد از انواع آنتی بیوتیک ها استفاده می کند، این دارو سبب از بین رفتن باکتری های خوب خون میشود.
اگر به طور مکرر ماست بخورید، سطح باکتری های خوب بدن در حد نرمال باقی خواهد ماند. به دلیل وجود مواد خاصی که در ماست یافت می شود، میزان لاکتوز آن نیز در حد پاینی قرار گرفته و این ماده لبنی را جایگزین خوبی برای شیر می نماید.
افرادی که به لاکتوز حساسیت داشته و نمی توانند از مواد لاکتوز دار استفاده کنند، می توانند ماست رابه عنوان یک جایگزین مطلوب برای خود انتخاب نمایند.
از آنجایی که ماست از فراورده های لبنی بدست می آید، دارای میزان کلسیم بسیار بالایی می باشد که برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. کلسیم برای افرادی که دارای تراکم استخوانی پایین بوده و همچنین بیماران مبتلا به پوکی استخوان نیز مفید می باشد. میزان متعادلی از کلسیوم می تواند بدن را سلامت نگه داشته و آنرا به کاهش وزن تشویق نماید.
ماست همچنین منبع مناسبی از پروتئین می باشد. پروتئین انرژی زیادی به بدن میدهد و به شما کمک می کند که در طول روز سالم، شاداب و سرزنده باشید. بسیاری از سیستم های داخلی بدن برای ترمیم خود نیازمند پروتئین می باشند، به ویژه ماهیچه ها. پروتئین همچنین معده را پر کرده و سبب می شود تا شما برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید.
ماست همچنین می تواند در رژیم غذایی شما به طرق مختلف مفید باشد. با اضافه کردن میوه، انواع توت، خشکبار، شکلات، و آبنبات به ماست خود می توانید آن را به یک دسر خوشمزه تبدیل کنید و جایگزین دسر های ناسالم کنید. همچنین در دستورهای غذایی می توانید به جای شیر از ماست استفاده کنید به عنوان مثال در کلوچه، پنکک و پای انواع میوه ها.
۱- هضم ماست آسان تر از شیر است .
۲-ماست با تقویت باکتری های مفید ساکن روده ، باعث افزایش سلامت دستگاه گوارش می شود .
ماست با خنثی سازی برخی ترکیبات مضر صفراوی ، از تحریک جدار روده ها کاسته واحتمال بروز تومور روده را کاهش می دهد .
کلسیم موجود درماست نیز مانع رشد بی رویه ی سلول های پوششی روده ی بزرگ می شود . یک بررسی نشان داده است افرادی که کلسیم بیش تری مصرف می کنند وبروزسرطان روده درآن ها کم تر است .
مطالعه دیگری نشان داده که متوسط ورودی ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم در روز به بدن ، باعث کاهش چشم گیر شیوع و بروز سرطان روده بزرگ می شود .
۳- ماست با ایجاد شرایط مناسب بیولوژیکی ، باعث جذب بهتر برخی مواد غذایی می گردد که از جمله آن ها می توان به افزایش جذب کلسیم و ویتامین های گروه B اشاره نمود.
۴- اسیدموجود درماست به برگشت حالت عادی روده ها پس از عفونت ها کمک می نماید .
ماست می تواند درپیش گیری از بروزعفونت ها وبیماری های گوارشی ناشی از ویروس ها وحساسیت های غذایی مفید باشد .
۵- بررسی ها نشان داده ، که ماست درکمک به درمان اسهال کودکان مفید بوده است .
۶- متخصصان درهنگام مصرف آنتی بیوتیک ها ، مصرف ماست را توصیه می نمایند زیرا اغلب آنتی بیوتیک ها باعث نابودی باکتری های مفید دستگاه گوارش شده ومتعاقبا باعث اختلال درکار دستگاه گوارش می شوند .
بررسی ها نشان داده که نابودی باکتری های مفید دستگاه گوارش خود نیز می تواند باعث بروز اسهال های متوسط تا شدید شود. ماست می تواند به برگشت شرایط طبیعی روده ها کمک نماید . توصیه شده درهنگامی که قراراست بیمار بیش از ۲هفته آنتی بیوتیک مصرف نماید ، حداقل ۲۵۰ میلی لیتر ماست را دررژیم غذایی روزانه خود قراردهد .
۷- ماست باعث کاهش عفونت های ناشی از قارچ ها دردستگاه تناسلی زنان می شود .
تحقیقات نشان داده ، مصرف روزانه ی ۲۵۰ میلی لیتر ماست حاوی باکتری های زنده ، باعث کاهش تعداد قارچ ها ومخمرهای بیماری زا دردستگاه تناسلی زنان شده وشیوع عفونت ناشی از این ارگانیزم ها را کاهش می دهد .
۸- ماست منبعی غنی از کلسیم است .
۲۵۰ میلی لیتر ماست دارای ۴۵۰ میلی گرم کلسیم می باشد . این مقدار می تواند نصف نیاز کودکان و۴۰ -۳۰ درصد نیازکلسیم بزرگ سالان را برطرف کند . باید درنظرداشت که حضور باکتری های زنده درماست ، باعث افزایش جذب کلسیم دربدن می شود . بررسی ها نشان داده است که مقدار جذب کلسیم از ۲۵۰ میلی لیتر ماست درمقایسه باهمین مقدار شیر بیش تراست .
۹- ماست منبع بسیار خوبی برای جذب پروتئین است .
درهر۲۵۰ میلی لیترماست تقریبا ۱۴- ۱۰ گرم پروتئین موجود می باشد ، که تقریبا برابر با ۲۰ درصد نیازروزانه است . هم چنین عملیات تخمیر باکتریهای ماستباعث سهولت تسهیل جذب پروتئین ها می شود . به این دلیل پروتئین های ماست را پروتئین های پیش هضم شده(predigested) می نامند .
۱۰-ماست وکاهش کلسترول
تحقیقات نشان داده که ماست می تواند باعث کاهش کلسترول خون شود . این ممکن است به علت تأثیر فعالیت باکتری های زنده وسهولت متابولیسم کلسترول باشد . زیرا ماست می تواند اتصال هایی را بااسیدهای صفراوی ایجاد کند .(اسیدهای صفراوی درساخت کلسترول نقش دارند.)
۱۱- ماست ورشد کودکان
درکودکانی که دچاربیماری سوء جذب هستند ، ماست به جذب دوترکیب مهم غذایی پروتئین ها ومواد معدنی کمک می کند . اسید لاکتیک موجود درماست باعث سهولت جذب وهضم این ترکیبات مغذی می شود .
۱۲- محققان توصیه می‌کنند که برای کاهش وزن باید مصرف ماست در رژیم غذایی گنجانده شود.
بسیاری از افرادی که برای لاغر شدن رژیم غذایی دارند، فرآورده‌های لبنی را از فهرست مواد غذایی حذف می‌کنند این در حالیست که محققان دریافتند ماست در واقع توانایی بدن را برای سوزاندن چربی‌ها تقویت کرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌کنند.
افرادی که در رژیم غذایی خود ماست کم چربی را می‌گنجانند، بیشتر از
افرادی که صرفا دریافت کالری خود را کم می‌کنند، کاهش وزن دارند. همچنین افرادی که ماست می‌خورند در مقایسه با افراد دیگر”۲۲″ درصد بیشتر وزن، “۶۱″ درصد بیشتر چربی بدن و “۸۱″ درصد بیشتر چربی شکم را در طی “۱۲″ هفته کم می‌کنند.
در زمان خرید ماست باید دقت کنید؛ چرا که هر چه محصول طبیعی تر باشد، خواص آن بیشتر است. ماست های حیوانی از بهترین انواع ماست ها به شمار می روند. به دنبال ماست هایی باشید که چربی آنها پایین است و شکر کمی دارند. برخی از کارخانجات، ماست را در انواع کم چرب و حتی بدون چربی نیز تولید می کنند.
در نهایت باید به خاطر داشته باشید که ماست می بایست از شیر پاستوریزه شده تهیه شود، هر گونه فرایند پاستوریزاسیونی که پس از تخمیر، صورت بگیرد سبب از بین رفته باکتری های مفید ماست می شود و فواید و خواص ماست را نیز کاهش می دهد.
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۳‏, ۰۵:۵۴ بعد از ظهر
مصرف ماست با معده خالی میزان جذب کلسیم آن را بیشتر می‌ کند، البته این بدین معنی نیست که بعد از غذا کلسیم جذب نمی ‌شود.

سعید حسینی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی فارس، گفت: ماست حاوی کلسیم، فسفر و 84 درصد آب است. افرادی که در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند، باید روزانه حداقل یک وعده ماست مصرف کنند.

ماست‌ های کم‌ چرب یا رژیمی برای افرادی که کلسترول بالایی دارند، مناسب است. این نوع ماست‌ ها برای کاهش وزن نیز مناسب هستند.

برای این که بتوانید مقدار بیشتری ماست در روز مصرف کنید باید آن ‌را به گونه ‌ای جایگزین مواد غذایی پُرضرر کنید به عنوان مثال می ‌توانید به‌ جای سُس مایونز از آن به ‌همراه آب ‌لیمو، برای روی سالاد فصل‌ استفاده کرد.

هنگام خرید ماست دقت شود که حتماً تازه باشد. هرچه‌ قدر به تاریخ تولید آن نزدیک ‌تر باشید باکتری ‌های مفید آن فعال ‌تر خواهند بود.
در نهایت دقت کنید که آن ‌را سرد نگه دارید و سرد مصرف کنید. باکتری ‌های مفید ماست در گرمای طولانی زنده نمی‌ مانند.

بنا به توصیه کارشناسان تغذیه، مصرف لبنیات از جمله ماست با معده خالی توصیه می ‌شود چون در این حالت میزان جذب کلسیم از این محصولات بیشتر است.
مصرف ماست قبل از غذا از نظر جذب کلسیم بهتر است. البته این بدین معنی نیست که بعد از غذا جذب کلسیم نخواهیم داشت.
ماست فقط یک عصرانه یا دسر خوشمزه نیست و خواص بسیار زیادی دارد. ماست منبع غنی پروتئین، کلسیم، ریبوفلاوین ( ویتامین B2 ) و ویتامین B12 است.

ماست در مقایسه با شیر، به دلیل افزودن باکتری‌ های مفید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دارد.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > تست اعتیاد به هله هوله


ت کنید : تست اعتیاد به هله هوله

sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۳۰‏, ۱۰:۲۲ بعد از ظهر
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/posc/8706/ghagha-6287-gh.jpg (http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=67463)
آیا هر روز هله هوله می‌خورید؟ آیا هیچ‌گاه به فکر پنهان کردن هله هوله‌هایتان افتاده‌اید و وقتی کسی به آنها دستبرد زده به شدت عصبانی شده‌اید؟
- آیا دست کم هفته ای 2 بار بیش از حد هله هوله می‌خورید؟
- آیا اغلب احساس خستگی و افسردگی می‌کنید و برای بهتر شدن حالتان دنبال هله‌هوله می‌گردید؟
- آیا 3 بار در هفته گذرتان به رستوران‌های فست‌فود می‌افتد؟
اگر به بیش از 2 سؤال پاسخ مثبت داده‌اید، باید در کمال تاسف گفت که شما به هله‌هوله‌ها اعتیاد پیدا کرده‌اید.
برای درمان این اعتیاد خانمان سوز که مهم ترین پیامد آن چاقی و بیماری‌هایی است که به دنبال آن ایجاد می‌شود، 3 راهکار ساده را پیشنهاد می‌کنیم.
نخست آنکه در طول روز همه احساسات خود نسبت به خوراکی‌ها و هرچه را که می‌خورید یادداشت کنید، سپس با یک دید منصفانه خوراکی‌های مضر را حذف کرده و به جای آن میوه و سبزیجات را جایگزین کنید.
دوم اینکه سعی کنید خوب بخوابید و از مصرف بیش از حد کافئین خودداری کنید. سوم آنکه تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش بدهید و از حجم آنها بکاهید. با پیروی از این دستور‌العمل ساده می توانید از شر اعتیاد به هله‌هوله‌ها خلاص شوید.
منبع : همشهری آنلاین
sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۳۰‏, ۱۰:۲۴ بعد از ظهر
مصرف هله‌هوله‌ها باعث پوکی استخوان در بزرگسالی می‌شود




خبرگزاری فارس: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف هله‌هوله‌ها و تنقلات تجاری باعث بروز فشار خون، کلسترول بالا و پوکی استخوان در بزرگسالی می‌شود.

http://media.farsnews.com/Media/8807/Images/jpg/A0747/A0747354.jpg


مینا مینایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: عادات غذایی در سنین پائین شکل می‌گیرد و از همین زمان باید مواد غذایی سالم را در اختیار کودک قرار داد و به تأمین مواد مغذی مورد نیاز او در وعده‌های اصلی و میان وعده‌های غذایی توجه کرد.
وی گفت: استفاده از یک میان وعده با ارزش غذایی مناسب نظیر شیر، میوه و خرما در برنامه غذایی کودک باعث رشد جسمی و مغزی او می‌شود. در حالی که مصرف تنقلات غذایی کم ارزش به عنوان میان وعده باعث کاهش دریافت مواد مغذی مورد نیاز از جمله پروتئین، ویتامین و املاح شده و زمینه را برای تأخیر رشد کودک مساعد می‌کند.

*مصرف بی رویه تنقلات کم ارزش باعث پرتحرکی کودکان می‌شود

این متخصص تغذیه اضافه کرد: از سوی دیگر مصرف تنقلات تجارتی کم ارزش به دلیل زیادی نمک، چربی و شکر باعث بروز بیماری‌های قلبی - عروقی، چاقی، پرفشاری خون، پوکی استخوان و افزایش کلسترول خون در دوران بزرگسالی می‌شوند. به علاوه این گونه تنقلات دارای افزودین‌های رنگی، نگهدارنده‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی هستند که مصرف بی‌رویه آنان موجب پرتحرکی کودکان می‌شود.
مینایی گفت: میان وعده، غذای مختصری است که بین 2 وعده غذای اصلی به کودک داده می‌شود. معده کودک کوچک است ولی نیاز او به انرژی زیاد است و با خوردن 3 وعده اصلی غذا نیازهای او تأمین نمی‌شود. به یاد داشته باشید که میان وعده تنها سهم کوچکی در تأمین مواد مغذی زیاد است، بنابراین تنقلات هیچگاه نمی‌‌تواند جایگزین مناسبی برای وعده غذای اصلی باشد
وی افزود: بنابراین در انتخاب نوع میان وعده باید دقت کرد. کودکان باید هر روز حداقل 5 وعده غذا شامل 3 وعده اصلی (صبحانه، ناهار و شام) و 2 میان وعده مصرف کنند.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: میان وعده‌ها را از هر 4 گروه اصلی غذایی (گروه شیر و لبنیات، گروه نان و غلات، گروه گوشت حبوبات و تخم مرغ، مغزها و گردو، میوه و سبزی) انتخاب باید کرد تا تنوع و تعادل در رژیم غذایی ایجاد شود و بخشی از مواد مغذی مورد نیاز نیز از طریق میان وعده تأمین شود.

*حداقل 15 دقیقه زمان برای خوردن میان وعده غذا در نظر بگیرید

وی گفت: حداقل 15دقیقه زمان برای خوردن میان وعده غذا در نظر بگیرید و بین وعده‌های اصلی و میان وعده، حداقل 2 ساعت فاصله باید باشد، در صورتی که فاصله مصرف میان وعده تا وعده غذایی اصلی کم باشد کودک احساس سیری کرده و از مصرف غذاهای اصلی غذایی می‌کند.
ان متخصص تغذیه افزود: اگر کودک در بین وعده غذای اصلی و میان وعده احساس تشنگی کرد، به او آب بدهید زیرا در صورت مصرف آب میوه احساس سیری کرده از مصرف غذای اصلی خودداری خواهد کرد.
مینایی اضافه کرد: میان وعده‌هایی نظیر شکلات، آب نبات، شیرینی و چیپس فقط حاوی انرژی بوده و ارزش غذایی دیگری ندارند. بنابراین از دادن آن به کودکان خودداری کنید زیرا باعث اضافه وزن و چاقی او می‌شود.

*کم‌خونی برخی از کودکان به دلیل عادات غذایی نادرست است

وی گفت: میان وعده می‌‌تواند عادات غذایی درست یا نادرست را در کودک ایجاد کند و با توجه به اینکه کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از مشکلات تغذیه‌ای کودکان است و یکی از دلایل اصلی آن استفاده از برنامه غذایی نامناسب است، انتخاب میان وعده مناسب مانند انواع خشکبار و مغزها (پسته و بادام ) همراه با میوه‌ها باعث افزایش آهن دریافتی کودک می‌شود.
این متخصص تعذیه افزود: میاون وعده‌هایی مانند شیر پاستوریزه یا جوشیده شده، نان و پنیر، خرما، بیسکویت، کیک، میوه و خشکبار مانند بادام، گردو، پسته، کشمش، نخودچی، برگه‌ها و توت خشک برای تغذیه کودکان مناسب است. همچنین ذرت بو داده خانگی کم نمک، مغزهای کم نمک (شامل گردو، فندق، بادام و پسته) انواع میوه تازه، ساندویچ پنیر و گردو، ساندویچ گوجه و خیار و پنیر، ساندویچ تخم مرغ، ساندویچ مرغ، دوغ، شیر، انواع آبمیوه‌های طبیعی، بستنی، انواع خشکبار و برگه میوه‌ها می‌تواند باشد.
مینایی افزود: پفک، چیپس، ساندویچ‌های سوسیس و کالباس، نوشابه‌های گازدار، آبمیوه‌های صنعتی و شربت‌های خیلی شیرین، یخمک و نوشمک، لواشک، آلوچه و تمبر هندی و تنقلات شور علاوه بر کاهش اشتها، ذائقه کودک را به طعم شوری عادت داده، احتمال ایجاد عارضه در سنین بزرگسالی به ویژه پرفشاری خون را بیشتر می‌کند.
وی گفت: خوردن مواد غذایی شیرین مانند شیرینی، شکلات و آب نبات نیز برای کودکان در حد متوسط مجاز است زیرا مصرف بی‌رویه این مواد ذائقه کودک را به خوردن مواد شیرین عادت داده و باعث پوسیدگی دندان می‌شود. مصرف غذاهای چرب باعث اضافه وزن و چاقی در سنین کودکی و بالاتر نیز می‌شود.

*مصرف بیش از حد نوشابه باعث از بین رفتن کلسیم بدن می‌شود

این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف بی‌رویه نوشابه نیز خصوصاً همراه با غذا علاوه بر سیری کاذب جذب مواد مغذی مانند کلسیم را کاهش می‌دهد.
مینایی گفت: می‌توان در میان وعده کودکان از موادی نظیر انواع غلات بو داده مانند برنجک، ذرت بو داده، گندم برشته، انواع بیسکویت ساده و سبوس دار حتی الامکان بدون کرم، کیک و کلوچه‌های خانگی، حبوبات بو داده و برشته مانند عدس برشته شده و نخودچی، انواع مغزها مانند گردو و فندق، (این مواد می‌توانند بخشی از پروتئین‌ مورد نیاز روزانه را تأمین کند)، شیر همراه با بیسکویت، کیک یا کلوچه، انواع میوه‌های تازه و خشک مثل سیب، پرتقال، خرما، توت، برگه‌ها، قیسی و انجیر استفاده کرد.
وی اضافه کرد: انواع ساندویچ‌های تهیه شده با سبزی‌های مختلف، مثلا نان و پنیر و سبزی، نان و پنیر و گوجه فرنگی، نان و پنیر و خیار، نان و تخم‌مرغ و گوجه فرنگی، آبمیوه‌های طبیعی (آبمیوه‌های صنعتی معمولاً فقط حاوی شکر، آب و اسانس است)، سالاد شامل انواع سبزیجات به همراه یک یا دو قاشق ماست خنک، دوغ (یک نوشیندنی سالم و جایگزین نوشابه‌های صنعتی) می‌توان مصرف کرد.
مینایی گفت: از دادن مواد غذایی شور و چرب، مثل پفک، چیپس و سایر تنقلات کم ارزش غذایی جداً باید خودداری کرد، به دلیل اینکه خوردن این مواد غذایی اشتهای کودک را کم کرده و باعث می‌شود تا نتواند غذای اصلی خود را بخورد.
sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۳۰‏, ۱۰:۲۶ بعد از ظهر
مصرف هله‌هوله‌ها باعث سوء جذب موادغذایی مفید در بدن می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد دانشکده صنایع غذایی دانشگاه تهران گفت: مصرفه هله هوله‌ها باعث سیری کاذب و مانع مصرف مواد غذایی سالم می‌شود. که فرد را دچار سوء تغذیه و سوء جذب مواد غذایی مفید می‌کند و میل افراد را به مصرف غذاهای مغذی کاهش می‌دهد.

http://media.farsnews.com/Media/8807/Images/jpg/A0747/A0747354.jpg


مرتضی مشایخ در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: برای تهیه چیپس از روغن با ترانس بالا استفاده می‌شود و به دلیل اینکه از چند بار استفاده می‌شود باعث به وجود آمدن اسیدهای چرب مضر می‌شود که پلی‌مره و ایزومره می‌شوند. این ترکیبات توسط چیپس جذب شده و وارد دستگاه گوارش می‌شود که عوارض خطرناکی را برای فرد مصرف‌کننده به وجود می‌آورد.
وی گفت: برخی از فروشندگان، بسته‌های چیپس و پفک را در مقابل نور، حرارت و پشت ویترین مغازه نگهداری می‌کنند که محصول نور و حرارت را جذب می‌کند و سبب به وجود آمدن ترکیبات مضر می‌شود. چیپس و پفک باید از نور و گرما به دور باشد.
استاد دانشکده صنایع غذایی دانشگاه تهران افزود: مصرفه هله هوله‌های باعث سیری کاذب و مانع مصرف مواد غذایی سالم می‌شود که در فرد باعث سوء تغذیه و سوء جذب مواد غذایی مفید می‌شود و میل افراد را به مصرف غذاهای مغذی کاهش می‌دهد.
مشایخ اضافه کرد: اگر این مواد به صورت تنوعی مصرف شود اشکالی ندارد ولی اگر مصرف آن به صورت مداوم و پشت سر هم باشد عوارض منفی در بدن فرد ایجاد می‌کند بنابراین باید از مصرف زیاد چیپس و پفک در یک زمان کوتاه و به صورت مداوم و طولانی‌مدت جداً خودداری کرد.
وی گفت: برای ایجاد رنگ نارنجی پفک باید از مواد طبیعی مانند کاروتن و پودر نمک استفاده شود که ضرری به بدن ایجاد نمی‌کند ولی اگر از رنگ‌های مصنوعی تارتازین استفاده شود می‌تواند مضر باشد و انباشته شدن این مواد مصنوعی در بدن باعث سرطان و بیماری شود
sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۳۰‏, ۱۰:۲۷ بعد از ظهر
بیماری دیابت و نقش هله هوله در گسترش آن




خبرگزاری فارس:با گسترش صنعت هله هوله و عرضه انواع محصولات سرشار از نمک و شکر و چربی، بیماری مرگبار دیابت در جامعه امروز آمریکا با رشدی شگرف در حال گسترش است.

http://media.farsnews.com/Media/8801/Images/jpg/A0658/A0658074.jpg


با گسترش صنعت هله هوله و عرضه انواع محصولات سرشار از نمک و شکر و چربی، بیماری مرگبار دیابت در جامعه امروز آمریکا با رشدی شگرف در حال گسترش است که قطع اعضا، نابینایی، بیماری های قلبی و از دست دادن کلیه ها، در کنار داشتن هیکل های بدقواره و ناموزون، ناخن هایی خشک و شکننده، پوست های پینه بسته و فوق العاده حساس و سرهای طاس، بخشی از علایم آن در کودکان ماست. امروزه در شرایطی از هر 3 کودک آمریکایی یک نفر به دیابت مبتلا می شود که رژیم های غذایی نامناسب و عدم تحرک، دو دلیل اصلی بروز آن به شمار می رود. هر چند میلیاردها دلار منفعت مالی درمان طولانی مدت و پرهزینه این بیماری عصر مدرن، نصیب ابر شرکت های صنایع دارویی و پزشکی فعال در این بازار پرسود می شود.
امروزه دیابت نوع دوم با چنان سرعتی در ایالات متحده در حال گسترش است که ما نباید برای در اختیار نهادن دوچرخه به کودکانمان، هیچ زمانی را تلف کنیم، گویی باید بسکتبال و بیس بال را به فراموشی بسپاریم، چرا که ما در عصر فلش کارت ها، ای پادها، بازی های رایانه ای، ایکس باشک و محصولات قندی خوش آب و رنگ زندگی می کنیم !
یکی از واقعیت های نگران کننده در مورد دیابت نوع دوم این است که چگونه این بیماری، کودکی کودکانمان را به تاراج می برد. امروزه کاملا این حقیقت پذیرفته شده است که گسترش این بیماری، میانگین طول عمر مورد انتظار شهروندان آمریکایی را کاهش داده است. در این دنیای تاریک و هراس آور قطع اعضا، نابینایی، بیماری های قلبی و از دست دادن کلیه ها، ما باید با دقت بیشتری به اتفاقات روی داده بنگریم.
فراموش نکنیم که ما این فاجعه را با اعطای اجازه فعالیت به شرکت های صنایع غذایی هله هوله در اغوای کودکانمان به خرید محصولاتشان و غرق شدن در فضای مجازی صفحه های تلویزیون و مانیتور، به وجود آورده ایم. باید خاطر نشان کرد که بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی مرکز پیش گیری و کنترل بیماری های ایالات متحده، تعداد آمریکایی های مبتلا به دیابت نوع دوم ( که می تواند با ورزش و تغذیه مناسب، پیش گیری شود )، از 8/5 میلیون نفر در سال 1980 میلادی به 2/18 میلیون نفر در سال جاری رسیده است.
جالب است بدانید که یک کودک آمریکایی متولد سال 2000 میلادی با احتمال یک به سه، در دوره عمرش به بیماری دیابت مبتلا خواهد شد. این احتمال برای کودکان آمریکایی آفریقایی تبار 2 به 5 می باشد. همچنین بر اساس نرخ های کنونی، بسیاری از شهروندان آمریکایی لاتین نیز به این بیماری مبتلا می شوند. تولید کنندگان غذاهای سریع و آماده، نوشابه های گازدار و تولیدکنندگان شکلات ها و استیک ها که جایگاه مناسبی نیز در میان 500 ابر شرکت برتر ایالات متحده دارند را باید عامل اصلی پدید آمدن چنین هزینه های انسانی و مادی گسترده دانست.
همچنین مرکز کنترل و پیش گیری بیماری (CDC) تخمین می زند که دیابت در ایالات متحده 92 میلیارد دلار هزینه درمانی و 40 میلیارد دلار هزینه های غیر مستقیم در بر دارد که بخشی از این هزینه ها به دلیل فرصت های از دست رفته در بخش بهره وری نیروی انسانی می باشد. در حالی که امروزه بیماری دیابت در 3/6% جمعیت آمریکا شیوع دارد، جامعه دیابت آمریکا (ADA) تخمین می زند که در ایالات متحده 19% هزینه های درمانی صرف این بیماری می شود.
به نظر می رسد که هیچ یک از ما به تصویری از آمریکای بدون حضور پزشک، مقامات بهداشتی و درمانی و ماشین های خودکار فروش نوشابه های گازدار نیاندیشیده ایم. البته به این جمع باید ابر شرکت های داروسازی، فروشگاه های بزرگ و عرضه کننده محصولات صنعت پزشکی و درمانی را نیز بیافزاییم.
انجمن اطلاعات بازاریابی، در یکی از گزارشهای خود در سال 2005 میلادی اعلام نمود که آسیب های ناشی از دیابت، چاقی و کلسترول، هدف های ایده آلی برای برنامه های تجاری و تولیدی شرکت های خواهان گسترش بازار فروششان می باشد.
بسیاری ازبیماری ها نظیر دیابت و کلسترول بالا، معمولا با استفاده از روش های تجویز دارویی درمانی می شوند. اما برای عرضه کنندگان و تولیدکنندگان، این امر به معنای خریدهای مداوم و فرصت هایی بی پایان جهت ایجاد روابط و هدایت رفتارهای دارویی غیر تجویزی خواهد بود.
در مورد دیابت، این حوزه شامل عرضه محصولات غذایی و آشامیدنی مختلفی با قند اندک، کم چرب و همچنین با کربوهیدرات های پایین خواهد بود. به علاوه، این وضعیت بدین معنا خواهد بود که عرضه گسترده تر محصولاتی درمانی نظیر انسولین، سرنگ و ابزارهای سنجش قند خون، با فروش بیشتر و مشتریانی افزون تر رو به رو خواهد بود.
آقای کریلین والن رودریگز در این باره می گوید: « لاین یک بازار داغ و جذاب برای رقابت توزیع کنندگان به شمار می رود. » که یک متخصص بیماری دیابت در شرکت داروسازی « شاپکوز» است، می افزاید: « ما در بخشی از بازار به فعالیت مشغولیم که به مراقبت های پزشکی نیاز فراوان دارد و در عین حال با فروش بالایی روبه روست. لذا ما سودآوری هنگفتی هم خواهیم داشت. »
از سوی دیگر، آقای اد استافا، معاون مدیر عامل انجمن ملی داروخانه های زنجیره ای آمریکا معتقد است که این افراد بیمارهایی تکراری هستند. چرا که بر اساس روند کنونی، همان افراد ماه پیش، در ماه بعد نیز به خرید می پردازند. اگر شما با آنان به عنوان بیمار برخورد کنید، در بقیه عمرشان نیز از پشت گرمی آنها برخوردار خواهید بود.
در حالی که کسب و کارهای تجاری در انتظار گسترش بیماری ها، به دنبال گسترش کسب و کار خویش هستند، داستان اصلی بسیار غمبارتر است. چرا که بر اساس روند کنونی، کودکان ما با احتمال بیشتری به تست تعیین قند خون، در مقایسه با شرکت در امتحان های نهایی پایان ترم دانشگاه، خواهند پرداخت.
امروزه بازاریابی بر مبنای *** و اندام های موزون نشان داده شده از جوانان، با نام مد در سنجش تبلیغات تجاری دنیای امروز، با ورود جوانان به دهه ششم عمرشان، کاملا مضحک به نظر می رسد. چرا که با وجود ناخن های خشک و شکننده، پوست های پینه بسته و فوق العاده حساس، سرهای طاس و کم مو، بدن های سرخورده و ناموزون و سرانجام پاها و دست های قطع شده به دلیل ابتلا به دیابت، نمی توان ادعا نمود که این تبلیغات، تصویری واقعی از حقیقت را نشان می دهند.
ملت ما تاکنون از انگیزه لازم جهت مقابله با صنعت هله هوله برخوردار نبوده و از سوی دیگر، ما فرستادن بچه هایمان به خارج از خانه جهت بازی و تحریک را به فراموشی سپرده ایم. بدن های فرزنان کوچکمان روز به روز بدقواره تر و ناموزون تر می شود و دیگر جایی برای بازی و تحرک آنها باقی نمانده است.
sara65
‏۱۳۸۹-۰۵-۳۰‏, ۱۰:۳۰ بعد از ظهر
آدامس بجوید تا هله هوله نخورید

http://www.pezeshki.net/fa/images/pdnimage/adams(1).jpg (http://www.pezeshki.net/fa/images/pdnimage/adams(1).jpg)
پزشکی . نت : " اصلا لب به غذا نمی زنم ولی در برابر هله هوله که نمیشه مقاومت کرد." معمولا این جمله، بهانه خیلی از آدمهایی است که از چاقی رنج می برند. اما پژوهش های اخیر نشان می دهند که با جویدن آدامس بدون قند می‌توان اشتیاق زیاد به مصرف تنقلات در طول روز را کنترل کرد.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا،‌ در این آزمایشات از گروهی داوطلب درخواست شد که 3 ساعت بعد از یک وعده ناهار مناسب و استاندارد تنقلات مصرف کنند و به آنها گفته شد هرچه قدر که از این تنقلات و هله هوله‌ها میل داشته باشند می‌توانند بخورند. پس از آن در یک بعدازظهر از این شرکت کنندگان درخواست شد که در هر ساعت در این دوره بین ناهار و زمان خوردن تنقلات به مدت 15 دقیقه آدامس بدون قند بجوند. در بعدازظهر دیگری این افراد از جویدن آدامس در این زمان مشخص منع شدند.
محققان با بررسی نتایج تحقیقات دریافتند: افرادی که به آنها اجازه داده شد آدامس بدون قند بخورند در مقایسه با گروهی که به آنها گفته شد نباید آدامس مصرف کنند، کمتر تنقلات می‌خورند و هم چنین بین دو وعده به دلیل جویدن آدامس 40 کالری انرژی مصرف می‌کردند.
در این تحقیق 115 مرد و زن در گروه سنی 18 تا 54 سال مورد مطالعه قرار گرفتند. این محققان هم چنین دریافتند: افرادی که آدامس می‌جویدند در بعدازظهر انرژی بیشتری داشته و کمتر دچار خواب آلودگی می شدند.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > غذاهای خوش‌ اخلاق‌کننده را بشناسیم


ت کنید : غذاهای خوش‌ اخلاق‌کننده را بشناسیم

sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۰۱‏, ۱۱:۴۰ قبل از ظهر
http://www.seemorgh.com/DesktopModules/iContent2/Files/69446.jpg
این خوراکی ها باعث می شوند که شما خوش اخلاق و خنده رو شوید.آیا نام آنها را می دانید؟
این جمله را شنیدید که می‌گوید یک سیب در روز بخور و دیگر دکتر نرو اما این جمله را می‌توانیم اینطور هم تغییرش بدهیم، یک سیب در روز بخور و خوش‌اخلاق شو.

محققان در حال بررسی ارتباط بین مصرف غذاها و حسی هستند که بعد از خوردن آنها در بدن ما ایجاد می‌شود. مدارکی وجود دارد که می‌گوید تغییر رژیم غذایی می‌تواند روی متابولیسم بدن و مواد شیمیایی مغزی تاثیر گذاشته و نهایتا روی خلق و خوی ما تاثیر بگذارد.
شروع کنید:

کربوهیدرات‌های طلایی
کربوهیدرات‌ها اگر چه در رژیم غذایی باید با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرند اما برای تقویت انرژی و خلق و خو بسیار حیاتی هستند. کربوهیدرات‌ها ارجحیت اول بدن برای سوخت هستند و می‌توانند سطح سروتونین بدن را هم افزایش بدهند.
اما نکته کلیدی پرهیز از مصرف شیرینی‌ها است که می‌تواند قندخون را بالا ببرد و به خستگی و بی‌حالی منجر شود. به جای آن باید به سراغ کربوهیدرات‌های حاصل از غلات و حبوبات و نان گندم برنج قهوه‌ای رفت. بدن خیلی آهسته از این مواد استفاده می‌کند و در نتیجه قند خون در حد متعادل حفظ شده و انرژی هم همچنان پایدار خواهند ماند.


خشکبار:
خشکبارهایی مثل بادام، پسته و گردو سرشار از پروتئین هستند اما دارای منیزیم هم هستند، (ماده معدنی که نقش حیاتی در تبدیل قند به انرژی بازی می‌کند) تحقیق‌ها نشان می‌دهد کمبود منیزیم در بدن می‌تواند سبب تخلیه انرژی از بدن شود. منیزیم همچینن در غلات کامل مخصوصا حبوبات وجود دارد. خشکبار همچنین حاوی سلنیوم هستند که این نوعی ماده طبیعی تقویت‌کننده خلق و خو است. مطالعات نشان داده است که بین سطوح پایین سلنیوم و خلق پایین ارتباط وجود دارد. این ماده معدنی همچنین در گوشت‌ها، غذاهای دریایی، دانه‌ها و غلات وجود دارد.


گوشت لخم :
گوشت گوساله و گاو لخم و مرغ خام، جوجه بدون پوست و کباب‌های ترکی بدون چربی لخم منبع پروتئین هستند که خود پروتئین‌ حاوی آمینواسید تیروسین است. تیروسین سطح دوپامین و نوراپی‌ نفرین را تقویت می‌کند. این دو مواد شیمیایی مغزی می‌تواند به شما کمک کنند که هوشیارتر بوده و تمرکزتان بیشتر شود.گوشت‌ها همچنین حاوی ویتامین‌ ب 12 هستند که از بی‌خوابی و افسردگی جلوگیری می‌کنند.

ماهی سالمون :
ماهی‌های چرب سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. مطالعات نشان می‌دهد این مواد بدن را در مقابل افسردگی محافظت می‌کنند. امگا 3 موجود در ماهی‌ها مزایای متعدد زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به سلامت ماندن قلب اشاره کرد. در کنار ماهی‌ها، خشکبار و سبزی‌های برگ سبز تیره هم دارای امگا هستند.صبحانه‌های خلق‌افزابرای هر کسی که می‌خواهد انرژی و خلق خوی خود را تقویت کند، فرار از صبحانه راهکار مناسبی نیست.
مطالعات حاکی از آن است که افرادی که هر روز صبح صبحانه می‌خورند پرانرژی‌تر بوده و در تمام طول روز خوش اخلاق‌ترند. صبحانه‌ای که دارای فیبر فراوان و مواد مغذی مثل کربوهیدرات‌ها (شامل غلات کامل باشد) چربی‌های مفید و پروتئین‌های مناسب باشد بهترین صبحانه‌ها هستند.


وعده‌های مکرر:
یکی دیگر از راه‌های تنظیم قندخون و پرانرژی بودن و خلق مثبت خوردن وعده‌های کوچک اما متعدد هر 3 تا 4 ساعت یک بار است.

میان‌وعده‌هایی متشکل از کره بادام زمینی روی کراکرهای تهیه شده از غلات و گندم به اضافه یک ساندویچ گوشت بدون چربی و سالاد به همراه شیر و لبنیات بهترین میان‌وعده‌ها است.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۰۱‏, ۱۱:۴۲ قبل از ظهر
تغذیه مردان خوش اخلاق!!http://www.seemorgh.com/DesktopModules/iContent2/Files/16505.jpg
اگر تمایل دارید حافظه، خلق و ماهیچه‌های خود را بهبود ببخشید، کاری به غذای گران قیمت نداشته باشید. از همین غذاهایی که در دست دارید .....
آقایان گوش کنید. اگر تمایل دارید حافظه، خلق و ماهیچه‌های خود را بهبود ببخشید، کاری به غذای گران قیمت نداشته باشید. از همین غذاهایی که در دست دارید کمک بگیرید و از بیماریها جلوگیری کنید. این غذاها را به راحتی می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید.
ماهی ساردین مفید برای سلامتی قلب:
ساردین یکی از بهترین منابع اسید چرب امگا 3 می‌باشد که برای سلامت قلب مفید می‌باشد. ساردین‌ها واقعا دارای سطح خیلی کمی ‌از مواد آلاینده از قبیل جیوه می‌باشند. این ماهی حاوی پروتئین زیاد و چربی اشباع شده کمی ‌هست. جابه جایی این کنسرو آسان است و هیچ احتیاجی هم به یخچال ندارد. از نوع بدون نمک آن استفاده کنید، استخوان های این ماهی می‌تواند 3/1 کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند. از این ماهی در سالادها و ساندویچ ها استفاده کنید.
آجیل ها مفید برای سلامتی پروستات:
آجیل ها یکی از غنی ترین منابع سلنیوم- یک ماده معدنی که احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد- می‌باشد. اگر بیشتر از 400 میلی گرم سلنیوم در روز استفاده کنید احتمال سمی‌شدن بدن بالا می‌رود. اما هر آجیل در حدود 100 میلی گرم سلنیوم دارد. که می‌توانید با 3 تا از آنها نیاز خود را برآورده کنید.
سویا سبز با غلاف مفید برای خلق و خو:
خلق و خو به چندین فاکتور، شامل شیمی‌مغز، وقایع زندگی و غذایی که می‌خوریم بستگی دارد. از این بین فقط رژیم غذایی را می‌توان کنترل کرد. کربوهیدرات‌های حاوی فیبر از قبیل جودوسر و سویا سبز، می‌توانند با ثابت نگه داشتن سطح قند خون از نوسانات خلقی جلوگیری کنند. سویا سبز همچنین حاوی پروتئین می‌باشد که کمک به ثبات قند خون می‌کند، از طرفی دارای اسید چرب امگا 3 می‌باشد که از افسردگی اشخاص جلوگیری به عمل می‌آورد. در تمام رستوران های ژاپنی می‌توان این دانه را پیدا کرد. می‌توانی یخ زده آن را در سوپرمارکت ها تهیه کنید.
دانه های کنجد مفید برای قوای ***ی:
این دانه ها ارزان و مطمئن می‌باشند، نیازی به تجویز پزشک ندارند. اینها سرشار از اسید آمینه و آرژینین می‌باشد که این اسید آمینه در ترکیب کردن اکسید نیتریک به کار می‌رود، اکسید نیتریک یک ترکیبی می‌باشد که جریان خون را در شاهرگ ها بالا می‌برد. از بو داده دانه کنجد (http://www.seemorgh.com/health/default.aspx?tabid=2093&conid=14880&mID=4760) می‌توانید در انواع سالاد استفاده کنید یا حتی به شیر اضافه کنید.
زغال اخته مفید برای حافظه:
این روزها، کمتر راجع به خواص زغال اخته گفته می‌شود. اما می‌دانید که بیشترین خاصیت آن مربوط به رنگش می‌باشد. این رنگ به خاطر وجود فلاونوئید- ترکیبات طبیعی که حافظه را حمایت می‌کنند- می‌باشد که این ترکیب از تاثیرات منفی اکسید شدن سلولهای پیام بر جلوگیری می‌کند. از انواع این میوه بخورید. همچنین می‌توانید همراه با ماست استفاده کنید.
عدس مفید برای انرژی:
عدس (http://www.seemorgh.com/health/default.aspx?tabid=2093&conid=9259&mID=4760) غنی از فیبر و پروتئین می‌باشد. هر دو اینها هضم آسانی دارند. عدس منبع با ثبات انرژی می‌باشد. همچنین منبع عالی انواع ویتامین B و آهن می‌باشد که آهن موجود در آن به سلولهای قرمز خون کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری حمل کنند. از عدس حتما در سوپ ها استفاده کنید.
تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > مناسب‌ترین تغذیه برای تناسب اندام خانمها


ت کنید : مناسب‌ترین تغذیه برای تناسب اندام خانمها

sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۰۱‏, ۱۱:۵۲ قبل از ظهر
http://www.seemorgh.com/DesktopModules/iContent2/Files/19280.jpg
تحقیقات نشان داده خانمهای ورزشکار دونده‌ای که روزانه کمتر از 20 درصد روغن مصرف می‌کنند بیشتر از کسانی که حداقل 13 درصد ...
1. آووکادو کاهش میزان کلسترون بد خون توسط این ماده به بدن کمک می‌کند تا سلامتی و شادابی خود را حفظ کند. تحقیقات دانشگاه بوفالو نشان داده خانمهای ورزشکار دونده‌ای که روزانه کمتر از 20 درصد روغن مصرف می‌کنند بیشتر از کسانی که حداقل 13 درصد روغن مصرف می‌کنند دچار جراحت و آسیب می‌شوندPeter j Horvath استاد این دانشگاه اظهار می‌کند این مشکل برمی‌گردد به رژیمهای بسیار کم کالری که توسط این خانمها رعایت می‌شود و این رژیم ماهیچه‌‌ها را ضعیف می‌کند‌‌Leslie Bonci مدیر برنامه‌ریزی تغذیه‌ای مرکز پزشکی پیترزبورگ می‌گوید :"چند تکه کوچک آووکادو در روز می‌تواند کمبود روغن را در خانمهایی که نسبت به مصرف روغنها حساسند جبران نماید."
http://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-01avocados.jpg





2. نان شیرینی گندمی
به گفته Jackie Berning مدرس تغذیه دانشگاه کولورابو و مشاور تیم‌های ورزشی، نان شیرینی‌های حلقوی بهترین گزینه قبل از انتخاب شیرینی‌هاست. به دلیل وجود فیبر در این شیرینی‌ها معده آن را به آرامی ‌هضم می‌کند در نتیجه آزاد شدن انرژی نیز به آرامی‌ صورت می‌گیرد.
http://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-02bagels.jpg



3. موز
این میوه سرشار از پتاسیم بوده و برای درد پهلو نیزخوب است.اگر چه کمبود سدیم در تحلیل عضلات موثر است اما تحقیقات نشان داده پتاسیم نیز در این میان نقش دارد. پتاسیم در جذب آب از دست رفته بدن در اثر عرق کردن نقش بسزایی دارد. موز همچنین سرشار از کربوهیدراتهای انرژی‌زاست. یک موز متوسط 400 میلی گرم پتاسیم دارد که به اندازه پتاسیم موجود در دو تکه نام گندم است.
http://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-03bananas.jpg




4. توتها
در پی تحقیقات اخیر صورت گرفته در باره توتها این مواد در لیست 20 مواد حاوی آنتی اکسیدان قرار گرفت. تنها چند دانه زغال اخته،تمشک و توت سیاه بهترین منبع این ماده غذایی است که ماهیچه‌ها را از صدمات رادیکالهای آزاد که در پی ورزش ایجاد می‌شود حفظ می‌کند. سعی کنید این میوه را با پوست میل کنید. هر چه رنگ آنها تیره‌تر باشد خاصیت‌شان بیشتر می‌شود.
http://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-04berries.jpg




5. هویج
چشمان خود را ببندید و تصورکنید دارید یک شکلات را با صدای خش خش می‌خورید. هویج حاوی کربوهیدراتهای مرکب است که انرژی را به ماهیچه‌ها میرساند و همچنین سرشار از پتاسیم برای کنترل فشار خون و جلوگیری از انقباض ماهیچه‌هاست. نصف فنجان هویج تنها دارای 35 کالری است.
http://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-05carrots.jpg



6.برشتوک غلات
مواد غذایی سالمی‌که سرشار از کربوهیدراتهای مرکب و پروتئین سازنده ماهیچه‌هاست. یک ساعت قبل از شروع ورزش به میزان 200 کالری غذای سبک مصرف کنید که حاوی 4/3 فنجان غلات با 4 اونس شیر پر چرب باشد. زمانی که قبل از ورزش کردن با تغذیه مناسب انرژی لازم را به بدن خود می‌رسانید، می‌توانید سخت‌تر و طولانی‌تر ورزش کنید و بعد از اتمام ورزش هم به پر خوری روی نمی‌آورید.
http://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-06cereal.jpg




7. ران مرغ
کمبود آهن و روی در بدن باعث ایجاد خستگی در شما می‌شود. ران مرغ و یا بوقلمون با روش پخت آب پز این کمبود را جبران می‌کند. گوشت ماکیان(مرغ و...) به نسبت گوشت قرمز از میزان چربی کمتری برخوردار است و در عین حال سرشار از آهن و روی و ویتامینهای گروه B است که خانمها شدیداً به این مواد نیاز دارند.http://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-07chicken.jpg




8. شیر کا کائو
به غیر از کلسیم در شیرعناصر دیگری نیز یافت می‌شوند. در واقع می‌توان گفت شیر یک غذای کامل است که انرژی مفید بسیار زیادی به انسان می‌دهد و در عین حال کالری بدن را بالا نمی‌برد. نوع کاکائویی آن هم دقیقاً سرشار از کلسیم، ویتامین و مواد معدنی است. اما مطالعات جدید نشان داده است کاکائو در تقویت ماهیچه‌ها نیز نقش بسزایی دارد.
http://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-08milk.jpg



9. پنیر کم‌چرب
هرنصف فنجان از این نوع پنیر حاوی 14 گرم پروتئین، 75 میلی‌گرم کلسیم و 5 گرم کربوهیدرات است. پروتئین موجود در پنیرماهیچه‌های میکروسکوپی را که در اثر تمرینات سخت ورزشی تحلیل رفته‌اند تقویت می‌کند.
http://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-09cottagecheese.jpg



10. زغال اخته
این میوه بسته‌بندی شده، سرشار از کربوهیدرات(در هر 4/1 فنجان 25 گرم ) است. علاوه بر آن حاوی ترکیبات proathocyanin است که در درمان عفونتهای ادراری و تکرر ادرار بسیار موثر اسhttp://www.seemorgh.com/images/iContent/42-15950600.jpgت.




11. تخم مرغ
یک عدد تخم مرغ در روز 215 میلی گرم از کلسترول خون را تامین می‌کند. انجمن قلب آمریکا مصرف روزانه بیش از 300 میلی گرم پیشنهاد می‌کند. به علاوه، زرده تخم مرغ منبع خوبی از آهن و سرشار از لسیتین است.
http://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-11eggs.jpg




12. بذرکتان زمینی
کتان سرشار از فیبر است که به آن لیگنان گفته می‌شود و برای سلامتی روده‌ها مفید است. این ماده حاوی فیبرهای قابل محلول و غیر محلول در آب می‌باشد که بدن را تنظیم می‌کنند. زمانی که ورزش سخت انجام می‌دهید روزانه 1 تا 2 قاشق سوپخوری از این ماده را با غلات مخلوط کرده و مصرف نمایید.
http://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-12flaxseed.jpg




13. پرتقال
میوه‌ای که در تمام طول سال قابل دسترس است و سرشار از ویتامین c است و به بافتهای ماهیچه کمک میکند . یک عدد پرتقال حاوی مقدار 75 میلی گرم ویتامین c است که یک خانم در طول روز نیاز دارد. این ویتامین در ساخت کلاژن نقش اساسی دارد واستخوانها را قوی می‌کند.
http://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-14oranges.jpg




14. بادام زمینی
مصرف روزانه 2 اونس بادام زمینی، قدرت ماهیچه‌ها را بالا می‌برد. روغن موجود در این ماده با دادن انرژی به ماهیچه‌ها باعث می‌شود که ماهیچه‌ها گلیکوژن را در خود ذخیره کنند و از روhttp://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-15peanuts.jpgغن گرفته شده از بادام برای آزاد کردن انرژی استفاده کنند.



15. سیب زمینی
مقداری نمک و یک عدد سیب زمینی پخته شده یک دستور غذایی ساده و محلول در آب را تشکیل می‌دهد. سدیم و پتاسیم به حفظ تعادل مایعات بدن در بیرون و خارج از سلولها کhttp://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-16potatoes.jpgمک کرده و منجر به عملکرد بهینه ماهیچه ها می‌شود.



16. ماهی سالامون
این ماهی برای قلب بسیار مفید است و اما تحقیقات جدید نشان داده است روغن‌ِهای اشباع شده تک واحدی و روغنهای امگا 3 چربیهای شکمی‌ را کاهش می‌دهند و این مسئله می‌تواند برای خانمها مفید باشد تا با کاهش چربی‌های بطنی، تخمدانهای خود را تقویت کنند.http://www.seemorgh.com/images/iContent/SS-0703-powerup-17salmon.jpg




تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > مفیدترین نوشیدنی جهان چیست؟


ت کنید : مفیدترین نوشیدنی جهان چیست؟

sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۰۲‏, ۰۲:۴۱ بعد از ظهر
چای، چای سبز، آب معدنی، قهوه نسکافه، کاپوچینو، کافه میکس یا...

هیچ‌کدام از نوشیدنی ها جواب صحیح نیست؛ اگر کنجکاو شده‌اید و می خواهید بدانید جواب این معما چیست، پس متن زیر رابه دقت بخوانید:

طی تحقیقات پروفسور بردیشیف روسی راز طول عمر رهبران اتحاد جماهیر شوروی سابق، هند و کره شمالی نوشیدن، این آب است. این پروفسور روسی که 82 سال سن دارد، درباره چگونگی تهیه این آب دستور زیر را ارائه داده است:

آب معمولی شیر را منجمد و سپس آن را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید تا دوباره ذوب شود به اندازه ای که درون ظرف فقط قطعه یخی به حجم یک تخم مرغ باقی بماند. این قطعه یخ تمام ناخالصی های آب را ازجمله موادی که سلول‌های بدن را از بین می‌برد، به خود جذب می‌کند.
با خارج کردن این قطعه یخ یک لیوان آب سبک به دست می‌آید که مفیدترین نوشیدنی دنیاست و همچنین در طولانی کردن عمر انسان نیز موثراست



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > تغذیهء سالم برای داشتن بدنی سالم تر ونیرومند تر


ت کنید : تغذیهء سالم برای داشتن بدنی سالم تر ونیرومند تر

sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۰۴‏, ۱۲:۰۴ قبل از ظهر
اگـر مـادرتـان همـیـشه بـه شـما گوشزد می کند که هویج
برای چشمها مفید است، او خانم زیرک و باهوشی است.
بتا-پروتئینـهایی کـه در هـویج وجود دارند، به حفظ سلامت
بافت های چشم کمک می کنند.
در حـقـیقت مواد غذایی مختلفی وجود دارند که هر یک از
آن ها برای اندام هـای مخـتـلفی از بـدن مـفـید هسـتند و
اسـتفاده دسـته جـمـعی از آنها باعث می شود تا شما به
سـلامـت کامل دست پیدا کنید. هر چند استفاده از مکمل
هـای غذایی می تواند ویتامین ها و مواد غذایی مورد نیاز
بـدن را تــامین کند اما هیچ چیز نمی توانید جای یک رژیم
غـذایی سالم را پر کند. متن زیر را بخوانید تا متوجه شوید
کـه بـرای مـحـافـظت و تقویت برخی اندام های مهم باید از
چه رژیم های غذایی استفاده کنید.
پوست
پوست یکی از اندام های گسترده در تمام نقاط بدن می باشد. از آنجایی که سلول های پوستی دائما در حال ریزش و باز سازی هستند غذاهای معینی وجود دارند که می توانند در حفظ سلامت پوست به شما کمک کنند.
مواد غذایی: ویتامینc
این ویتامین باعث می شود که جریان گردش اکسیژن در زیر پوست تسریع پیدا کند، به تولید کلاژن کمک می کند و محل زخم ها، بریدگی ها و کوفتگی ها را زودتر بهبود میبخشد. در برخی موارد ثابت شده است که از عفونت ها و سرطان های پوستی (و حتی اندام های دیگر) نیز جلوگیری می کند.
چه چیز مصرف کنید: یک عدد عنبه کوچک، یک پرتقال و یا گریپ فروت معمولی
میزان مصرف: میزان مصرف روزانه 60 میلی گرم می باشد. بعضی از محققین حتی 100 میلی گرم در روز را نیز پیشنهاد می کنند که باید در وعده های مختلف استفاده شود. در این حالت هیچ گونه تاثیر منفی در بدن مصرف کنندگان دیده نشد. اما برخی از محققان معتقدند که افزایش میزان مصرف تا 200 میلی گرم در روز باعث اسهال و نفخ شکم می شود.
قلب
بیماری های قلبی- عروقی (ناراحتی های قلب و رگ های خونی که از انواع آن میتوانی به حمله های قلبی و ایست قلب اشاره کرد) در آمریکای شمالی اولین عامل مرگ و میر هم در مردان و هم در زنان را دارا می باشند. بدون در نظر گرفتن میزان شایع بودن آن و تنها با استفاده از رژیم غذایی درست می توانید ریسک ابتلا به ناراحتی های قلبی را تا حد بسیاری کاهش دهید.
مواد غذایی: امگا 3 اسیدهای چرب ضروری
شما می توانید ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را با پایین آوردن میزان کلسترول بد و فشار خون و همچنین با افزایش کلسترول خوب خون کاهش دهید.
چه چیزهایی مصرف کنید: ماهی های قزل آلا، آزاد، ساردین، و ماکرول
دوز مصرف: برای این مورد مدرک مستندی در دست نیست، اما سه وعده 200 گرمی پیشنهاد مناسبی است.
استخوان ها
زمانی که نوبت به حفظ سلامت استخوان ها می رسد حتما به یاد کلسیم می افتید. این ماده یک عنصر حیاتی برای رشد استخوان ها می باشد. اما فسفات، ویتامین A,c و D و ماده معدنی "بُر" نیز در حفظ سلامت استخوان ها نقش مهمی را ایفا می کنند.
مواد غذایی: بُر

برای سالیان دراز اعتقاد بر این بود که این ماده معدنی هیچ نقش مفیدی در حفظ سلامت بدن انسان ها ندارد. در حالی که تحقیقات اخیر ثابت کردند که این ماده معدنی در کمک به جذب کلسیم و سایر هورمون هایی که در واکنش های استخوانی فعال هستند کمک می کند.
چه چیز مصرف کنید: بروکلی، نخود فرنگی، انگور، گلابی و سیب. منابع مناسب دیگر نیز شامل: پنیر، ماهی ساردین و قزل آلا می باشند.
میزان مصرف: شما باید روزی 1 تا 2 میلی گرم بر به طور روزانه مصرف کنید. اما دوز مصرف را تا 45 میلی گرم در روز افزایش ندهید. این کار دارای تاثیرات جانبی بسیاری است که از انواع آن می توان به عدم توانایی بدن در جذب فسفر اشاره نمود.
مفاصل
این روزها آرتروز و التهاب مفاصل رفته رفته در حال فراگیر شدن است. اما خبر خوب این است که شما به راحتی می توانید مفاصل خود را تقویت کنید.
مواد غذایی: مس
مس یکی از مواد غذایی مفید است که خواص آن به قسمت های مختلف بدن کمک می کند. به عبارت دیگر بر روی تمام آنزیم هایی که به استخوان ها و مفاصل مربوط می شوند تاثیر می گذارد.
چه چیز مصرف کنیم: جگر (در هر 100 گرم جگر 3.8 میلی گرم مس وجود دارد. میگو (4.1 میلی گرم مس در هر 100 گرم) و سایر غذاهای دریایی و آجیل و دانه های گیاهی.
میزان مصرف: از 1.5 تا 3 میلی گرم در روز می باشد. دوز بالای مس (15 تا 35) جذب روی در بدن را با مشکل موجه می سازد.
اندامهای تناسلی
بیشتر آقایون دوست دارند پسرهایی داشته باشند که از نظر سلامتی از دیگران برتر باشند. اگر فکر می کنید که این امر بدون داشتن رژیم غذایی مناسب امکان پذیر پذیر است بهتر است یک بار دیگر بر روی این مطلب فکر کنید.
مواد غذایی: روی
متابولیسم هورمون های مردان، ایجاد اسپرم و جنبندگی آن همه جزء مواردی هستند که با میزان روی در ارتباط می باشند. در برخی مطالعات اثبات شده که روی می تواند برای ناباروری و نازایی نیز مفید باشد.
چه چیز مصرف کنیم: میگو (100 گرم از آن حاوی 83 میلی گرم روی می باشد) گوشت گاو ( 100 گرم از آن حاوی 6 میلی گرم روی می باشد) و همچنین گوشت مرغ و بره.
میزان مصرف: روزانه 15 تا 19 میلی گرم در روز می باشد. اگر 500 میلی گرم به طور روزانه از روی مصرف کنید باعث ایجاد مسمومیت می شود.
چشم
اگر یکی از طرفداران هویج نیستید جای نگرانی وجود ندارد. غذاهای متفاوتی وجود دارند که با مصرف آنها می توانید سلامت چشم های خود را تضمین کنید. چقدر بد شد که مادر شما در این مورد زمانیکه کودک بودید چیزی نگفته بود، نه؟
مواد غذایی: بتا کارتویین
بدن انسان بتا کارتویین را تبدیل به ویتامین A می کند. ویتامین A نیز به عنوان ضد اکسنده عمل کرده و از چشم در مقابل بیماری های مختلف مراقبت می کند. همچنین از ابتلا به آب مروارید و آب سیاه (لکه سیاهی بر روی شبکیه) نیز جلوگیری می کند.
چه چیز مصرف کنید: هویج (دو عدد در اندازه معمولی) سیب زمینی شیرین، بروکلی و تمام سبزی های برگ دار سبز رنگ.
میزان مصرف: 1500 واحد می باشد. اگر در حدود 10000 تا 15000 واحد بتا کاروتیین مصرف کنید میزان ویتامین A مورد نیاز بدن شما به راحتی فراهم می شود. تنها مشکلی که در این جا وجود دارد این است که بتا کاروتیین رنگ پوست را به زرد- نارنجی متمایل می سازد که خود مشکل حادی را بروز نمیدهد. اما مصرف بیش از اندازه ویتامین A در دراز مدت مشکلاتی را برای بدن به وجود می آورد.
دندان و لثه
اگر از رفتن به دندانپزشکی خوشتان نمی آید کارهایی بجز مسواک زدن و استفاده از نخ دندان وجود دارد که با به کارگیری آنها می توانید به دندانپزشکی مراجعه نکنید.
مواد غذایی: کلسیوم
کلسیم سلامت دندان ها را حفظ می کند و به شما کمک می کند که به سایر بیماری های دهانی نیز مبتلا نشوید. بر اساس تحقیقاتی که بر روی 13000 آمریکایی انجام شده ثابت شده است که مردها و زن هایی که میزان مصرف کلسیم روزانه آنها از 500 میلی گرم کمتر بوده دو برابر بیشتر از سایرین به بیماری های لثوی مبتلا می شدند.
چه چیز مصرف کنید: یک فنجان شیر (256 میلی گرم) یک فنجان بادام (357 میلی گرم) یا دو فنجان لوبیا سفید می تواند 3/1 کل کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند.
میزان مصرف: 1000 تا 1200 میلی گرم در هر روز می باشد. استفاده بیش از اندازه باعث ایجاد بیماری های کلیوی از جمله سنگ کلیه می شود. این ماده را در وعده های مختلف غذایی و همراه با غذا مصرف کنید.
مو
در حالی که هیچ گونه راه حل قطعی برای ریزش مو وجود ندارد اما موادی وجود دارند که باعث می شوند رشد موها تسریع پیدا کند و سالم تر به نظر برسند.
مواد غذایی: آمینو اسیدها
3 آمینو اسید وجود دارند که برای رشد و ترمیم موها ضروری می باشند. سیستین که خود آلفا- کراتین تولید می کند و برای حفظ سلامت موها مفید است و در آخر متانین که از ریزش مو جلوگیری می کند.
چه چیز مصرف کنید: غذاهایی که شامل پروتیین زیادی هستند نظیر: مرغ، بوقلمون، گوشت گاو، تخم مرغ، پنیر و آجیل.
میزان مصرف: هر چند مدرک مستندی از میزان مصرف این آمینو اسیدها در دست نیست اما شما باید به طور روزانه 100 گرم گوشت، یک عدد تخم مرغ، یک مشت آجیل با هر وعده غذایی خود میل کنید. البته افرادی که دارای بیماری سیستیناریا ( یک نوع بیماری ژنتیکی که در آن کلیه دائما سنگ سازی می کند) هستند نباید از مکمل های حاوی سیستین استفاده کنند.
بدنی سالم تر
حالا که متوجه شدید چه غذاهایی برای قسمت های مختلف بدنتان مفید است از این پس به مواد غذایی که مصرف می کنید توجه بیشتری داشته باشید. مصرف این مواد غذایی نه تنها وزن شما را در حالت تعادل نگه می دارد بلکه سلامتی و نیروی جسمانی را نیز افزایش می هد. به خاطر داشته باشید که بدن شما با ارزش ترین و مقدس ترین سرمایه ای است که دارید پس از آن به خوبی مراقبت کنید.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > رژیم غذایی سواحل جنوبی


ت کنید : رژیم غذایی سواحل جنوبی

sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۰۴‏, ۱۲:۰۶ قبل از ظهر
در رژیم غذایی ساحل جنوبی—متاسفانه نباید همه ی روز را لبِ ساحل دراز بکشید، یا اینکه همه ی شب را در یک کلوب شیک جشن بگیرید. البته همانند اسم فریبنده ای که دارد، رژیمی بسیار ساده و آسان است.

هدف این رژیم غذایی این است که مصرف نوعی از کربوهیدرات ها و چربی ها که باعث افزایش وزن می شود را از غذای شما حذف می کند. این رژیم کربوهیدرات های بد را از کربوهیدرات های خوب جدا می کند و عقیده دارد که با حذف کربوهیدرات های بد از رژیم غذایی روزانه خود، سطح کلسترول و انسولین بدنتان را پایین می آورید، و همین مسئله منجر به کاهش وزن خواهد شد.

در این مقاله شما را با این رژیم غذایی آشنا می کنیم، شاید بتوانید از طریق آن به وزن ایده آل خود برسید!

رژیم غذایی ساحل جنوبی چیست؟
برخلاف آنچه ممکن است تصور کنید، این رژیم توسط یک دسته موج سوار چاق ابداع نشده است. این رژیم بر این عقیده استوار است که کربوهیدرات های با گلیسمی بالا—آن دسته از کربوهیدرات ها که گلیسمی آنها بالای 55 است—یا همان کربوهیدرات های بد، مثل برنج و نان سفید باعث افزایش وزن می شود.

این نوع کربوهیدرات های ساده بسیار سریع هضم شده، انسولین بدن را بالا می برند. بالا رفتن انسولین بدن، باعث کاهش سطح قند خون شده و بدنتان میزان بیشتری از این نوع کربوهیدرات طلب خواهد کرد.

اما رژیم غذایی ساحل جنوبی توصیه می کند که افراد بیشتر از نوع کربوهیدرات های با گلیسمی پایین یا کربوهیدرات های خوب مثل حبوبات و سبزیجات استفاده کنند که هضم آنها مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید، انرژی بیشتری صرف خواهد کرد.

چه افرادی می توانند از این رژیم استفاده ببرند؟
با اینکه این رژیم دراصل برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی ساخته شده است، اما همه ی آنهایی که می خواهند سطح قند خون خود را پایین بیاورند و کاهش وزن داشته باشند، می توانند از این رژیم استفاده کنند.

این رژیم توسط پزشک قلب، دکتر آرتور آگاستون، برای کمک به بیماران قلبی برای حفظ سلامتی و کاهش وزنشان، ابداع شده است. و پس از اینکه بیماران بسیاری توانستند با استفاده از این رژیم وزن خود را کاهش دهند، صورت جدی تری گرفت و توسط عموم مورد استفاده قرار گرفت.

مراحل کار
این رژیم سه مرحله دارد، که ابتدا مصرف برخی موادغذایی را ممنوع کرده و بعد در مراحل پایانی استفاده ی آن را آزاد می کند.

مرحله ی اول:
این مرحله که دشوارترین مرحله است، 14 روز به طول می انجامد. در طی این مرحله شما موظف هستید که مصرف اکثر کربوهیدرات ها را از برنامه ی غذایی روزانه خود حذف کنید. از اینرو، نباید دیگر کربوهیدرات های با گلیسمی بالا مثل نان، برنج، سیب زمینی، شیرینی جات، میوه، پاستا، مشروبات الکلی، شکلات، بستنی و قند، استفاده کنید.

البته گرسنه نیز نخواهید ماند؛ در این مرحله می توانید موادغذایی پروتئین دار مثل گوشت، مرغ، ماهی، صدف خوراکی، آجیل، پنیر، تخم مرغ، و همچنین سبزیجات و روغن زیتون بخورید.

البته ممکن است مرحله ی اول به نظر کمی مشکل و محدود کننده بیاید، اما همین مرحله است که باعث می شود افراد بتوانند 8 تا 13 پوند وزن کم کنند، به خصوص از قسمت های میانتنه. و بنا بر گفته های دکتر آگاستون، در پایان این مرحله اشتیاق و میل فرد برای مصرف کربوهیدرات های بد، از بین خواهد رفت.

غذاهای پیشنهادی برای مرحله ی اول: سبزیجات سرخ شده (البته بدون سیب زمینی)، سالاد به همراه روغن زیتون.

مرحله ی اول را به خوبی پشت سر گذاشتید؟ پس ما را تا مرحله ی بعدی همراهی کنید!


مرحله ی دوم:
مرحله ی دوم این رژیم غذایی تا زمانی طول می کشد که شما به وزن دلخواه خود رسیده باشید. این مرحله نسبت به مرحله ی قبل ساده تر بوده و محدودیت های کمتری دارد. در این مرحله باید بتوانید حداقل هفته ای یک تا دو پوند وزن کم کنید.

در طی مرحله ی دوم، کربوهیدرات های خوب مثل نان جو، سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای و پاستا، و همچنین میوه جات به تدریج وارد برنامه ی غذایی روزانه تان خواهند شد. همچنین می توان شکلات و مشروب را هم به میزان کم مورد استفاده قرار داد.

غذاهای پیشنهادی برای مرحله ی دوم: کلم بروکلی سرخ شده، مرغ به همراه لیمو

مرحله ی دوم مثل یک روز کنار دریا مطلوب و دلچسب خواهد بود، اما در مرحله ی سوم است که واقعاً نتیجه ی کار خود را خواهید دید.
مرحله ی سوم:
مرحله ی سوم درست پس از اینکه شما به وزن ایدآلتان رسیدید، آغاز می شود. این مرحله به صورتی خواهد بود که گویی اصلاً در رژیم نیستید. باز هم می توانید در برنامه ی غذایی خود از کربوهیدرات ها استفاده کنید، اما میل و اشتیاق شما به نوع کربوهیدرات های بد باید از میان رفته باشد.

دکتر آگاستون عقیده دارد که همه ی ما گهگاه باید در مصرف میوه برای خود محدودیت هایی قائل شویم و شکلات را نه هر روز بلکه هر از گاه استفاده کنیم.

غذاهای پیشنهادی برای مرحله ی سوم: روست بیف، اسفناچ با پیاز قرمز، شکلات و زردآلو

معایب و مزایا

مزایای رژیم غذایی ساحل جنوبی:

این رژیم خیلی محدود کننده نیست و شما می توانید اکثر گروه های موادغذایی را مصرف کنید.
با مصرف کم کربوهیدرات و چربی ترنس، این رژیم شما را از ابتلا به بیماری های قلبی حفظ می کند.
می توانید از مصرف سبزیجات، حبوبات و پروتئین لذت ببرید.
نیازی به حساب کردن کالری های مصرفی نیست.
هیچ زمان از روز گرسنه نخواهید ماند.
این رژیم نسبت به سایر رژیم های غذایی محدودیت غذایی کمتری دارد.
کاهش وزن پس از 14 روز رخ خواهد داد. اگر شما خیلی زود متوجه تغییرات شوید ممکن است از ادامه ی رژیم سرباز بزنید.
معایب رژیم غذایی ساحل جنوبی:

آماده کردن اکثر غذاهایی که این رژیم توصیه می کند، وقت گیر است.
اکثر موادغذایی که در این رژیم باید مورد مصرف قرار گیرد، تقریباً گران هستند.
دلتان می خواهد چیزی بخورید که رژیم آن را قدغن کرده است.
کاهش وزن اولیه ممکن است از آب بدن باشد، نه چربی ها. مرحله ی اول مصرف اکثر کربوهیدرات ها را منع میکند و وقتی انرژی از طریق این کربوهیدرات ها به بدن نرسد، بدن از آب به عنوان منبع انرژی استفاده خواهد کرد. و این کاهش آب بدن شما را لاغرتر نشان خواهد داد.
این رژیم تقریباً جدید است و هیچ پشتوانه ای ندارد.
نتیجه گرفتن
این رژیم ادعا می کند که اکثر افراد تقریباً پس از 2 هفته شروع به کاهش وزن از 8 تا 13 پوند میکنند. از اینرو اگر بتوانید مراحل دو و سه را نیز طبق دستور پیش ببرید، مطمئناً قادر خواهید بود به وزن دلخواه خود برسید.
این رژیم همچنین کمک می کند تا سطح کلسترول خونتان را نیز پایین بیاورید. ذخیره ی کربوهیدراتها در بدن نیز متوقف می شود چون شما مصرف کربوهیدرات های ساده را کنار گذاشته اید.

از امروز شروع میکنید؟
اگر بتوانید خود را با شرایط مرحله ی اول رژیم غذایی ساحل جنوبی وفق دهید، مطمئناً خواهید توانست این رژیم را با موفقیت به پایان برسانید. به این علت که مرحله ی دوم و سوم این رژیم بسیار ساده هستند و هیچ موارد منع آنچنانی ندارند.
بااینکه این رژیم متدی ساده و آسان برای کاهش وزن به نظر می رسد، اما به یاد داشته باشید که جادو نمی کند. شما خود تعیین کننده هستید.

با ترکیب این رژیم با ورزش و فعالیت های بدنی، می توانید کاهش وزن خود را سریعتر کرده و نتیجه ی بهتری بگیرید.
arashbandegan
‏۱۳۸۹-۰۶-۰۴‏, ۰۵:۵۴ قبل از ظهر
نوشته بسیار خوبی بود سارا جان ممنون. تنها یک قسمت کوچیک آن ایراد داره "بدن ازآب به عنوان منبع انرژی استفاده خواهد کرد"!!؟؟ این باید میگفت به علت کم شدن ذخایر گلیکوژنی ماهیچه ها آب زیادی از دست خواهد رفت. در ضمن این رژیمها در ابتدا کاهش وزن کلی خوبی را داره همینطوری که در بالا اشاره میکنه اما بیشترش آب بدن هست و تازه بعد از یکی دو هفته اول هست که چربی سوزی شروع خواهد شد اما رژیم بسیار موثری هست.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > ایا شما هم به شیرینی جات اعتیاد دارید؟


ت کنید : ایا شما هم به شیرینی جات اعتیاد دارید؟

sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۰۴‏, ۱۲:۰۹ قبل از ظهر
معمولاً اضافه وزنمان را به آن نسبت می دهیم و بهانه ی خوبی برای خوردن دومین تکه کیک شکلاتی برای دسر است: بله... این همان اعتیاد به شیرینی جات است.

مردم معمولاً اعتیاد به شیرینی جات را مثل اعتیاد به سیگار یا الکل جدی تلقی نمیکنند. گذشته از اینها مگر یک تکه شیرینی شکلاتی چقدر می تواند خطرناک باشد؟

اما خبر بدی برای دوستداران شکلات و شیرینی دارم: بر طبق تحقیقات و مطالعات علمی فراوان، اعتیاد به شیرینی جات به همان اندازه ی اعتیاد به مواد مخدر یا الکل، خطرناک است.

اگر همین یک جمله باعث نشد که از خوردن باقی شکلاتتان دست بکشید، پس مقاله را با ما دنبال کنید.


هوس شیرینی جات
همه ی ما تجربه اش کرده ایم—صدای آرامی در مغزمان وادارمان می کند برویم و از یخچال بسته ی دیگری شکلات برداریم. البته قابل قبول است: مواد قندی نشاط بخش هستند و همه ی افرادی که به شیرینی جات اعتیاد پیدا کرده اند هم این نکته را تصدیق می کنند. به نظرتان خنده دار است؟ ولی باور کنید که همینطور است.

تحقیقات جدید نشان می دهند که انسانها از بچگی به شیرینی جات علاقه مندند. و زمانی که بدن طعم شیرین مواد قندی را یکبار تجربه کرد، به سرعت به آن اعتیاد پیدا می کند.

اعتیاد به شیرینی جات از زمان تولد آغاز می شود. شیر مادر مایعی بسیار شیرین است و انسان اولین بار لذت طعم و مزه ی شیرین را با آن تجربه می کند.

هجوم شیرینی جات

اما چه چیز این میل و هوس را به وجود می آورد؟
پس از خوردن چیزی شیرین، مغز مواد شیمیایی طبیعی را به نام اوپیوئید ترشح میکند که حس لذت و خوشی زیادی در بدن ایجاد می کند. مغز این احساس را تشخیص داده و میزان بیشتری از آن ماده طلب می کند.

تحقیقات نشان می دهند که قسمت های مشخصی در مغز وجود دارند (به ویژه هیپوکامپ، اینزولا، و کودات) که در چنین زمان هایی که بدن شیرینی بیشتری طلب می کند، فعال می شوند.

شواهدی نیز دال بر این است که این قسمت های مغز وقتی معتادین موادمخدر طلب مواد می کنند نیز فعال می شوند. این مسئله گواه بر آن است که اعتیاد به شیرینی جات واقعاً وجود دارد و حقیقی است.


حال ببینیم پس از مصرف مواد شیرین، در بدن چه اتفاقی می افتد. پس از ورود شیرینی به جریان خون، سطح قند خون در بدن بالا می رود و باعث می شود لوزالمعده انسولین ترشح کند (انسولین برای تبدیل قند به انرژی مورد نیاز است).

وقتی میزان زیادی مواد قندی مصرف شود، انسولین بیشتری تولید می شود. انسولین قند را به منبع فوری انرژی تبدیل می کند و همین دلیل آن شادی و خوشی زودگذر پس از مصرف شیرینی جات است. پس از ترشح میزان بالایی انسولین، سطح قند خون بدن به سرعت پایین می آید، از اینرو به فاصله ی کمی پس از آن احساس شادی و لذت، احساس ضعف خواهید کرد.

انسولین علاوه بر تبدیل قند به انرژی، ذخیره ی چربی را نیز بالا می برد. بنابراین، هرچه بیشتر مواد قندی و شیرینی جات مصرف کنید، بدنتان انسولین بیشتری تولید میکند، و احتمال چاق شدنتان نیز بالا می رود.

شکر علاوه بر چاقی و خرابی دندان ها، مضرات دیگری نیز برای سلامتی شما دارد، مثل نوسان و جابه جایی وضعیت روانی، ضعف سیستم دفاعی بدن و دیابت.
موادمخدر و مواد قندی
همانطور که در بالا ذکر شد، مواد قندی مرکز مربوط به احساس خوشی و لذت را در مغز فعال می کند که باعث ترشح اوپیوئید می شود که میل و کشش به سمت این مواد را افزایش می دهد. تحقیقات اخیر در رابطه با این میل و اعتیاد نشان می دهد که هروئین و مرفین نیز مواد شیمیایی مشابهی در مغز تولید می کنند.

هنوز هم فکر می کنید اعتیاد به شیرینی جات جدی و خطرناک نیست؟

همان تحقیقات نشان می دهد که مواد قندی قسمت هایی از مغر را فعال می کند که باعث تحریک و تقویت رفتارها می شود. این به آن معناست که، مشابه با اعتیاد به هروئین، بدن پی از یک بار مصرف، میل و کشش بیشتری برای استفاده ی دوباره از آن ماده پیدا می کند.

برای اثبات این مطلب، دانشمندان ترکیبی برای انسداد گیرنده های اوپیوئید در مغز تهیه کردند. مدت زمان کمی پس از دریافت این ترکیبات، افراد علاقه و میل کمتری به شیرینی جات از خود نشان دادند.

دلایل علمی این اعتیاد
تحقیقات دانشگاه پرینستون و مینِسوتا بر روی موش های صحرایی، شدت این مسئله را بیشتر می کند. وقتی به این موش ها قند داده شد، آنها حالت های شبه اعتیاد از خود بروز دادند که شامل میل و کشش زیاد به این مواد، زیاده روی و گوشه گیری می شود. وقتی این مواد را موقتاً از آنها دور کردند، و پس از مدتی در اختیارشان گذاشتند، همان علائم دوباره بروز کردند.

علاوه بر تحقیقاتی که روی حیوانات انجام گرفته، اسکن های مغز انجام شده بر روی انسانها نشان داده که تصور بستنی در مغز بیماران نرمال همان لذتی را ایجاد می کند که تصویر موادمخدر در مغز بیماران معتاد به مواد مخدر ایجاد می کند.
قند تحت نام های مختلف
امریکایی ها به طور متوسط 160 پوند در سال مواد قندی مصرف می کنند. البته جای تعجب نیست چون این روزها در همه چیز آثاری از آن مشاهده می شود، در سس های کچاپ، چاشنی های سالاد و سوپ های آماده.
بازاریابان موادغذایی موفق شده اند که مواد قندی را تحت نام های مستعار زیادی در محصولات غذایی وارد کنند. نام های متداول آن، ساکروز، فراکتوز، دکستروز و شیره ی ذرت با فراکتوز بالا هستند و بااینکه هیچ شباهت ظاهری با قند ندارند، اما دقیقاً به همان مفهومند.

ممکن است در طول زندگیتان پیش آمده باشد که زمانی بیش از مقداری که تصور کنید، مواد قندی مصرف کرده باشید و نتیجتاً بدنتان به آن معتاد شده باشد.

غذاهای بسیاری که در طول روز استفاده می کنید، حاوی مواد قندی هستند، مثل آب میوه ها، قهوه ی سرد، چای، ماست، نان گندم، و اکثر سیریال های صبحانه، حتی اگر سودای لایت و بدون قند نیز مصرف می کنید، مطمئن باشید که به اندازه ی 10 قاشق چای خوری شکر در خود دارد که بیش از میزان مصرف توصیه شده برای یک روز است.

قند چیزی جز افزایش آنی انرژی به شما نمی دهد. عاری از هرگونه ویتامین، موادمعدنی، فیبر، و آنتی اکسیدان است که در موادغذایی طبیعی یافت می شود. بدتر از همه اینکه چاقتان هم می کند.

هوستان را زیر پا بگذارید
درست است که حذف کامل مواد قندی از برنامه غذای روزانه کاری غیرممکن می نماید، اما در اینجا راهنمایی هایی برای کاهش مصرف آن به شما توصیه می کنم.


<LI class=MsoNormal dir=rtl>از خوردن مواد غذایی بسته بندی شده اجتناب کنید و تا می توانید مواد غذایی طبیعی مصرف کنید. به جای خوردن میوه های کمپوت و کنسرو شده، میوه های تازه بخورید. <LI class=MsoNormal dir=rtl>در طول روز میزان کافی آب بنوشید چون ممکن است تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیرید. <LI class=MsoNormal dir=rtl>در هر وعده ی غذایی از پروتئین استفاده کنید. پروتئین بسیار کندتر از کربوهیدراتهای ساده هضم می شود و باعث می شود مدت زمان بیشتری احساس سیر بودن در شما باقی بماند.
به مدت سه هفته خوردن ماده ی غذایی شیرین مورد علاقه تان را کنار بگذارید. این احتمال وجود دارد که در عرض این سه هفته اعتیاد و میل شما نسبت به آن ماده از بین برود.
از هرگونه خورده خوری در طول روز اجتناب کنید. اگر دلتان پیراشکی شکلاتی هوس کرد، با این احساس مقابله کنید و خود را با کارهای دیگر سرگرم کنید. این احتمال وجود دارد که با اینکار میل شما برطرف شود.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > ایا به غذا اعتیاد دارید؟


ت کنید : ایا به غذا اعتیاد دارید؟

sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۰۴‏, ۱۲:۱۳ قبل از ظهر
گاهی از اوقات میبینید که نمی توانید جلوی خوردن چیزی
را در خـــودتان بگیرید، به آن اعتیاد غذایی گفته می شود.
اعــتیاد غـذایـــی در شکل ها و انواع مختلف وجود دارد کـه
میـتـواند به چاقی بیش از حد، دیابت، جوع و سایر بیماری
های خطرناک منجر شود. فهمیدن دلیل ابتلا به این اعتیاد
هـای غذایـی کـار سـاده ای نیــست، امـا اگر می بینید که
نمـی تــوانید در خوردن چیزی جلوی خودتان را بگیرید، این
مقاله را حتماً مطالعه کنید.

انواع اعتیادهای غذایی

بعضی از انواع غذاهای اعتیادآور:
کافئین:چای و قهوه حاوی کافئین است که یکی از محرکان اعتیاد آور سیستم عصبی به شمار می رود. اما همه شما می دانید که...

شکر: مصرف شکر زیاد، مکانیسم تولید گلوکز را در بدن مختل می کند. مهمترین منبع گلوکز در بدن کربوهیدرات ها هستند، به همین دلیل اگر کسی به مقدار زیاد از شکر استفاده کند، که یکی دیگر از منابع گلوکز است، بدن برای انرژی به شکر وابسته میشود.

شکلات: شکلات حاوی تئوبرومین است—ماده ای شبیه به کافئین—همچنین حاوی فنتیلامین (pea)، ماده ای که روی وضعیت روانی تاثیر می گذارد و شهوت ***ی را بالا می برد.

غذاهای افیونی
یک نظریه می گوید مواد لبنی و حبوبات مثل پاستا، نان و چیپس می توانند اعتیادآور باشند. این باور وجود دارد که پروتئین موجود در این غذاها حاوی پپتیدهای اعتیادآور است که افیون نامیده می شود و باعث می شود که بدن اکسورفین تولید کند. اکسورفین تاثیرات بسیاری روی بدن میگذارد، از قبیل: بالا بردن شهوت و میل ***ی و اعتیاد.

بعضی بر این عقیده اند که لبنیات و حبوبات به این دلیل تاثیر اعتیادآور روی بدن میگذارند چون بدن ما برای استفاده از چنین غذاهایی طراحی نشده است. مثلاً ماکارونی یا پنیر را به صورت عادی در طبیعت نمی بینیم. این غذاها میتواند در بدن ایجاد حساسیت و آلرژی نیز بکند.

اعتیادهای آلرژی را
دانشمندان اخیراً کشف کرده اند که انسانها نمی توانند به دلیل نوعی از آلرژی اعتیادهای غذایی خود را کنترل کنند. این دانشمندان عقیده دارند که حساسیت های غذایی در قسمت های کناره ای مغز ما وجود دارند—همان قسمت که مربوط به احساس گرسنگی و تشنگی است—به همین دلیل باعث شده که بعضی متخصصان باور داشته باشند که این حساسیت ها می تواند روی احساس گرسنگی یا تشنگی ما تاثیر بگذارد. ممکن است فردی بعد از استفاده ی یک غذای آلرژی زا به خاطر کاهش شدید قند خون، احساس گرسنگی بیشتری کند.

اعتیادهای غذایی مختل کننده ی اعصاب
اگرچه این نوع از اعتیاد میان خانم ها متداول تر است، اما بعضی از مردها هم که مشکلات احساسی دارند می توانند به این مسئله دچار شوند. از دست دادن اختیار با دیدن غذایی که به آن اعتیاد دارید، فقط یک عادت نیست.

مردهایی که مشکلات احساسی و اجتماعی دارند در بیشتر مواقع با زیاد خوردن آرامش می گیرند. برای این مردان غذاهای خوشمزه می تواند جای تنهاییشان، اعتماد به نفس پایینشان و افسردگیشان را بگیرد. مردم بستنی می خورند چون خوشمزه است، اما هر غذای خوشمزه ای می تواند به عنوان یک آرامش بخش هم استفاده شود. مردم خیلی زود به این مسئله عادت می کنند.


چطور از اعتیادهای غذایی جلوگیری کنید
همانطور که قبلاً ذکر شد، غذاهایی هستند که ذاتاً اعتیادآورند و اگر کسی زیاد از آنها استفاده کند ممکن است به آن معتاد شود. نوشیدن 2 تا 3 فنجان قهوه در روز میتواند باعث اعتیاد شود. همچنین مصرف زیاد شکر، شکلات و بعضی محصولات لبنی و حبوبات نیز می تواند اعتیاد بیاورد. هنوز مشخص نشده است که فرد باید چه میزان از این مواد را مصرف کند تا به آن معتاد شود.

حفظ تعادل در خوردن مهمترین چیز است. همیشه به واکنش بدنتان بعد از صرف هر غذایی توجه کنید. اگر دیدید گرسنه تر شدید، بدانید که آن از غذاهای آلرژی زا بوده است.

شراب خواری به خاطر وجود مشکلات در زندگی نیز جزء همین اعتیاد ها است. مردانی که متعلق به خانواده ای هستند که سابقه ی مشکلات روانی در آن وجود داشته است، بیشتر دچار این مسئله می شوند. برای کنار گذاشتن ان حتماً باید با متخصص مشورت کنند.
آیا شما هم یک معتاد غذایی هستید؟
در اینجا به بعضی از علائم آن اشاره می کنیم:

میل زیاد برای غذایی بخصوص
خوردن زیاد چیزی
گرسنه شدن بعد از مصرف بعضی غذاها
گوشه گیری
اضطراب
کج خلقی و بداخلاقی هنگام گرسنگی
سوء تغذیه به مدتی طولانی
افزایش وزن
خستگی
با اعتیاد خود مبارزه کنید
همانطور که دیدید اعتیاد غذایی مسئله ی ساده ای نیست. البته ممکن است از اعتیاد به مواد مخدر بهتر باشد اما باز هم می توانند اثرات سوئی روی سلامتی شما بگذارد. روی واکنش بدنتان به غذاهای مختلف دقت کنید تا بتوانید بفهمید که نسبت به کدام غذا اعتیاد دارید.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > آنچه خانمها می خواهند!


ت کنید : آنچه خانمها می خواهند!

sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۰۴‏, ۰۱:۵۸ بعد از ظهر
خلاصه: دانش تغذیه خود را بالا ببرید! کسب اطلاعات، برای موفقیت در هر زمینه ای ضروری است. تغذیه هم مستثنی نیست. در این مقاله، نکاتی را درباره مصرف پروتئین، هیدرات کربن و چربی مطالعه خواهید نمود. در پایان هم، یک نمونه برنامه غذایی، تقدیمتان می شود.
نویسنده: لیزا ساتن
مترجم: د. کسری

واژه "رژیم" به خودی خود، اعصاب خرد کن است. بسیاری از مردم، بویژه خانمها، با غذا مشکل دارند. برخی، بیش از اندازه می خورند، برخی کمتر، بعضی دیگر هم به عوارضی همچون بی اشتهایی یا پر اشتهایی مبتلا هستند. همه این موارد، در واقع عوارض گوارشی ناشی از فشارهای روحی و عاطفی می باشند. چاره چیست؟ باید دانشمان را بالا ببریم. کسب اطلاعات، برای موفقیت در هر زمینه ای ضروری است. تغذیه هم مستثنی نیست.

اغلب خانمها همیشه می خواهند چند کیلویی از وزنشان بکاهند. برای کاهش وزن، باید مصرف کالری، بیش از دریافت آن باشد. به همین دلیل، اهمیت ورزش، کمتر از تغذیه نیست. اما در این مقاله، به بخش تغذیه این فرایند می پردازیم.

درشت مغذیها

پروتئین:

مصرف پروتئین، کلید موفقیت هر برنامه کاهش وزنی است. اغلب متخصصان، یک گرم در ازای هر پوند وزن بدن را توصیه می کنند (هر کیلوگرم، 2.2 پوند است). مقدار مورد نیاز بدنتان را محاسبه نمایید و آنرا در پنج وعده سبک تقسیم و هر دو و نیم تا سه ساعت، یک وعده را میل کنید.

منابع پروتئین، بسیار گوناگون می باشند. سینه مرغ (بدون استخوان و پوست)، بوقلمون، ماهی، تخم مرغ، پنیر، انواع پودر یا شکلات پروتئین، از جمله بهترین نمونه ها هستند.

هیدراتهای کربن:

هیدراتهای کربن هم به اندازه پروتئین اهمیت دارند. سوخت مورد نیاز برای تمرین و ورزش و انرژی لازم برای بهبود پس از تمرین، از هیدرات کربن تامین می شود. توجه داشته باشید که انواعی از هیدراتهای کربن پیچیده را در نیمه اول روز و ترجیحا، پیش از ساعت 2 بعد از ظهر میل نمایید.

بعد از ظهر و عصر هم، زمان مناسبی برای مصرف هیدراتهای کربن حاوی فیبر است. هیدراتهای کربن پیچیده، شامل برنج (ترجیحا قهوه ای)، سیب زمینی (ترجیحا شیرین)، پاستا (و انواع ماکارونی)، نان و جو، و هیدراتهای کربن حاوی فیبر، شامل انواع سبزی و حبوبات می شوند. حتما، انواعی گوناگونی از سبزیجات با رنگهای مختلف را در برنامه غذاییتان بگنجانید.

چربیها:

چربیها هم، منبع دیگر انرژی و برای یک رژیم سالم، حیاتی هستند. چربی، برای سلامتی پوست، مو و سوخت و ساز بدن، ضروری است.

روغن زیتون، روغن تخم کتان، کره بادام زمینی طبیعی، مغزها و دانه ها، از جمله سالمترین روغنها هستند. شما می توانید از فهرست خوراکیهای مندرج در برنامه پایانی این مقاله، انواع مطلوبتان را در وعده های روزانه، جایگزین نمایید.

لذت از خوردن:

به خودتان فشار نیاورید و هفته ای یک بار، هر غذایی را که دوست دارید نوش جان کنید. البته افراط هم نکنید و به اندازه بخورید. بدین ترتیب می توانید بقیه هفته، رژیمتان را حفظ نمایید. یک چنین برنامه غذایی، مستلزم نظم و انضباط و تلاش فردی است، اما ارزش تلاشتان را با کسب نتیجه، بخوبی خواهید دید. به هر حال، زندگی، سراسر انتخاب است. چه بهتر که بهترین را انتخاب کنیم.

برنامه غذایی

صبحانه

نیم پیمانه جو دو سر
یک چهارم پیمانه گردو
30 گرم پودر پروتئین
میان وعده

نیم پیمانه پنیر
نیم پیمانه ماست
میوه تازه
ناهار:

120 تا 180 گرم سینه مرغ
نیم پیمانه برنج (ترجیحا قهوه ای)
سه چهارم سبزیجات سبز
میان وعده:

1 عدد سیب متوسط
30 گرم پودر پروتئین
1 قاشق غذاخوری روغن (تخم کتان)
شام:

120 تا 180 گرم سالمون کباب شده
سالاد سبزیجات
2 قاشق غذاخوری سرکه و روغن
1 عدد سیب زمینی (ترجیحا شیرین) کوچک
میان وعده:

30 گرم پودر پروتئین یا 120 گرم سینه مرغ
فهرست خوراکیهای جایگزین

پروتئین:

120 گرم سینه مرغ
سینه بوقلمون
تخم مرغ
پنیر
ماهی تون
شیر بدون چربی
انواع لوبیا یا بنشن
پودر پروتئین
شکلات پروتئین
انواع کباب
گوشت قرمز (ترجیحا گوساله)
سویا
هیدرات کربن

جو دو سر
سیب زمینی
سیب زمینی شیرین
برنج قهوه ای
پاستا
غلات سبوسدار
میوه:

سیب
موز
توت فرنگی
گریپ فروت
گلابی
شلیل
قره قاط
هلو
انگور
گیلاس
سبزیجات:

بروکلی
گل کلم
کلم
قارچ
اسفناج
کدو سبز
مارچوبه
لوبیا سبز



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > توصیه های تغذیه ای برای ساختن یک بدن خشک تابستانی


ت کنید : توصیه های تغذیه ای برای ساختن یک بدن خشک تابستانی

sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۰۴‏, ۰۲:۰۰ بعد از ظهر
خلاصه: در این مقاله، به برنامه غذاییتان می پردازم. البته نگران نشوید! نه هیدرات کربنتان را قطع و نه رژیم کرفس برایتان تجویز خواهم کرد.
نویسنده: هوگو ریورا
مترجم: د. کسری

فصل تابستان فرا رسیده است. با آغاز فصل تابستان، بازار شنا و آفتاب گرفتن کنار استخر و دریا هم رونق می گیرد. چه گفتید؟ نمی توانید؟ بخاطر چربیهای انباشته ای که هیکلتان را بدقواره کرده اند، خجالت می کشید؟

در اینصورت، اطلاعات تبلیغاتی را که قول رسیدن بدون زحمت و سریع به هدف را می دهند، فراموش کنید. هیچ چیزی بدون تلاش بدست نمی آید. البته در کنار این خبر بد، خبر خوشی هم برایتان دارم؛ برای آگاهی از اسرار سوزاندن چربیهای اضافی بدن، از شما پولی نخواهم گرفت.

در ادامه، به تغییرات برنامه غذاییتان خواهم پرداخت. البته نترسید؛ نه هیدرات کربنتان را قطع و نه رژیم کرفس برایتان تجویز خواهم کرد. درصورتیکه بدنی مناسب فصل تابستان بخواهید و اراده لازم برای تلاشی در خور را داشته باشید، راه رسیدن به این بدن را برایتان روشن خواهم کرد.

نکاتی برای ساختن بدن مناسب فصل تابستان

1. همه انواع هله هوله را از رژیمتان حذف کنید. همین کار ساده، مقادیر زیادی کالری را که مورد استفاده بدن قرار نمی گیرند و مبدل به چربی می شوند، حذف می کند.

2. مصرف چربیهای بد را کاهش دهید. چربیهای بد، به موادی از قبیل کره، روغنهای آشپزی و چربیهای اشباع شده ای مثل انواع موجود در گوشت، گفته می شود. با اینحال، از مصرف چربیهای خوبی مثل روغن تخم کتان غافل نشوید. روزانه 1 قاشق غذاخوری روغن تخم کتان، نیاز اغلب افراد را به اسیدهای چرب اصلی برطرف می کند. من معمولا 1 قاشق غذاخوری از این روغن را صبحها همراه با معجون پروتئین می خورم.

3. مقدار مصرف شکر را کم کنید. خوردن غذاهای حاوی شکر، باعث افزایش شدید میزان انسولین می شود. انسولین، درصورتیکه به مقدار زیاد ترشح نشود، هورمون خوبی است، زیرا باعث انتقال اسیدهای آمینه بداخل سلولهای ماهیچه ای و در نتیجه رشد و ترمیم آنها می شود.

این هورمون، هیدراتهای کربن را هم برای ذخیره بصورت گلیکژن (هیدرات کربن ذخیره شده) و استفاده آتی به کبد و سلولهای ماهیچه ای منتقل می کند. با اینحال، در صورت کامل بودن ذخایر هیدرات کربن بدن، انسولین، این هیدراتهای کربن را به چربی تبدیل می کند!

بعلاوه، ترشح زیاد انسولین، بسرعت خون را از هیدراتهای کربن تخلیه و باعث کاهش قند خون می شود. در چنین وضعیتی، احساس خستگی، خمودگی و نیاز به مواد شیرین به فرد دست می دهد. این حالت نامطلوب، افزایش قطعی چربی را در پی دارد.

4. مصرف پروتئین را افزایش دهید. غذاهای پروتئینی، سنگ بنای بافت عضلانی را فراهم می کنند. بدون پروتئین، ساختن عضله و سوزاندن موثر چربی غیر ممکن است. این ماده، در رژیم غذایی، درجه اول اهمیت را دارد. هر بار مصرف پروتئین، سوخت و ساز بدن را نسبت به ساعات پیش از مصرف، 20% افزایش می دهد.

این ماده، باعث "سوختن ملایم" هیدراتهای کربن و آزاد شدن مستمر انرژی در طول روز هم می شود. بدین ترتیب، بجای افزایش ناگهانی انسولین در اثر خوردن فقط هیدراتهای کربن، این هورمون پیوسته و یکنواخت ترشح می شود.

تخم مرغ (1 تا 1.5 پیمانه)، سینه مرغ (پخته، بدون پوست و استخوان: 6 اونس – حدود 180 گرم)، گوشت بوقلمون (پخته، بدون پوست و استخوان)، گوشت (90% لخم) قرمز (6 اونس) و ماهی تن (6 اونس)، انواع خوب پروتئین هستند. هر یک از مقادیر توصیه شده فوق، حدود 35 تا 40 گرم پروتئین به بدن می رسانند.

5. در ازای هر مقدار مصرفی پروتئین، همان مقدار هیدراتهای کربن نشاسته ای میل کنید. توجه داشته باشید که هیدرات کربن زیاد، باعث ترشح فراوان انسولین می شود. در صورت وجود انسولین زیاد، بدن به دستگاه ذخیره چربی مبدل می شود.

بنابراین، نباید بیش از نیاز ضروری، هیدرات کربن خورد. منابع خوب هیدراتهای کربن نشاسته ای عبارتند از: جو دو سر (1 پیمانه خام)، سیب زمینی شیرین (8 اونس پخته – حدود 250 گرم)، سیب زمینی (8 اونس پخته)، برنج (1 پیمانه پخته)، پاستا (8 اونس پخته)، ذرت (1 پیمانه کنسرو)، نخود (2 پیمانه پخته). هر یک از این مقادیر مصرف، حدود 40 تا 50 گرم هیدرات کربن تامین می کنند.

با حصول اطمینان از عدم مصرف مازاد بر نیاز هیدرات کربن، کاهش چربی بدن، تضمین می شود. توجه نمایید که منظور من حذف هیدرات کربن نیست. منظور من، کنترل پروتئین است. بعبارت دیگر، در صورت مصرف یک مقدار معین پروتئین، همان مقدار هیدرات کربن هم میل کنید.

حداقل مقدار هیدرات کربنی که نیاز روزانه شما را برآورده کند، باید به مقدار مساوی در سه وعده اصلی غذایی تقسیم شود. بعنوان مثال، برنامه غذایی زیر، اغلب آقایان را در ساختن بدن خشک مطلوبشان کمک می کند.

خانمها، وعده غذایی ششم را حذف نمایند و مقدار پروتئین را بشرح مندرج در جدول مربوطه، کاهش دهند.

برنامه غذایی کاهش چربی برای آقایان

وعده 1 (7 صبح)
1 پیمانه جو دو سر یا گندم پخته
1 پیمانه خاگینه

وعده 2 (9 صبح)
پود غذا یا پودر پروتئین (حدود 40 گرم پروتئین) مخلوط با آب
1 قاشق غذاخوری روغن تخم کتان

وعده 3 (12 ظهر)
1 پیمانه پلو یا سیب زمینی پخته یا یک پیمانه جو یا گندم
2 پیمانه لوبیا سبز، بروکلی یا هر نوع سبزیجات دیگر
6 تا 8 اونس (حدود 180 تا 250 گرم) مرغ، بوقلمون یا ماهی لخم

وعده 4 (3 بعد از ظهر)
پودر غذا یا پودر پروتئین (حدود 40 گرم پروتئین) مخلوط با آب

وعده 5 (6 بعد از ظهر)
1 پیمانه پلو یا سیب زمینی پخته یا یک پیمانه جو یا گندم
2 پیمانه لوبیا سبز، بروکلی یا هر نوع سبزیجات دیگر
6 تا 8 اونس (حدود 180 تا 250 گرم) مرغ، بوقلمون یا ماهی لخم

وعده 6 (8 شب)
پودر غذا یا پودر پروتئین (حدود 40 گرم پروتئین) مخلوط با آب (این بار، بدون روغن تخم کتان)

برنامه غذایی کاهش چربی برای خانمها

وعده 1 (7 صبح)
نیم پیمانه جو دو سر یا گندم پخته
نیم پیمانه خاگینه

وعده 2 (9 صبح)
پود غذا یا پودر پروتئین (حدود 20 گرم پروتئین) مخلوط با آب
نیم قاشق غذاخوری روغن تخم کتان

وعده 3 (12 ظهر)
نیم پیمانه پلو یا سیب زمینی پخته یا یک پیمانه جو یا گندم
1 پیمانه لوبیا سبز، بروکلی یا هر نوع سبزیجات دیگر
6 اونس (حدود 180 گرم) مرغ، بوقلمون یا ماهی لخم

وعده 4 (3 بعد از ظهر)
پودر غذا یا پودر پروتئین (حدود 20 گرم پروتئین) مخلوط با آب

وعده 5 (6 بعد از ظهر)
نیم پیمانه پلو یا سیب زمینی پخته یا یک پیمانه جو یا گندم
2 پیمانه لوبیا سبز، بروکلی یا هر نوع سبزیجات دیگر
6 اونس (حدود 180 گرم) مرغ، بوقلمون یا ماهی لخم

6. مقدار زیادی آب بنوشید. آب، فراوان ترین ماده موجود در بدن ما می باشد. بدون آب، هیچ موجود زنده ای دوام نمی آورد.

اغلب افرادی که برای تناسب اندام به من مراجعه می کنند، معمولا از اهمیت آب غافل هستند. دقت بفرمایید که کمبود آب، نه تنها موجب بی آبی بدن، بلکه توقف فرایند چربی سوزی هم می شود!

آب، بدلایل زیر سودمند است:

بیش از 65% بدن، از آب تشکیل شده است (بیشتر حجم سلولهای عضلانی، آب است).
آب، بدن را از سموم و آلاینده هایی که موجب انواع بیماریها می شوند، پاک می کند.
آب، در تمام طول شبانه روز، برای انجام کلیه واکنشهای پیچیده شیمیایی بدن مورد نیاز است. فرایندهایی، همچون تولید انرژی، عضله سازی و سوختن چربی، به آب نیاز دارند. کمبود آب، روند انجام این فرایندها را متوقف می کند.
آب، به نرمی مفاصل کمک می کند.
هنگام گرمی محیط، آب بعنوان ماده ای خنک کننده عمل می کند و دمای بدن را در حد مطلوب پایین می آورد.
آب، به کنترل اشتهاء کمک می کند. برخی مواقع احساس تشنگی با احساس گرسنگی اشتباه می شود. در چنین مواردی، نوشیدن آب، به رفع گرسنگی می انجامد.
آب سرد، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.
برای تشخیص نیاز روزانه بدنتان به آب، عدد وزن خود را در در 0.66 ضرب کنید. حاصل، میزان آب مورد نیاز روزانه، بر حسب اونس (حدود 0.03 لیتر) می باشد.

7. در صورت وسوسه، کل برنامه غذایی را خراب نکنید! ما انسانیم و به اقتضای انسان بودنمان، مستعد ارتکاب اشتباه هستیم. درصورتیکه یک روز وعده ای را خراب کردید، بقیه وعده هایتان را بخاطر آن یک اشتباه خراب نکنید. وعده غذایی بعدی را طبق برنامه میل کنید. سورچرانی در تمام روز، به نابودی پیشرفتهایی که برایشان هفته ها تلاش کرده اید، می انجامد. سعی کنید به دام وسوسه نیفتید. اگر هم افتادید، به همان یک بار اکتفاء کنید.

8. آماده باشید! غذاهای هر روزتان را از پیش آماده نمایید. شما را نمی دانم، اما من، زندگی تقریبا شلوغی دارم. بدون یخچال، حتما تا بحال، مشتری پر و پا قرص اغذیه فروشیها شده بودم.

بعلاوه، در صورتیکه غذای آماده نداشته و گرسنه باشید و تهیه غذا ممکن نباشد، امکان وسوسه شدن و خوردن غذای نامناسب هم افزایش می یابد. بنابراین، همه غذای مورد نیاز روزانه خود را پیشاپیش آماده نمایید تا برنده نیمی از جنگ علیه چربیهای بدنتان باشید.

9. به اندازه کافی بخوابید. بله! درست خواندید؛ خواب کافی. نیاز افراد، متفاوت است، اما بطور متوسط، بسته به فعالیت بدنیشان، به 7 تا 9 ساعت خواب شبانه نیاز دارند. خواب کافی، متابولیسم درست انسولین را تضمین می کند. متابولیسم ناقص انسولین به تمایل به مصرف قند منتهی می شود که بتنهایی عامل شکست هر رژیم غذایی است.

بعلاوه، محروم کردن بدن از خواب، روند از دست دادن چربی را با اشکال مواجه می کند. مشکل مضاعف دیگر، از دست دادن بافت عضلانی است که بنوبه خود، باعث کاهش سوخت و ساز می شود. دلیل آن هم توقف ترشح هورمونهای آنابولیک (سازنده عضله و سوزنده چربی مثل تستوسترون و هورمون رشد) و افزایش ترشح هورمونهای کاتابولیک (مخرب عضله و ذخیره کننده چربی مثل هورمون کرتیزل) در اثر کم خوابی است.

بدین ترتیب، انرژی و تمرکز مورد نیاز برای انجام برنامه تمرینیتان را از دست می دهید و بدلیل عدم توانایی در بهبود عضلانی پس از تمرین، دچار عوارض تمرین بیش از اندازه می شوید.

بالاخره، بد نیست بدانید که طبق تحقیقات علمی، کمبود خواب، ضمن افزایش اشتهاء و وسوسه خوردن، باعث تصلب شرائین و در نتیجه حملات قلبی هم می شود. اگر فکر می کنید که وقت کافی برای خواب ندارید، تلویزیون را خاموش کنید تا وقت پیدا کنید!

10. از شرکت در گردهماییهای همراه با خوراکی پرهیز کنید. متاسفانه، ما در جامعه ای زندگی می کنیم که هر چیزی را با خوراکی جشن می گیرند؛ آن هم خوراکیهایی که مانع رسیدن ما به هدفمان هستند. هنگامیکه به اولویتهایتان فکر می کنید – اینکه چیپس و کیک مهمانی مهمتر است یا شکم شش تکه – گامی دیگر به هدفتان نزدیک شده اید. ای کاش در جهانی زندگی می کردیم که جواز خوردن، ورزش کردن بود. در اینصورت، من و امثال من، اولین نفرات منتظر در صف کیک بودیم. اما از آنجا که دنیا منصف نیست، ما همیشه فقط یک حق انتخاب داریم. اگر بدن خشک مناسب تابستان، برایتان مهم باشد، یقینا تا بحال تصمیمتان را گرفته و عزمتان را جزم کرده اید.

درصورتیکه نکات یاد شده را رعایت کنید، قول می دهم بزودی در مسیر رسیدن به هیکل مطلوبتان گام برخواهید داشت.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > رژیم شکم – محاسن و معایب


ت کنید : رژیم شکم – محاسن و معایب

sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۰۴‏, ۰۲:۰۱ بعد از ظهر
خلاصه: یکی از رژیمهایی که هم اکنون، بواسطه آموزشهای مجله "منز هلت" محبوبیت زیادی در آمریکای شمالی پیدا کرده، رژیم شکم است.
نویسنده: شنن کلارک
مترجم: د. کسری


توضیح سردبیر: تعداد معدودی از خوراکیها و نوشیدنیهای مندرج در اصل این مقاله، که زیر عنوانهای خوراکیهای گاه به گاه و خوراکیهای ممنوع آمده بودند، بدلیل حرمت شرعی و تناقضات فرهنگی در ترجمه گنجانده نشدند.

یکی از رژیمهایی که هم اکنون، بواسطه آموزشهای مجله "منز هلت" محبوبیت زیادی در آمریکای شمالی پیدا کرده، رژیم شکم است. ادعا می شود که این برنامه غذایی، ظرف مدت شش هفته، شکم را برای همیشه صاف می کند. آیا این رژیم، ادعایش را ثابت هم می کند؟ خودتان قضاوت کنید.

این برنامه غذایی توسط سردبیر مجله "منز هلت"، دیوید زینکزنکو، ابداع شده است و توسط چهره های مشهوری همچون "راک"، پشتیبانی می شود. آنها ادعا می کنند که این برنامه غذایی، یکی از آن رژیمهای تبلیغاتی زودگذر نیست، بلکه برنامه ای است که تا پایان عمرتان می توانید ادامه دهید. این ویژگی، با توجه به خستگی مردم از رژیمهای تبلیغاتی پس از چند هفته طاقتفرسا و ترک آنها برای همیشه، مهمترین بخش هر برنامه غذایی موفقی محسوب می شود.

گفته می شود که با رعایت این برنامه غذایی، 12 ماده غذایی جادویی را خواهید شناخت که باعث نابودی چربی، تبدیل چربی به عضله، ظاهر جوان و احساس جوانی، تقویت قوای ***ی و زندگی بدون درد می شوند.

اگر چه برنامه غذایی، قطعا بر ظاهر و احساس جوانی، تمایلات ***ی و کاهش درد تاثیر دارد، اما هیچ رژیمی، قادر به "تبدیل چربی به عضله" نیست – این فرایند کاملا محال است. امکان کاهش چربی و افزایش جرم عضلانی در اثر ورزش وجود دارد، اما باز هم تکرار می کنم که هیچ غذایی بتنهایی نمی تواند بافت چربی را تبدیل به بافت عضلانی کند.

ادعای دیگر، مبنی بر کاهش 12 پوند (حدود 5.5 کیلوگرم) چربی در مدت دو هفته هم، در واقع کمی مبالغه آمیز و تقریبا غیرممکن است. هیچ چیزی کمتر از قحطی و گرسنگی نمی تواند دوازده پوند چربی بدن را ظرف دو هفته کاهش دهد، زیرا به این منظور، باید روزانه 3,000 کالری، کاهش انرژی دریافتی داشته باشید.

با توجه به اینکه حداکثر نیاز حیاتی اغلب مردم برای حتی حفظ وزنشان، بسیار کمتر از این مقدار است، گرسنگی کشیدن در تمام طول شبانه روز هم از عهده این کاهش بر نخواهد آمد. با این تفاصیل، ادعای مذکور، قابل اثبات نیست.

خوراکیهای مجاز

یکی از ویژگیهای خوب این رژیم، تاکید بر اهمیت افزودن مکرر خوراکیهای سالم به برنامه و کاهش انواع نه چندان سالم از آن و اکتفاء به مصرف گاه به گاه آنها می باشد. هیچ ماده یا گروه غذایی از برنامه حذف نمی شود و افراد به دستگاه کالری شمار تبدیل نمی شوند. این روش، برای بسیاری از مردم که انواع دیگری از رژیم را قبلا امتحان کرده اند و نتیجه ای نگرفته اند، سودمند است.

خوراکیهای معروف به "12 ماده قوی" در این رژیم، که باید تا حد امکان زیاد مصرف شوند، عبارتند از:

بادام و سایر مغزها
حبوبات و بنشن
اسفناج و سبزیجات
لبنیات کم یا بدون چربی
جو دو سر آماده طبخ (نوع دیر پخت، بهتر است)
بوقلمون
کره بادام زمینی
روغن زیتون
تخم مرغ
غلات سبوسدار
پودر پروتئین آب پنیر (وی)
تمشک و انواع توتها
و خوراکیهایی که باید "غالبا" مصرف شوند، عبارتند از:

سیب
مارچوبه
آوکادو
موز
برنج سفید نشده
روغن کنولا
انواع مرکبات و آبشان
آب میوه کم شکر
گوشت لخم شکار
سیر
عدس
قارچ
هندوانه و خربزه
هلو
روغن بادام زمینی
انواع نخود
انواع فلفل
پیتزا
ذرت بو داده
صدف
سوپ
تخمه آفتابگردان
سیب زمینی شیرین
خوراکیهای"گاه به گاه" هم شامل موارد زیر می شوند:

سیب زمینی پخته
آبجو بدون الکل
کره
شکلات
قهوه
گوشت گوسفند و بره
لازانیا
گوشت فراوری شده
فرنی
سیب زمینی سرخ کرده
کراکر
گرنلا
بستنی (کم چربی)
مربا
کلم آب پز
برنج
دسرهای محتوی شکر و آب میوه
شربت
گوشت گوساله
ماست یخ زده
و بالاخره، غذاهایی که توصیه به پرهیزشان می شود، بشرح زیر می باشند:

پیراشکی
خوارکیهای تنوری
گوشت گاو
آرد سفید
گوشت شکار
ژله
مارگارین
کرمهای غیر لبنی
شیرینی
پاستای کرمدار
کره بادام زمینی غیر طبیعی
نوشابه های غیر الکلی حاوی شکر
سوپهای خامه دار
گوشت دنده
سبزیجات سرخ شده
همانگونه که ملاحظه می فرمایید، رژیم شکم، توصیه های خوبی برای مصرف یا پرهیز از انواع خوراکیها دارد. از نظر عضله سازی هم، با حفظ انواع هیدراتهای کربن در برنامه غذایی که به تسهیل افزایش جرم عضلانی کمک می کنند، تقریبا سودمند بنظر می رسد. اما نظر کاهش چربی، با توجه به مشخص نبودن میزان کالری یا نسبت مصرف پروتئین، هیدرات کربن و چربی، اطمینان در خور یک رژیم غذایی را نمی دهد. به هر حال، وقتی نوبت کاهش چربی می رسد، محاسبه کالری دریافتی، راه رسیدن به هدف است.

به این منظور، صرفنظر از نوع خوراکیها، نسبت تراز کالریهای دریافتی به کالریهای مصرفی باید منفی شود. بعبارت دیگر، بیش از آنچه می خورید، باید فعالیت کنید. هر برنامه غذایی کاهش چربی که این نکته را رعایت نکند، به موفقیت نخواهد انجامید.

بطور کلی، با گنجاندن بسیاری از خوراکیهای پیشنهادی این رژیم، احساس سلامتی بیشتری خواهید کرد، زیرا اغلب آنها، ضمن داشتن مقدار تقریبا کم کالری، سرشار از مواد مغذی هستند.

شاید بتوان گفت که عامل شاخص این برنامه که آنرا از نظر انتخاب واقعی غذا، در صدر سایر رژیمها قرار می دهد، عدم حذف هر گونه گروه غذایی خاص است. این ویژگی، مطلوب بسیاری از افراد است. کمتر کسی تمایل به حذف کامل هیدراتهای کربن یا چربی از برنامه غذایی خود دارد. این برنامه، روشی فراگیرتر است.

من معتقدم که مبلغان این رژیم غذایی، قادر به اثبات تمامی ادعاهای مربوطه نیستند. در واقع، شاید تبلیغات هیچ رژیمی، کاملا با واقعیت سازگار نباشد. بنابراین، در صورت اقدام به آغاز این برنامه غذایی، انتظارات فوق العاده ای نداشته باشید.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > آیا رژیم آب میوه روش مناسبی برای سم زدایی و لاغری سریع است


ت کنید : آیا رژیم آب میوه روش مناسبی برای سم زدایی و لاغری سریع است

sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۱۹‏, ۰۸:۴۵ بعد از ظهر
اگر از آن دسته افرادی هستید که هر رژیمی را - از خوردن گریپ فروت گرفته تا حذف کربوهیدراتها - لااقل یک مرتبه امتحان کرده اید، با تعدادی از باورهای غلط در مورد تغذیه نیز آشنا شده یا آنها را آزموده اید و یا اگر جزو تازه واردین به عالم رژیم و تغذیه صحیح هستید، دانستن این که چه دستورات و توصیه هایی نادرست و کدامها صحیح هستند، میتواند بسیار مفید باشد.


در اینجا به بررسی تعدادی از مهمترین این باورهای غلط پرداخته ایم:

اگر شب دیروقت غذا بخورید، تمام آن مستقیما به چربی تبدیل میشود
این گفته صحت ندارد. تحقیقات تایید کرده است که اگر کالری دریافتی روزانه شما، متناسب با وزن و سوخت وساز بدنتان باشد، از خوردن شام دیروقت یا یک وعده خوراکی قبل از خواب، اضافه وزن پیدا نمیکنید.

برای اطمینان بهتر است مواد غذایی را در طی وعده های متعدد در روز به بدن برسانید و هر 4 یا 5 ساعت چیزی بخورید تا بدن و مغز را تغذیه کرده و اشتهای خود را کنترل نمایید. اگر دیر شام میل میکنید، مراقب مقدار غذایی که میخورید و تناسب آن با آنچه در طی روز مصرف کرده اید باشید. اگرهم به خوردن یک خوراکی کوچک قبل از خواب یا همراه با برنامه تلویزیونی علاقه دارید، بهتر است مقدار و نوع این خوراکی طوری باشد که کمتر از 250 کالری داشته باشد مانند ذرت بوداده ساده، یک مشت بادام، یک موز و یا یک بستنی رژیمی کوچک و ...

میوه و سبزی تازه مغذی تر از انواع فریز شده آن است.
لزوما خیر، گاهی پیش می آید که مواد مغذی میوه و سبزی فریز شده بیشتر هم هست. به این دلیل که گاهی محصولات "تازه" ای که از میوه فروشی تهیه میکنید، ممکن است بسیار کهنه تر از آنچه تصور میکنید باشند.

در واقع مگر در مواقعی که شخص در محلی مانند مزرعه، باغ و یا شهری با محصولات کشاورزی و یا بازار تره بار اصلی شهر زندگی کند، میوه و سبزیجاتی که به دست مردم میرسد معمولا راه طولانی و حتی بین کشوری را طی کرده و زمان درازی از چیده شدن آنها گذشته و در این مدت تغییرات نور و دما، مقداری از مواد غذایی مهم آنها، مانند ویتامین ث و فولیک اسید را از بین برده است. در ضمن فراموش نکنید که این محصولات چند روزی را هم در یخچال خانه شما میگذرانند!

در چنین مواقعی، مواد غذایی گیاهی فریز یا کنسرو شده، دارای مواد مغذی بیشتری هستند زیرا فاصله زمانی چیده شدن تا فراوری شدن آنها بسیار کمتر از مدت زمانی است که محصولات تازه بر سر میز خانه شما میرسند. بعضی مواد غذایی گیاهی نیز با فراوری شدن بهتر میشوند، برای مثال گوجه فرنگی، برای تبدیل شدن گوجه فرنگی به رب وسس و یا کنسرو گوجه فرنگی، ابتدا میوه ها پخته میشوند و این مرحله موجب آزاد شدن لیکوپین (lycopene) که یک آنتی اکسیدان موثر در پیشگیری از بسیار سرطانهاست، میشود.

البته شکی نیست که مواد غذایی فراوری شده دارای موارد منفی نیز هستند که به سه دسته اصلی تقسیم میشوند: مزه، بافت و افزودنیها. مزه مواد غذایی فریز یا کنسرو شده کمتر به خوبی مواد تازه است، به خصوص که تولید کنندگان آنها معمولا عادت دارند به مقابله با طبیعت پرداخته و به این مواد نمک، شکر یا روغن اضافه کنند.

سبزیجات کنسرو شده شهرت بدی به شور بودن دارند و میوه ها و سبزیجات فریز شده هم گاهی حاوی شکر یا چربی اضافه هستند. البته در سالهای اخیر انواع بدون نمک این مواد نیز تولید میشود. پس، اگر مواد تازه واقعا تازه در اختیار دارید، در مصرف آن تردید نکنید و در صورت اجبار به تهیه مواد فریز و کنسرو شده ای بپردازید که بی نمک بودن آن روی بسته بندی ذکر شده باشد.


تمایل به خوردن یک غذای خاص به معنای کمبود یک یا چند ماده غذایی در بدن است.
واقعیت این امر هنوز مشخص نیست. دانشمندان هنوز نتوانسته اند ارتباط مستقیمی میان تمایل یا هوس خوردن یک غذای خاص را به نیاز بدن نسبت به مواد مغذی تشکیل دهنده آن پیدا کنند. در یک آزمایش، افرادی که تمایل دائمی به خوردن شکلات داشتند داوطلب شده و به نیمی از آنان نوشیدنیی ساخته شده از مواد شیمیایی موجود در شکلات و به نیم دیگر قطعه شکلاتی قلابی داده شد. این قطعه شکلات از نظر شکل، طعم و بو مانند شکلات واقعی، اما فاقد مواد مغذی شکلات واقعی بود. نتیجه این که هوس شکلات در افراد گروه دوم برطرف شد اما گروه اول چنین احساسی نداشتند. به این ترتیب، نقطه رضایت مندی از خوردن یک ماده غذایی، با بو، طعم و *** این ماده هم ارتباط مستقیم دارد.


گاهی هوس خوردن چیزی، به داشتن خاطره و یا احساس خوب نسبت به این خوراکی مربوط است، شما غذایی را که در محیطی دوستانه و دلچسب میل کرده اید، دوست دارید، چون آن فضا را به خاطرتان می آورد، نه به این دلیل که مثلا آهن بدنتان کم شده باشد.

رژیم آب میوه روش مناسبی برای سم زدایی و لاغری سریع است.؟
خیر! دلیل آن هم واضح است، بدن ما برای پاک شدن و "سم زدایی!" نیازی به کمک ندارد و کلیه ها، کبد و مثانه این کار را به خوبی انجام میدهند. رژیم آب و آب میوه، نه تنها موجب لاغری سریع نمیشود، بلکه شخص را به پرخوری مبتلا میکند.

نوشیدنیها دارای مقدار زیادی شکر هستند که این شکر موجب به کار افتادن روند گوارش شده و با ایجاد اوج و فرودهایی در میزان قند خون، شما را گرسنه خواهد کرد. آب میوه فاقد پروتئین است. این ماده که در دوران کاهش وزن برای بدن بسیار ضروری است، از بافت عضلانی محافظت کرده، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و قند خون را کنترل میکند.

برای سریع لاغر شدن بهتر است بر مصرف مواد پروتئینی بدون چربی مانند مرغ، ماهی یا سویا همراه با مقدار زیادی سبزیجات و مقدار متعادلی میوه تازه و غلات کامل متمرکز شوید مقدار زیادی آب بنوشید.

مواد غذایی خاصی مانند گریپ فروت، کرفس یا سوپ کلم، چربی را میسوزانند و موجب کاهش وزن میشوند.
داستانهای زیادی در این باره وجود دارد که هیچ پایه و اساس علمی ندارند. درست است که چنین غذاهایی کم کالری و سرشار از مواد مغذی دیگر هستند، اما چربی را نمیسوزانند. اگر با افزودن گریپ فروت یا کرفس به برنامه غذایی خود وزن کم کرده اید، میتواند به این علت باشد که آنرا جانشین ماده پرکالری دیگری نموده اید.

هنگام رژیم، باید تنها هفته ای یک مرتبه خود را وزن کنیم.
این گفته واقعیت ندارد. بررسی و کنترل روند کاهش وزن میتواند بسیار تشویق کننده باشد و بنابر تحقیقات جدید، اشخاصی که علاقمند به کاهش وزن یا حفظ وزن فعلی خود هستند، با روزانه وزن کردن خود، به موفقیت بیشتری دست میابند.

البته ... اگر از دسته افراد وسواسی هستید و با هر روز وزن کردن خود دچار پریشانی میشوید، اصولا از وزنه استفاده نکنید و برای بررسی روند کاهش وزن خود از اندازه گیری سایز و یا حتی مقایسه عکسهای خود استفاده کنید.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > گیاهی در سبزی خوردن که باعث کاهش وزن می شود


ت کنید : گیاهی در سبزی خوردن که باعث کاهش وزن می شود

sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۲۲‏, ۱۲:۰۰ قبل از ظهر
http://www.takbarg.ir/il.php?file=midimages/890207/9749/9749_1.jpg


مصرف روزانه مرزه در کاهش وزن موثر است
مصرف50 میلی‎گرم مرزه 3 بار در روز باعث ایجاد تغییر در فعالیت انعقادی و کاهش وزن می‎شود.
به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا - منطقه علوم پزشکی تهران، این مطالعه به منظور تعیین اثرات ضد انعقاد گیاه مرزه در رت توسط افشین نظری کارشناسی ارشد فیزیولوژی مرکز تحقیقات گیاهان داروئی دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام شد.
این مطالعه تجربی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام شد که طی آن 36 رت به طور تصادفی در سه گروه قرار گرفتند.
یافته‎ها حاکی از آن است در گروهی که روزانه 3 بار گیاه مصرف کرده بودند وزن گروه آزمون نسبت به گروه شاهد 9،24 درصد کاهش نشان داد.
خلاصه این پژوهش در مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی قزوین به چاپ رسیده است.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > بهترین و بدترین روغن های خوراکی


ت کنید : بهترین و بدترین روغن های خوراکی

sara65
‏۱۳۸۹-۰۶-۲۶‏, ۰۷:۵۰ بعد از ظهر
http://img.tebyan.net/big/1389/06/9019522366117791101091191421812361592247104.jpg
برای ارزیابی انواع روغن های خوراکی و مقایسه ی آنها با هم، ویژگی های زیر را در نظر می گیریم:
1- میزان اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن
2- میزان چربی های غیر اشباع نسبت به چربی های اشباع در روغن (یعنی اینکه چقدر برای قلب (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/dites/disease_dites/heart/2009/3/12/87084.html) مفید است)
3- تأثیر روغن بر کلسترول (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/nutrients/fats/2004/6/13/7014.html) خون (یعنی آیا کلسترول خون را افزایش می دهد یا کاهش، مخصوصا در افراد دچار چربی خون بالا (http://www.tebyan.net/nutrition_health/dites/disease_dites/heart/2009/9/22/102799.html))
4- سایر فواید روغن
5- مزه آن
6- وجود بقایای آفت کش ها در روغن در طی فرآیند آن
7- تاثیر گذاری روش های فرآیند روی ارزش تغذیه ای روغن

البته باید گفت اینکه بعضی روغن ها بهتر از انواع دیگر هستند نباید باعث شود فقط یک یا دو تا از بهترین های آنها را همیشه مصرف کنیم و بقیه را نه. توجه داشته باشید رعایت اعتدال، نکته کلیدی در تغذیه مناسب است و تغذیه ی مناسب بر اساس تنوع و تعادل غذایی استوار است.

بهترین روغن ها:
1- روغن بذر کتان: روغن بذر کتان (http://www.tebyan.net/nutrition_health/nutrients/fats/2007/11/6/53080.html) بهترین منبع اسیدهای چرب امگا- 3 (http://www.tebyan.net/nutrition_health/nutrients/fats/2004/12/5/9574.html)است. برای قلب و روده ها مفید است. یبوست (http://www.tebyan.net/nutrition_health/diseases/digestive/2008/7/17/70434.html) را کاهش می دهد. قدرت ایمنی بدن (http://www.tebyan.net/nutrition_health/nutrition_news/healthy_nutrition/2010/4/22/121590.html) را تقویت می کند. سلامت پوست (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/diseases/skin_hair/skin/2009/4/18/89484.html) را ارتقا می بخشد. لیگنین (فیبر غذایی غیرمحلول (http://www.tebyan.net/nutrition_health/nutrients/fibers/2008/10/26/77246.html)) دارد که برای بدن مفید است. ولی اگر به طور صحیح نگهداری نشود، به سرعت فاسد می شود . برای پخت غذا مناسب نیست.
2- روغن کانولا: روغن کانولا (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/nutrients/fats/2009/3/16/88057.html) منبع غنی اسیدهای چرب امگا- 3 و امگا- 6 است. مقدار چربی های اشباع در آن خیلی کم است، در نتیجه برای قلب مفید است.
3- روغن سویا: روغن سویا (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/nutrients/fats/2007/4/24/40607.html) دارای اسیدهای چرب امگا- 3 و امگا- 6 است، ولی اغلب خیلی تصفیه و هیدروژنه (http://www.tebyan.net/nutrition_health/nutrients/fats/2007/5/13/41313.html) (جامد) می شود.
4- روغن زیتون (خالص یا خیلی خالص): هنگام استخراج روغن زیتون (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/nutrients/fats/2007/11/15/53607.html) از میوه ی آن، نیازی به حرارت بالا و فرآیند شیمیایی نیست. به کندی فاسد می شود. برای پخت غذا در درجه حرارت معمولی مناسب است. در صورت مصرف متعادل،LDL (http://www.tebyan.net/nutrition_health/diseases/heart/2009/1/25/84092.html) (چربی بد) را کاهش می دهد، بدون اینکه میزان HDL (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/dites/disease_dites/heart/2010/1/20/113476.html) (چربی خوب) را تغییر دهد، در نتیجه نسبت HDL به LDL را بهبود می بخشد که برای سلامتی بدن مفید است.
5- روغن تخم کدو حلوایی: روغن کدو حلوایی (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/(Foods)/vegetables/2009/4/5/88808.html) چربی اشباع کمی دارد. منبع غنی اسیدهای چرب امگا- 6 است. ممکن است بعضی اسیدهای چرب امگا- 3 را نیز داشته باشد. عمل تصفیه کردن و فرآیندهای شیمیایی در کارخانه، ارزش تغذیه ای آن را کاهش می دهد.

روغن های حد وسط:
1- روغن گلرنگ: چربی اشباع کم و اسیدهای چرب امگا- 6 زیادی دارد.
2- روغن آفتابگردان: روغن آفتابگردان (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/nuts_seeds/2008/9/30/75602.html) منبع غنی اسیدهای چرب امگا- 6 است.
3- روغن ذرت: روغن ذرت (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/nutrients/fats/2009/12/17/110703.html) منبع غنی اسیدهای چرب امگا- 6 است. چربی اشباع آن کمی بیشتر از روغن های گروه اول (بهترین روغن ها) است. اغلب هیدروژنه (جامد) می شود.
4- روغن بادام زمینی: تا حدودی چربی اشباع روغن بادام زمینی (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/nuts_seeds/2008/4/17/19778.html) بالاست، ولی کمتر از کره (http://www.tebyan.net/nutrition_health/nutrients/fats/2007/11/8/53147.html)، چربی حیوانی و روغن پنبه دانه است. برای پخت و پز غذا در درجه حرارت بالا مناسب است.

بدترین روغن ها:
1- روغن پنبه دانه: چربی اشباع زیادی دارد. دارای بقایای ضد آفت های گیاهی است. بیشتر اوقات هیدروژنه (جامد) می شود.
2- روغن هسته خرما (روغن پالم): روغن پالم (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/nutrients/fats/2008/5/14/66542.html) دارای چربی اشباع بالایی است، در نتیجه کلسترول خون را افزایش می دهد.
3- روغن نارگیل: روغن نارگیل (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/(Foods)/fruits/summer_fruits/2009/7/13/96737.html) از تمام انواع روغن های گیاهی، چربی اشباع بیشتری دارد و برای سلامت قلب مضر است.

نیره ولدخانی – کارشناس تغذیه تبیان



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > راهنمایی ، جوانه گندم و ترکیبات


ت کنید : راهنمایی ، جوانه گندم و ترکیبات

sonyericsson
‏۱۳۸۹-۰۷-۰۵‏, ۰۹:۴۴ بعد از ظهر
با درود و احترام
سئوالی داشتم برای یک غذای از جوانه گندم و چه ترکیبات دیگه ای استفاده کرد که مفید باشه؟
و چه زمانی استفاده بشه بهتره ؟ قبل و یا بعد از باشگاه؟
افشین کسایی
‏۱۳۸۹-۰۷-۰۵‏, ۱۰:۰۴ بعد از ظهر
جوانه ها موادغذایی هستند که با روند طبیعی رشد و تولیدشان، در گروه سبزی ها، آن هم با ارزش غذایی بالا از نظر ویتامین ها و املاح محسوب می شوند.
در شروع روند جوانه زدن، نشاسته موجود در دانه شکسته میشه و به قندهای ساده تبدیل می شه
پروتئین ها هم به اسیدهای آمینه های و آمیدها تغییر شکل می دهند. روغن ها و چربی ها به کمک آنزیم لیپاز موجود در جوانه ها، به اسیدهای چرب تبدیل می شن
جوانه ها دارای مقدار زیادی دارای فیبر و آب هستن که باعث دفع کامل مدفوع شده، همچنین مانع از سرطان روده می شن
بهتره که جوانه گندم یا ماش و ... را به عنوان سالاد ( بهمراه سالاد کاهو ) و در وعده شام میل کنید
موفق باشید



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > 5 عامل ضعف سیستم ایمنی بدن


ت کنید : 5 عامل ضعف سیستم ایمنی بدن

b@rge*z@rde*p@eez
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۰‏, ۰۳:۲۴ بعد از ظهر
خیلی ‌وقت ‌ها عادات اشتباه سبک زندگی غلط ، باعث پایین آمدن قدرت سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری‌ ها می ‌شود و این ضعف سیستم ایمنی، بیماری ‌هایی مثل سرماخوردگی را به دنبال دارد. اگر می ‌خواهید عادات غلطی که باعث ضعف سیستم ایمنی بدن ‌تان می ‌شوند را بهتر بشناسید و راه‌ حل مبارزه با آن ها را هم بدانید، خواندن این متن می ‌تواند برای تان مفید باشد.

1- زیاد شیرینی می ‌خورید؟

میل به خوردن شیرینی‌ ها نه تنها باعث چاق شدن افراد می‌ شود بلکه به ضعیف شدن قدرت دفاعی بدن‌ شان هم کمک می ‌کند. بر اساس آخرین تحقیقات محققان آمریکایی، خوردن 100 گرم شکر باعث تضعیف قدرت گلبول ‌های سفید خون به مدت 5 ساعت در مبارزه با باکتری ‌های مهاجم خارجی می‌ شود. بنابراین هر بار که شما 100 گرم از یک خوراکی شیرین را می‌ خورید تا 5 ساعت احتمال ابتلای ‌تان به بیماری ‌های ویروسی و باکتریایی افزایش می‌ یابد.
چاره چیست؟ مصرف شیرینی ‌ها را به قندهای طبیعی محدود کنید. میوه ‌های خشک و تازه می‌ توانند بهترین و سالم‌ ترین منابع تامین قند خون ‌تان باشند.

2- اضافه وزن دارید؟

همان ‌طور که می ‌دانید اضافه وزن برای قلب، مغز و سایر اعضای بدن مضر است. اما شاید جالب باشد که بدانید اضافه وزن برای سیستم ایمنی بدن ‌تان هم مشکل‌ ساز است. در حقیقت افراد چاق بیشتر در معرض انواع بیماری‌ ها مثل آنفلوآنزای فصلی یا نوع A هستند. اضافه وزن، تعادل بین هورمون‌ های بدن را به هم می زند و باعث ضعیف شدن قدرت دفاعی بدن در برابر انواع بیماری ‌ها می ‌گردد.
چاره چیست؟ تنها راه چاره برای آن ها که چاق‌ اند و مدام با بیماری‌ های مختلف دست به گریبان هستند، کاهش هر چه سریع ‌تر وزن ‌شان است. فقط این افراد باید دقت کنند که از چاله به چاه نیفتند و با رژیم‌ های غیراصولی، خودشان را در دردسر بزرگ ‌تری نیندازند. بهتر است که کاهش وزن تحت نظر یک متخصص مجرب صورت گیرد.

نوشیدن
3- بدن‌ تان کم‌ آب شده؟

یکی از دلایلی که مادرتان یا پزشک‌ تان شما را مجبور به نوشیدن مایعات طی دوران سرماخوردگی می‌ کنند، کمبود آب بدن‌ تان است. بدن شما برای دفع سموم و بازیابی سلامت ‌اش به آب کافی نیاز دارد و اگر شما در طول روز به اندازه ی لازم آب یا سایر نوشیدنی‌ ها مثل چای رقیق یا آب‌ میوه‌ های طبیعی را ننوشید، امکان ابتلای ‌تان به انواع بیماری‌ ها از جمله سرماخوردگی چند برابر می‌ شود. میزان مصرف مناسب مایعات در افراد مختلف متفاوت است. اما میانگین آن را 8 لیوان در روز اعلام کرده ‌اند و پزشکان اعتقاد دارند مصرف مایعات باید تا حدی باشد که رنگ ادرار فرد به زرد روشن برسد.
چاره چیست؟ چای و قهوه غلیظ ننوشید و هر بار که برای کاری از جای ‌تان بلند شدید، یک لیوان آب بخورید.

4- آبی که می ‌نوشید، سالم نیست؟

نوشیدن آب سالم یا ناسالم در مبتلا نشدن یا ابتلای شما به انواع بیماری ها بسیار موثر است. بر اساس مطالعات پژوهشگران آمریکایی، آن دسته از موش ‌های آزمایشگاهی که آب ناسالم نوشیدند و در معرض ویروس آنفلوآنزای نوع A قرار گرفتند، بدن ‌شان تاب مقاومت در برابر این ویروس را نیاورد و بعد از مدتی مُردند اما آن دسته از موش‌ ها که آب سالم نوشیدند و در معرض ویروس آنفلوآنزای نوع A قرار گرفتند، هر چند که آنفلوآنزا گرفتند اما بدن ‌شان خیلی خوب توانست با این بیماری مبارزه کند و آن ها بعد از مدتی سلامتی خود را بازیافتند.
چاره چیست؟ اگر از سلامت آب نوشیدنی محل زندگی یا هر جایی که هستید مطمئن نیستید، از آب ‌های معدنی بسته ‌بندی شده استفاده کنید یا یک پارچ تصفیه ی آب بگیرید و آب را بعد از تصفیه کردن توسط آن بنوشید.
اگر هم امکان هیچ کدام از این کارها برای ‌تان نیست، آب را بعد از 5 دقیقه جوشاندن مصرف کنید، هر چند که این کار باعث ضد عفونی شدن کامل آب نمی‌ شود.

استراحت
5- همیشه استرس دارید؟

اصلا عجیب نیست که بعد از کارهای سنگین و پُر استرس یک سرماخوردگی حسابی را تجربه کنید. براساس مطالعات روان‌ پزشکان آمریکایی، ضعف سیستم ایمنی بدن، بعد از کارهای پُراسترس، امر رایجی در بین خیلی از افراد است. این ضعف می ‌تواند در اثر کارهای طولانی و استراحت کم افراد هم رخ دهد. آن ها می ‌گویند که اگر فردی به آنفلوآنزا مبتلا شده باشد و دست از کارهای سخت و پُراسترس هم بر ندارد، سلامت ‌اش قطعا به خطر می‌ افتد.
چاره چیست؟ شاید کار کردن و پول درآوردن برای رسیدن به آرامش و سلامت ضروری باشد ولی هیچ‌ وقت نباید خودتان را نادیده بگیرید. همیشه باید بین کار و زندگی ‌تان تعادل برقرار کنید و هر وقت هم علایم بیماری به سراغ ‌تان آمد، به جای سر کار رفتن، چند روز در منزل استراحت کنید تا هم همکاران ‌تان را بیمار نکنید و هم خودتان زودتر سلامت ‌تان را به دست آورید.
Prevention :منبع
______
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۰‏, ۰۳:۲۸ بعد از ظهر
من که هر موقع یکی دو روز خوب نمی خوابم و اصاب مصابم بهم میریزه سریع مریض میشم:ناراحت:



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > بالاخره شام بخوریم یا نخوریم؟


ت کنید : بالاخره شام بخوریم یا نخوریم؟

b@rge*z@rde*p@eez
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۰‏, ۰۳:۳۹ بعد از ظهر
وعده شام نیز جزء وعده ‏های مهم در برنامه غذایی انسان است که بسیاری از افراد به خاطر افزایش وزن و چاقی این وعده را حذف می ‏کنند و بدون شام به رختخواب می ‏روند.
باید گفت حذف وعده شام از برنامه غذایی کار درستی نیست. افرادی که شام نمی ‏خورند، به مدت طولانی بدن خود را از مواد مغذی محروم می‏ کنند.
از مضرات این عمل آن است که:

* شخص به طبیعی‏ ترین نیاز خود یعنی غذا خوردن پاسخ نداده و با تحمل گرسنگی، در خود ایجاد استرس می‏ کند که این استرس شخص را دچار عصبانیت و پرخاشگری، خستگی، بی‏ حوصلگی و فشار عصبی کرده و قدرت تمرکز و حافظه او را نیز کاهش می ‏دهد.

* در این حالت اگر شخص نتواند گرسنگی را تحمل کند، به علت افت قندخون تمایل زیادی به مصرف مواد شیرین و پُر کالری پیدا کرده و در وعده عصرانه یا قبل از خواب از مواد چاق‏ کننده مانند انواع شیرینی، بستنی، شربت و نوشابه‏ های شیرین استفاده می ‏کند که این مواد، نه تنها قادر به تامین نیازهای تغذیه ‏ای فرد نیستند، بلکه موجب چاقی نیز می ‏شوند.

* از اشکالات دیگر نخوردن شام این است که شخص به علت گرسنگی نمی ‏تواند با آرامش به خواب رود و خوابی آرام و راحت داشته باشد که این امر خود موجب استرس و فشار عصبی می ‏شود.

* افرادی که شام میل نمی ‏کنند، صبح پس از برخاستن از خواب، به علت افت قندخون معمولا دچار خستگی، بی‏ حوصگی، افسردگی و سایر عوارض عصبی می ‏شوند. از طرفی تمایل زیادی به خوردن صبحانه چرب و شیرین و پُر کالری پیدا کرده و در نتیجه در مصرف صبحانه افراط می ‏کنند و یا در صبحانه از مواد پُر کالری استفاده می ‏نمایند که برای سلامتی مضر است.

* نکته مهم دیگر این که هر چه تعداد وعده‏ های غذایی بیشتر(یعنی سه وعده اصلی غذایی و دو میان وعده) و مقدار غذا در هر وعده مختصر و متعادل باشد، جذب مواد مغذی بیشتر خواهد بود. افرادی که تعداد وعده‏ های غذایی خود را کاهش داده و مقدار غذا را در هر وعده افزایش می ‏دهند، مقدار از مواد مغذی مصرفی، بدون استفاده از بدن شان دفع خواهد شد.

حال این سوال پیش می‏ آید که وعده شام را چگونه باید انتخاب نمود که موجب چاقی و عوارض مختلف نشود و بتواند نیازهای تغذیه‏ ای را نیز تامین کند و ضمناً به علت پُرخوری و انباشته شدن معده از غذا، موجب بدخوابی و یا بی ‏‏خوابی نگردد؟
شام سبک
در پاسخ باید گفت، استفاده از غذاهای سبک که حاوی مواد مغذی ضروری می ‏باشند برای شام مفید است.
همچنین استفاده از کربوهیدرات‏ های پیچیده، یعنی مواد نشاسته‏ ای، برای وعده شام مناسب است، زیرا قند حاصل از مواد نشاسته ‏ای به تدریج وارد خون شده و موجب گرسنگی سریع نمی‏ شود و سیری حاصل از مصرف مواد نشاسته ‏ای طولانی مدت ‏تر از مواد قندی است. نان، سیب‏زمینی، ماکارونی و یا سایر مواد نشاسته ‏ای لازم است به میزان متعادل در وعده شام گنجانیده شوند که موجب افزایش وزن و چاقی نشوند.

در فصل تابستان می‏ توان از غذاهای سبکی مانند نان و پنیر و یک نوع میوه فصل مانند هندوانه، طالبی، خربزه‏، انگور و یا نان و پنیر و گردو (به مقدار مختصر) به همراه خیار و گوجه‏ فرنگی استفاده نمود.
برای حفظ سلامت بیشتر و نیز پیشگیری از چاقی بهتر است از انواع پنیرهای کم کالری و کم نمک استفاده کرد(می‏ توان در منزل از شیر کم‏ چربی، پنیر کم کالری و کم نمک تهیه نمود).
ذکر این نکته ضروری است که افراط در مصرف میوه‏ هایی مانند خربزه، انگور، طالبی و هندوانه و یا گردو و سایر انواع مغز دانه‏ ها می ‏تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود؛ بنابراین باید آن ها را در حد تعادل و مناسب مصرف نمود.
بعضی افراد تصور می‏ کنند که منظور از شام، غذایی مفصل و پُرکالری، مثلاً یک نوع چلو خورش چرب و سرخ کرده و یا کوکو، کتلت، پیتزا و سایر غذاهای چرب و پُر روغن است. در این مورد باید گفت، نه تنها برای شام، بلکه در هیچ یک از وعده‏ های غذایی دیگر، مصرف مواد سرخ کرده و چرب، شیرین یا شور توصیه نمی ‏شود.
در فصل زمستان نیز می ‏توان ساندویچ‏ های سبک خانگی مانند ساندویچ تخم ‏مرغ آب‏ پز سفت، ساندویچ مرغ یا پنیر و گردو و خیار و گوجه‏ فرنگی یا عدسی، خوراک لوبیا چیتی یا انواع لوبیا که در تهیه آن ها از انواع سبزیجات مانند گوجه‏ فرنگی، فلفل دلمه ‏ای، پیاز، سیب ‏زمینی و امثال آن استفاده شده شامی لذیذ با ارزش تغذیه ‏ای بالا تهیه کرد.

بخش تغذیه و سلامت تبیان
______
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۰‏, ۰۴:۱۷ بعد از ظهر
واه واه..
مگه میشه واسه شام حبوبات خورد:چشمک:
من که اگه شام نخورم تا صبح شکمم نق میزنه...به نظرم بهترین شام گوشت کبابی یا آب پزه یا نون و پنیر و گردو یا تخم مرغ آب پز..اما چون پروتئین دیر هضمه و ابتدای فرایند هضم مهمه، سر شب بخوریم که معده‌مون بذاره بخوابیم...
میگن صبحانه رو چرب بخورین که بدن از روی صبحانه متابولیسم بدن رو تنظیم میکنه مثلاً املت سفیده تخم مرغ با سبزیجات پخته...یا تخم مرغ آبپز کامل یا کلاً هر چیزی که چربی داشته باشه:توصیه:
arashbandegan
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۰‏, ۰۴:۴۲ بعد از ظهر
مواردی که توصیه شده بنا به شرایط فرد فرق میکنه، ورزشکاران یا افرد عادی نمیتونه بطور یکسان تغذیه کنند اما از نظر کلی برای افراد عادی پیشنهادات خوبی هستند. چربی صبحانه متابولیسم بدن رو تنظیم نمیکنه، صبحانه باید درش پروتئین و کرب کمپلکس باشه و چربی.
N0NAME
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۰‏, ۰۵:۴۲ بعد از ظهر
من سعی میکنم شام کم کربو بخورم ! اما از اونجایی که کلا مواد پروتئنینی گرونترند ناچارا کربوهیدرات هم میخورم . صبحانه هم بیشتر پروتئین میخورم (تخم مرغ ) با یه تیکه نون چربی هم که اصلا نمیخورم یعنی هر چقدر که تخم مرغ چربی داشته باشه همون چربی مصرفی من هست .
eiman
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۰‏, ۰۷:۲۳ بعد از ظهر
ایا مصرف بیش از حد تخم مرغ برای کبد مشکل ساز نمیشه ؟ (مصرف روزانه )
افشین کسایی
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۰‏, ۱۰:۳۲ بعد از ظهر
نه ایمان جان
هر روز هم که نمیخوایم تخم مرغ مصرف کنیم..بهتره که که پروتئین رو از منابع متنوع تهیه کنیم
اگر هم باشه تو برنامه روزانه سفیده اش که تو رنج 6 تا هستش
بهمراه نهایتا 2 عدد زرده
b@rge*z@rde*p@eez
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۱‏, ۱۰:۰۰ قبل از ظهر
واه واه..
مگه میشه واسه شام حبوبات خورد:چشمک:
:
:پوزخند:


ایا مصرف بیش از حد تخم مرغ برای کبد مشکل ساز نمیشه ؟ (مصرف روزانه )

آره هر چیزی رو باید به اندازش خورد ولی نمیدونم چرا همیشه هر دکتری یه چیزی میگه :متفکر:
______
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۲‏, ۱۲:۲۰ قبل از ظهر
آره وا..
انقدر مطالب ضدو نقیض اینور اونور خوندم که فقط به حرف مغزم واحساسم!! گوش می کنم...
ولی اون مطلب صبحانه چربی دار جدیه...روزائی که تو وعده صبحانه تخم مرغ کامل یا کره بادام زمینی میخورم دیر تر گشنه میشم و واسه خوردن هم حریص نیستم حجم غذام کمتره و قسمت مفید ترشو میخورم...میگن اصلا تو صبحانه شیرینی جات نخوریم بهتره...
sara65
‏۱۳۸۹-۰۸-۱۲‏, ۰۵:۰۳ بعد از ظهر
شام سبک؛ آرامش شبانه
http://img.tebyan.net/big/1389/08/126111621859752276212341691151588254215.jpg


با مصرف انواع مواد غذایی در طول روز می توان نیاز به انرژی و مواد مغذی گوناگون را تأمین کرد، ولی در این زمینه توجه به شکل الگوی غذایی، کیفیت و کمیت وعده های روزانه در برآوردن کامل نیاز و تامین سلامت برای تمام سنین حائز اهمیت است.
متخصصین تغذیه برای تنظیم یک برنامه غذایی مناسب، در ابتدا با توجه به ویژگی های هر فرد(قد، وزن، سن، ***، فعالیت بدنی و وضعیت جسمانی) نیاز روزانه به انرژی را تخمین می زنند و سپس با تعیین سهم هر یک از درشت مغذی ها(کربوهیدرات (http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=252)، پروتئین (http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=253)و چربی (http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=254)) در تأمین این نیاز، در قالب وعده ها و میان وعده های مختلف، مقدار مجاز مصرف هر یک از گروه های اصلی غذایی را تعیین می کنند. با این روش به راحتی می توان از تأمین نیاز روزانه هر فرد، در شرایط مختلف مطمئن بود.
هر یک از وعده های غذایی روزانه باید سهم مشخصی از انرژی و مواد مغذی را فراهم نماید، به همین منظور توصیه می شود نیاز به انرژی از هر یک از وعده ها به طور تقریبی به شکل زیر تامین گردد:
صبحانه (http://www.tebyan.net/nutrition_health/society_health/sleeping/2009/5/9/91223.html) 20 درصد، ناهار (http://www.tebyan.net/nutrition_health/nutrition_news/healthy_nutrition/2010/1/14/113024.html)35 تا 40 درصد، شام (http://www.tebyan.net/nutrition_health/nutrition_news/healthy_nutrition/2010/1/30/114233.html)25 تا 30 درصد و مابقی از دو یا سه میان وعده (http://www.tebyan.net/nutrition_health/food_plans/all_age_nutrition/infants_childs/2009/5/26/92772.html)، روی هم بین 10 تا 20 درصد.
به عبارتی، بهترین شکل مصرف، افزایش تعداد وعده ها در روز و کاهش حجم و مقدار مصرف در هر وعده ی غذایی است.
متاسفانه در بسیاری از افراد به ویژه آن دسته که با مشکل چاقی (http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=234)رو به رو هستند، اولین قدم برای کنترل انرژی دریافتی، حذف برخی از وعده های غذایی است، که در اکثر مواقع نه تنها به کاهش وزن مناسب و پایدار دست نمی یابند، بلکه با مشکلات تغذیه ای گوناگونی نیز رو به رو می شوند.
به یاد داشته باشیم که حذف هر وعده غذایی(به خصوص وعده های اصلی) ناخودآگاه با جبران آن در سایر وعده ها همراه خواهد بود. به عنوان مثال کسانی که شام نمی خورند، معمولاً مقدار مصرف خود را در ناهار، عصرانه و یا صبحانه ی روز بعد افزایش می دهند و در بعضی موارد نیز به خاطر گرسنگی تمایل به خوردن تنقلات (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/nutrition_news/healthy_nutrition/2010/8/9/132998.html)پُرکالری مانند شیرینی، شکلات (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/nuts_seeds/2009/3/26/88168.html)، بستنی (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/dairy_products/2009/8/17/99637.html)و... در این افراد افزایش یافته که خود زمینه ی ایجاد اضافه وزن (http://www.tebyan.net/nutrition_health/dites/loss_weight/2007/3/26/39897.html) یا چاقی را مساعد می نماید.
با این وصف می توان گفت حذف شام و یا هر یک از وعده های غذایی دیگر، نه تنها برای هیچ کس حتی افراد چاق مجاز نمی باشد، بلکه همان طور که بیان شد باید به گونه ای تنظیم گردند که سهم مشخصی از نیاز روزانه را فراهم کنند.
با در نظر گرفتن این مسأله متوجه می شویم که اهمیت مقدار مصرف در هر وعده، مهم تر از نوع غذای مصرفی است. به عبارت دیگر، چنان چه انرژی دریافتی از حد تعیین شده تجاوز نکند، با کمی توجه به مقدار مصرف به راحتی می توان بدون ترس از چاقی، از انواع غذاها و مواد غذایی در وعده ی شام در هر جایی اعم از منزل، مهمانی یا رستوران استفاده کرد.
به عنوان مثال اگر شخصی به 2000 کیلوکالری انرژی در روز نیاز داشته باشد، وعده ی شام باید حدود 500 تا 600 کیلوکالری آن را تأمین کند و بهترین شکل برای این منظور به دست آوردن این نیاز از طریق مصرف مواد غذایی متنوع از 3 یا 4 گروه اصلی غذایی است.
توصیه می شود در این وعده بیشتر از غذاهای سبک یا ساندویچ های ساده استفاده شود و بین وعده ی شام تا زمان خواب حداقل 2 ساعت فاصله وجود داشته باشد.
در زیر به چند نمونه غذای مصرفی در وعده ی شام با در نظر گرفتن انرژی دریافتی مجاز از این وعده اشاره شده است:
شام شماره 1:
نان (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/cereals_legumes/2008/6/24/68937.html)سنگک 2 برش(به اندازه ی کف دست بدون انگشتان)
خوراک گوشت (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/meats/2010/6/8/126472.html)یا مرغ (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/(Foods)/meats/2010/8/31/135504.html)با سبزیجات1 بشقاب معمولی(شامل مرغ یا گوشت پخته 60 گرم، لوبیا سبز، هویج (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/vegetables/2009/7/30/98163.html)، گوجه فرنگی (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/vegetables/2008/5/8/66076.html) و پیاز (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/vegetables/2006/12/12/30342.html)پخته روی هم 1 لیوان و روغن مایع 2 قاشق چای خوری)
ماست (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/(Foods)/dairy_products/2010/10/7/139356.html)کم چربی نصف لیوان
سالاد 1 پیش دستی (به همراه 1 قاشق چای خوری روغن زیتون )
دوغ (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/dairy_products/2004/7/26/7611.html) 1 لیوان
http://img.tebyan.net/big/1389/08/1302041331511082061971193731687919913975231.jpg
شام شماره 2:
سیب زمینی آب پز 2 عدد متوسط
تخم مرغ (http://www.tebyan.net/nutrition_health/nutrition_news/food_maintenance/2009/12/30/111689.html) آب پز 1 عدد
کره پاستوریزه 1 قاشق چای خوری
سالاد 1 پیش دستی (به همراه 2 قاشق چای خوری روغن زیتون)
ماست کم چربی نصف لیوان
دوغ 1 لیوان
شام شماره 3:
نان بربری 2 برش(کف دست)
پنیر (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/dairy_products/2009/12/29/111585.html)5/1 قوطی کبریت(45 گرم)
گردو (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/(Foods)/meats/2010/7/21/131099.html)3 عدد
شیر پاستوریزه کم چربی 1 لیوان
خرما (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/fruits/other_fuits/2008/9/9/74037.html)2 عدد
شام شماره 4:
ذرت پخته (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/cereals_legumes/2008/12/3/80010.html)1 لیوان
سُس مایونز 2 قاشق چایخوری سرصاف
سینه مرغ آب پز 60 گرم
سبزیجات (http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=242)پخته نصف لیوان(شامل هویج، کدو، قارچ و کدوسبز)
سالاد مخلوط سبزیجات 1 پیش دستی
ماست کم چربی نصف لیوان
دوغ 1 لیوان
شام شماره 5:
نان سنگک 2 برش(کف دست)
ماهی پخته 1 برش(کف دست)
روغن مایع 2 قاشق چای خوری
سبزیجات پخته 1 لیوان(شامل قارچ (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/vegetables/2009/9/17/102534.html)، پیاز، هویج، کدو سبز (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/(Foods)/vegetables/2010/4/25/121689.html) و کرفس (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/vegetables/2003/6/1/2357.html))
سبزی خوردن 1 پیش دستی
دوغ 1 لیوان
گاهی اوقات می توان در وعده شام از غذاهایی شبیه ناهار هم استفاده کرد. وعده ی شام زیر یک نمونه چلو خورش با مقادیر مشخص و میزان انرژی مشابه با سایر شام های ذکر شده است.
شام شماره 6:
برنج (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/cereals_legumes/2008/8/16/72269.html)(کم روغن) 10 قاشق معمولی سرصاف
خورش قورمه سبزی(کم روغن) 5 قاشق معمولی
گوشت قرمز بی چربی 2 تکه خورشتی
ماست کم چربی نصف لیوان
سالاد 1 پیش دستی(به همراه 1 قاشق چای خوری روغن زیتون)
سبزی خوردن 1 پیش دستی
دوغ 1 لیوان
منیره دادخواه - کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی
کره ی زمین
‏۱۳۸۹-۰۸-۱۴‏, ۱۲:۴۱ بعد از ظهر
شام سبک؛ آرامش شبانه
http://img.tebyan.net/big/1389/08/126111621859752276212341691151588254215.jpg


با مصرف انواع مواد غذایی در طول روز می توان نیاز به انرژی و مواد مغذی گوناگون را تأمین کرد، ولی در این زمینه توجه به شکل الگوی غذایی، کیفیت و کمیت وعده های روزانه در برآوردن کامل نیاز و تامین سلامت برای تمام سنین حائز اهمیت است.
متخصصین تغذیه برای تنظیم یک برنامه غذایی مناسب، در ابتدا با توجه به ویژگی های هر فرد(قد، وزن، سن، ***، فعالیت بدنی و وضعیت جسمانی) نیاز روزانه به انرژی را تخمین می زنند و سپس با تعیین سهم هر یک از درشت مغذی ها(کربوهیدرات (http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=252)، پروتئین (http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=253)و چربی (http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=254)) در تأمین این نیاز، در قالب وعده ها و میان وعده های مختلف، مقدار مجاز مصرف هر یک از گروه های اصلی غذایی را تعیین می کنند. با این روش به راحتی می توان از تأمین نیاز روزانه هر فرد، در شرایط مختلف مطمئن بود.
هر یک از وعده های غذایی روزانه باید سهم مشخصی از انرژی و مواد مغذی را فراهم نماید، به همین منظور توصیه می شود نیاز به انرژی از هر یک از وعده ها به طور تقریبی به شکل زیر تامین گردد:
صبحانه (http://www.tebyan.net/nutrition_health/society_health/sleeping/2009/5/9/91223.html) 20 درصد، ناهار (http://www.tebyan.net/nutrition_health/nutrition_news/healthy_nutrition/2010/1/14/113024.html)35 تا 40 درصد، شام (http://www.tebyan.net/nutrition_health/nutrition_news/healthy_nutrition/2010/1/30/114233.html)25 تا 30 درصد و مابقی از دو یا سه میان وعده (http://www.tebyan.net/nutrition_health/food_plans/all_age_nutrition/infants_childs/2009/5/26/92772.html)، روی هم بین 10 تا 20 درصد.
به عبارتی، بهترین شکل مصرف، افزایش تعداد وعده ها در روز و کاهش حجم و مقدار مصرف در هر وعده ی غذایی است.
متاسفانه در بسیاری از افراد به ویژه آن دسته که با مشکل چاقی (http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=234)رو به رو هستند، اولین قدم برای کنترل انرژی دریافتی، حذف برخی از وعده های غذایی است، که در اکثر مواقع نه تنها به کاهش وزن مناسب و پایدار دست نمی یابند، بلکه با مشکلات تغذیه ای گوناگونی نیز رو به رو می شوند.
به یاد داشته باشیم که حذف هر وعده غذایی(به خصوص وعده های اصلی) ناخودآگاه با جبران آن در سایر وعده ها همراه خواهد بود. به عنوان مثال کسانی که شام نمی خورند، معمولاً مقدار مصرف خود را در ناهار، عصرانه و یا صبحانه ی روز بعد افزایش می دهند و در بعضی موارد نیز به خاطر گرسنگی تمایل به خوردن تنقلات (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/nutrition_news/healthy_nutrition/2010/8/9/132998.html)پُرکالری مانند شیرینی، شکلات (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/(Foods)/nuts_seeds/2009/3/26/88168.html)، بستنی (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/dairy_products/2009/8/17/99637.html)و... در این افراد افزایش یافته که خود زمینه ی ایجاد اضافه وزن (http://www.tebyan.net/nutrition_health/dites/loss_weight/2007/3/26/39897.html) یا چاقی را مساعد می نماید.
با این وصف می توان گفت حذف شام و یا هر یک از وعده های غذایی دیگر، نه تنها برای هیچ کس حتی افراد چاق مجاز نمی باشد، بلکه همان طور که بیان شد باید به گونه ای تنظیم گردند که سهم مشخصی از نیاز روزانه را فراهم کنند.
با در نظر گرفتن این مسأله متوجه می شویم که اهمیت مقدار مصرف در هر وعده، مهم تر از نوع غذای مصرفی است. به عبارت دیگر، چنان چه انرژی دریافتی از حد تعیین شده تجاوز نکند، با کمی توجه به مقدار مصرف به راحتی می توان بدون ترس از چاقی، از انواع غذاها و مواد غذایی در وعده ی شام در هر جایی اعم از منزل، مهمانی یا رستوران استفاده کرد.
به عنوان مثال اگر شخصی به 2000 کیلوکالری انرژی در روز نیاز داشته باشد، وعده ی شام باید حدود 500 تا 600 کیلوکالری آن را تأمین کند و بهترین شکل برای این منظور به دست آوردن این نیاز از طریق مصرف مواد غذایی متنوع از 3 یا 4 گروه اصلی غذایی است.
توصیه می شود در این وعده بیشتر از غذاهای سبک یا ساندویچ های ساده استفاده شود و بین وعده ی شام تا زمان خواب حداقل 2 ساعت فاصله وجود داشته باشد.
در زیر به چند نمونه غذای مصرفی در وعده ی شام با در نظر گرفتن انرژی دریافتی مجاز از این وعده اشاره شده است:
شام شماره 1:
نان (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/cereals_legumes/2008/6/24/68937.html)سنگک 2 برش(به اندازه ی کف دست بدون انگشتان)
خوراک گوشت (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/meats/2010/6/8/126472.html)یا مرغ (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/meats/2010/8/31/135504.html)با سبزیجات1 بشقاب معمولی(شامل مرغ یا گوشت پخته 60 گرم، لوبیا سبز، هویج (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/(Foods)/vegetables/2009/7/30/98163.html)، گوجه فرنگی (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/vegetables/2008/5/8/66076.html) و پیاز (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/(Foods)/vegetables/2006/12/12/30342.html)پخته روی هم 1 لیوان و روغن مایع 2 قاشق چای خوری)
ماست (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/dairy_products/2010/10/7/139356.html)کم چربی نصف لیوان
سالاد 1 پیش دستی (به همراه 1 قاشق چای خوری روغن زیتون )
دوغ (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/dairy_products/2004/7/26/7611.html) 1 لیوان
http://img.tebyan.net/big/1389/08/1302041331511082061971193731687919913975231.jpg
شام شماره 2:
سیب زمینی آب پز 2 عدد متوسط
تخم مرغ (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/nutrition_news/food_maintenance/2009/12/30/111689.html) آب پز 1 عدد
کره پاستوریزه 1 قاشق چای خوری
سالاد 1 پیش دستی (به همراه 2 قاشق چای خوری روغن زیتون)
ماست کم چربی نصف لیوان
دوغ 1 لیوان
شام شماره 3:
نان بربری 2 برش(کف دست)
پنیر (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/dairy_products/2009/12/29/111585.html)5/1 قوطی کبریت(45 گرم)
گردو (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/meats/2010/7/21/131099.html)3 عدد
شیر پاستوریزه کم چربی 1 لیوان
خرما (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/fruits/other_fuits/2008/9/9/74037.html)2 عدد
شام شماره 4:
ذرت پخته (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/(Foods)/cereals_legumes/2008/12/3/80010.html)1 لیوان
سُس مایونز 2 قاشق چایخوری سرصاف
سینه مرغ آب پز 60 گرم
سبزیجات (http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=242)پخته نصف لیوان(شامل هویج، کدو، قارچ و کدوسبز)
سالاد مخلوط سبزیجات 1 پیش دستی
ماست کم چربی نصف لیوان
دوغ 1 لیوان
شام شماره 5:
نان سنگک 2 برش(کف دست)
ماهی پخته 1 برش(کف دست)
روغن مایع 2 قاشق چای خوری
سبزیجات پخته 1 لیوان(شامل قارچ (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/vegetables/2009/9/17/102534.html)، پیاز، هویج، کدو سبز (http://www.tebyan.net/Nutrition_Health/(Foods)/vegetables/2010/4/25/121689.html) و کرفس (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/vegetables/2003/6/1/2357.html))
سبزی خوردن 1 پیش دستی
دوغ 1 لیوان
گاهی اوقات می توان در وعده شام از غذاهایی شبیه ناهار هم استفاده کرد. وعده ی شام زیر یک نمونه چلو خورش با مقادیر مشخص و میزان انرژی مشابه با سایر شام های ذکر شده است.
شام شماره 6:
برنج (http://www.tebyan.net/nutrition_health/(foods)/cereals_legumes/2008/8/16/72269.html)(کم روغن) 10 قاشق معمولی سرصاف
خورش قورمه سبزی(کم روغن) 5 قاشق معمولی
گوشت قرمز بی چربی 2 تکه خورشتی
ماست کم چربی نصف لیوان
سالاد 1 پیش دستی(به همراه 1 قاشق چای خوری روغن زیتون)
سبزی خوردن 1 پیش دستی
دوغ 1 لیوان
منیره دادخواه - کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی
ماهنامه ی دنیای تغذیه
solmaz
‏۱۳۹۰-۱۲-۰۱‏, ۰۹:۴۷ بعد از ظهر
برای لاغر شدن، شام را جدی بگیرید ! (http://www.persianv.com/pezeshki/168090.php)



http://www.persianv.com/pezeshk/khabar/312093010444226711921715610220019517163194.gif
خیلی از افرادی که از افزایش وزن رنج می‌برند می‌دانند که برای کاهش وزن می‌بایست مقدار غذای دریافتی خود را محدود نمایند، ولی مشکل اینجاست که نمی‌دانند چگونه باید مقدار غذای دریافتی خود را
در طی روز تنظیم نمایند.
شام سبک
بدن انسان برای تندرستی و عملکرد مطلوب، نیازمند رژیمی متوازن شامل تمام گروه‌های غذایی است و یکی از این گروه‌های غذایی، کربوهیدرات‌ها (شامل: نان، برنج و غلات) هستند.
برخی چنین می‌پندارند که در رژیم لاغری می‌بایست اکثر کربوهیدرات مورد نیازشان را در طی صبح تا بعد از ظهر دریافت کنند و در مقابل کربوهیدرات وعده شامشان را به حداقل برسانند. بسیارند افرادی که حجم وعده شام‌شان را به حداقل می‌رسانند و یا حتی هیچ کربوهیدراتی را در وعده شامشان قرار نمی‌دهند، و سر گرسنه بر بالین می‌گذارند.
ولی آیا واقعاً این کار کمکی به کاهش وزن آن‌ها می‌کند؟ تحقیقات علمی جدید حاکی از آنند که به حداقل رساندن وعده شام کمکی به لاغری نمی‌کند، و بالعکس افزایش سهم کربوهیدرات وعده شام برای کاهش وزن و تندرستی سودمند است.
یک مطالعه اخیر برگرفته از ژورنال Obesity به بررسی اثر رژیم کاهش وزنی که اکثر کربوهیدرات آن در وعده غذایی شام گنجانده شده بود، بر روی یکسری از پارامترها از جمله پارامترهای مرتبط با وزن بدن پرداخت.
در این مطالعه 78 افسر پلیس چاق (با نمایه توده بدنی >30) به طور تصادفی برای مدت 6 ماه به دو گروه آزمایش و کنترل تخصیص یافتند (در گروه آزمایش، رژیم لاغری به صورتی تنظیم شده بود که اکثر کربوهیدرات دریافتی آن در وعده غذایی شام گنجانده شده بود). شاخص‌های مورد مطالعه در ابتدا، هفته اول و نیز 3 و 6 ماه پس از شروع مطالعه در افراد شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت.
نباید وعده‌ی غذایی شام را دست کم بگیرید، بلکه بالعکس باید برای وعده‌ی شام
نیز ارزش بسزایی قائل شوید و سهم مناسبی از کربوهیدرات مجاز دریافتی
روزانه‌تان را به وعده غذایی شام اختصاص دهید
نتایج بررسی‌ها حاکی از آن بود که کاهش وزن و کاهش محیط دور کمر و بافت چربی، در گروه آزمایش (که اکثر کربوهیدرات رژیم غذایی در وعده شام گنجانده شده بود)، بیشتر بود. همچنین شدت گرسنگی در گروه آزمایش کمتر بود، و بهبودهایی در سطوح انواع فاکتورهای خونی (اعم از: قند خون ناشتا، میانگین غلظت انسولین خون، مقاومت به انسولین، کلسترول تام خون، کلسترول HDL و LDL، پروتئین C-reactive، - آلفاTNF، اینترلوکین 6 ) در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل مشاهده شد. همچنین شواهد مطالعه حاکی از آن بود که رژیم غذایی گروه آزمایش نسبت به رژیم غذایی گروه کنترل، در تعدیل غلظت هورمون‌های تأثیر گذار بر وزن بدن (لپتین و آدیپونکتین)، مؤثرتر بود.
بنابراین باید تاکید نمود که نتایج علمی جدید این تصور غلط که خوابیدن با شکم خالی، به لاغری کمک می‌کند را کاملاً رد نمود و ثابت کرده است که مصرف شام حاوی کربوهیدرات کافی نه تنها برای کاهش وزن مفید است، بلکه به بهبود سلامت عمومی بدن نیز کمک شایانی می‌نماید.

بنابراین در رژیم غذایی لاغری باید تاکید نمود که به موارد ذیل توجه نمایید:
* هیچ وعده‌ی غذایی حتی وعده‌ی شام را حذف ننمایید. چرا که در طولانی مدت برای شما قابل ادامه و کاهش وزن شما مستمر نخواهد بود.

* هیچ گروه غذایی حتی کربوهیدرات‌ها را از سبد غذایی خود حذف ننمایید. همان‌طور که اشاره شد مطالعات جدید نشان داده‌اند که حذف یک نوع گروه غذایی و یا این تصور که مواد نشاسته‌ای و کربوهیدراتی را باید کاملاً از سبد غذایی و به ویژه شام حذف نمود تا در رژیم کاهش وزن موفق بود، تصور غلط و نادرستی است.
نتایج علمی جدید این تصور غلط که خوابیدن با شکم خالی، به لاغری کمک می‌کند را کاملاً رد نمود و ثابت کرده است که مصرف شام حاوی کربوهیدرات کافی نه تنها برای کاهش وزن مفید است، بلکه به بهبود سلامت عمومی بدن نیز کمک شایانی می‌نماید
* نباید وعده‌ی غذایی شام را دست کم بگیرید، بلکه بالعکس باید برای وعده‌ی شام نیز ارزش بسزایی قائل شوید و سهم مناسبی از کربوهیدرات مجاز دریافتی روزانه‌تان را به وعده غذایی شام اختصاص دهید.

* در انتخاب کربوهیدرات مواد غذایی و نیز شام تاکید بر استفاده از کربوهیدرات‌های پیچیده و به ویژه مواد غذایی حاوی فیبر می‌باشد چرا که قطعاً در تأمین سلامت پایدار و نیز کاهش وزن مستمر موثر خواهد بود.



گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی (http://www.persianv.com/)
reza.k
‏۱۳۹۰-۱۲-۰۱‏, ۰۹:۵۱ بعد از ظهر
من به شخصه بایه شام با کربوهیدرات کم وپروتئن با جهت ریکاوری ورشد عضلات موافق ترم.
solmaz
‏۱۳۹۱-۰۳-۲۵‏, ۰۲:۳۳ بعد از ظهر
شام خوب، خواب خوب

چند تغییر در روش تغذیۀ شبانه می تواند در بهبود یافتن خواب شما سهیم باشد. خوب است که مبتلایان به بی خوابی قبل از کمک گرفتن از داروهای خواب آور از این روش استفاده کنند…

قانون شماره ۱: شامی سرشار از کربوهیدرات ها و کم پروتئین

این مواد غذایی در ترکیب برخی neurotransmestteur در مغز نقش دارند و همچنین می توانند برای داشتن خوابی بهتر و پیشگیری از بی خوابی سهیم باشند.

بهتر است تغذیه ای سرشار از کربوهیدرات ها با قند پایین داشته باشید، یعنی موادی که به آهستگی جذب و سوزانده می شوند، مانند: نان غلات کامل، نان کامل، غلات کامل (بولگور، برنج قهوه ای، کینوا، گندم سیاه)، بنشن (لوبیا، نخود، عدس)، سبزیجات، میوه های تازه… .

بالعکس مصرف کربوهیدرات ها با میزان قند بالا مانند: نان سفید، برنج سفید، غلات تصفیه شده یا شیرین، پاستای سمولینا، نشاستۀ کاساو، سیب زمینی، نان، شیرینی و خمیرهای صنعتی (کروسان، شیرینی، دونات، بیسکویت…)، شیرکاکائو، قند، عسل، بستنی و… را محدود کنید.

مصرف پروتئین ها را هم کم کنید:
بهتر است مواد غذایی غنی از پروتئین مانند، گوشت قرمز، گوشت پرندگان، ماهی، جانوران دریایی و تخم مرغ را به جای شب، ظهر بخورید.

قانون شماره ۲: شام سبک، بدون ادویه جات و نه خیلی دیر هنگام

اگر غذا به مقدار بسیار زیاد، خیلی چرب، پر از ادویه و دیروقت بخوریم، هضم غذا آهسته تر خواهد بود و به همراهش درجۀ حرارت بدن بالا می رود، این دو فاکتور خواب را به تأخیر می اندازند و مسئول بی خوابی هستند.

ضمناً شام تان را خیلی دیر وقت نخورید، از غذاهای پر ادویه اجتناب کنید، زیاد غذا نخورید و مقدار چربی ها خصوصاً چربی های با اسید چرب اشباع (گوشت خوک، گوشت های چرب، خامۀ تازه، کره، پنیر، چیپس و سوخاری ها، انواع سس و…) و اسیدهای چرب ترانس (مارگارین، دونات، خمیر تارت، نان وینی، بیسکویت، شیرینی های صنعتی و…) را محدود کنید.

قانون شماره ۳: امگا ۳ را در الویت قرار دهید

امگا۳ در عملکرد مناسب مغز سهیم است و برای به خواب رفتن مفید است.

منابع حاوی امگا۳ را در الویت قرار دهید: ماهی های چرب (ماهی آزاد، قزل آلا، ماهی مارکو، فلتان، ساردین… )، روغن کلزا، روغن کتان.

در عوض مصرف منابع امگا۶ را محدود کنید، مولکول های امگا۶ با امگا۳ در رقابت اند: روغن آفتابگردان، ذرت، مایونز، … .

قانون شماره ۴: نه نوشیدنی های الکی و نه کافئین دار

برخلاف باور عامه، الکل برای خواب مفید نیست. مطمئناً مصرف الکل، باعث خواب می شود اما بعد از آن برای خواب مخرب و ویرانگر است و micro-réveils را تحریک می کند و عاملی برای بی خوابی می شود. و در نهایت خواب کیفیت بدی خواهد داشت و جایگزین هم نمی شود.

کافئین تا ۶ ساعت بعد از مصرفش، بر روی مغز اثر می گذارد. بنابراین از اواسط بعدازظهر از نوشیدن قهوه و دیگر نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، شکلات، سودا… پرهیز کنید.

برای تقویت اثر این ۴قانون تغذیه ای ضد بی خوابی، این اقدامات را هم انجام دهید:

با استرس مقابله کنید،

قبل از به رختخواب رفتن فقط فعالیت های آرام داشته باشید،

همیشه در ساعتی معین بخوابید،

یک فعالیت ورزشی منظم انجام دهید البته غیر از شب ها.

منبع: seemorgh.com



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > آیا ورزش باعث زیاد شدن اشتها می شود؟


ت کنید : آیا ورزش باعث زیاد شدن اشتها می شود؟

sara65
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۵‏, ۰۱:۴۳ بعد از ظهر
این مساله که ورزش موجب زیاد شدن اشتها می شود، موضوعی است که اغلب درباره آن اشتباه می کنند. فعالیتهای بدنی بیشتر برای کسانی که عادت به ورزش نداشته اند،...
تمایل آنها را به خوردن غذای زیاد کاهش می دهد؛ بنابراین ورزش می تواند در کم کردن وزن بدن ، عامل موثری به حساب آید.
آیا نمی توان بدون ورزش کردن و فقط با رژیم غذایی ، وزن بدن را کمتر کرد؟
البته این امکان وجود دارد، اما رژیم غذایی علاوه بر نسوج چربی ، مقداری از نسوج عضلانی را نیز از بین می برد، اما اگر ورزش کنید، چربی ها کمتر می شود.
با توام کردن ورزش با رژیم غذایی ، می توان از وزن بدن کاست و سلامت و تناسب اندام به دست آورد.آیا با ورزشهای بخصوص می توان فقط چربی یک قسمت از بدن را کاهش داد؟نه ، چربی به طور کلی از تمام بدن کم می شود، اما این کم شدن در قسمت شکم بیشتر به چشم می خورد. به عبارت دیگر شکم افراد بیشتر از پاها کوچک و لاغر میشود.
آیا این امکان وجود دارد که تعداد سلولهای چربی را در بدن کمتر کرد؟ متاسفانه وقتی افراد به سن رشد می رسند، دیگر نمی توانند از شمار سلولهای چربی بکاهند؛ ولی می توانند به وسیله کمتر کردن حجم آن لاغر شوند.
تحقیقات نشان داده است که غذای نسبتا سالم توام با ورزش در سنین جوانی ، از افزایش تعداد سلولهای چربی جلوگیری می کند. به همین علت است که والدین اطفال باید مراقب سلامت بچه ها باشند و در مورد تغذیه و فعالیت بدنی آنها، توجه لازم را به کار برند.
● آیا چربی بدن را می توان به عضله تبدیل کرد؟
چربی به عضله و عضله نیز به چربی تبدیل نمی شود. اگر زیاد غذا بخورید و کم حرکت کنید، کالری های اضافی یعنی بیش از آنچه بدن مصرف می کند، اعم از مواد نشاسته ای و قندی و پروتئینی یا چربی ، به چربی تبدیل می شوند.
اگر عضلات به کار گرفته نشوند، چروکیده و ضعیف می شوند، اما به چربی مبدل نمی شوند. وقتی شما ورزش کنید، نسوج چربی ضعیف تر و نسوج عضلانی بزرگتر و قویتر میشوند.
● آیا زیاد عرق کردن درحین ورزش، میتواند موجب کاهش وزن بدن شود؟
عرق کردن زیاد، بلافاصله از وزن بدن می کاهد. علت آن از بین رفتن نسوج چربی نیست ، بلکه مربوط به کم شدن آب بدن است ، اما این کم شدن وزن با نوشیدن آب فورا جبران می شود.
بنابراین بهتر است قبل از ورزش ، ضمن آن و یا بعد از آن ، به نوشیدن آب اقدام شود تا آب بدن کم نگردد. منبع:شهر ورزش
______
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۵‏, ۰۴:۱۶ بعد از ظهر
ورزش کردن در مکان های گرم باعث کم شدن اشتها میشه..(قابل توجه اونائی که بعد از تمرین خیلی گشنه‌شون میشه)
arashbandegan
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۵‏, ۰۷:۵۴ بعد از ظهر
ورزش در مکانهای گرم موجب ایجاد خستگی زود رس، کاهش عملکرد، پایین رفتن فشار خون، عدم تعادل مینرال های خون در اثر تعریق بیش از حد، فشار بیش از حد روی سیستم قلبی عروقی، ایجاد سر گیجه، گرما زدگی و .... دیگه میشه حالا تنظیم اشتها با ورزش در دمای اتاق به همراه با یک رژیم غذایی مناسب قابل انجام بوده و خطرات مختلف رو بدنبال ندارد.
______
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۵‏, ۰۸:۵۰ بعد از ظهر
خدای بزرگ!!!
نه اونقدر گرم که باعث گرما زدگی بشه..توی اکثر باشگاه ها سیستم سرمایشی پیشرفته دارن،کولر های چند تیکه و...
منظور یه محیط گرم و متبوع بود با سیستم تهویه و دارای آب و امکانات نسبتاً خوب نه یه کوره :ناراحت:
arashbandegan
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۵‏, ۰۹:۰۲ بعد از ظهر
چقدر گرم؟ چند درجه؟ این حرفی که شما میگی خیلی کلی هست ازش اینطور تعبیر میشه که منظورتون گرمای بالا هست وگرنه خب غیب گفتی!! همه باشگاه ها دمای داخلی گرم و متبوع دارند والی ورزش در این دما (دمای اتاق) ۲۱ تا ۲۵ درجه موجب کاهش اشتها نمیشه موجب تنظیم اشتها میشه.
______
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۷‏, ۰۸:۴۶ بعد از ظهر
باشه بابا تسلیم لطفاً سرچ کنید تا اصل خبر بیاد من فقط بهش اشاره کردم...
نمیدونستم دوستان مو از ماست میکشند..الان بر خلاف میل باطنی براتون کپی و پیست میکنم با ذکر منبع!!
______
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۷‏, ۰۸:۵۱ بعد از ظهر
نتایج یک تحقیق جدید در استرالیا نشان داده است که ورزش کردن در محیط گرم، اشتها را کاهش می‌دهد.
به گزارش ایسنا، بر اساس این یافته محققان توصیه می‌کنند؛ ورزشکارانی که قصد دارند کالری بسوزانند اگر در گرمای آفتاب، تمرینات خود را انجام دهند بهتر از محیط‌های کنترل شده سالن ورزش به هدف خود می‌رسند.

این مطالعه که روی ۱۱ مرد ورزشکار انجام گرفته نشان می‌دهد؛ وقتی این افراد در فضای گرم یعنی حدود ۳۶ درجه سیلسیوس تمرینات را انجام دادند در مقایسه با زمانی که در دمای پایین‌تر ورزش کرده بودند، بلافاصله پس از پایان تمرینات تمایل کمتری به خوردن داشتند و کمتر غذا می‌خوردند.
دکتر کیم گولفی، محقق دانشکده علوم ورزشی دانشگاه وسترن استرالیا در این باره اظهار داشت: یافته‌های ما نشان می‌دهد اگر شما در فضای گرم‌تر ورزش کنید، گرایش‌تان به خوردن کاهش پیدا می‌کند.
وی افزود: به لحاظ تئوریک این روش خوبی برای افرادی است که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند.
شرح این پژوهش در مجله آمریکایی «تغذیه بالینی» منتشر شده است.
محققان دریافته‌اند؛ وقتی انسان در فضای گرم تحرک شدید داشته باشد، معمولا مقدار پپتید YY در خون وی افزایش می‌یابد که هورمونی است که در مجاری گوارش ترشح می‌شود و بعنوان نشانه سیر شدن عمل می‌کند.


ورزش در گرما، ‌اشتها را کاهش می‌دهد
arashbandegan
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۰۶:۱۱ قبل از ظهر
ستاره، کسی انکار نمیکنه که "ورزش در هوای گرم اشتها رو کاهش میده" احتمالا شما حتا ورزش نکنی هم اشتها در هوای گرم کاهش میابه، اما مضرات اینکار بیشتر از منافع آن هست و به همین خاطر هم هست که خود این محقق اشاره میکنه از لحاظ "تئوریک" ، باید در نظر داشت که در شرایط تحقیقی آنچه که اتفاق میوفته بسیار متفاوت و کنترل شده تر از شرایطی هست که مثلا کسی بخاد خودش اینکار رو تجربه کنه وگرنه این یک اصل اثبات شده هست که گرما اشتها رو کم میکنه اما گفتم هر چی که کار کنه روش درستی نیست که هست؟ در ضمن برام جالبه که بدونم عملکرد ورزشی چقدر تحت تاثیر بوده که به احتمال قوی کاهش داشته پس احتمالا شما انرژی کمتری در اثر خود ورزش میسوزانید به نسبت وقتی که در دمای عادی ورزش کنید، مورد دیگری که میتونه تاثیر داشته باشه و خود محقق هم اشاره میکنه اینه که شیاد بلافاصله بعد از تمرین شما کم بخورد اما باید دید عیا وعده های بعدی جبران کمبود ایجاد شده در وعده بعد از تمرین را خواهد کرد یا نه؟ اینم موضوع دیگریست که باید حتما برسی شه، کلا اینطور تحقیقات را باید با کمی دیده شک بهش نگاه کرد و بلافاصله نتیجه گیری در مورد موثر بودنش نکرد.
Senior Manager
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۰۱:۳۱ بعد از ظهر
البته تو جنوب برعکسه بدنها به گرما عادت دارن تا یکم باشگاه خنک میشه همه صداشون در میاد میگن زود گرمش کن اشتهامون کور شد:پوزخند: .
اینجا از خونه میخواهی بری باشگاه خودش کلی هوازیه .
ماسل
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۰۳:۳۱ بعد از ظهر
به اضافه تمام دلایل بالا،
این رو هم اضافه کنم که شخص وقتی‌ تو سالن گرم و با تهویه بد تمرین میکنه ناخواسته آب بیشتری از حد معمول مینوشه که این خودش باعث پر شدن معدش می‌شه،و تا مدتی‌ میل به غذا نداره.
______
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۰۹:۰۰ بعد از ظهر
ستاره، کسی انکار نمیکنه که "ورزش در هوای گرم اشتها رو کاهش میده" احتمالا شما حتا ورزش نکنی هم اشتها در هوای گرم کاهش میابه، اما مضرات اینکار بیشتر از منافع آن هست و به همین خاطر هم هست که خود این محقق اشاره میکنه از لحاظ "تئوریک" ، باید در نظر داشت که در شرایط تحقیقی آنچه که اتفاق میوفته بسیار متفاوت و کنترل شده تر از شرایطی هست که مثلا کسی بخاد خودش اینکار رو تجربه کنه وگرنه این یک اصل اثبات شده هست که گرما اشتها رو کم میکنه اما گفتم هر چی که کار کنه روش درستی نیست که هست؟ در ضمن برام جالبه که بدونم عملکرد ورزشی چقدر تحت تاثیر بوده که به احتمال قوی کاهش داشته پس احتمالا شما انرژی کمتری در اثر خود ورزش میسوزانید به نسبت وقتی که در دمای عادی ورزش کنید، مورد دیگری که میتونه تاثیر داشته باشه و خود محقق هم اشاره میکنه اینه که شیاد بلافاصله بعد از تمرین شما کم بخورد اما باید دید عیا وعده های بعدی جبران کمبود ایجاد شده در وعده بعد از تمرین را خواهد کرد یا نه؟ اینم موضوع دیگریست که باید حتما برسی شه، کلا اینطور تحقیقات را باید با کمی دیده شک بهش نگاه کرد و بلافاصله نتیجه گیری در مورد موثر بودنش نکرد.
با حرفتون صد درصد موافقم اما خودم این قضیه رو نه در مورد کم شدن اشتها..ولی در مورد عرق کردن بیشتر و گرم بودن بدنم تست کردم...
بعضی از دوستان هم باشگاهیم به محض وارد شدن به باشگاه بدون اینکه دیگرون رو در نظر بگیرن اولین کاری که میکنن اینه که کولر و پنکه ها رو که بادشون مستقیماً روی دستگاه هاست روشن می کنن،من چون ظهر قبل از بقیه میرم...طبیعیه که با این قضیه مشکل داشتم واسه همینم اون مطلب جذبم کرد:گل رز:
و چون آزمایش عملی انجام شده میشه در موردش تامل کرد...
______
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۰۹:۰۱ بعد از ظهر
البته تو جنوب برعکسه بدنها به گرما عادت دارن تا یکم باشگاه خنک میشه همه صداشون در میاد میگن زود گرمش کن اشتهامون کور شد:پوزخند: .
اینجا از خونه میخواهی بری باشگاه خودش کلی هوازیه .
:خنده:
مادر منم خوزستانیه و با هوای اونجا آشنائی دارم.پس مشکل از منه:پوزخند:
solmaz
‏۱۳۹۰-۱۲-۱۸‏, ۰۴:۱۳ بعد از ظهر
آیا ورزش باعث پرخوری می شود؟

شما سال جدید را با افزایش فعالیت بدنی روزمره آغاز کرده اید. به شما تبریک می گویم!

اما آیا واقعا آن مقدار وزنی را که انتظار داشتید کم می کنید؟ اگر مقدار وزن مورد نظرتان را کم نکرده اید ممکن است به دلیل کم کاری شما در انجام فعالیت بدنی نباشد، بلکه به این دلیل باشد که فعالیت بدنی شدید، شما را وادار به مصرف غذای بیشتری کرده است.

تحقیقات نشان می دهد هنگام فعالیت خارج از منزل، زنان بیشتر از مردان، تمایل به خوردن غذای بیشتر دارند.

چرا؟

شاید این امر فقط با خصوصیات روان شناختی مرتبط باشد:

به این ترتیب که فکر می کنیم پس از انجام تمام و کمال فعالیت بدنی روزمره مان می توانیم به اصطلاح یک مقداری ریخت و پاش کنیم. یا شاید به این دلیل باشد که فعالیت و ورزش بیشتر، موجب افزایش دردهای ناشی از گرسنگی در ما می شود.

دلیل این موضوع واقعا اهمیتی ندارد، به شرط این که شما قانون کاهش وزن را به خاطر داشته باشید(کالری سوخته شده باید بیشتر از کالری دریافتی باشد).
در نظر داشته باشید: خوردن کالری بیشتر، راحت تر از سوزاندن همان مقدار کالری به وسیله ورزش و فعالیت بدنی می باشد.

به عنوان مثال، انجام یک پیاده روی 30 دقیقه ای می تواند حدود 200 کالری( بستگی به وزن شما و سطحی که پیاده روی می کنید دارد) را بسوزاند. اما شما می توانید خیلی سریع اثر آن 200 کالری را با خوردن 12 عدد بیسکوییت، در زمانی کمتر از آن چه صرف پوشیدن کفش مخصوص پیاده روی تان کرده اید، از بین ببرید.

ورزش و فعالیت بدنی چیزی است که باید در بیشتر روزهای هفته آن را انجام دهید، اما این مسئله به شما اختیار تام نمی دهد که هر چیزی را که خواستید بخورید.

اگر شما اخیرا فعالیت بدنی را شروع کرده اید و فکر می کنید این امر موجب افزایش وزن شما شده است، بهتر است یک بررسی مجدد روی عادات غذایی و مقدار غذایی که می خورید، داشته باشید.
solmaz
‏۱۳۹۰-۱۲-۲۳‏, ۰۸:۵۲ بعد از ظهر
http://www.beytoote.com/images/stories/health/he73.jpg
این یک موضوع جنجالی و بحث برانگیز است که در نتیجه یک مطالعه بیان شد. آیا این موضوع حقیقت دارد ؟ دکتر تیموتی چرچ در یک مطالعه در سال 2009 بر روی زنان یائسه نشان داده است که کاهش وزن در زنانی که ورزش می کردند بسیار کمتر از حد مورد انتظار و میزان پیش بینی شده در آغاز مطالعه بود.
محققان می گویند که این مسئله احتمالا مربوط به تاثیر محرک ورزش بر اشتها است. هر چه کالری بیشتری بسوزانید میل بیشتری به خوردن پیدا می کنید. بنابراین رژیم غذایی متعادل همیشه اولین قدم برای کاهش وزن است.

ورزش زمانی به کاهش وزن شما کمک می کند که به دقت مقدار غذای دریافتی خود را کنترل کنید.

اگر همزمان با فعالیت بدنی اشتهای شما افزایش یابد و مدام کالری بیشتری دریافت کنید روند کاهش وزن مناسبی نخواهید داشت.

فراموش نکنید که ورزش کالری می سوزاند و طبیعتا به بدن شما فرم مناسبی می دهد و اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید به خوبی به هدف خود دست می یابید.

در اینجا یک سوال دیگر هم وجود دارد و آن اینکه آیا عضلاتی که استفاده نمی شوند به چربی تبدیل می شوند؟


http://www.beytoote.com/images/stories/health/golf.gif در واقع نه ، بافت عضله و بافت چربی دو بافت مجزا هستند. اما اگر یک فرد ورزشکار و عضلانی ناگهان ورزش را متوقف کند و به اندازه قبل غذا بخورد سلولهای بافت عضلانی او چروکیده شده و سلولهای بافت چربی متورم و پر تر می شوند.
به دلیل کاهش حجم بافت عضلانی در عوض افزایش بافت چربی در آغاز این فرایند ممکن است ترازو تغییری در وزن نشان ندهد. اما مدتی بعد افزایش وزن قابل مشاهده شده و شکل بدنی فرد را به هم خواهد زد.
برای اینکه اطمینان حاصل کنید که چنین اتفاقی برای شما نمی افتد به میزان متعادلی غذا بخورید و با ورزش کردن با شدت و تناوب مناسب ، توازن و تعادل صحیحی در بافتهای عضلانی و چربی بدنتان برقرار کنید.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > چیپس میوه برای لاغرها


ت کنید : چیپس میوه برای لاغرها

sara65
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۷‏, ۰۳:۴۴ بعد از ظهر
سال ها پیش در وسایل پذیرایی هر ایرانی، انواع و اقسام آجیل و میوه های خشک، میزبان میهمانان بوده است و اغلب خود با روش های ساده سنتی، این تنقلات را تهیه می کردند.
خشک کردن مواد غذایی را می توان یکی از قدیمی ترین روش های نگهداری محسوب کرد که امروزه نیز از این روش در سطح وسیعی استفاده می شود و صادرات میوه های خشک به دلیل توزیع نامناسب صنایع غذایی و انواع محصولات کشاورزی و فصلی و منطقه ای بودن تولید بسیاری از محصولات در جهان پراهمیت شده است.
همه میوه ها را به خاطر داشتن بافت فیبری شان می توان خشک کرد؛ سیب، کیوی، آناناس، موز، پرتقال، لیمو و حتی توت فرنگی از دسته میوه جاتی هستند که بسهولت خشک می شوند و می توان آنها را همچون برگه لواشکی ترش یا شیرین به دندان کشید.
سکینه شب بیدار، کارشناس ارشد تغذیه دراین باره می گوید: خشک کردن میوه جات یکی از روش های جلوگیری از فساد میکروبی است که در این روش امکان فساد میکروبی و سرعت دیگر واکنش های مضر به مقدار قابل توجهی کم می شود.
خشکاندن میوه ها روی محصول اثر حفاظتی دارد و وزن و حجم آنها را نیز به میزان چشمگیری کاهش می دهد و در نتیجه از هزینه های حمل و نقل و ذخیره سازی می کاهد، این کارشناس ارشد تغذیه با بیان این که خشک کردن یکی از قدیمی ترین اکتشافات بشر است و امروزه نیز با این که روش های دیگری توسعه یافته اند، اکثر میوه ها بدین طریق نگهداری می شوند، می افزاید: این روش بر اصل ساده ای استوار است که میکروارگانیسم های موجود در مواد غذایی خشک شده قادر به رشد نخواهند بود (بدین معنی که این موجودات نمی توانند روی موادی که فعالیت آبی آنها زیر 6/0 است، رشد کنند.)
به گفته شب بیدار، محصولات خشک شده با روش های سنتی که به عنوان دسته ای از مواد غذایی مورد استفاده هستند، با حالت اولیه خود تشابه نسبتا کمی دارند که این خود ناشی از شیوه خشک کردن آنهاست. حال آن که در روش های صنعتی، هدف از خشک کردن تولید محصول خشک شده ای است که بعد از بازگردانی تا حد امکان، شباهت زیادتری به حالت اولیه خود داشته باشد.
مزایای میوه خشک
مواد غذایی خشک شده در مقایسه با سایر مواد غذایی که به روش های دیگر نگهداری می شوند، دارای مزایای خاصی همچون سبکی، کم حجم بودن محصول، بی نیازی از سردخانه جهت نگهداری، جلوگیری از فساد، سادگی بسته بندی، حمل و نقل و نگهداری میوه های خشک شده با حداقل امکانات است.
این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به این که 95 درصد میوه های تازه را آب تشکیل می دهد و کالری آنها به مقدار قند موجود در میوه بستگی دارد، اذعان می کند: در فرآیند خشک کردن، ترکیبات غذایی موجود در ماده غذایی تغییر می کند. بنابراین محصولات خشک شده، کیفیت بالاتری نسبت به حالت اولیه خود ندارند.
به گفته وی، خشک کردن موجب اکسیداسیون ویتامین های محلول در آب و کاروتن ها می شود و میزان کاهش، بستگی به دقت عمل، طی روش های آماده سازی، فرآیند خشک کردن و شرایط نگهداری محصول خشک شده دارد.
شب بیدار می افزاید:
حفظ ویتامین C موجود در میوه ها، شاخص کیفی میوه ها محسوب می شود که در حین روند خشک شدن میزان آن کاهش پیدا می کند؛ هرچند که در مورد میوه ها کاهش مقدار ویتامینC در هنگام آماده سازی بیشتر از خود عملیات خشک کردن است و از طرفی میزان ریبوفلاوین با پیشرفت عمل خشک کردن به حالت فوق اشباع درآمده و رسوب می کند.
شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید طبق گفته این کارشناس ارشد تغذیه، ارزش تغذیه ای هر نصف لیوان چیپس میوه تقریبا با یک لیوان میوه تازه خرد شده برابری می کند؛ ولی باید توجه داشت که افزایش کالری چیپس میوه باعث چاقی نشود. بنابراین بهتر است چیپس میوه را در کنار میوه های تازه مصرف کرد و آن را جایگزین میوه تازه نکرد.
موارد مصرف
چیپس میوه ها می توانند مصارف غذایی داشته باشند مانند آلو یا به شکل اسلایس، خلال، حبه یا دانه کامل خشک در رده خشکبار و آجیل قرار گیرند. چیپس میوه ها اگر بدون شکر باشند، جایگزین خوبی برای تنقلات غیرسالم محسوب می شوند.
شب بیدار با بیان این که چیپس میوه علاوه بر این که غنی از فیبر، انواع ویتامین ها، سدیم، پتاسیم و سایر املاح مورد نیاز بدن انسان است،
خاطرنشان می کند:
این محصول باعث بهبود فرآیند متابولیسم در بدن و در نتیجه جذب عناصر ارزشمند در بدن می شود، ازاین رو فراهم آوردن زمینه برای شناساندن ارزش غذایی و تشویق مردم به استفاده از این دسته تنقلات، می تواند در سلامت جامعه نقش موثری داشته باشد.
باید توجه داشت که به استثنای ظاهر محصول، خصوصیات دیگری نیز وجود دارد که هنگام فرآوری باید به آنها توجه داشت مانند عطر، طعم و بافت مواد اولیه. شب بیدار با عنوان این که اعمال فرآیند حرارتی صرف نظر از این که تغییراتی را در کیفیت محصول به وجود می آورد، شدت عطر و طعم را کاهش می دهد، ابراز می کند: فراوانی عطر و طعم مواد اولیه در انتخاب از پارامترهای مهم است. برای مثال جهت فرآوری سیب، انتخاب ماده اولیه ای با عطر و طعم شدید مناسب تر است تا واریته های لطیف تر با عطر و طعم کمتر.
وی می گوید: شستن محصول مخصوصا بعد از غیرفعال کردن آنزیم ها (بلانچینگ) می تواند مقدار قابل توجهی از ترکیبات قابل حل موجود در محصول را که در عطر و طعم و ارزش غذایی آن موثرند تلف کند.
غیرفعال کردن آنزیم ها (بلانچینگ)
بلانچینگ عبارت است از حرارت دادن محصول با آب داغ یا بخار آب در زمانی کوتاه. عمل بلانچینگ می تواند به تمیز شدن محصول کمک کند و از تراکم میکروارگانیسم های موجود در سطح محصول بکاهد.
این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به این که در بلانچینگ، گازهای بین یاخته ای خارج می شوند و در بعضی حالات، ظاهر محصول نیز بهبود پیدا می کند، می افزاید: در این عمل بافت میوه نرم و سبب می شود حجم محصول اندکی کاهش بیابد که در این صورت مقدار بیشتری از محصول در یک بسته جا می گیرد.
قابل ذکر است در بلانچینگ سیستم های آنزیمی که باعث تخریب کیفیت محصول می شوند، غیرفعال می شوند و ممکن است به تثبیت رنگ محصول کمک کند. بلانچینگ می تواند کیفیت و قابلیت محصول خشک شده را جهت بازگردانی آن به حالت اولیه محفوظ نگه داشته و اثر مفیدی روی بافت محصول باقی بگذارد.
چیپس میوه در ایران
یکی از نقاط ضعف فرآیند تولید چیپس میوه در ایران استفاده از سیستم های سنتی بدون استفاده صحیح از عملیات آماد ه سازی و خشک کردن به روش آفتابی است که خوشبختانه در سال های اخیر استفاده از سیستم های مکانیکی و صنعتی تا حدودی جایگزین سیستم های قبلی شده است.
در مرحله خشک کردن، استفاده از آفتاب، ارزان ترین روش موجود است؛ ولی این روش در مقایسه با خشک کردن به روش صنعتی، احتیاج به کارگر بیشتر و فضای وسیع تر دارد و چون محصول به زمان طولانی تری برای خشک شدن نیاز دارد، کاهش قند بر اثر تنفس و تخمیر بیشتر است، لذا مقدار محصول کمتری عاید خواهد شد. هجوم حشرات، فساد بر اثر باران، آلودگی با خاک و مواد دیگر همراه با وزش باد، از موارد دیگری هستند که مزیت این روش را کاهش می دهند.
به گفته شب بیدار، از آنجا که کنترل شرایط در روش خشک کردن صنعتی به نحو مطلوب میسر است، بنابراین زمان خشک کردن و در بعضی موارد تغییرات نامطلوب در محصول کاهش پیدا می کند که در نتیجه تولید محصول مرغوب تری ممکن خواهد شد.وی خاطرنشان می کند: در بخش تولید فرآورده های غذایی از جمله چیپس میوه ها در ایران، کیفیت پایین بسته بندی محصولات از جمله نقاط ضعف دیگر است؛ چراکه تولید محصولی با بهترین کیفیت ضمن رعایت آخرین استانداردها، در صورت استفاده از بسته بندی نامرغوب به مقدار بسیار زیادی از بازارپسندی محصول خواهد کاست.
این کارشناس ارشد تغذیه ضمن بیان این که خشک شدن موجب تغلیظ مواد قندی و افزایش کالری نسبت به میوه تازه و فیبر رژیمی می شود، اذعان می کند: اغلب این محصولات کم چرب هستند؛ ولی 60 تا 70 درصد قند دارند که بسیار سریع وارد جریان خون می شود که به دلیل افزایش کالری، مصرف مداوم چیپس میوه در صورتی که از رژیم های لاغری پیروی می کنید، توصیه نمی شود.وی تصریح می کند: با این که میوه های خشک غنی از ویتامین های گروه B و ویتامین A هستند و منبع خوبی از مواد معدنی مثل کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن به شمار می روند؛ ولی بهتر است آنها را در کنار میوه های تازه مصرف کرد و میوه خشک را جایگزین میوه تازه نکرد.
روش نگهداری
جهت نگهداری چیپس میوه ها، ظروف دربسته شیشه ای یا پلاستیکی بسیار مناسبند و بدین گونه تبادل گاز و رطوبت با هوای بیرون انجام نمی شود، حتی می توان از بسته های جاذب رطوبت یا یک قطعه نشاسته بزرگ (در صورتی که با میوه ها تماس نداشته باشد) استفاده کرد و آن را در جای تاریک، خشک و خنک نگهداری کرد. با این روش، این میوه ها 3 تا 4 ماه سالم خواهند ماند.


منبع : jamejamonline.ir
b@rge*z@rde*p@eez
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۷‏, ۰۳:۵۹ بعد از ظهر
من چیبس انبه دوس دارم :020:



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > کدام بیسکویت سالم تر است؟ویفر.کرم دار...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ت کنید : کدام بیسکویت سالم تر است؟ویفر.کرم دار...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

sara65
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۷‏, ۰۳:۵۰ بعد از ظهر
بیسکویت های بسیاری با طعم های متفاوت وجود دارد؟آیا می دانید کدام یک از آنها سالم تر و بهتر هستند؟
اولین بیسکویتی را که خورده‌اید، آن هم با شیر، یادتان هست؟! بله، همان بیسکویت‌های مادر معروف که این روزها جای خود را به نسل تازه‌ای از بیسکویت‌ها داده‌اند که به ویفر (البته با طعم‌های مختلف) شهرت یافته و در دسترس‌اند.....
ویفر از جمله بیسکویت‌هایی است که معمولا به دلیل آنکه راحت‌تر خورده می‌شود، والدین آن را برای فرزندان‌شان بیشتر خریداری می‌کنند.
برخی معتقدند ویفر بر سایر بیسکویت‌ها ارجحیت دارد و سالم‌تر است؛ با این باور که در تولید این بیسکویت از حرارت کمتری استفاده می‌شود و همین موضوع بر ارزش تغذیه‌ای آن خواهد افزود؛ در حالی که از نظر علمی، این‌طور نیست.
در واقع، ویفر بیسکویتی است که بین نان‌های آن کِرِمی وجود دارد که از روغن و شکر تهیه شده. بنابراین در مقایسه با سایر بیسکویت‌ها باید گفت روغن و شکر استفاده ‌شده در آن زیادتر بوده و از این نظر نمی‌توان گفت سالم‌تر است.
باید گفت از میان بیسکویت‌ها، انواع سبوس‌داری که از آرد کامل تهیه شده‌اند بر سایر بیسکویت‌ها برتری دارند؛ زیرا در این محصولات روغن و شکر کمتری به کار رفته و از این نظر مصرف‌شان در مقایسه با سایرین به همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود.
در کل، باید گفت بیسکویت محصول نسبتا خوبی است و به عنوان میان‌وعده صبح و عصر مصرف آن همراه با چای کم‌رنگ و یا شیر هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان به ویژه اگر با آرد کامل و روغن و شکر کم تولید شده باشد، توصیه می‌شود. البته این دسته از خوراکی‌ها به دلیل ماهیت پرکالری بودن باید در محدوده مشخصی به مصرف برسند، زیرا حتی یک بیسکویت اضافی هم می‌تواند اضافه وزن و چاقی به بار آورد.

سیمرغ
______
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۷‏, ۰۳:۵۸ بعد از ظهر
ساقه طلائی...
b@rge*z@rde*p@eez
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۷‏, ۰۴:۰۱ بعد از ظهر
کرم دار که شیرینه ولی مادر از همه بهتره
b@rge*z@rde*p@eez
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۷‏, ۰۴:۰۵ بعد از ظهر
ساقه طلائی...

ساقه طلایی که بیمزست :نمیبینم:
سیمرغ قله ی قاف
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۷‏, ۰۹:۵۶ بعد از ظهر
از نظر تغذیه ای هیچی مثل ساقه طلایی نیمشه.نوع کرم دارش هم هست.این بیسکوئیت از قدیم بوده ز(زمان شاه)و سبوس گندم داره و ادمو سر میکنه و برای میان وعده ها خوبه
دیاکو
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۱۰:۳۹ قبل از ظهر
به نظرمنم ساقه طلائی حرف نداره صبح ها با کره بادام زمینی و عسل بزنی به بدن تا ظهر میبنده
sara65
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۰۱:۳۸ بعد از ظهر
اما به نظر من ساقه طلائی اصلا" خوشمزه نیست چون بیش از حد شیرینه من فقط فقط بیسکویت جو میخورم:کف کرده:
افشین کسایی
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۰۲:۵۹ بعد از ظهر
اما به نظر من ساقه طلائی اصلا" خوشمزه نیست چون بیش از حد شیرینه من فقط فقط بیسکویت جو میخورم:کف کرده:

سارا خانم از بیسکوئیت ساقه طلائی توی اردوگاه های نظامیه امریکا برای اعتراف گرفتن از افغانی ها استفاده میشده:پوزخند:
کجاش شیرینه؟؟؟:نمیبینم:
شاید کرمدارهاش البته شیرین باشه....من نخوردم:متفکر:
sara65
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۰۳:۰۹ بعد از ظهر
سارا خانم از بیسکوئیت ساقه طلائی توی اردوگاه های نظامیه امریکا برای اعتراف گرفتن از افغانی ها استفاده میشده:پوزخند:
کجاش شیرینه؟؟؟:نمیبینم:
شاید کرمدارهاش البته شیرین باشه....من نخوردم:متفکر:

اتفاقا"خیلی شیرین و بد مزه هستش قبلا" خوشمزه تر بود اما الان...:اشتباه:
N0NAME
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۰۵:۲۲ بعد از ظهر
من عاشق ساقه طلایی ام ! البته باید مثل کولی ها بخوریش ! یکی بردار بزن تو چایی بخور ! :پوزخند:
Senior Manager
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۰۷:۳۷ بعد از ظهر
من اصلا بیسکویت نمیخورم ! چیز بیخودیه . سفته حتما باید با چای خورد منم از چای بدم میاد . معدمو با شیر عادت دادم و صبحونه غیر شیر هیچ نوشیدنی دیگه ای نمیتونم بخورم .
ولی تا دلتون بخواهد کیک و کلوچه و از این تیتابا می خورم . نوشیدنی مجاز عصرونه هم فقط دلستر :صلح:
MiNeRvA
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۹‏, ۰۱:۴۵ قبل از ظهر
من عاشق ساقه طلایی ام ! البته باید مثل کولی ها بخوریش ! یکی بردار بزن تو چایی بخور ! :پوزخند:

آره یه گاز که میزنی ده تیکه میشه:پوزخند:



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > 6توصیه برای پیشگیری از اضافه وزن در فصل سرما


ت کنید : 6توصیه برای پیشگیری از اضافه وزن در فصل سرما

sara65
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۰۷:۴۸ بعد از ظهر
اگر یکبار این روزها خودتان را وزن (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) کنید و یک بار هم اواخر زمستان، حتما به این نتیجه می‌رسید که (http://www.irannaz.com/) در پایان فصل سرد دچار اضافه وزن (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) شده‌اید. می‌پرسید چرا؟ دل (http://www.irannaz.com/news_cats_30.html)یل‌اش روشن است. با شروع زمستان و سرد شدن هوا، افراد (http://www.irannaz.com/news_cats_34.html) تمایل بیشتری به خانه (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html)‌نشین‌ شدن و لذت بردن از گرمای مطبوع ‌خانه (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) به جای ورزش (http://www.irannaz.com/news_cats_19.html) کردن و پیاده‌روی دارند و همین خانه (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html)‌نشینی طولانی‌مدت سبب افزایش مصرف خوراکی‌های موجود در خانه (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) می‌شود که (http://www.irannaz.com/) این امر، بالا رفتن چند کیلویی وزن (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) را بعد از سرمای زمستان در پی دارد. اگر نمی‌خواهید نزدیکی‌های عید مجبور شوید رژیم (http://www.irannaz.com/news_cats_13.html)‌های سفت و سخت بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که (http://www.irannaz.com/) این 6 توصیه زمستانی را برای (http://www.irannaz.com/) جلوگیری از اضافه وزن (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) جدی بگیرید.

1-به‌جای هله‌هوله غذا (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)های خانگی بخورید

زمستان و سرمای هوا، میل افراد (http://www.irannaz.com/news_cats_34.html) را به خوردن افزایش می‌دهد، بنابرای (http://www.irannaz.com/)ن اگر می‌خواهید بعد از این زمستان سرد دچار اضافه وزن (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) نشوید، بهتر است که (http://www.irannaz.com/) به جای خوردن هله‌ و هوله‌های پرکالری، انبوهی از خوراکی‌های خوش‌مزه (http://www.irannaz.com/news_cats_1.html) و سال (http://www.irannaz.com/news_cats_28.html)م خانگی را در یخچال، فریزر و قفسه‌های کابینت‌تان قرار دهید تا هر وقت گرسنگی به سراغ‌تان آمد با خوردن آن هم میل به خوردن‌تان را پاسخ دهید و هم در پایان فصل سرد خوش اندام بمانید. برای (http://www.irannaz.com/) این کار باید مقداری چیپس، میوه (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)‌های بدون شکر، انواع (http://www.irannaz.com/news_cats_12.html) مغزها و کنسروهای کم یا بدون نمک را داخل کابینت ذخیره کنید. یخچال‌تان را از کلم‌ بروکلی، گل (http://www.irannaz.com/news_cats_1.html)‌کلم، کنگر و کاهو خالی نگذارید زیرا معمولا افراد (http://www.irannaz.com/news_cats_34.html) در ماه (http://www.irannaz.com/news_cats_31.html)‌های سرد سال (http://www.irannaz.com/news_cats_31.html) از خوردن مایعاتی مثل آب به مقدار لازم غافل می‌مانند و مصرف این‌گونه سبز (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)یجات می‌تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند. مصرف فراوان شیر و ماست را هم در زمستان فراموش نکنید زیرا کلسیم بالای این مواد غذا (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)یی سبب می‌شود که (http://www.irannaz.com/) احساس سیری زودتر به سراغ‌تان بیاید. خوب است که (http://www.irannaz.com/) این روزها خوردن گوشت‌های کم‌چربی مثل گوشت بوقلمون یا سینه‌مرغ و ماه (http://www.irannaz.com/news_cats_31.html)ی‌های چربی مثل ماه (http://www.irannaz.com/news_cats_31.html)ی آزاد را از یاد نبرید. برای (http://www.irannaz.com/) پیشگیری از سرماخوردگی هم نوشیدن روزانه حداقل یک لیوان آب پرتقال یا لیموشیرین را به شما توصیه می‌کنیم.

2-ماکارونی سبوس‌دار بخورید

در حال (http://www.irannaz.com/news_cats_3.html)ی که (http://www.irannaz.com/) بسیاری از افراد (http://www.irannaz.com/news_cats_34.html)ی که (http://www.irannaz.com/) در رژیم (http://www.irannaz.com/news_cats_13.html)‌های مختلف غذا (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)یی به سر می‌برند از خوردن انواع (http://www.irannaz.com/news_cats_12.html) کربوهیدرات‌ها مثل نان، برنج (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html) یا ماکارونی منع می‌شوند اما متخصصان توصیه می‌کنند که (http://www.irannaz.com/) برای (http://www.irannaz.com/) رهایی از اضافه وزن (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) و افسردگی زمستانی بهتر است ماکارونی را در فهرست غذا (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)یی هفتگی‌تان قرار دهید. خوردن غذا (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)یی مثل ماکارونی (مخصوصا ماکارونی سبوس‌دار) به شما کمک می‌کند که (http://www.irannaz.com/) زودتر سیر شوید و برای (http://www.irannaz.com/) مدت طولانی‌تری سیر بمانید. همچنین مصرف ماکارونی سبب افزایش سطح سروتونین خون می‌شود که (http://www.irannaz.com/) این امر کاهش افسردگی در فصل سرد و دل (http://www.irannaz.com/news_cats_30.html)گیر زمستان به همراه دارد. در ضمن، مصرف غلاتی مثل ماکارونی وضعیت سیستم ایمنی بدن‌تان را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود که (http://www.irannaz.com/) شما کمتر سرما بخورید. اگر تا به امروز از فواید بسیار ماکارونی خبر (http://www.irannaz.com/news_cats_19.html) نداشتید و همین الان متحول شدید و تصمیم به مصرف آن گرفتید، بهتر است این توصیه را هم نادیده نگیرید: ماکارونی به شرطی باعث کنترل وزن (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) شما در زمستان می‌شود که (http://www.irannaz.com/) آن را با سس (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)‌های کم‌چرب خانگی میل کنید و برای (http://www.irannaz.com/) تهیه آن از سس (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)‌های چرب و پرکالری حاضری استفاده نکنید، منظور ما سس (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)‌هایی است که اجزای عمده تشکیل‌دهنده‌شان را سبز (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)ی‌ها تشکیل می‌دهند.

3-از غروب به بعد مراقب باشید

یکی از دل (http://www.irannaz.com/news_cats_30.html)ایل چاق (http://www.irannaz.com/news_cats_13.html) شدن افراد (http://www.irannaz.com/news_cats_34.html) در زمستان طولانی‌بودن شب‌هاست! وقتی که (http://www.irannaz.com/) از ساعت 5، 6 بعد از ظهر هوا تاریک می‌شود و شما به خانه (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) برمی‌گردید و هنوز زمان زیادی تا خوردن شام باقی مانده است قاعدتا ترغیب به خوردن هله‌هوله‌های مختلف تا رسیدن زمان شام می‌شوید. برای (http://www.irannaz.com/) جلوگیری از این کار بهتر است خوردن انواع (http://www.irannaz.com/news_cats_12.html) میوه (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)‌، چای، قهوه (http://www.irannaz.com/news_cats_12.html) رقیق و کم‌شکر و شیر را امتحان کنید. در ضمن حواس‌تان باشد که (http://www.irannaz.com/) کوتاه (http://www.irannaz.com/news_cats_5.html) شدن روز و کم شدن وقت شما خانم (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) شاغل سبب روی آوردن‌تان به غذا (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)های حاضری و سرشار از انرژی نشود. بد نیست که (http://www.irannaz.com/) هر وقت فرصت داشتید چند نوع غذا (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)ی نیمه‌آماده تهیه و در فریزر نگهداری کنید و زمانی که (http://www.irannaz.com/) کمبود وقت داشتید از آنها برای (http://www.irannaz.com/) تهیه شام بهره ببرید.

4-خیلی سراغ شیرینی‌ها نروید

اگر دقت کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که (http://www.irannaz.com/) اشتهای افراد (http://www.irannaz.com/news_cats_34.html) در روزهای سرد نسبت به خوردن انواع (http://www.irannaz.com/news_cats_12.html) شیرینی‌ها، شکلات و کاکائو افزایش می‌یابد و این افزایش اشتها هم عاقبتی جز چاق (http://www.irannaz.com/news_cats_13.html)ی در پی ندارد، بنابرای (http://www.irannaz.com/)ن برای (http://www.irannaz.com/) فرار از این نوع چاق (http://www.irannaz.com/news_cats_13.html) شدن همیشه یک تکه (http://www.irannaz.com/) کیک، شیرینی یا شکلات کم‌چرب و کم‌شیرینی که (http://www.irannaz.com/) خودتان در خانه (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) تهیه کردید را به همراه داشته باشید یا برای (http://www.irannaz.com/) جلوگیری از خوردن شیرینی و شکلات، آدامس بدون شکر بجوید تا ذهن‌تان از خوردن شیرینی‌ها غافل بماند. اگر هم به جشن تولد یا عروسی دعوت شدید و احساس می‌کنید که (http://www.irannaz.com/) نمی‌توانید اشتهای خودتان را در برابر کیک و شیرینی‌های خوش‌مزه (http://www.irannaz.com/news_cats_1.html) کنترل کنید، به شما توصیه می‌کنیم که (http://www.irannaz.com/) به اندازه دو قاشق غذا (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)خوری فن (http://www.irannaz.com/news_cats_6.html)دق یا بادام‌زمین (http://www.irannaz.com/news_cats_19.html)ی با یک عدد سیب در خانه (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) میل کنید. این طوری اشتها‌ی‌تان کور می‌شود و دیگر میل به خوردن کیک و شیرینی در جشن به سراغ‌تان نمی‌آید.

5-سروقت غذا (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html) بخورید

یکی از مشکلات زمستان این است که (http://www.irannaz.com/) افراد (http://www.irannaz.com/news_cats_34.html) نزدیک غروب که (http://www.irannaz.com/) از سرکار یا دانش (http://www.irannaz.com/news_cats_15.html)گاه برمی‌گردند شکم خود را با خوراکی‌های پرکالری پر می‌کنند و اواخر شب و نزدیک به ساعت خواب اقدام به خوردن شام می‌کنند و یک قدم به اضافه وزن (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) نزدیک‌تر می‌شوند. این روزها که (http://www.irannaz.com/) هوا زود تاریک می‌شود، بهترین فرصت است که (http://www.irannaz.com/) شما یک شام سبک و زودهنگام را میل کنید و خوردن میوه (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html) و شیر را به ساعات پایانی شب دو2 ساعت قبل از خواب) اختصاص دهید. اگر تنها 6 هفته این کار را تکرار کنید هم آن را به صورت یک عادت برای (http://www.irannaz.com/) خود درآورده‌اید و هم به وزن (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) ایده‌آل‌تان نزدیک‌تر شده‌اید.

6-از مصرف ویتامین D غافل نشوید

کوتاه (http://www.irannaz.com/news_cats_5.html) و ابری بودن هوا در زمستان سبب می‌شود که (http://www.irannaz.com/) بدن ما جذب کمتری از ویتامین D در اثر تابش نور خورشید داشته باشد. از طرفی ویتامین D هم باعث کنترل سطح کلسیم و فسفر خون می‌شود و هم به استحکام استخوان‌ها و دندان (http://www.irannaz.com/news_cats_13.html)‌ها کمک می‌کند. جالب (http://www.irannaz.com/news_cats_1.html) است بدانید، مطالعات نشان داده‌اند که (http://www.irannaz.com/) کاهش سطح ویتامین D در خون رابطه مستقیمی با افزایش وزن (http://www.irannaz.com/news_cats_24.html) دارد، بنابرای (http://www.irannaz.com/)ن در زمستان به هیچ‌وجه نباید در مصرف غذا (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)های حاوی ویتامین D صرفه‌جویی کنید. به یاد داشته باشید که بهترین منابع غذا (http://www.irannaz.com/news_cats_7.html)یی حاوی ویتامین D ماه (http://www.irannaz.com/news_cats_31.html)ی ساردین (http://www.irannaz.com/news_cats_8.html)، ماه (http://www.irannaz.com/news_cats_31.html)ی تن، تخم‌مرغ، شیر کم‌چرب و درنهایت انواع (http://www.irannaz.com/news_cats_12.html) لب (http://www.irannaz.com/news_cats_13.html)نیات هستند.



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > بهترین نوشیدنی ها در فصل سرما


ت کنید : بهترین نوشیدنی ها در فصل سرما

sara65
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۸‏, ۰۷:۵۰ بعد از ظهر
http://www.persianv.com/yad/khabar/17452781279525131861392911011717614930252.jpgبرای جلوگیری از سرماخوردگی یادگیری نحوه تهیه چند نوشیدنی گیاهی و رعایت برخی توصیه‌ها خالی از فایده نیست
.


فقط در تابستان نیست که بدن برای تنظیم دمای مناسب خود فعالیت‌ بیشتری دارد و در جریان این فعالیت آب از دست می‌‌دهد، بلکه با سرد شدن هوا و تغییر پیوسته ی دمای بدن به دلیل رفت و آمد در محیط گرم اتاق و هوای سرد بیرون، نوشیدن مایعات فراوان نیز ضروری است.
بهترین نوشیدنی‌ها آب‌ معدنی ، چای و آب‌ میوه رقیق شده هستند.
همراه این نوشیدنی ها، استفاده از قرص‌های حاوی "روی" نیز توصیه می‌شود (البته تحت نظر پزشک) که در تقویت ایمنی بدن موثر است. با تقویت سیستم ایمنی بدن ، میزان ابتلا به سرماخوردگی کاهش می یابد.

شبی یک لیوان مخلوط زنجبیل و آب‌ میوه :
صد گرم آب ‌‌‌‌‌هویج، صد گرم آب ‌پرتقال تازه و نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه رنده شده را مخلوط کنید و پیش از خواب بنوشید.

چای زیرفون :
گیاه زیرفون خواص دارویی بسیاری دارد. دم‌ کرده گل ‌زیرفون برای درمان سرماخوردگی و سرفه توصیه می‌شود.
نوشیدن این دم کرده در درمان برونشیت و بیماری‌های عفونی هم موثر است.
برای جلوگیری از سرماخوردگی نوشیدن چند لیوان دم کرده ی گل ‌زیرفون در روز توصیه می‌شود.

دم کرده آقطی سیاه :
آقطی‌ سیاه (انگور کولی) برای رفع یبوست، سنگ کلیه و از بین بردن کک و مک مفید است.
دم کرده آقطی ‌سیاه همراه یک قاشق چای‌خوری عسل، سیستم ایمنی بدن را در هوای سرد تقویت می‌کند.

چند توصیه مفید دیگر برای فصل سرما:
*یکی از مهم ترین نکات برای جلوگیری از سرماخوردگی ، گرم نگه‌ داشتن پاها در هوای سرد است. با گرم نگه داشتن پاها، روال طبیعی گردش خون در بدن، بهتر حفظ می‌شود و سیستم ایمنی بدن بهتر کار خواهد کرد.

* نباید فراموش کرد که با آغاز فصل سرما، بدن نیز می‌بایست به این تغییر عادت کند و خود را با شرایط آب‌ و هوایی پاییز و زمستان تطبیق دهد. بنابراین از هوای سرد وحشت نکنید.

* از تردد در مکان‌های بسته و پُر جمعیت خودداری کنید.

* کمی پیاده‌روی بسیار مفیدتر از تردد با وسایل نقیله عمومی است. اما اگر مجبور به طی کردن مسیرهای طولانی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی هستید، حتما چندین بار در روز دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید.
نویسنده :شبنم نوریان – سلامت نیوز



سایت بدنساز > تغذیه و مکمل های غذایی > تغذیه > خوردن لیمو ترش قبل یا بعد از غذا؟؟؟؟


ت کنید : خوردن لیمو ترش قبل یا بعد از غذا؟؟؟؟

sara65
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۹‏, ۰۶:۲۷ بعد از ظهر
برای اینکه سریع تر به وزن ایده آل خود برسید بهتر است قبل از خوردن صبحانه، آب با لیمو ترش بنوشید.نوشیدن آب همراه با لیموترش نه تنها به روند کاهش وزن شما سرعت می بخشد، بلکه بدن شما را از سموم پاک کرده و باعث افزایش انرژی در شما می شود. برای اینکه بدانید چگونه از این دو ماده برای کاهش وزن باید استفاده کرد مراحل زیر را دنبال کنید: وقتی صبح از خواب بیدار می شوید یک برش لیمو ترش را درون یک لیوان آب گرم ریخته و میل کنید. نوشیدن آب گرم همراه با لیمو، با رفع سستی و تنبلی از سیستم گوارش، به کاهش وزن کمک می کند. برای انجام این کار باید آب را در مایکروویو یا درون ظرفی داغ کرده سپس درون لیوان بریزید و یک برش از لیمو ترش را درون آن بریزید و بگذارید کمی خنک شود سپس مانند چای آن را بنوشید. .هنگام صبح، یک عدد لیمو ترش را خوب شسته و آن را به صورت درسته درون دستگاه غذاساز به صورت پوره درآورید و به آن را به آبی که طی روز می نوشید اضافه کنید.( در صورت کوچک بودن لیمو ترش، از تعداد بیشتری استفاده کنید)پکتین موجود در پوست لیمو ترش، به خاطر سرشار بودن از فیبر، علاوه بر این که مانع از جذب سریع قند در بدن می شود، رفع عطش نیز میکند. مخلوط کردن پوره لیمو ترشیا یک برش لیمو با چای و سرکه سیب، سرعت کاهش وزن را به حداکثر می رساند.سرکه سیب و لیمو ترشدو ماده ای هستند که کاهش وزن را سریع تر می کنند. چای سبز و چای اوولانگ همرا با لیمو ترش از بهترین چای هایی هستند که به کاهش وزن کمک شایانی می کنند .سعی کنید آب زیادی همراه با لیمو بنوشید چرا که هر چه بیشتر آب بنوشید، سریع تر لاغر می شوید. منبع :همشهری آنلاین
sara65
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۹‏, ۰۶:۳۶ بعد از ظهر
خوردن لیمو بعد از غذا خوردن لیمو بعد از غذا از بروز سوء هاضمه پیشگیری می‌کندمصرف عصاره لیمو ترش در جلوگیری از سوء هاضمه بسیار مفید است چرا که پس از ورود به جهاز هاضمه به باکتری‌های مفید حمله وعملیات آنها را خنثی کرده و حالت اسیدیته و تخمیر را به وجود می‌آورد.مصرف عصاره لیمو ترش در جلوگیری از سوء هاضمه بسیار مفید است چرا که پس از ورود به جهاز هاضمه به باکتری‌های مفید حمله وعملیات آنها را خنثی کرده و حالت اسیدیته و تخمیر را به وجود می‌آورد.دکتر اردلان نبی‌زاده متخصص بیماری‌های گوارشی، ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به این که اختلالات مجاری گوارشی از جمله‌ سوء هاضمه از عمومی‌ترین شکایات بهداشتی افراد است، اظهار کرد: سوء هاضمه بر اثر باقی ماندن مقداری فضولات در قسمتی از روده بزرگ تولید می‌شود که به راحتی و با مصرف میوه پس از صرف غذا می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد.وی افزود: دلیل این امر دفع فضولات توسط میوه انجام شده و عمل جهاز هاضمه‌ تنظیم می‌شود.این متخصص مصرف آب میوه و میوه پس از صرف غذا را تنها باعث ضدعفونی شدن جهازهاضمه ندانست و گفت: مصرف میوه سموم موجود در شرائین، پوست و کلیه‌ها را نیز دفع کرده و به سلامت هر چه بیشتر این قسمت‌های بدن کمک می‌کند.وی با اعلام این که اغلب میوه‌ها برای پیشگیری از سو‌ءهاضمه مفیدند، گفت: البته از این میان مصرف لیموترش و سیب اثر مفیدتری داشته و در پیشگیری موثرترند.این متخصص در پایان خوردن عصاره لیمویی که روی آتش پخته شده باشد را در برطرف ساختن سوء هاضمه موثر دانست و اظهار کرد: افراد می‌توانند برای از بین بردن اثرات سوء چربی بعد از خوردن هر غذای چرب عصاره لااقل یک عدد لیموترش را مصرف کنند.
N0NAME
‏۱۳۸۹-۰۷-۲۹‏, ۰۷:۲۵ بعد از ظهر
من قبلا هم شنیده بودم خوردن لیمو ترش قبل صبحانه با آب خاصیت چربی سوزی داره واسه همین هم همیشه این کار رو می کنم .
______
‏۱۳۸۹-۰۷-۳۰‏, ۱۲:۳۶ قبل از ظهر
منم شنیده‌ام که خوردن میوه بعد از غذا باعث میشه که میوه بگنده و ایجاد نفخ و سوء هاضمه میکنه گفته اند که نیم ساعت قبل از غذا میوه بخورید چون وقتی معده خالیست و میوه خورده میشه بدلیل باز بودن دریچه معده وارد روده میشه و توی معده محبوس نمیشه.ولی وقتی غذا میخوریم دریچه مزبور بسته میشه و میوه میگنده!!
amir26
‏۱۳۸۹-۰۷-۳۰‏, ۱۲:۳۵ بعد از ظهر
منم شنیده بودم که خوردن لیمو ترش به خاطر قند بالایی که داره اشتباه هست و همینطور خوردن لیمو ترش بعد از غذاهای چرب باعث میشه چربی بیشتری جذب بشه.
آدم حیرون میمانه از حرفهای این دانشمندان.یکبار هم زیر نویس شبکه 6 خوندم که محققان اعلام کرده اند نوشیدن آب بصورت ناشتا در صبح باعث افزایش فشار خون میشه.در صورتیکه همیشه توصیه میشه صبح قبل از هر چیز آب بنوشیم :منتظر:
______
‏۱۳۸۹-۰۷-۳۰‏, ۰۴:۲۷ بعد از ظهر
لیمو ترش بدلیل داشتن ویتامین سی چربی سوز هستش...
چکاندن چند قطره لیمو توی آب باعث تصفیه شدن اون میشه و میکروب هاشو از بین میبره...همچنین جزو موادی هست که بدن رو از سموم پاک سازی میکنه...
am.zardpour
‏۱۳۹۳-۰۷-۰۹‏, ۰۹:۳۹ بعد از ظهر
تاثیر لیمو ترش بر ریزش مو
---------------------------------
شاید ترشی زیاد این میوه طلایی باعث شده شما کمتر به فکر خوردن آن بیفتید، چه برسد به این که بخواهید آن را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید. در این صورت باید بگویم شما خود را از یکی از بزرگ ترین مواهب خدایی محروم کرده اید.
لیمو ترش از نظر طب سنتی دارای انرژی های زیادی است و از این رو آن را برای درمان انواع بیماری های مفصلی مثل پا درد و زانو درد؛ امراض گوارشی مثل: تهوع و استفراغ؛ امراض تنفسی مانند آبریزش بینی و همچنین آب ریزش چشم، ضعف قوه بینایی ، سرگیجه و امراض پوستی و خصوصاً ریزش مو به کار برده اند.
در این نوشتار سعی می کنیم با استفاده از لیمو ترش به شما یاد دهیم که چگونه مانع ریزش موی خود بشویم. بنابراین کافی است قبل از استحمام میزان شامپوی مصرفی خود را در یک لیوان بریزید و درست معادل همین مقدار به آن آب لیمو ترش تازه اضافه کنید.
سپس آن را هم زده، مخلوط کرده و به مدت 2 ساعت در یخچال بگذراید. پس از گذشت همین زمان می توانید از این شامپو معطر به عطر لیمو ترش، برای شستن موهای خود استفاده کنید.
توجه کنید اگر دستورات فوق را دقیقاً اجرا نکنید، نباید توقع داشته باشید این مخلوط مانع ریزش مو شما شود.
منبع:تبیان